/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.
halaci 465016 2008. március 22. 10:39
Válasz erre
Kár, mert mostanában több ilyen makett is megjelent és én külön is vonzódom a légvédelmi járgányokhoz, viszont újabb német témájú készletet csak akkor veszek meg, ha magyar vonatkozásút tudok belőle csinálni.
Számvéber 465015 2008. március 21. 19:29
Válasz erre
Én sajnos még nem találkoztam ilyen forrással.
Blackarmy 465014 2008. március 21. 19:25
Válasz erre
Bocs, nem akartam eltitkolni a linkeket, csak két napig Pesten voltam :-)
Jó képgyűjtést!
halaci 465013 2008. március 21. 19:18
Válasz erre
Arról van esetleg valamilyen forrás, hogy a 77. FlakAbt. milyen típusú önjáró flak38-esokat használt? Mivel ezt a németek szinte mindenre rászerelték, ami mozgott, elég bő a választék.
Számvéber 465012 2008. március 21. 16:55
Válasz erre
Kedves bigboy!

Köszönöm szépen, aranyos vagy! De én nem makettezem...:) Különben sem ellenszolgáltatásért csináltam...

Üdv:
Számvéber Norbert
bigboy 465011 2008. március 21. 16:20
Válasz erre
azt hiszen Norbet ezek után jövök egy makettel.köszönjük bigboy
Csodabogár 465010 2008. március 21. 16:01
Válasz erre
Norbi!

Több, mint szenzációs!!! Köszönjük!!!

Cs
Számvéber 465009 2008. március 21. 14:42
Válasz erre
Sziasztok!

Folytattam a bepötyögést...
2008. március 21-nél megtaláljátok.

www.ww2hunhistory.org/modules/userpage/index.php

Üdv:
Számvéber Norbert
sarkanyhuzo 465008 2008. március 21. 11:02
Válasz erre
Hali!
Meg tudná mondani vki, hogy a Pz II D-ket hol vetették be először (Lengyelo, v Franciao.) és melyik alakulatok használták őket?
Köszi: Joe
georch 465007 2008. március 21. 07:39
Válasz erre
Köszi szépen Don! :) Munka után átnézem őket!
Don 465006 2008. március 21. 07:30
Válasz erre
Georch!
meg ezeken is:
http://www.airgroup2000.com/forum/viewtopic.php?t=30326&start=510
http://www.airgroup2000.com/forum/viewtopic.php?t=30326&start=330
http://www.airgroup2000.com/forum/viewtopic.php?t=30326&start=420
http://www.scalemodels-bg.com/phpbb/viewtopic.php?t=136&postdays=0&postorder=asc&start=345
http://www.scalemodels-bg.com/phpbb/viewtopic.php?t=136&postdays=0&postorder=asc&start=315
http://www.scalemodels-bg.com/phpbb/viewtopic.php?t=136&postdays=0&postorder=asc&start=285
http://www.scalemodels-bg.com/phpbb/viewtopic.php?t=136&postdays=0&postorder=asc&start=240
http://www.scalemodels-bg.com/phpbb/viewtopic.php?t=136&postdays=0&postorder=asc&start=165
http://www.scalemodels-bg.com/phpbb/viewtopic.php?t=136&postdays=0&postorder=asc&start=180
http://www.repubblica.it/2006/05/gallerie/esteri/bulgaria-carrarmati/bulgaria-carrarmati.html

Don
Don 465005 2008. március 21. 07:28
Válasz erre
Georch!

ezen a linken vannak a bulgáriai vasak:
www.com-central.net/index.php

Don
bigboy 465004 2008. március 20. 23:54
Válasz erre
Isten vagy köszönjük.üdvözlettel bigboy
Emerick 465003 2008. március 20. 21:22
Válasz erre
Szia!

Jól mutat! Ezúton is köszönjük! (Én külön is.)
Én -is- igyekszem fényképek és egyebek alapján összeszedni (és kiszaszerolni... :) ), a listán szereplő járműveknek mi lehetett az altípusa (legalább azért, hogy eme lista még szebb legyen :) ). Én jobban kedvelem a puhatestűeket (páncélautókig bezárólag), és ott bizony ugyanilyen komoly a feladat. Pláne, hogy én csak a net segítségét vehetem igénybe.
Üdv:
Em.
georch 465002 2008. március 20. 20:41
Válasz erre
Ezt egyszer megépítem!!! :O Nem tudod megadni a linket, ahol látható a rengeteg kép?
Számvéber 465001 2008. március 20. 15:11
Válasz erre
Sziasztok!

Akit esetleg érdekel, levéltári források alapján megpróbáltam összefoglalni a Magyarországra irányított német páncélos-utánpótlás szállítmányokat 1944. november-1945. március között. Sajnos az alváltozatokat a forrás nem jelöli.
A 2008. március 20-i bejegyzésben találjátok az adatsort.

www.ww2hunhistory.org/modules/userpage/index.php

Üdv:
Számvéber Norbert
Blackarmy 465000 2008. március 17. 15:30
Válasz erre
Ádám, igen arra a könyvre gondoltam. Hát ha megvan minden irodalmad, akkor nem tudok segíteni. Múltkor is abból küldtem a képeket, sajna mélyebben nem merültem a részletekbe, bár 3 éve készül egy 1/72-es "A"-m, de mostanában csak figurákat készítek.
Blackarmy 464999 2008. március 17. 15:27
Válasz erre
pz 4 pillbox SU76 lövegével
pz 4 pillbox SU76 l...

PZ IV SU 76
Blackarmy 464998 2008. március 17. 15:25
Válasz erre
a mekka
a mekka

A mekka :-)
Blackarmy 464997 2008. március 17. 15:24
Válasz erre
Marha jó ez a téma, a múlt héten 151 képet szedtem le egy bolgár fórumról a január-februári kiemelésekről. A Pz IV G-H-kat, JPz IV-eseket, StuG III-asokat egyszerűen beásták a földbe, vagy körbeöntötték a tornyot betonnel, vagy pillboxra tették, vagy vagy vagy :-)igazi mekka. Volt olyan Pz IV H aminek belevágtak a tornyába és behelyzetek egy 76mm-es orosz löveget. A T34-esekkel ugyanezt csinálták, de ugye, ki a fenét érdekel mindez, ha egyszerre 6 db Pz IV H áll egy mezőn. :-)
romsitsa 464996 2008. március 17. 15:14
Válasz erre
A Panter und seine Abarten c. könyv?

az megvan, de vagy nincs benne amit keresek, vagy rosszul keresem...

este átnézem.

Üdv

ad
zolee 464995 2008. március 17. 15:00
Válasz erre
II. világháborús harckocsik kalapács alatt
2008.03.17. 06:40 / Háború Művészete
Bulgária II. világháborús, német gyártmányú, Panzer típusú harckocsikat árverez el a közeljövőben, amelyek bolgár vélemények szerint több millió dollár bevételt jelentenek majd – jelentette be az ország védelmi minisztériuma.

A szófiai katonai történeti múzeum helyettes igazgatója, Blagoj Milenov egy sajtókonferencián elmondta, hogy a ritka német tankok után hatalmas az érdeklődés Amerikától Jordánián át egészen Oroszországig. Első körben március 19-én hat darab Panzer kerül kalapács alá azzal a nem titkolt céllal, hogy felmérje azok valós piaci értékét. Ez azért is fontos, mivel további 41 darabot a későbbiekben, a tervek szerint májusban kívánnak értékesíteni.

Egyes információk szerint egy orosz gyűjtő már ajánlatot is tett 5 millió leva (2,5 millió euró) értékben egy, a történeti múzeumban található harckocsira. A II. világháború után Bulgária területén maradt harckocsik nagy része megsemmisítésre, beolvasztásra került. A megmaradt harckocsikat a korábbi kommunista rezsim a török határ közelében állította fel, amelyeknek egy esetleges hidegháború során a NATO-erők elleni „elrettentést” kellett volna biztosítania.

A Varsói Szerződés 1991-es feloszlása után a hadsereg megfeledkezett ezekről a harckocsikról, de nem úgy a fosztogatók, akik elsősorban a fegyverzetet szerelték le és bocsátották áruba.
Blackarmy 464994 2008. március 17. 12:55
Válasz erre
Ádám,

van erről egy külön Spielberger könyvem. Itt a munkahelyi gépen nincs meg a mail címed. A Waldemar Trojca könyvek megvannak? Ha érdekelnek írj magánba és megbeszéljük.

Balázs
romsitsa 464993 2008. március 17. 10:41
Válasz erre
Köszi, átsiklottan felette.
Közben kiderült, az Italeri alkatrész alakja jó csak, majdnem kétszer olyan hosszú mint kéne.

Még néhány dolog ami nem derül ki a referenciáimból, vagy nem egyértelmű:
A blende két oldalán lévő emelőszem mindegyik blendén megtalálható volt?
A toronyventillátor köríves páncélzatán van egy hosszúkás nyílás a csavarlyukak között, az mi a fene?
Esővédő lemez a blende fölött mindegyik A-n volt?
A tetőpáncél ugye jól sejtem, hogy két lemezből lett összehegesztve a törésvonalnál?

Más:
A hétvégén előkapartam a referenciáimat és a Nadwornán átadott Pz IV nem H hanem J.

Más2:
Csak a Tiger II proto készült Zimmerit nélkül, de az elég sokmindenben különbözik a Dragon makettjétől.

Üdv

ad
MDSca 464992 2008. március 17. 10:31
Válasz erre
Csodabogár 464991 2008. március 17. 10:29
Válasz erre
Szia!

Legjobb tudomásom szerint csak a protók készültek zimmerit nélkül... :-(

(lásd, pl. Bovington-Tiger)
Üdv

Cs
MDSca 464990 2008. március 17. 09:22
Válasz erre
Üdv urak!
Azt szeretném megkérdezni, hogy Porsche tornyos Királytigrist használtak-e zimmerit réteg nélkül?
Valahogy nincs kedvem eröltetni..
Blackarmy 464989 2008. március 14. 12:50
Válasz erre
Ádám,

a válasz ott van a fellülnézeti műszaki rajzon, nézd meg tüzetesen.

Balázs
romsitsa 464988 2008. március 14. 12:45
Válasz erre
mandruc
mandruc

Na a kép meg lemaradt...Újra

Panther, Balázs

Köszi, lehet mégis mezei A lesz.

Viszont, az Italeri készletét építem (tudom, hogy szar, de ez volt a legolcsóbb) és tegnap felsejlett valami olyan, hogy nem jó a toronyajtó forgópántja.
A gyári egy majdnem félkör, az eredti viszont úgy rémlik máshogy van törve (lásd rajz:).
Erről esetleg kép?

Köszi

ad
romsitsa 464987 2008. március 14. 12:38
Válasz erre
Panther, Balázs

Köszi, lehet mégis mezei A lesz.

Viszont, az Italeri készletét építem (tudom, hogy szar, de ez volt a legolcsóbb) és tegnap felsejlett valami olyan, hogy nem jó a toronyajtó forgópántja.
A gyári egy majdnem félkör, az eredti viszont úgy rémlik máshogy van törve (lásd rajz:).
Erről esetleg kép?

Köszi

ad
Panther 464986 2008. március 13. 10:15
Válasz erre
Ádám!

Biztosan le lehetne követni, de sajnos nekem nincsenek meg az ehhez szükséges dokumentumok. A legvalószínűbb (sok fotó tanúsítja) hogy a Wiking kapott ilyeneket, sőt még talán egyet kettőt Magyarországon is használtak belőlük!
Igen az lenne a rögzítés helye, illetve igen jól látod ott is használtak gumi tömítést illetve a parancsnoki kupolánál is, ezt később elhagyták, gondolom anyaghiány miatt.
A kevés kb 40-50 db körül lehetett, lévén hogy ezek amolyan gyári öszvérek voltak, átmenetek, kisérletezések, pontosítások voltak két típus között, a legénység visszajelzései alapján!

Üdv: Gergő
Blackarmy 464985 2008. március 13. 08:43
Válasz erre
Ádám,

igen a műszaki rajzon látható horony és a fotón látható fekete tömlős "gyűrű" alapján úgy tűnik gumitömítés. Micsoda precizitás, nem? Nehogy befújjon a cúg, és megfázzon a hátuk! :-)
romsitsa 464984 2008. március 12. 15:46
Válasz erre
Szuper, köszi!

Panther az első képen a felső fül (ovális nyílással) lenne ugye az ajtót rögzítő kampó ellendarabja?
És a te harmadik illetve Balázs utolsó képen jól látom, hogy van egy gumitömítés az ajtón?

A kevés kb. mennyit takar? Azt lehet tudni, hogy milyen alakult kapott ezekből?
Helyesebben csak az érdekel, hogy lekövethető-e egyáltalán vagy sem.

Üdv

ad
Panther 464983 2008. március 12. 13:38
Válasz erre
panther_64
panther_64
panther_142
panther_142
panther_205
panther_205

Ádám!

igen létezett nagyon kevés darab. Az elenevezése Aufs D volt még de A (öntött) kupolával.
Igen volt esővédővel is.
A verzióról onnantól beszélünk hogy a homlokpáncélon gömb formája lett a géppuskaháznak.
Blackarmy 464982 2008. március 12. 13:37
Válasz erre
toronybelső
toronybels
torony felülnézet A-G
torony felülnézet...
torony felül nézet D
torony felül nézet...
oldalsó nyílás
oldalsó nyílás
kibúvó belülről
kibúvó belülről
hátsó torony nyílás A
hátsó torony nyíl...

Ádám, nem tudom megfelelnek-e ezek a képek.
romsitsa 464981 2008. március 12. 11:44
Válasz erre
Halihó!

Öntött kupolás, pisztolynyílás nélküli Párduc torony létezett-e olyan kivitelben amin még nem volt Nahwerteidigungswaffe és a lövegtávcső "dupla" kivitelű, mint a D-ken?
Illetve a D blendén volt-e esővédő a távcső felett?
Egy ilyen Párduc milyen verzió lenne D vagy már A?

Illetve valaki küldene képet a torony hátsó ajtajának zárszerkezetéről, és az ajtót nyitott állapotban rögzítő fülről?

Köszi

ad
Emerick 464980 2008. március 10. 21:24
Válasz erre
Sziasztok!

Én pedig néhány fényképet keresnék Hummel küzdőteréről. Tudna valaki segíteni?

Üdv:
Em.
romsitsa 464979 2008. március 10. 19:44
Válasz erre
Halihó,

Számvéber Norbertnek volt itt egy hozzászólása a magyar párducokkal kapcsolatban (mikor honnan mit kaptunk), de nem találom, viszont kéne.

Ha valaki megtalálná, berakná ide?

Köszi

ad
Ram 464978 2008. március 10. 16:16
Válasz erre
Sziasztok!
Ha bárkinek bármilyen fotója van a Panzer II ausf F motorjáról (Maybach HL 62 TRM), motorteréről, az jelezzen, legyen szíves! Köszi előre is!
üdv,
Ram
Csodabogár 464977 2008. március 4. 11:15
Válasz erre
Hát épp ez az!!!
Röviden: 1943 februárjában jelent meg egy utasítás, miszerint a járműveket, felszerelési tárgyakat sötétsárgára kell festeni, már a gyárakban. Ugyanakkor a már a csapatoknál lévő technikát is át kellett festeni. Előbbi ugye egyértelmű, utóbbit viszont többféleképp is értelmezték. Volt alakulat, ahol az egész járművet átfestették sárgára, volt, ahol csak terepmintaként, foltokban/sávokban/stb... vitték fel a sárgát az eredeti szürkére. A sárga szín megjelenésével zöld és barna festékkel is ellátták a csapatokat, amelyeket azoknak kellett felfesteni a technikára. Ehhez a műhelyeknek, karbantartó-alakulatoknak volt szórópisztolya, de nem minden esetben. Ha volt, azzal festették, ha nem, akkor maradt az ecset. Ugyanígy, a téli álcázásnál. Ha volt készleten, akkor fehér festéket használtak, ha nem, akkor meszet. (Létezik fotó szórópisztollyal felvitt fehér álcázásról is!)
Gyakorlatilag tehát az adott alakulatnál dőlt el, hogy milyen színkombináció, és milyen módszerrel került fel a páncélosokra. 1944 augusztus-szeptemberétől kezdték el az ún. gyári terepminták kipróbálását. Ekkor még mindig a sárga volt az alapszín! A korong-minta (szőlőfürt) egy viszonylag rövid időszakban -1944 augusztus-október legeleje- került felfestésre, meglepően sok járművön (Panther, Grille, Brummbar, Hummel, Pz.IVL70, Hetzer, stb...)1944 novemberétől az előírások szerint már a zöld lett az alapszín, de ez a legtöbb esetben nem valósult meg. Ugyanebben az időszakban több festésmintát is kipróbáltak, úgyhogy ettől az időszaktól kezdve már igen-igen sokféle változattal lehet találkozni. Ugyanakkor jellemző, hogy sok esetben (de nem mindig) még a sárga alapszínű járműveken is nagyobb felületen volt álcázószín, mint az alapsárga. Érdekes a Tiger B-k festése is. Adott szabvány szerint készültek, de nem sablonnal. A legvalószínűbb, hogy egy adott skicc alapján festették őket, kisebb-nagyobb eltérésekkel, ecsettel.

Üdv

Cs
bubi 464976 2008. március 3. 19:43
Válasz erre
Sziasztok!

Szeretnék csatlakozni a festési kérdéssorhoz.
Láttam képet melyen szórópisztolyos módszerrel hordták fel a festéket, a járműre tábori körülmények között. Kérdésem, hogy mikor, hol alkalmaztak ecsetes festést ill. szórást? Melyik módszert gyárban, melyiket az alap, melyiket a foltozáshoz és melyik mintáknál használtak sablont? A "szölőfürtös" tuti, hogy sablonos, de csak ez? A téli festés pedig ha tábori, akkor ecsettel let felhordva (vagy seprüvel vagy puszta kézzel, mésszel vagy ami volt). De ennyi! Többet nem tudok.
Várom megtisztelő válaszotokat.
Csodabogár 464975 2008. március 3. 15:06
Válasz erre
Erre valahol válaszoltam... :-)
Naná, hogy érdekel!

köszi

Cs
Számvéber 464974 2008. március 3. 14:46
Válasz erre
Szia Csodabogár!

Ha érdekel, már megvan Gen. Insp. d. Pz. Tr. "A/3-as lepedős" kimutatásokból a "Beute-Panzer" adatsor is...:))

Üdv:
Sz. Norbert
basio 464973 2008. március 3. 14:07
Válasz erre
Csodabogár!

köszi a segítséget. a sárga alapszín már fent van.
7végén befejeztem csak nem mertem belevágni folytatásba.
akkor a testen is ezt a vékony csíkozást csinálom.

még1x köszi

basio
Csodabogár 464972 2008. március 3. 13:55
Válasz erre
Nosza!
:-)

Amit szem előtt kell tartanod: StuG.IV-en sárga alapszín, a háború végéig.
Erre kerül(HETET)t zöld vagy barna, vagy mindkét féle álcázószín. Minta és mennyiség nem volt szabályozva, az épp festést végző személyzettől függött.
Lehetett akár StuG.IV-en is.

Cs
basio 464971 2008. március 3. 13:47
Válasz erre
Dra
Dra

Csodabogár!

Egy dragon figurakészleten láttam meg egy
festést. Ilyen vékony csíkos festést szeretnék
csinálni egy stug IV-re.

basio
Csodabogár 464970 2008. március 3. 13:47
Válasz erre
Sziasztok!

FONTOS!!!

Ha bárki szeretne Friul-lánctalpat venni a mosonmagyaróvári kiállításon, az kérem jelezze felém a lehető leghamarabb!!!

barnaky@promodell.hu
0670/328-05-64

Cs
Csodabogár 464969 2008. március 3. 13:35
Válasz erre
StuG IV, és általában német harcjárművek festése.

Nem akarok senkit elkedvteleníteni, de úgy tűnik, a többnézeti, helyes festési útmutatók a német páncélosokkal kapcsolatban mindig is álmok maradnak.
Akárhogy nézzük, egy német páncélos makettjének megfestése az esetek 90%-ában blöff.
A legritkább esetben találni ilyen anyagot (én komplettről nem is tudok), és még pl. a Királytigrisek esetében sem lehet teljes bizonyosságra menni, pedig ott már szabvány szerint történt (többé-kevésbé) a festés.

basio!

Ha kicsit szűkíted a kört, talán lehet pontosítani a dolgokat. Milyen időszakról, melyik hadszíntérről, esetleg melyik alakulatról van szó?
Csodabogár 464968 2008. március 3. 13:10
Válasz erre
Miért érdekes?
Elméletileg és gyakorlatilag is sok 421-es toronyszámú Párduc létezett. Pár kivételtől eltekintve minden Párduc-osztályban...

A parancsnoki Pz.III esetében, ha tudjuk, hogy az ezred- vagy az osztálytörzsbe tartozott, akkor már meg lehet közelíteni a toronyszám kérdését. Persze, pontosan valószínűleg soha nem fogjuk tudni beazonosítani... :-(

Cs
basio 464966 2008. március 3. 12:24
Válasz erre
Hello!

Van valakinek Stug IV-esről festési (esetleg többnézeti) rajza?

előre is köszi és üdv:

basio
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.