/ Fórumok /

Kamuflázs

Érdekes festésű gépek. Új kamók. Régi elfelejtett kamók. Kísérleti kamók.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.
sainz 459341 2008. szeptember 28. 21:40
Válasz erre
És ennek a szárnyán is van hasonló folt, mint a függőlegesen?
sainz 459340 2008. szeptember 28. 21:37
Válasz erre
levix 459339 2008. szeptember 28. 21:37
Válasz erre
Igen koreai átadás előtt!
levix 459338 2008. szeptember 28. 21:36
Válasz erre
www.angelfire.com/extreme/raafphantoms/RAAFF4E.htm

A forrás itt! Nagyon ajánlott! Highly Recommended!
sainz 459337 2008. szeptember 28. 21:36
Válasz erre
F-4E 80-741
F-4E 80-741

Erről a festésről tudtok vmit?

Talán Korea, még az átagás előtt?
levix 459336 2008. szeptember 28. 21:35
Válasz erre
RAAF F-4ek.
motty.hobbyvista.com/Phantoms/RAAF-Phantoms-01.html

Az ausztrálok az F-111-et akarták de csúszott a program. Vonakodva elfogadták az F-4est, amit aztán annyira megszerettek, hogy gondolkodtak az F-111 lemondásán, azonban az F-4 hatósugara a bazi nagy kevés reptérrel rendelkező ország aminek irdatlan hosszú partvidék is van miatt nem volt elegendő.

Három év alatt jó sok mindent módosítottak.

In the short service life of the F-4E in the RAAF, several modifications were carried out. These included
changes to the Westinghouse APQ-120 radar (completed June 1971), a check of all aircraft for defects in the
flap emergency system (September 1971) with four aircraft having loose or broken lines. The most obvious
modification to the RAAF Phantom fleet was the addition of low voltage formation strip lighting on the
fuselage, vertical fin and wing tips, plus the "Midas 4" gun blast diffuser. The "Midas 4" mod was an extention
to the aircraft nose cannon which allowed gun gas to be dispersed to stop engine flameout and a loud whistle,
which could be heard from approaching F-4E's as experienced by the USAF. Furthermore some Phantom's
required X-rays in early 1972, after the discovery of a large crack in the stabilators of 69-7234 "34" (during her
rebuild...refer below) and it was discovered 69-7209 "09" was similary effected.
sainz 459335 2008. szeptember 28. 21:29
Válasz erre
F-4E 68-438 RS
F-4E 68-438 RS
F-4E 74-483 SJ
F-4E 74-483 SJ

Levi

Arra találtál már vhol megoldóképletet, hogy a SEA-kamós E-ken mikor volt ilyen hangsúlyos fehér stencilezés és mikor fekete vagy semmilyen?
Én csak annyi törvényszerűséget találtam, h a low-wis felségjelű gépeken már nem volt fehér stencil.
sainz 459334 2008. szeptember 28. 20:59
Válasz erre
67-202 1971
67-202 1971
97-213 1972
97-213 1972
97-214
97-214
xx-xxx 4
xx-xxx 4

Levix!

Érdekes, a nálam lévő ausszi Phantom fotók mindegyikén a korai E-kre jellemző ferde gépágyúcsőtorkolat burkolólemez van, míg az általad feltett képeken a későbbi verzió.
Találtam egy olyan fotót is, amelyen hiányzik a fehér szám a függőlegesről.
G-cart 459333 2008. szeptember 27. 13:59
Válasz erre
Szia Pecso!
Ezt töltsed le, igaz fekete-fehér döntően, de szerintem segíteni fog:
knigaonline.net//BookDetails.aspx

Üdv: G'
pecso 459332 2008. szeptember 27. 12:11
Válasz erre
Sziasztok!
Saab Draken fegyvereiről nincs valakinek képe?
Főleg az kellene milyen színűek voltak a rakéták, ill a póttartályok?
Köszi!
levix 459331 2008. szeptember 26. 21:48
Válasz erre
35+18[1]
35+18[1
35+20German RF-4E
35+20German RF-4E
35+36[1]
35+36[1
37+05German AF F-4Fin USAF camo
37+05German AF F-...
37+07_1_JG74_Klaver
37+07_1_JG74_Klaver
37+10_1
37+10_1
37+19F-4F
37+19F-4F
37+35_2
37+35_2
37+51 VERY RARE1976
37+51 VERY RARE1976
37+64 F-4F Est-61 Manching - unusual camo 6.76
37+64 F-4F Est-61...
37+80712327
37+80712327
37+84_2
37+84_2
37+88
37+88
37+92b
37+92b
38+47-exp
38+47-exp
38+56_1
38+56_1
38+56MM_12-80_5
38+56MM_12-80_5
38+57k
38+57k
38+61409386306
38+61409386306

Német kísérleti Phantom kamók. Igény esetén rajzokat tudok küldeni, de nagyrészt Don Color is megrajzolta őket.
Hunyo 459330 2008. szeptember 26. 21:37
Válasz erre
Köszi szépen!
Zebi 459329 2008. szeptember 26. 21:30
Válasz erre
626: 36314
627: 26440
Ezek csak közelítő színek, mint minden átváltás.
levix 459328 2008. szeptember 26. 21:29
Válasz erre
Azon az ominózus F-4J-én átváltották az amik :). A Barley 36314 a LAG meg 36440. Egyébként tényleg ezek a legjobban hasonlító színek. Van FS meg BS kártyám is. A legegyszerűbb megvenni készen. A Humbrol színei jók 166 és 167.
Hunyo 459327 2008. szeptember 26. 21:10
Válasz erre
Szia!

Köszi, ezeket a színeket valahol át lehet váltani FS kódokra?
Zebi 459326 2008. szeptember 26. 21:05
Válasz erre
Szia!
A brittek a saját BS színskálájukat használják, nem az amerikait. A színek: 626 Camouflage Grey (ennek volt régebben a neve Barley Grey), és 627 RAF Light Aircraft Grey.
Hunyo 459325 2008. szeptember 26. 20:51
Válasz erre
Akkor jól értesültem én is =).

Azt akarnám még kérdezni, hogy a Tornado F.3 verziónak melyek az FS színei?
Én eddig csak a nevüket találtam meg: Barley Gray és Light Aircraft Grey .
levix 459324 2008. szeptember 26. 20:46
Válasz erre
gábor76 melyikre gondolsz?

Hunyo
F-4J(UK), Phantom F.Mk 3 lett volna a logikus jelzés de ez összetéveszthető lett volna a Tornado Mk. 3-al, ezért maradt az F-4J(UK). Ezeket azért szerezték be mert F-4M-eket telepítettek Falklandra a visszafoglalás után. És ugye a hidegháború még javában dúlt, a NATO-nak kellett minden gép.
Hunyo 459323 2008. szeptember 26. 19:48
Válasz erre
Én német Phantomot? Max. díszfestésest, de azt is inkább meghagyom a páromnak=). Én nekem ez az Ausztrál ill. az Angol F-4J(F-3, ha így jelölték az Angolok ezt a verziót, láttam én annyi fajta jelölést is, de ezek nem FRG.2-ek) festése jön be.
gábor76 459322 2008. szeptember 26. 18:44
Válasz erre
Német gépek nem futottak ilyen festéssel?
Mintha a Phantom In Actionban lenne ilyen kép.
Levix 459321 2008. szeptember 26. 18:30
Válasz erre
Várjál még, lehet, hogy németet akarsz majd csinálni :).
Hunyo 459320 2008. szeptember 26. 18:22
Válasz erre
Levix 459319 2008. szeptember 26. 18:14
Válasz erre
Igen SEA kamó. Csak kölcsönben voltak a gépek.
Hunyo 459318 2008. szeptember 26. 17:48
Válasz erre
Áh, asszem beszerzek egy ausztrál matrát és egy F-4E-t, és megépítek egy ilyet=). Amúgy a színek megegyeznek az USAF verziójával?
Levix 459317 2008. szeptember 26. 17:35
Válasz erre
414678068

Ritkán volt látható festetlen orrkúppal airsuperiority festésű gép.
414678068
692507

Vízfestékes wraparound camo.
692507
F4_166

Egyszínű gép.
F4_166
f4_246

Brutális bakelit orrkúp.
f4_246
f4xv4402
f4xv4402
Phantom FGR2 XV426 228 1996

Gyanús kinézet.
Phantom FGR2 XV426...
Zapped%20F4

Vendégségben az US Navynél. Lásd svanc!
Zapped%20F4
1105b78ec84 Ship 56 Sqdr. Phantoms over Germany

Jól látszik az FS és BS festék közötti minimális eltérés.
1105b78ec84 Ship 56...
f4angl

Na itt jobban kijön, hogy a 36314 sokkal zöldebb mint a Barley grey. Ami nem az árpáról kapta a nevét hanem Mr. Barleyról.
f4angl

Pár érdekes kép még az angolokról. Magyarázat a képeknél!
Nem tudom a fénykép csal-e, de most hogy végignéztem az angol képeimet feltűnt, hogy egy csomó gépnél nem lehet észrevenni a sötétebb (Med. Sea Grey) szárnytőt. Talán törölték valamikor a színt? Nem olvastam ilyenről de éppen lehet.

Air superiority en.wikipedia.org/wiki/Air_superiority
Levix 459316 2008. szeptember 26. 17:05
Válasz erre
f4e697208b
f4e697208b
F-4E 97215 RAAF 1973
F-4E 97215 RAAF 1973

Az ausztrál Phantomokról semmi érdekeset nem tudok elmondani. Talán annyit, hogy iszonyatosan kiszívta az ausztrál nap a festéket :).
Tibcsi 459315 2008. szeptember 26. 12:29
Válasz erre
Azért hoztam előre ezeket, mert ezek eléggé elütnek a szokásostól. A kék görög "topgun" kamó, pl. nagyon fájnos. :)
Hunyo 459314 2008. szeptember 26. 12:00
Válasz erre
Én az összesre kíváncsi lennék, de csak szépen sorban =D
Tibcsi 459313 2008. szeptember 26. 11:30
Válasz erre
Szerintem Greece, vagy Israel. :)

Szerintem... :)
levix 459312 2008. szeptember 26. 10:40
Válasz erre
Australia
Egypt
Germany
Greece
Iran
Israel
Japan megvolt
South Korea
Spain
Turkey
United Kingdom megvolt
USA megvolt
USA NAVY megvolt még pár apróság
USA Marines megvolt
levix 459311 2008. szeptember 25. 22:11
Válasz erre
Resize of F-4J-21
Resize of F-4J-21
006
006
brit
brit
usapaint
usapaint

Itt van a Phantom ami felháborítóan eltérő színnel lett festve mint a brit szabvány :)))

És két kísérleti festés.
f2d 459310 2008. szeptember 25. 19:15
Válasz erre
Felcsigáztál. A két említett hiányosság nem probléma.
Tibcsi 459309 2008. szeptember 25. 19:08
Válasz erre
Se doboza, se matrica, de a keretek még sértetlenek. A fóliák már nem. :( De ha tudsz valami cserét, akkor levélben megbeszélhetjük. :)
Tibcsi 459308 2008. szeptember 25. 19:06
Válasz erre
Csak az egyiket, bocsi. :) De én az F-4J-ről beszéltem. Egy amcsi Fantamás, angol jelzésekkel és színekkel.
f2d 459307 2008. szeptember 25. 19:02
Válasz erre
Szóval Te vitted el az orrom elől őket.;-)
f2d 459306 2008. szeptember 25. 19:00
Válasz erre
Eztet én nagyon jól tudom.:-)
Múltkor sajnos lecsúsztam róla, pedig a Csereberében kettőt is hirdettek.:-(
Tibcsi 459305 2008. szeptember 25. 18:58
Válasz erre
Ez egy F-4J? Amcsi hajtóművekkel? Hűha, ilyenre kell megcsinálnom az egyiket. :)
Levix 459304 2008. szeptember 25. 17:39
Válasz erre
f2d 459303 2008. szeptember 25. 17:13
Válasz erre
Köszi az infót.
Matricát már én is találtam hozzá, csak British Phantom-ot nem.:-(
Levix 459302 2008. szeptember 25. 17:00
Válasz erre
FGR2 XT899/B 19 Sqn overall blue retirement scheme Check Six 7202
FGR2 XV408/Z 92 Sqn overall blue retirement scheme Check Six 7202, Modeldecal 116
FGR2 XT899/B 19 Sqn 76th Anniv overall blue retirement scheme Check Six 7202, Xtradecal XFSM1, Yellowhammer 7201
Levix 459301 2008. szeptember 25. 16:56
Válasz erre
Az Xtradecal vagy talán a Model All. kiadott valamelyik kékhez matricát.
f2d 459300 2008. szeptember 25. 16:54
Válasz erre
"A kék Phantom feloszlatás előtti díszfestés nem harci."

Az nem baj, nekem nagyon tetszik. Én ilyet csinálnék legszívesebben.
Levix 459299 2008. szeptember 25. 15:43
Válasz erre
Na itt a sztori.

www.ipmsstockholm.org/magazine/1999/11/stuff_eng_profile_74sqn2.htm

A gépet az USÁban festették le a BS színekhez legközelebbi FS színekkel. Alulra a Lught Aircraft Grey helyett 36440, a törzsre Barley Grey helyett 36314, a szárny belső részére Medium Sea Grey helyett 36270 került.
Levix 459298 2008. szeptember 25. 15:21
Válasz erre
Igen nagyjából ennyi a színválaszték.
Egy jó összegfoglalás.
www.ipmsstockholm.org/magazine/2000/04/stuff_eng_profile_phantom.htm

Az FS színekkel festett Phatomról összeszedem amim van.

f2d
A kék Phantom feloszlatás előtti díszfesztés nem harci.
f2d 459297 2008. szeptember 25. 13:17
Válasz erre
British Phantom_1
British Phantom_1
British Phantom_2
British Phantom_2
British Phantom_3
British Phantom_3
British Phantom_4
British Phantom_4

Amerikai színekkel? Én ezekre gondoltam.
Levix 459296 2008. szeptember 25. 12:55
Válasz erre
Hát ja, az angoloknál micsoda téma az az egy szem Phantom ami amerikai színekkel lett festve és kissé elüt a színe az angol gyártásúaktól.
Tibcsi 459295 2008. szeptember 25. 11:30
Válasz erre
Az angolokat azért nem mondtam, mert azok szabvány egyenruhában vannak. Kevés kivétellel. :-)))
f2d 459294 2008. szeptember 25. 11:25
Válasz erre
Nameg a Britek se maradjanak ki.:-) A legszebb festésű Phantom-jaik nekik vannak.
Tibcsi 459293 2008. szeptember 25. 11:22
Válasz erre
Ha már Fantamás, legyen kövér! :) Utána majd a görögökről és az izraeliekről is jöhetne pár infó, ha van. :))
levix 459292 2008. szeptember 25. 11:14
Válasz erre
Német Phantomok?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.