/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359.
Zoli 662926 2019. szeptember 5. 13:28
Válasz erre
Szia,

Szerintem gondold át, én a saját bőrömon, izé... makettemen tapasztaltam meg a hatását. Egy ICM I-5 fújása közben a felső szárnyra cseppent véletlen egy kevés mennyiség, azonnal eltávolítottam, de így is szétmarta a vásznazott felületet, vehettem helyette donornak egy másik makettet. Azóta se nyúltam hozzá...………..
z
Aradebil 662925 2019. szeptember 5. 13:07
Válasz erre
Köszönöm a rengeteg tippet! Sikerült kukáznom két noname alsótartályos pisztolyt is, amit ügyesen az előző tulaj festékesen rakott el, mintha nem is higította volna, vastagon van a festék a kis műanyag száron, amin át szívja ki a festéket. Mintha nem is akril hanem enamel lenne, erre is kipróbálhatom szerintetek ezeket a lúgos oldószereket?
Gabusch 662917 2019. szeptember 4. 22:39
Válasz erre
Azért lássuk be, adott mondjuk egy repülő, ami minden irányban szép nagy, csak egyszerűbb egy vödörbe bevágni és fél napig áztatni Szi-Tiben, mint óvatosan nitrózgatni.
Árban nem nagyon lesz különbség, de az eljárás szerintem lényegesen egyszerűbb.
laja 662909 2019. szeptember 4. 20:29
Válasz erre
Ez igaz a sztirolt oldja és én ezt tudom. Valóban még egy néhány műanyag fajtát is old.
Nekem eddig semmi gondom nem volt vele. Majd ha egyszer pórul járok vele akkor lehet hogy másképp fogom gondolni:-) De ez nem valószínű mert mindig csinálok próbát hogy lássam bántja e az adott anyagot vagy nem. Egyébként meg olyan gyakran nem kell festéket maratni hogy ez hamar bekövetkezzen.
atika 662899 2019. szeptember 4. 19:16
Válasz erre
Az a baj, hogy aki nem tudja használni, az csúnyán pórul járhat vele.
A nitrohigító "hivatalosan" oldja a sztirolt (és még nagyon sok más műanyagot), ergo megbontja a makettek anyagát, van amit másodpercek tört része alatt, van amit néhány perc alatt.
A diecast az más, azt ne vegyük ide.
...én továbbra is a SZI-TI-re teszem a zizit.
laja 662896 2019. szeptember 4. 18:30
Válasz erre
Nem értem ezt a nagy szigort a nitroval kapcsolatban. Én eddig mindig azt használtam fém és műanyag felületeken is és tökéletesen bevált. Ezért merem másnak is ajánlani. Az igaz hogy egy műanyagból készült akármit nem áztatnék benne napokig mert megmarhatja, meglágyíthatja. De a fém 1:43-as kasznikat simán beleteszem több napra is és festék tökéletesen lemállik róla. A műanyagot meg nem áztatjuk csak lemosunk vele. Gond nélkül működik. Nekem! Néha a pisztolyomat is azzal mosom ki ha éppen az van a kezem ügyében. Ott sem okoz problémát.
atika 662894 2019. szeptember 4. 17:34
Válasz erre
Nitrohigítót csak ecsetmosásra!

A festék eltávolítása a lefolyótisztítóval a legjobb (leginkább SZI-TI vagy más nátrium-hidroxid alapú anyag).
A granulátumot fel kell oldani; oldódás közben komoly hő képződik, ekkor nem érdemes beletenni semmit.
A folyamat végén le is lehet szűrni a gusztustalan habot, és kapsz egy közel víztiszta anyagot. Ha lehűlt, akkor mehet bele minden műanyag (sztirol és pl. kabintető is) - nem találkoztam még olyannal, hogy a műanyagot megmarta volna.
(Az előfordul, hogy nem oldja le a festéket tökéletesen, akkor jöhet a módosított fogkefe vagy töményebb oldat.)
csabbee 662893 2019. szeptember 4. 17:34
Válasz erre
Vágólap-1
Vágólap-1

Hali !

Én ezt ajánlom,nekem tökéletesen bevált.Két makettet tisztítottam vele gond nélkül.Ja, és a festék amit lemart az Humbrol enamel volt,az egyik legkeményebben ragaszkodó cucc.
Használata közben szigorúan viselj gumikesztyűt mert a bőrt is könnyedén felmarja.
Az átlátszó alkatrészeket sem mattítja be.
laja 662864 2019. szeptember 4. 12:32
Válasz erre
Szia!
Nitróhígító, fogkefe, fogpiszkáló a panelvonalakhoz. Az átlátszó felületekkel nem tudom mit csinál. Tesztelni kellene. Az áztatást nem ajánlanám mert a nitro meglágyíthatja a műanyagot hosszútávon. Csak bekened a fogkefével és néhány perc után ledörzsölöd vele a festéket. A fogkefe sörtéit én rövidebbre vágtam mert ha rövidebb akkor erősebb. 1l hígító az OBI-ban 939Ft-ba kerül. Egy liter több makettre is elég főleg ha nem öntöd ki a használt hígítót. Pisztoly tisztításra beszáradt ecsetek kiáztatására festékes edények kitakarítására is alkalmas lehet. Szerintem elég gazdaságos. De viszont nagyon büdös és viszonylag gyorsan párolog.
Kferro 662851 2019. szeptember 4. 08:01
Válasz erre
HidegZsiroldo-HU1000ml
HidegZsiroldo-...

Nekem az Eurofamilyben, Rosmannban és DM-ben kapható hideg zsíroldó vált be. 1 liter 800 és 1200 ft között mozog, üzlettől és akciótól függően.
DzsunKa 662849 2019. szeptember 4. 06:01
Válasz erre
Szia! Én a "SZI-TI" lefolyó tisztító granulátumot javaslom. Nekem bejött az enamel és akril festékeknél is. Jó tulajdonsága még, hogy a barnitott, feketitett, bezöldult réz és bronz feluletét fémtisztává teszi.
Gabusch 662848 2019. szeptember 3. 23:33
Válasz erre
Én egyszer nagy sikerrel használtam szilárd halmazállapotú (tehát nem a géles) lefolyótisztítót. Nyilván meg kellett várni, amíg lehűl, majd kb. egy órán át áztattam benne egy 1989 táján festett tengeralattjárót. Az itt-ott rajtamaradt festéket fogkefével simán el lehetett távolítani.

Akkoriban UHU műanyagragasztót használtam hozzá (beszerezve valami Bruck an der Leithaban valami hipermarketben), ezt is egész rendesen feloldotta, azaz az apróbb cuccok leestek az edény aljára. Erre kiöntéskor célszerűen figyelni kell.
Aradebil 662847 2019. szeptember 3. 23:07
Válasz erre
Sziasztok! Folytatván több mint 10 évvel ezelőtti kálváriámat (lásd a replyt :D), újra nekiállnék makettezni. Ennek első lépéseként szeretném eltávolítani a teljes makettről a felvitt enamel festéket. Külföldi oldalakon, videókban "oven cleaner"t ajánlanak, mint csodaszert. Ennek mi az itthoni megfelelője? Hideg zsíroldó? Vagy Ti mit szoktatok használni, mi a leggazdaságosabb enamel festék eltávolításához?
Előre is köszi!
Petya 662689 2019. augusztus 28. 18:04
Válasz erre
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy vállalna-e valaki makett/modell festést?
Kategória: Buszok, időnként amcsi autók.
Sajnos se időm, se profi lehetőségem nincs befejezni egy pár munkát, természetesen anyag+munkadíj+postázásokat fizetem!

Köszönöm!
mimoid 662676 2019. augusztus 28. 11:30
Válasz erre
Nem kell nagyon megnehezíteni, én a magam részéről csak csapvizet öntök egy kis csészébe, és csiszolás közbe időnként bevizezem a csiszolólapot. Mielőtt átmegyek durvábbról finomabb csiszolópapírra, lemosom a felületet egy nedves kendővel, vagy esetleg a csap alatt. Ez lemossa a port és ennyi az egész. Amikor már a 2000-es meg 3000-es lapokkal dolgozol, már igazán nem nagyon szennyez semmi.

Vannak fémező festékek amiket lehet polírozni, de én csak AK Xtreme Metal-festékeket használok amiket nem lehet és nem is kell. Ha az alap jó, akkor nem kell utána semmit se tenned hogy szép legyen a felület. Azt mondják néha hogy alapozni sem kell, de szerintem nehéz a nyers műanyag felületen látni a karcokat és ragasztási vagy tömítési hibákat amiket ki kellene javítani.
laja 662625 2019. augusztus 26. 10:04
Válasz erre
Hogy érem el azt hogy a por ne üljön meg a csiszolóban? folyamatosan locsolgatni kell a felületet? Az elég? Vagy gyakran kimosni csiszolót? vagy ezek kombinációja? Vagy egyszerűbb az egészet mondjuk egy vödörben a vízben víz alatt csinálni? Nem tűnik ez egyszerűnek! Ha a krómot ráfújtam azt nem kell már polírozni, remélem nem:-) Vettem volna inkább Molotw-ot úgy tudom ott nem kell polírozni meg alapozni meg stb. De viszont 3x annyiba kerül!
mimoid 662619 2019. augusztus 25. 23:00
Válasz erre
Bocs, elfelejtettem. A vizes csiszolás egy technika amivel egy kis ügyességgel egy tökéletsen egyenletes felületet el tudsz érni. Először száraz csiszolással kezded, és amikor már nem jutsz tovább, folytatod vizesen csiszolni/polirozni. Így el tudod tüntetni a száraz csiszoláskor kialakult mikrokarcolásokat. Persze vigyázni kell, hogy nehogy maradjon egy keményebb porszem vagy hasonló a felületen, mert rögtön tönkreteszi a szép felületet. A lényeg, hogy semmi por ne üljön meg a csiszolóháló alatt, hanem levigye a víz.
borisz 662616 2019. augusztus 25. 21:28
Válasz erre
És a sok könnyen letörő apróságot mikor érdemes ragasztani szerinted?
pmheros 662614 2019. augusztus 25. 21:08
Válasz erre
Üdv!

Vallejo Model Air. Air, vagyis fújáshoz hígított típus.

A vizes akrilok közül talán a legjobb, bár én egyikért sem rajongok. Érdemes komolyan felrázni előtte a tartalmát. Ha ismered az AK festékkeverő golyóit, akkor rakj bele a flakonokba egyet-egyet. Ha rendesen fel van keverve, akkor hígítás nélkül az 1,2bar egy jó érték kifújáshoz. Rövid időre hagyd a pisztolyban mert ülepszik, tömörödik, a tűnyitásra nem arányos lesz a kiáramlás.

A képlékeny ujjnyomhagyós festés csak vastag rétegnél fog jelentkezni. Vékony rétegező ködölés azonnal szárad olyannyira, hogy esetenként még a terülés sem lesz megfelelő és rüpcsös marad. Alapvetően ez utóbbi technikát kell a vizes akriloknál alkalmazni.

Ha van másik flakonod Vallejo -tól azt is próbáld ki, hátha azzal szerencséd lesz. Gyártási hibás néha akad egyik-másik gyártónál, a tovább-hígítást ezért megpróbálnám. Gyári hígító ajánlott.

(Ha kezes festéket szeretnél akor továbbra is Gunze, Tamiya, újabban Mr.Paint, és AK Real Colors.)

Üdv.: pmheros
Panzer5 662606 2019. augusztus 25. 18:08
Válasz erre
Szia!
Próbáld meg a gyári higítóval,sok idegbajtól megkíméled magad,ha teheted,akkor kötéslasítót is adhatsz hozzá.Mondjuk csak azt nem értem,hogyan akartál ködölni egy gyári sürű festékkel?Azt mindíg túlhigitott festékkel szoktam csinálni,több rétegben.A festék az jó,csak néha a szinek nem olyanok amilyennek lennie kéne,de ez csak a saját véleményem,nem vagyok szinszakértő.
Üdv:
Attila
laja 662602 2019. augusztus 25. 13:49
Válasz erre
Szia!
Köszönöm a segítséget. Azért rendeltem az 1500-as polírszivacsot mert a használati utasításban 1000-1200-ast írnak. Gondoltam biztosra megyek és használok 1500-ast. De akkor lukra futottam:-) Majd veszek olyat is amit mondtál mert az gondolom már bevált neked az gondolom működik. De vizes száraz csiszolásról nem írtál semmit, melyik legyen?
sys 662595 2019. augusztus 25. 10:27
Válasz erre
Sziasztok! Tegnap "rábeszéltem" magam, hogy kipróbálom a Vallejo Model Air festékét. Átnéztem pár videós segítséget, nekiláttam, de nem sikerült a látottakat reprodukálni. 0,8-tól indultam, felmentem 1,6 bárig, akkor már jött valami, de akkor meg 'ömlött', ködölnöm vagy akár egy vastag réteget fújnom sem sikerült. Közel egy napja próbálkoztam, de a festék még mindig képlékeny, az ujjlenyomatom látszik; és ragad a festék. Semmilyen hígítót nem használtam. Valamit elrontottam vagy a festék olyan amilyen?
mimoid 662593 2019. augusztus 24. 21:30
Válasz erre
Attól függ, hogy mennyire akarod, hogy csillogó legyen a fémréteg. Az Alclad (mint minden más metalizer) nem takar semmit, csak fémszínüre varázsolja az alatta lévő réteget. Tehét amilyen jellegü az alapozás, ugyanolyan lesz a fémréteg. Ha csillogó az alap, akkor csillogó lesz a fém. Ha karcos, vagy matt, akkor a fém is olyan lesz. Egy csillogóra polirozott fekete alapozás a legjobb alap ha egy csillogó fémréteget akarsz. Azonkívül ez a legkevésbé megbocsátó alapozás, ami minden karcot vagy tömítési hibát kegyetlenül elárul. Így ki tudod javítani ezeket mielőtt felviszed a fémezést. Nem érdemes ezzel csalni, az Alclad brutálisan kegyetlen - a legkisebb karc vagy ragasztófolt is meg fog látszani.

Az 1500-as polirozószivacs amit mutatsz, elég durva erre és valószínüleg megsértené, vagy ledörzsölné az alapozót. Én csak polirozókendőket használok erre. Mr Hobbynak van egy készlete ami egy rózsaszínű (1000), egy világoskék (2000) és egy sárgásfehér (3000) kendőből áll. Ez a sárgásfehér a legsimább, amit ha nagyon óvatosan használsz, nem karcol. Fel lehet ezzel polirozni egy alapréteget teljesen autószalon jellegű csillogóra.
laja 662589 2019. augusztus 24. 17:42
Válasz erre
mixingbottle_142
mixingbottle_142

Sziasztok!
Érdekel valakit olyan palack ami képen látható? Bekevert festékek tárolására alkalmas lehet. Űrtartalma 30ml, a kupak egyben csepegtető is, de mivel puha rugalmas műanyagból van ezért nyomásra a folyadék folyik a palackból, nem csöpög. Van valamiféle tömítés ott ahol a kupak és a palack szája találkoznak így nem folyhat a kupakmellet a festék. A palackok tiszták soha semmi nem volt bennük. Pontosan nem tudom de kb 30-50-db lehet nekem belőle. Árat nem tudok kitalálni rá el is cserélhető valami hasznos dologra ha valakit érdekel akkor biztos meg tudunk egyezni. Köszönöm.
laja 662586 2019. augusztus 24. 17:14
Válasz erre
poli
poli

Sziasztok!
Az Alclad II Chrome-al de főleg a fekete alapozójával kapcsolatban lennének kérdéseim.
Az egyik az lenne hogy az alapozót tényleg muszáj fényesre polírozni mielőtt ráfújom a krómot? Illetve hogy nem sík hanem pl bordázott, vagy kiálló részekkel rendelkező felületeket hogy polírozzak? Attól tartok hogy az élekről lecsiszolom a festéket. A használati utasításban az szerepel hogy száraz és nedves polírozást kell alkalmazni. Ezt úgy kell érteni hogy először szárazon dörgöljem majd vizesen? Vagy elég csak az egyik féle polírozás? A képen látható cucc jó lesz a polírozáshoz? Köszönöm.
laja 662585 2019. augusztus 24. 16:55
Válasz erre
Király a LEGO ember:-) Ő is segített a próbák során?:-)
zkalos 662582 2019. augusztus 24. 15:14
Válasz erre
Szia !
Milyen lakk, és milyen festékre fújtad ? Száradási idők, rétegvastagság ?
Képet tudsz mutatni róla ?
Én ugyanígy kukáztam le egy Fujimi Tomcat-et. Idővel egyre több repedés lett és mintha el is csúsztak volna a rétegek egymáson kicsit. Száradási időket elvileg bőven hagytam (napokat-heteket a rétegek között). Én Gunze Hobby Color fényes festékre lakkoztam Gunze Mr.Color Gx100 Super Clear lakkot a saját Mr.Color kék hígítójával (szerintem ez volt a hiba, mármint a különböző festék összetételek). Valószínűleg reakcióba léptek egymással az eltérő bázisú, és még teljesen ki nem száradt rétegek, amik ráadásul eltérően zsugorodtak száradás alatt. Olvastam valahol vagy hallottam valamint arról is, hogy a Gx100 szeret felbontás után hamar és ilyen módon bedögleni, büdösebb is lesz ezután kicsit. Én sem tudom a tuti választ sajnos, talán a tapasztaltabb kollégák elárulják, mi lehetett a problémánk...
borisz 662580 2019. augusztus 24. 15:03
Válasz erre
Nálam akkor fordult elő ilyen, ha túl vastagon vittem fel.
Javítható, persze. Csiszolással vagy NAOH-os lemarással.
kls 662578 2019. augusztus 24. 13:36
Válasz erre
Tisztelt Kollégák!
Meg tudná nekem mondani valaki, hogy a maketten a lakk mitől repedezik be? (mint a pókháló )Lehet ezt még javítani?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv: kls
borisz 662407 2019. augusztus 18. 18:05
Válasz erre
Ezt beküldhetnéd segédletnek!
Szuper írás, de itt el fog veszni.
pmheros 662398 2019. augusztus 18. 11:56
Válasz erre
img_2018
img_2018
img_2015
img_2015
img_2051
img_2051
img_2016
img_2016
img_2017
img_2017
img_2052
img_2052

Üdv!
Kipróbáltam a Hataka cég pár festékét, és ezek tapasztalatát szeretném megosztani itt pár sorban.

A Hataka festékgyártó cégnek jelenleg 3 festék terméksora van. Két akril, amiből a Blue Line az ecsetekhez, míg a Red Line a pisztolyokhoz van állítva, illetve van a legutóbbi az Orange Line, ami egy Lacquer festéktípust takar.

Nekem mind Gunze, mind Tamiya festékekből a lacquer típus jött be leginkább, azokat szeretem használni. Most mikor épp egy kívánatos színt találtam a Hataka kínálatában, nem volt kérdés melyik típusából fogom azt kipróbálni.

I. Kialakítás:
Érdekes, hogy a sima akrilokhoz hasonlóan a Lacquer -nél is maradtak a csepegtetős flakonnál. Előnye, hogy kényelmes az adagolás, hátránya hogy ezek az adagoló-csőrök sokszor elrepednek, és onnantól kifolynak a menetbe. Nekem most hat darab jött, ebből kettő repedten. Persze a többi gyártó egymással kompatibilis csepegtetős flakonjától méretben eltér, így azokból nem cserélhető, vagy pótolható a hibás alkatrész. A felkeveréshez gyárilag keverő golyó van a flakonban.
A hígító flakonja is érdekes, mert (a festékektől eltérően) nincs rajta csőr. Pedig praktikus lenne a hígítási arányt ugyanakkora csőrön csepegtetve kimérni, mint a festéket. A festékes flakon csőrét belepróbáltam a hígítós flakonba, és szorulva ugyan de bele lehet erőltetni. A festékes flakon kupakjának a menetje is megegyezik a hígítós flakon menetével, így elvileg le is lehetne zárni.

II. Ismerkedésünk második lépése a hígító próba volt:

A Mr.Hobby Aqueous Thinner -t (világos kék címkés hígító) az esetemben a htk-c087 festékébe kevertem, amitől az összeugrott, begumisodott.
Ugyanezt a htk-c087 festéket a Mr.Color Thinner (sötétkék címkés) hígítójával vegyítettem, és szemmel láthatóan kitűnően boldogult vele. Később megvettem a saját Hataka Laquer hígítót, persze azzal is hibátlan működött.

III. Festés próba:

Kb. 1 perces felrázás után, olyan másfélszeres arányban Mr.Color Thinner (sötétkék címkés) hígítót adtam hozzá, és a szokásos 1,2bar körüli nyomáson elkezdtem vele permetezni a 3x3cm -es fényes fehér műanyag lapocskáimat.
A fújás során többször megálltam, és megnéztem az addigi állapotot. Az első észrevétel, hogy rövid úton szárad. A szobában kb. 26-27°C lehetett, ami nem ideális.
A továbbiak során a Gunze (sárga címkés) Leveling Thinner -jét használtam hígításra. Ezzel is tapasztaltam, hogy a megfelelő terülés érdekében nagyon közelről 3-5 cm érdemes fújni.
A kapott felületet szemlélve a festék minősége jobb az átlagos akriloknál, de a Gunze termékeihez képest valamivel nagyobb festékszemcsékkel rendelkezik.
Kezelhetősége véleményem szerint jó.

Elvégeztem még a Hataka hígítójával is a fújási próbákat, és sem érzékelhető száradási, sem terülési különbséget nem tapasztaltam a Gunze hígítójához képest. A szaga viszont a Hataka -nak barátibb.

IV. keverési, kompatibilitási próbák hosszú sora alapján…..

Következtetések hígítóra:

A Hataka Lacquer, a Gunze C (Lacquer), és a Tamiya Lacquer hígítható a Hataka Thinner -rel
A Gunze C (Lacquer), és a Tamiya Lacquer hígítható Gunze (kék címkés) Mr.Color Thinner -rel
A Hataka Lacquer csakis önmagában hígítható Gunze (kék címkés) Mr.Color Thinner -rel

Következtetések hígított keverékekre:

A Hataka Lacquer keverhető a Gunze C (Lacquer) -jével ha Hataka a hígító
A Hataka Lacquer nem keverhető a Gunze C (Lacquer) -jével ha Gunze a hígító, mert becsomósodik a keverék

A Hataka Lacquer keverhető a Tamiya Lacquer -jével ha Hataka a hígító
A Hataka Lacquer nem keverhető a Tamiya Lacquer -jével ha Gunze a hígító, mert csomósodik a keverék

A Gunze C (Lacquer) keverhető a Tamiya Lacquer -jével ha Hataka a hígító
A Gunze C (Lacquer) keverhető a Tamiya Lacquer -jével ha Gunze a hígító

Érdemes lehet körbenézni a gyártó oldalán, mert érdekes témákat dolgoznak fel a termékkínálatukkal.

Üdv.: pmheros
borisz 662353 2019. augusztus 17. 12:54
Válasz erre
Köszi!
Igazából csak eszembe jutott, hogy van egy kabinbelső szín, aminek nincs "gazdája", aztán elővettem az elfekvő MiG-emet, hogy hátha.
Amúgy köszi, ez is érdekes, hogy milyen nehéz eltalálni ezeket a szürke kabinszíneket pl. a 15-nél.
pmheros 662350 2019. augusztus 17. 11:55
Válasz erre
fortin_mig-15_09
fortin_mig-15_09
fortin_mig-15_13
fortin_mig-15_13
fortin_mig-15_14
fortin_mig-15_14
100_0180k
100_0180k

Elsőre nem igazán értettem miért fontos a c392 színe.

Viszont ha az a kérdés, hogy miből lehetne kihozni a Mig-15 -ös színét, akkor már inkább tudok tippelgetni.

Van pár fotóm (nem tudom honnan), ahol egy sötét helyen vaku fénye alatt fotózták a kabint. Hasonlóan, én is egy sötét szobában vaku alatt lőttem képet a festékeimről. (Megj.: a festékeim kupakjára ki van fújva a beltartalom, így kb az mutatja, ami tényleg benne van.)

Ez a módszer teljesen alkalmatlan egy szín meghatározására. Ha az általam feltett kérdésre más nem ad válaszként egyetlen lehetséges színt sem, akkor a saját Mig-15 -ösöm kabinját ez alapján festeném ki: Ha egy színből akarnám megoldani, akkor c115 (=h067). Ha kevésbé használt állapotban képzelném el, akkor c115 -öt keverném c074 -el ízlés szerint. (Egyébként érdekes, mert a padlón kikandikáló sárga alapozón változik meg a kék színe ebbe a furcsa zöldes irányba.)

Nem, nem abszolút a színem, és biztos voltak különbségek az egyes gyártott repülők kabinja közt, ráadásul még viseletes is, de összahatásban nekem megfelelne.

Üdv.: pmheros
borisz 662335 2019. augusztus 16. 23:47
Válasz erre
...Vagy H-067?
(De jó lenne egy szerkesztés gomb...)
borisz 662334 2019. augusztus 16. 23:45
Válasz erre
Újra eszembe jutott a dolog.
Esetleg MiG-15?
www.google.com/search
Vagy ha nem, akkor mi lehet a MiG-15?
Az Eduard H-308-at meg, de nekem túl világosnak tűnik? Esetleg C-074?
Vagy fölösleges így rágörcsölni, mert valami világos kékesszürke és kész?
pmheros 662061 2019. augusztus 8. 18:39
Válasz erre
sárkányos 662060 2019. augusztus 8. 18:16
Válasz erre
Caola acetonmentes körömlakk lemosó.
pmheros 662057 2019. augusztus 8. 17:30
Válasz erre
Üdv!

Aki használ Alclad II Aqua Gloss Clear ALC600 lakkot (a gyári tisztítón kívül), ő milyen löttyel takarítja a pisztolyát utána?
Előre is köszönöm.

Üdv.: pmheros
borisz 662004 2019. augusztus 5. 18:56
Válasz erre
Köszi. Ettől tartottam, ebben sorrendben.
pmheros 661983 2019. augusztus 5. 06:35
Válasz erre
Üdv!

Lehet csak a fény beesési szöge miatt, de a jobb szárnyvégen messze nem olyan határozottak a panelvonalak. Az hogy nem látszik a rajzolat azért van, mert a bemosó folyadékod pigmentjei nem tudnak egy határozott vonalon koncentrálódni, mert nincs hozzá megfelelő "árok", ami együtt tartaná őket. Ez fröcsöntési hiba lehet. A vastag festéssel is el lehet érni, hogy a panelvonalak feltöltődjenek, sekéllyé válljanak.

Az, hogy nem szalad ugyanúgy a panelező folyadékod, annak lehet oka, hogy az alapfestés túl érdes lett, a lakkozás pedig nem tudja ezt rendesen kompenzálni.

Szárny lemosás, panelvonal mélyítés, újra festés. Vagy jó lesz így is.

Üdv.: pmheros
borisz 661977 2019. augusztus 4. 22:55
Válasz erre
P1080825
P1080825
P1080824
P1080824

Sziasztok!
Elakadtam a célegyenesben. Olajfestékkel panelezek. Nagyjából jól szalad a vonalakban, megül, stb., kivéve az egyik szárnyon. Még úgy is, hogy ugyan azt a keveréket kicsit arrébb odaérintem, egyből szalad a helyére, de a képen látható jobb szárnyon egyszerűen nem hajlandó tenni a dolgát.
Ha átkenem az egészet a híg löttyel, száradás után letörlöm az egészet, holott máshol simán megmaradt a helyén és szép rajzolatot adott. Hol ronthattam el? Mit lehet tenniM
borisz 661976 2019. augusztus 4. 22:49
Válasz erre
Én etanollal hígítom rendesen. Esetleg abból még több?
fulgyu 661919 2019. augusztus 2. 22:16
Válasz erre
Sziasztok! Mivel lehet a Tamiya X-23,X-24, átlátszó lakkokat hígítani ha besűrösödött?
borisz 661912 2019. augusztus 2. 13:54
Válasz erre
Itt is jó párszor volt téma, de felőlem...
Zoli 661911 2019. augusztus 2. 13:13
Válasz erre
Talán nem keverted fel rendesen. Régebben én is jártam így Humbrol lakkal.
Egy ismerősnél Revell lakkot fújtam a Gunze festékre és tökéletes volt. De ettől még itthonra Gunze lakkot vettem.
z
borisz 661910 2019. augusztus 2. 13:02
Válasz erre
Vagy pókhálóként, száradva jön ki a festékszóróból, vagy kb sosem szárad meg rendesen. Ez is, meg a fényes lakkjuk is.
Tibcsi 661906 2019. augusztus 2. 10:46
Válasz erre
Nekem az 1:1-2:1 (higító:lakk) jött be, de kizárólag a saját Revell higítóval. Nem akrillól beszélünk, ugye?

@Borisz: szerintem nem hulladék. Miért hulladék szerinted?
borisz 661903 2019. augusztus 2. 09:07
Válasz erre
Sehogy!
Az egy hulladék, ha nem akarod tönkretenni a maketted, ne használd!
Miggyuri 661899 2019. augusztus 2. 07:27
Válasz erre
Kérdés: Milyen arányban hígítsam a matt lakkot, ha pisztollyal szeretném felvinni? Revell Matt 2-ről van szó.
medor 661842 2019. július 31. 00:16
Válasz erre
Szia 'pigasos78'!
1943 után a 'modified ANA611' színt használták az amerikai gépekben.
Ezért a Thunderjet fülkéjébe a 'Zoli' által javasolt szín FS.34151 a jó.
Ide viszont a Humbrol 151-et használnám az általa javasolt Humbrol 158 helyett.
(Viszont 'Z63' gondolata sem utolsó!NEKED feleljen meg a szín!)

Off: Sajnos nem találtam meg az általad keresett Sidewinder pilont a Sabre-hoz.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359.