/ Fórumok /

Kamuflázs

Érdekes festésű gépek. Új kamók. Régi elfelejtett kamók. Kísérleti kamók.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.
Levi 458753 2007. szeptember 26. 20:48
Válasz erre
Na jóvan! Ne röhögtessen már a zitaleri! Láttátok, hogy hányféle századjelvény volt, meg jelzés kombó, ezek meg beteszik ua.-t a matricát egy tök más kamó rajzzal. Egyébként egy rajzot feltettem már ezzel a színösszeállítással, ami szokatlan, de előfordult és a VF-41-nél is. Azzal nincs baj, csak ehhez sem stimmel a matrica :). f2d szerintem hagy a csudába az Italeri matricáját! Cserélj valakivel egy Tomcat matricát, vagy kérj valakitől maradékot.
Tibcsi 458752 2007. szeptember 26. 19:44
Válasz erre
Viszont a csillogásgátló nem fekete, hanem (a rajz szerint) 36375.. a gép többi része meg 36440. Érdekes... de legalábbis szokatlan. :)
Tibcsi 458751 2007. szeptember 26. 19:39
Válasz erre
Ez a VF-41 kamó eléggé érdekes színösszeállítás...
f2d 458750 2007. szeptember 26. 19:28
Válasz erre
Italeri 1156 F-14A Tomcat Decal
Italeri 1156 F-14A...
VF-41
VF-41
VF-142
VF-142

Hát tévedtem a matrica ugyanaz.
Levi 458749 2007. szeptember 25. 22:13
Válasz erre
f2d!

Nem, a helyzetfények NEM ilyen rikítóak.
Levi 458748 2007. szeptember 25. 21:56
Válasz erre
F-14A 15.... AB VF32 JUST PAINTED 2 MAY 1981
F-14A 15.... AB VF32...
MS72351_002a

Korai TPS színek és minta.
MS72351_002a
tps

Jelenleg is érvényes szabvány.
tps

Igen! Ezek akkoriban készültek, mint az amit a 131-es hozzászólásban betettem. Ja csak, az a gond mint már írtam, hogy forméra oké, de a matrica színei nem stimmelnek ehhez a változathoz. Sőt mint írtam, tökéletesen a korai TPS-hez sem. Várom a rajzot f2d!

4. A korai TPS

Ha már itt tartunk korai TPS és a TPS szabvány. Nem sok képet találtam a korai TPS mintáról, konkrétan ezt az egy színeset.

5. És lőn, megjött a végső válasz, a kamuflázsok kamuflázsa, TPS!

A szabványban 35237/36320/36375 szerepel. A napsütötte részek a legsötétebbek, az oldalsó részek 36320, az alsó és árnyékos részek 36375 színt kapnak.

És hát, a kivételek. Sok esetben a 35237 csak a kabin körüli részre korlátozódik. Sokszor el is hagyták és az F-18-hoz hasonlóan 36320/36375 kombinációt használtak. De volt tiszta 36320, tiszta 36231, tiszta 36375, 35237/36320, 35237/36375 és talán 35237/16440 is. Képek, rajzok később.

Valamikor a 90-es éve végén törölték az antiglare festést! Elvileg azóta nem festenek feketét, meg sötétszürkét a szélvédő elé/mögé.
f2d 458747 2007. szeptember 25. 21:41
Válasz erre
Levi!

Szerintem ez a két gép nagyon hasonlít az Ita által megadott Tomcat-hez. Mit szólsz hozzá?
www.airliners.net/open.file
www.airliners.net/open.file

A matricát azt látatlanban mondtam, mert nem vagyok most otthon, de az összeállítási az 100%, hogy más mint amit Te beraktál. Amint haza megyek az lesz az első, hogy feldobom ide mindkettőt.
Mekett 458746 2007. szeptember 25. 21:31
Válasz erre
Levi 458745 2007. szeptember 25. 21:24
Válasz erre
Mekett! Orosz bombázók? Mire gondolsz? Modern vagy II. vh?
Levi 458744 2007. szeptember 25. 21:22
Válasz erre
ez lesz az 106
ez lesz az 106

Tadááám! A jelzések alakra stimmelnek ehhez az állapothoz, de sajnos a színek nem! Ez a gép vagy 35237/36320-al volt festve és a felső szín kifakult és megkopott, (szél, eső, sósvíz, bakancsok, kesztyűk, mosás, olaj, javítások) vagy 36320/36375 volt. DE ERRE NEM JÓ az Italeri matricája.

Az Italeri által megadott jelzések a korai TPS mintához passzolnak, ahol a jelzések mindig a másik álcázó színnel voltak festve. Ezzel meg az a baj, hogy a pikk, meg a 105 kerülne a 36320-ra és pont ezek a jelzések a matricán a középszürkék. A felségjeleknek meg 36320-nak kellene lenniük, erre azok a kékek, ami a 35237-re hasonlít. Pont fordítva mint kellene. Sajnos. Ez van. Ez a matrica nem sikerült, vagy valamit nagyon nem értek. Aki tud alternatív magyarázatot, fotót, bármit adja elő! Bár f2d szerint az Ő makettjéhez már nem ez a matrica van. Kiváncsian várom.
Mekett 458743 2007. szeptember 25. 21:02
Válasz erre
Levi!

Köszönjük a sok szép képet!!!
Orosz bombázók festéseivel nem szoktál foglalkozni? Nem akarok telhetetlennek tűnni, de azok olyan szívmelengető témák a számomra :)
Ha esetleg egyszer kedved támadna a távoli jövőben ;-)

Előre is köszi!
Mekett
Levi 458742 2007. szeptember 25. 20:47
Válasz erre
D:\AIR\Modern\USA\F-14\vf41\fel
D:\AIR\Modern\USA\F-...
160379
160379
301242F-14A%20160387%20VF-41
301242F-14A%20160387...
3013853F-14
3013853F-14
F-14 160920 AJ112 VF41
F-14 160920 AJ112...
F-14 162703
F-14 162703
vf41 112
vf41 112
ot2
ot2

Pár variáció a VF-41 századjelzésére. Pikk.
A maketthez adott matricák egyikhez sem stimmelnek.
f2d 458741 2007. szeptember 25. 12:21
Válasz erre
Igen erről, azaz amit belinkeltél Italeri 1156.
levi 458740 2007. szeptember 25. 12:15
Válasz erre
De ugye erről az F-14-esről beszélünk? Italeri 156 F-14A.
f2d 458739 2007. szeptember 25. 11:45
Válasz erre
Be, csak egykis idő fog telleni, ugyanis nincs scanner-em.
Levi 458738 2007. szeptember 25. 11:22
Válasz erre
Szia f2d!

Be tudnád szkennelni a te rajzodat és a festésmintát?

Levi
f2d 458737 2007. szeptember 25. 08:50
Válasz erre
Szia Levi!

Köszi a minden igényt kielégítő felvilágosítást. Most aztán minden összekeveredett bennem, minden esetre az általad megadott minta alapján fogom festeni a gépet.
(Szerintem nekem nem ugyanez a kiadás van meg, mert a lowvis jelölések nálam teljesen egyszínűek és a festésminta sem ilyen, viszont a helyzetfények ugyanilyen rikítók. Ez jó? Mármint a helyzetfények színe?)
Levi 458736 2007. szeptember 24. 23:22
Válasz erre
IT00156_001
IT00156_001
VF41
VF41
VF142
VF142

Itt az italeri rajz magyarázatokkal.
Levi 458735 2007. szeptember 24. 23:20
Válasz erre
A folytatás előtt nézzük azt a bizonyos Italeri F-14-est.

A VF-142-es egyértelmű, 16440 és a kabin előtti rész fekete. A kabin előtti részből kivágtam egy pici részt és ez passzol a fekete raszterhez. Lásd kép.

A VF-41 valóban kissé zavaros. Először is, az orr rész NEM fekete, ahogy f2d állította. Ha jobban megnézitek, akkor látszik, hogy az Italeri sem feketének jelöli, hanem 35237-nek. Lásd raszterminta a rajzon! A 36373-al nem tudok mit kezdeni, nem tudom mit akart ezzel az Italeri. Lehet, hogy csak annyit, hogy több festéket vegyen meg a makett építő. A 36495 szerepeltetése egyértelművé teszi, hogy ez egy korai TPS festés. Lásd korábbi értekezésem. Eleinte a 35237/36320/36495 volt a favorit, amit aztán sorrendben leváltott, a 35237/36320/36375. Tehát csak a 36495 esett ki és helyette lépett be a 36375. A rajz jól ábrázolja a színek elhelyezkedését. Amit nem tudok, az az, hogy létezett-e ezen a gépen a korai TPS minta.

Tehát a minta jó. A színek a korai TPS-nek kis javítással jók. Már csak a jelzések a kérdésesek. A következőkben megvizsgálom, hogy ezek a jelzések milyen korszakban fordultak elő a VF-41-nél. Ebből talán kiderül mit lehet velük kezdeni. Bár lehet, hogy érdemesebb körülnézni a matrica piacon :).
Levi 458734 2007. szeptember 24. 21:19
Válasz erre
1 F-14 161621
1 F-14 161621 'MISS...
1b VF111NL200 MissMolly2
1b VF111NL200...
2 160668
2 160668
3 160660
3 160660
3b vf-111-06
3b vf-111-06
4 160674
4 160674
f14_77
f14_77

3. 16440 amikor a fehér nyugdíjba ment

A fehér elhagyása az első lépés volt. Lassan elmaradtak a színek, csökkent a felségjel. Persze ezek számtalan kombinációban történtek. A Radome Tan vagy fekete orrkúp és a fekete csillogásmentesítő panel is eltünt. A teljes elszürkülés után, már csak a parancsnoki gépeken, a kegbördökön (CAG) voltak színes jelzések. A képeken jól megfigyelhető a változás a "bazári majom" állapottól az igazi dögös harci tone down jelzésekig. Igaz annyi csalás van a sorozatban, hogy a legszínesebb gép valójában valamikor 1989-ben készült, de hűen tükrözi a korai színes időket.
Levi 458733 2007. szeptember 24. 20:39
Válasz erre
F14 Tomcat VF114 159863
F14 Tomcat VF114...
f14_71
f14_71
F-14A 158629 NK201 VF2 1973
F-14A 158629 NK201...

2. Korai idők II.

Változást csupán az orrkúp festése jelentett.

Don Color rajza nem stimmel, az orrkúp felülről is 16440 és nem fehér!

A NAVY gépei, továbbra is inkább papagájra hasonlítottak ebben az időben, mint harci gépekre.
levi 458732 2007. szeptember 24. 15:22
Válasz erre
Tibcsi! Nem tévedtél. Azon a fotón ténlyeg egy olyan gép van, amit 35237/36320/36375-el festettek, más kérdés, hogy az Italeri festési utasítása és a matrica NEM ehhez a festéshez készült. De erről később. Elemezni fogom azt a bizonyos festési utasítást, talán holnap.
Tibcsi 458731 2007. szeptember 24. 12:21
Válasz erre
Khmmm... naigen. Én csak első közelítésben néztem a dolgokat, kösz a részletes kiegészítést. :-))

(remélem, azért nem írtam szamárságot. :))
Levi 458730 2007. szeptember 24. 11:14
Válasz erre
159449
159449
ab112_01a
ab112_01a
f14_55
f14_55
F-14 16097 NJ400 VF124
F-14 16097 NJ400...
F-14A, 159018, factory fresh, Nov 74
F-14A, 159018,...

Képekkel az F-14 festés sztori.

1. Korai idők.
Levi 458729 2007. szeptember 24. 10:51
Válasz erre
Az 1980-as évek elején jelent meg a TPS festés (Tactical Paint Scheme).
A flotta összes gépét éríntette és a mai napig is érvényben van. A korábban általános fehér és 16440/36440 színeket lecserélték a 36495 / 36375 / 36320 / 35237 (36081 / 36231) színekre. A kamuflázshoz a 36495 / 36375 / 36320 / 35237 színeket, a jelzésekhez a 36231 / 36081 színeket használták. A lényeg, hogy a napsütötte részek sötétebb színeket, míg az árnyékban levő részek világosabb festést kaptak. A fenti színeket a legváltozatosabb kombinációban használták és használják. Eleinte az alsó színnek a 36495-öt választották, de ezt viszonylag hamar leváltotta a 36375 és pár helikoptert és
az A-4-et kivéve nem nagyon használták álcázásra.

Több helyen a 35237-et tévesen 36237-nek írják, ez ne tévesszen meg senkit, 36237 nincs.
Levi 458728 2007. szeptember 22. 15:28
Válasz erre
Azért annyira nem egyértelmű az F-14 festése. Nézzük sorban milyen standard kamókat hordott.

Az 1950-es évek közepétől cserélték le a NAVY-nél a korábban sötétkék festést az új 36440/17875 festésre. Erre a Matt Light Gull Gray / Gloss White néven is szoktak hivatkozni. Az F-14-esen az orrkúp fehér / Radom Tan (33613) volt. A csillogásmentesítő panel (A/G) 37038 fekete.

A 70-es évek elején a fehér/sárga orrkúpot is átfesetteték 16440-el felül és fehérrel alul.

1977-től az egész gépet 16440-re festteték. Persze az új utasítások kiadását követően nem azonnal történt meg a csere. Később a jelzések mérete csökkent, majd a színek kezdtek eltünedezni.

--- to be continued

Gondolom erről az F-14-ről van szó!

www.cybermodeler.com/hobby/kits/it/kit_it_1156.shtml
Tibcsi 458727 2007. szeptember 22. 10:22
Válasz erre
Naszóval összefoglalva:

A rakéták (és a bombák is) modulokból épülnek fel. Ezek azonos tipuson belül felcserélhetők, tehát egy rakétán belül lehet keverve is:

- az érzékelő fej
- a harci rész
- a hajtómű (bombáknál a hátsó "szárnyak")

Az érzékelő fej általában mindig "él". Ha a harci rész nem éles, akkor kék gyűrűt festenek rá, ha éles, akkor sárgát. Ha a hajtómű-modul "éles", akkor arra barna gyűrűt festenek, ha nem, akkor kéket.
Tibcsi 458726 2007. szeptember 22. 09:19
Válasz erre
Közben utánanéztem: rakétákon lehet barna gyűrű is, ez "éles" hajtóműre utal (magyarul: ki is lehet lőni..:))
f2d 458725 2007. szeptember 21. 22:02
Válasz erre
Ez jóhír, mert pont kékem van matricába. Nem baj, majd fújom, úgy kevesebb meló.
Tibcsi 458724 2007. szeptember 21. 21:54
Válasz erre
f2d 458723 2007. szeptember 21. 21:34
Válasz erre
Köszi! Biztos, hogy sárga az éles?
Tibcsi 458722 2007. szeptember 21. 21:29
Válasz erre
Az attól függ, hogy éles, vagy "fadugós" rakétát teszel rá. :) Ha éles, akkor sárga, ha gyakorló, akkor kék a gyűrű.
f2d 458721 2007. szeptember 21. 21:24
Válasz erre
Gondolatolvasó vagy. Honnan tudtad, hogy szépfokozatosan minden színt kakartam cslni tőled? :-)) Egyébként ezt a nagyfokú lustaságom eredményezi, sokkal egyszerűbb itt a fórumon megkérdezni mint utánajárni. :-) Hát tulajdonképpen akkor minden szín meg van, márcsak a rakétákon lévő csíkok színei kellenek.
Tibcsi 458720 2007. szeptember 21. 21:16
Válasz erre
A kabinbelső színe FS36231 = Humbrol 140 = ModelMaster 1740.

A katapultülés alapszíne fekete, olivedrab üléspárnával, néhány sárga fogantyúval és a fejtámla tetején sárga-fekete csíkos duplafogantyú, piros összekötővel.

A futószárak, futóaknák és a keréktárcsák fehérek, a futóakna-ajtók szegélye piros, belsejük szintén fehér.

A kabinban a futómű működtető kar végén középszürke gomb van. :-))) És a pilóta szeme kékes-zöld, a fegyveroperátoré pedig (kompatibilitási okokból) barna. :-)))
f2d 458719 2007. szeptember 21. 20:56
Válasz erre
Rendben, akkor ez alapján fogom csinálni. Esetleg a cockpit-hez és a katapulthoz is tudod a színeket?
Most arra törekszem, hogy nekem már semmi dolgom ne legyen a színek kutatásával.:-)
(Hú már telejesen kizsákmányollak színügyileg:-))
Tibcsi 458718 2007. szeptember 21. 20:40
Válasz erre
Bízom benne, hogy betartották a szabványt. :)) Ezek a standard low-vis színek.
A svanc javítószíne csak tipp volt. :)

A színek:

FS36375 = Humbrol 127 = ModelMaster 1728
FS36320 = Humbrol 128 = ModelMaster 1741
FS35237 = Humbrol 145 = ModelMaster 1721
f2d 458717 2007. szeptember 21. 19:48
Válasz erre
Erről a képről hogyan tudod megállapítani, hogy milyen színekkel van lefestve?
Ezek az FS kódok Humbrollra vagy más festékre lefordítva mittakarnak?
Tibcsi 458716 2007. szeptember 21. 19:42
Válasz erre
A képen egyértelmű, hogy a törzs felső része FS35237, a törzsoldal FS36320 az alja pedig FS36375. Feltéve, ha előírás szerint festették a Cicust. :)
A svanc FS36320, FS35237 javításokkal.
f2d 458715 2007. szeptember 21. 15:11
Válasz erre
Ez lesz a helyes link:

www.airliners.net/open.file
Zoli 458714 2007. szeptember 21. 15:03
Válasz erre
Szerintem is előfordulhat. Láttam már olyan gépek fotóit, amelyeken csak a jelzéseket festették át, szóval a feketét akár meg is hagyhatták.
z
f2d 458713 2007. szeptember 21. 14:55
Válasz erre
Ehez a géphez adnak matricát:
http://www.airliners.net/open.file?id=0305579&size=L&width=1024&height=736&sok=JURER%20%20%28ZNGPU%20%28nvepensg%2Cnveyvar%2Ccynpr%2Ccubgb_qngr%2Cpbhagel%2Cerznex%2Ccubgbtencure%2Crznvy%2Clrne%2Cert%2Cnvepensg_trarevp%2Cpa%2Cpbqr%29%20NTNVAFG%20%28%27%2B%22is-41%22%27%20VA%20OBBYRNA%20ZBQR%29%29%20%20beqre%20ol%20cubgb_vq%20QRFP&photo_nr=16

Itt a csillogásgátló sötétebb szürke, mint a gépen lévő festés. Viszont a festéstérképen ez fekete színűnek van megadva.
Italeri kitt, ezért ez nekem gyanus. Aki jobban otthon van Tomcat ügyileg, az megtudja mondani, hogy volt-e ilyen, mert amúgy látványosabb mint a szürke/szürke kombináció.
Tibcsi 458712 2007. szeptember 21. 14:29
Válasz erre
Létezhet. Mondjuk a VF-41-nél nemigen jellemző... De pontosítsunk: "orrész" alatt az orrkúpot érted, vagy csak a csillogásgátló felületet.

(amúgy melyik kit?)
f2d 458711 2007. szeptember 21. 13:48
Válasz erre
Sziasztok!

Az létezhet, hogy a lowvis-es F-14A-knál a kabintetőt és az orrrészt feketére festik?
Én eddig csak sötétszürkeszínűt láttam, pontosabban a VA-41 "Black Aces" 105-ös gépének a fetése érdekelene.
Hozzá kell tenni, hogy ez az Italeri szerint ilyen. Dehát kitudja, lehet, hogy mégis létezik ilyen kivitel?
hofi 458710 2007. szeptember 21. 08:24
Válasz erre
Van 2 képem egy Agusta-Bell 206-os műszerfalról. Köll?
Levi 458709 2007. szeptember 19. 21:22
Válasz erre
Azért azt tudni kell, hogy tégé Bell 206-sokat tett fel nem OH-58A-kat. Bár külsőleg szinte semmi különbség nincs :). De pl. feltűnő a farokrotortengely burkolt volta.
Zoli 458708 2007. szeptember 19. 19:20
Válasz erre
Nincs mit. Tudod, hogy főleg az egzotikusabb témákat kedvelem, azért csak ezek vannak. Amúgy ezek közül is sok elég unalmas, de én inkább a jelzéseket részesítem előnyben, mint a színeket.
z
tégé 458707 2007. szeptember 19. 17:18
Válasz erre
Levi, Zoli!
Köszönöm mindkettőtöknek a képekeket. Én ettől csak unalmasabbakra akadtam rá.
tégé
Zoli 458706 2007. szeptember 19. 14:13
Válasz erre
266573ab-206amalta
266573ab-206amalta
AB-206%20603%20CLOFTING%20CRW_0141albania
AB-206%20603%...
b2066w10ed9senegal
b2066w10ed9senegal
bell206ejercito.jpg.JPGbfae
bell206ejercito.jpg....
BELL206-003KLsrilanka
BELL206-...
3050 CH-136fadominica
3050 CH-...
BH557 B206Lbangladesh
BH557...
bell2065wrmorocco
bell2065wrmorocco
YV-118C Aruba Police B206B-III
YV-118C Aruba Police...

Sziasztok!
Találtam én is pár képet a gépemen, talán ennek is hasznát veszi valaki.
z
Propellerfanatic 458705 2007. szeptember 19. 13:48
Válasz erre
Levi!
A Kiowa-sorozat nagyon jó ötlet!!!
Levi 458704 2007. szeptember 19. 10:57
Válasz erre
Resize of 0812135
Resize of 0812135
Resize of 0992860
Resize of 0992860
Resize of 1018654
Resize of 1018654
Resize of 1219498
Resize of 1219498
OH-58_2
OH-58_2
161RFA_3A17_007
161RFA_3A17_007

Az OH-58A/Bell 206-nak sokféle változata van. Érdemes a megépítendő változatról felhajtani fotókat. Bár, ez lehet, hogy csak a kedvedet veszi el :). Ha nem viszed versenyre, akkor csak élvezd az építést és a festést, ne törödj pár púppal, vagy antennával.

Az ausztrál nagyon jól néz ki, szerintem. Matricát is lehet hozzá szerezni. Érdekes, hogy a NAVY is ezzel a kamóval repüli.

Az US Army két gépe a harcjárműveken alkalmazott MERDEC kamóhoz hasonlót visel. Itt eleresztheted a fantáziádat.

A kanadai gép is nagyon szép.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.