/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357.
part 153643 2005. november 25. 14:03
Válasz erre
üdv!

ezt nézzétek meg, ez a fémszín megér egy misét!

http://www.planetfigure.com/forums/index.php?s=b8644b98288941d1d739c7cb8494b531&showtopic=7396
korzaar 153642 2005. november 18. 21:13
Válasz erre
Hello! Köpködés ügyben: elég sokat fújok a melóhelyemen egy AB 300-al , nekem is szokott köpködni, mégpedig azért mert a tű nem illeszkedik megfelelően a dűzniben, tehát nem zár nulára, és kiszivárog mellette a festék, de ez csak akkor gond ha nem figyelek oda és a mozdony felett kezdek el fujni és nem mellette, mert igy egyből arra fújja a festékcseppet. Ha már folyamatos fújás közben köpköd akkor viszont higitási gondok vannak. Vagy ha vizcseppet köp akkor viszont, a vizleválasztó a bűnös már ha van egyáltalán a kompresszoron. Bár ez is kétesélyes mert bent is van egy kompresszorunk, és van rajta vizleválasztó, viszont nincsen tartálya, és ha sokat fújok vele, annyira felmelegszik, hogy hiába a vizleválasztó, a levegőcsőben már annyira meleg a levegő, hogy igy is vizet köp a végén, gondolom ez a hőmérséklet okozta párakicsapodás miatt lehet.
SzaTi 153641 2005. november 18. 19:39
Válasz erre
Szia Highlander!

A gumi tömítéseket ellenőrizted? Ugyanis a "köpködést" az is okozhatja, hogy fars levegőt szív, és ha fém részeket találtál benne akkor azok megsérthették a gumi alkatrészeket.

SzaTi
tray 153640 2005. november 18. 14:32
Válasz erre
Cső furat átmérője: hát follyon benne, azt jó! :)
Nem hiszem, hogy turbulenciát kellene számolni...
Highlander 153639 2005. november 18. 14:02
Válasz erre
Tray, szia!
Rendesen ki van takarítva, az tuti. Hetvegen megpróbálom a tiszta vizet, hatha bejön.
A "pipa tartály" kialakítására vonatkozóan az jutott az eszembe, hogy egy réz
fékcsőt meghajlítok, egyik végét a pisztoly festékszívó részére alakítom, másik
végére valami tartályt fakítok. A cső furatának átmérőjére vonatkozóan van valami
lényeges szempont?
Highlander
tray 153638 2005. november 18. 13:26
Válasz erre
Highlander!
Nekem is hasonló volt az első pisztolyom, de nem volt ilyen problémám.
Ha rézforgácsokat találsz benne, az valószínűleg a gyártás mellékterméke, hanyag összeszerelésre vall, de tisztítás után kellene működnie.
Gondolom az alaposan tisztításon már túl vagy. Polírozást nem ajánlom, szerintem felesleges, és ha túlzásba viszed, több kárt okozhatsz vele, mint hasznot.
Lehet, hogy nem volt elég híg az anyag, amit fújtál vele, ez okozhat köpködést. Próbáld meg úgy, hogy tiszta vizet töltesz a tartályba!
Olyan nálam nem fordult elő, hogy leejtette volna a festéket (már ha ez alatt azt érted, hogy a festék a fúvókától visszafolyik a tartályba).

"Pipa" tartályt még nem láttam ilyen típushoz, de egy makettezőnek nem okozhat gondot egy ilyen összeütése :)
Highlander 153637 2005. november 18. 12:13
Válasz erre
Sziasztok!
Egy bontatlan csomagolású AB350-es tipusú szórópisztoly-
hoz volt szerencsém jutányos áron hozzájutni. Mivel eddig
csak a legalapabb pisztollyal dolgoztam, azzal is csak
alapoztam és nagy terjedelű tárgyakat festettem, nagy
örömmel ismerkedtem a pisztollyal. A leírásából kitűnt,
hogy 2-50 mm szélességig tud szórni, ez nekem több, mint
elég. Lenne. Ha rendesen működne. Legnagyobb fúvóka-
állásnál fúj ész nélkül, néha köp egyet, kb 0.8 bartól
3 barig próbáltam, 2-3 tizedenként növelve a légnyomást.
Legkisebb fúvókaállásnál pedig semmit nem fúj, csak a
levegőt. Gondoltam szétszedem, a fúvókatű előtt apró réz-
forgácsokat találtam, ezeket eltávolítva sem lett jobb
az eredmény. Talán fel kéne polírozni az alkatrészeket?
Ha igen, akkor hogyan? Ha nem, mit kellene tenni vele,
hogy rendesen működjön? Kaptam olyan tippet, hogy legnagyobb
szóráskúppal kezdve és folyamatos levegőtáplálás mellett
szűkítsem a fúvókát, mert ha nincs levegő leejti a festéket.
Ezt hogyan lehetne kiküszöbölni? Az összes ilyen típusú pisztoly
így működne?

Következő kérdésem az lenne, hogy
ehhez a szórópisztolyhoz nagy űrméretű, "bedugós" alsó
tartály van, de fotókon láttam hasonló pisztolyt ilyen
"pipa" szerű fémből készült alsótartállyal, ami a szárá-
nál található kb 120 fokos hajlítással felsőtartállyá
avanzsált. Már én sem értem mit írtam:-) Szóval honnan
lehetne ilyet szerezni, vagy valami házi alkalmassággal
lehet e helyettesíteni?
Highlander
Noorbi 153636 2005. november 15. 14:33
Válasz erre
Sziasztok!

Hát akkor asszem majd meglátom megveszem ennek a Higitoját azt csá!

A maskolsá meg marad majd leveszem lakkozás után és akkor a matrica ugy lessz hogy lakk matrica lakk!
Majd irok ha lesz még valami :)

Kösszi
Norbi
Bombraider 153635 2005. november 14. 12:18
Válasz erre
Sziasztok!
Vallejo lakkját(akármelyiket) használta már valaki? Milyen tapasztalata volt vele?

üdv:bomb
RaPe 153634 2005. november 14. 05:12
Válasz erre
Igazad volt, grat.
tray 153633 2005. november 14. 01:47
Válasz erre
Bocs... Szóval:
(Vagy vegyél másik lakkot - pl. a Tamiya és a Lifecolor akril lakkjait ugyanazzal kell higítani mint a festékeket, ez az egyik oka ami miatt áttértem rájuk.)

(Megjegyzem, hogy a Tamiya festékein ez a felirat szerepel: "Use Tamiya Acrylic Thinner (X-20A).", vagyis X-20A típusú higítóval kell higítani. Jobban megnézve, ugyanez a mondat szerepel az X-20A higító címkéjén is. Úgyhogy mégiscsak igazam volt :)
RaPe 153632 2005. november 14. 01:04
Válasz erre
A humbrol maskol-ját festett felületen tényleg nem tanácsos sokáig fennthagyni mert esetleg kifakíthatja a már lefestett területet. (Humbrol festékeknél nem jellemző, de pár hét elteltével a maskol anyaga elkezd öregedni és nehezebb lesz leszedni mint 3-4 nap után, főleg ha vékony rétegben hazsnáltad)
A lakkoknál tényleg tanácsos a gyári higítót használni, bár a humbrol lakkokat tökéletesen higítja a jó öreg H-100-as szintetikus higító. Ez a higító tökéletes humbrol és revell festékek higítására. (és nem mellékesen 400 ft 1 liter)

Lakkozás sorrendje: ha ecsetet használsz Kalóz megoldása a nyerő, ha szórópisztolyt, nem kell a matricára a fényes lakkréteg, jöhet rögtön a matt.
Ablakfelületeket lakkozáskor csak akkor érdemes maszkolni, ha nem fényes lakkal dolgozol, ugyanis a fényes lakk sok esetben képes eltüntetni az apróbb karcolásokat, így a felülete mégjobb lehet mint maszkolás nélkül.

Tray
"(Vagy vegyél másik lakkot - pl. a Tamiya és a Lifecolor akril higítóit ugyanazzal kell higítani mint a festékeket, ez az egyik oka ami miatt áttértem rájuk.)"
higítót higítani?
tray 153631 2005. november 13. 23:34
Válasz erre
Noorbi!
Az ablak lakkozása, maszkolása témában: sose lehet tudni, mit művel a lakk higítója az átlátszó műanyaggal, ha nem muszály, ne kísérsd a szerencsédet! Én szoktam lakkozni flat lakkal a harcjárműveken előforduló ablakokat, de ez más téma, mert nem gáz, ha koszos vagy foltos, sőt.
A "szintetikus" kifejezés nem tudom pontosan mit takar, valószínűleg azt, hogy egy bonyolult vegyi folyamattal állítják elő a higítót, és nem kőolajszármazékok kevergetésével - de ez nem kulcskérdés számunkra. Lehet, hogy nemcsak az előírt higítóval lehet festeni a lakkal, de ez kockázatos, inkább használd csak az előírt higítót hozzá! (Vagy vegyél másik lakkot - pl. a Tamiya és a Lifecolor akril higítóit ugyanazzal kell higítani mint a festékeket, ez az egyik oka ami miatt áttértem rájuk.)
Noorbi 153630 2005. november 13. 20:42
Válasz erre
Szasztok!

Kalóz: Há' mer ha nem maszkolom be az ablakomat akor nem lessz szép, vagy nem jol gondolom? lakkozáshoz nem kell maszk??

tray: Értem akkor majd nekem is az kell me én is azt a lakkot használom, szal akkor nem jo ugyanazzal a higitoval kenni a két dolgot! Én szintetikus higitot használok! ez lehet hülyeség de azt olvastam hogy ez is jo, és tényleg higitja! ez lehet hülyeség! én nem tom

Norbi
tray 153629 2005. november 13. 19:39
Válasz erre
Noorbi!
Jól mondta Kalóz a sorrendet: Fényes lakk, matrica, fényes lakk, matt lakk (ha az utóbbi kell).
Erre azért van szükség, mert a fényes lakk az nagyon sima felületet eredményez, és erre ragasztva a matricákat nem keletkeznek alatta apró buborékok, amik a matricák nem kívánt fényesedését okozzák.
ModelMaster lakk jó lesz ehhez is. Párszor már leírtam, hogy ez egy elég agresszív lakk, de ha egyszínű a felület, akkor nem lehet vele gond.
DE!
Nem mindegy, hogy mivel higítod! Olvasd el a lakk papírját, ott leírják. Nekem a 2017-es fényes lakkom van, ezen azt írják, hogy a 2018-as számú higítót kell hozzá használni. Én ezzel használom, így működik a dolog. Ez a lakkhigító nagyban eltér a festékek higítójától, sok jó nem születhet belőle, ha kevered a kettőt!
Kalóz 153628 2005. november 13. 18:26
Válasz erre
Sorceror 153627 2005. november 13. 18:18
Válasz erre
Nekem három hétig volt a maketton a maszkoló, nem lesz semmi baja( elvileg) csak kicsit
megkeményedik , !óvatósan! beleszúrsz valamit (fogpiszkáó, tŰ) és lehúzod. Én nem voltam elég óvatos.
Hooligan 153626 2005. november 13. 17:53
Válasz erre
Szerintem a maskol lejhet rajta tovább is! Nekem egy figura egész felső teste volt teljesen bekenve és két hét útán hibátlanul lejött!
Noorbi 153625 2005. november 13. 16:28
Válasz erre
Szia Kalóz!
Ahha értem akkor várok!
De akkor le kell venni a maskolot és ha mjad lakkozom akkor ujjat kell feltenni mert az max3 napig lehet rajta!

Jah meg valaki írja le az egész lakkozást légyszi mert még soha nem lakoztam!
Mennyi száradás idö meg minden ilyesmit!
Kösszi
Norbi
Kalóz 153624 2005. november 13. 16:23
Válasz erre
Noorbi!

A matricát általában fényesre lakkozott felületre kell felrakni, mert ott jobban tapad, és nem kerül alá levegő. Azután újra egy réteg fényes lakk, ha amatrica már megszáradt rendesen.
Viszont a matricákat matt lakkal ne próbáld meg lekenni, mert majdnem biztosan felszedni (ne kérdezd, miért, én sem tudom, de így van). Tehát Fényes lakk, matrica, fényes lakk, matt lakk (ha az utóbbi kell).
Egyébként a lakknak nem illik felszedni a festéket, ha nem erősebb a hígítója, mint azé, ill. a festék rendesen megszáradt. érdemes egy-két napot kivárni. Esetleg enamel - akril változatban festeni - lakkozni.
Noorbi 153623 2005. november 13. 16:07
Válasz erre
Szia pilotka!

Okés! Most festetem le a TG-Amnak a Fülkéjét, végül is nem lett annyira rosz majd most lessz lakkozva valamikor! Majd utánna nézek a Lakk higitásnak! De ha felhifittom ugyan olyan higittoval mint a festéket akkor azt nem fogja feloldnai?? vagy nem fog a matricával elbánni?? mert olvastam hogy a matricár is lakkozák vagy a matricát már a végleges lelakkozott felületre ragasztjátok vagy ti hgy szoktátok?

Kösszi elöre is
Norbi
pilotka 153622 2005. november 13. 07:20
Válasz erre
___Noorbi !

mindig, mindent hígitani kell fújáshoz! Az alap arány: festék - hígító 1:1, tehát 2 csepp fersték, 2 csepp hígító, vagy bármivel méred, ugyan annyi legyen mindkettő. Innen lehet tovább lépni a festék v. hígító arányának változtatására. Fontos a levegő mennyisége és ereje, és a dűzni- fúvóka negysága. Általában olajfestéket, itt: Testors hígítót, a fenti arányban, 0,2 -es fúvókával átlag 0.8 atm-val fújunk.
Próbáld meg! Mindig mindent hígítunk!!!
Keress az Anyagok topicban leírásokat!
Noorbi 153621 2005. november 12. 23:54
Válasz erre
Sziasztok!

Jah én is beleszagoltam há' asszem nem kellet volna, majdnem leestem a székemröl!
Ma lefujtam pirosra a fülkét madj meglátjuk milyen lett! Ez volt életem elsö fujása, nem lett olyan rossz, asszem csak 1 helyen folyott meg kicsit nem láthato helyen hál a istennek. Még tanulni kell!

Ti a ModellMaster lakkját szoktátok higitani vagy nem kell??

üdv.:Norbi
Kalóz 153620 2005. november 12. 19:01
Válasz erre
Sorceror 153619 2005. november 12. 18:21
Válasz erre
Hooligan : Én is beleszagoltam párszor , de borzasztó szaga van :)2 -3 hetes használt óvszer szagára emlékeztet :)))
korzaar 153618 2005. november 12. 14:54
Válasz erre
Sziasztok! Minden irányban íves felületre felraktam egy matricát egy Nascar autóra, eligazgattam, meg is volt vagdosva ahol kell, de igy is 3 helyen nem fexik fel a felületre, maradt egy kis kiálló rész. Probáltam matrica feszitő- lágyitó folyadékkal is kiszedni , de igy sem lett jó. Hogy lehet leszedni ezekután a matricát, lehetőleg egyben? Áztassam vizbe? Azért kellene egyben mert van rajta egy rész amin feliratok vannak, a többi csak aranysziű, az helyett majd fujok rá festéket. , de a feliratok kellenének. Korzaar
Hooligan 153617 2005. november 12. 12:54
Válasz erre
Én régen ezt csínáltam!
Hooligan 153616 2005. november 12. 12:54
Válasz erre
És minden kinyitásnál szippancs bele egy jó nagyot!
tray 153615 2005. november 12. 11:40
Válasz erre
Noorbi!
Humbrol Maskol nevű cuccot használok én is. Nagyjából jól mondod, rákened ott, ahol nem akarod, hogy festékes legyen, és kész :). Néhány tanács:
- ha még nem ragasztottad be az üveget, kényelmesebb lehet először bemaszkolni, majd utána beragasztani,
- a Maskol vízzel higítható, én általában egy kis tálkába szedek ki belőle, kicsit felhigítom vízzel, és úgy kenem fel, szerintem így könyebb,
- maszkolás felkenése után min. fél órát várj, kicsit megváltozik a színe, utána festhetsz rá.
Noorbi 153614 2005. november 12. 11:16
Válasz erre
Sziasztok!

Vettem maskolot a HUMBROL tól, valami lila lötyi. Akkor ezt simán rákenem ecsettel oda ahova azt akaormo hogy ne legyen festékes és kész??

Norbi
Zselé 153613 2005. november 11. 08:15
Válasz erre
Sziasztok!

Eladó retuspisztolyok:

BADGER 200 set 14.500-
PAASCHE VL set 16.500-

Üdv!
Noorbi 153612 2005. november 10. 22:37
Válasz erre
Sziasztok!
Megvolt életem elsö fujása! izgalamas volt, mint mindenböl az első! :)
A vártnál jobbna sikerült szerintem!
most a belsö részeket fujta le matt feketére meg fülke alját!
Majd ha valami még lesz akkor sÍROK!

Norbi
Kaloz 153611 2005. november 9. 17:40
Válasz erre
Macerás, de ha ügyes vagy (meg türelmes), akkor sikerülnie kell. A festőszalag elvileg jó, de némelyik ragacsnyomokat hagy, azt el kell távolítani.
Noorbi 153610 2005. november 9. 17:36
Válasz erre
Sziasztok!

Értem akkor majd megnézem szemügyre veszem a cuccot!
Megnéztem ennél bentröl kell ragasztani az ablakot, akkor összerakom a belsejét amennyire kell (kárpit meg ilyenek beragasztom az üvegeket) és van itthon szerintem a festők használják ilyen papir ragaszto szallag kimondottan ilyen dolgokraa (lakásnál) és majd ilyennel megragasztom az ablakot!! és akkor nem kenyem össze (legalábbis remélem)

Norbi
Kalóz 153609 2005. november 9. 15:02
Válasz erre
Norbi!

Be lehet előre is ragasztani az üveget a külső! festés előtt, csak akkor maszkolni kell rendesen. A bewlső rész mindenképpen jobb üveg nélkül festeni, mert akkor nem macerás, és az üveget úgyis kívülről szokták belerakni. De lehet a lucky által leírtak szerint is. Gyakorlat kérdése.
lucky 153608 2005. november 9. 10:55
Válasz erre
Noorbi!
Az Unimogomnál (Revell 1:24? Winterdienst) a fülkét teljesen összeraktam,DE a belsö részt és az üvegeket nem tettem bele.Lefújtam Tamiya spray-vel.Szóval mint az igazinál,:)ezután a külön lefestett részeket belepakoltam.Legvégén az üveget.Az illesztési hibákat ,ha jól emlékszem pill ragacs+ dentakrill keverékével töltöttem fel.Ezután matt feketére festettem,úgy ,hogy a gumi szegélyt imitálja.A kasztni éléről ( az üvegeknél) le kell kaparni a festéket.Monjduk ennél a makettnál a szélvédő eléggé gyalázatosan volt megoldva;4 db kis fül úgy 1*5mm-es tartotta volna a helyén az üveget.Ezzel cak az volt a baj,hogy a fül látszott a szélvédőn.Ez a fület levágtam és políroztam a helyét.
tray 153607 2005. november 8. 23:53
Válasz erre
Noorbi!
Azt nem ajánlom, hogy a lefestett kabint utólag ragaszd össze, tedd bele az üveget, stb. mert nagyon nehéz úgy megcsinálni, hogy ne látszódjon a ragasztás meg az összeillesztéseknél ne legyen min. hajszálnyi rés. Plusz a lefestett alkatrészt közben fogdosni kell, ami nem tesz jót a festésnek... Ezt meg lehetett csinálni a nemrég belinkelt makettemmel, de ott nem volt probléma az ablak, mivel az teljesen kivülről lesz ragasztva.
Szóval, nézd meg a makettet, amikor már ott vagy, hogy csak a végső ragasztások és a festés van hátra, akkor jobban látni fogod...
Noorbi 153606 2005. november 8. 22:38
Válasz erre
Szerinted ha ugy festeném hogy üresen lefujom és utánna ragasztom bele az ablakokat?? meg rakom össze az egészet? vagy akkor scsunyaz illesztés?

És ha összerakom de nem ragsztom be az ablakokat nem csak ugy összerakva lefujom a fülkét? és majd utánna ragasztom bele az ablakokat?? vagy az nagyszívás??

ezek csak ötletek, majd megprobálok valahogy maszkolni

Norbi
tray 153605 2005. november 8. 22:27
Válasz erre
Noorbi!
Szerintem fesd le a belső teret, ragaszd össze teljesen, az ablakot is beleértve, majd maszkold le az ablakot, és festheted kívülről.

Az ablakok maszkolásához végső esetben használhatsz ("standard iskolai") gyurmát is. A felrakásánál kell vigyázni, hogy a festendő felületre hajszálvékony rétegben se jusson belőle, különben onnan is le fog jönni a festék. Én 1/72-es kerekek maszkolásához használtam gyurmát, szóval megoldható, sőt nekem nagyon jól bevált!

Egy másik lehetőség, hogy öntapadós vignettát vagy szigetelőszalagot használsz maszkoláshoz. Nem túl elegáns, és lesz vele utómunka. Az ablak szélénél, ha mégis jut rá festék, akkor fogpiszkálóval (puha, nem hegyes végűvel) le lehet kaparni, esetleg egy kis higító rásegítésével. Ez persze függ a festéktől is, nem garantálom a sikerességet.
Noorbi 153604 2005. november 8. 22:01
Válasz erre
Szervusztok!

HELP! Tom hogy beszéltük régebben a Fülke festését DE:
ha én összeragasztva festem le a fülkét akkor hogyan ragasztom be utánna az ablakokat?? vagy azokta lekenyitek takaroval??
És ha külön festeném le az elemket és utánna összerakom öket?? elötte meg megnézem hogy hogyan stimmmel a dolog!

Ti mit tanácsoltok nekem kezdönek melyik folyamatot??
nekem nincs olyan maskolo cuccom!

kösszi
üdv.: Norbi
Noorbi 153603 2005. november 7. 17:27
Válasz erre
ok! én is ilyesmire gondoltam AKKOR FUJÁS LESSZ!

Kössz
üdv.: Norbi
Apaka 153602 2005. november 7. 16:29
Válasz erre
A műanyag felülete általában nem elég homogén, és sem színben, sem fényességben nem közelíti az eredeti festést. Sztem nem úszod meg a festés nélkül. :)
Noorbi 153601 2005. november 7. 15:59
Válasz erre
Sziasztok!
Nah megjött a Cucc!!

Ti ha az alvázat amugy is feketére akrtátok fujni és a maketten is az akkor átszoktátok Fujni?? vag ez ha akarod igen ha akrod nem? vagy ha átfujom feketével akkor szebb lessz??
Norbi
Noorbi 153600 2005. november 6. 22:12
Válasz erre
Ahha értem! Akkor majd minden akkor derül ki mikor csinálgtaom, majd akkor ujra felhozom ha megakadok valamin!

Kösszi
üdv.: Norbi
tray 153599 2005. november 6. 17:35
Válasz erre
...vagy ha festett alkatrészt ragasztol, a ragasztási felületen lekaparod a festéket, én így szoktam.
Gabi 153598 2005. november 6. 14:58
Válasz erre
Szia Noorbi!
Ez teljesen változó dolog, de kereten általában én se festek semmit, legfeljebb apró alkatrészeket. A vázat mindig összeszerelve fújom le, ha a motor is olyan színű mint a váz, akkor azzal szerelve. Ha a motort más színűre akarod, akkor azt természetesen festés után kell a helyére szerelni, mert azt nem tudom a vázban maszkolni rendesen. Én mindent rászerelek a vázra, amit egy színűre akarok, sőt be is vezetékelem, csak utánna festek. A fülkét is összerakom előre, és csak utánna festem, mert így van lehetőség az illesztési pontatlanságok eltüntetésére. A látható alkatrészeket sose fesd a kereten, mert a rögzítési helyeken meg fog látszódni, hiába javítasz rá. Még egy fontos érv a mellett, hogy összeszerelve fess, az, hogy a ragasztó a festéken alig, de legalábbis nem rendesen köt, és festett felületet nem érdemes ragasztani, mert nem lesz tartós. Ezt elkerülheted, ha még festetlenűl ragasztod össze.
Gabi
Noorbi 153597 2005. november 6. 13:48
Válasz erre
Kösszi, akkor majd kialakul mikor majd végre a kezembe lessz a makett akkor madj gondolkozom rajta!
Kösszi
üdv.: Norbi

Jol néz ki a Teheratód
tray 153596 2005. november 6. 13:00
Válasz erre
P8230005v.jpg méret: 231.8 KB
Noorbi!
Én keretben semmit sem festek. Ha olyan az alkatrész, hogy beragasztva nehezen elérhető, akkor festem ragasztás előtt (de már a keretből kivágva, ellenőrizve az illeszkedést is!), viszont arra kell ügyelni, hogy a ragasztás az ne legyen túlzottan szem előtt...
A kis nyitott teherautóm fülkéjét úgy csináltam, hogy a belső teret a kormány nélkül festettem (ebben benne volt a műszerfal és a sebváltó is), majd beragasztottam a külön festett kormányt, és ezt így egészben helyeztem be a kaszniba.
Leginkább szerintem a makett-től függ, hogy milyen sorrendben lehet festeni és ragasztani...
Noorbi 153595 2005. november 6. 11:14
Válasz erre
Sziasztok!
Kamionosok és mindenki más!
Ha ti festetek alvázat, fülkét, hogy an szoktátok?? Összerakva vagy a keretben?? Hogyan célszerübb/ egyszerübb??

üdv.: Norbi
BÉPÉ 153594 2005. november 6. 11:00
Válasz erre
Szia dwiki!
Légyszíves figyelj oda a pasztellkrétára! Van belőlük ugyanis olajpasztell (oljaos bázisra van felépítve), és nem olajbázisú is (ez tényleg olyan, mint az egyszerű táblakréta, száraz, porszerűen morzsolódik). Az olajpasztell nem alkalmas arra a célra, amire neked kéne. Azt nem lehet olyan púderszerű állagú krétaporrá varázsolni. Saját tapasztalatom szerint a papírboltokban általában pont az olajpasztelleket árusítják, mert a suliban a pedagógusok a gyerekeknek ezt szokták ajánlani "pasztellkréta" néven. (Ja, ők javarészt nem foglalkoznak makettkészítéssel, mert nincs rá idejük.)Üdv: BÉPÉ
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357.