/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383.
Freddy 165330 2011. augusztus 30. 16:41
Válasz erre
Én a ZiL vontatóberendezésén fényes lakk+fekete keverékével csináltam
Robi 165329 2011. augusztus 30. 15:29
Válasz erre
A kenőanyagot tudom-e úgy imitálni, hogy rakok a felületre egy kis feketét, és azt hígítóval szétmosom? Taracknak az emelő észéhez kell.
Z63 165328 2011. augusztus 29. 22:21
Válasz erre
IvanG!
Ha megtanulsz Tamiya spray-vel fújni, az olyan tükörsima lesz, hogy csak na! Aztán ezt is át lehet kenni Rubbing Compounddal, maj, mikor minden rajta van, jöhet a Tamiya Wax! Az eredmény megdöbbentően szép lesz. Persze, civil autót lehet fújni retuspisztolyból is, eredeti színre kevert 2K-s autófestékkel.
Üdv,Z63
f2d 165327 2011. augusztus 29. 18:50
Válasz erre
Nem akarlak elkeseríteni, de ha szintetikus festékkel nem tudtál síma felületet összehozni, akkor az akrillal se nagyon fogsz boldogulni. Ugyanis az akrilok sokkal gyorsabban száradnak, és ezért nincs idejük rendesen kifeszülni a felületen.
Amikor autókat építettem, akkor a nyári dög melegben tudtam a legjobb felületeket produkálni fényes Humbrol Enamel-el, polírozni se nagyon kellett olyan símák voltak.
Egyébként meg mindenki políroz az autósoknál, e nélkül nincs tökéletes eredmény.
vlevi 165326 2011. augusztus 29. 18:07
Válasz erre
Mennyire hígítottad "agyon"? Sajnos a fényes festékek már alig fednek, ha megfelelően hígítva vannak, ha pedig fednek valamennyire, akkor túl sűrűek :(
Ezért inkább a Lakkozás a megoldás.
De annyira, hogy pl. a Zero Paint festékei kevés kivételtől eltekintve matt festékek, mert az nem olyan kényes a fújásra, mint a fényes társai. És utána kétkomponensű autólakk.
A zero lakk helyettesíthető autófesték boltban kapható 2k autólakkal is. Szerintem tökugyanaz a cucc, csak kis üvegben Zero Paint felirattal 10x annyiba kerül...
gaborka 165325 2011. augusztus 29. 11:23
Válasz erre
Nincs. A polírozást nem úszod meg a tudomány mai állása szerint. A Humbrollal annyit tehetsz hogy megmelegíted fújás előtt (beállítod egy bögre forró vízbe a festéktégelyt), így szebben kifeszül, de políroznod akkor is kell majd.

c[ ]
juge75 165324 2011. augusztus 29. 09:00
Válasz erre
Próbáld ki: alaposan felkevered a festéket és megfelelően hígítod, vagy más fajta festéket használsz (Akril), jól előkészített felületre festesz.
A porlasztáson múlik a felületed, ha az előző kettő tökéletes.
IvanG 165323 2011. augusztus 29. 08:10
Válasz erre
Sejtettem, de neee! Nincs valami más, amit már az elején elkövetek és minden szép és jó lesz?
juge75 165322 2011. augusztus 29. 07:31
Válasz erre
Mint az igazi fényezésnél, valószínűleg itt is polírozni kell.
IvanG 165321 2011. augusztus 29. 06:29
Válasz erre
Nem tud valaki egy módszert, amivel civil autót lehet narancsmentesre fújni, vagy utólag eltüntetni a narancsosságot? Hiába higítom szét a festéket, a második réteg akkor is szar lesz. (Humbrol zománcot használok.)
Köszi
IvanG 165320 2011. augusztus 29. 06:26
Válasz erre
Nem tud valaki egy módszert, amivel civil autót lehet narancsmentesre fújni, vagy utólag eltüntetni a narancsosságot?
Köszi
Z63 165319 2011. augusztus 28. 22:55
Válasz erre
zkalos!
Sajnos, a narancsosság a sűrű festék ismertetőjele.A kihagyott idő alatt egyszerűen kimentél a gyakorlatból, de ezen ne keseredj el! Bárkivel megeshet. Mindig legyen egy régi makett a kezed ügyében, de legalább egy festett műanyag lap és MINDEN alkalommal először azon próbálj! Ha ott jónak tűnik, mehet a makettre!
Ezeket a 3/1-ben , meg egyéb arany-arányokat meg végre el kell felejteni! Ahány üveg festék, vagy lakk, annyiféle hígitás. Az üvegben más a sűrűsége egyenként minden adag festéknek! Az egyik vadiúj, a másik már használt, a harmadik szintén újonnan vásárolt, de a boltban másfél éve áll a polcon, párolgott a hígitó, mert nem zárt tökéletesen a kupak, mikor legutóbb visszatekerted, stb. Az egyedül üdvözítő, hogy egyszerűen ránézésre látod a kikevert cucc állagán, hogy jó-e. A csöpögésén a folyásán, stb. A Retardert jól adagoltad, avval nincs baj. Ha a vizes lakkhoz a Gunze Mr.higitóját(a büdöset) használod, sokkal szebben terül és jobban fújható!
Sok sikert és további díjnyertes maketteket!
Üdv,Z63
zkalos 165318 2011. augusztus 28. 21:02
Válasz erre
Urak !

Segítségre lenne szükségem. A lakkozással vannak gondjaim. Gunze akril lakkal dolgozom, és egyszerűen nem tudok normális sima felületet elérni vele. A Phantomom végső fényes rétege narancsos maradt, mellesleg alig akar kiszáradni, fél nap után is enyhén tapadós, de az ujjlenyomat nem marad meg rajta. Más lakkokba nem akarok beruházni, mert bespejzoltam belőle tekintettel a Kék kobráról szóló hírekre, és pénzem most nincs más drága oldószeres lakkokra, és persze szeretném élvezni az akril lakk előnyeit, bár már egyre szkeptikusabb vagyok ezzel szemben. Minden tapasztalat jó lenne ezzel kapcsolatban, mert már unom, hogy a drága, és sok munkaórát beleölt maketteket elszúrok a végső lakkozással. Régen ilyen gondom nem volt az Gunze akril lakkokkal (több nyertes gépem is volt akkoriban), csak mióta újra makettezem. Valamit rosszul csinálok szerintem. Mi a helyes technika ? Minden apró részlet fontos lehet nekem. Ezt a makettet úgy lakkoztam, hogy kb. 3/1-ben higítottam a lakkot, kb 5 ml lett, és ehhez adtam két csepp retardert. Viszonylag kis nyomással vittem fel(kb 0.8-1 bar), mert így talán nem a levegőben szárad meg, hanem a felületen. Tudom az akril nem olyan tökéletes, mint az oldószeres, de a felület túl narancsos maradt. H@S Evo pisztolyom van. Vissza kéne mattítanom, de nem tudom, hogy még fúllyak rá előbb fényes lakkot, vagy a mattítás eltompítja a narancsosságát. Ha kell, teszek fel közeli képeket is.
Előre is köszönöm !
pecso 165317 2011. augusztus 28. 16:41
Válasz erre
Vargapeter 165316 2011. augusztus 28. 14:55
Válasz erre
A festék száradása után egyszerűen ecsettel lejön!
Robi 165315 2011. augusztus 28. 14:17
Válasz erre
Revell, és humbroll festéket nem csak revell hígítóval higíthatok, megteszi a másik modell-hígító is. A gázpalackról, még áll a kérdésem.
martintrain 165314 2011. augusztus 28. 13:15
Válasz erre
Szia!

Koszonom a segitséget, igy mar csak 1 kérdésem maradt. A sót hogyan lehet eltávolítani miutan ráfestettunk? Mert ha jól ertelmezem a dolgokat akkor magának a sónak maszkoló szerepe van. Valamint itt a só felviteléhez hajlakkot irnak, de láttam már vizzel való bepermetezést is, amiben szintén megtapad a só, nemtudom melyik a jobb. 
Vargapeter 165313 2011. augusztus 28. 09:30
Válasz erre
Szerintem nézd meg ezt az oldalt:

mastermodels.blogspot.com/2011/01/vw-van-painting-begins.html

Végig követheted az építést és a festést!
Üdv,
Péter
martintrain 165312 2011. augusztus 28. 02:10
Válasz erre
Udv!

Lehetseges, hogy rosz helyen kopogtatok, de hatha tud nekem valaki segiteni. Egy teljesen rozsdas kozuti jarmuvet szeretnek megalkotni, de termeszetesen igenyes kivitelben, meretarany 1:35. Hallottam mar a sniccerrel muanyag ontvenybe vagasokrol, ugye ahogy a rozsda szepen megette a széleket, valamint a "besózós", illetve a homokolós módszerekrol. Ki tudná fejteni nekem valaki reszletesebben a folyamatot? Johet nyugodtan mailban is, de az elkalauzolgatast is szivesen elfogadom. Elore is koszonom a segitseget!
Robi 165311 2011. augusztus 27. 21:13
Válasz erre
egy 200 milliliteres gázpalack elég egy mozsárra, és egy fél-lántalpas lefestéséhez? 1:72 méretben.
Altengernagy 165310 2011. augusztus 27. 21:03
Válasz erre
Van, 6 féle, honap reggel küldök. illetve van egy Testors Ju-86 készletem gyárilag magyar, annak is elküldhetem a papirját.
pecso 165309 2011. augusztus 27. 20:35
Válasz erre
Sziasztok!
Egy magyar Ju-86-ost szeretnék készíteni. Nincs esetleg valakinek festési útmutatója hozzá?
Köszi!
Gábor
doky3 165308 2011. augusztus 26. 21:46
Válasz erre
cimber 165307 2011. augusztus 25. 21:07
Válasz erre
messer109 165306 2011. augusztus 25. 20:57
Válasz erre
Sziasztok.

Maszkoláshoz használható gyurmának nem tudjátok a nevét, mert kerestem a boltban, de nem találtam zsírmentes gyurmát. Ha tudnám a nevét, akkor megnézhetném több boltban, vagy megrendelhetném

Segítségeteket előre is köszönöm
gabes 165305 2011. augusztus 25. 20:45
Válasz erre
gaborka 165304 2011. augusztus 24. 18:44
Válasz erre
Hali!
Nekem AS-186-om van az Airforce Airbrushtól, 4 éves, semmi bajom nem volt eddig vele. Ajánlani tudom.

c[ ]
Zozó 165303 2011. augusztus 24. 17:20
Válasz erre
Az egész egyben 15000 pénz.
Nekem edig tökéletesen működött.

Üdv
Zoli
cimber 165302 2011. augusztus 24. 16:45
Válasz erre
Nekem a Blu-Tac-kal egy problémám van, ezért nem is használom.
Ha már egy kicsit is más szögben fújsz, akkor "aláfújsz" és máris más az átszóródás, mint mellette 1 cm-rel.
Jó pisztollyal szerintem nem kell a Blu tac sem.
IvanG 165301 2011. augusztus 24. 15:55
Válasz erre
Költői az érdeklődésem, mert szűken állok, de mégis megkérdem: Mennyiért adod? Nem lukasak-e a kis légrugói, mert az enyémet ezért kellett leselejtezni
IvanG 165300 2011. augusztus 24. 15:52
Válasz erre
Nem is tudom, miért nem azt kérdezem, hogy milyen csendes, de nagy légtartályos kompresszort ajánlotok makett szórópisztolyhoz?
gaborka 165299 2011. augusztus 24. 13:03
Válasz erre
Lassabban száradó, olaj v. zománc festékekkel (Humbrol, Revell stb) jobb szárazecsetelni, az akrilok túl gyorsan száradnak ehhez.

c[ ]
doky3 165298 2011. augusztus 24. 09:50
Válasz erre
A gyurmás módszer Hubcsi előadásában: Mi készül topic 23324 hsz. Su-30
doky3 165297 2011. augusztus 24. 09:45
Válasz erre
A "gilisztázáshoz" akár enamel, akár akrilról van szó, jól felhígított festék, alacsony nyomás (0,5-0,7 bar), türelem, kitartás, gyakorlás. Ja, meg egy erre alkalmas szórópisztoly.
Az átmenet fújáshoz zsírmentes gyurmából (Blue Tac, Uhu Patafix st.) sodort hurkákat kell a felületre helyezni, és az mellett fújni. A hurka átmérőjével tehát vagy vastagabbra, vagy vékonyabbra sodrod, tudod szabályozni az átszóródást. Vagy maszkolószalagból, maszkolófóliából kivágott mintát ragasztva a felületre a szélét picit visszaemelve megoldható az átszóródás.
Bármelyik mellett is döntesz, előtte gyakorolj!
messer109 165296 2011. augusztus 24. 08:50
Válasz erre
Sziasztok.

Tanácsot szeretnék kérni festés ügyben. Arról lenne szó, hogy 1/48 méretű stukára a "gilisztás" mintát hogyan lehetne felfesteni szórópisztollyal?

Illetve abban is szeretném kérni a tanácsotokat, hogy többszinű terepminta esetén a színek közötti átfedés hogyan oldható meg. Próbálkoztam, de valahogy eddig nem jött össze a dolog.

Előre is köszönöm a segítségeteket

Szép napot mindenkinek
Gyul 165295 2011. augusztus 24. 08:47
Válasz erre
gabes 165294 2011. augusztus 23. 15:58
Válasz erre
Megamakett.hu vagy a replicában is láttam!
ted978 165293 2011. augusztus 23. 15:41
Válasz erre
Köszi a választ! asszem teszek a game colorral egy kísérletet.
Gyul 165292 2011. augusztus 23. 15:17
Válasz erre
Üdv!

Érdeklődnék, hogy lehet-e még kapni valahol Model Master festékeket, vagy megszűnt?
Nekem nagyon jól bevált, bár nem pont makett festésre használom.
gabes 165291 2011. augusztus 23. 14:51
Válasz erre
Üdv újra!

Tudom kezdő kérdés, de milyen anyagot használtok a száraz ecseteléshez?
A művészboltban kapható olajfestékkel láttam dolgozni a japán szakikat a youtube-on,
az szerintetek megfelel?
A hobby color felejtős... :(
Zozó 165289 2011. augusztus 23. 09:50
Válasz erre
Nekem van egy eladó Tamiya Spray Work-öm, házi készítésű adapterrel, ha valakit érdekel.

Üdv
Zoli
zoltan.pribelszki@chapman-freeborn.hu
30/525-9596
gaborka 165288 2011. augusztus 23. 09:11
Válasz erre
Gabes kolléga jól írta hogy a szemcseméret adott így nem lesz finomabb a festékpermet nagyobb nyomásnál (sem). Az hogy milyen minőségben (egyenletességgel) porlaszt a pisztoly inkább a dűzni és a tű áramlástani kialakításától függ. Ha növeled a nyomást csak azt kockáztatod hogy a levegőben megdermed a festék és nem fog rendesen feltapadni a felületre.

A Spray Work létezik, de internetről tudod csak megrendelni, és probléma az áramellátása is, vagy RC akkut kell bele tenni vagy keresni hozzá 110V-230V hálózati adaptert. A mostani japán árak tükrében kb ugyanott lennél vele (az akku miatt még drágább is) mint egy kis AS kompresszorral és egy egyszerűbb pisztollyal, amivel nincs ilyen gond.

c[ ]
gaborka 165287 2011. augusztus 23. 09:05
Válasz erre
A Model Air hígítás nélkül fújható, bár a fehér Vallejo hígító hozzáadásával javulnak a tulajdonságai.
A Game Color és a Model Color sűrűbbek, a Game Colort kifejezetten ecsetes festéshez, figurákra, találták ki. Mindemellett ezeket is fel lehet hígítani, pl. a Vallejo festékszóró tisztító folyadékkal, és szépen lehet őket fújni.
A megfelelő nyomás beállítására mindegyik Vallejo háklis, de ha ezt sikerül kikísérletezni akkor nagyon szép felületet adnak. A Model Air 0,15-ös fúvókával is bátran használható.

c[ ]
gabes 165286 2011. augusztus 23. 06:56
Válasz erre
Az nem a nyomástól függ, a szemcse méret adott ha jól tudom, és a hígítás is csak ritkábbá teszi pigmenteket.
Maxell01 165285 2011. augusztus 22. 22:04
Válasz erre
Sziasztok!
A közeljövőben tervezek vételezni egy szórópisztolyt, és a tanácsaitokat szeretném kérni, hogy hol kaphatok hozzá való festékeket. Első sorban autókat szeretnék vele fényezni, tehát metál és hasonló festékeket szeretnék fújni, illetve lakkot.
Köszi
IvanG 165284 2011. augusztus 22. 18:25
Válasz erre
Nem lesz finomabb szemcséjű a kiszórt festék, ha nagyobb a nyomás?
A Tamiya-nak a Spray-Work-e kapható még? Hol és mennyi? Nagyobb felületekre kiválóan alkalmas volt. Strapabíró és hót egyszerű!
Köszi!
ted978 165283 2011. augusztus 22. 17:55
Válasz erre
Sziasztok!

Segítséget kérnék, hogy a Vallejo 'Game color'-'Air color'-'Model color' festékei' miben külömböznek. melyik mennyire matt, fújható stb.

Köszönöm, és üdv.: Sanyi
gabes 165282 2011. augusztus 22. 16:52
Válasz erre
1/1-el kezdtem de híg volt és tettem hozzá még egy kis lakkot.
Úgy 20 psi-n használom.

IvanG: Nem teszi tönkre, ezek a kis kompresszorok is tudnak annyit! A kimenő nyomásnak elég a 1.5-2Bar is!
IvanG 165281 2011. augusztus 22. 14:47
Válasz erre
Hello mindenkinek!

Ha van a levegőcsőhöz átalakítóm és leveszem a nyomást egy normál kompresszornál 2-3 Bar-ra, ugye nem teszem tönkre a maketthez való szórópisztolyt?
Köszi
tubaboy 165280 2011. augusztus 22. 11:37
Válasz erre
Köszönöm a választ,

milyen arányú higítással és mekkora nyomással sikerült szép felületet elérned?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383.