/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.
jaffa 464591 2008. január 1. 16:08
Válasz erre
és skypod mert sok az anyag és nem freemailbarát
Varjúbácsi 464590 2008. január 1. 14:42
Válasz erre
PZ-3-51
PZ-3-51
type-52
type-52

Begyuzs!
Használták mindkét "tender"-t, de a lencse alakú ún.Wanderbilt tender inkább a későbbi, plogári forgalomban futott. pl. nálunk is!!
Varjú bácsi
romsitsa 464589 2007. december 31. 22:25
Válasz erre
Annyit, hogy létezett, vagy hatos (mint a Wanze), vagy hármas csővel (jobb-bal 1-1, középen-felül a harmadik) szerelve.
Berlinben vetették be, egy egység kapott belőlük, itt szolgáltaK a Wanzek is.

ad
panzergera 464587 2007. december 31. 21:17
Válasz erre
az e-mail címem kocsis747@freemail.hu
begyuzs 464585 2007. december 31. 18:52
Válasz erre
Köszi srácok a segítséget a BR-52-vel kapcsolatban.
Kár,hogy nem életszerü rárakni,így az ötlet elvetve.

Jaffa: nincs msn-em,ha esetleg a mélcímemre átdobnád,hálás lennék.
Köszi,BUÉK mindenkinek!
Testa 464584 2007. december 31. 17:14
Válasz erre
Üdv és Boldog Újévet!
Tudtok bármiféle információt vagy képet a háború végén Panzershreckekkel felszerelt Kübelwagenekről?
jaffa 464583 2007. december 30. 11:59
Válasz erre
igazza van emericknek nem mondot dezinformáciot a szenneskocsi ráadásnak nem is volt ilyen formába elterjedt a lencse kocsi volt a szabvány van pár képem keres meg msnn átküldöm ami van
jaffa 464582 2007. december 30. 11:58
Válasz erre
ja és ráadásnak a nyomtáv se meg a festési utasitás se jo a trumpi kitnél nekem van kettö pár dologra odakell figyelni de amugy szép készlet
jaffa 464581 2007. december 30. 11:56
Válasz erre
igazza van emericknek nem mondot dezinformáciot a szenneskocsi ráadásnak nem is volt ilyen formába elterjedt a lencse kocsi volt a szabvány van pár képem keres meg msnn átküldöm ami van
romsitsa 464580 2007. december 29. 22:44
Válasz erre
Sehogy, egy makettező tett rá egy Vierlinget, talán a tavalyi Euromilitairen.
A szeneskocsi teteje sima fémlemez, nem bírna el még egy Flak 38-at sem.

Erre a célra kölön légelhárító kocsit alkalmaztak (ha alkalmaztak).

ad
begyuzs 464579 2007. december 29. 21:12
Válasz erre
br52
br52

:)
Nyilván nem a szén-halom tetejére gondolok.Mögötte van az a "kis" rész.
Persze képet épp most nem találok.
(eddig is főképp csak kész maketteken láttam,azt is persze jó messziről készítették)
Emerick 464578 2007. december 29. 21:05
Válasz erre
A szeneskocsi tetejére?! Azt hogyan? Az olyan magas lett volna, hogy minden hidat, alagutat bontani kellett volna. Sima pőrekocsi, amire Flakot tettek, magában, betongyűrűvel, vagy egy szenesvagonba (bár utóbbinál gond a magas oldalfal...). Ha felépítményre gondolsz, akkor páncélvonatról van szó. Azt meg külön ilyen célokra (Flak, egyéb löveg, rádió stb) építették. ;)

Em.

Ui.: ha megint dezimformációnak bizonyul a szövegem, akkor utoljára válaszoltam... :)
begyuzs 464577 2007. december 29. 20:38
Válasz erre
Sziasztok.
Lehet,hogy nem ez a megfelelő topik,de hátha...
Trumpeter féle BR-52-es mozdonyt szeretném elkészíteni.A madarak csiripelték,hogy a szeneskocsi tetejére rendszeresen légelhárító üteget raktak (Flak 38?).
Erről szeretnék némi infót,képet,akármit,hogy miképp rögzítették,stb.
Előre is köszönöm a segítséget.
Petya
Donor 464576 2007. december 29. 19:07
Válasz erre
Bocsi, nem vagyok áptudét a témában. Jó makettes holtig tanul (főleg, ha csak most kezdte el érdekelni a dolog)
Donor
jaffa 464575 2007. december 29. 18:14
Válasz erre
donor ezt most komolyan kérded ? mivel hálivudnak nem volt királytigrise ezért az m47 csinálták meg a nézöknek mindegy volt
Donor 464574 2007. december 29. 17:55
Válasz erre
Köszi,
de akkor miért a németek harcoltak vele?
Donor
Fimre 464573 2007. december 29. 17:51
Válasz erre
Donor!

M47 patton.

Imi
Donor 464572 2007. december 29. 17:45
Válasz erre
Sziasztok!
A halál 50 órája c. filmben milyen típusú harckocsikat vezettek Hesslerék?
Köszi: Donor
Testa 464571 2007. december 29. 01:32
Válasz erre
Amon!
:D Hát köszönöm ,én is erre gondoltam ,de azért megkérdeztem,mrt éppen egy leharcolt királytigrisen dolgozom és az ásó lefogató bilincseit elszúrtam.Úgyhogy onnan leszedem a zimmeritezést,és egy lövésnyomot fogok készíteni.
Mégegyszer kösz!
Amon 464570 2007. december 29. 01:22
Válasz erre
Hát ha ténlegy ott találta el akkor valószínűnek tartom, hogy bele edzette magát a páncél felső rétegébe vagy eltávozott egy másik galaxisba. :-)
Szóval annak hült helyét se fogod találni.
Testa 464569 2007. december 29. 01:07
Válasz erre
Üdv!
Nem biztos ,hogy itt kéne megkérdeznem ,de azért megteszem :),szóval hogy ha egy német tankon (pl.:királytigris)eltalálták az oldalát ,ott ahol egy szerszámlefogató bilincs volt ,akkor az a bilincs leeshetett?Vagy rajtamaradt ,csak alaposan összegyűrődve?
Előre is köszönöm!
(És mégegyszer bocs ,ha ezt nem ide kellett volna )
romsitsa 464568 2007. december 28. 23:52
Válasz erre
Lehet, hogy volt Wehrmacht jármű is, de az Italeri dobozban konkrétan egy Wiking ho. által használt jármű található, így a WH-s rendszám szóba se jöhet.

Emlákeim szerint ez van a donozban:
www.panzernet.net/panzernet/fotky/polopasy/10/006.gif

ad
Emerick 464567 2007. december 28. 21:42
Válasz erre
Szia!

Volt Wehrmacht jármű is. Bár egyenlőre nem tisztázott, hány db épült és melyik egység használta. Az én személyes véleményem az, hogy a nagyobb számban készült Pak 35/36-ot eredetileg vontató, majd hordozó járművek közül lett néhány Pak 38-al átépítve. Ad-hoc, azaz az épp rendelkezésre álló mennyiségből, főleg gyaloghadosztályoknál. (Az Italeri ezt adja, és ráadásul postai bélyegzővel ellátott rendszámokkal, ahogyan azt kell!)

Üdv:
Em.
Tigerfun 464566 2007. december 28. 17:50
Válasz erre
158
158

Hali!

Az SdKfz 10 DEMAG - PAK 38-as páncélelhárítóval ellátott változatát, kizárólag csak az SS alkalmazta? Egy magyar weblapon ez az információ lelhető fel. Ellenben a maketgyártó (Italeri), csak wehrmacht-os felségjelzéseket ad a kit-hez.

Laci

Ui.: egyébként mi a gyakorlati tapasztalat a kit-tel kapcsolatban? Még nem kezdtem hozzá.
Fimre 464565 2007. december 22. 21:04
Válasz erre
JazzZ!

Ennyire ne legyél kreatív!Külső, látható jele nem volt, max a ballonkerék , meg a ponyva a visszapillantó tükrön...:)

Imi
JazzZ 464564 2007. december 22. 20:46
Válasz erre
Emerick!

Köszi a segítséget! Én is légszűrőre gondolok, hogy másmilyen lehetett (később)! A 90es években a Safari rallyn indulóknak a levegőszűrője ki volt vezetve (pl a tetőre..), hogy ne a motortérben kavargó levegőt szívja be.. Lehet, hogy itt is kivezették valahová..? Legyek kreatív?:)))
Üdv
JZ
Emerick 464563 2007. december 22. 10:31
Válasz erre
Jazz!

Ballonkerekek és trópusi légszűrők. Kb ennyi. A ballonkerék ugye gyárilag van a makettekhez, a légszűrőt passzolom, mert még nem láttam képről. Gondolom nem túl komoly egység. Viszont egy jó adag Kübelt még szürkén és légszűrők nélkül vittek a DAKhoz.

Em.
Taxis 464562 2007. december 22. 10:15
Válasz erre
Még egyszer köszönöm Csodabogár!

Sajnos a Sas utca nekem pár száz kilométerre van, tehát megpróbálom a fényképek alapján valahogyan összerakni a képet.

Üdv

Taxis
Csodabogár 464561 2007. december 21. 16:13
Válasz erre
Taxis!

Jó rajzot még nem láttam, maradnak a fotók. Nézd végig az összes ardennes-i képet, az mind ilyen. Vagy ha van rá lehetőséged, gyere be a SAS-ba valamikor, és kerítek NEked egy rajzot. Egy-két éve elkezdtem megcsinálni, bár a fara és a teteje mindmáig kérdőjel, mert arról nem akad használható fénykép. Legalábbis én még nem találtam... :-(

Üdv

Cs
JazzZ 464560 2007. december 21. 15:33
Válasz erre
Srácok!!

A Kübelwagen Africa-Korps verziójának a motorja különbözött a "hagyományostól"? Értem ez alatt pl. a légszűrőt...vagy a hűtést
Előre is köszönöm a segítséget!

JZ
Taxis 464559 2007. december 21. 12:50
Válasz erre
Köszi szépen Csodabogár!

A gyári festés szabványra van valahol rajz, vagy valami amiből ki lehetne indulni?

Üdv

Taxis
Csodabogár 464558 2007. december 21. 10:26
Válasz erre
Szia Rozsdi!

Köszi, akkor keresek tovább... :-(

Taxis!

Van időd? :-)

Az első képen valóban a s.SS.Pz.Abt.501 páncélosa, míg a másodikon a s.Pz.Abt.509-é van - valószínűleg. Mindkét osztály 1944 végi gyártású Tigereket kapott, amelyeknek minimális eltéréssel mind ugyanolyan volt a festése, ami szabvány szerint készült.
A meghajtó kerék még a hagyományos, 9 foggal (magyarországi fotón eddig még nem találtam a késői kivitelűt)
Az 501-ek toronyszámai mindmáig talányosak, de a 3. szd. valószínűleg fehér keretes piros számokat használt. Egyébként, ha jobban megnézed, ezen a páncéloson is látszik a téli álca maradéka.
Az 509-ek Tigrisein (akárcsak az 503-okén) többször látható ilyesmi pótpáncélozás. Ezek eltakarták a toronyszámot, mert gyakorlatilag az eredeti két sor helyett négy sorban voltak felrögzítve a lánctagok. A szám amúgy fehér keretes fekete...
A foltok pedig fehér festék, illetve sár nyomai. :-)

Üdv

Cs
Taxis 464557 2007. december 20. 22:42
Válasz erre
501. SSsHPzAbt no 322 Ostuf. Wessel
501. SSsHPzAbt no...
501. SSsHPzAbt no 322 Ostuf. Wessel invert
501. SSsHPzAbt no...
509. sHPzAbt no 123
509. sHPzAbt no 123
509. sHPzAbt no 123 invert
509. sHPzAbt no 123...

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem két királytigris festésével és egy-két apróság egyeztetésével. Az asztalomon hever két Dragon KT és természetesen, a magyarországi harcokban résztvevő tigrisek közül választottam nekik festést. A fényképeket a lengyel Militaria publikácókban találtam.

Az első gépet az 501. SSsHPzAbt - ból szeretném megcsinálni. Ezzel a géppel a következő pontokban nem vagyok teljesen tisztában:
- a szám tényleg 322?
- a szám színe piros fehér kontúrral / más?
- a meghajtó kerék korai 9 fogú / későbbi 18 fogú?
- a festés éles festékátmenetekből áll - ez a festés standardizált volt / a foltok véletlenszerűen voltak festve?
- van még valami amire vigyázzak az építésénél?

A második tigris a Bison Decals - Balaton 45 készlet kínálatából lenne, 509. sHPzAbt a 123-as számú. Amiben nem vagyok biztos:
- a pót lánctalpszemek a tornyon nem egészen standardok - fedhették a számot?
- a kereszt csak fekete?
- a festés - a színek diffúz / éles átmenetűek?
- a foltok a gépen fehér festék maradványok / sár?
- van még valami amire oda kellene figyelnem?

Minden segítségért, véleményért meg tanácsért előre hálás vagyok.

Taxis
Rozsdás 464556 2007. december 20. 22:23
Válasz erre
Üdv!
A Szárföldit egy ismerősöm találta meg, a többit korabeli katonai térkép és helyismeret segítségével. Természetesen 1-2 órát a szakirodalom fölött kell tölteni. Üdv, Rusty
Mekett 464555 2007. december 20. 22:16
Válasz erre
Szia Rozsdás!

A szárföldi képeket illetően megkérdezhetem, hogy honnan jutottatok el a településhez? A készítő mondta, vagy egyszerűen kerestétek és ráakadtatok?
Rozsdás 464554 2007. december 20. 20:57
Válasz erre
Szárföld
Szárföld
Ford Maultier
Ford Maultier
sdkfz250_WH-1749693_Baydeww2
sdkfz250_WH-...

Üdvözletem!

Az utóbbi időben találtam egy két képet, az első kép Szárföldön készült, egy öreg fotós készítette közvetlenül a háború után. Sajnos miután meghalt a családnál csak ez az egy háborús vonatkozású kép maradt meg.

Csodabogár!
Sajnos nem tudom a székesfehérvári képek történetét, én interneten böngészve találtam rá.
Visszatérve a 333-as (104) Pz IV L/70-re szerintem 80%, hogy a 9.SS Pz. Div.-hez tartozott.
A 91-es számú Wirbelwind Sér-hegy, a 99-es Bergehetzer szintén Balatonfűzfő vasútállomás. Most jött elő a környékről pár Horch alkatrész is.
Üdv, Rusty
tray 464553 2007. december 19. 15:47
Válasz erre
Hajjaj, ennél sokkal több különbség volt az egyes verziók között, bár ezek a leglátványosabbak.

Rakok fel még pár képet a Csörömpös topikba, majd ott folytassuk!
romsitsa 464552 2007. december 19. 12:21
Válasz erre
Új visszafutógörgők, új tetőlemez, új kupolaajtó, kitekintőnyílások a torony oldalán, vékonyabb homlokpáncél, esetleg más motorfedél, légszűrő vagy van, vagy nincs a jobb oldalon, más csőszájfék, vékonyabb fedőlemez a toronyventilátoron, más hosszúságú cső.

De a konkrét járművek alapján több-kevesebb változtatnivaló is lehet.

ad
bope 464551 2007. december 19. 11:39
Válasz erre
Köszönöm!
Míg válaszoltam kaptam az új hozzászólást.
Nincs valahol, vagy valakinek olyan több nézetes műszaki rajza, amin összevethetőek a különbségek?
Az Academi kittje lehet hogy nem teljesen OK? (Pz IV. J/H)

Bope
bope 464550 2007. december 19. 11:32
Válasz erre
Kösz!

Elég kimerítő volt.
Gondolom az F és a J között akkor még jóval több a különbség. A fotókon nem nagyon láttam eltérést, igaz azok többnyire oldalról, ill. elölről készültek. csak azért érdekel a dolog mert láttam egy jó festésű F2-t nekem meg egy J hever otthon bedobozolva, és miminden kell az átalakításhoz, ill. házilag megoldható-e.

Üdv:

Bope
Zoli28 464549 2007. december 19. 11:19
Válasz erre
bope!
Az F2 és a G között a látható külömbség a csőszájfékben volt,meg a lővegcső hosszában.Az F2-en 1 terelőlappal látták el a csőszájféket,mig a G kettővel.A lövegcső az F2-ön Kwk-40 L/43,mig a 1942 végétöl gyártott G-en Kwk-40 L/48 hosszúságu volt.A H-nál megváltoztatták a láncfeszitő és a meghajtó kerék
kialakitását.A légszűrőket a tank oldalán helyezték el.Új parancsnoki kupolát kapot,amit egy darabbol álló tetőajtóval láttak el.Légvédelmi géppuskafelfogatást tettek a parancsnoki kupolára.A vezető és rádiós oldalsó figyelő nyilását elhagyták.A gumiperemes támasztógörgök helyet acélperemest is használtak.Gyárilag zimmerit réteggel vontákbe.A J-nél még válktoztattak a láncfeszitő kerék kialakitásán,és a kipufogódobot elhagyták,helyette két csővet használtak.

Üdv
Zoli28
romsitsa 464548 2007. december 19. 09:57
Válasz erre
Az F2/G-ről van két jó rajz a csörömpös topikban kicsit lentebb.

A H/J között:
Darutartó bakok a tetőlemezen
Mérgesgáz detektor a tetőlemezen
Nahwerteidigungswaffe a tetőlemezen
Oldalsó és front kitekintőnyílások részleges vagy teljes hiánya a tornyon
Pk-i kupola ajtaja nem felfele hanem oldalra nyílik

Csöves kipufogó dob helyett
Toronyforgató motor hiánya - hátul bal oldalon hiányzik a kisebb kipufogódob
Vonószemek elöl hátul nem külön darabok, hanem az oldalpáncélból vágták ki
öntött láncfeszítő egyes verziókon
gumimentes visszafutók először négy majd három per oldal
A váltóház fedelén nincsenek hűtőnyílások csak két nyitófül
Jobboldali légszűrő hiánya
a vezető és rádiós nyílásai előtti golyófogók alakja változik
Lemezkötény helyett Thomaháló

Ezek a lényegesebbek

ad
bope 464547 2007. december 19. 09:00
Válasz erre
Sziasztok!
Tudnátok abban segíteni, hogy a Pz. IV. családon belül az F2, G, H, J típusok között milyen külső látható különbségek voltak, ha a kötény lemezeket nem vesszük figyelembe?
Köszönöm!
Bope
Fimre 464546 2007. december 18. 19:15
Válasz erre
Sati!

At OT 251-esnek mindkét oldalán volt a kerék mögött kipufogó és dob, míg a 251-esnek csak bal oldalon.Erről is meg lehet őket különböztetni...

Imi
Szpal 464545 2007. december 18. 17:56
Válasz erre
Csodabogár!
KÖSZÖNÖM! Akkor keresek vmi mást!
Csodabogár 464544 2007. december 18. 17:48
Válasz erre
Sziasztok!

Hellyel-közzel... mármint az internet.

Tigris I-et nem valószínű, illetve NAGYON nem valószínű, hogy "ambus"-ra festettek. Ráadásul addigra a "DR"-nek már nem is volt Tiger-alakulata

Üdv

Cs
Szpal 464543 2007. december 18. 17:36
Válasz erre
Köszönöm!!
És nem lehetséges h a fronton festettek mintákat??

Még egyszer kösz!
romsitsa 464542 2007. december 18. 17:33
Válasz erre
Csodabogár 464541 2007. december 18. 17:28
Válasz erre
Szpal!

Tigris I-en nem. Az "ambush"-festést gyárilag készítették, 1944 augusztu végétől. Ekkor Tiger I-et már nem gyártottak.

Üdv

Cs
Szpal 464540 2007. december 18. 17:24
Válasz erre
Sziasztok!
Van egy Tigris 1-esem és az SS Pz. Div. ’DAS REICH’ alakulat matricáival látom majd el!
Azt szeretném kérdezni h az ambusb kamuflázst (sárga alapon barna ill zöld ,barna és zöld alapon sárga pettyes minta) használhatom e rajta mert nem láttam ilyen képet de tetszik és szerintem jól nézne ki a Tigrisemen :)

Segítsen valaki!! KÖSZÖNÖM
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.