/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383.
ponty 166295 2012. március 3. 23:11
Válasz erre
normal_IMG_1002_2_1_1
normal_IMG_1002_2_1_...
normal_IMG_1029_23_1_1
normal_IMG_1029_23_1...
sdkfz250-02
sdkfz250-02

Hogy tudnék 1/72-ben 0.3-as düzni-vel ilyen csíkot festeni?
Zsolti1537 166294 2012. március 2. 12:56
Válasz erre
Köszönöm a segítséget, választ.
Varjúbácsi 166293 2012. március 2. 12:05
Válasz erre
Úgy tudom nitrobázisú a festék. Ha alapozott felületet fújsz, több nagyon vékony rétegben, szerintem működik. Arra figyelj, nehogy a festék túl sok legyen, mert ha megfolyik, megmarja a műanyagot.
Zsolti1537 166292 2012. március 2. 10:14
Válasz erre
Sziasztok

A dupli color festék spray mennyire alkalmas makettekhez? Nem teljes kasztni elemekhez szeretném használni. Kisebb alkatrészekhez.
csehszko 166291 2012. március 2. 01:20
Válasz erre
Sziasztok!
Egy Mig-17-es van nálam készülőben és a segítségeteket szeretném kérni a maszkolással kapcsolatban. jelenleg sima mezei maszkoló szalagom van ,de ha ajánlatosabb makettezőt vásárolni akkor beszerzem. Kérlek segítsetek ,hogyan kell maszkolni ,próbálkoztam már úgy ,hogy felragasztottam és levágtam a felesleget ,de nem jött össze , előre kivágtam , de nem mindig oda ragadt ahova kellett. Nektek milyen praktikátok van?
Kérlek segítsetek, mivel kezdő makettező vagyok ,de igényes és szép munkát szeretnék!

üdv
Csehszkó
W123qp 166290 2012. március 1. 20:31
Válasz erre
Sziasztok!

Kipróbáltam az általatok leírtalak, több kevesebb sikerrel. Inkább kevesebbel...
Az alapozó kitűnően tapad a felülethez, viszont a festék az alapozóhoz nem igazán.
Alapozó Revell volt.

Majd akkor veszek Vallejohoz való Vallejo alapozót. Hátha.
Amon 166289 2012. február 28. 14:37
Válasz erre
Ő helyesbítek!

Minden ami EDUARD!
Amon 166288 2012. február 28. 14:35
Válasz erre
SZia!

Itt van: csiteibela(kukac)gmail.com
Lehet szoktad olvasni a cserebere topicot(még mindig halott) ő foglalkozik az EDUARD maratásokkal is.
BÉPÉ 166287 2012. február 28. 14:23
Válasz erre
Szia Amon!

Béla elérhetőségét meg tudnád adni? Köszönöm.

Üdv: BÉPÉ
Amon 166286 2012. február 28. 13:21
Válasz erre
Szia BÉPÉ

Gunzét használok 500-1200 attól függően, hogy mit akarok.
Mostanság itthon nem nagyon kapni. Ez ügyben Csitei Bélát keressétek.
BÉPÉ 166285 2012. február 28. 13:17
Válasz erre
Szia Amon!
Milyen oldószeres alapozóra gondolsz? Azért kérdezem, mert nekem is tönkretette az Avro Lancasteremet az, hogy az alapozó és rá az alapszín után a maszkolást követően feljött az alapozásig a festék jó néhány helyen. Roppant nehéz az ilyent nyom nélkül kijavítani. Előre is kösz a válaszért.

Üdv: BÉPÉ
Amon 166284 2012. február 28. 13:14
Válasz erre
Szia!

Oldószeres(alkoholos) ecsettel... 
Én spec jobban szeretem az oldószeres alapozókat. A bennük található oldószer miatt, ha nem 100%-os a zsírtalanítás akkor is jól tapad mivel feloldja a zsírokat.
 
W123qp 166283 2012. február 28. 13:07
Válasz erre
A kérdést amiatt tettem fel, mivel az enamellel összehasonlítva fényévekkel rosszabb a tapadása azonos feltételekkel, gondolok itt a zsírtalanításra, alapozásra.

De példaképpen, ki hogyan zsírtalanít egy Pz. IV-est, amiben benne a komplett motor, illetve a rezekkel fel van teljesen díszítve?

Alapozás: csak akrilgyanta alapú alapozó, pl Revell dezodora?
gaborka 166282 2012. február 28. 12:45
Válasz erre
Hali!
A teljes zsírtalanítás alapkövetelmény, én benzinnel szoktam mielőtt festek.

A Vallejo alapozó nem teljesen olyan mint mondjuk a Tamiya vagy a Gunze Surfacer, nem lehet ugyanis csiszolni, viszont nagyon szépen terül és vékony réteget ad. Ha ezt használod nagyon óvatosan kell rá maszkolni: a maszkolószalagot le kell gyengíteni (pl. 2-3x ráragasztod a nadrágodra mielőtt maszkolsz) vagy használj BluTac-ot, de még így is előfordulhat, hogy egy-két pöttyöt felszed a festékből. Nekem jó tapasztalatom van még a művészellátós sárga maszkolófolyadékkal is.

A Surfacer-szerű alapozókon a Vallejo is ellenállób réteget képez valamivel, valamint ha a Model Air-hoz kizárólag a fehér hígítót használod (vizet sem) akkor is kicsit szívósabb lesz.

c[ ]
Varjúbácsi 166281 2012. február 28. 12:39
Válasz erre
tn_aerosolprimer_512x384
tn_aerosolprimer_512...

Ha Vallejoval fújsz, illik alátenni a ZSÍRTALANÍTOTT felületre alapozót,pl. a sajátját.
Starshiptech 166280 2012. február 28. 11:42
Válasz erre
Szép napot mindenkinek!

Vallejo esetében mindenképp alapoznod kell mert az alapozza meg a festék tökéletes tapadását a makett felületéhez..nem pedig a maszkoláshoz mivel vizes bázisú a festék.
Alapozásnál pedig én egy durvább oldószeres alapozást használok hogy még tökéletesebb legyen a tapadása a felülethez.Igaz nem is nagyon használok vallejo-t inkább a gunze-ra esküszöm annak meg van saját surfracer-e az meg nekem a legjobban bevált.Javaslom hogy alapozásnak a Vallejo alá használj Gunze surfracer 1000 vagy 1200-ast.
Üdv Starshiptech
W123qp 166279 2012. február 28. 10:20
Válasz erre
Sziasztok!

Vallejo Model Air témához nekem is lenne egy kérdésem, még pedig a tapadása.
Történetesen negyon sérülékeny a festés. Most éppen egy Pz. IV-es görgőit festem, lefújtam őket feketével és beletettem a maszkoló keretbe?, hogy a középső részüket is meg tudjam fújni. De ennek a felülete ragadós, hogy a görgőket a helyükön tartsa. Gondoltam kísérletként kiveszek egyet. Ki is jött, csak a festék maradt a ragasztós felületen... A 16 görgő mindegyikéről lejött a festék.
A Valelejo Model Air sérülékenységét már máskor is tapasztaltam.
Ez mennyire normális?
Alapozót nem használtam.
gaborka 166278 2012. február 27. 12:39
Válasz erre
Ez okénak tűnik, de az én tapasztalatom szerint jobb alacsony nyomáson fújni a Model Air-t, főleg ha a fehér hígítót is használod, ill. ha finom munkát akarsz végezni. Ez a gyakorlatban kb. 0,9-1 bart jelent (14-15psi). A Model Air érdekesen keményedik, egy darabig teljesen folyékony marad és utána hirtelen megszárad, így nagyobb nyomáson elképzelhető hogy hirtelen megfolyik ha ráfújsz, ill. már eleve "pókot" fúj. Ha nagy felületet fújsz messziről, használhatsz nagyobb nyomást, ekkor azt kockáztatod hogy a levegőben megdermed a festék, valamint fújás közben takarítgatnod kell a dűznit és a tű hegyét (ez egyébként is ajánlatos a Model Air esetén).

A fúvóka átmérő pedig önmagában csak egy eleme a képletnek, ott van még a hígítás, a nyomás és a távolság ahonnan fújsz, tehát ne vedd 100%-nak, hogy erre vagy arra csak 0,3-as vagy más a jó, ez így nem igaz.

Szerintem gyakorolj egy vajasdoboz tetején vagy valami hasonlón. A Vallejo Air nagyon háklis a nyomásra de ha megszokod nagyon jó vele dolgozni. Ja és érdemes mindenképp alapozni előtte.

c[ ]
bercsi 166277 2012. február 27. 08:58
Válasz erre
gaborka 166276 2012. február 27. 08:57
Válasz erre
Erről van szó csak időnként változtatták a csomagolását. Belefuthatsz Johnson's Kleer vagy Pledge néven is, ugyanaz a termék.

c[ ]
Starshiptech 166275 2012. február 26. 20:24
Válasz erre
5843590423_758061519c_z
5843590423_758061519...
J30 11182
J30 11182

Találtam két képet az említett termékről...melyik is a megfelelő?Vagy mindkettő ugyan az?
Starshiptech 166274 2012. február 26. 20:19
Válasz erre
Ez a Future lakk pontosan mi is? Johnson padlófényező?
Mi a pontos neve?
Talán itt Salzburgban még beszerezhető...
Starshiptech 166273 2012. február 26. 20:14
Válasz erre
Jaa természetesen a vízpapíros visszacsiszolást is egy legalább 1000-es alapozás után ejtsd meg
Starshiptech 166272 2012. február 26. 20:13
Válasz erre
Ha karcos is maradt a felületed ajánlatos mondjuk 1000-es vízpapírral visszacsiszolni a felületet és utána alapozni mondjuk 1200-as vagy 1000-es surfracerrel
Starshiptech 166271 2012. február 26. 20:11
Válasz erre
Mostanában 1200-asat nem láttam de az még jobb..
Starshiptech 166270 2012. február 26. 20:10
Válasz erre
Javaslom a gunze Mr surfracer-ét...1000-eset ha festék alá akarod én az 500-as inkább nagyobb hézagok tömítésére használom az 1000-es nagyon jól bevált festés alá alapozónak..
bercsi 166269 2012. február 26. 20:01
Válasz erre
Sziasztok!
Gondolom páran láttátok már a motorok topicban, hogy toltam ki magammal.
Most eldöntöttem veszek normális alapozót, de nem ismerem ezek a termékeket, ebben kérnék egy  kis útmutatót.
1. mr.surfacer 1000-1200 spray ill. üveges kiszerelésben
2. tamiya 87075 Liquid Surface Primer üveges + gyári hígító
3. tamiya 87044 Fine Surface Primer L White spray
Fontos lenne, hogy valamennyire tömítsen, a megmart elemeket sikerült kijavítanom de karcos maradhatott egy kicsit a felület.

Köszönöm előre is a segítséget!
zkalos 166268 2012. február 25. 20:58
Válasz erre
Ja és a felragasztott műanyag darabnál fogva mártottam bele, hogy ne kelljen megfogni a kabintetőt.
zkalos 166267 2012. február 25. 20:56
Válasz erre
Én a Sufámnál Sofix padlófényező tisztítószer-be kevertem Gunze akril Smoke és Clear yellow festéket, majd belemártottam a kabintetőt, miután egy apró műanyag darabot ragasztottam fel a kabintető utólag nem látszó hátsó részére. belemártás után szalvétára helyezve leitattam a felesleges mennyiséget. Kisérletezz az arányokkal, mert jó, ha elsőre sikerül a megfelelő árnyalat, mert nekem csak valahogy akkor lett tökéletes, ha egy rétegben ment rá a lakk, egyszer mártva bele. Több réteg után (3) valahogy mindig apró hólyagocskák kalakultak ki, pedig egy napot száradtak a rétegek. Jó kísérletezést !
Z63 166266 2012. február 25. 20:33
Válasz erre
Szerintem ez a páros tökéletes lenne!
pintair 166265 2012. február 25. 10:09
Válasz erre
Skacok!

Szeretnék infot kérni a Vallejo Model Air használatáról, tapasztalatokról...,
Még mielőtt bekenném vele a Evolution -omat. :)

idézet a honlapról:

5.14 What size of nozzle should I use for painting a model size 1:220?

Some artist use a needle as small as even a 0.15 but we would recommend a needle size 0.2 or more. The size of the needle also depends on the size of the model. One of our specialists recommends the following scale/size ratios:

Model Size Recommended Needle Size
1:220-0,15 mm.
1:72-0,25 mm.
1:35-0,35 mm.
1:16-0,35-05 mm.
For models larger than 1:16 we recommend nozzles size 0,5 mm. to 1,2 mm.

5.15. What pressure should I use when airbrushing with Model Air?
We recommend PSI of about 20-25 (1.38-1.66 Bar ) or 0,5-1 kgs.

Köszöni
pintair
futár 166264 2012. február 25. 08:43
Válasz erre
Köszi, kipróbálom!
sziklakks 166263 2012. február 24. 23:05
Válasz erre
Z63 166262 2012. február 24. 22:55
Válasz erre
Szia!
Mivel Future lakkot nemigen találsz már, tégy próbát egy színtelen lakkal, amit egy-két csepp festékkel a megfelelő színűre színezhetsz, esetleg ún. Clear színes lakkokból is keverheted. Ha átlátszatlanra csinálnád, fújd át mattlakkal, vagy a mattlakkot színezd. Egy kis kísérletezést mindenképpen megér. Bizonyos üvegfestékek is alkalmasak lehetnek színezésre cseppek erejéig, de figyelj, hogy akril, vagy enamel alapúak-e. Úgy vélem, hogy sárga, barna színekkel ki lehet hozni az adott színt.
Üdv,Z63
futár 166261 2012. február 24. 21:07
Válasz erre
Öööö... ...picit pontosabban, ha kérhetem...
migi 166260 2012. február 24. 20:26
Válasz erre
futár 166259 2012. február 24. 20:24
Válasz erre
MiG-17_55
MiG-17_55

Sziasztok!
Kabintetőt szeretnék öregíteni, úgy, mint a múzeumi gépeken látható. Milyen módszert ajánlanátok?
rushman86 166258 2012. február 24. 16:34
Válasz erre
Szívesen ha tudtam vele segíteni :D
ponty 166257 2012. február 24. 16:18
Válasz erre
rushman86 166256 2012. február 24. 15:50
Válasz erre
ponty 166255 2012. február 24. 15:38
Válasz erre
Valakinek nincs meg egy chromax BD-130-hoz az összerakási papír? Vagy hogy honnan szedhetném le? mert az enyémet nem találom egy ideje. Fontos lenne előre is köszönöm.
Freddy 166254 2012. február 24. 13:52
Válasz erre
,,Kedves Freddy! Én még Anno vásároltam, amikor a Terpentin az volt, amit ráírtak, azaz fenyőgyanta párlat.
Kalóz"
Elvileg igen, de hogy milyen adalékkal és milyen arányban van, az változhat. Én pl kétszer vettem, ugyanott, ugyanolyat, a másodiknak teljesen más szaga van.
Művészboltban, festékhígításra árulták, észrevehető különbség nincs is a hatásban, de ki tudja, kinek milyen festéke van.
Ufi 166253 2012. február 24. 13:27
Válasz erre
Sziasztok!
Elnézést, hogy beleszólok, de grafikus és festő a szakmám, igaz ,hogy a white spirit valóban a képfestéshez is igen jó, de én amakettezéshez is ezt használom a befolyatások stb.-hez.A lényeg, hogy előtte a makett kaplyon egy fényes aztán egy mettlakk réteget.Így kivállóan működik és nem bántja a festést.Igaz ,hogy kicsit fogós az ára.Elnézést a belekotyogásért, csak segíteni szerettem volna Mortyinak.
Kalóz 166252 2012. február 24. 12:02
Válasz erre
Kedves Freddy! Én még Anno vásároltam, amikor a Terpentin az volt, amit ráírtak, azaz fenyőgyanta párlat.
Kalóz
zazi 166251 2012. február 23. 20:47
Válasz erre
teljesen ki lettem képezve elméletben, jöhet a gyakorlat... :)
kössz...
Freddy 166250 2012. február 23. 14:16
Válasz erre
Nekem a benzin nem jött be, szemcsés lett tőle a festék.
Az olajos folt valószínűleg nem a hígító, hanem a festékben lévő olaj miatt van. profik ezt kiszívatják belőle egy zsebkendővel (kinyomják rá a festéket, és rajta hagyják kicsit), nekem még nem volt gondom vele.
tankos_srac 166249 2012. február 23. 13:43
Válasz erre
Zazi!

Egész nyugodtan használd hozzá a festékbolti lakkbenzint (100%-os), ami ezek szerint azonos az egekbe dicsért white spirittel, csupán 1/30 részébe kerül. Nekem a terpentinnel - lakkozott felületen is - olajos foltot hagyott az olajfesték, lakkbenzines hígításnál ilyen gondom nem volt. Szerintem ennél olcsóbb, jobb megoldás nem kell.
tankos_srac 166248 2012. február 23. 13:36
Válasz erre
Luthor 166247 2012. február 23. 12:58
Válasz erre
White Spirit gyorstalpaló a MOL Zrt *.pdf-hegyű tollából:
www.google.hu/url
gaben21 166246 2012. február 23. 12:54
Válasz erre
Helló.Ha jól tudom akkor 90% vagy annál tisztább alkohol.De javítsatok ki ha tévedek.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383.