/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353.
Noorbi 153625 2005. november 13. 16:28
Válasz erre
Szia Kalóz!
Ahha értem akkor várok!
De akkor le kell venni a maskolot és ha mjad lakkozom akkor ujjat kell feltenni mert az max3 napig lehet rajta!

Jah meg valaki írja le az egész lakkozást légyszi mert még soha nem lakoztam!
Mennyi száradás idö meg minden ilyesmit!
Kösszi
Norbi
Kalóz 153624 2005. november 13. 16:23
Válasz erre
Noorbi!

A matricát általában fényesre lakkozott felületre kell felrakni, mert ott jobban tapad, és nem kerül alá levegő. Azután újra egy réteg fényes lakk, ha amatrica már megszáradt rendesen.
Viszont a matricákat matt lakkal ne próbáld meg lekenni, mert majdnem biztosan felszedni (ne kérdezd, miért, én sem tudom, de így van). Tehát Fényes lakk, matrica, fényes lakk, matt lakk (ha az utóbbi kell).
Egyébként a lakknak nem illik felszedni a festéket, ha nem erősebb a hígítója, mint azé, ill. a festék rendesen megszáradt. érdemes egy-két napot kivárni. Esetleg enamel - akril változatban festeni - lakkozni.
Noorbi 153623 2005. november 13. 16:07
Válasz erre
Szia pilotka!

Okés! Most festetem le a TG-Amnak a Fülkéjét, végül is nem lett annyira rosz majd most lessz lakkozva valamikor! Majd utánna nézek a Lakk higitásnak! De ha felhifittom ugyan olyan higittoval mint a festéket akkor azt nem fogja feloldnai?? vagy nem fog a matricával elbánni?? mert olvastam hogy a matricár is lakkozák vagy a matricát már a végleges lelakkozott felületre ragasztjátok vagy ti hgy szoktátok?

Kösszi elöre is
Norbi
pilotka 153622 2005. november 13. 07:20
Válasz erre
___Noorbi !

mindig, mindent hígitani kell fújáshoz! Az alap arány: festék - hígító 1:1, tehát 2 csepp fersték, 2 csepp hígító, vagy bármivel méred, ugyan annyi legyen mindkettő. Innen lehet tovább lépni a festék v. hígító arányának változtatására. Fontos a levegő mennyisége és ereje, és a dűzni- fúvóka negysága. Általában olajfestéket, itt: Testors hígítót, a fenti arányban, 0,2 -es fúvókával átlag 0.8 atm-val fújunk.
Próbáld meg! Mindig mindent hígítunk!!!
Keress az Anyagok topicban leírásokat!
Noorbi 153621 2005. november 12. 23:54
Válasz erre
Sziasztok!

Jah én is beleszagoltam há' asszem nem kellet volna, majdnem leestem a székemröl!
Ma lefujtam pirosra a fülkét madj meglátjuk milyen lett! Ez volt életem elsö fujása, nem lett olyan rossz, asszem csak 1 helyen folyott meg kicsit nem láthato helyen hál a istennek. Még tanulni kell!

Ti a ModellMaster lakkját szoktátok higitani vagy nem kell??

üdv.:Norbi
Kalóz 153620 2005. november 12. 19:01
Válasz erre
Sorceror 153619 2005. november 12. 18:21
Válasz erre
Hooligan : Én is beleszagoltam párszor , de borzasztó szaga van :)2 -3 hetes használt óvszer szagára emlékeztet :)))
korzaar 153618 2005. november 12. 14:54
Válasz erre
Sziasztok! Minden irányban íves felületre felraktam egy matricát egy Nascar autóra, eligazgattam, meg is volt vagdosva ahol kell, de igy is 3 helyen nem fexik fel a felületre, maradt egy kis kiálló rész. Probáltam matrica feszitő- lágyitó folyadékkal is kiszedni , de igy sem lett jó. Hogy lehet leszedni ezekután a matricát, lehetőleg egyben? Áztassam vizbe? Azért kellene egyben mert van rajta egy rész amin feliratok vannak, a többi csak aranysziű, az helyett majd fujok rá festéket. , de a feliratok kellenének. Korzaar
Hooligan 153617 2005. november 12. 12:54
Válasz erre
Én régen ezt csínáltam!
Hooligan 153616 2005. november 12. 12:54
Válasz erre
És minden kinyitásnál szippancs bele egy jó nagyot!
tray 153615 2005. november 12. 11:40
Válasz erre
Noorbi!
Humbrol Maskol nevű cuccot használok én is. Nagyjából jól mondod, rákened ott, ahol nem akarod, hogy festékes legyen, és kész :). Néhány tanács:
- ha még nem ragasztottad be az üveget, kényelmesebb lehet először bemaszkolni, majd utána beragasztani,
- a Maskol vízzel higítható, én általában egy kis tálkába szedek ki belőle, kicsit felhigítom vízzel, és úgy kenem fel, szerintem így könyebb,
- maszkolás felkenése után min. fél órát várj, kicsit megváltozik a színe, utána festhetsz rá.
Noorbi 153614 2005. november 12. 11:16
Válasz erre
Sziasztok!

Vettem maskolot a HUMBROL tól, valami lila lötyi. Akkor ezt simán rákenem ecsettel oda ahova azt akaormo hogy ne legyen festékes és kész??

Norbi
Zselé 153613 2005. november 11. 08:15
Válasz erre
Sziasztok!

Eladó retuspisztolyok:

BADGER 200 set 14.500-
PAASCHE VL set 16.500-

Üdv!
Noorbi 153612 2005. november 10. 22:37
Válasz erre
Sziasztok!
Megvolt életem elsö fujása! izgalamas volt, mint mindenböl az első! :)
A vártnál jobbna sikerült szerintem!
most a belsö részeket fujta le matt feketére meg fülke alját!
Majd ha valami még lesz akkor sÍROK!

Norbi
Kaloz 153611 2005. november 9. 17:40
Válasz erre
Macerás, de ha ügyes vagy (meg türelmes), akkor sikerülnie kell. A festőszalag elvileg jó, de némelyik ragacsnyomokat hagy, azt el kell távolítani.
Noorbi 153610 2005. november 9. 17:36
Válasz erre
Sziasztok!

Értem akkor majd megnézem szemügyre veszem a cuccot!
Megnéztem ennél bentröl kell ragasztani az ablakot, akkor összerakom a belsejét amennyire kell (kárpit meg ilyenek beragasztom az üvegeket) és van itthon szerintem a festők használják ilyen papir ragaszto szallag kimondottan ilyen dolgokraa (lakásnál) és majd ilyennel megragasztom az ablakot!! és akkor nem kenyem össze (legalábbis remélem)

Norbi
Kalóz 153609 2005. november 9. 15:02
Válasz erre
Norbi!

Be lehet előre is ragasztani az üveget a külső! festés előtt, csak akkor maszkolni kell rendesen. A bewlső rész mindenképpen jobb üveg nélkül festeni, mert akkor nem macerás, és az üveget úgyis kívülről szokták belerakni. De lehet a lucky által leírtak szerint is. Gyakorlat kérdése.
lucky 153608 2005. november 9. 10:55
Válasz erre
Noorbi!
Az Unimogomnál (Revell 1:24? Winterdienst) a fülkét teljesen összeraktam,DE a belsö részt és az üvegeket nem tettem bele.Lefújtam Tamiya spray-vel.Szóval mint az igazinál,:)ezután a külön lefestett részeket belepakoltam.Legvégén az üveget.Az illesztési hibákat ,ha jól emlékszem pill ragacs+ dentakrill keverékével töltöttem fel.Ezután matt feketére festettem,úgy ,hogy a gumi szegélyt imitálja.A kasztni éléről ( az üvegeknél) le kell kaparni a festéket.Monjduk ennél a makettnál a szélvédő eléggé gyalázatosan volt megoldva;4 db kis fül úgy 1*5mm-es tartotta volna a helyén az üveget.Ezzel cak az volt a baj,hogy a fül látszott a szélvédőn.Ez a fület levágtam és políroztam a helyét.
tray 153607 2005. november 8. 23:53
Válasz erre
Noorbi!
Azt nem ajánlom, hogy a lefestett kabint utólag ragaszd össze, tedd bele az üveget, stb. mert nagyon nehéz úgy megcsinálni, hogy ne látszódjon a ragasztás meg az összeillesztéseknél ne legyen min. hajszálnyi rés. Plusz a lefestett alkatrészt közben fogdosni kell, ami nem tesz jót a festésnek... Ezt meg lehetett csinálni a nemrég belinkelt makettemmel, de ott nem volt probléma az ablak, mivel az teljesen kivülről lesz ragasztva.
Szóval, nézd meg a makettet, amikor már ott vagy, hogy csak a végső ragasztások és a festés van hátra, akkor jobban látni fogod...
Noorbi 153606 2005. november 8. 22:38
Válasz erre
Szerinted ha ugy festeném hogy üresen lefujom és utánna ragasztom bele az ablakokat?? meg rakom össze az egészet? vagy akkor scsunyaz illesztés?

És ha összerakom de nem ragsztom be az ablakokat nem csak ugy összerakva lefujom a fülkét? és majd utánna ragasztom bele az ablakokat?? vagy az nagyszívás??

ezek csak ötletek, majd megprobálok valahogy maszkolni

Norbi
tray 153605 2005. november 8. 22:27
Válasz erre
Noorbi!
Szerintem fesd le a belső teret, ragaszd össze teljesen, az ablakot is beleértve, majd maszkold le az ablakot, és festheted kívülről.

Az ablakok maszkolásához végső esetben használhatsz ("standard iskolai") gyurmát is. A felrakásánál kell vigyázni, hogy a festendő felületre hajszálvékony rétegben se jusson belőle, különben onnan is le fog jönni a festék. Én 1/72-es kerekek maszkolásához használtam gyurmát, szóval megoldható, sőt nekem nagyon jól bevált!

Egy másik lehetőség, hogy öntapadós vignettát vagy szigetelőszalagot használsz maszkoláshoz. Nem túl elegáns, és lesz vele utómunka. Az ablak szélénél, ha mégis jut rá festék, akkor fogpiszkálóval (puha, nem hegyes végűvel) le lehet kaparni, esetleg egy kis higító rásegítésével. Ez persze függ a festéktől is, nem garantálom a sikerességet.
Noorbi 153604 2005. november 8. 22:01
Válasz erre
Szervusztok!

HELP! Tom hogy beszéltük régebben a Fülke festését DE:
ha én összeragasztva festem le a fülkét akkor hogyan ragasztom be utánna az ablakokat?? vagy azokta lekenyitek takaroval??
És ha külön festeném le az elemket és utánna összerakom öket?? elötte meg megnézem hogy hogyan stimmmel a dolog!

Ti mit tanácsoltok nekem kezdönek melyik folyamatot??
nekem nincs olyan maskolo cuccom!

kösszi
üdv.: Norbi
Noorbi 153603 2005. november 7. 17:27
Válasz erre
ok! én is ilyesmire gondoltam AKKOR FUJÁS LESSZ!

Kössz
üdv.: Norbi
Apaka 153602 2005. november 7. 16:29
Válasz erre
A műanyag felülete általában nem elég homogén, és sem színben, sem fényességben nem közelíti az eredeti festést. Sztem nem úszod meg a festés nélkül. :)
Noorbi 153601 2005. november 7. 15:59
Válasz erre
Sziasztok!
Nah megjött a Cucc!!

Ti ha az alvázat amugy is feketére akrtátok fujni és a maketten is az akkor átszoktátok Fujni?? vag ez ha akarod igen ha akrod nem? vagy ha átfujom feketével akkor szebb lessz??
Norbi
Noorbi 153600 2005. november 6. 22:12
Válasz erre
Ahha értem! Akkor majd minden akkor derül ki mikor csinálgtaom, majd akkor ujra felhozom ha megakadok valamin!

Kösszi
üdv.: Norbi
tray 153599 2005. november 6. 17:35
Válasz erre
...vagy ha festett alkatrészt ragasztol, a ragasztási felületen lekaparod a festéket, én így szoktam.
Gabi 153598 2005. november 6. 14:58
Válasz erre
Szia Noorbi!
Ez teljesen változó dolog, de kereten általában én se festek semmit, legfeljebb apró alkatrészeket. A vázat mindig összeszerelve fújom le, ha a motor is olyan színű mint a váz, akkor azzal szerelve. Ha a motort más színűre akarod, akkor azt természetesen festés után kell a helyére szerelni, mert azt nem tudom a vázban maszkolni rendesen. Én mindent rászerelek a vázra, amit egy színűre akarok, sőt be is vezetékelem, csak utánna festek. A fülkét is összerakom előre, és csak utánna festem, mert így van lehetőség az illesztési pontatlanságok eltüntetésére. A látható alkatrészeket sose fesd a kereten, mert a rögzítési helyeken meg fog látszódni, hiába javítasz rá. Még egy fontos érv a mellett, hogy összeszerelve fess, az, hogy a ragasztó a festéken alig, de legalábbis nem rendesen köt, és festett felületet nem érdemes ragasztani, mert nem lesz tartós. Ezt elkerülheted, ha még festetlenűl ragasztod össze.
Gabi
Noorbi 153597 2005. november 6. 13:48
Válasz erre
Kösszi, akkor majd kialakul mikor majd végre a kezembe lessz a makett akkor madj gondolkozom rajta!
Kösszi
üdv.: Norbi

Jol néz ki a Teheratód
tray 153596 2005. november 6. 13:00
Válasz erre
P8230005v.jpg méret: 231.8 KB
Noorbi!
Én keretben semmit sem festek. Ha olyan az alkatrész, hogy beragasztva nehezen elérhető, akkor festem ragasztás előtt (de már a keretből kivágva, ellenőrizve az illeszkedést is!), viszont arra kell ügyelni, hogy a ragasztás az ne legyen túlzottan szem előtt...
A kis nyitott teherautóm fülkéjét úgy csináltam, hogy a belső teret a kormány nélkül festettem (ebben benne volt a műszerfal és a sebváltó is), majd beragasztottam a külön festett kormányt, és ezt így egészben helyeztem be a kaszniba.
Leginkább szerintem a makett-től függ, hogy milyen sorrendben lehet festeni és ragasztani...
Noorbi 153595 2005. november 6. 11:14
Válasz erre
Sziasztok!
Kamionosok és mindenki más!
Ha ti festetek alvázat, fülkét, hogy an szoktátok?? Összerakva vagy a keretben?? Hogyan célszerübb/ egyszerübb??

üdv.: Norbi
BÉPÉ 153594 2005. november 6. 11:00
Válasz erre
Szia dwiki!
Légyszíves figyelj oda a pasztellkrétára! Van belőlük ugyanis olajpasztell (oljaos bázisra van felépítve), és nem olajbázisú is (ez tényleg olyan, mint az egyszerű táblakréta, száraz, porszerűen morzsolódik). Az olajpasztell nem alkalmas arra a célra, amire neked kéne. Azt nem lehet olyan púderszerű állagú krétaporrá varázsolni. Saját tapasztalatom szerint a papírboltokban általában pont az olajpasztelleket árusítják, mert a suliban a pedagógusok a gyerekeknek ezt szokták ajánlani "pasztellkréta" néven. (Ja, ők javarészt nem foglalkoznak makettkészítéssel, mert nincs rá idejük.)Üdv: BÉPÉ
alte 153593 2005. november 5. 21:37
Válasz erre
Hello Dwiki,
nézz körül a fotok topikban ott talalhatsz nehany kepet tankokrol.
Meg termeszetesen masrol is... es kezzel festettet is...
Udv

Alte
dwiki 153592 2005. november 5. 18:51
Válasz erre
Köszi a tippeket mindenkinek, már konkrétat is kaptam helyi érdekeltségűt, úgyhogy asszem egy darabig elleszek...
Wellesley 153591 2005. november 5. 18:08
Válasz erre
dwiki!

Harcjárműves lévén inkább olyan színűeket szerezz be, amelyek "illenek" egy tankhoz; gondolok itt olyanokra, mint fekete és a barna, sárga kül. árnyalatai (kiválóak por megjelenítéséhez). Őszintén szólva én 3 db-bal is jól megélek, de egy rozsda árnyalatot is ajánlatos beszerezni. Szerintem.
Fodi 153590 2005. november 5. 17:58
Válasz erre
Dwiki!

Győrben pasztellkrétát több helyen is kaphatsz. A belvárosban a Kazinczy utcában található papírboltban és a Bajcsy-Zsilinszky utcában (az újvárosi híd felőli végéhez közelebb) egy hobbiboltban (ott tudsz sztirollapokat, minőségű ecsetet, szikéket és egyéb makettezéshez hasznos cuccokat is venni.)
A Molak festékek nem rosszak, de ha mást akarsz kipróbálni, akkor a Szent István- Teleki saroknál lévő MegaModellben kapsz Revellt és Testorst.
Üdv:
Fodi
dwiki 153589 2005. november 5. 17:56
Válasz erre
Á, köszi a tippet papír boltban megnézem...
Az volt a baj (valószínűleg) hogy sok higító volt az ecsetben, így nem elmaszatolta, hanem egyszerűen felszedte és elmosta a festéket... (tehát nem maradt az ecsetben, hanem folyott a maketton minden felé...)
No ez a makett még szuper festéssel is messze lett volna a jótól azért :) ...
Bár ahhoz képest hogy első, elment volna azért...
Három kérdés egyből felmerül bennem:
1, Ha két szín van egymáson akkor először (tehát összesen három az alapszínennel)
készre csinálom egyiket - elmosott szélekkel - aztán mikor teljesen megszáradt - 6 óra vagy több - akkor festem rá a kövekező színű foltot és mosom el annak széleit?
2, Pasztelkrétát darabonként árulják vagy szettben, ha darabonként milyen színűt érdemes a témához venni "koszoláshoz", rozsda hatás eléréséhez, stb vagy kérdezhetném úgy is Ti milyeneket használtok...
3, Amit már írtam, tudtok e felrakni, küldeni olyan képet, ami kézzel festettek, és tartalmaz ilyen jellegű álcázófestést...
Wellesley 153588 2005. november 5. 17:33
Válasz erre
dwiki!

Kalóz hozzászólásához szeretnék annyit hozzátenni, hogy ha visszamosol korábbi festést hígítóval azt mindenképp ÓVATOSAN tedd! Én a Bolyai verseny előtt egy elég szép Me-109 orrát tettem tönkre vele: a hígító felmarta a műanyagot! Szóval csak nyugodtan.
dwiki 153587 2005. november 5. 17:30
Válasz erre
Hát úgy gondoltam - csak okoskodtam persze, lehet rossszul - ha kevés a higító sűrűbb a festék, kevésbé folyik, vastagabb lesz, vastagabb réteg sötétebb... De lehet rosszul gondoltam...
Fényképet nem... Isten őrizz erről fényképet (esetleg mobillal fotózottat, azon úgyse látszik semmi :) )
Hát igen, kihívás az volt benne, most már én se evvel kezdeném (de boltban ez éppen volt, és nagy kedvencem a PzIV, főleg a hosszúcsövűek, így mikor megláttam nem haboztam...)
Ami "jó" lett és amitől féltem, a futógörgőket jő minőségű vékony ecsettel viszonylag szépen sikerült - a "gumi" részt- festeni, valamint a lánctalp szine is elég jó lett, bár még felrakva nincs...
Kalóz 153586 2005. november 5. 17:04
Válasz erre
dwiki!

Pasztell krétát közönséges papír-írószer boltban is lehet kapni!
A hígítós technikával történt problémád nem igazán értem. A Humbrol nem túl gyorsan száradó festék, tehát egy-két óra múlva is még simán elmaszatolható. A hígítót az ecsetből kissé ki kell törölni, és a vonalra merőlegesen lehet eléletleníteni az átmenetet. Mintha radíroznál egy nem túl jó minőségű radírral. És a világosabbtól a sötétebb felé ajánlatos dolgozni, a hiba úgy könnyebben korrigálható. És a fényes festékkel könnyebb dolgozni, mint a mattal, bár az sem ördöngösség. És mielőtt egy új technikát alkalmazol, mindenképpen próbadarab! Ezt már rengetegszer leírtam, és hidd el, én is alkalmazom. Nincs nagyobb méreg, mint elcs...ni egyegyébként jó makettet.
Különben ha nem régi a festés, hígítóval óvatosan vissza lehet mosni, és újra kezdeni. Ezért is nem kell minden apróságot felrakni a makettre festés előtt.
Ha kérdésed van nyugodtan tedd fel, valaki biztosan válaszolni fog. Írhatsz emilt is.
Kalóz
tray 153585 2005. november 5. 15:44
Válasz erre
dwiki!
Én még nem láttam olyat, hogy a higító mennyiségétől függött volna, hogy milyen sötét a festék! Ha így van, az már nagy baj! Molakot nem ismerem, a Humbrol nem rossz. A doboz képén biztos csaltak! ;) De ha tudsz, rakjál fel fényképet!
Ez a PZIV J ez az 1/72-es??? Na igen, ez az a kategória, amit nem ajánlanék kezdőnek :) Nagyon részletesen kidolgozott kis makett, de nagyon oda kell figyelni, sok a kicsi és könnyen törő alkatrész benne, és igényli a gyakorlott kezet... Szóval van benne kihívás.
dwiki 153584 2005. november 5. 15:27
Válasz erre
Csak és kizárólag harcjármű (egyenlőre tank és páncélvadász a kitűzött cél), ellenben egyenlőre annyire nem akarok belemenni hogy plusz cuccok, az még odébb van, örülök ha a maketthoz adott dolgokat ráaggatom...
Művészellátó nem tom hol van a környéken (utesállátó van az állomáson de az asszem más, még ha művészek is megfordulnak ott :)), de majd körbenézek. Ez végül is - a modellbolt - modell és hobby néven fut, de sajnos ők nem árulnak...
Wellesley 153583 2005. november 5. 14:32
Válasz erre
dwiki!

Pasztellkrétát leginkább művészellátó boltban vagy hobbi boltban találsz a legkönnyebben. Nem tudom, hogy teljesen harcjárműves irányban dolgozol-e; de ha igen akkor a hobbi boltban találhatsz még sok más egyéb hasznos dolgot (pl. gyöngyfűzésnél használatos kis műanyag csöveket- 1/72-ben szinte tökéletes lőszerhüvelynek).
dwiki 153582 2005. november 5. 14:24
Válasz erre
Köszi a bíztatást és a tippeket.
Lehet hogy túl sok higító volt az ecsetben, az volt a gond, a fültisztítós módszert kipróbálom (úgyis fültisztítót használok a festékfelkeveréshez, természetesen akkor a vattát eltávolítom...).

A színeltérésről annyit, hogy azért ez lényegesen sötétebb mint ami pl a dobozon, ill valóságban (vagyis fényképeken), illetve túlzottan fényes, de az lehet azért van mert túl vastagon kentem, illetve tippem szerint hígabbra kellet volna keverni.
Humbrol festéket használok meg van egy két molak (ezeket árulják mifelénk).

Amúgy nagyon kiváncsi lennék hogy kézzel festve milyen eredményeket lehet elérni (mármint ennél a folt szín "blur"-olásnál), ha van ilyen fényképed nem küldenél?
Akár linket, akár fényképet az emailcímem itt megtalálható. Vagy persze be is linkelhetet, de a nagyobb felbontás előny... Köszi.

Amúgy elsőre sikerült baromi bonyolult makettet kiválasztanom (Revell PZIV J), a torony köré erősített plusz páncéllal igencsak megszenvedtem, meg aztán festés közben is sikerült letörnöm... :( ...
Következő makett 3-as fokozatú lesz, mondjuk egy páncélosszürke stug III... Azzal talán kevesebb a szívás.
Pasztelkrétát meg nem kaptam sehol (Győrben) se a modellboltban - nem is halottak róla -, bár tény a bolt fő profilja a modellezés nem a makettzeés, se Győr legnagyobb festékboltjában :( )
tray 153581 2005. november 5. 12:35
Válasz erre
dwiki!

Ja, sötét színek:
- A Tamiya festékek sötétebbek ecsettel festve, mint fújva.
- A fényes lakkok általában sötétítik, a mattok világosítják a színeket.
- Van egy scale effect nevű dolog, ami egy érzéki csalódás: minél messzebbről látsz egy adott színt, annál világosabb, és ez már 2-3 méternél is érzékelhető dolog. Ahhoz, hogy a makettet fél méterről szemlélve olyan hatást keltsen, mintha 5 méterre állnál tőle, az eredetinél világosabb árnyalatúra kell festeni. A festékekhez egy kevés (méretaránytől is függ) fehér festéket kell keverni.
Egyébként meg senki sem fog fénymérővel maketteket nézegetni, sokkal fontosabb az összhatás mint a korrekt színárnyalat!
tray 153580 2005. november 5. 11:09
Válasz erre
dwiki!

Ne ess kétségbe, ha elsőre nem megy! Ez az egyik legnehezebb dolog a festésben, sok türelmet és nagy gyakorlatot igényel!
Én fültisztító vattás-pálcikával csináltam. Éppen hogy bele kell érinteni a higítóba, nem szabad túl nedvesnek lennie, majdnem hogy csak a kigőzölgésének szabad elérnie a festéket. Úgy-ahogy sikerült ezzel a módszerrel halványítani a széleket, persze arra kellett figyelnem, nehogy az alapfestéket is lekaparjam.
Szerintem nem sokat számít hogy 10 perc vagy két óra, én másnap láttam neki...
dwiki 153579 2005. november 5. 10:14
Válasz erre
Hello!

Full kezdô makettesként lenne egy problémám, kérdésem...
Elolvastam a neten szinte mindent ami magyarul fellelhetô az ecsettel történô festésrôl, és nagyjából ment is a dolog, egészen a álcázó szín megfestéséig...
Egy német páncélosról van szó, mely nagyjából tipikus szín?: alapszíne sárga, vörösesbarna és zöld folok vannak rajta.
Nos elolvastam a visszamosási tecnikáról a dolgokat, akkor ez menni fog gondoltam, így hát persze nem csáltam próbát, egybôl nekiestem élseben... Ami egybôl nem sikerült túl (már ez még nem a visszmosáshoz kapcsolódik közvetlen) hogy bár az ajánlott színekkel csináltam, jóval sötétebbek lettek a foltok - ráadásul fényesek - mint amit referenciaképeken látni, de gondolom ennek két oka lehet, túl vastagon festettem, túl s?r? a higítás, vagy esetleg mégse ilyen festék kellet volna?
No de a fô probléma a visszamosás : Itt is csináltam egy bakit, azt írták 10-15 percet várjunk mielôtt elkezdjük, én meg ezt elfelejtettem, és kb 2 órát vártam :( ... Lehet már ez hiba volt. No aztán elkezdtem a higítos ecsetelést a folt széleken... Mi történt? Hát nem az amit írnak a "szakirodalomban", hanem a következô: ahol hozzáértem a festék egybôl elfolyott (és nem az ecsetben maradt), éles vonalat hagyva egyik oldalon, és összekente, összemaszatolva másik oldalt ahová nem kellet volna folyni...
Próbáltam utána 10 perces intervalllum kivárása után, de ugyan így ártam.. Próbáltam vékony ecsettel, próbáltam lapos ecset sarkával, próbáltam épp hogy higítózott ecsettel, az eredmény mit sem változott... Úgyhogy jó ronda lett a dolog, legszivesebben a földhöz b*sztam volan az egészet, ha nem lenne benn annyi melom...
Mit ronthattam el, hol lehet a hiba van e valakinek tippje, ötlete, javaslata, bármi... - hogy ha ezt már nem is tom kijavítani, a jövôben ne járjak így?
Nincs errôl valahol esetleg egy video mert képeken ez azért nem jön ki... (mármint a visszamosás technikai folyamata)...
tray 153578 2005. november 3. 21:15
Válasz erre
Noorbi!
Én a 1405-ös Metallizert használtam. Festékszóróval fújtam, nem higítottam, mert elég híg volt így is, és nem írták rá a papírjára, hogy mégis mivel lehetne higítani - de nem is volt rá szükség, gyönyörűen felment.
Noorbi 153577 2005. november 3. 15:42
Válasz erre
Sziasztok!

Ti Modell Master Metál festéket milyen arányban és milyen higitóval szoktátok higitani??

üdv.: Norbi
bukebe 153576 2005. november 3. 10:33
Válasz erre
mitsubishi Evo külsejét hogy fessem le???,
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353.