/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383.
Intruder007 691676 2022. január 2. 18:27
Válasz erre
Sziasztok!

Van néhány harcijárművem és szeretnék hozzá csinálni néhány figurát, 1:35 méretben, de nincsen ezekhez való ecsetem ,milyen ecsetek ajánlanátok figurákhoz?
Fonák Tamás 690119 2021. november 12. 09:19
Válasz erre
Nem hálózat tagja, egyszerű kreatív bolt (gyöngyfűzés, dekor csilivilik stb.)
Vannak néha festékeik, most épp belebotlottam.
atika 690086 2021. november 11. 10:46
Válasz erre
Szervusz!

Köszönjük, melyik hálózat boltjában vetted?
...kipróbálnám, nem makettezés célból (is).
B.Gábor 690027 2021. november 9. 09:29
Válasz erre
Köszi szépen! Akkor mindenképpen teszek hozzá flow improwert, mert lánctalpat szeretnék fújni vele, az meg több, mint tíz csepp.
Fonák Tamás 690025 2021. november 9. 08:35
Válasz erre
IMG_5341
IMG_5341

Üssetek agyon, de nem bírtam ki hogy ne próbáljam meg :)

Itt a legolcsóbb kreatív boltos akril, és vízzel hígítva
tökéletesen fújható! A maszkolószalag sem tépi le.
rod666 690004 2021. november 8. 11:12
Válasz erre
Én 3 higító 1 festék arányban keverem. Nagyobb mennyiség esetén (kb. 10 cseppnyi keverék) teszek bele egy csepp flow improver-t.
B.Gábor 690001 2021. november 8. 09:46
Válasz erre
Sziasztok!

Lehet, hogy volt a kérdés korábban, de azt szeretném kérdezni, hogy a Vallejo Model Color festékeit mennyire kell higítani ahhoz, hogy normálisan lehessen fújni őket? A higításon kívül mit adjak hozzá (flow improver, retarder) és mennyit?

Előre is köszi, Gábor
kató 689582 2021. október 22. 21:04
Válasz erre
Azért nem fényesedik ki az olajfesték , mivel ezzel a technikával csak egy áttetsző , leheletvékony réteget hozol létre a festék szétoszlatásával . Ez lényegében a színmoduláció nevű módszer . Ha vastagabb , jól fedő réteget hozol létre belőle , az már fényesre szárad , ez a lenolaj miatt van . Ezzel a makettezésben leginkább az olajos figurafestésnél lehet találkozni .
Microbacchus 689579 2021. október 22. 20:26
Válasz erre
IS2
IS2

Sziasztok!

Köszönöm a kiigazításokat!

Az "enamel" szót csak azért használom, mert a "zománcfesték"-ről leginkább a kerítésfesték jut az eszembe:) de jó tudni, hogy tényleg ugyanarról van szó:)

A tubusos olajfestékből (windson&newton és abt502 festékek) egy keveset szoktam kartonlapra tenni, de rögtön elkezdem használni. Fényesedést eddig nem tapasztaltam, mindig totál mattra szárad. Közvetlenül a festéket viszem a matt felszínre (nagyon kis mennyiségben), tehát nem készítek "oldatot". A fényes hatásokat lapos ecsettel való dörzsöléssel szoktam, illetve, ha a szín megengedi az AK-nak a "fuel stains" enamel termékéből és olajfestékből készítek egy előre hígított színt, ez sokáig fényes marad, de idővel matt felé mozdul valamennyit. Ezen: www.scalemates.com/profiles/mate.php például a kibúvók környéke, torony széle, stb. ecsetes fényesítés, bal elöl a kifolyás pedig az említett AK termékes hígítás.
halaci 689577 2021. október 22. 20:12
Válasz erre
Persze, olaj és nem gyanta - csak tudnám mi a fene járhatott a fejemben írás közben?
kató 689573 2021. október 22. 19:02
Válasz erre
Kicsit tisztítsuk le a képet ! Az olajfesték és az itt szinte mindenki által szép magyar nyelvünkön "enamel"-nek hívott festék két totál különböző dolog .
Az olajfestéknek (mint a neve is mutatja) lenolaj a kötőanyaga . Nincs benne semmilyen gyanta vagy egyéb . Azért teszik egyesek használat előtt papírra , hogy az olaj egy részét kiszívja belőle és ezáltal jobban fedjen , ne olyan fényesre száradjon . Ezek a tubusos , úgynevezett művész olajfestékek .
Az enamel-t magyarul leginkább szintetikus festéknek hívhatjuk , ezek kötőanyaga oldószer bázisú műgyanta . Lényegében hasonló , mint az a zománcfesték , amivel kint a kerítést fested le , csak finomabb szerkezetű a makettezésre szánt verzió .
Az művészolaj hígítható olajfesték hígítóval , lakkbenzinnel , szintetikus hígítóval , terpentinnel . A szintetikus makettfestékek (Revell , Humbrol , Modell Master stb.) is hígítható a gyári hígítón kívül lakkbenzinnel , szintetikus hígítóval , terpentinnel , Gunze észterbázisú Mr. Color Leveling Thinner-rel . A Nitrót nem igazán ajánlanám , mert bár működhet , de nagyon agresszív és erősen mérgező .
Az AK/MIG féle bemosók szintén szintetikus festékek , alaposan túlhígítva . Ezt otthon is bárki elkészítheti akármilyen szintetikus- vagy művész olajfestékből és hígítóból . Én csak kényelemből tartok egy-két ilyet , hogy őszinte legyek . Így nem kell nekem kutyulgatnom , a konzisztencíája állandó és jól használható .
borisz 689567 2021. október 22. 10:25
Válasz erre
Az egyik budapesti szaküzletben levetettem egy sor Humbrolt. Valami világos kéknek kellett volna lennie, ha jól emlékszem. Vettem egyet. Hazavittem. Kicsit szét volt esve, felráztam, kevertem, teljesen homogénre, de valami lilás volt.
Visszavittem, mutatom, hogy hát na. Ott kinyitottunk még kettőt, és azoknak is más-más színük volt.
Szerintem nem éri meg a festék minőségén spórolni. Amin inkább érdemesnek látom, az az, hogy a szükséges legkevesebbet keveri be az ember, vagy úgy tervezi a munkafolyamatokat, hogy a lehető legtöbb dolgot fesse egyszerre egy színből.
halaci 689562 2021. október 22. 08:24
Válasz erre
Nem. Az olajfesték és az enamel nem azonos, hiába lehet mindkettőt terpentinnel higítani.
A mostanában makettezéshez kínált tubusos olajfestékek annyiban térnek el tudtommal a mezeiektől, hogy a hagyományos olajfestékben több a gyanta, ami rögzíti a festéket. Ezért is javasolják a náam rutinosabbak, hogy a normál olajfestékekből kartonra célszerű kinyomni belőlük egy keveset, hagyni rajta állni egy kis ideig és csak aztán keverni be panelezéshez, így a papírba átszivárog a gyanta és csak a pigment marad.

Az enamel festékek más pigmentet használnak, viszont a gyári enamel bemosók valóban erősen higított enamel festékek. Itt inkább az lehet az eltérés, hogy a házilag pancsolt enamel bemosó a higítótól függően lehet, hogy lekapja az alatta lévő festéket is, a gyárihoz meg garantáltan nem agresszív higítót használnak.
Microbacchus 689559 2021. október 21. 22:43
Válasz erre
Jó, hogy feljött ez a téma:) számomra gyerekkori emlék, nem is tudtam, hogy lehet még kapni őket. Beszáradásra nem emlékszem, sőt, egy megmaradt zöld színnel festettem le egy postaláda tetejét a 2000-es évek elején:) (90-es évek közepéről maradt meg)

Viszont, amire nem sikerült értelmes választ találnom, az az olajfestékek és az enamel festékek közötti pontos különbség. Ha pl. white spiritben, odorless thinnerben... oldok tubusos olajfestéket, az enamel festéknek számít, vagy nem? A Humbrol látom enamel (ezek szerint gyerekként rosszul használtam őket? sima alapszíneket festettem velük), de akkor ugyanaz lenne a szerepük, mint az AK/Mig... "weathering termékeknek" (ezekről amúgy teljesen leszoktam, mert sima, híg festékeknek tűnnek, és nekem egyszerűbb tubusos olajfestéket használni hígítóval). Tehát akkor a tubusos olajfesték, az amiben nincs hígító, a Humbrol az amiben van egy kevés, már nem paszta, ezek az AK, Mig, stb, enamel weathering dolgok, meg kevés olajfesték rengeteg hígítóban?:)
Muzzy 689557 2021. október 21. 21:55
Válasz erre
Én a régi, 90-es évekbeli Humbrólról beszéltem, azzal van/volt tapasztalatom, Közel 30 éve áttértem a Gunze festékekre, (festékszórót használok, ecsettel nem tudok festeni :) de nem volt szívem kidobni a Humbrolokat. Mostanában egy-két árnyalat miatt elővettem (lengyel olive drab 39-ből) és még működik. Most ha felnyitok egyet, kizárólag Mr color levellinget használok, (gyakorlatilag mindenhez, kivéve a pár ecsettel festhető vizes bázisú akrilt)
Egyébként én is a gyári higitót szeretem használni alapból. Gunzéhoz, tamiyához tökéletes a MR color, a többi meg adja magát.
Abban teljesen igazad van, hogy az új Humbrol összetétele megváltozott, azt nem is próbáltam MR colorral higítani.
Egyébként MMel 30 évvel én is jártam úgy mint Gaunt, nem is maradt belőle festékem...
gaunt1 689556 2021. október 21. 19:27
Válasz erre
Én amúgy egészen eddig kizárólag Model Mastert használtam, nagyon elégedett voltam vele. Nagyon sajnálom, hogy megszüntették. Sima lakkbenzinnel hígítottam, tökéletesen működött vele.
A MM-nek az egyetlen baja, hogy hajlamos volt bedögleni. A festék tetejére feljött a hígító, az alja meg mint a gumi összeállt, egyben ki lehetett venni az üvegből, anélkül hogy összemaszatoltam volna magamat. És az egész teljesen véletlenszerűen történt. Volt olyan aminek két használat után vége volt, de volt olyan tégely is aminek évekig nem volt semmi baja pedig rendszeresen vettem ki belőle.
Willi 689552 2021. október 21. 18:41
Válasz erre
Sziasztok!
Csak olvasgatlak benneteket és sokszor csak pislogok. Lehet, bennem van a hiba, de én nem ragaszkodom ennyire a márkákhoz. Vettem vizes Trinát festékeket az alapszínekkel és azokat kevergetem. Nem is tudom, de szerintem nem nagyon lőttem mellé, amikor tankokat festek velük, ráadásul ecsettel, koszolom, a végén pedig matt lakkal fedem le az egész folyamatot. Igaz az utóbbit festékszóróval. Értem én, hogy árnyalatok, meg miegyéb, de nem gondolnám, hogy bárki, aki a fronton harcolt, észrevenné az esetleges eltérést. Persze, ti, gondoltok az ilyesfajta részletekre, de én úgy gondolom, hogy nem azért kell makettezni, hogy megfeleljünk valakinek, vagy valaminek, hanem, hogy jól érezzük magunkat és kicsit kibillenjünk ebből a világból. Főként, ha a világ teljesen más irányba halad, mint mi.
téglatesó 689551 2021. október 21. 18:24
Válasz erre
Mint írtam, tiszteletben tartom mások véleményét, a tiédet is természetesen, mivel feltételezem, hogy a saját tapasztalatod alapján fogalmaztad meg.
Nekem kicsit mások a tapasztalataim.
Ha jobban átolvasod ami írtam, akkor láthatod, hogy csak az újabb gyártású Humbrol festékekhez ajánlom mindenléppen a gyári hígítót (és azokból se minden színhez, mert vannak kevésbé kényesek). Valaha az (h)őskorban (ami nekem kb. a '90-es évek) én is hígítottam a Humbrolt/Revellt mindennel, ami a kezembe akadt: terpentinnel, lakkbenzinnel sőt nitrohígítóval - és csodák-csodája: működött! Csakhogy az elmúlt években ezen festékek kémiai összetételén valamit variáltak (sajnos nem előnyükre!), ami miatt nem úgy elegyednek a nem gyári hígítókkal, mint régen. Sok veszkődés után átálltam a gyári hígítóra és nem bántam meg.
A fejre állításról: itt sem azt írtam, hogy hányjunk vele cigánykereket, vagy tároljuk tótágast, csak azt, hogy egykor az akkori experték is javasolták, hogy magával a tégely belső pereme és fedele közé befolyó festékkel tömítsük le a tégelyt beszáradás ellen -ehhez kell 1-2 pillanatra fejre állítani lezárás után. Természetesen ez nem kötelező (én magam sem mindig teszem meg).
A hígítóval kapcsolatban -neharagudj, hogy ezt írom-, de valamit te ronthatsz el: tisztességesen felrázott/kevert festéket szabályszerűen hígítva gyári hígítójával nekem még sose eredményezett kifényesedő vagy foltos felületet (pedig olcsó Revell ecsetekkel festek). Ilyen jelenséget akkor tapasztalni, ha a festék
-kezd bedögleni
-nincs rendesen homogenizálva
-olyan hígítóval van hígítva, amit nem képes rendesen felvenni.
És mint mondtam: festék bekötéssel még sose volt gondom pedig a fent leírtak szerint használom őket.
De nem győzöm hangsúlyozni: ezek csak az én tapasztalataim, a véleményemből egyetlen szót sem kötelező senkinek megfogadni vagy akár figyelembe venni.
Muzzy 689548 2021. október 21. 17:25
Válasz erre
bocsi, pontatlan voltam, alulról felfelé nyomom a tégelyt, a teteje érintkezik az asztallap aljával, nem fordítom fejre.
Sokol 689547 2021. október 21. 17:15
Válasz erre
Nekem még a JP GP és PC Molakok is meg vannak. Vannak köztük 1987-esek is. Mindig lakkbenzint, terpentint, terpentinersatzot meg később kék Gunzét és narancssárga tikkurilát is használtam hígításhoz. A revell meg a humbrol hígítója is adalékanyagos most már. Fényes lessz tőle a megszáradt felület néha foltokban.
Ne állítsd fejre a tégelyt. Inkább üljön le, mint hogy bekössön.
Ez nem lekvár.
Muzzy 689535 2021. október 21. 09:09
Válasz erre
Nem jó, éppen a fém a fémmel tömítés a kívánatos! Ezért nehéz kiönteni belőle a festéket, célszerű pl fecskendőt használni a kivételhez.
Alaposan keverd fel még a tégelyben, és utána vegyél ki festéket.
Én kézzel rányomom, majd az asztal aljához nyomom a kupakkal, de lehet párhuzamszorítóval is próbálkozni mértékkel. :)
téglatesó 689534 2021. október 21. 09:08
Válasz erre
Picit vitatkoznék, ha megengeditek. Világ életemben Humbrol Meg Revell enamaleket használtam, most is festékeim (kb. 120 különféle szín) kb. 90% ez a két gyártó adja.
1. Hígításhoz lehet lakkbenzint használni, de a legújabban gyártott Humbrolok -tapasztalatom szerint- nem mindig veszik fel, szétcsúsznak, nem fednek vele rendesen -bár ökölszabály, hogy ez a tulajdonságuk színről-színre változik. Ebben a tekintetben a Revell igénytelenebb, bár ott is vannak problémás színek, amikhez ajánlott a gyári hígító, de tapasztalatom szerint a Revell tökéletesen működik a Humbrol hígítóval is (fordítva még nem próbáltam). Lakkbenzint már csak ecsetmosásra használok, meg esetleg ha feketét festek, ahhoz még jó lehet, a világosabb színekhez mindenképp kell a gyári hígító. Egyszóval: hígításra mindenképp a gyári hígítót javaslom, (egyébként több magyar webshopból is rendelhető folyamatosan, csodálom, hogy nem sikerült beszerezned).
2. Fémre mindenképpen ajánlok valamilyen alapozást (nekem a Mr.Hobby Mr.Metal Primer tökéletesen bevált, egy üvegcse gyakorlatilag egy életre elég belőle), mert -megint a tapasztalataim szerint- alapozás nélkül lecsúszik róla, nem tapad meg rendesen, később ledörzsölhető, még lakkozás után is!
3. Alapozásról: a Humbrol alapozóját abszolúte nem ajánlom, bármi más jobb helyette!
4. Tárolásról: régebben azt javasolták az okosok, hogy a tégelyes enamel festéket használat után úgy tároljuk el, hogy a festék tetejére pöttyintünk 1-2 két kis csepp hígítót (gyárit!), majd tisztára töröljük a fedelet, és miután rátettük a tégelyre, pár másodpercre fejére állítjuk, majd szépen eltesszük. Így beszáradás nélkül tárolhatóak elég sokáig. A beszáradás egyébként főleg akkor veszély, ha már kezd kifogyni a tégely, és több benne a levegő, mint a festék.
A többiek által írt bekötéssel/belekötéssel én megmondom őszintén az elmúlt kb. 25 éves makettező pályafutásom alatt egyszer sem találkoztam, pedig, mint mondtam, szinte kizárólag Humbrol meg Revell enamelekkel dolgozom.
Fontos! Ezeket mind a személyes tapasztalataim alapján írom, természetesen másnak lehetnek merőben más tapasztalatai is (amiket maximálisan tiszteletben tartok)!
gaunt1 689532 2021. október 20. 22:23
Válasz erre
Köszi a tippeket mindkettőtöknek! :)
Sokol 689531 2021. október 20. 22:17
Válasz erre
Humbrol ne maradjon!

Humbrol és Revell enameleket mindig úgy tedd el, hogy tökéletesen tiszta, és kicsit hígítós a kupak belső felülete.
Úgy beköt, hogy a feszegetéskor teljesen szétnyírod a peremét, ha nem tisztítod meg!
Ez az enamel lényege. Nem kell hozzá külön fém alapozó pl. maratásoknál. Megtapad a fémen, és gyorsítja is a kötését a fémoxid, ezért sohase keverd a tégelyben más anyagú fém pálcával!
gaunt1 689528 2021. október 20. 21:20
Válasz erre
Szia! Köszi a gyors választ! Akkor lakkbenzin lesz a Humbrolnál is :)

Még egy kicsit a tisztításról, nem pont az lenne a jó, ha a kupak oldalán van egy vékony réteg festék, ahol érintkezik a tégellyel? Csak arra gondolok, így talán jobban tömít.
Muzzy 689526 2021. október 20. 20:21
Válasz erre
Szia Gaunt!
Meglepően strapabíró , higítóra nem érzékeny (legalábbis nekem ez a tapasztalatom, 90-es évek legelejéről van pár dobozos festékem, és szerintem volt, amit terpentinnel higítottam, és még mindíg jó!
Én a gunze büdös festékét használom azóta, (levelling thinner) de szerintem a lakkbenzin is jó hozzá. Fontos, hogy a tégely szélét és a kupakot jól le kell tisztítani és légmentesen lezárni. Használat előtt alaposan felkeverendő :)
gaunt1 689524 2021. október 20. 19:56
Válasz erre
Sziasztok!

Egy kis tanácsra lenne szükségem. Humbrol enamel festéket mivel lehet hígítani? Sajnos a gyári hígítóját nem tudtam beszerezni itthonról. Egészen eddig kizárólag Model Mastert használtam, annál tökéletesen megfelelt a sima, háztartási lakkbenzin is, csak hát sajnos a MM gyártása megszűnt így kénytelen voltam váltani. A Humbrol hasonlónak tűnik, de biztos ami biztos, inkább megkérdezem mielőtt valami butaságot csinálnék :)
Tibcsi 689394 2021. október 16. 06:49
Válasz erre
3M

Maszkoló
3M

Aki esetleg a múltkor lemaradt róla: a Lidl-ben újra kapható ez a jófajta maszkolószalag. A sárga ugyanolyan jó, mint a Tamiya, a lila meg még finomabban tapad. Van kék is, de azt nem próbáltam. Egy tekercs ára 890 pénz.
Sokol 689376 2021. október 14. 22:04
Válasz erre
Én revell és humbrol átlátszó festékeket keverek fényes lakkal. Van narancs, kék, zöld, piros, sárga, meg smoke/grease. Kb ezek találhatók gunze, meg tamiya formában is meg, de az akril helyett én enamelt használok ehhez, mert egységesebb fénye van, nem kell utánlakkozni.
borisz 689365 2021. október 14. 19:38
Válasz erre
cdfa45be5db070be4927215012a6e320
cdfa45be5db070be4927...
ACH-47AEasyMoney
ACH-47AEasyMoney
armordetail1
armordetail1
64_13154
64_13154
04dc9c2e26032c0ecbb61803e2d0306a
04dc9c2e26032c0ecbb6...

Sziasztok!
Egy ACH-47-es (1/72) szélvédőit kellene sötétítsem a képeken látható hatás eléréséért. Szerintetek mivel, hogyan?
joshe 689361 2021. október 14. 18:23
Válasz erre
Jut eszembe, költséghatékony fém festéknek szerintem vállalható kompromisszum a Mr Color C8-asa (tehát nem H8-as, hanem C8-as), valamint a Tamiya új LP-sorozata, abban van mondjuk Gloss Aluminum (LP-70) is. Nem, nincs egy ligában 4-6 féle alclad együttes használatával, de ha egyöntetű fényes fémes színt szeretnél, megérhet egy próbát. Az alap minősége nagyon fontos itt is.
joshe 689360 2021. október 14. 18:11
Válasz erre
A fekete alap azért jó, mert elmélyíti a színt, sokkal élőbb lesz. Ha kipróbálod, hogy mondjuk egy fehér műanyag kiskanalat felében fekete fényessel alapozol, és utána telibe fújod ugyanazzal az alclad festékkel, meglepő de látszani fog (árnyalatban is), hol van hol nincs fekete alatta. Az is látszani fog, miért mondom, hogy a feketével alapozott rész élni fog. Ez vmennyi lehetőséget ad arra, hogy a fekete mellett, itt ott 1-2 szürkét kéket ilyesmit is bevess alapnak, de minél kisebb a kontraszt annál kevésbé fog kijönni az alapzók színbeli különbsége. Igazából nem ez a módja, hanem jó drágán megvenni azt a pár árnyalatot ami kell és úgy, de mondjuk egy alu színből kettő enyhén eltérőt biztosan ki tudsz hozni az alap színének erős variálásával.

Ilyenkor is először az egybe fekete alapot javasolnám, azon meglátszik, hol van még probléma a felülettel, utána szürkét kéket egybet fölé egyes panelekre. Ha a szürke stb nem fényes, akkor újra polír, majd fényes lakk, polír, utána alclad. Ez ilyen olcsóbb megoldás, nem annyira hatásos, de vmennyire látható. A legjobb, ha kipróbálod, és eldöntöd, hogy elég kontraszt-e az neked, mert ha igen akkor bingo, ha nem meg veszel egy további alcladot is.
Zoli 689359 2021. október 14. 17:55
Válasz erre
Szia,

Joshe szavai ivásra alkalmatosak, ajánlott nagyon elraktározni!
A színek amúgy mind mások, nem kevergetem. Egymáson kívül nem is tudom mivel lehetne ezeket keverni. Élőben sokkal jobbnak tűnik, és úgy nem látom a polírozatlan alapot...
Javaslom, hogy magas ára ellenére többfélét vegyél és valami sima lapra fújd egymás mellé azokat, főleg a sokféle alu színt.
(A megfelelési kényszert ne vidd túlzásba, ne tedd túl magasra a lécet először, de azért törekedj arra, hogy egyre szebbek, jobbak legyenek a művek!)
z
Roland719 689358 2021. október 14. 17:22
Válasz erre
Köszönöm a nagyon hasznos infókat!

Zoli, nekem így teljesen megfelelne a vitrinben.
Valószínű én is teszek vele egy próbát, de szigorúan minden lépést előre lepróbálva egy mintadarabon..
Amúgy az árnyalatokat te keverted , vagy többfajta szín gyárilag? Elvileg fehérrel , feketével lehet próbálkozni.?
(sajnos beleestünk abba a hibába amit megfelelési kényszernek neveznék - és ez sokszor háttérbe szorítja a makettezés igazi élvezetét.. )

Üdv.Roland
Zoli 689331 2021. október 13. 13:15
Válasz erre
DSC01528
DSC01528
DSC01531
DSC01531
DSC01533
DSC01533
DSC01534
DSC01534
DSC01535
DSC01535
DSC01540
DSC01540

Szia,

Néhány kép a Modelsvit MiG-21F-ről. A minőséget ne nézd! A feketét is inkább ködölve fújtam, látszik is néhol a szemcsés alap... Nagyobb nyomással vastagabban fújva sokkal simább nekem a felület, csak rizikós, hogy megfolyik a festék... Szóval nem árt a polír az alapozóra. De talán a fémszín fényessége látszik.
z
truth 689319 2021. október 12. 20:05
Válasz erre
Ezt akartam is kérdezni hogy van-e valami látványbeli különbség a finom pórusos szivacsozáshoz képest :)
joshe 689318 2021. október 12. 19:47
Válasz erre
Szia, nekem ugyan nincs ALC-105 polished aluminum festékem, de szerintem ezek nem polírozhatóak (buffable) hanem ún. High Shine (magasfényű) festékek. Biztosan kell hozzá egy jó alap, amire fel lehet őket "feszíteni" tükrösre. Az alap nem is úgy kezdődik, hogy fényes fekete, hanem hogy polír hibamentes, egyenletes felület. Lehet pár réteg surfacer és vizes csiszolgatás után alakul csak ki az alap. Erre megyen a lehelletvékony Gloss Black Base fényes fekete, de ez már egy hajszálvékony réteg lesz mert az alclad festék nagyon kis pigmentes, vékony festék. Ennek is hibamentesen kell fényleni, mint a Salamon töke. Obszidiánfekete, mondhatjuk. Na erre mehet a polished aluminum, ami szintén nagyon vékony lesz (polírozással lehet le is nyúzod izibe'), gondolom úgy fog fényleni mint veterántalálkozókon a krómozott istennyila. Nehéz kenyér.

A felhasználási tanácsok közt nem ír olyat, hogy nem ajánlott matricázni, hanem olyat ír csak, hogy nem ajánlott matriclágyítót használni a High Shine minőségű festéken. Gondolom a magas fényét könnyen visszaránthatja a mindennapi valóság felé. Ahogy a lakkok is, biztosan elhangolják a fényét, kiveszik kicsit az élét.

alclad2.com/how-to/
Microbacchus 689313 2021. október 12. 16:47
Válasz erre
Megcsipkedem a szivacs végét, hogy sok apró éles vége legyen, és azt mártom kicsit maszkolóba, majd érintem óvatosan a felszínhez, főleg éleknél, kibúvóknál. Ha megszáradt, utána lehet festeni, és végül ledörzsölni. Amúgy leszoktam róla én is, mert az apró, főleg réz részek sérülhetnek a leszedésnél, plusz ugyanúgy néz szerintem ki a közvetlen festékkel szivacsozás is:)
truth 689311 2021. október 12. 15:42
Válasz erre
Szivaccsal szoktam chippingelni, mindenféle lyukméretü kozmetikai szivacsot használok. A sós technikára már egy ideje kíváncsi vagyok, lehet teszek vele egy próbát. A folyékony maszkolós chippingelést hogy érted? Szivaccsal feltunkolod, átfested és ledörzsölöd?

Szerintem csinos az IS-2 lánctalpa, én ezer éve küszködöm hogy normális beeséseket csináljak (1:72 méretarányban).
Microbacchus 689302 2021. október 12. 13:47
Válasz erre
Folyékony maszkoló + szivacs chippingre; stencil (esetleg dörzsi szivacs kemény része hosszában kettéhasítva) éles határú textúrára nekem egyszerűbb módszernek tűnik, mint ez a sózás.

Kisebb méretarányban (1:48) ilyen lekopásokat/felületi karcolásokat/kifényesedéseket (porból való chipping végül is, plusz a festék kifényesedése a kezdeti kopástól) tudtam olajfestékkel létrehozni ezen az azóta is félkész IS-2-n: www.flickr.com/photos/170649414@N04/51580545128/in/album-72157720005277796/ (a lánctalp tudom, hogy rémes lett, majd még próbálkozom kipofozni). Szerintem kevésbé egyenletes, mint egy szárazecsetelés, de nem olyan direkt, mintha akrilfestékkel lenne. Néhány helyen még acél pigmenttel lehet erősíteni a hatást, nem tudom, élőben erősebb a hatás, mint ezeken a telefonos képeken. Majd kipróbálom többszínű terepszínen is, jó lenne, ha működne ott is, mert messze élvezetesebb technika, mint a hairspray:) és nagy előnye, hogy bármikor folytatható, hozzá lehet adni, illetve napokig le lehet törölni.
Roland719 689301 2021. október 12. 13:47
Válasz erre
Egy ismerősöm autókhoz . Eredeti autó zománcot használ szánkód szerint.
Flakonba kapja - kifújja tégelybe ,és gyönyörű fényezéseket készít.
Talán rá nézek a króm ezüstre..?
És megpróbálok 1-2 árnyalat belevinni..
Roland719 689300 2021. október 12. 13:40
Válasz erre
Sajnos olvasva, annyi benne a buktató - hogy lehet hogy nem is éri meg próbálkozni vele.
+ ha még a polírozható verziót is hozzávesszük.. - ahhoz nem ajánljak a matricázást..
A hírhedt B-29-es lenne a téma.
Zoli 689299 2021. október 12. 13:28
Válasz erre
Nincs mit.
Igen, Gunze akril fekete volt az alap.
Hígítani tényleg nem kell, így is túl híg... Az airframe alu annyira, hogy szinte azonnal elpárolog a felületről... De lehet, hogy csak az enyém ilyen...
De azért alaposan rázd fel!
A pisztoly mosásra úgy rémlik a denszesz is jó volt, legrosszabb esetben Gunze hígító.
Képekhez egy kis türelmet kérek. Egy Ki-61 alja nem jött össze, minél többször fújtam át, annál inkább oldotta vissza a korábbi rétegeket, szóval elég füstös lett az alja, erről nem mutatok képet...
z
Roland719 689297 2021. október 12. 13:17
Válasz erre
Köszönöm Zoli a választ!

A Gunze vizesére gondolsz.?
Pont az airframe alu kellene - de csak polírozható alu-t találtam eddig.
Hígítani ahogy olvasom nem kell))- a pisztolyt mivel mosod el?
Tudsz mutatni kész maketten?
truth 689295 2021. október 12. 11:56
Válasz erre
A sótól mindig idegenkedtem hogy elrontom a textúrát mert lefújja a pisztoly. A sima finom só is müködik? Azzal a finomszemüvel nehezen tudtam eddig elképzelni.
Zoli 689291 2021. október 12. 09:07
Válasz erre
Szia,

Nekem polírozás nélkül is bevált a festék, Gunze fényes fekete alapra fújva, fölé pedig Gunze fényes lakk ment. A matricázással sem volt gond. Viszont az egyik színe nekem olyan, mintha csak hígító lenne, ráadásul épp az az airframe alu, ami nálam a fő szín... Csak úgy használható, ha pl ezüstöt fújok alá, aztán több vékony rétegben ködölve fújom rá az alut. Ha nem ködölve fújom, feloldja az alatta lévő festékeket...
z
Roland719 689290 2021. október 12. 08:13
Válasz erre
Sziasztok!

Van őszinte véleményetek Az Alclad II polírozható aluminium festékről?
Gloss Black Base alapozó : ez mehet egyből a makettre vékony rétegekben, takar rendesen?
Polished aluminium: ezt lehet matricázni? Polírozás elött vagy után is?
Fedőlakk ? ( Matrica miatt.)

Köszi a válaszokat! Üdv.. Roland
Bandika 689278 2021. október 11. 21:28
Válasz erre
Attól függ milyen textúrát szeretnél. A nagy szemű himalájai sóval sokkal nagyobb foltok készíthetőek, mint a sima asztalival, vagy a porszerű vákuum sóval. Ami még hátrányként jut eszembe: csak vízszintes részeken működik, a hajlakkal ellentétben ez lepotyog festés előtt.
Koptatáshoz a hajlakk az ideális, míg időjárás effekthez szerintem a só.
Amúgy nagyon egyszerű technika. Beszóród, lefested, vízzel és fogkefével ledörzsölöd száradás után.
truth 689274 2021. október 11. 19:14
Válasz erre
A hajlakkos módszert ismerem, én speciel a DM saját márkás extra erős Balea hajlakkot használok. Kisebb koptatáshoz elég egyszer, a téli visszamosáshoz 2x felfújni, szerintem elég jól működik. Próbálkoztam pisztolyból higítva is, ott sokkal kisebb sikert értem el mint amikor a flakonból fújtam.

Én a sós koptatásra lennék kíváncsi. Érdemes valami nagyobb szemű sót venni vagy a sima finom szemű konyhasó is jó?
Bandika 689271 2021. október 11. 18:02
Válasz erre
Hajlakknál nagyon fontos a réteg vastagság. A vékony rétegről nehezebben, a vastagról könnyebben ázik le a festék. Én a legolcsóbb cien hajlakkal próbáltam, lehetett variálni a kopás mértékét. Roncs maketten ki kell kísérletezni.
Amúgy a sós módszer szerintem is jobb, főleg kisebb méretarányban. Egyszerűen könnyebb "irányítani". Csak ott rontja le a festék tapadását, ahol tényleg muszáj. A hajlakkos technikában az sem tetszik, hogy utána alig lehet megérinteni a kész makettet, mert jön le a festék. Az is kérdést vet fel, mi lesz 10 év múlva a makettel.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383.