/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354.
Z63 163279 2010. június 13. 18:50
Válasz erre
Szia Samee!
A Gunze Mr.Color és a Mr.Hobby Color között az alábbi különbségek vannak:
A Hobby Color vizes-alkoholos bázisú akril, a Mr. egy észteres-nitrós bázisú akril.
A Hobby nagyon szép, vékony felületet ad, de a réteg elég sérülékeny,ami pl. végzetes a maszkoláskor, mert egy sima, főleg fémre festett felületről 100%, hogy felszedi a maszk. A lakkjai pedig száradás után is valahogy tapadnak,ragacsos érzést keltenek. A Mr. mintha egy kissé élethűbb réteget adna, ami ráadásul hihetetlenül ellenáll minden behatásnak. Nekem pl. a festés után öt-tíz perccel, a Mr. úgy megszáradt, hogy nyugodtan tapizhattam és ami a legfontosabb, hogy abszolút nem lehetett letapogatni, mikor a kilépő és belépőélnél fogdostam a makettet! Ezenkívül, teljesen ujjlenyomatbiztos, valamint ellenállt az egyéb(pl.lakkbenzin)hígitóknak is.
Lényege, hogy minden keveréskor egy pisztolytartálynyi festékhez kell adni 2-3 csepp Mr.Retarder Mild-et,(ez lassító) fontos a saját hígitó, bár észterrel is lehet fújni. Ha a Mr.Leveling Thinnert használod, abban már eleve van lassító.Ezek azért kellenek, mert különben a levegőben elpárolog a hígitó és a felületre olyan vattacukor-pókhálószerűt fúj a pisztolyod.
Én mindenesetre nagyon szeretem a Mr.Colort.
A színekről.
A Gunze RLM 66-os a valóságosnak megfelelő - a Monogram színkönyv alapján - de léptékhelyesen világosítanod kell. 48-ban kb. 10-15 %-ot vagy akár többet is.
Ne feledd, hogy a kabinban úgyis sötétebbnek látszik minden.
A Gunze színek többnyire jók, bár általában kicsit sötétebbek a kelleténél, pl. az RLM 02 tökéletes, az RLM 04-et én sápadtnak és zöldesnek tartom, ez inkább az RLM 27-es sárgának felel meg.Ha kérdésed támadna a német színekkel kapcsolatban, keress
meg, ahogy van időm írok!
Üdvözlettel,Z63
makatamas 163278 2010. június 13. 18:27
Válasz erre
hát igen

kell még gyakorolni most festettem éltemben először makettet.
reméljük lesz még jobb is.
sztriki 163277 2010. június 13. 17:28
Válasz erre
amiért más festéket sem nagyon szokás. a makettfesték eléggé sűrű, és így nem terülne/fedne rendesen, ráadásul jó szokása, hogy a "süreje" leül az aljára, az olaj/oldószer pedig a tetején marad. hígítva sokkal jobban el lehet keverni. ha rákensz egy réteg hígítatlan festéket, kapsz egy olyan felületet, ami nem fed eléggé (elsőre szinte sosem fed rendesen), viszont jó vastag, 2-3 hígított réteg sokkal vékonyabb, és megfelelően fed.
valszleg emiatt is repedhetett meg, túl vastag lehet a festék, persze ez csak tipp.
makatamas 163276 2010. június 13. 16:33
Válasz erre
hígitás nélkül miért nem lehet a makettfestéket festeni?
másik kérédsem az lenne hogy festés közben mitől repedezett ki a festett felület?
vlevi 163275 2010. június 13. 15:31
Válasz erre
Tamiyának létezik makettezéshez polírpasztája, de a sima polírpasztával is egész jó eredményt lehet elérni. Az a lényeg, hogy nagyon finom (1500-2000) vizes csiszolópapírral felcsiszolod a felületet, teljesen egyenletesre. Ettől teljesen matt lesz, de a polírozás majd kifényesíti. Egyetlen veszélye a dolognak, hogy a csiszolás során előfordul, hogy lecsiszolod a festéket egész a műanyagig. Vagy, ha nem csiszoláskor, akkor a polírozás során.
Ha nagyon vacak a festés, érdemes megpróbálni bedobni az egész kasztnit lefolyótisztítóba (pl. narancssárga teszkós lefolyótisztító), 1-2 napig ázik benne, ettől lejön a festék, de a műanyagot egyáltalán nem bántja.
makatamas 163274 2010. június 13. 14:42
Válasz erre
gaborka köszi a választ

az autókasztnit mivel kell polírozni kell valamilyen szer hozzá?
gaborka 163273 2010. június 13. 14:19
Válasz erre
Hali!

- igen, kell hígítani. (Humbrol hígító, lakkbenzin, szintetikus hígító, terpenol stb).
- ha fújni akarod, akkor kb. 50-50%. Ecseteléshez kicsit sűrűbb lehet.
- a Humbrol festék 4-5 óra alatt szárad meg, és legalább 1-2 nap amíg teljesen megköt.
- alkohollal v. denaturált szesszel érdemes áttörölgetni a felületet. Esetleg a műanyag alkatrészeket kibontás után mosogatószeres vízzel érdemes leöblíteni.
- makettfestésre a Humbrol alkalmasabb véleményem szerint.

Az autókaszniról vagy eltávolítod a teljes festést és újrafényezed, vagy pedig átpolírozod az egészet és fújsz rá egy réteg fényes lakkot (például).

c[ ]
makatamas 163272 2010. június 13. 13:51
Válasz erre
üdv mindenkinek

kezdő makettezőként lenne pár kérdésem a humbrol festékekről:
kell a higítani?
ha igen akkor mennyi higító kell hozzá?
ha nem higítom mennyi idő alatt szárád meg a testen?
a humbrol festék festése előtt mivel kell letakarítani tisztítani a festendő felületet?

szerintetek melyik a jobb ecsetes festésre a humbrol vagy a deca?

olyan gondom is lenne még hogy kaptam egy kész autótestet ami már egyszer le lett festve csak aki festette csúnyán festette és tele van az autó kis porszemszerűségekkel.
az ilyen hibákat hogy lehet eltüntetni?
vlevi 163271 2010. június 12. 12:23
Válasz erre
Abban, hogy semmi közük egymáshoz. Más az oldószer. De nem is enamel festék, mint pl. a humbrol, hanem valami 3. kategória.
Samee 163270 2010. június 12. 09:30
Válasz erre
Sziasztok,

2 kérdésben kérném a segítségetek.

1.) elég trivi, de miben különbözik a Gunze Mr Color a sima mezei Gunze akriltól?

2.) ez inkább szakértőknek, hogy a Gunze Mr. Color RLM66 mennyire áll közel az 1:48-as valósághoz?

Segítségetek előre is köszönöm.

Üdv:
Szemi
vlevi 163269 2010. június 9. 21:54
Válasz erre
Én sem teljes méretben használom. Szoktam vágni kb 1mm széles csíkokat, ez azért jó, mert ezt még lehet tekergetni, szép ívek alakíthatók ki így. Aztán erre az 1mm széles vonalra már rá lehet rakni nagyobb maszkolódarabokat is, így fedem a felületet.
cimber 163268 2010. június 9. 18:22
Válasz erre
Én csak a 6 mm-est használom.
Ha szélesebbet kell maszkolni vágok hozzá valamilyen papírt.
Ebből tudok vékonyabbat is vágni és nem lesz sok fecni, dirib-darab, így kevesebb megy a szemétbe.
Mivel csak repülőkkel foglalkozom, így eddig ez tökéletesen bevált.
Nagyon nagy felületek ott nincsenek, pontosabban ha vannak is vágok mellé pl. papírtörölközőt.
Ez tökéletesen puha, így nem bántja alatta a felületet és tökéletesen jó maszkoló anyag, nem ragasztós felület kerül az esetleg már festett felületre.
Balaxka 163267 2010. június 9. 16:36
Válasz erre
Szia Varjúbácsi!

Mailben küldök pár képet.

Üdv.:Balázs
Varjúbácsi 163266 2010. június 9. 15:06
Válasz erre
Sziasztok!
Tudna valaki abban segíteni, hogy a modern amcsi járműveknek - jelen esetben egy AAVR-7A1 - milyen színű lehet a belsőtér festése. A Hobbyboss nagyon fontos információval segít ebben az esetben: a tűzoltó készülék piros! Ezen kívül semmi.
Kösz.
vlevi 163265 2010. június 7. 19:58
Válasz erre
tamr8763
tamr8763
tamr8730
tamr8730

Viszont Tamiya maszkoló szalagból is kétféle van, és az egyik nem nagyon nyerte el a tetszésemet. Az egyik, ami 18mm szélességig van, egy kicsit halványabb sárga, vékonyabb anyag, szerintem ez a jobb. A másik, ami mondjuk 40mm szélességű, sajnos vastagabb, merevebb anyagból van, nem hajlik rá olyan jól a felületre. Ez utóbbi nemigazán nyerte el a tetszésemet.
Csak remélni tudom, hogy a mostani véknyabb Tamiya maszkoló szalagok is ugyanabból az anyagból vannak, amit sok-sok évvel ezelőtt vettem, és nem tértek át minden méretnél az újabb fajtára.
sztriki 163264 2010. június 7. 14:27
Válasz erre
nekem egy eduard fokkerem bánta...annyira, hogy sutba is dobtam az egészet, eléggé elvette a kedvem. akkor viszont megvan a megoldás, köszönöm szépen a tippeket!
doky3 163263 2010. június 7. 12:55
Válasz erre
Én sem hallgattam arra aki azt mondta a Tesa szalagot (vagy bármilyen háztartásban használt maszkoló, szigetelő szalagot) nem makettezős-maszkolásra találták ki. Pedig igaza volt. Bár drágább, a Tamiya szalag erre való. A Tesa szalaggal az a baj saját tapasztalatom szerint, hogy egyrészt erősebb a ragasztója mint amire nekünk szükséges, ez még csak megoldható ha 2-3 szor odaragasztod, leszeded, (gyengíted) és úgy ragasztod a makettre, de azzal nem lehet mit kezdeni hogy a rostszerkezete (papírja) durvább mint a Tamiya szalagé. Tavaly egy RC repülőt festettem, és Tesa szalagot használtam, nem kevés bosszúságot okozva. Na ez az én történetem.
sztriki 163262 2010. június 7. 01:25
Válasz erre
Kranko1 163261 2010. június 6. 21:55
Válasz erre
Hello!

Kérdeznék, ha lehet. :) Kis alkatrészek spray-vel való fújása után mennyi idő múlva lehet összeragasztani őket? 15 perc múlva tapintás-száraz a festék. Kb. 1 óra múlva már lehet ragasztani?

Előre is köszönöm!

Ja és most megyek festegetni. :)

Üdv, Kranko!
unicellular 163260 2010. június 6. 20:40
Válasz erre
Sziasztok!
A matt festésem kicsit "rücskösre" száradt... tudom, több retardert kellett volna tenni bele. Ha 2500-as papírral áthúzom, azzal vajon ki tudom javítani? Nagyon nem szeretném újrafesteni...
cimber 163259 2010. június 6. 17:28
Válasz erre
Szia!

Nekem is van Tesa, de már csak ragasztáskor használom rögzítésre, vagy olyankor ha nagyobb felületet maszkolok pl. papírtörlővel és azt kell összeragasztgatni.
Helyenként "rücskös" a felszíne a ragadó felületen, egyenetlen a ragasztó felszíne, ezért folyhat be alá.
A megoldás a Tamiya maszkoló szalagja.
sztriki 163258 2010. június 6. 14:06
Válasz erre
van valakinek jó tippje, vagy 100%ig bevált módszere maszkolószalagos festésre? tesa szalagot használok, és vagy sikerül-vagy nem alapon mennek a dolgok, nem tudom, a szalaggal van -e a baj, vagy a módszereimmel...áttértem enamelről az akrilra, de az is befolyik a szalag alá...mire kell mindenképp figyelni, hogy lehet elkerülni, hogy átázzon/befolyjon a szalag, illetve, hogy ne kapja fel a festéket, ami alatta van leszedéskor? köszi!
sztriki 163257 2010. június 5. 12:59
Válasz erre
persze, a pilótafülkére gondoltam...:)
köszi az infot!
Paul 163256 2010. június 5. 08:35
Válasz erre
üdvözlet
Azt szeretném kérdezni hogy porsce tornyos királytigrisen volt e esőmintás festés.
köszi
üdv
dcsabesz 163255 2010. június 5. 07:05
Válasz erre
Z63!
Köszönöm!

:-)
doky3 163254 2010. június 4. 18:11
Válasz erre
A pilótánál nem tudom mit használtak, de a pilóta KABINNÁL a Revell 365-ös festéke jó, egy korábban itt elhangzott ítélet szerint. Vagy kevergeted.
Sihu 163253 2010. június 4. 15:12
Válasz erre
Köszönöm Nektek!

(Az igazság az, hogy idáig Gunzét fújkáltam, meg persze régebben enameleket, de kipróbálnám a Vallejo-t, és inkább kérdeznék, minthogy elbaltázzam).
mortyi 163252 2010. június 4. 09:01
Válasz erre
Sihu!

Én ezzel hígítom www.bnamodelworld.com/index.php

Mortyi
Ákos 163251 2010. június 4. 00:39
Válasz erre
Én a Wargammerstől vettem hígítót, egy 200ml-es üveggel, de már rég.
Mondjuk egy hígító a Wargammers honlapján is fent van most is, a gaming color, 73-as számú:
Ez pedig a vallejo honlapja, a hígítóval:
www.acrylicosvallejo.com/gb/auxiliaries-model-paints.html

Gunze hígítót és retardert még soha nem használtam.
Desztvízből jó a benzinkúti. A csapvizet azért kell kerülni, mert legtöbb helyen kemény és így nagy a felületi feszültsége (hajlamos cseppekbe összeugrani)
Sihu 163250 2010. június 3. 23:37
Válasz erre
Köszönöm Ákos!

A Vallejo-nak hol lehet saját hígítóját kapni? (Én a Wargammers-ben vettem a lakkot/festéket, de ott azt mondták, hogy nincs). Gunze Hobby (vagy Mr.) nem jó hozzá, esetleg kis retarderrel?
Desztvízből jó a benzinkúti, vagy gyógyszertárit inkább?
Ákos 163249 2010. június 3. 23:26
Válasz erre
Első kérdésedre válaszul:
Csapvizet hígításra ne használj.
A Vallejohoz desztvíz jó, nagyobb felületekhez pedig a saját hígítója (szebben terül szerintem).
sztriki 163248 2010. június 3. 23:13
Válasz erre
mig-21, mi-24 és egyéb szovjet cuccok pilótájánál használt türkiz/zöld színt humbrol, vagy revell enamelből meg lehet egy az egyben szerezni? vagy esetleg más festékből...
Z63 163247 2010. június 3. 22:13
Válasz erre
dcsabesz!
A Gunze Mr. Retarder Mild nevű létyót ismerem, feltételek nélkül esküszöm rá!
A vizes-alkoholos festékekhez( Tamiya, Gunze Aqueous Hobby Color) és elsősorban a Gunze Mr.Color festékeihez, lakkjaihoz használom. A Mr.Surfacer fújásához is kiváló. A lényeg, hogy lassítja a festék száradását, ezáltal a festéknek van ideje egy rövid ideig nedvesen megállni a felületen,így szépen kisimul. Ha a fújáskor túl gyorsan párolog a hígitó, a festék szárazon érkezik a felületre, durva szemcsés , vagy rücskös-poros végeredményt kapsz, a Mr.festékek pedig amolyan vattacukorszerű pókhálót köpnek a felületre. Ezt tudod elkerülni a retarderrel, valamint megelőzheted a főleg vizesbázisú lakkoknál fellépő fehér foltosodást. Kisebb az esélyed arra is, hogy a dűzniből kibújó tű hegyére menet közben rászárad a festék. Adagolása: egy pisztolynyi bekevert festékhez MAX.3CSEPP! majd egy ecsettel belenyúlva szépen elkevergeted. Vigyázz, mert ha túl sokat teszel bele, akkor a festék nem fog soha megkötni és lágy marad!
üdv,Z63
Levix 163246 2010. június 3. 22:13
Válasz erre
Sihu 163245 2010. június 3. 22:05
Válasz erre
Üdv mindenkinek!

Két kérdésem lenne:

A Vallejo Air lakkjait mivel kell hígítani? (Desztvíz, vagy csapvíz is jó, esetleg valamelyik Gunze hígító?)

A Gunze fém alapozójának (Mr. Metal Primer) felhasználásával kapcsolatban: műanyag felületre is lehet (érdemes?) használni? Ha igen, leginkább milyen esetekben? (Vettem egy üveggel, de nem ismerem még ezt az anyagot...)
dcsabesz 163244 2010. június 3. 21:54
Válasz erre
Sziaszok!

Felvilágosítást szeretnék kérni a Retarder nevű folyadékról. Szóval milyen típusú festékekhez ajánlott, miként kell adagolni és minden egyéb amit érdemes róla tudni.

Köszi
gaborka 163243 2010. június 2. 15:06
Válasz erre
Nekem AS-186-os kompresszorom van, tartályos, (airforce airbrushos) negyedik éve, és kiválóan működik, sose volt vele semmi baj. Ha nem kell tartósan 3 bar felett fújnod, és nem akarsz róla 0,5-nél nagyobb dűznivel fújni, akkor határozottan ajánlom. Ez teljesen komplett, nyomásszabályozóval és szűrő/ülepítővel együtt, csak be kell dugni és semmi egyéb teendő nincs vele. Olaj és karbantartársmentes.

c[ ]
szvasztika 163242 2010. június 1. 18:54
Válasz erre
kompresszorvásárlás előtt állok de nehéz a döntés
ki mit ajánl persze érvekkel ha kérhetem
köszöntem
Atlasz 163241 2010. június 1. 17:39
Válasz erre
Sziasztok!
Én az Italeri MC.202-esét építem, és azt szeretném tudni hogy milyen színnel fessem le a gép alsó részét?Nem bízok nagyon az útmutatóban.
Van kétféle szürkém ami hasonlít a világháborús olasz szürkéhez:
Gunze H334 (barley grey)
Gunze H325 (grey FS26440).
És ebből kéne kikevernem vmit.Mennyi fehéret-feketét nyomjak hozzá, vagy egyáltalán milyen arányba keverjem ezt a kettőt?

Köszönöm a segítséget!

Üdv!
doky3 163240 2010. június 1. 17:06
Válasz erre
Sziasztok!

Van-e valakinek tapasztalata arról, hogy a Tamiya X-22-ből (ami korábban itt olvasottak szerint állítólag nem lakk, hanem "fényesítő" adalék, mint ahogy a mattító is) mennyit kell tenni pl. egy tartálynyi (2ml) festékbe, hogy ténylegesen fényes festéket kapjak?
Továbbá ez az adalék használható-e önállóan, lakknak?
vlevi 163239 2010. május 31. 22:16
Válasz erre
Mattfehérrel alá kell alapozni, és utána mehet a selyemfényű. Ennek az oka az, hogy a matt festék sokkal jobban fed. És talán a Revell saját hígítója sem hátrány, mintha szebben terülne vele a festék, mint a szintetikus hígítóval.
steky_huni 163238 2010. május 31. 20:58
Válasz erre
Sziasztok, egy nagyon fontos, es nehez kerdesem lenne: hogyan lehet szepen festeni feheret (Revell selyemmatt) ecsettel? Koszonom szepen ;)
gaborka 163237 2010. május 31. 20:49
Válasz erre
Vizet vagy alkoholt, esetleg alkoholos ablaktisztítót (Clin és hasonlók).

c[ ]
gaborka 163236 2010. május 31. 20:48
Válasz erre
Nézz be a Forma-1-es fórumra ezzel a kérdéssel, ott sokan használják!

c[ ]
Atesz 163235 2010. május 31. 19:40
Válasz erre
Sziasztok!

Ha valaki használta már a ZERO PAINT festéket/lakkot, legyen szíves jelentkezzen, pár információt szeretnék megszerezni.

atesz_71KUKACdigikabelPONThu

Köszönöm:
Atesz
unicellular 163234 2010. május 31. 15:13
Válasz erre
Sziasztok!
"Future" után mit használtok az airbrush tisztítására?
Köszönöm!
pulcsi 163233 2010. május 26. 21:20
Válasz erre
Elvileg nitrohigittoval is lejön
lucky 163232 2010. május 26. 20:59
Válasz erre
Ha kromofág bejön, festés előtt nagyon erős zsírtalanítás kell!

Gumikesztyű nagyon fontos!
Ha bőrre kerül csíp mint állat.
zsozs 163231 2010. május 26. 19:13
Válasz erre
Sziasztok!

Kipróbálom ezeket, köszi mindenkinek a segítséget.

Üdv
zs
gaborka 163230 2010. május 26. 17:43
Válasz erre
Kromofág, régi típusú fékfolyadék, Mr Muscle sütőtisztító, hidegzsíroldó, SziTi vagy más lefolyótisztító, körömlakklemosó stb. mind alkalmas rá, attól függően hogy milyen festék van a felületen. A fém kisautókon általában zománcfesték van, erre a kromofág vagy a fékfolyadék a legjobb. A fékfolyadék nem bántja a műanyag alkatrészeket (elvben legalábbis).

c[ ]
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354.