/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383.
Kalóz 162564 2010. január 4. 16:51
Válasz erre
Hi,toma!
Ha ilyen félelmeid vannak, miért nem festés után ragasztod fel a kis alkatrészeket? Az úgy keletkező folytonossági hiányokat ecsettel könnyű javítani, ill. pótolni, mindenesetre könnyebb, mint a maszk okozta esetleges sérülésekét.

üdv:
Kalóz
Tibcsi 162563 2010. január 4. 16:48
Válasz erre
Tényleg? Ajjaj, bocs... teljesen kiment a fejemből... :(
geczko69 162562 2010. január 4. 16:47
Válasz erre
Sziasztok!
Sajnos jó pár éve abba kellett hagynom a makettezést,de mostanság ismét kacérkodom a gondolattal.Elő is bányásztam már egy-két cuccot és akkor ért az első villámcsapás,beszáradtak a festékjeim!Nem voltam profi,csak amolyan lelkes amatőr,ezért is tenném fel a(másoknak valószínűleg pof.egyszerű)kérdést:mivel tudnék"életet"lehelni festékjeimbe!Tamiya enamelekről volna szó.
Ha vki tudna segíteni,azt megköszönném!
sztriki 162561 2010. január 4. 16:36
Válasz erre
ja, meg nemtom, hogy akrillal, vagy enamellel fújod -e, de utóbbi esetében várj jócskán, míg megszárad kicsit az egész kóceráj.
sztriki 162560 2010. január 4. 16:29
Válasz erre
hahajj, erről a hindről azóta is várom a pilótafülkés képeket ám! :D
mellesleg mennyi mi-24 került hirtelen a topikba! :D
tomassonic 162559 2010. január 4. 16:00
Válasz erre
tomassonic 162558 2010. január 4. 16:00
Válasz erre
De már látom a gondot, a pisztolyom nem egy túl precíz darab, szóval nagy felületet kell maszkolnom, hogy semmiféleképpen ne szálljon máshova a festék.
Tibcsi 162557 2010. január 4. 15:55
Válasz erre
Nem lesz zsíros. Ki van próbálva. :)
tomassonic 162556 2010. január 4. 15:55
Válasz erre
Este teszek fel képeket, hogy hogyan is állok vele...
tomassonic 162555 2010. január 4. 15:54
Válasz erre
Pisztollyal fogom fújni, az ecset nem gond, a lényeg, hogy ne tépje fel az előző rétegeket, és le lehessen szedni ha végeztem. A blutack a gyurmaragasztó? Nem lesz tőle zsíros a festett felület? Vagy előtte lakkozzam le?
Tibcsi 162554 2010. január 4. 15:48
Válasz erre
hind1
hind1

Szia,

Csak, hogy ne menjen el a kedved. :) Ezt a 24-est ecsettel festettem, akkor még nem volt pisztolyom.

Szóval nem lehetetlen. :)

Tibcsi
sztriki 162553 2010. január 4. 15:41
Válasz erre
P1170293
P1170293

na, szóval ezen a képen...
sztriki 162552 2010. január 4. 15:40
Válasz erre
toma, a revell maszkoló folyadékot olyan ecsettel kend fel, aminek búcsút is mondhatsz, szerintem az ragasztónak készült inkább, nem nagyon fogod tudni kimosni az ecsetből...
ecsettel fested, vagy pisztollyal fújod a kamuflázst? ecsetes módszerhez épp az előbb írtam a visszamosásos módszert, pisztolyhoz meg blutack-et vegyél, és az kiváló, enyhe átszóródást ad, pont, amilyen kell, és maszkol is. ahogy a képen látható.
tomassonic 162551 2010. január 4. 14:52
Válasz erre
esetleg úgy próbálnám meg, hogy a mintát valamilyen papírból kivágnám, és a széleit kenném meg ezzel a maszkolófolyadékkal. Elég srága cucc, így lehet, hogy gazdaságosabb lenne. Próba jó ötlet, van véletlenül megtaposott makettem, majd azon kísérletezek.
Ram 162550 2010. január 4. 13:50
Válasz erre
Hát a hivatalos verzió szerint az alapszínt a színkörön szomszédos színekkel lehet világosítani vagy sötétíteni (például a zöldet sárgával világosítjuk, kékkel sötétítjük), a fehérrel világosítás inkább szürke felé viszi el az alapszínt, de szerintem nagy hibát mégsem követsz el vele, mivel igen kis mennyiségről van szó - meg aztán kísérletezni kell, ugyebár.
A maszkolóval kapcsolatban nem tudom a választ, én a Gunze maszkolóját használom ha nagyon muszáj, de eddig az apró alkatrészekről is sikerült leszednem gond, és törés nélkül. Viszont én csak kis felületeken használom, a teljes tank maszkolásához nem tudom, alkalmas-e. Szerintem mindenképp próbáld meg előtte egy tejfölös dobozon, vagy bármi műanyagon, két réteg festékre, nehogy aztán foltot hagyjon, vagy felszedje!
üdv,
Ram
tomassonic 162549 2010. január 4. 13:26
Válasz erre
Nagykirályság, köszi, kipróbálom ezt majd, gondolom világosítani fehérrel kell a festéket.
Lenne még kérdésem, ha nem gond. Éppen egy M47 Patton tankon dolgozom, az alapszín fent van 2 rétegben (olive braun) és most kellene egy kamuflázst produkálnom rá (military brown). Szereztem egy üveg Revell maszkoló folyadékot, de félek, ha felkenem, a kiálló vonószemekről és kapaszkodókról nem fogom tudni levakarni törés nélkül. Mit javasolsz?
Ram 162548 2010. január 4. 12:12
Válasz erre
Szia!
A név amolyan beszédes név... a lényege, hogy a festékbe (én enamelt vagy olajat használok, de biztosan lehet akril is) mártott ecsetet egy papírtörlőn/rongydarabon/akármin addig törölgeted, amíg az már szinte teljesen "leadja" a festéktartalmát, és a szőrszálakon már csak nagyon kis pigmentmennyiség marad - ez rendszerint azt jelenti, hogy a papíron már szinte egyáltalán nem hagy nyomot!
Azután ezzel a szinte-száraz ecsetet óvatosan áthúzod a kiálló részeken, éleken, fogantyúkon, bütykökön, miegymásokon, ahol aztán ez finom nyomot hagy. Ha nem finom a hatás, hanem úgy tűnik, hogy simán festetted, akkor még mindig sok festék van az ecsetben, vissza a törlőrongyhoz!
Praktikusan az alapszín világosabb árnyalatát szokták használni a szárazecseteléshez, és ha finoman bánsz vele, szinte észrevétlenül tudod kiemelni vele az élek-kiemelkedések vonalát.
Üdv,
Ram
tomassonic 162547 2010. január 4. 09:18
Válasz erre
Sziasztok!

Mit jelent pontosan az, hogy szárazecsetelés?
sztriki 162546 2010. január 3. 22:30
Válasz erre
esetleg fele szesz-fele desztvíz kombinációval hígítva retarder nélkül?
sztriki 162545 2010. január 3. 22:02
Válasz erre
fel lehet vinni a foltokat ecsettel problémamentesen, csak egy kevéske türelem kell hozzá. fesd fel a foltokat (megfelelően hígított festékkel természetesen, több rétegben), és az utolsó rétegnél hagyd kb fél órát száradni, majd egy hígítós vékony körecsettel finoman mosd vissza picit a széleket, így egy kicsit átszóródott, fújtnak tűnő kontúrokat kapsz.
szórópisztolyozásnál is szoktak maszkolni, mert ha egy az egyben kézzel fújod, akkor túl nagy lesz az átszóródás, és arányaiban nem mutat egyáltalán jól.
mirazsmarci 162544 2010. január 3. 21:47
Válasz erre
Radom 2009, aug27-31, érkezők,gyakorlás,show, elmenők 275
Radom 2009, aug27-31...

Szia!
Ha mindegy, hogy melyik légierőben szolgál, akkor a lengyeleknek vannak új festésű, teljesen egyszínű sötétzöld helikoptereik, köztük Mi-24-es is.
Steky 162543 2010. január 3. 21:19
Válasz erre
Helo mindenkinek ! Olyan Mi-24 D/E festest keresnek ami teljesen egyszinu ... Egyaltalan letezik ijesmi ? az a helyzet hogy nincsen festekszorom es nem szeretnem elrontani a foltozast az ecsettel. Elore is koszi. :)
Z63 162542 2010. január 3. 20:52
Válasz erre
Szia sztriki!
A Tamiya akril nagyon kellemes festék, bátran keverhető a Gunze vizesbázisúakkal. A legjobb a saját gyári hígitója, de tömény alkohol is jó. Vízzel inkább ne, mert hajlamos összeállni cseppekben a felületen. Viszont, mindenképpen szerezz be kötéslassítót, pl. Gunze Mr.Retarder, ebből minden pisztolynyi keveréshez adj 2-3cseppet(NEM TÖBBET!) és elkerülheted a szemcsésedést, kifehéredést ez utóbbit főleg a lakkok produkálják. Több haveromnak és nekem is vannak több, mint 10 éves Tamiya festékeink és hibátlanok. Ha nem hagyod nyitva, akkor az utolsó cseppig el tudod majd használni őket.
Üdv,Z63
Szõkekapitány 162541 2010. január 3. 12:14
Válasz erre
Nekem is van tamiya akril, jó minőségű, akárcsak a gunze. A két festék keverhető egymással, viszont ecsettel nem érdemes próbálkozni, mert olyan gyorsan szárad, hogy csíkos lesz a felület. Szórópisztolyból körömlakklemosóval (acentonmentes) könnyen kitakarítható. Én ajánlom.
vlevi 162540 2010. január 3. 11:54
Válasz erre
És nem utolsósorban gyorsan szárad, nem kell fél-egy napot várni, amíg a festés után dolgozhatsz az alkatrésszel. Enamel festéknél az a "halálom", amikor pl. egy kabinbelsőt lefújok, aztán egy nap szünet, mert szárad. Itt, mire kipucolom a pisztolyt, szinte már meg is száradt, lehet folytatni a munkát.
Autókasztni festésénél, mire körbeérek, már fújhatom fel a második réteget, enamelnél ez szintén egy nap szünet.
sztriki 162539 2010. január 3. 01:06
Válasz erre
köszi szépen, akkor valószínű legközelebbi melóra már tamiyát fogok használni. elsősorban a pisztolyos munkákra állnék át az akrilra, mert akárhogy is nézem, könnyebb takarítani, nem hígítószagú az egész lakás tőle, stb...
vlevi 162538 2010. január 3. 00:46
Válasz erre
Szerintem nagyon jó. Akár vízzel is hígítható, de akkor kicsit mattulnak a színei. Acetonmentes körömlakklemosóval is hígítgató, de akár denszesz+víz keverékével is. És természetesen a gyári hígítóval is, vagy Gunze Hobby Color hígítóval is. Ez utóbbi természetesen a legdrágább megoldás. Tisztán szesszel nem érdemes hígítani, mert akkor olyan gyorsan szárad, hogy már por alakban ér a felületre, az meg nem jó.
Egyébként a Gunze majdnem ugyanilyen, talán még keverhető is a kettő.
A Humbrol akril viszont egy teljesen más világ, azt valahogy még nem sikerült megszeretnem. Egyedül a 11-es ezüstöt használom a Humbrol akrilból, mert az adja a legszebb, legapróbb szemcséjű fémfelületet.
Kis felületeket le lehet vele ecsettel is festeni, de inkább pisztolyba való. Nem terül úgy, mint az enamel, de ez mindegyik akrilra érvényes. Éppen emiatt koszolásokhoz és egyéb utómunkákhoz valószínű, hogy nem tudod teljesen elfelejteni az enamelt.
sztriki 162537 2010. január 3. 00:31
Válasz erre
tamiya akrillal van valakinek tapasztalata? most készülök átállni pisztolyos melóknál az akrilla enamelről. sokan a gunzét ajánlják, viszont felkeltette a figyelmem a tamiya is, mivel az épp aktuális makett színeit tartalmazza a tamiya skála. érdekelne száradás, sűrűség ecset kontra pisztoly, hígító, meg minden egyéb fontos dolog. :)
köszi!
pecso 162536 2010. január 2. 22:56
Válasz erre
Köszi Z63!
Nem a kerék színével van gondom, hanem a repülőével...
Z63 162534 2010. január 2. 21:51
Válasz erre
Szia pecso!
A Gunzénak nem egyformák a sorszámai a Hobby color és a Mr.Color soroknál. Egyébként mindkét változatban létezik ún. Tire Black, ami gumiabroncsszín. De egy gumiabroncsnál nincs más dolgod, mint végignézed egy pár autó és autóbusz kerekét, aztán kiderül, hogy milyen az igazi. Ezt azért már festési útmutató nélkül is meg lehet oldani! Az első vh. idején még léteztek világosszürke gumiabroncsok, de később rájöttek, hogyha korommal, kénnel, meg mit tudom én, még mivel, összedolgozzák, majd kisütik(vulkanizálják) akkor sokkal tartósabb és kopásállóbb lesz a gumi. Azóta minden abroncs így készül, a színük is többé-kevésbé ugyanolyan. Vagy fújsz egy totál mattfeketét, vagy sötétszürkét, aztán pasztelekkel átdolgozod. A redőkbe egészen világos szín is kerül, majd az ujjaddal visszatörlöd a futófelületet( mert az dörzsölődik), ezután krétamatt lakkal lehelletszerűen ködölgeted, ezzel fixálod a pasztellt. Ha egyszerre sokat fújsz, minden pasztellezést elmosol és kezdheted elölről.
Üdv,Z63
Deli6 162533 2010. január 2. 21:13
Válasz erre
lenne még valami
a repülő kabin részének hogy álljak neki hogy szép is legyen?
előre is kösz
Varjúbácsi 162532 2010. január 2. 20:44
Válasz erre
Flat Black
Flat Black

Nem vaktában írtam a Gunze sort, ez a Mr.Color sorozat Flat Black-je.
pecso 162531 2010. január 2. 20:22
Válasz erre
barckdr, Csabee, KÖSZÖNÖM!
gaborka 162530 2010. január 2. 20:13
Válasz erre
Elég sok módszer van rá, pl. olajfestékes befuttatás, akrilos bemosás, "sludge wash", panelező toll, 4H-s ceruza, stb. Attól függ hogy pontosan mit szeretnél csinálni.

c[ ]
barackdr 162529 2010. január 2. 20:05
Válasz erre
Akkor ez lehet a megoldás. Az új kiteknél mindkét szám meg van adva és egyértelmű, hogy melyik melyik. A mellékelt fényképről viszont nem derül ki kb semmi. Elég régi darabnak is tűnik, ezért írtam, hogy a pontos makett is sokat segíthet.
Nekem eddig csak Hobby Colorral volt dolgom, ez nekem is új információ, köszi.
Csabee 162528 2010. január 2. 19:53
Válasz erre
Helló!

Én úgy tudom, hogy a Gunze Mr. Color (nem a Hobby Color) 33-as színkódja Flat Black, tehát a kerékgumi színét jelöli szerintem. A Gunze Mr. Color és a Hobby Color színkódjai nem mindenben egyeznek meg. Itt meg lehet keresni: www.paint4models.com/paintchart/paintconversionchart20100101.html

Üdv: Csabee
barackdr 162527 2010. január 2. 18:18
Válasz erre
Én csak azt mondtam, a 33 fekete az nem gunze és, hogy a Hasegawa általában Gunze számokat szokott megadni. Katonai gépekben nem vagyok otthon a japán gépekről meg végképp fogalmam sincs. Ezen kívül nem adtad meg, hogy melyik makettről van szó, esetleg az is sokat segítene (biztos másnak is megvan).
Színekkel kapcsolatban a katonai repülőkhöz értők tudnak segíteni.
tilla 162526 2010. január 2. 18:05
Válasz erre
Sziasztok! Hogyan kell panellvonalat festeni? És mivel? Köszi
pecso 162525 2010. január 2. 16:50
Válasz erre
OKÉ! mindketten a Gunzéra szavaztok! Akkor a kereke barna?
Bárhol nézem a Gunze 33 barna, a 65 meg az előbb emlegetett kék...de nekem nagyon gyanús a kék a japán repcsihez...
barackdr 162524 2010. január 2. 15:52
Válasz erre
Szia pecso!

A Gunze 33 valóban nem fekete, Varjúbácsi minden bizonnyal a Humbrol 33-mal keveri, ami a matt fekete.
Egyébként valószínű Gunze színeket adn meg. Ezt ajánlom hozzá www.ipmsstockholm.org/colorcharts/stuff_eng_colorcharts_gunze.htm

Üdv: barackdr
pecso 162523 2010. január 2. 15:17
Válasz erre
Én a Gunze 33-ra rost braunt találtam...
Milyen az 56-os szín? Az én táblázatom szerint internediate blue
Varjúbácsi 162522 2010. január 2. 14:38
Válasz erre
Mivel a Gunze 33 matt fekete, és itt a kerékre ezt a színt adja, valószínűleg a Gunze sort ajánlja. Általában a Hasegawa mindig erre dolgozik.
pecso 162521 2010. január 2. 11:51
Válasz erre
Ki-15
Ki-15

Sziasztok!
Egy Mitsubishi Ki-15 gép festési útmutatójáról kellenének nekem a színek. sajnos nem tudok japánul és a színkódok száma sem tudom milyen gyártóra utal.
Sok segítség lenne, ha már a festékgyártót tudnám. Hasegawa kitről van szó.
Köszönöm!
Amon 162520 2009. december 31. 09:36
Válasz erre
Sziasztok!

Ha valaki nagyon keres vestékek közötti átváltó táblázatot akkor ez egy kimondottan hasznos oldal.
www.paint4models.com/paintchart/paintconversionchart.html
nikeboy 162519 2009. december 31. 07:47
Válasz erre
Kompresszor
Kompresszor

sziasztok!Eladnám a következő komízleválasztóval,nyomásszabályzóval ellátva.
presszort,mely membrán üzemű,hangtalan,üzemi nyomás 2,5-3 bar,v
vlevi 162515 2009. december 30. 21:28
Válasz erre
Lakkozás. Az örök problémám. Janika 307-esét (és a Corvettet) egyszerűen képtelen voltam rendesen lelakkozni, bőrös lett, meg amolyan semmilyen, selyemmatt, pedig Zero lakkot használtam. Ma volt egy ötletem, ami arra vonatkozott, hogy valószínűleg hideg van, a nemegész 20 fok kevés a lakknak, akárhogy hígítom, nem fog terülni. Ezért, amikor meghallottam, hogy bekapcsol a kazán, a szórópisztolyt feltettem a radiátorra, és vártam. Közben melegítettem vizet, nem forróra, de azért jó melegre. A festéshez bekevert lakkot beleállítottam a melegvízbe pár percre. Amikor kivettem, és kevergetni kezdtem, feltűnt, hogy teljesen más állaga van, mint amikor beraktam, ahogy kevergettem, kezdett buborékosodni, pedig hidegen semmi ilyet nem produkált. Ekkor már kezdtem vigyorogni, mert tudtam, hogy jó úton járok. És igen. Olyan lakkréteg került a két autóra, hogy majdhogynem polírozni sem kell. Rallyautót végképp nem, de lehet, hogy a Corvette-hez sem nyúlok hozzá, majd ha megszáradt kiderül.
Természetesen már korábban megcsiszoltam az előzőleg szarul felfújt narancsréteget, tehát most is sima felületre fújtam.
Szóval, lehet festeni, lakkozni télen is, csak meleg legyen a lakk, különben nem terül úgy. A lényeg, hogy nem kell az egész lakást 30 fokra felfűteni, elég a festéket
Képek majd holnap a megfelelő autós topicokba.
Gumimaci 162514 2009. december 30. 12:05
Válasz erre
Szia!
Pontosan fordítva értem,mint ahogy értelmezted.A 10 csepp a festék és 2 a hígitó.
A többi aránynál is az első érték mindig a festéket jelenti.
Elnézést kérek ha nem volt egyértelmű a tegnapi válaszom.
Üdv: Gumimaci!
Deli6 162513 2009. december 30. 10:59
Válasz erre
okés
lucky 162512 2009. december 30. 10:51
Válasz erre
Deli6!
A hígításhoz adott arányok csak mankók.Idővel majd ki fog alakulni, h neked mi lesz a jó.Kiindulásnak jók, de mielőtt el kezdesz festeni próbáld ki vmin ( pl a doboz belső oldalán).
kaloz 162511 2009. december 30. 10:50
Válasz erre
Hi,joozsyka!
Jó szájt, amit belinkeltél, nekem szerencsére nincs gondom az olvasással, de mostanában fordítást nem tudok vállalni :(
Üdv:
kalóz
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383.