/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354.
MrChef 161924 2009. szeptember 14. 20:55
Válasz erre
Helló,
én olykor a mini gravírgépembe befogott, gemkapocsból hajlított eszközzel keverem fel a festékeimet, a legalacsonyabb fordulaton.
Sok sikert az újrakezdéshez!:-)
Örekkengoo 161923 2009. szeptember 14. 20:12
Válasz erre
Ultraciki lehetett, gondolom, semmi nem maradt Tőled szárazon!

Ezek az acélgolyók már benne voltak az öreg tégelyeimben, ez az állandó rázogatás erősen igénybe vette az önkielégítő-izmainkat. Ma már én is műanyaxámolópálcákat használok gyors felkeverésre. De akkor még gondolkodtunk olyan - lassan forgatott - műanyagcsőben is, amibe beletolva automatikusan felrázva tarthattuk volna a legfontosabb festékeket.

ÖK
Tibcsi 161922 2009. szeptember 14. 20:00
Válasz erre
Szia,

Én acélgolyó helyett inkább egy kb. 5 mm-es átmérőjű üvegbotot javasolnék. A csapágygolyóval egyszer nagyon megjártam: üvegtégelyes festéket ráztam fel, ahogy illik :) és az acélgolyó az üveget darabokra törte... a festékem meg kiömlött... :(
Örekkengoo 161921 2009. szeptember 14. 19:46
Válasz erre
Makkettezőtársaim!

Kb. húszéves szünet után újra kezdtem az építgetést. Az akkor csodálatosan működő - és nem is kis választékú - festékeimet elővettem, max. az egytizedüxáradt be (legtöbbször a rossz lezárás, gyengén meghúzott kupak miatt).
Elkezdtem a munkát a régi festékmaradékkal: először egy MiG-21 Cápetit csináltam, mondván: ez egy egyszerű cső, sok baj nem lehet vele, a KP makettért nem nagy kár!
Nem gondolnátok, de én minden lehetséges hibát elkövettem rajta, amit csak kezdő makettező csinálhat. Sok munkámba telt, mire kijavítottam, amit még lehetett. A net egy-egy nagyfelbontású fotója ebben óriási segítséget jelentett, régen erre szinte semmi lehetőségünk nem volt.
Amit viszont észrevettem: a festékek klasszul lötyögnek ugyan, de ennyi idő után valahogy nem az igaziak! A hosszú - papára való - várakozás közben összeálltak a pigmentek, és a tégelybe tett acélgolyóval (a mi időnkben kötelező volt) nagyon-nagyon sokáig kellene rázogatni őket, hogy ismét jól fújható festék váljék belőlük. Ezért a legfontosabbakat újra bevásároltam a Gy. úton (30+ eFt-om bánta), de azóta minden ismét jól működik. Ezen felül még néhány (nekem) új segédanyagot is sikerült beszereznem,kíváncsi vagyok az új technológiák működésére.
Bár én egy öreg kenguru vagyok, de ámulattal látom, mennyit változott húsz év alatt ez a hobby. Irigykedés helyett inkább örülök annak, hogy Nektek ma már ennyivel könnyebb a dolgotok, én is megpróbálom átvenni a jó megoldásokat (tudjátok, én már öreg vagyok, nincs sok időm arra, hogy túl sokáig faragjak egy levegőnél nehezebb repülő szerkezetet, ezért minden megoldásnak örülök, ami gyorsabbá és egyszerűbbé teszi a munkát).
Utolsó info: én Gunze akrilt használtam korábban, a legfontosabb RLM-sorozatot és alapszíneket szinte hiánytalanul begyűjtöttem, de szinte biztos, hogy az apróbb ecsetes festéseket egy darabig még az öreg tégelyekből fogom ellátni. És hogy értitek a "szakmát"azt bizonyítottnak látom: egy hete, szombaton, a Rebekában csodákat láttam Tőletek, gratulálok hozzá.
Hajrá fiatalság, jó munkát, szeretnék büszke lenni Rátok: Örekkengoo
lucky 161920 2009. szeptember 14. 18:52
Válasz erre
Ma útba esett a gyáli út 31.Vettem retardert. Holnap kipróbálom.
vlevi 161919 2009. szeptember 13. 23:38
Válasz erre
"Úgy 14-15 éves Humbrol enameljeim vannak"
Olyanom nekem is. De olyan is, ami pár hónap alatt bedöglik. Emlékszem pl, hogy télen vettem Humbrol 160-at, mostanában kellett volna egy kis barna, kinyitottam, teljesen be volt állva a teteje. Vastag rétegben beszáradt, alig maradt valami használható az alján. De valóban, van olyan régi festékem, ami viszont túlélt már nálam nagyon sok évet. Nem tudom az okát, mitől döglik be egy festék, és mitől nem, de van olyan, aminek a teteje bebőrösödik, és van olyan is, ami ugyan leül az aljára, de a tetején ottmarad az oldószer. Ez a verzió a jobb, mert nem tud bedöglnei.
dasboat 161918 2009. szeptember 13. 21:33
Válasz erre
Sziasztok!Bocsánat,hogy bele pofátlankodom de érdekes téma alakult itt ki bár én nem használok "makett" festéket csak átmosáshoz ehhez szerintem messze a legjobb a humbrol festékei és utánozhatatlan hígítója.Én az akrilt(DEKA márka hozzáteszem ez a legolcsóbb és szerintem nem olyan rossz minőségű)csak és kizárólag desztilált vagy ioncserélt vízzel hígítom kb 15%-festék és 85%-víz és mehet a pisztolyba ha úgy fújsz vele mint enamel típusúval pl:humbrol soha nem fog tapadni megfolyik,pöttyöződik stb. ezért szoktam "ködölni" sok vékony réteget fújok de mindig várok a rétegek között, 1 rész ködölés majd a maradék levegővel szárítom a felületet majd megint egy vékony réteg, 2 VÉKONY! réteg után megállok 1 nap pihenés mert az lehet,hogy 1-2 óra múlva már száraz a felülete de minden festék a végleges kötést 24 óra múlva éri csak el(vagy még több),ellenkező esetben a felület "érdes" lesz persze 2 leheletnyi réteg után még átüt a műanyag szín ezért vetem be a 3.réteget ez a végső adja meg a jármű végleges színét tehát nem fújom telibe letudva az egész festést egyszerre ez szerintem nem is lehetséges bár ez csak az én kezdő tudásom tudom ez nem egy profi "Trendi"megoldás mint pl:Ákos vagy mint mondjuk gunze festék meg a higítója de olcsó eszközökkel meg festékekkel is lehet szépet alkotni én nem versenyzek senkivel sem meg hol vagyok én "Ő" hozzájuk képest én magamnak makettezem és csak szeretnék segíteni annak aki nem engedheti meg magának egyéb okokból a drága dolgokat a makettezésben:Bocsánat a monológomért!Üdv:Peti
lucky 161917 2009. szeptember 13. 19:47
Válasz erre
Nálam csak a MM festékei vacakoltak.Ma már tudom miért.
Úgy 14-15 éves Humbrol enameljeim vannak, eddig gond nélkül használhatók.
Igaz a használat után mindig fejre fordítom a lezárt tégelyt pár másodpercre...

Ma viszont a készülő Zil-131-nél a szórt enamel-t a den szesz feloldotta...:(
proo0 161916 2009. szeptember 13. 17:26
Válasz erre
hát nekem van pár olaj festékem amiket a harcjárművekre használok,de most szeretnék figurákat is építeni és arra biztos akrillt fogok használni a száradás miatt is ezért feszegetem ezt a területet és már tanultam is a hozzászólásoknak köszönhetően.
vlevi 161915 2009. szeptember 13. 13:12
Válasz erre
Na igen, de az akrillal, ha lefújom, akkor addígra, mire kitakarítom a pisztolyt, már megszárad annyira, hogy kézbe lehet venni.
Korábban, amikor olajjal festettem, hegyekben álltak a folyamatban lévő makettek, mert a festékek száradása között nem bírtam megállni, és elővettem valami mást. Amiből szintén egy fél lépést lehetett előrehaladni, utána megint száradás :)
Nem mondom, hogy mostmár kizárólag akrillal festek, de ha van rá lehetőség, akkor azt veszem elő. Ebben nagyon nagy szerepe volt annak, hogy Gunze hígítót használok. Vízzel, alkohollal csak kínlódtam.
Az sem mellékes, hogy bedöglött akrilt még nem láttam. Van 2-3 nagyüveges Tamiya festékem, és 1-2 üveg Aeromaster akril (még a honfoglalás környékén kerülhetett az országba :) ), aminek az üveg falára volt rászáradva egy csomó festék. Lekapargattam és a Gunze hígító tökéletesen felhígította. Ezzel szemben a ritkán használt enamel festékeket mindíg félve bontom ki, hogy na vajon, bedöglött-e vagy sem.
vlevi 161914 2009. szeptember 13. 13:06
Válasz erre
Tisztításra tökéletesen megfelel a denszesz.
borisz 161913 2009. szeptember 13. 12:33
Válasz erre
Valamit valamiért. ha apisztolyt nem ezzel tisztítotd, nem fogy el gyorsan.
proo0 161912 2009. szeptember 13. 11:35
Válasz erre
nem adtam fel:)már vettem ioncserélt lágy vizet holnap veszek den.szeszt és kísérletezek.
MrChef 161911 2009. szeptember 13. 11:11
Válasz erre
alapozó + jó festék + hajszárító. :-)
vlevi 161910 2009. szeptember 12. 22:40
Válasz erre
Pedig nem rossz dolog az, ha a festés 1-2 óra múlva már teljesen száraz, és mehet rá a maszkolószalag!
Én most elővettem enamel feketét, és azzal festettem le pár apróságot, de már nem bírom kivárni, hogy megszáradjon. Még mindíg ragad, pedig ebéd után fújtam.
proo0 161909 2009. szeptember 12. 22:25
Válasz erre
köszi a válaszokat,nekem ez a gunze higító kicsit drága viszont kísérletezni sem akarok ezért az lesz a legjobb ha elrakom jó mélyre a szekrénybe és maradok az enamelnél:)
vlevi 161908 2009. szeptember 12. 19:30
Válasz erre
Nemtudom. Régebben hígítottam szesszel Tamiya akrilt, de az annyira sérülékeny volt, hogy ha megfogtam a makettet, lejött a festék. Most viszont ha leesik 1-2 alkatrész a földre (csempére!), akkor sem kopik le a festék.
lucky 161907 2009. szeptember 12. 19:05
Válasz erre
Vlevi!
Nálam a den szeszes hígítás műxi.Amire figyelni kell az a hőmérséklet.25 fok táján és felette már igaz amit írtál.
borisz 161906 2009. szeptember 12. 18:05
Válasz erre
A revell akrilról én csak rosszat olvastam eddig.
(A sárkányfüvön meg hangosan felnevettem:D )
vlevi 161905 2009. szeptember 12. 17:28
Válasz erre
GNZ-T110
GNZ-T110

Ha van lehetőséged és nem akarsz mindenféle kutyulgatással bajlódni, hanem elsőre normálisan szeretnél fújni, szerezz be Gunze hígítót. Azt a kékeszöld fajtát. Tökéletesen hígítja a Gunze, Tamiya, Humbrol, Lifecolor, Aeromaster akril festékeit. Revellt, MM-t még nem próbáltam akrilból, azokat nem tudom.
A házi kutyulgatás (víz+alkohol+retarder+sárkányfű...) is jó, de azt sajnos ki kell tapasztalni, és nem biztos, hogy azzal akarsz elsőre bajlódni, hogy pár napig-hétig csak kudarcélményed legyen az akril festékekkel.
Ja, mégvalami. Tisztán az alkohollal hígítást nem ajánlom, mert annyira gyorsan szárad, hogy szinte már száraz por alakban érkezik a makett felületére a festék, emiatt tapadása szinte semmi.
A másik dolog főleg a fényes festékeknél érdekes. Tamiya selyemfényű és fényes feketével próbáltam, de nekem a Gunze hígítóval lett a legszebb. Vízzel hígítva kicsit tompább lett a fénye. Persze harcjármű festésnél ez nem számít, mert a festék úgyis matt, de pl. autóknál igencsak fontos, hogy ne mattuljon a festék.
lucky 161904 2009. szeptember 12. 17:06
Válasz erre
Sztem használj deszt víz+ den. szesz keveréket. Én pl kazán tápvizet használok.
Ez is ioncserélt víz csak lúgos a kémhatása.Az ami akkuba való semleges.

A retarder másik neve kötéslassító.
Lényegében a száradási időt növeli meg.
lucky 161903 2009. szeptember 12. 17:03
Válasz erre
Az is alkohol,csak van benne 1-2 % denaturáló anyag.
proo0 161902 2009. szeptember 12. 16:30
Válasz erre
a denaturált szesszel is gyorsabban szárad mint kéne?
proo0 161901 2009. szeptember 12. 16:27
Válasz erre
akkor most mit ajánlotok?:)és milyen lassítót kell rakni az alkoholhoz?bocsi de láma vagyok az akrillhoz mindig olajat használtam
vlevi 161900 2009. szeptember 12. 15:47
Válasz erre
Sőt, akár desztillált vízzel is. Mostmár le merem írni, mert kipróbáltam, és működőképesnek mondható. De én is inkább az alkololféleségeket javasolnám. Viszont azzal nagyon gyorsan (túl gyorsan) fog száradni, még a levegőben megszárad, ezért kell hozzá egy kis retarder.
A vízhez nem kell.
lucky 161899 2009. szeptember 12. 14:27
Válasz erre
sőt még a denaturált szesz is.
proo0 161898 2009. szeptember 12. 14:23
Válasz erre
sziasztok tamiya akrill lakkokat mivel lehet higítani sima 70%os alkohol is jó hozzá?
Z63 161897 2009. szeptember 12. 13:54
Válasz erre
Örekkengoo!
Egyszer lépésenként akartam fújni egy gépet. Fémszínre 02, 76, stb. Amikor az Agama feldörzsölős fémszínre, (ami egyébként alkohollal fújható és így egészen jó fémszínt ad)az RLM 02-t kezdtem fújni,teljesen egy sárgászöldre eloxált alumínium hatását keltette. Próbáld ki! A lényeg, hogy erősen hígitott festékkel dolgozz és csak ködölgetve fújd a felületet!
sza.sa!
A Mr.Coloron nyugodtan dolgozhatsz White Spirit-tel, lakkbenzinnel, nekem legalábbis ezek nekem soha nem bántották.A Mr.Color is akril, csak nem a vízbázisú. A H-100-al már óvatosan! Mindenesetre, előbb mindig próbálj!
Üdv,Z63
MrChef 161896 2009. szeptember 10. 20:19
Válasz erre
Az elcsúszást úgy tudom elképzelni, hogy az átlátszó műanyag vastagsága miatt az alsó és felső festett réteg között furcsa héjszerű alak rajzolódik ki - középen átlátszó, alul-fölül pedig nem.
A legjobb a fémmaratott kabintető-keret és egyenként beillesztett ablak-darabkák.
vlevi 161895 2009. szeptember 10. 18:55
Válasz erre
"Autómakettet fényes feketével, ecsettel" Ezért mondtam :) A sebváltókart, olajszűrőt és hasonló apróságokat persze le lehet festeni ecsettel, de nagy felületek festéséhez nagyon kell tudni bánni az ecsettel.

A kabint belülről azért nem jó festeni, mert a vastag üveg miatt a belső festés akár 1mm-el is elcsúszhat. Legalábbis ezt olvastam valahol, és talán van benne valami. A fene se tudja.
MrChef 161894 2009. szeptember 9. 22:31
Válasz erre
Autómakettet fényes feketével, ecsettel...asszem homályos vitrinben sem mutogatnám 20 méterről.:-D
Kabinfestés: a kabin keretet belülről is le kell festeni a megfelelő színnel, gondolom én. (egyelőre csak gyűjtöm az infókat, mert a kezdeti korszakom óta nem építettem repülőt, most viszont jó sok összegyűlt)
vlevi 161893 2009. szeptember 9. 22:10
Válasz erre
Én ezt úgy szoktam megpróbálni (több-kevesebb sikerrel :) ), hogy maszkolószalagból vágok 1mm széles csíkokat, és ezt rakom fel a kabintető szélére.
A vékony csík előnye, hogy hajlítható, akár ívben is oda lehet rakni, ez pl. modern gépek, pl. F-15 kabintető első részénél nagyon fontos. A másik dolog, hogy ezen a vékony maszkolószalagon elég kevés a ragasztó, kis ráhatással lehet tologatni az üveg felületén. Ezt nagyon jól rá kell nyomni az üvegre a végleges helyén, hogy ne tudjon a festék aláfolyni. Kicsit pepecs munka, de legalább nem lehet elrontani.
Amikor az ablakok széle megvan, akkor a többi tetszés szerint befedheted. Nagyobb darab maszkolószalgokkal, vagy folyékony maszkolóval jó vastagon.
Ezután érdemes előbb a kabinbelső színével megfesteni a szabadon maradt üvegfelületet, mert hát az is látszani fog. Erre mehet a repülőgép színe.
Ha olyan repülőt csinálok, aminek zárt lesz a kabinja (repülőim főleg 1/72-esek), akkor azt az építés során fixen felrakom a makettre, és a makettel együtt festem.
Zsola 161892 2009. szeptember 9. 21:38
Válasz erre
Köszi szépen,majd kipróbálom ezeket:)
Zsola 161891 2009. szeptember 9. 21:37
Válasz erre
Én mikor megvettem az első stukkerem,akkor rögtön a szétszedéssel kezdtem.
Nem egy bonyolult szerkezet,csak ahogy említették 1-2 alkatrésze elég kényes.
A dűznit például mindig kézzel tekerem be,és érzésre húzom meg,a hozzá való kulcsot nem is használom felesleges.
Jól működik így is.
lucky 161890 2009. szeptember 9. 20:54
Válasz erre
Két dologra figyelj!
Az egyik a tű a másik a düzni.
Én már jártam úgy, h a düznire esett a pisztoly...:(
Rocco 161889 2009. szeptember 9. 20:44
Válasz erre
Köszönöm mindenki válaszát. Igyekezni fogok hogy minden jól sikerüljön. Először is megpróbálom szétszedni a pisztolyt hogy jobban ismerjem a dolgokat és könnyebben menjen a takarítás. Valamiért kicsit tartok a szétszedéstől de majd csak sikerül.

Rocco
Örekkengoo 161888 2009. szeptember 9. 20:00
Válasz erre
Szia Zsola!

1./ gyártanak az adott makett kabintetejéhez olyan formára vágott öntapadó fóliákat szetben, amit ha felragasztasz, CSAK A KABIN MEREVÍTÉSE marad szabad, így bátran lefújhatod az egészet tetszés szerinti színnel.

2./ én vettem néhány olyan matricát, ami a legfontosabb színekből álló lap, és nem több. Ebből kellő vastagságú csíkokat vágok ki, és felragasztom a kabintető merevítésére. Akár Te Magad is készíthetsz ilyen fóliát, ha a kívánt színt enyves papírra fújod (alul-felül lakkréteg javasolt)

3./ közvetlenül a merevítés mellett felragasztott vékony szigszalaggal és az így körülkerített ablakfelületek folyékony maszkolófolyadékkal való lekenése után is fújhatod a gépet, bár ez egy elég munkás megoldás

4./ Q-jó a kezed, és ecsettel megcsinálod egyenesre a festést (én még ilyet nem láttam, nagyon sok - egyébként profi - makett összbenyomása látja kárát a gyenge kabintető-kivitelezésnek)

Jó munkát: ÖK
Zsola 161887 2009. szeptember 9. 19:35
Válasz erre
Sziasztok.
Érdekelne egy dolog,részben a festéshez tartozik,részben nem.
Ez pedig a kabin üvegezések maszkolása.
A nagy üvegfelületűek igazából nem is annyira érdekesek,viszont a bonyolultabb formájúak,és nagyon madárkalitka stílusúaknál érdekelne,hogy ki mivel,hogy és miként tudja a legjobb eredményt elérni?
Ezen akkor gondolkoztam el,mikor egy 72-es Bf 109E kabinteteje kibillentett a türelmemből...
vlevi 161886 2009. szeptember 9. 18:39
Válasz erre
"Inkább tapasztald ki a megfelelő hígítást és nyomást."
Kis nyomással (1 bar környéke, inkább kicsivel alatta), híg festéket, több vékony rétegben. Aztán azt, hogy mennyi is pontosan az a kis nyomás, és mennyire híg a festék, valóban ki kell tapasztalni. Ha fényeset festesz, előtte érdemes ugyanolyan, vagy nagyon hasonló színű matt festékkel alá fújni, a matt festék jobban fed, mint a fényes megfelelője.
0.3-s dűzni szerintem is tökéletes választás. 1-2mm vastag vonalakat lehet fújni 0.3-as dűznivel is, de ha kell nagyobb területet is lehet vele fújni egyszerre.
A 0.2-essel több gond is van. Az egyik, hogy ahhoz jó festék kell, a Humbrol már határeset, inkább a Gunze, de az meg drágább, ugyebár. A másik a pisztoly. A 0.3-as pisztolyok még elmennek, de hiába írják rá a kínaiak, hogy 0.2mm, nembiztos, hogy olyan minőségben meg tudják valósítani, amilyen minőséget ez megkövetel. Az Iwata szintjén biztos nem.
vlevi 161885 2009. szeptember 9. 18:33
Válasz erre
Kis felületre valóban lehet ecsettel festeni akrillal, ezért pl. figurákhoz jó lehet. De egy autót nem kezdenék el akril fényes feketével ecsettel festeni. Még a műszerfalát sem. De az olajszűrőt (2×3mm-es henger :) ), bevállaltam, és nem lett rossz.
gaborka 161884 2009. szeptember 9. 13:10
Válasz erre
A Humbrolt elég jól lehet fújni, finom pigmentű festék. A 0,3-as dűznin biztos hogy átmegy, emiatt ne aggódj. Inkább tapasztald ki a megfelelő hígítást és nyomást.

c[ ]
MrChef 161883 2009. szeptember 9. 08:40
Válasz erre
Hát igen. Akrilt ecsettel festeni idegőrlő. Vallejo akrilt lehet ecsetelni kis felületre, de megfelelően kell higítani hozzá.
vlevi 161882 2009. szeptember 9. 00:10
Válasz erre
Lehet ecsettel is, kisebb felületeket már festettem Tamiya akrillal. és volt olyan eset is, hogy Airfix, vagy Heller Gift készlethez adott festékkel (ez talán valami előre hígított humbrol akril lehetett), szóval ezzel festettem kisebb részeket ecsettel. De én is inkább fújom az akrilt. Az enamel festékekkel jobban lehet ecsettel dolgozni.
MrChef 161881 2009. szeptember 8. 22:54
Válasz erre
Helló,
ecsettel is megy a leírása szerint, de még nem próbáltam (nem volt rá szükségem). Ha úgy adódik, szerezz be szórópisztolyt és kompresszort, mert nagyon-nagyon megdobja a makettezést.:-)
Üdv, Tamás
Sziluboy 161880 2009. szeptember 8. 22:16
Válasz erre
Én pont ma próbáltam ki vele. Igen biztató lett az eredmény!
Ákos 161879 2009. szeptember 8. 22:12
Válasz erre
Salou!
Gunze akril lakkot én mindig desztillált vízzel hígítom. Én sem próbáltam még.
Lompi 161878 2009. szeptember 8. 21:55
Válasz erre
MrChef!
Köszi!Ecsettel nem megy? Nincs fujókám :o).
Lompi
sza.sa 161877 2009. szeptember 8. 20:50
Válasz erre
Köszi!
Bár most ha belegondolok, akkor pl. enamel festékkel való befolyatás, koszolás előtt nem Mr.Color-al kellene lakkoznom, hanem akril lakkal. Jól gondolom? Mr.Color utolsó rétegnek mehetne akkor.
Tumasz 161876 2009. szeptember 8. 19:22
Válasz erre
Sziasztok!

Nem tudja valaki hogy a Gunze - Clear Greenjének melyik enamel festék a megfelelője?
csabbee 161875 2009. szeptember 8. 18:50
Válasz erre
Hello!
A fényes c46,a matt c30.Félfényesük tudtommal nincs,a kettőből kikeverheted a neked megfelelő arányt.De egyébként a matt sem teljesen krétamatt.Kis retardert keversz hozzá,akkor nagyon szép enyhén fényes felületet ad az is.Ha tudod akkor a saját higítójával keverd.
Üdv:Csabi.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354.