/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.
romsitsa 464758 2008. január 13. 21:09
Válasz erre
romsitsa 464757 2008. január 13. 21:07
Válasz erre
A Jpz IV nullszéria nem vas felépítménnyel készült?
Akkor kizárt, hogy bevették volna.

ad
Testa 464756 2008. január 13. 20:15
Válasz erre
halaci 464755 2008. január 13. 20:03
Válasz erre
A Chrysler 44 augusztusban váltott a HVSS futóműre, Bastogne-nál már voltak.
Testa 464754 2008. január 13. 19:25
Válasz erre
Üdv!
Az M4A3 Shermaneken mikor jelent meg a HVSS futómű?
Előre is köszi!
Számvéber 464753 2008. január 13. 15:24
Válasz erre
A beillesztett kép nagy valószínűséggel a II./Pz.Rgt. 23 műhelyszázadánál készült 1944 szeptemberében, Erdélyben.

Üdv
Smoke 464752 2008. január 12. 20:19
Válasz erre
andersen nem jó, nincs benne se tigris, se párduc:)
de ha van áttérek rá :)
köszi a segitséget!
Szabi
Számvéber 464751 2008. január 12. 20:16
Válasz erre
Szerintem semmi valós alapja nincs a meséjének. Andersen sokkal jobb...:)))

Üdv
Smoke 464750 2008. január 12. 20:02
Válasz erre
nem abból akarok, csak gondoltam megkérdem, hátha tényleg van valami alapja annak amit mesél, mesekönyvet irtam lejjebb, nem pedig lexikont!
Számvéber 464749 2008. január 12. 19:26
Válasz erre
Kedves Emerick!

Köszi a segítséget! Így már értem az előzményeket.

Kedves Smoke!

Ugye csak viccelsz, hogy Sven Hassel-ből akarsz makettezni? :)

Üdv
Smoke 464748 2008. január 12. 19:15
Válasz erre
Az infókat egy mesekönyvből szereztem "Sven Hassel - Monte Cassino"!
Ott egyértelműen ezeket a számokat adja a párducaikhoz!
AZ alakulat pedig " Második raj, ötödik század, különleges feladatokra kiképzett páncélosezred"
Nem tudom mennyire megbizhatóak ezek az adatok...
Emerick 464747 2008. január 12. 19:12
Válasz erre
Van, hogy fenn, a hsz mezője felett át kell állítani az off hozzászólások mutatása címszónál, hogy a bex-elt off hsz-ek is látszódjanak.

Kieg vége.
Számvéber 464746 2008. január 12. 19:08
Válasz erre
OFF

Hova tűnt Emerick utolsó néhány hozzászólása? A fórumlistában ő az utolsó, itt meg nyoma sincs.

ON
Atlasz 464744 2008. január 12. 16:58
Válasz erre
Szia !
Hát szerintem lehetett sárga alapú is, mert februárban vezették be a színt, és a csata márciusban volt.
Emellett szól az is, hogy ezek gyári új gépek voltak, tehát nem kellett kivárni, amíg a frontra ér a festék az átfestési paranccsal.
De persze elképzelhető, hogy tévedek...
Üdv:
Atlasz
Taxis 464743 2008. január 12. 16:22
Válasz erre
Sziasztok!

Kezemnbe került az új Dragon Pz.IV G LAH Kharkov 1943, és ami első pillantásra meglepett, az a doboz rajza. Tényleg sárga alpfestésűek voltak azok az LAH gépek? Hiszen a Dunkelgelb alapot csak 43 februárán vezették be. A képekről nem tudom teljesen biztosan meghatározni, de szerintem mégis csak Panzergrau van a fehér alatt. Vagy tévedek? Köszi minden hozzászólásért.

Taxis
Csodabogár 464742 2008. január 12. 15:27
Válasz erre
Pz.IV tornyos Panther:

A 653. nehéz-páncélvadászosztály járgánya, valószínűleg egy Bergepantherre szerelték, nem volt körbeforgatható. Az alakulat Elefantokkal volt felszerelve (akkor még), és azoknak a vezetőinek a kiképzésére használták, találták ki, hogy gyakorolják a közös munkát az irányzóval. Egyébként, mint az a képen is látható, az osztály parancsnoki törzsében használták a Porsche Tigert, mint parancsnoki jármű.
Ráadásul úgy néz ki, hogy az alakulat javítóegységének valamelyik tagja(i) nagy ezermester lehetett, mert ők eszkábálták azt a T-34-et is, amint Vierling volt. Annak a tornyát Sd.Kfz.251 páncéltestéből szabták össze. :-)

Üdv

Cs
Csodabogár 464741 2008. január 12. 15:20
Válasz erre
Sziasztok!

Gyurma!

Legjobb tudomásom szerint Jg.Pz. IV A-0 nem harcolt itt, mivel ez a nullszéria volt. Még az is kérdéses, hogy bevetették-e. A Dragon szerint igen, bár erre még nem nagyon találtam hiteles bizonyítékot.

Smoke!

Ez így nehéz ügy... Mondjuk, nekem ezek a számok eleve sántítanak Párducra. Kevés kivételtől eltekintve a Panthereket a páncélosezredek I. páncélososztályában alkalmazták, tehát az 1., 2., 3. és 4. századokban. A kivételek, ahol előfordulhatott 5-tel kezdődő toronyszám Párducon, a 9. és 23.páncéloshadosztályok, illetve az 5."Wiking" SS-páncéloshadosztály. (Na jó, 1945-ben már az 1. páncéloshadosztálynál is.) Viszont ezek az egységek nem harcoltak Olaszországban.
Esetleg, ha rávezetnél, Neked honnan vannak az infóid, előrébb juthatnánk.
:-)

Üdv

Cs

Ui.: A lenti képről, amin a Fries-daru meg a Pantherek vannak, nekem megint a 23. páncéloshadosztály jutott eszembe, valahol az Alföldön.

Ja! Emerick-kolléga! Még véletlenül se hagyd itt a fórumot! Az, hogy eltérő dolgokat mondunk, mint Te, nem jelenti azt, hogy valami bajunk van Veled. Sőt. Én ezt hívom vitának, amit még csak véletlenül se keverjünk a veszekedéssel!
Tovább megyek. Te írsz valamit, arra valaki más ír valami eltérőt. Máris van két vélemény, lehet, hogy a kettőből lehet kihozni az igazságot, vagy legalábbis közelebbkerülni hozzá. Nekem úgy tűnik, senki nem támad senkit, nem személyeknek megyünk neki, hanem véleményeket és a rendelkezésünkre álló tudást ütköztetjük, illetve csiszoljuk egymáshoz. Szóval, NE tűnj el a fórumról!

:-) ...and worldpeace!
Gyurma 464740 2008. január 12. 14:38
Válasz erre
Gyurma 464739 2008. január 12. 11:22
Válasz erre
jagdpanzer IV a-o
jagdpanzer IV a-o

helló!
Valaki meg tudná mondani, hogy magyarországon harcolt-e Jagdpanzer IV A-O ?
Smoke 464738 2008. január 12. 10:44
Válasz erre
Sziasztok!
Egy olyan elmeroggyant kérdésem lenne, hogy van képe valakinek az 523as vagy 521es vagy 005ös Párducról? Esetleg valamilyen információja? Annyit tudok róla hogy Olaszországban volt, és ott lőtték ki mindegyiket.
Előre is köszönök mindent!
ÜDv Szabi
jaffa 464736 2008. január 11. 15:44
Válasz erre
ok rendbe
Blackarmy 464735 2008. január 11. 15:41
Válasz erre
Hát, nem igazán értem mi a kérdésed? Persze, hogy nincsenek rajta magyarok, hisz ez egy német egység. Szerelik a saját járműveiket. Magyar katonák a felvétel készültekor a sarok környékén a gyárkapunál vannak. A haditudósító alakulat autói, kolbászoló soffőrök, tébláboló bakák. Az utca ezen oldalán csak német szerelők, egy két lovas, meg nézelődő magyar civilek láthatóak. Nyilván megtévsztett az előző diskurzus témája, én csak Szerencs miatt kapcsolódtam be, az utolsó üzenetváltások ez ügyben történtek.
jaffa 464734 2008. január 11. 15:34
Válasz erre
valoszinüsitem hogy nem magyar panterek vannak a képen mert ahányat csak megnéztem abbol a sorozatbol egy magyar emberkét nem láttam rajta(katonákra gondolok) mert ha magyar személyzettel harcolt akkor a javitást is magyaroknak kellet végezni vagy egy kis német segitségel maximum mert ha elromlot nem hiszem hogy a németek ugrotak volna a magyaroknak ehhez pedig be kellet tanitani a magyar szakikat nem? csak felvetés a képeken lévö panterek amugy elég viharvert darabok ugyhogy biztos eltelt egy kis idö mire öüzembe hozzták öket na valaki világositson fel most mi is van akkor mert hülyén nem szeretnék meghalni de lehet ez a sors vár rám :-)
Blackarmy 464733 2008. január 11. 15:20
Válasz erre
Bár a Modell és Makett nem adta le a bácsi összes képét, azt hiszem nekem sincs saját képem. De a meglévők jó minőségűek, és sok infót adnak. Csak az a baj, hogy a távolabbi Pantherek nem látszódnak rendesen. Apropó a Karai bácsi által megőrzött összes képet is kiadhatnák egyszer, elvégre a hasonló kiadványok jól fogynak. Nem tudom ki a jogtulajdonosa. De páncélos szempontból nagyon érdekes felvételek vannak köztük. Az egyik utolsó szentendrei versenyen volt egy kamara tárlat, ahol a kimaradt képek voltak kint. Na ott aztán volt szétlőtt Pz IV., felvidéki felvételek, sok sok érdekesség. Sajna akkor még aligha volt bárkinek is digitális gépe...
romsitsa 464732 2008. január 11. 14:59
Válasz erre
Nincs saját képem,csak a Modell&Makett különszámában szereplő képek és ez, ha ez Szerencs.

ad
Blackarmy 464731 2008. január 11. 14:49
Válasz erre
2005-ben jártam életemben először és utoljára Szerncsen. A cukorgyárat érintve gyalog haladtunk a vasútállomástól a várig. Meglepő volt számomra, hogy mennyire hasonló minden, mint a képeken. De azért épp elég dolog változott. No, ha szembe állunk a gyárkapuval akkor balra egy szűk utca, jobbra egy szélesebb van. Azon áll a párducok többsége. Ugyanakkor ezt az utcát ketévágja egy fás liget, szeintem annak részlete látható ezen a képen jobboldalon. Ja és valamelyik fotón a háttérben mintha látható lenne ez a tábori daru. Persze, még sosem láttam a Te fotódat, úgyhogy én is csak okoskodom.
romsitsa 464730 2008. január 11. 14:35
Válasz erre
Megnéztem a szerencsi képeket, tévedtem, kb. hasonló idő lehet (a sár és a fák lombja alapján).
Az utca keskenyebb, de lehet mellékutca is, a párducokat nem tudom párosítani, ahhoz gyenge a kép.

Talán Szerencs.

ad
Otti 464729 2008. január 11. 13:04
Válasz erre
Hát Nektek aztán nem lehet újat mutatni :-)))
Blackarmy 464728 2008. január 11. 12:57
Válasz erre
Azért köszönöm! Őszintén szólva ősz is lehet, hisz a többi szerencsi felvételen sincsenek túlöltözve az emberek (zubbony, pulóver), amolyan legényesen. Megaztán ha fontos, a Kriegstagebuchokban úgyis pontosan meglehet nézni melyik nap milyen idő volt.
De nekem most nem fontos...
Pedro 464727 2008. január 11. 12:54
Válasz erre
Üdv mindenkinek. Számvéber Norberthez lenne kérdésem igaz é az az állitás miszerint aszódon a IIvh alatt működött valamiféle messer-gyár. Ez azért érdekes mert ha ez igaz akkor úgy kb 3km-re lehetett alakásunktól.
romsitsa 464726 2008. január 11. 12:37
Válasz erre
romsitsa 464725 2008. január 11. 12:34
Válasz erre
A világhálóról szedtem le valamikor.

Szerintem Magyarország, a Szerencsben nem vagyok biztos, lehetséges, de ezen a képen mintha nyár lenne? Azt szintén nem tudom megmondani, hogy Karai Sándor sorozatából való-e a kép.

Üdv

ad
Otti 464724 2008. január 11. 12:27
Válasz erre
Szia, köszönöm a segítséget :-) Úgy tervezem, 19-én ott leszek, kiváncsi vagyok a fotókra!
Otti 464723 2008. január 11. 12:25
Válasz erre
A szöveg hozzá: "Interesting conversion was Ausf D1 (some sources state that it was an early model Bergepanther) fitted with bolted on PzKpfw IV Ausf H's turret (that could not be traversed), which served as a command tank of schwere Heeres Panzerjager Abteilung 653 on the Eastern Front in early/mid of 1944." Forrás: http://www.achtungpanzer.com
Kár, hogy csak rajzon van...
Otti 464722 2008. január 11. 12:22
Válasz erre
Blackarmy 464721 2008. január 11. 12:07
Válasz erre
Ádám,
Bocs a kérdésért, de ez szerencsi fotó? Karai Sándor sorozatából? Két éve tervezem, hogy konstruálok egy kis (1:72) diorámát a szerencsi fotók alapján, s ezt még nem láttam. Amióta ezeket a fórumokat olvasom nem merek a járművekhez nyúlni, mert nem tudok fix referenciákat rendelni egy harckocsihoz sem. Ennélfogva elég nehéz korrekt gépet építeni.

Köszi!
Balázs
romsitsa 464720 2008. január 11. 11:33
Válasz erre
hibrid
hibrid

Emerick,

egyre inkább azt hiszem, hogy ez a D torony, G test kombó nem csapatátépítés volt, mivel Franciaországban és nálunk is léteztek, legalább 4 darab.
Feltehetően a sérült D-ket/használható részeket visszaküldték a hátországba és amikor beérkezett egy rom, mondjuk G összepasszintották őket és így küldték vissza.

Pl. a képen elöl egy G test D toronnyal kupola nélkül mögötte egy D test A toronnyal a sarokban meg egy A vagy G test.
Panther 464719 2008. január 11. 10:12
Válasz erre
Kedves Mindenki!

Olyan, hogy ilyen nem hiszem, hogy lehetett a második világháború történetében nem létezik. Ahogy Csodabogár is mondta a fontossági sorrend a következő volt: "működjön és legyen hozzá lőszer! A többi másodlagos" Gyönyörű öszvérek születtek a háború alatt! Miért gondoljátok, hogy a Panther kivétel alóla? Normandiában, Romániában, de még Poroszországban is harcoltak D Pantherek!!! Fotók bizonyítják! Márpedig, ha ezek sérültek, "kiestek" akkor volt alkatrész. Magam részéről nem egy öszvért láttam már, ami eddig a legjobban tetszett a Csodabogár álltal is említett A test G fedlap variáción kívül az egy G testen A kötényezéssel! Volt-e G test D toronnyal? naná! Sőt tudjátok mit mondok még sztem G torony is volt D kupolával és fordítva. Ugyanis a felfogatásuk (már ha azt lehet annak nevezni) ugyan az volt. Csak azért nem tudjuk biztosan, mert a két torony közt különbséget tenni csak felülnézetből lehet. Magam részéről készülök egy olyan öszvért építeni melynek a teste A a fedlapok G-k és a torony pedig D de G kupolával. Ja és biztos hogy magyarországi. A test zimmerites lesz de erősen pattogzódott, viszont a torony éles kontúros! Ugyanis van képem vagonon lévő D toronyról 45-ben amin éles kontúros kamó van. Na erre fogja a nép azt mondani, hogy hülyeség, pedig messze nem elképzelhetetlen!

Üdv: Panther
Számvéber 464718 2008. január 11. 08:33
Válasz erre
Kedves bubi!

A hátországi gyárakban döntő többségében nem katonák dolgoztak, hanem polgári munkások és mérnökök (sőt, akár kényszermunkások is). Rájuk is a katonai jogszolgáltatás volt érvényes, tehát gáz esetén hadbíróság elé kerültek. De a legtöbben civil(munkás) ruhában robotoltak, nem egyenruhában.
A korábban említett hds. csop., hds. és egyéb javítóbázisok persze más tészta: ott katonaállományú szakemberek dolgoztak.

Üdv
Számvéber 464717 2008. január 11. 08:29
Válasz erre
Kedves Emerick!

"Oké, én nem beszélek tovább, kiszállok az eszmecseréből, mert sosincs értelme annak, amit írok... Nem fogok sosem felnőni az itteni tudáshoz..."
Ezt most minek kell?

Nincs semmi baj a tudásoddal, csak találgatni nem érdemes. Amiről van adat (pl. egykorú irat vagy fénykép), csak azt kell tényként kezelni.

Üdv
romsitsa 464716 2008. január 10. 23:05
Válasz erre
Amit Norbi is írt, lehet így utalták ki eleve.
Pl. a Nadvorna melletti javítóbázison is van legalább egy Panter D torony A/G kupolával szerelve, vagy pl. a Fehrmann csoport tigrisei: Dobkupola, korai torony, fémgörgő, a zimmerit eltér a tornyon és a testen, a másik pedi késői test, korai torony vagy az alföldi Pz IV/H G- kupolával.

Összerakták ami volt, ha működött, vitték.

ad
jaffa 464715 2008. január 10. 22:29
Válasz erre
vegyél fel msnn és küldök át képeket üdv
bubi 464714 2008. január 10. 21:24
Válasz erre
Tiszelt Számvéber Norbert!

Bocsi, hogy most idepofátlankodom. Tanácsot szeretnék kérni egy dioráma építéshez.
Ugyan egy elképzelt eseményt szeretnék ábrázolni, de a hitelesség (elképzelhetőség) kedvéért sokra értékelném a véleményét! Röviden: egy Pz IV J változat, egy német hátországi gépgyában, háború végén nagyjavításon vesz részt civil szerelőkkel.
Lehetséges?
Köszönettel: bubi
Emerick 464713 2008. január 10. 21:23
Válasz erre
Oké, én nem beszélek tovább, kiszállok az eszmecseréből, mert sosincs értelme annak, amit írok... Nem fogok sosem felnőni az itteni tudáshoz...

Bár a D tornyos G törzsű Panther zavar, mert egy D-t nem tartok túl valószínű szereplőnek csupa, már korábban is leharcolt, többször feltöltött egységeknél... Azaz hogy a bánatba kerülne egy D torony ide? Az itt megforduló műhelyek nem voltak valami túl régiek. Hogyan kallódna egy D torony egy alakulathoz, ahol zömmel A-k, majd G-k voltak használva. (Bár az árukapcsolásba bevehető lehet egy 23-as, vagy 1. PD-s régi jármű...) Na mindegy.

Ja, az egykori Hoffherr-Schrantz (Vörös Csillag) traktorgyár bizony tőlem uscve 500m-re van... :)

Em.
KeyPi 464712 2008. január 10. 20:52
Válasz erre
Szia,
mivel viszonylag kis tömegről van szó a 2 tengelyes pőrekocsi a legvalószínűbb. Ezen 2db kényelmesen elfér.
Üdv. KeyPi
jaffa 464711 2008. január 10. 20:43
Válasz erre
ja az megvan de van ott böven másik kép is föleg a tigerekröl csak azé kérdeztem mert nagyon ismerös volt Üdv
Testa 464710 2008. január 10. 19:44
Válasz erre
fotodiguerra.altervista.org/php/cpg143/displayimage.php
Itt van a kép.Ezen az oldalon van 447 kép csak párducokról(!) ,szóval ajánlom,hogy a többit is nézd meg ,bal felső sarokban az információ képtől balra ha rákattintasz arra a képre ,akkor kiad az áttekintő oldalra és lent adja ki az oldalszámokat
jaffa 464709 2008. január 10. 19:32
Válasz erre
Testa 464708 2008. január 10. 18:58
Válasz erre
Köszi! :)
Számvéber 464707 2008. január 10. 18:53
Válasz erre
Nekem elsőre a Baltikum jutott eszembe. Oda elég sok páncélost hordtak a németek hajón, mert olcsóbb és gyorsabb volt, mint a vasút (a Balti-tenger keleti felét majdnem a háború végéig ők ellenőrziték).

Üdv
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.