/ Fórumok /

Kamuflázs

Érdekes festésű gépek. Új kamók. Régi elfelejtett kamók. Kísérleti kamók.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.
Levix 459961 2010. február 27. 22:49
Válasz erre
0979715
0979715
75266_57th FWW A-10A 75266WA
75266_57th FWW A-10A...
A-10A 75-0259 WA 57TTW RARE CAMO
A-10A 75-0259 WA...
kf_1978_12_010
kf_1978_12_010
SPECIAL COMO A-10A 75-269 WA 57FWW 1979
SPECIAL COMO A-10A...
WA A10 75-266 b
WA A10 75-266 b
1023858AFRES_A-10A_79187BD
1023858AFRES_A-...
1254610154_a10a_800157ar
1254610154_a10a_8001...
3853992838_2e8dde1041_b
3853992838_2e8dde104...

3853989814_850063afab_b.jpg
A kísérleti Charcoal Lizard festés 36231-el a 266-os gépen.

A-10A 75-0259 WA 57TTW RARE CAMO.jpg
A 259-es gép. És most látom, hogy az előbbiekben elírtam 299-esnek.

1023858AFRES_A-10A_79187BD.jpg
Érdekes, ez a gép a 1990-es évekből. Már átfestették az orr részt, és a szárnybelépő is zöld, de a hajtóműgondolán nincs meg az 1979-es! módosítás.

0979715.jpg
A hajtómű gondolán már ott van a 34102-es befestés, az orr még 34102, a szárnybelépőél is háromszínű.

1254610154_a10a_800157ar.jpg
Nem szabványos függőleges, nem szabványos hajtómű gondola festés. Ami azonban több gépen is előfordult. Gyári unaloműzés? :)

3853992838_2e8dde1041_b.jpg
Más orr, más függőleges festés.

Folyt köv.
Levix 459960 2010. február 27. 22:26
Válasz erre
A JAWS II után 1978 szeptemberében a 75-0266 és 299 gépeket átfestették a későbbiekben Charcoal Lizardnak nevezett mintára. Ez 34092 és 34102 zöldekből és 36231 szürkéből állt, wraparound azaz alul felül ezekkel festve. A mintát rövid kísérleti periódus után hatékonynak ítélték bár a szürkét világosnak találták és lecserélték a 75-0259-es gépen 36118 sötétszürkére. A 148. (77-0254 más forrás szerint 223) géptől kezdve már a gyárból ezzel a mintával kerültek ki a gépek, de a szürkét 36081 még sötétebb szürkére cserélték, valamint csökkentették a szürke területeket a zöld javára. 1979-ben már Európában is feltűntek az átfestett gépek.

A mintát később két esetben módosították hivatalosan és többször nem hivatalosan (azaz nem készült róla rajz, TO stb.). Az első változtatás a gyárban történt a jobb oldali hajtómű gondola teljes 34092 zöld volt, ebbe belevittek egy 34102 csíkot. A második változtatás az orr rész korábbi 34102-es zöldjének 36081-re cserélése. Ez valószínűleg a gépágyú kormozásának zöldről való rendszeres mosásigénye miatt született. Hasonlóan karbantartási okok miatt a korábban három színt is viselő szárnybelépőélet teljes hosszban 34092-re cserélték. A sokszor sérülő, kopó él karbantartására így csak egyféle festékre volt ezek után szükség, nem kellett vacakolni a színhatáron átnyúló sérülések esetén az akár három szín visszafestésével.
Levix 459959 2010. február 27. 21:35
Válasz erre
Upsz, most vettem észre, hogy a szürke színt elírtam, helyesen 36231.
zsury 459958 2010. február 27. 21:13
Válasz erre
Daala 459956 2010. február 27. 12:14
Válasz erre
Helyes! :)))
Levix 459955 2010. február 27. 10:31
Válasz erre
Ha megtörtént az eddigiek emésztése folytatom :).
Levix 459954 2010. február 27. 10:30
Válasz erre
Kezdetben arra számítottak, hogy erős légvédelem ellen kell harcolniuk. Ezért került szürke a gépekre. Ezért próbálták ki a fals kabint, meg az aszimmetrikus festést. Megtévesztendő a csöves nem radarirányítású tüzérséget. Aztán átértékelték a fenyegetést és fontosabbá vált az alacsonyan repülő gépek védelme a rájuk vadászó orosz vadászgépek ellen. A warparound festés is azt a célt szolgálta, hogy a földközelben erősen manőverező gépeket a kivillanó alsó világos szín ne fedje fel.
Az A-10-esek Németországban gyakran települtek FOL-okra, előretolt műveleti helyekre. Autópálya szakaszokra pl. Itt nagyon fontos volt a rejtés, amire a világosszürke nagyon nem volt megfelelő. Az Öbölháborúban nem festették át homokszínre a gépeket, mert a légifölény biztosított volt. Utána viszont úgy tűnt, hogy a jövőben már nem számíthatnak arra, hogy bármelyik potenciális ellenfél képes lesz fenyegetni az A-10-eseket a levegőből. Annál inkább számíthatnak fenyegetésre a földről. Ezért tértek vissza a szürkéhez és a fals kabinhoz. De erről majd később. Előbb jön a Charcoal Lizard festés.
Daala 459953 2010. február 27. 10:16
Válasz erre
Levix!
Mi lehet az oka, hogy végül mégis visszatértek a szürkéhez? Nem hiszem, hogy már nem repülnek alacsonyan...
Üdv.: Daala
Levix 459952 2010. február 27. 00:24
Válasz erre
258 WA A10 75-258
258 WA A10 75-258
258 wa
258 wa
258-nose
258-nose
259 35
259 35
259 kf_1978_09_002
259 kf_1978_09_002
259_A-10_20259_0
259_A-10_20259_0
260 3853199047_c71f92553a_b
260...
260_02
260_02
262 A-10A 75-262
262 A-10A 75-262
262_A-10AWA75-262
262_A-10AWA75-262

1977-ben a JAWS (Joint Attack Weapons System) gyakorlat alkalmával, ahol az A-10-es gép harcászati alkalmazását próbálták ki együttműködve az Army harci és felderítő helikoptereivel, kiderült, hogy az alkalmazott szürke álcázó szín nem alkalmas az alacsonyan repülőgép álcázására. Az F-5E agresszor gépek pilótái messziről kiszúrták a szürke A-10-ket a zöldes, barnás környezetben. A következő JAWS gyakorlatra négy gépet egy különleges foltozott álcázófestéssel láttak el. A nem mindennapi festésmintát állítólag a második világháborúban a Me109-esen alkalmazott sivatagi festés inspirálta. Szürke, homok és zöld alapra ötletszerűen a többi színnel foltokat festettek. A koncepció az volt, hogy az éppen alkalmazott földrajzi helynek megfelelően festenék át a gépeket. Az ötlet jó volt, viszont nehéz volt karbantartani. A következő évben aztán az Euro I minta vált sztenderdé. Az Európában állomásozó gépek egységesen valamilyen Euro I változatot használtak, a hidegháború végéig. Ebben a 34092 zöld, a 34102 olívazöld, a 36081 vagy 36118 (szállítógépek, helikopterek) szürke színeket használták. Az A-7-es rendhagyó módon 34079, 36081, az F-4-esek pedig 34079, 34102, 36081 színekkel repültek.

Dana Bell alapján a fontos részletek, amik a későbbi gépeken már nem ilyenek voltak.

- ESCAPAC 1E-9 katapult ülés.
- Négyzet keresztmetszetű beszálló létra, később kör keresztmetszetű lett.
- X-sávú antenna a jobb vezérsík tetején. Egy kis pöcöknek látszik.
- UHF/TACAN az orrfutó akna előtt, később hátrébb került.
- Doboz antenna az orron és a farokrészen. Lásd orr fotó.
- Ahogy már korábban írtam nem voltak még az RWR púpok az orron és a farokrészen.
- Előrevilágító fények sem voltak az 1-es és 12-es pilon belső oldalánál.
- A bal oldalon a kabin alatt nem volt még a gépágyú gázlevezető nyílásán és az elektronikai rekesz hűtőnyílásán áramvonalazó.
- Nem volt még csaliszóró sem a szárnyvégek alatt sem a főfutógondolák végén.

A felhasznált színek:
szürke 36213, sötétzöld 34092, olívazöld 34102, barna 30118, homoksárga 30227.

75-259
Mind az 5 színt használták, az alap olívazöld.

75-258 és 75-262
Homokszín alapon a két zöld és a barna. 258 Barna csillogásgátló az orron. 262 Zöld csillogásgátló az orron.

75-260
Szürke alapon a zöldek és a barna.

Dana Bell cikke:

www.clubhyper.com/reference/a10ajawsschemesdb_1.htm www.clubhyper.com/reference/a10ajawsschemesdb_2.htm
www.clubhyper.com/reference/a10ajawsschemesdb_3.htm
Az Italeri a 48-as A-10-séhez izgalmas korai festéseket ajánl a legfrissebb kiadásban.
www.hyperscale.com/2007/reviews/kits/italeri2659reviewbg_1.htm

Remek JAWS fotók.

www.cybermodeler.com/aircraft/a-10/a-10_jaws1.shtml
Levix 459951 2010. február 27. 00:22
Válasz erre
258 WA A10 75-258
258 WA A10 75-258
258 wa
258 wa
258-nose
258-nose
259 35
259 35
259 kf_1978_09_002
259 kf_1978_09_002
259_A-10_20259_0
259_A-10_20259_0
260 3853199047_c71f92553a_b
260...
260_02
260_02
262 A-10A 75-262
262 A-10A 75-262
262_A-10AWA75-262
262_A-10AWA75-262

1977-ben a JAWS (Joint Attack Weapons System) gyakorlat alkalmával, ahol az A-10-es gép harcászati alkalmazását próbálták ki együttműködve az Army harci és felderítő helikoptereivel, kiderült, hogy az alkalmazott szürke álcázó szín nem alkalmas az alacsonyan repülőgép álcázására. Az F-5E agresszor gépek pilótái messziről kiszúrták a szürke A-10-ket a zöldes, barnás környezetben. A következő JAWS gyakorlatra négy gépet egy különleges foltozott álcázófestéssel láttak el. A nem mindennapi festésmintát állítólag a második világháborúban a Me109-esen alkalmazott sivatagi festés inspirálta. Szürke, homok és zöld alapra ötletszerűen a többi színnel foltokat festettek. A koncepció az volt, hogy az éppen alkalmazott földrajzi helynek megfelelően festenék át a gépeket. Az ötlet jó volt, viszont nehéz volt karbantartani. A következő évben aztán az Euro I minta vált sztenderdé. Az Európában állomásozó gépek egységesen valamilyen Euro I változatot használtak, a hidegháború végéig. Ebben a 34092 zöld, a 34102 olívazöld, a 36081 vagy 36118 (szállítógépek, helikopterek) szürke színeket használták. Az A-7-es rendhagyó módon 34079, 36081, az F-4-esek pedig 34079, 34102, 36081 színekkel repültek.

Dana Bell alapján a fontos részletek, amik a későbbi gépeken már nem ilyenek voltak.

- ESCAPAC 1E-9 katapult ülés.
- Négyzet keresztmetszetű beszálló létra, később kör keresztmetszetű lett.
- X-sávú antenna a jobb vezérsík tetején. Egy kis pöcöknek látszik.
- UHF/TACAN az orrfutó akna előtt, később hátrébb került.
- Doboz antenna az orron és a farokrészen. Lásd orr fotó.
- Ahogy már korábban írtam nem voltak még az RWR púpok az orron és a farokrészen.
- Előrevilágító fények sem voltak az 1-es és 12-es pilon belső oldalánál.
- A bal oldalon a kabin alatt nem volt még a gépágyú gázlevezető nyílásán és az elektronikai rekesz hűtőnyílásán áramvonalazó.
- Nem volt még csaliszóró sem a szárnyvégek alatt sem a főfutógondolák végén.

A felhasznált színek:
szürke 36213, sötétzöld 34092, olívazöld 34102, barna 30118, homoksárga 30227.

75-259
Mind az 5 színt használták, az alap olívazöld.

75-258 és 75-262
Homokszín alapon a két zöld és a barna. 258 Barna csillogásgátló az orron. 262 Zöld csillogásgátló az orron.

75-260
Szürke alapon a zöldek és a barna.

Dana Bell cikke:

www.clubhyper.com/reference/a10ajawsschemesdb_1.htm www.clubhyper.com/reference/a10ajawsschemesdb_2.htm
www.clubhyper.com/reference/a10ajawsschemesdb_3.htm
Az Italeri a 48-as A-10-séhez izgalmas korai festéseket ajánl a legfrissebb kiadásban.
www.hyperscale.com/2007/reviews/kits/italeri2659reviewbg_1.htm

Remek JAWS fotók.

www.cybermodeler.com/aircraft/a-10/a-10_jaws1.shtml
Levix 459950 2010. február 26. 17:20
Válasz erre
Egyébként a márványozott festés az Ákosnak vagy a Kormos Petinek és hasonló képességű versenyzőnek ajánlott, mert nem lehet egyszerű megcsinálni. Eredetileg a gépeket feketére festették és különböző vastagságban vitték fel rá a fehéret, ezzel érték el a különböző erősségű márványosságot.
Levix 459949 2010. február 26. 17:18
Válasz erre
Ó meglepődtem, hogy ilyen sokan érdeklődnek az A-10 festési iránt. Így már nagyobb kedvvel folytatom a sorozatot.
Levix 459948 2010. február 26. 17:15
Válasz erre
Helo,

A tűzoltó A-10-esből nem lett semmi, mert amíg az öbölháború előtt már az A-10-es selejtezését fontolgatták, mivel az európai nagy orosz páncélostámadás elmaradt :). De ugye az Öböl háború mindent megváltoztatott. Ép most kapnak új szárnyat a gépek. meg nagyjából már minden elektronika bekerült ami bekerülhetett.
zsury 459947 2010. február 26. 16:58
Válasz erre
Végig néztem az oldalt...sajnos nincs...:-( Sajna nem igazán tartanak minket potenciális nagyhatalomnak...:-)

Üdv, Zsury.
búza 459946 2010. február 26. 16:53
Válasz erre
Hali zsury!
Magyar nincs?
Üdv: Búza
zsury 459945 2010. február 26. 16:27
Válasz erre
a-10b_01
a-10b_01
a-10b_02
a-10b_02
a-10b_03
a-10b_03
a-10b_04
a-10b_04
a-10b_05
a-10b_05
a-10b_06
a-10b_06
a-10b_07
a-10b_07
a-10b_08
a-10b_08
a-10b_09
a-10b_09
a-10b_11
a-10b_11
a-10b_12
a-10b_12
a-10b_13
a-10b_13
a-10b_14
a-10b_14
dethstasnap
dethstasnap

Egy pár érdekes what-if camo...
zsury 459944 2010. február 26. 15:51
Válasz erre
A-10F_USFS_02
A-10F_USFS_02

Egy érdekes kamó, ill. terv: Pár éve felvetődött, hogy A-10-eket használna az US Forest Service.

Lett ebből valami?
Marci 459943 2010. február 26. 15:25
Válasz erre
Attól,hogy nem írok még olvasom:)))
lucky 459942 2010. február 26. 15:19
Válasz erre
Levi!
Rendszeresen olvasom, szóval nem csak te vagy itt!:)
Azért lásd be, ez nem egy sláger téma mint pl a F15 F16.
De mit tegyek ha már a könyökömön jön ki a Falcon...

Nálam egy Italeri A-10 van a dobozban ahhoz keresek vmi festést.
Levix 459940 2010. február 26. 13:57
Válasz erre
Hello gaborka! Köszi. Eljutunk majd az alaszkai festésig is. De ha lehet időrendben mennék. Nem is hozzászólást várok, csak annyit, hogy olvassa-e valaki, mert ha senki akkor nem erőlködöm :). Sajnos más fórumokkal ellentétben itt nem látszik, hogy egy egy hozzászólást hányan néztek meg.
gaborka 459939 2010. február 26. 13:05
Válasz erre
Olvassuk, olvassuk, de mivel te többet tudsz erről mint mi, nemigen tudunk hozzáfűzni semmit. De, ha már itt tartunk, egyszer láttam egy alaszkai téli festésű A-10-est egy könyvben, de nem voltak meg a színei, ennek esetleg tudod hogy mik a színei? Abban sem vagyok biztos hogy fehér-szürke volt-e vagy fehér-zöld.

c[ ]
Levix 459938 2010. február 26. 12:12
Válasz erre
Kérnék egy visszajelzést az A-10 rajongóktól. Ugyanis ha senki sem olvassa ezeket, akkor nem töltök el ezzel órákat, hogy magamnak írogassak, meg válogassak képeket a kamókról.
Levix 459937 2010. február 25. 21:09
Válasz erre
A-10A 75-258 DM 355TFW 20 APRIL 1977
A-10A 75-258 DM...
259_355th TFW A-10A 75259DM
259_355th TFW A-10A...
A-10A 75-0260 DM FIRDT A-10A FOR TAC 1976
A-10A 75-0260 DM...
A10A 75-0260 USAF 3 FEB 1976
A10A 75-0260 USAF 3...
A-10A 75-0261 DM 355TFW 29 MAY 1976
A-10A 75-0261 DM...
A-10A WA-75-261 at 30-Jan-1979
A-10A WA-75-261 at...
A-10A 75-262 USAF
A-10A 75-262 USAF

Időrendben a korai szürke és a prototípusok között a következő festésminták jelentek meg az előszérián.

75-0258
36375 fényes lakkal fedve. A szélvédő előtt matt fekete csillogásgátló. A fényes lakk a felrakott képen nem igazán látszik.

75-0259
Matt 36375.

75-0260
Matt 36375.

75-0261
36375 felül és Mask-10A 50% alul, valamint a hajtóműgondolák elején. Később talán egyszínű 36320. Lásd WA kódos gép.

75-0261 Ez volt a 11. gép.
Mask-10A 40% felül és 36320 alul.

A 12. géptől a harmincadik gépig a korábban ismertetett aszimmetrikus séma (Intermediate Mask-10A), majd az ugyanezekkel a színekkel de jobb minőségű festékkel a 145. gépig a szimmetrikus séma került alkalmazásra.

Már egy tucat különböző mintát tárgyaltam és még messze nincs vége!
Levix 459936 2010. február 25. 17:17
Válasz erre
változások
változások

Itt egy jobb kép.
Levix 459933 2010. február 24. 23:23
Válasz erre
A karikázott képen a függőleges vezérsík alján a két négyzet alakú dudor a rádió magasságmérő antennája.
Levix 459932 2010. február 24. 21:43
Válasz erre
Upsz. Kimaradtak a preszéria gépek! Hamarosan pótolom!
Levix 459931 2010. február 24. 21:09
Válasz erre
75-0269 A-10A WA 57 TTW Nellis Jul 1978
75-0269 A-10A WA 57...
260 A-10A 75-260 exp. camo, 1976
260 A-10A 75-260 exp...
3853990452_29b431dfeb_b
3853990452_29b431dfe...
A-10A 50267 355TFW
A-10A 50267 355TFW
assy2585L
assy2585L
A-10 early camo_13
A-10 early camo_13
A-10 early camo_14
A-10 early camo_14
A-10 early camo_15
A-10 early camo_15
A-10 early camo_16
A-10 early camo_16
A-10 early camo_17
A-10 early camo_17
Resize of a10IMG_0662
Resize of...

Na ott hagytuk abba, hogy rendszerbe állították az A-10-est és kétféle mintával szürke színekkel. A szimmetrikus minta 1991-ben visszatért, de erről később! Most jöjjön pár kép az aszimmetrikus mintáról. Az aszimmetrikus minta nem jelentett előnyt, ezért a másikat véglegesítették. A Desothane festéke elég pocsék volt, kopott, fakult. Ez jól látszik a pár éves gépeken. Ez a minta szintén csak a korai gépeken volt, makettnél ezt figyelembe kell venni. Lásd 1303-as posztomat.
Levix 459930 2010. február 24. 20:54
Válasz erre
Igen! Ahogy Daala írja! Én nem írtam sehol helyzetjelző fényekről. Formációs fénycsíkot írtam. Kamovos a radarbesugárzásjelzőt, az volt pirossal karikázva gondolta, helyzetjelző lámpának, de én nem arra írtam, hogy nem találták fel, hanem a formációs fénycsíkokat nem találták fel.
Daala 459929 2010. február 24. 20:01
Válasz erre
Szerintem Levix a sárga, sötétben zöldessárga elektrolumineszcens helyzetjelző csíkokra gondol, amik valóban csak később lettek felszerelve a gépekre, a nem upgradelt példányokra nem is. Sima helyzetjelző lámpák természetesen ettől függetlenül minden légijárművön kötelezően jelen vannak.
Kamovos 459928 2010. február 24. 19:23
Válasz erre
YA-10 01
YA-10 01

Szia Levix!

Tudomásom szerint, minden légi járműnél előírás a helyzetfény!

A belinkelt képen egy YA-10 látható, ezen is van helyzetfény!

Üdv: kamovos
Ritkán látni ezt a típust :)
Levix 459927 2010. február 24. 16:27
Válasz erre
www.airliners.net/photo/USA---Air/Fairchild-A-10A-Thunderbolt/1406487/L/

2007-es gép és nincsenek fenn a csaliszórók.
Levix 459926 2010. február 24. 16:20
Válasz erre
Egyébként a szabványos helyzetfények voltak, de amiket karikáztam (oválisoztam) azok a formációs fények, amik éjszaka arra valók, hogy a gépek kötelékben tudjanak repülni, rádiócsendben egymás közelében. Ezek kevés fényt bocsátanak ki és csak közelről láthatóak.
Levix 459925 2010. február 24. 16:18
Válasz erre
www.airliners.net/photo/USA---Air/Fairchild-A-10A-Thunderbolt/1235875/L/&sid=f455b2f0c0745a464490a8f70bb10ba5

Egy alulnézeti fotó. Ezen látszik a futóműgondolás és a szárnyvég alatt a chaff/flare dispenser. Na ezek sincsenek a 80-as évek gépein.
Levix 459924 2010. február 24. 16:11
Válasz erre
www.airliners.net/photo/USA---Air/Fairchild-A-10A-Thunderbolt/1508066/L/&sid=ec7178edcfa74f61896f3a4fa7c6bc1f

Ezen 1992-ben már a függőlegesen levő besugárzásjelzők is fenn vannak.
Levix 459923 2010. február 24. 16:08
Válasz erre
Levix 459922 2010. február 24. 16:06
Válasz erre
Hát mert 78-ban még nem találták fel :).
Kamovos 459921 2010. február 24. 15:39
Válasz erre
Szia Levix!

A és B helyzetfények, ezek miért nincsenek a korai gépen?

Üdv: kamovos
Levix 459920 2010. február 24. 14:48
Válasz erre
változások2
változások2

A képen betűkkel jelöltem azokat a látványos dolgokat amik nem lehetnek egy korai szürke A-10-esen. Aki olyat akar készíteni az ezeket csiszolja le/ne ragassza fel a makettre. A szárnyvég alatt van még egy csaliszóró, az sem volt a korai gépeken. A betűk sorrendje a felkerülés sorrendjét is jelzi.
Az alábbi linken a kabin mögötti új ronda antennás A-10-es látható.
www.airliners.net/photo/USA---Air/Fairchild-A-10A-Thunderbolt/1641967/L/
Levix 459919 2010. február 24. 14:25
Válasz erre
:) Ez mind korai szimmetrikus kamós.
Tibcsi 459918 2010. február 24. 13:20
Válasz erre
Nekem úgy tűnik, hogy mindegyik kép a korai kamót mutatja be. Egyedül talán a 1516000 kép, ami elbizonytalanít. :)
lucky 459917 2010. február 24. 12:22
Válasz erre
Levi!
Akkor most a képeken melyik-melyik?
Levix 459916 2010. február 24. 12:08
Válasz erre
051128-F-1234P-024
051128-F-1234P-024
1516000
1516000
245 A-10A 77-245 WR 1979
245 A-10A 77-245 WR...
3853201393_49832c5f17_b
3853201393_49832c5f1...
DF-ST-82-04391.JPEG
DF-ST-82-04391.JPEG

A változatos festésű prototípusok után két teljesen más festéssel álltak szolgálatba a gépek. 30% Reflecting Mask-10A és 50% Reflecting Mask-10A festékkel lettek festve. A százalék a fényvisszaverés mértékét jelzi.
Az egyiket szimmetrikusnak a másikat aszimmetrikus festésnek nevezték. A szimmetrikushoz hozzátartozott a 36118-al festett álkabin. Később ez a minta került 91-től az összes napjainkban is repülő A-10-re, felváltva a korábbi egyeduralkodó Euro I zöldet. Az asszimetrikus festésnek nincs utódja.

Mivel a korai szimmetrikus minta azonos a jelenlegi mintával, érdemes tudni, hogy mi alapján lehet felismerni egy fotón, hogy az a korai vagy a kései minta. A korai minta színei között nagyobb a kontraszt. A világos szín piszkosfehérnek látszik, szemben a mai gépeken levő 36375-el, ami kékes. Persze ami egyértelműbb, azok a későbbi módosítások. Ha ezeket látod a szürke A-10-esen, az biztosan az Öbölháború utáni szürke festés. Pl. a radarbesugárzás jelző dudor az orron és a törzsvégen. Két fekete dudor formájában. Ez még a zöld A-10-eseken sem volt fenn az kezdetben. Formációs fénycsíkok a függőlegesen, a szárnyvégen. Szintén itt új négyszögletes besugárzásjelzők, GPS antenna a kabin mögött, a ronda nagy lapos szárnyas antenna szintén itt, a korábbi késantenna helyett. stb.
EPAKSA 459915 2010. február 23. 18:30
Válasz erre
Aha,tök jó képeket tettél föl!
Levix 459914 2010. február 19. 20:59
Válasz erre
Ok. Hétvégén folytatom.
lucky 459913 2010. február 18. 16:16
Válasz erre
Igen!
Az utsó 4 nagyon vagány! Mintha kopott meszelés lenne rajta..
Levix 459912 2010. február 18. 15:31
Válasz erre
Hahó? Érdekel az A-10es bárkit?
Levix 459911 2010. február 14. 23:00
Válasz erre
033
033
A-10A 11370 NEW CAMO EDWARDS 1974
A-10A 11370 NEW CAMO...
11370 kf_1978_03_004
11370 kf_1978_03_004
A-10A 31667 12-6-1976
A-10A 31667 12-6-...
A-10A 73-1665 TAKEN ON 4.6.1975 USAF B10
A-10A 73-1665 TAKEN...
31666 YA-10A 73-1666 3rd Pre Prod A-10 1975
31666 YA-10A 73-1666...
31667 kf_1977_06_010
31667 kf_1977_06_010
31668 A-10A USAF AFFTC
31668 A-10A USAF...
A-10A 31668 SPECIAL
A-10A 31668 SPECIAL
31668, April 1978
31668, April 1978
A-10A 73-1669 VERY NICE SHOT 1977
A-10A 73-1669 VERY...

A prototípusok.

11369 Ezen még nem volt gépágyú, más volt a függőleges vezérsík eleje. Egy csomó berendezés és az ehhez tartozó antennák nem voltak rajta. A Matchbox kiadta ezt a gépet, de sajnos az nem YA-10 hiába van hozzá matrica. A gép 16473-al volt festve.

11370 mint az előző. Ez is 16473-al jött ki, de erről nincs fotóm. Később egy rossz minőségű matt hatású kb. 36118 színnel lett festve. Az A-9-essel való összevetéskor a bal szárnyat fehérre festették.

31664 Szintén egyszínű matt 36118 festést kapott. A brutál hosszú pitotot nem szabad lehagyni a makettről.

31665 Az antennák a gépágyú később már felkerültek rá. Repült egy orra szerelt áramvonalazóval is. Sajnos erről közeli képem nincs.
A gépen egy érdekes kamót teszteltek. A gépet feketére festették majd lefújták fehérrel. Ezzel egy érdekes márványos (Mottled Grey) hatást értek el. Értelme álcázási szempontból nem sok volt. Viszont látványos és nehezen elkészíthető.

31666 A teljes gép 36320 volt.

31667 Ezen már a Pave Penny tartója és az eszköz is fenn volt. A festése az úgynevezett Mask-10A 40% volt. A Mask-10A rendszerben a festés fényvisszaverő képességét adták meg százalékban. Azonban ezek nem kizárólag fekete és fehér keverésével előállított szürkék voltak. Semmi közük nem volt a FS szabványhoz sem.
A Mask-10A 40% egy világos drapp szín volt.

31668 Ezen a gépen a márványos festéssel már mintákat alakítottak ki. A fehér réteg vastagságának növelésével világosították a mintát. A cél 60%, 50% és 40%kos fényvisszaverést elérni. Ennek nem volt köze a Mask-10A rendszerhez! A jobb láthatóság miatt egy időben a gépen vörös festés került a szárnyvégekre és az oldalkormányra. Talán Insignia Red, de inkább lehet 12197 narancs ami az Arctic Markings színe.

31669 Hasonló a 31668-hoz de más a minta.
Levix 459910 2010. február 14. 22:03
Válasz erre
Az A-10-es gépen rengeteg álcázófestést kipróbáltak. Vegyük sorra először a prototípusokat, majd az első sorozat gépeit, aztán a korai kétféle szürke festést, aztán az Euro I kialakulását és változatait, végül az Öbölháború utáni szürke festéseket.
lucky 459909 2010. február 14. 21:08
Válasz erre
Levi!
Köszi a Shak képeket.
A10 szerintem jöhet. Van egy a dobozban, jó lenne vmi más, mint a szokásos zöld...
Levix 459908 2010. február 14. 20:24
Válasz erre
A-10 early camo_10
A-10 early camo_10
A-10 early camo_11
A-10 early camo_11
31669 kf_1977_06_010
31669 kf_1977_06_010
31669 kf_1978_03_004
31669 kf_1978_03_004
31669_51
31669_51
A-10A 73-1669 AFFTC 1976
A-10A 73-1669 AFFTC...

Szia Feri!

Tényleg létezett az az A-10-es kamó amiről kérdeztél. Mivel mást is érdekelhet, feltettem ide. További érdeklődés esetén postolok még érdekes A-10 festéseket.

Üdv.

Levi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.