/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354.
MrChef 163643 2010. szeptember 15. 08:32
Válasz erre
Helló! A szemenkénti lánctalpat úgy alakítom, hogy alul-felül összeragasztom a szemeket, és csak ott nem, ahol a két elkészült fél még leszedhető a makettről (természetesen a görgők már be vannak szerelve, forgathatóra, mert az könnyíti a lánctalp elhelyezését; aztán be lehet fixen ragasztani). A két lánctalpfelet leszedem, megfelelően lefestem, majd visszahelyezem, odaragasztom néhány belső ponton és a görgőkre, ahol véletlenül sem látszik a ragasztó.
Jimbow 163642 2010. szeptember 14. 21:24
Válasz erre
Szia!

Lánctalp ügyben egy lehetséges megoldás: a görgőket nem ragasztod be, és az említett módon felteszed a talpat, figyelve arra, hogy a szemek csak egymáshoz ragadjanak, a görgőkhöz ne. Miután megszáradt teljesen, a görgőkkel együtt, óvatosan lecsúsztatod a már megszáradt, merev, kész lánctalpat és lefested. Legvégén görgőkkel vissza.

A sorrendiség nálam ez:

-gumi lánctalp esetén, ha van kötényezés és az nem leszedhető, akkor lefestem a lánctalpat, a görgőt, a harckocsit, mindent és a legvégén átfűzöm a lánctalpat, majd úgy forgatom a görgőkön, hogy a rögzítés takarva legyen
-ha nincs kötényezés vagy leszedhető, akkor a (gumi) lánctalpat előbb ragasztom, majd festem és felerőszakolom, fontos hogy a görgők erősen be legyenek ragasztva, majd a legvégén, festés után vagy előtt felteszem a kötényezés

A szerszámokat én külön festem és a koszolás előtt álló gépre ragasztom fel óvatosan.

A réz cuccokhoz én gél pillanatragasztót használok.

Próbálgass olcsó, Trumpeter maketteken.

Üdv!
Bather 163641 2010. szeptember 14. 21:11
Válasz erre
Sziasztok!

Új vagyok itt a fórumon, és a makettezésben is. Lenne hozzátok pár kérdésem, előre is bocsánat ha némely kérdés rendkívül "amatőrnek" tűnik, de hát újszülöttnek...

Magamról annyit, hogy eddig két makett megépítésén és festésén vagyok túl, egy italeri 1:35-ös Tiris I-en, és egy revell 1:72 T72-n. Ez 1-1 tél eredménye volt, családos ember révén nincs túl sok időm, főképp az őszi-téli hosszú estéken akad alkalom makettezni. Sokat olvasgattam itt a fórumokon is, hogy mit és hogyan lehet szépen megcsinálni + mindenféle youtube-os videókon is próbálom ellesni a fortélyokat, de vannak dolgok amik nem teljesen tiszták. Jelenleg ecsettel festek (enamel festékekkel), tervben van egy airbrush és hozzá való kompresszor vásárlása, de ezt jelenleg a piszkos anyagiak még nem engedik meg, de addig sem akarok tétlenül ülni.
Jelenleg egy Dragon Tigris II van terítéken (6232-s szett).
Szóval a következőkben szeretnék megokosodni:

1.
Sok helyen találni olyan képeket-videókat, ahol a makett ragasztás részét rögtön "készre" csinálják, és csak ezután kezdődik a festés. Ez nekem olyan szempontból érthetelen, hogy az elkészült maketten hogyan lehet lefesteni a lánctalpat és görgőket összeállítás után? Egyszerűen a belső görgők ekkor már hozzáférhetetlenek. Vagy ezek a makettek csak valamely gyártó bemutató makettei? Vagy airbrush-sal ilyenkor is festhetők az ecsettel nem hozzáférhető (de látható) részek?

Illetve például én eddig a különböző szerszámokat (ásó, kalapács...) külön lefestettem és csak utána ragasztottam fel, így minden részt teljesen "körbe" tudtam festeni, az említett képeken-videókon ezek is felkerülnek az elején a helyükre, mindenféle festést-kamuflázst megkapnak, majd a végén lesznek saját színre festve, szárazecsetelve. Ilyenkor nincsenek már nem hozzáférhető (de látharó) részek? Melyik a helyes út (ha van egyáltalán ilyen), vagy kinek mi vált be?

2.
A mostani készletben vannak fém alkatrészek, valahol olvastam (csak sajnos elfelejtettem feljegyezni), hogy ezekhez speciális alapozó kell, hogy később ne pattogjon le róla a festék. Meg tudnátok mondani, hogy milyen alapozót célszerű beszerezni ehhez?

3.
Még mindig fém alkatrészek. Ezeket mivel lehet a műanyaghoz ragasztani? Jelenleg revell tűs ragasztót használok, gondolom ez ehhez nem jó, vagy igen? (lövegcső, maratások-rácsok)

4.
Lánctalp. Láttam pár videót ahol a szemenkénti láctalpat a készítő szépen összeragasztgatta festés nélkül és egy-két hosszabb darab elkészülte után szépen a helyére hajtogatta. Mindez videón nézve felettébb egyszerűnek tűnik, és szép íves felületeket ad. Gondolom itt is gyakorlat teszi a mestert, elsőre majd kisebb részletekből rakom össze (ugyanis én most találkoztam először szemenkénti talppal). Ami számomra itt is megfoghatatlan az az, hogy OK az ember összeragasztja a talpat ügyességének megfelelő darabokban, és szépen egymás után felrakja a helyére, meg felrakásnál összeragasztja az előző résszel, de utána hogyan lehet ezt lefesteni? Miután a ragasztó megkötött a talp már úgyis a helyén marad, de a felső belső rész ilyenkor már nagyjából hozzáférhetetlen.
Én az eddigi két esetben még összeállítás előtt festettem-szárazecseteltem, ugye itt voltak jókora egybeöntött részek, a szemenkénti részek meg összerakásnál már kaptak vmi "alátámasztást" a lánckeréktől, tehát festetten is össze tudtam őket ragasztani, de erről egy teljes szemenkénti lánctalpnál már kétlyeim vannak, főképp az egy darabot összeragasztok aztán a helyér hajtogatom módszernél (ragasztás festés után). Szóval ebben is eléggé meg vagyok zavarodva...

Azt hiszem most több kérdést nem írok, mert már lehet hogy így is túllőttem az egy hozzászólás méretét a fórumban.

Üdvözlettel:
Bather
HûBérÚr 163640 2010. szeptember 11. 14:16
Válasz erre
HûBérÚr 163639 2010. szeptember 11. 13:46
Válasz erre
(persze volt élet a white spirit előtt is...:)))
HûBérÚr 163638 2010. szeptember 11. 13:45
Válasz erre
nem egészen. Bár a white spirit gyakorlatilag egy "szuper tiszta lakkbenzin". Ha megnézed pl. a H-100 összetételét azt látom, hogy 80% white spirit + egyéb adalékok.
White spirit-et művészellátokban lehet venni (pl.: windsor and newton). Előnye a többi pacsulival szemben, hogy foltmentesen, teljesen mattra szárad.
Szõkekapitány 163637 2010. szeptember 11. 13:39
Válasz erre
Emlékeim szerint angolszász nyelvterületen a hétköznapi festékhígítót (lakkbenzin) hívják white spiritek.
A lakkbenzinnel egyébként tapasztalataim alapján az a gond, hogy ahány gyártó, annyiféle összetétel, tehát eléggé változó az "agresszivitása".
HûBérÚr 163636 2010. szeptember 11. 13:01
Válasz erre
minden makettezős oldalon - legyen az külföldi vagy hazai - a white spirit-et nyomatják a filterezéshez, és a befolyatásokhoz már egy jó ideje. Érdekes, hogy ide még nem érkezett el a híre...:)))
boomsly 163635 2010. szeptember 11. 10:33
Válasz erre
...és ha már minden kötél szakad:Jézus vár rád! :D
agapemodels.com/

(bocs az OFF-ért)
X INKVIZÍTOR X 163634 2010. szeptember 11. 09:46
Válasz erre
úgy látszik, nem fogalmazok érthetően, vagy egyesek nem olvassák végig amit leírok..
egy szóval sem mondtam, hogy MŰVÉSZOLAJAT HUMBROL HIGÍTÓVAL HIGÍTSON bárki is.

ENAMEL = ZOMÁNCFESTÉK
OLAJ = MŰVÉSZOLAJ

enamelt a saját higítójával, olajfestéket terpentinnel kellENE higítani.
átmosás / ki mit ért ezen amúgy ? / . én akrillal fújom a járműszínt, és utána enamel festékből kutyulom az átmosáshoz a színt, ez lehet BÁRMILYEN enamel festék, kb 2 rész festék, 8 rész higító, ezzel egy széles ecsettel átkenem a makettet, mindig felülről lefelé haladva, ahogy az esővíz is lemossa :)
igen, foltosra szárad,de pont ettől lesz a járműnek patinás és használt kinézete, nem olyan mintha a garázsból szemlére tolták volna ki, mert az akril beszívja ezt a keveréket.
ezután ugyanilyen keverékkel, csak kevesebb higítóval körbefolyatom a mélyedéseket, meg a felrögzített dolgokat.
MŰVÉSZOLAJAT HARCJÁRMŰHÖZ NEM HASZNÁLOK, DE EZ NEM AZT JELENTI HOGY MÁS SE TEGYE...saját tapasztalat,és nem egy helyen olvastam, hogy szétesik-szétporlad a művészolaj a bemosáshoz alkalmazott sok higító miatt, és a terpentin mint írtam felszedHEti az előzöleg felfestett-fújt festéket.
művészolajat csak figurákhoz használok, bőrfelületek és egyszínűre festett ruhadarabokhoz - de minden esteben aláalapozok 2-3 réteg akril vagy enamel festékkel, a felkenni kivánt művészolajhoz hasonló árnyalatú de attól világosabb színnel - de ezt sem higítom, sőt nedvességszívó papírra / pölö barna csomagolópapír matt felére / nyomom ki a művészolajat pár órára, hogy kiszívja belőle a nedvességet, akkor jöbban fed, és az ecsetes maszatolásnál nem szedi föl az alapot.

akril : nekem 1:1 aránynál NEM JÖN KI A PISZTOLYBÓL sem a tamiya, sem a gunze, sem a vallejo - italeri kompresszorom van, és tamiya felsőtartályos pisztoly.
csak foltosra-szemcsésre köpködi ki a pisztoly.
ezért a festék - higító arány SZÁMOMRA 1:3, 1:4,2-3 csepp retarderrel / hiába írják hogy a gunze akril higítójában van retarder, úgy vettem észre KELL még bele plusszban egy kevés / sőt a vallejonál kb 1:5, és még retardert is kell beletennem.
ne akarjatok egy rétegben tökéletes fedést, ez még sötétebb színeknél sem megy, ráadásul ha vastag a festék, megrepedezhet, meg ronda lesz.

enamel : fújáshoz jó a saját és a szintetikus higító / EZ A NEVE !NEM TERPENTIN ! /, viszont ezt kissé jobban kell higítani mint az akrilt mert nem olyan finom a pigmentszerkezete - ellenben jobban ragaszkodik a műanyaghoz mint az akril, ezért ezzel alapozok mielött az akrillal felfújom a végleges színeket.
lánctalpat csak enamelle festek, a sok koszolási macera miatt, egyszerűen jobban bírja a strapát.

és nem győzöm elégszer mondani : KI KELL VÁRNI A TELJES SZÁRADÁSI IDŐT, mielött antkolni kezdeünk, vagy épp a következő réteget festjük. ez enamelnél legalább 24 óra, de ecsetelésnél így is érheti kellemetlen meglepetés a boldogtalan makettezőt, akrilnál 4-6 óra.JOBB VÁRNI,mint a kapkodás miatt elrontani !
a művészolajnál meg legalább 2-3 nap, mire megszárad, de akár több is lehet !
A MAKETTEZÉS NEM LÓVERSENY !NE KAPKODJATOK, nem arról szól a dolog hogy 2 nap alatt elkészüljetek nekem hónapokig tart mire egy járművel elkészülök - de az olyan is.
ne akarjon senki fórumok alapján félóra alatt festőzseni lenni, főleg ha még ragasztani - csiszolni se tud rendesen, mert amit öszerak, azon ordítanak a hézagok meg az illesztési hibák.

miért ragaszkodtok ahhoz, amit olvastok máshol ? a makettezés lényege a kreativitás, hogy GONDOLKOZZ, és nem az hogy pontról-pontra másolj másokat.
cimber 163633 2010. szeptember 10. 20:15
Válasz erre
Szia!

Én a Gunze akrilra lakkbenzinnel hígított enamellel folyatok, mosatok.
Semmi gond vele.
boomsly 163632 2010. szeptember 10. 18:49
Válasz erre
Számít az is, mióta áll a bolt polcán a festék és milyen körülmények között, valamint mikor is gyártották.

A helyi játékboltban még lehet kapni a régi tégelyes Revell festéket!
vlevi 163631 2010. szeptember 10. 18:07
Válasz erre
A Revell erre azt írja, hogy 3 festék, 2 hígító. De ez nagyon nagy mértékben változó. 1:1 aránnyal nagyon nem tudsz mellélőni, utána még lehet hígítani, vagy sűríteni.
De ez, ahogy írták már, nagyon változó. Még akkor is, ha csak revell enamelt használt, mert mindegyik tégely festéknek más és más a sűrűsége, máshogy fed, satöbbi.
tankos_srac 163630 2010. szeptember 9. 21:15
Válasz erre
10335-ös hsz Z63-tól. Roppant tanulságos...
Tiv 163629 2010. szeptember 9. 20:39
Válasz erre
A higítási arány kérdése újra XD páran már a hajukat tépik...
Olvass vissza, a héten volt róla szó, a lényeg: olyan legyen mint a tej, és ki kell tapasztalnod.
Üdv: Tiv
Tiv 163628 2010. szeptember 9. 20:34
Válasz erre
Én gunze akrilt használok, nem tudom mennyiben térnek el egymástól. Viszont azt vettem észre, ha a befolyatásnál vagy filterezésnél megáll egy résben a terpentin, vagy csak összegyűlik valahol cseppben akkor feloldja az alatta levő összes réteget, az akril festéket is. Nem értem ez hogy van, de ilyenkor a gunze akril is oldódik már a terpentinben, ezért írtam, hogy nagyon csínnyán bánok vele én is. Próbáltam már, hogy a MM-el fújt alapszínre akril lakkot fújtam, hogy ne bántsa a keverék, és így óvatosan lehetett filterezni, de ha akril festék van alatta akkor biztosabb.
Egyébként olyan terpentinem van, ami tankos_srac: A festékekről c. cikkjében az "oldószerek" c. képen van, a makettező ABCben.
Tiv
geriatis 163627 2010. szeptember 9. 20:28
Válasz erre
Sziasztok!

Kezdő (újrakezdő) makettes lennék..Az után érdeklődnék, hogy a Revell enamel-t fújok. A hígítási arány iránt érdeklődnék..
Hallottam 1:1 , 1:2 / festék:hígító/ arányról..Egyfunkciós air brush pisztolyt használok.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv : Attila

geriatis@freemail.hu
bubi777 163626 2010. szeptember 9. 19:47
Válasz erre
Sziasztok!

Freddy! Enamel-re gondoltam. Művészolajjal még nem dolgoztam.

Köszi Varga Peti! Kipróbálom. Mi a hígítójuk?
isitech 163625 2010. szeptember 9. 19:41
Válasz erre
Szia

Eddig humbrol enamellel "mosogattam", aztán sikerült venni művészolajfestéket. Csak egy luftwaffés ruháját szedte szét a terpentin. Csak egy réteg tamiya lakk volt rajta, alatta meg model masters enamel, de már két tank és egy félhernyó túlélte a terpentines kezelést. Èn egy praktiker féleségben vettem és a szagáról érződik, hogy durva szer. Megpróbálok beszerezni vmi gyengébbet.
Te milyen akril lakkot használsz?
Tiv 163624 2010. szeptember 9. 14:01
Válasz erre
Szia!
Én is most kísérleteztem a művészolajos átmosással, befolyatással, és egész jól sikerűlt. Igaz végül Humbrolt kevertem a művész terpentinbe, mert az nem esett szét száradáskor. A lényeg, hogy 5-10 perc száradás után vissza kell törölni a mellé folyt festéket. A művész terpentint a Móricz Zs. körtéren vettem egy hobbyboltban, és ez nem agresszív. Ha elég réteg akril van alatta akkor nem oldja fel a festéket.
A technikáról itt olvashatsz bővebben: www.missing-lynx.com/rw/rw.htm

A terpentin szerintem jól használható filterezéshez és befolyatáshoz, csak csínnyán kell vele bánni. És amit festék boltban lehet kapni terpentint, azt én már ki is dobtam, mert megeszi az egész makettet reggelire. Egyébként próbáltam már ezt a technikát lakkbenzinnel és gyári higítóval is, és sokkal foltosabbra száradnak mint a művész terpentin, úgyhogy neken nem váltak be. Csak annyi még, hogy néha fényes lesz a végeredmény, de ez megelőzhető, ha a művészolajból kiitatod a benne levő lenolajat egy kartonpapíron, illetve matt lakk is elveszi a fényét...
Remélem segítettem!
Tiv
VargaPeter 163623 2010. szeptember 8. 21:39
Válasz erre
Szia bubi!

Az olaj szerintem jo valasztas, en is azt hasznalom... konnyen kezelhető es javitható + 1 tubus elég életfogytig!
Louvre vagy Van Dyck festékeket javaslom! Rengeteg helyen lehet kapni, ha neten rákeresel, biztos találsz hozzád közel is!
Freddy 163622 2010. szeptember 8. 21:22
Válasz erre
Olaj, azaz enamel, vagy művészolaj?
Freddy 163621 2010. szeptember 8. 21:21
Válasz erre
Ja. Skull White, illetve Badab Black aeroszolos cucc.
bubi777 163620 2010. szeptember 8. 21:12
Válasz erre
Sziasztok!

1/35 méretű figurákat szeretnék festeni olajjal. Ezt eddig is megtettem, galád módon Model master festékkel (a harcjárművek miatt ebből tankoltam be). Most kiváltanám egy könnyeben kezelhető típussal mely itthon is kapható.
De az olaj továbbra is szimpatikusabb mint az akril.
Ti melyiket ajánlanátok?
isitech 163619 2010. szeptember 8. 19:54
Válasz erre
Kedves INKVIZÍTOR

Wikipédia:

"Az olajfesték lenolajat, méhviaszt (paraffin), gyantát és porfestéket tartalmaz. Ezeket az anyagokat összekeverik és tubusokba töltik. A festék nem víz bázisú, tehát nem oldódik vízben. Lenolajjal, gyantával vagy terpentinnel hígítható."

A humbrol hígító nem hígítja rendesen (próbáltam). A mosás megszáradása után megszáradt festékpor marad hátra.
A terpentin nem szedte fel a 3-4 réteg tamiya lakkot. Igaz nem dörzsöltem :).

Szóval akkor hogy csináljak umbrás átmosást?
unicellular 163618 2010. szeptember 8. 19:42
Válasz erre
Inkvizítor,
A terpentinből mindig szép viták keletkeznek :D
Szerintem azért "ragaszkodunk" hozzá, mert mindenhol azt olvashatod, hogy "turpentine", ami szerintem terpentin. :)

Freddy,
A GW, az Games Workshop?

Ezt a festéket használta már valaki? Vélemények esetleg?
www.wargammers.hu/termek/festekek/vallejo/vallejo-panzer-aces/panzer-aces-szinek/pa-tracks-primer.html

Köszönöm!
Ronin 163617 2010. szeptember 8. 18:42
Válasz erre
Köszi a segítséget Doky3!
Megpróbálom felvenni vele a kapcsolatot.
Üdv: Ronin
Levix 163616 2010. szeptember 8. 18:29
Válasz erre
A hivatalos kódok ott vannak a jpsmodell oldalon, de azzal nem mész messze. Az alap kb 36375 a felső kék meg kb. 144-es felesbe fehérrel.
Freddy 163615 2010. szeptember 8. 18:13
Válasz erre
Nincs olyan, hogy ,,NEM VALÓ". Legfeljebb nem mindenhez. Tényleg leszedi az akrilt, ha azonban GW-s alapozót fújok alá, akkor egyáltalán nem bántja- elég sok márkával kipróbáltam.
Alapozó+akril+terpentin kombó ok.
Alapozó+enamel+terpentin csúnyán nem:P
Alapozó+enamel+akril lakk+terpentin kipróbálása még várat magára, de ami késik, nem múlik.
X INKVIZÍTOR X 163614 2010. szeptember 8. 17:54
Válasz erre
az is elhangzott már párszor, terpentin NEM VALÓ mosásra-filterezésre, egyszerűen túl agresszív anyag,ráadásul alapvetően művészolaj festékek higítására találták ki, nem makettfestékekhez-azok közöl is inkább fújásra mint ecsetelésre, ugyanis az ecsettel pacsmagolás során felszedheti az alatta lévő réteget.
lakkra mosni-filterezni vagy humbrol enamel higító, vagy szintetikus higító való - de az is úgy, hogy várni kell 1-2-3 napot mig TELJESEN megszárad az akril lakk.
ugyanis hiába tűnik 1 óra múlva a festék FELÜLETE száraznak, de az még teljesen nem kötött meg, így a túl gyorsan végzett higítós akció tönkrevághatja a dolgot.
és ha már ragaszkodtok a terpentinhez, csak annyi festéket keverjetek be vele amennyit fel is használtok, a tégelybe visszaöntve ugyanis nem tesz jót az anyagnak.
én azt az alapvető igazságot vallom, lehetőleg minden festéket SAJÁT higtójával használjunk, enamelt meg ha nincs saját higító, max szintetikus higítóval - az ugyanis minden fetékboltban kapható-, ne terpentinnel.
ettől függetlenül működik a Gunze akril festék a Tamiya higítójával, és fordítva is, de én azért mindkettőből tartok.
vlevi 163613 2010. szeptember 8. 17:49
Válasz erre
vlevi 163612 2010. szeptember 8. 17:47
Válasz erre
Szerintem kérdezd meg az 1:87 topicban, talán ott kapásból vágják a választ.
Jutas 163611 2010. szeptember 8. 17:07
Válasz erre
Üdv!

A magyar festésű mozdonyoknak valaki tudja a kék színkódját?
mcs 163610 2010. szeptember 8. 15:36
Válasz erre
Sziasztok!
Francia gépek ( Mirage2000 ) modern színeinek a színkódjait ( FS; RAL; Humbrol; Gunze) tudja valaki esetleg?
Köszönöm előre is.
Üdv: mcs
boomsly 163609 2010. szeptember 7. 23:45
Válasz erre
Szia!

Humbrol akrilt desztvízzel vagy csapvízzel igény és ízlés szerint keverheted.
Fújd alacsonyabb nyomáson!
A kész festést lakkozd enamel Humbrol lakkal.
A leggyengébb hígító is képes a csontszáraz Humbrol akrilt felszedni.

Én a fényes akril lakkját használom matricázás előtt és azt követően enamel lakkal kezelem a felületet.
doky3 163608 2010. szeptember 7. 21:34
Válasz erre
Propellerfanatic, azaz Lőrincz Péter készítette. propellerfanatic@freemail.hu Tudomásom szerint.
Ronin 163607 2010. szeptember 7. 21:26
Válasz erre
Sziasztok!

Tudna nekem segíteni valaki, és elmagyarázná az élethű fa erezet festését? Egyszer Móváron láttam egy Első Világháborús stílusban megfestett AH 64-est (Fapacsot), és az a technika érdekelne. Valamelyik ProModell-ben is volt róla kép.
Köszi!
Üdv: Ronin
Z63 163606 2010. szeptember 7. 20:48
Válasz erre
Baboon! :-)
Ha sűrűre keveri a lakkot, narancsos lesz, ha túl híg, megfolyik és nem lesz elég fényes, vagy matt vagy, amit akarsz, de a lakkra is érvényes!
Maradok tisztelettel!
Lorco 163605 2010. szeptember 7. 19:35
Válasz erre
Tökéletesen igazad van Zoli, én mindig "csak" a keverék sűrűségét nézem, inkább "csak" érzem, ha jó. Persze sokszor átvernek a festékek engem is, de ahhoz, hogy jót tudjunk fújni, rengeteg gyakorlás és ezzel persze sok rontott makett és TAPASZTALAT kell. Elsőre tuti nem megy. Én most csavartam ki egy kilenc hónapos projekt nyakát (Spit Mk IX) egy kisérlettel és új pisztollyal... Lemosom, vagy gyakorolom rajta a lakkozást, még nem tudom. Inkább ez utóbbi lesz, közben megy a többi építés és nem esem ugynebbe a hibába, mert sokat tanultam az elcse..ett munkán. És persze már látom egy-két év távlatában a Spitet hibák nélkül, csinosan :)
bgyasoldier 163604 2010. szeptember 7. 19:27
Válasz erre
Sziasztok!

1/72-ben hogyan festhetnék terepmintát repülőre? Soufa ffestését szeretném megcsinálni. blue tac-kel? Bp-n hol szoktatok ilyet venni? köszi a segítséget
Monty 163603 2010. szeptember 7. 19:22
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm a tanácsokat. Igazatok van, gyakorolni kell, de nem is merek nekikezdeni egy komolyabb készletnek (egyelőre). Van néhány "gyakorló" makettem, ezeken próbálok gyakorolni, több-kevesebb, sajnos inkább kevesebb sikerrel...
A lakkozáson túl vagyok. Érdekes de például az egyik maketten fényes lett a felület lakkozás után, a másikon pedig szinte meg se látszik. Pedig közvetlen egymás után fújtam a maketteket.
Baboon 163602 2010. szeptember 7. 18:21
Válasz erre
Én a humrol akrilt gunze akril hígítóval hígítottam és semmi gond nem volt.
Amikor sima vízzel hígítottam nagyon vékony rétegekben lehetett csak fújni hogy szép legyen, de ezzel a hígítóval mehet valamivel vastagabban is.

Isitech:
Azt nem tudom, de a humbrol akril lakkot felszedte a terpentin 3 nap száradás után.
A köv próbám a revell akril lakkja lesz.
isitech 163601 2010. szeptember 7. 18:10
Válasz erre
Sziasztok

A tamiya fényes akril lakkja mennyire bírja a terpentinnel hígított olajfestékes "mosást"?
Tyimosenko 163600 2010. szeptember 7. 17:40
Válasz erre
cimber 163599 2010. szeptember 7. 16:33
Válasz erre
Próbáld megfogadni Z63 által írtakat és ha kipróbálod, gyakorlod és menni fog rájössz, hogy mennyivel szebb felületeket tudsz fújni, ha az adott festékhez/pisztolyhoz állítod be a keverési arányt és nem ragaszkodsz az 1:1-es "dogmához".

100%-ban igaza van Z63-nak.
Nincs üdvözítő megoldás, csak közelítő.
...de az sem biztos, hogy az én általam beállított festékkel a cimbora pisztolya, az ő fújási technikája működni fog.

Azt mondjuk nem értem, miért szeretné valaki jobban a hígabb festéket, ha az jobban megfolyik.
A felületen megfolyt festéket senki sem szereti, ellenben a jól hígítva, vékonyan és óvatosan fújva szebb felületeket lehet elérni, mint a festékkel azonnal telibe fújt színekkel.
Jakesz 163598 2010. szeptember 7. 13:17
Válasz erre
Sziasztok!
Nagy szükségem lenne a tanácsotokra,tapasztalataitokra.
Hamarosan olyan állapotba kerül az M1130 Strykerem,hogy festhetem.A festéshez 117-es Humbrol acryl festéket fogok használni.
Kérdés:
-Mivel érdemes hígítani?
-Száradás után,koszolásnál a hígító nem tesz benne kárt?Elsősorban a filterezésre gondolok.
Előre is köszönök minden tanácsot,véleményt.
Ákos 163597 2010. szeptember 7. 11:15
Válasz erre
Tyimosenko!
RLM 71 Humbrol 116 vagy Humbrol harminc és pici piros
RLM 65 Humbrol 65
RLM 02 Humbrol 31 és fehér, vagy Humbrol 94 és Humbrol 78 keveréke.
Persze mindegyik csak közelítőleg jó (mondjuk az átváltótáblázat is csak közelítést ad meg).

Hígításra fogadjátok meg Z63 tanácsát, érdemes. Nincs mindenhez megfelelő arány, nem mindegy, hogy telibe fújok egy 35-ös orosz harcjárművet, vagy kukacmintát vagy árnyékolást kell fújni egy 72-es repülőre.
X INKVIZÍTOR X 163596 2010. szeptember 7. 02:27
Válasz erre
lakkal is ugyaz a helyzet, mint a festékkel - a lakk is festék, csak színtelen, mivel nincs benne pigment.
ha nem jön ki a pisztolyból, vagy a pisztoly köpköd - túl sűrű az állag, ha meg szétfolyik, ragad, kifényesedik, túl van hígítva.
azt kifelejtettem az előbb, a higítás megfelelő arányának eltalálása mellett az sem mindegy, milyen messze tartjuk a szórópisztolyt a célfelülettől :)

én valahogy nem bízom a tamiya lakkokban, festékből is csak matt páncélos színeiket használom...lakkozni Testors enamellel szoktam,saját airbrush higítójával vagy Gunze akrillal, azt minden további nélkül tudtam szépen fújni a Tamiya higítójával - azóta persze vettem Gunze higítót, hogy azok a festékek-lakkok is a saját cég higítójával legyenek használva.
harcjárművet amúgy se szoktam agyonlakkozni, max azokat a részeket - kötény, páncéltest, görgők, lánctalp, test eleje hátulja- ahol koszolva van pigmentekkel, a jobb és tartósab rögzítés végett, és persze a használt, matt hatás miatt.
Baboon 163595 2010. szeptember 6. 21:26
Válasz erre
Nem kötözködésként, de:
Ő lakkot kérdezett :D Ott se foltozás, se kukac minta :D
Amúgy igazad van.
X INKVIZÍTOR X 163594 2010. szeptember 6. 21:19
Válasz erre
ott a pont, testvérem :)

a témához még annyit, nekem anno a Vallejo akrilt ís úgy adta az eladó " ezt nem kell higítani, mer gyárilag fújáshoz van bekeverve " ..természetesen nem jött ki a pisztolyból, pedig még párcsepp desztvizet is ettem hozzá..na kb 5 rész desztvíz-1 rész festék arányban sikerült kifújni, úgy, hogy még a tűt is hátrébb kellett húzni.

jut eszembe, a keverésmágiába belezavarodott ifjabbak gondoltak már arra, hogy ÁLLÍTHATÓ a tű a pisztolyban, ergo nagyobb szemcseméretű / lifecolor, vallejo / vízbázisú festék is szépen teríthető vele ?.

szóval, a SAJÁT TAPASZTALAT lényeg, a TANULÁS, amit te saját magad látsz - de ha nem CSINÁLOD, sosem tudod meg, melyik a jó megoldás.
én például viszonylag egyszerű pisztollyal is csináltam olyasmit, amit kezdő ismerősöm el sem hitt, hogy milliméteres kukacminta IS fújható, merthogy szerinte az ő pisztolyával csak nagy felület teríthető,vékony minta nem...aztán megmutattam neki, mit lehetNE az ő pisztolyával is művelni, ha lesz gyakorlata.

én például világos szint van hogy 5 vékony rétegben fújok fel, van hogy 4:1 higító-festék arányban :):)

és Z63 nak abban is igassága vagyon, hogy ha áll / fogy a festék, sűrűsödik, és mindjárt nem stimmel a 2:1, meg mittéménmilyen egyéb arány.

CSINÁLJÁTOK, ez a lényeg, csak addig ne vegyetek drága makettet amig nem tudtok rendesen festeni..és használjatok elöször akrilt, azt ugyanis denaturált szesszel is le lehet szedni, nem tapad úgy a felületre mint az enamel.

ja, amúgy szerintem az enamel nem teszi tönkre a szórópisztolyt..csak a hozzánemértés.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354.