/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.
X INKVIZÍTOR X 468899 2010. június 18. 18:45
Válasz erre
most megfogtál :)

igazából hóttbiztosat csak azzal kapcsolatban tudnék mondani amit a saját szememmel láttam, és a korai Sdkfz 250 belsőtere nem ez a kategória...fekete - fehér képek esetében ráadásul néha nem lehet egyértelműen dönteni - viszont, SZERINTEM a színe más mint a belső tér többi részének, és ismervén a németek állandó fejlesztéseit - gondolj bele, hány fajta kipufogó volt pölö a Panthereken - tuti hogy nem 1 fajta verzió volt...
Elnar 468898 2010. június 18. 18:37
Válasz erre
Elképzelhetetlen, hogy volt hozzá külön egy bőrpárna, amit lehetett rá rögzíteni? Ezen a fotón én a jobb kezembe fogadnék, hogy fém van. Főleg az alsó rögzítésnél látszik nagyon. A színe sem olyan mint az ülésnek.
Tiv 468897 2010. június 18. 18:08
Válasz erre
Én elhiszem, hogy bőr burkolat van a váltó házon, úgy mint az üléseken, és én is így festettem az enyémet, de ezen a képen nem úgy néz ki mintha bőrrel lenne bevonva. Úgyhogy ez továbbra is egy rejtély, úgy néz ki nagyon változó volt járművenként.
PzZoll 468896 2010. június 18. 17:47
Válasz erre
Köszi szépen a válaszokat!
X INKVIZÍTOR X 468895 2010. június 18. 17:44
Válasz erre
váltó burkolat : Forintos Kálmán bá azt írta anno a pro modell egyik régebbi számában, amelyben benne volt az általa összerakott korai 250es, hogy az ülések párnájának bevonatával azonos a burkolat / " az ülések közt, a sebeségváltóházon pótülést képeztek ki, ennek színe a többivel volt azonos, nem az alapszínnel " pro modell 2000 /4 / - elég régóta van a szakmában,nyilván tudja mit beszél.

PzZoll

szerintem válaszd a Dragont, ha az árban nincs sok különbség...bár maratás meg fém lövegcső ahhoz is kell...
Tiv 468894 2010. június 18. 17:40
Válasz erre
Tényleg! Az oldal páncél is olyan sima és fényes mint a tükör, borotválkozni lehetne benne.
Kontár Úr honnan szedi ezeket a fotokókat? :)
Jutas 468893 2010. június 18. 17:21
Válasz erre
Üdv

Én most építek pont egy ilyen párducot. Szerintem nem rossz darab, bár találkoztam már jobbal is. A minősége szerintem azért túlmutat az árán. Személy szerint úgy gondolom, hogy egy próbát megér.
Elnar 468892 2010. június 18. 17:18
Válasz erre
Üdv!

Szerintem fém, festve, csak vadonatújan. Ha megnézed az oldalfala is tükrözi a mellette lévő dolgokat, pedig az valószínűleg nem műanyag :D A váltó szerintem azért csillog annyira, mert felette nyílás/lámpa van közvetlenül
Amon 468891 2010. június 18. 17:17
Válasz erre
SZia!
Ha küzdeni akarsz akkor kiváló! Még hasonlít is rá!
De nemrég mintha valaki árult volna egyet a csereberén szerintem nézz ott szét első körben.
Üdv: Amon
PzZoll 468890 2010. június 18. 17:10
Válasz erre
Üdv!

Gondolkodom az ICM 1/35-ös Panther Ausf D készletének a megvásárlásán. Mi a véleményetek róla, megéri? Esetleg volt már, aki épített ebből a készletből? Néztem róla neten dobozbontást, szerintem ígéretes, szépen kidolgozott darabnak tűnik. Nektek mi a véleményetek?

Köszi előre is: Zoli
Tiv 468889 2010. június 18. 16:44
Válasz erre
Szia!
Jó képek, ha jól látom ez egy korai típusú 250/1-es?
A váltó burkolat témát újra felhozhatjuk, most akkor mi is az a képen? Müanyag, vagy fém borítás? Tükör fényes az egész...
Tiv
Labe 468888 2010. június 18. 12:20
Válasz erre
Sziasztok!

Nagy kérésem, kérdésem van. Keresek egy makettet: BMW R75 oldalkocsis motor 1:9-es méretarányban. Sajnos azt mondták, hogy már nem lehet kapni. Nincs valakinek egy felesleges, amitől meg tudna válni? (akár dupláját is kifizetem a vételárnak!)
Ha esetleg lenne, kérlek jelezzétek mail-ben!

Előre is köszönöm!
Kontár 468887 2010. június 18. 09:15
Válasz erre
250_1_01
250_1_01
250_1_02
250_1_02
250_1_03
250_1_03
250_1_04
250_1_04

Szevasztok!

Milyen szerényen osztanak itt az Elvtársak :)

Újra a 250-es téma, fogadjátok nagy szeretettel!
K
Ufi 468886 2010. június 18. 09:15
Válasz erre
Szia XINKVIZITOR X!
Köszönöm a tájékoztatást és útmutatást, tényleg tudom használni.Látom, Te foglalkozol egyenruhákkal.Sajnálom, hogy ezt nem tudtam hamarabb, ui tavaly adtam oda egy itt nyaraló németmagyar srácnak origi német gázálarctartót gázálarccal,eredeti szőrős borjút ,sátorlapokat habár ezek nagyon avittak voltak már, de a havernak még van egy oldalkocsija.Ha megadnád az email címedet, megköszönném. Egyenruhával kapcsolatban szertnék tanácsot kérni.Ez már régebben megtörtént egyszer.Köszönettel.
Mindenkitől elnézést ezért a kissé magánjellegű közlésért.
pontyos@freemail.hu
X INKVIZÍTOR X 468885 2010. június 18. 08:40
Válasz erre
egy Tiger I lett kipróbálva a japán delegáció által, meg is akarták venni, de végül nem kapták meg és a járművet valamelyik nehézpáncélos osztályba sorolták be a németek

Csodabogár

köszönöm a részletes tájékoztatókat, pont erre gondoltam, az ilyen hozzászólásokból tudnak a kezdők informálódni, és tanulni :) ha belegondolok, amikor én voltam fiatal, az égvilágon SEMMI tájékoztatás nem volt, csak a hős Vörös Hadsereg legendája, meg az ostoba háborús filmek...mi még azt tanultuk, hogy Osztapenkót meg Steinmetz kapitányt galád módon megorvgyilkolták a hitlerfasiszták..és olyan " történeszek " írogattak cikkeket, akik képesek voltak " fél európa vérengzéseiben kipróbált vadállatok " - nak titulálni a német harckocsizókat / és ez az ember még mindig publikálhat, többek közt a Regiment és Haditechnika magazinokban../

mindenki :

srácok, a helyesírásra tényleg figyelni kellene, tiszteljük már meg egymást és magunkat azzal, hogy nem analfabéták módjára firkálunk összevissza...én elhiszem, hogy kapkodás, meg figyelmetlenség, de akkor is.

Ami pedig a makettekhez mellékelt használat - festési útmutatókat illeti, nagyon sokszor marhaság ami ott van / az amúgy precíz Tamiya is adott anno olyan opciót a Jagdtigerhez, amelyben szinte az összes SS hadosztály jelzése megtalálható volt, köztük például a Florian Geyeré is.../
azokat a fotókat is fenntartásal kell kezelni, amelyek restaurált járművekről készültek, a színek ott sem szoktak stimmelni..meg sokszor az alkatrészek sem... például a németek az egyik Jagdpanzer IV / L48-at úgy összezimmeritezték hogy még a váltómű felett lévő ajtók sem látszanak :):) a nullszériás verzió pedig egyik oldalán acél támgörgők vannak, a másikon pedig gumikerekesek !
szóval, próbáljunk minél több archív fotót összeszedni, mert az segitHET a legtöbbet.

Bubi 777
ami a Hetzert illeti, annak a futóművében meg a motorjában valóban megvan a cseh precizitás, de a többi már tudtommal a németek műve :)

Ufi
ha kicsit visszaolvastál volna, a Várban alkalmazott Tiger IIB - kről firkantottam pár sort :)
de mégegyszer, ha nincs időd visszakeresni :)

alakulat : 503 SPzAbt / amely NEM Waffen SS alakulat !, bár némely külföldi könyvek hazai kiadásában = pl. A Waffen SS fegyverei és harceljárásai című műben is azt írják, hehehe / 1-2-3 századának járművei, zimmerites - szériatornyos / Henschel toronynak is nevezik / sárga alapon zölddel - vörösbarnával fújt mintázat
és mégegyszer ez is :):) : bővebb infó Számvéber Norbert " Nehézpáncélosok - A német 503. nehézpáncélos osztály magyarországi harcai " című könyvében.
Csodabogár 468884 2010. június 18. 06:03
Válasz erre
Nyelvében haldoklik a nemzet... :-(

Mindenesetre, ha esetleg valakit érdekel a téma, a mai napon felkerül egy írás a lentebb emlegetett fórumra a Magyarországon bevetett nehézpáncélosokról.
(Azért oda, mert ott egy zárt, tehát bármikor könnyen visszakereshető topicba kerül.)

üdv

cs
Sámán 468883 2010. június 18. 01:00
Válasz erre
Tisztelt Urak!

Tessék csak nyugodtan odafigyelni arra helyesírásra - nekem sem megy mindig. Szerintem elvitatkozunk itt szervezeti felépítéstől kezdődően a festésen át a toronyszámokig mindenen. Kellő részletességgel, precizitással készítjük makettjeinket, ami önmagában is odafigyelésre, kitartásra nevel. Miért ne tennénk ezt anyanyelvünkkel is? Ennyit igazán megérdemel.Mindenki törekedjen az igényességre képzettségi szinttől függetlenül.
A másik dolog az újra felmerülő kérdések. Higgyétek el nagyon nehéz újra és újra ugyanazokat a köröket lefutni egy-egy probléma (zimmerit, afrikai "zöld" Tigrisek, stb.) megválaszolása körül. A saját módszerem az, hogy témák szerint el-el mentegetek egy-egy hozzászólást (névvel), hivatkozást és ha kell megnézem a saját dokumentumok között...

Senkit sem akartam megbántani, csak ez már egy ideje kikívánkozott belőlem. Most már fáradt vagyok, holnap megint érettségiztetek, de nyugodjatok meg nem magyarból, csak történelemből...

Üdvözlettel: Lovas Zoltán (Sámán)
Murmuc 468882 2010. június 17. 23:31
Válasz erre
Nekem rémlik valami a Roger Ford " A Tigris harckocsi" című könyvből! Ha más nem írja meg utánanézek.
PzZoll 468881 2010. június 17. 22:52
Válasz erre
Üdv! Japán hány Tigris I-est kapott a németektől és mikor? Gyártani is szerették volna, vagy csak vásárolni belőle? Lehet erről olvasni valahol?

Előre is köszi!

Üdv: Zoli
bubi777 468879 2010. június 17. 20:28
Válasz erre
Szerintem a Hetzer-ben a Cseh precizitás tükröződik vissza.
Dééé 468878 2010. június 17. 15:15
Válasz erre
Ajánlott irodalom az 501. SS-nehézpáncélos-osztályhoz magyarul.
mek.niif.hu/05000/05002/html/index.htm
Murmuc 468877 2010. június 17. 14:46
Válasz erre
Sziasztok!
"Rohamkukac" tette fel az "érdekes képek" topicba: www.youtube.com/watch És ami számomra fantasztikus azok a futómű csapágyak! Hiába a német precizitás !
Csodabogár 468876 2010. június 17. 14:44
Válasz erre
Hááát ez tényelg veszett fejsze nyele... ennyit a csuhásokról.

Tiger B - ne hazudjak...! Úgy fogalmaznék, hogy a célegyenes előtti kanyarra fordul épp rá. De most lesz egy szabad hétvégém! :-)

Üdv

És a Drilling is rajta van a listán! :-)
Ufi 468874 2010. június 17. 13:30
Válasz erre
Szia Csodabogár!
Oda írtam az emil címem is , hogy ha valaki személyesen akar közölni valamit nekem, ot tegye.Te nem ezt teted, így itt utóljára itt válaszolok.Igen. Fontos az anyanyelvem,és igen van egy Piarista érettsigém és egy főiskolám is és tanultam is ezt-azt.De ettől még egy átlag senki vagyok, és főleg egy lusta disznó aki nem figyel oda bizonyos dolgokra.A festés és a szám pedig azért fontos mert ha nagyritkán csinálok valamit azt szeretem precízen csinálni.Politikától függetlenül "imádom2 a a német hadsereget, szerintem a világon nem lesz és nem volt még , olyan. Talán még az angolok , de mindenesetre nem az amcsik. HÁROM! NAGYSÁNDOR, NAPOLEON, HITLER, habár az utóbbinál a tábornokai és stratégiái.Kár volt.
Látod így visszanézve ez is televan hibákkal.most pötyögtessek vissza kijavítani? Egy frászt, aki elolvassa , úgyis tudja.
Mégegyszer, üdvözlettel, és ha netán erre is reagálsz akkor tényleg magánban, ne mások szórakoztatására, főleg, hogy semmi köze a harcjárművekehez.Ja és katonaként, harckocsizó voltam, innen a hobby.
Csodabogár 468873 2010. június 17. 12:53
Válasz erre
Ufi!

Nem bántottál meg senkit - legalábbis engem biztos nem (ellenben megnevettettél).

De szeretném megkérdezni, hogy elolvasod-e, amiket ide írunk, és ha igen, akkor értelmezed-e? Ugyanis minden, általad kihangsúlyozott kérdésre ott van a válasz is.

Azt viszont nagyon szomorúnak tartom, hogy a helyesírást nem tartod fontosnak. Ha a saját anyanyelved nem fontos, akkor miért fontos egy régi történetben szereplő harcjármű festése és toronyszáma?

cs
Roadblock 468872 2010. június 17. 12:45
Válasz erre
Dehogynem, csak nem szabad feladnod... :)

Az a baj a mai netes háttéranyag keresgéléssel, hogy bár gyors, de néhá fals eredményt hoz...

Kicsit olyan, mint amikor az Intel és a Motorola processzor beszélgetnek..
Mot: Mennyi 2x2?
Int: 5 - vágja rá gyorsan.
Mot: 5 ?, de hát az 4.
Int: Ja, de milyen gyors voltam.

Szóval a neten található infók is ennyire pontosak sok esetben. 
Csodabogár 468871 2010. június 17. 12:38
Válasz erre
Látom, ez tényleg nem fog összejönni... :-(

A s.SS.Pz.Abt.501 1945. februárjában érkezett Magyarországra az 1."LSSAH"SS-páncéloshadosztály alárendeltségében.
1945. február 17-től részt vett a garami szovjet hídfő sikeres felszámolásában (Operation "Südwind" - a Dunától északra), majd ennek végeztével 1945. március 6-tól a Balaton és Velencei-tó közötti terepszakaszról meginduló Operation "Frühlingserwachen"-ben. Ennek elakadása, illetve a március 16-án meginduló orosz bécsi támadó hadművelet kényszerítette az alakulatot (az összes többi német-magyar csapatokkal együtt) visszavonulásra. Ez azonban március végéig elhúzódott!

Ez (nagyon) tágabb értelemben véve tényleg Győr környéke, én azonban pontosítanám picit.

cs
Ufi 468870 2010. június 17. 12:32
Válasz erre
Szia Csodabogár!
Én nem akartam és nem is akarok megbántani senkit.Az érettségit azért említettem mert addig azthiszem elég történelmet tanultunk, de sem az általánosben sem agimnáziumban, sőt még afőiskolákon sem azt tanítják történelemből, hogy milyen színű királytigrisek voltak a várban.Ami helyesírást illeti , látod ez is hemzseg a helyesírási hibáktól , attól még én is és a többiek is tudnak helyessen írni.Más ott ülni egy tiszta papírlap előtt, és gondolkozva fogalmazgatni, vagy pötyögtetni a gépet amihez nem is nagyon értünk és gépíró iskolánk sincs.Ha meg elszúrtunk valamit minek visszanyomkodni úgyis érthető.A lényeg a lényeg .Még senki nem fikázott le senkit a helyesírásért.Nem Magyartanárok , hanem makettezők vagyunk.Itt nem Pulitzer díjjas írók irkálnak .Főleg ne legyen senkinek kisebbségi érzése.
Még mindig nem derült ki, hogy az sdsdaf kollegánk részéről feltett képek5210/5241, hogy az azon szereplő királytigriseknek, MILYEN A FESTÉSE, MI A TORONYSZÁMA , ÉS MILYEN ALAKULAT? Ez a lényeg nem a ide-oda magyarázás, meg ,hogy ki mit tanult , hogy ír helyesen meg ,hogy mennyi a vércukorszintje.
Üdvözlettel. Ufi
Ha valakit megbántottam, BOCSI! Vagy keressen meg magánban ,csak ne itt!
Várom a kérdésre a pontos választ.
pontyos@freemail.hu
Roadblock 468869 2010. június 17. 12:14
Válasz erre
Maradjunk abban, hogy '45 február elején Győr környékén vetették be őket és hátráltak Ausztriába, ott is érte őket a háború vége.
rumcajsz 468868 2010. június 17. 11:29
Válasz erre
At SS.Pz.Abt 501et Ny-Magyarországon vetették be '45 februárjától. 

Ez így nem igaz mert a garamnál vetették be őket elösször a dátum stimmel csak utánna keröltek a balaton és székesfehérvár közé.
Csodabogár 468867 2010. június 17. 10:37
Válasz erre
Lemaradtam!

Pár apróság:

A s.SS.Pz.Abt.503-nak SEMMI köze nem volt a 3."Totenkopf"SS-páncéloshadosztályhoz!

A budapesti ostrom alatt NEM VOLT A VÁROSBAN OLYAN ALAKULAT, AMELY NEHÉZPÁNCÉLOSOKKAL VOLT FELSZERELVE!

cs
Csodabogár 468866 2010. június 17. 10:34
Válasz erre
Ufi!

Ne vedd bántásnak, de kicsit hosszabban (tételesen) válaszolnék, mint két mondat:

„Csak Freddy07-nek mondom, hogy az SS 505-el kapcsolatban,lehet,hogy tévedtem, de mentségemre legyen mondva, hogy az AFV club TigerI. late 1:35 dobozában rengeteg leírás és ábra van számokkal stb.Idézem "3th Company, 505 schwere SSPanzerabteilung, Poland, Summer 1944.Két festés egy dunkelgelb és a másik ez csak zöld csíkokkal megfejelve.A számok nem a tornyon hanem a lövegcső tövében 300, 301 ill312 sárga alapon.”

Akárhogy olvasgatom, itt szó nincs Magyarországról. Az SS megjelölés az AFV Club tévedése.

„Mi egyszerü makettezők, mint például én is, van éretségink értünk atörténelem hez, de nem a haditehnikához.Így csak a dobozokban lévő leírásokra hagyatkozunk feltételezve, hogy Ők tudják, hisz van elég emberük, hogy utnnajárjon.”

Bevallom, nekem NINCS érettségim, nem értek a történelemhez, se’ a haditechnikához. Talán nem nagyképűség, ha azt állítom, hogy a történelem egy részecskéjéhez, s az ehhez kapcsolódó technikához konyítok egy picit. Viszont büszke vagyok a helyesírásomra. Ugyanakkor ahol csak megtehetem, felhívom a figyelmet arra, hogy a makettgyártó cégek leírásainak ne dőljünk be. Erre vannak a fórumok, kérdezzünk, járjunk utána! (Még egyszer elnézést az „önreklámért”, de újfent csak a lenti linket tudom ajánlani)

„Egy egyenes rövid kérdés azokhoz akik amint látom és tudjuk otthon vannak ebben.
Van egy zimmerites Henshel tornyos Királytigrisem Ezt szeretném egy dióba a Budapesti várba helyezni 1944 októbertől decemberig.”

Kezdjük az elején: olyan, hogy Henschel vagy Porsche torony NEM VOLT. Mindkettő változatot a Krupp gyártotta, előbbit a Henschel, utóbbit a Porsche alvázakhoz.
A budai várban s környékén csak egy igen rövid ideig voltak Királytigirsek – ha érdekel a téma, tessék utána olvasni: Számvéber Norbert: Nehézpáncélosok!

„A kezelőszemélyzetem megvan hozzá ami Waffen SS figurák, így gondolom a tanknak is az SS használatában kell lennie.A konkrét kérdés milyena pontos festés , hanyas toronyszám, és az alakulati jelzés mint pl. a totnkopf egy halálfej.?”

Alig pár hozzászólással lentebb írtam, hogy Magyarországon egyetlen Waffen-SS alakulat használt Tiger II-t: a s.SS.Pz.Abt.501. Ők 1945. elején érkeztek hazánkba, de Budapest addigra elesett.

„Ennyi.Kérem azokat a kollégákat, hogy akik ezt biztossan tudják ,két mondatban közöljék.Fekete-fehér , igen -nem.
Megtisztelő válaszukat köszönöm előre is.”

Sajnálom, hogy nem tudtam két mondatban válaszolni – remélem azért némi segítséget nyújtottam.

Cs
Roadblock 468865 2010. június 17. 10:32
Válasz erre
mint ahogy egy műkedvelő tud tanácsot adni egy másiknak...
Pz.Abt 503 - járt Mo.-n (Csodabogár is megerősitette)
pz.Abt 505 - nem volt SS, hanem Heer és nem jártak felénk
SS pz.Abt 103 (503) - totenkopf - nem jártak Magyarországon.

Olvasnivaló:
www.lonesentry.com/panzer/tiger-tank-abteilung.html

Szerintem nem is volt SS királytigris Pest ostrománál, csak Heer, de majd a szakik megerősitik vagy megcáfolják...At SS.Pz.Abt 501et Ny-Magyarországon vetették be '45 februárjától. 
Ufi 468864 2010. június 17. 09:36
Válasz erre
Sziasztok Urak!
Csak Freddy07-nek mondom, hogy az SS 505-el kapcsolatban,lehet,hogy tévedtem, de mentségemre legyen mondva, hogy az AFV club TigerI. late 1:35 dobozában rengeteg leírás és ábra van számokkal stb.Idézem "3th Company, 505 schwere SSPanzerabteilung, Poland, Summer 1944.Két festés egy dunkelgelb és a másik ez csak zöld csíkokkal megfejelve.A számok nem a tornyon hanem a lövegcső tövében 300, 301 ill312 sárga alapon.Mi egyszerü makettezők, mint például én is, van éretségink értünk atörténelem hez, de nem a haditehnikához.Így csak a dobozokban lévő leírásokra hagyatkozunk feltételezve, hogy Ők tudják, hisz van elég emberük, hogy utnnajárjon.A Dragon azt írja: 3,/s,Pz,Abt.503,Hungary 1945 toronyszám 314 , viszont a festés szine lemaradt a KingTigerről.
Egy egyenes rövid kérdés azokhoz akik amint látom és tudjuk otthon vannak ebben.
Van egy zimmerites Henshel tornyos Királytigrisem Ezt szeretném egy dióba a Budapesti várba helyezni 1944 októbertől decemberig.A kezelőszemélyzetem megvan hozzá ami Waffen SS figurák, így gondolom a tanknak is az SS használatában kell lennie.A konkrét kérdés milyena pontos festés , hanyas toronyszám, és az alakulati jelzés mint pl. a totnkopf egy halálfej.?Ennyi.Kérem azokat a kollégákat, hogy akik ezt biztossan tudják ,két mondatban közöljék.Fekete-fehér , igen -nem.
Megtisztelő válaszukat köszönöm előre is.
Roadblock 468863 2010. június 17. 09:23
Válasz erre
A hiba onnan eredeztethető, hogy én az Abteilung-ot a magyar Zászlóalj kifejezéssel feleltettem meg...Ez valszinűleg az elégtelen német nyelvtudásom következménye is..
Csodabogár 468862 2010. június 17. 07:46
Válasz erre
Bocsesz, egy kis "önreklám" német pán
célos témában:

www.makett.org/viewtopic.php

cs
Számvéber 468861 2010. június 17. 06:41
Válasz erre
Nem csak a német, de az 1945 előtti magyar katonai szaknyelvben is használták az osztályt zászlóalj méretű alakulatokra (pl. tábori tüzérosztály, légvédelmi tüzérosztály, felderítőosztály, stb.). Igaz, hogy a M. Kir. Honvédségben felderítő-zászlóalj is volt.

A németeknél 1945 előtt a technikai (főleg gépjármű-) alapú vagy lovassági gyökerű, zászlóalj méretű alakulatot nevezték Abteilungnak.
Freddy07 468860 2010. június 16. 23:31
Válasz erre
Ismereteim szerint a német katonai terminológiában a páncélosoknál (de a páncélozott tüzérségnél, vagy a páncélos felderítőknél is pl) nem zászlóaljnak hívták hanem osztálynak (abteilung). Viszont náluk is használatos volt a zászlóalj kifejezés (bataillon) a gyalogságnál.
Teuton 468859 2010. június 16. 22:31
Válasz erre
Szia Roadblock!
Nem olvastál elég figyelmesen! :) A válasz egyértelműen benne van a Számvéber Norbert 5226-os hsz-ben. s.pz.Abteilung=nehézpáncélos osztály ami zászlóalj szintű alakulat volt, kb.500-1000 fő. A páncélos hadosztály (pz divizion)kb 10.000-21.000 fő, az pedig lebontható az általad leírt alakulatokra. Ezred-zászlóalj-század-szakasz. De már a két szó között is van különbség: osztály és hadosztály. Nem okoskodni akartam, csak az érthetőség kedvéért.
Üdv. Teuton     
Roadblock 468858 2010. június 16. 22:20
Válasz erre
Festési viták általában abból adódnak, hogy ritka az olyan WWII jármű, amelyet körbefotóztak volna és a fényképeken jól kivehetőek a szinek és a minták, már csak azért is, mert fekete-fehérek a képek.
A toronyszámok jelentik a legkevesebb problémát, a kamo séma már annál parázsabb viták tárgya... :))
Roadblock 468857 2010. június 16. 22:14
Válasz erre
Bocs, de a zászlóalj és a hadosztály az nem azonos az osztály és hadosztály megfeleltetéssel...nekem legalábbis.
Kicsit fáradt vagyok már, de ha zászlóaljról és hadosztályról irt volna Csodabogár, akkor még én az abszolút laikus is megértettem volna... Az osztály mint olyan nem igazán használt terminus, ha jól tudom. Század-Zászlóalj-Ezred-Hadosztály ezeket tudom értelmezni, de ezek között nem szerepel az osztály.

Azt mondjuk nem értem továbbra sem, hogy egy Panzer Abteilung hogyan lehetett 10-20e ember? 1 zászlóalj 3 századnyi tankról beszélünk...Az, hogy önálló feladatokkal ellátott egység volt az egy dolog, de attól még zászlóalj szintű egység. Nem?

Nem kekeckedni akarok...csak megérteni végre.
Elnar 468856 2010. június 16. 21:58
Válasz erre
Szerintem fontos. Így pl nem fest föl olyan toronyszámot, vagy alakulatjelzést, ami a megjelenítendő helyen és időben nem létezett. Az átszervezésekből meg megmutatkozhat a gépek állapota, esetenként még pontos sérülései is. /én biztos felhasználnám ezeket/
Tyimosenko 468855 2010. június 16. 21:56
Válasz erre
Koszonom az infot!

A Skorzeny-visszaemlekezest olvastam, ha jol emlekszem maga Gosztonyi is megjegyezte a cikkeben, hogy ez nem tekintheto hiteles forrasnak. Ilyen furcsa tevesztesre emlekszem, hogy Panthernek nevezi a harckocsikat.

Egy szerencsetlen katonat meg allitolag kilapitott egy Tiger B valahol utkozben a Varba. Ez az info is megerositheto?
Koszonom.
udv.
Számvéber 468854 2010. június 16. 21:45
Válasz erre
Egyébként Csodabogárnak hihettek. Nagyon ritkán téved.:)

Szerintem a makettezőknek nem kellene erőltetni a harcjárművek hadtörténeti (hadszervezeti és alkalmazásbeli) vonatkozásait. A festésből is éppen elég vita kerekedik...:)
Számvéber 468853 2010. június 16. 21:38
Válasz erre
"Nekem az osztály és a hadosztály között nincs különbség. :("

Talán az alapoknál kellene elkezdeni. A II. vh-s német osztály (Abteilung) zászlóalj méretű alakulat 500-1000 fős létszámmal, a hadosztály (Division) pedig 10-21 ezer fős.
Roadblock 468852 2010. június 16. 21:20
Válasz erre
Kezd egyre zavarosabb lenni..
Nekem az osztály és a hadosztály között nincs különbség. :(

Ahány forrás, annyi különböző történetet irnak le... Amiket én olvastam ott az átszámozást az új Királytigrisek rendszerbe állitásával azonos időre teszik.Több helyen is..
Felmorzsolódott helyett pedig inkább azt kellett volna irnom, hogy súlyos veszteségeket szenvedett és Ausztriában érte a háború vége... '45 márciusára, 1 hónappal azután, hogy Győr környékére vezényelték őket a 34 Királytigrisből 8 volt üzemkész...

Az én "forrásaim" szerint a 14 tank/század addig volt érvényes, amig Tigris I tankjaik voltak, Királytigrissel 1 század már csak 9+1 tankból állt..
Érdekes az is, hogy az SS.Pz.Abt 501 a Pz.Abt 509-től és 506-tól is kapott Tigris II-ket '44 végén, '45 elején és az 509esek '45 áprilisában "visszarekviráltak" 5 elhagyott nagymacskát Ausztriában.

A 102ek pl az összes Tigris I tankjukat elvesztették '44 szept. 1-ig, akkor rendelték vissza őket Sennelagerbe és lettek 502 Királytigrisekkel felszerelve.

Abban megegyezhetünk gondolom, hogy SS. Pz. Abt. 501es Pesten nem járt csak Ny-Magyarországon '45 február után... :))
Számvéber 468850 2010. június 16. 20:28
Válasz erre
Kedves Tyimosenko!

Az úr a nyolcvanas évei legvégén jár. Szellemileg és fizikailag KIVÁLÓ állapotban van. Nagyon sok mindenre emlékszik. Többek között ennek a képnek a keletkezéstörténete is érdekes...:))
Gosztonyi (nyugodjék békében!) hadtörténeti szempontból erősen felejtős. Mondjuk a Panzerfaust akció részleteire Skorzeny sem mindig emlékszik jól.
Amit én levéltári forrásokból összeszedtem, azt anélkül megerősítette, hogy ismerte volna őket. Ilyen például a Tiger B-ben hatodiknak beült magyarországi "népi német" SS-katona, aki miután a Tiger B lövegtornya ráfordult a Nimródra, kidugta a fejét és megkérdezte őket magyarul: " Most jól besz...tatok, mi?":)))

Üdv
Tyimosenko 468849 2010. június 16. 20:22
Válasz erre
Udv Norbert,

Meg tudnad mondani hany eves most az ur? A foton, nekem ugy tunik, mar a 20as evei vegefele jart.
Jo egeszsegi allapotban van? Emlekszik meg az esemenyekre? Tudta igazolni vagy cafolni barmiben is a var elfoglalasarol szolo beszamolokat? Azt hiszem Gosztonyi tollabol szarmazott az az egeszen reszletes leiras az esemenyekrol, amit meg talan a Top Gunban olvastam. Ennek a hitelesseget meg tudta erositeni?
Koszonom.
Számvéber 468848 2010. június 16. 20:07
Válasz erre
A Tiger B mellett az SS-katonával beszélgető magyar honvéd (hála az Égnek) még ma is él! A testőrlövész-zászlóalj egyik Nimródjának parancsnoka volt 1944. október 16-án. Június 19-én este ott lesz ismét a Kapisztrán téren, ahol bárki megnézheti a felújított Nimródot.
Csodabogár 468847 2010. június 16. 19:52
Válasz erre
Na erről beszéltem... :-(

Az átszámozás független volt attól, hogy Tiger I vagy Tiger II volt-e rendszeresítve az adott alakulatnál (pl. a s.SS.Pz.Abt.101 mindkettőt használta 1944. nyarán).

s.SS.Pz.Abt. = schwere SS-Panzer Abteilung - nehéz SS-páncélososztály

Olyan, hogy nehézpáncélos hadosztály - NEM LÉTEZETT.

Ezek önálló, általában hadtest vagy hadsereg alárendeltségben alkalmazott osztály-szintű alakulatok voltak.

Az említett s.SS.Pz.Abt.101 1944. őszén lett átszámozva s.SS.Pz.Abt.501-re, s 1."LSSAH"SS-páncéloshadosztálynak lett alárendelve a "Wacht Am Rhein" hadművelet előtt - mint annak II. páncélososztálya. Az alakulat NEM morzsolódott fel, s főleg nem 1945. februárjában - különben hogyan vett volna részt az 1945. március 6-án kezdődő "Tavaszi ébredés"-ben?

A Magyarországon bevetett Királytigrisekről röviden:

Hazánkban három alakulat használt Tiger II nehézpáncáélost:
s.Pz.Abt.503
s.Pz.Abt.509
s.SS.Pz.Abt.501

Az első kettő a HEER, míg utóbbi a Waffen-SS alakulata volt.
A s.Pz.Abt.503 1944. őszén érkezett hozzánk. Többségében (de nem mind!) zimmeritezett harckocsikkal volt felszerelve, amelyek a "klasszikus", sárga alapon zöld-barna terepezést kapták.

A s.Pz.Abt.509 1945. elején érkezett hazánk területére, hogy részt vegyen a Budapest felmentését célzó "Konrad 3" hadműveletben. Páncélosai mind 1944. szeptembere után készültek, így nem volt rajtuk zimmerit bevonat, s éles-kontúros szabványfestést kaptak (amely nagy valószínűséggel zöld alapra készült)

A s.SS.Pz.Abt.501 1945. februárjának lején érkezett Magyarországra az előírt 45 darab nehézpáncélos helyett 36 darabbal. Ebből két darab parancsnoki harcjármű volt. A 2. és 3. század teljesen fel volt töltve (14-14 darab), míg az 1. században csak 6 darab (egyébként vadonat új) Tiger II volt. Ezen alakulat is 1944. szeptember UTÁNI gyártású páncélosokat kapott.

cs
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.