/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.
Emerick 469640 2010. december 4. 20:14
Válasz erre
Jajaj, emberek. Valamit benéztetek...
A német páncélos fegyvernemeknél nem volt rendszeresített sisak. Egyedül valamelyik rohamlövegdandárnál lettek ejtőernyős rohasisakok kiosztva (a számára nem emlékszem), mert a hagyományos rohambiliben nem lehetett elférni a járművekben. Amit sisaknak véltetek, az a korai harckocsizó sapka. Ezt hagyták később el. Maradt a tányérsapka és a többi, hagyományos szövetsapka, többféle szabással.
Röviden: sisakot nem hordtak a zárt páncélozott eszközökben, mert nem lehetett azokat viselve rendesen mozogni, feladatokat ellátni. Ha látni is fényképeken járművekre felrögzített rohamsiakokat, azok kizárólag külső használatra voltak rendszereítve, ha a járművet elhagyva kellett harcolni.

I.
wittman44 469639 2010. december 4. 20:14
Válasz erre
Nem Wittman a nevem, csak hasonlóságból tettem ezt a a nevet a Nagy Wittmann nevét nem lennék méltó viselni, mert Ő egy igazi hős volt.
A lényeget megértettem, de konkrét adatokat szerettem volna mert egy diorámát akarok összehozni a tordai ütközetről ahoz kéne pontos info.

Mégegyszer köszönöm Wittman 
Csodabogár 469638 2010. december 4. 19:30
Válasz erre
Ja! A "stover037_image002" elnevezésű képen Jg.Pz.IV van, nem Pz.IVL70!
Csodabogár 469637 2010. december 4. 19:27
Válasz erre
Kedves wittman44!

(Ha a nicked a német harckocsizótól ered, akkor azt biza' illene két n-nel írni, ha ez a becses neved, akkor bocs, nem szóltam)

Magyar Pantherekről fotót találni - mintha a Szent Grált keresnéd. Létezik ugyan pár darab, de nagyon gyenge minőségűek, s csak az egyiken látszik a toronyszám egy része.

Ha nem segített a rendszer megértésében, amit írtam, sajnálom. Próbálom kicsit szájbarágósan:

Gyakorlatilag majd' mindegyik német páncélosalakulat járműveinek ugyanolyan toronyszámai voltak. Tehát a legtöbb páncélososztálynak volt pl. 321-es számú harckocsija.

A legcélszerűbb, ha kideríted, melyik alakulatok vettek részt az adott ütközetben, s az alapján már el tudsz indulni.

Inkvizítor!

Óvatosan a zöld alapszínű Pz.IVL70-ekkel! Én is azt hittem, hogy ez a kései festés az, de aztán találtam olyan fényképet, ami tökéletesen az ellenkezőjét bizonyítja...
:-)

üdv

cs
wittman44 469636 2010. december 4. 18:49
Válasz erre
köszi bár a Párducokra még igy sem elég ez a magyarázat, nekem, tehát kérek mindenkit aki tud vagy a német vagy a magyar 1944-ben lezajlott tankcsata párducai tornyszámairól valamit kérem irjon nekem.

Köszi Wittman
X INKVIZÍTOR X 469635 2010. december 4. 18:28
Válasz erre
legutolsó változat, sárga-zöld

ez egy kanadai múzeumban van, már nem ilyen a színe,homoksárgára van mázolva tetőtől talpig :(
legutolsó változat...
1
1
PzIV-70V-1
PzIV-70V-1
333
333
2
2
egyszínsárga
egyszínsárga
stover037_image002
stover037_image002
Left
Left

a német tankok számozása a következő rendszer szerint történt :

1. szám a század száma, amelyikben a harckocsi rendszerben ál
2. szám a szakasznak a száma
3. szám azt jelzi, hányadik harckocsi a szakaszban.
:):):)

tehát, ha egy tank pölö a 234 számot viseli : 2 század, 3. szakaszának 4. járműve.
stimmt ?

Ufi

szerintem a németek tankjainak olyan jó volt a rugózása, hogy nem kellett fejvédő, a nehézpáncélosok meg amúgy sem pattognak úgy,hogy a személyzet szétfejelje a berendezést.

bk109

kezdetben sárga alapon zöld és vörösbarna foltok - sávok / egyébként a németek Panzer IV/70 (V)-nek hívták az általad említett járművet / átszóródásos terepmintával,aztán később a szőlőfürt - minta sárga alapra, a hábórú végén pedig zöld alapra vékony sárga és barna csíkok, szórt vagy éleskontúrral...
farposst.ru, és militarymachine blogspot.com -on van jónéhány letölthető Jagdpanzer könyv, festésekkel is, bár nem szabad mindet komolyan venni :)
kapsz pár fotót kiindulásnak
wittman44 469634 2010. december 4. 17:55
Válasz erre
Sajna nem találtam párduc toronyszámot a honlapon amelyet keirtál.
De azért köszi a figyelmedért.

Üdv Wittman
Csodabogár 469633 2010. december 4. 17:12
Válasz erre
A toronyszámra gondolsz?

A német páncélosok számozása logikus rendszer szerint történt. Nem akarlak elkeseríteni, elméletileg minden egyes alakulat ugyanolyan számozást viselt (eltekintve egy-két kivételtől)

Ha érdekel a téma, akkor Neked is csak a következőt tudom ajánlani:
www.makett.org/index.php

üdv

cs
unicellular 469632 2010. december 4. 17:10
Válasz erre
wittman44 469631 2010. december 4. 16:49
Válasz erre
Minden tanknak van egy száma amellyel felismerhető, volt olyan Tigris például amely 2 vagy 3 esetben megeggyező számot kapott, és igy az egyik szerepelt a keleti fronton a másik pedig a nyugatin, az okát én sem tudom, csak gondolom, hogy a külömböző harckocsizó alakulatok ugyanolyan számozást kaphattak (talán).

Wittman
Csodabogár 469630 2010. december 4. 16:41
Válasz erre
Mi az a sorozatszám?
wittman44 469629 2010. december 4. 16:23
Válasz erre
Segitséget kérek!
Olyan Párduc G harckocsi sorozatszámot keresek amely járhatott az 1944-es tordai tankcsatában, vagy a visszavonulásban volt szerepe.
Ha vannak fotók azok is segitenének.
Köszönettel Wittman
Csodabogár 469628 2010. december 4. 11:45
Válasz erre
bk109!

Attól füg, milyen Pz.IVL70-et szeretnél építeni. Az alapszínűk 99%-ban a hagyományos sötétsárga volt egyébként. A legkorábbi, még zimmeritezett változatok még a szokásos, az alakulatok által felvitt festést kapták, aztán, 1944. októberétől ezek is nagyjából egységes festéseket kaptak. Előbb (szerintem nagyjából október-novemberben) az ún. "korong", vagy "szőlő"-mintát, később egy egyszerűbb, a sárgából már csak szinte sávokat meghagyó festést kaptak.

A "HJ" jagdpanzereiről sajna lövésem sincs, hogy milyen festést kaptak, de úgy rémlik, mintha azt írták volna, hogy kaptak valaminő álcázást... Bocsesz, de a nyugati hadszínteret még nem annyira kutakodtam át, leragadtam a hazai témánál.

üdv

bp
Ufi 469627 2010. december 3. 18:55
Válasz erre
Szia Inkvizítor!
Értem.De mi történt akkor ha mondjuk 40-el hepe-hupás területen megtettek 30 km.-ert? Azoknak már nem volt fejük.Ma már korszerübbek a harckocsik, de ha nemlett volna rajtunk a speciális sisak egy Újdörögdi gyakorlaton széttört volna a fejünk mint a tojáshéj.Így se volt kellemes.Akkor ezt Ők , hogy küszöbölték ki?
bk109 469626 2010. december 3. 18:22
Válasz erre
Szevasztok!
Következő lenne a kérdésem, elkezdtem épiteni egy JPZ IV/L70-est,teljes tanácstalanságban vagyok a festést illetően.Mi volt az alapszin és milyen szisztéma
szerint volt lefestve.
Ha valaki tud kérem segitsen.
Üdv bk109@freemail.hu
X INKVIZÍTOR X 469625 2010. december 3. 17:28
Válasz erre
a németeknek a háború elején volt harckocsizó sisakjuk, ez alatt az idétlen barretszerűség alatt hordták, aztán kivonták a szolgálatból,talán 41 körül és onnantól kezdve a gyalogságnál is rendszeresített sapkákat hordták, csak fekete színben - vagy az m43at terepszínben.

ami a Pantherek kipufogóit illeti, érdekes, hogy a D verziók még két kipufogóval rendelkeztek, aztán az A változatnál megjelent az egyik oldalt 3 másik oldalon 1 elrendezés, aztán a G verzióknál ismét csak két kipufogó...

Csodabogár

köszönöm az információt, nagyon sokat segítettél, főleg a folttérkép belinkelésével.
én magam is kétségekkel viseltetek a piros színű tankokkal kapcsolatban --- a szememnek hiszek, és a fotóknak, nem a nyugati " szakértők " elméleteinek / akik sokszor egy Pz IV- et nem tudnak megkülönböztetni egy Tigertől :):) /

tehát akkor kötény belső részit nyugodtan mázolhatjuk pirosra - amúgy is minek oda rejtőszín, meg amúgy is koszoljuk, és amúgy se nagyon látszik :):) ?

ha már festés :
a Hitlerjugend JPz IV /L48 járművei Normandiában csak egyszínű sárgák voltak, avagy terepmintásak,és felfestették e rájuk a hadosztályjelzést ?
vereri05d 469624 2010. december 3. 16:49
Válasz erre
Sziasztok.
Azon gondolkozok mire szolgál az a kipufogórendszer ahol baloldalt 3 jobboldalt csak 1 kipufogócső van. Pl. Jagdpanther. vagy egy Párducnál
Erik
Gyusz 469623 2010. december 3. 12:51
Válasz erre
Ufi 469622 2010. december 3. 12:46
Válasz erre
Csodabogár! Nagyonszépen köszönöm , így legalább nem szúrom el a festést.De ugye harckocsizó sisak.Apropó! Ha már HK sisakról van szó!Annó én is harckocsizó voltam Nagyatádon.Nekünk is volt sisakunk, a második v.h-ból ismerek orosz, amcsi, francia, olasz,magyar stb. harckocsi sisakokat. a Németeknek nem volt, vagy csak én nem ismerem?Nem találkozom egy maketten sem velük.Kérlek ha volt ilyen és van róla képed tegyél fel egy képet, hogy legalább lássam.
Csodabogár 469621 2010. december 3. 11:51
Válasz erre
Ufi!

A sisak egy nagyon korai, még háború előttről származó cucc, az egyenruha pedig csukaszürke - ezek ugyanis nem harckocsizók, hanem rohamtüzérek (ha megnézed, a váll-lapok pereme sem rózsaszín, hanem piros)

Freddy!

Egyértelműen a Dragon a legjobb választás.

cs
ZetaZoll 469620 2010. december 3. 11:39
Válasz erre
Köszi, így már sokkal tisztább, az angol rész alapján teljesen más irányban indultak el a gondolataim... Még egyszer köszi! :)
Csodabogár 469619 2010. december 3. 11:00
Válasz erre
Festés:

Gyakorlatilag minden háború végi német járműről kitalálták már ezt a piros-alapozós dolgot, de mind-mind a tizen-huszon éve megjelent Osprey mondatain alapszik.

Lényeg, hogy ez így parttalan vita, ki-ki valóban úgy készíti el a maga makettjét, ahogy gondolja. Én spec. kötöm az ebet a karóhoz, hogy a vörös-alapozós teória sületlenség, de ez magánvélemény. Zsűrizni meg sokak örömére egyre kevesebbszer szoktam... s mind kevesebbet fogok. :-)

Gyusz!

Eleinte simán betűzködték a letört/levágott gallyakat a járművek réseibe, meg ahova tudták. A háború vége felé azonban már megjelentek a direkt erre a célra szolgáló gyűrűk, amibe beledrótozták a növényzetet.

Érdekesség egyébként, hogy pl. a Tiger I-ek homlokpáncélja előtt található kétoldalt egy-egy lik. Ebbe lehetett rögzíteni egy szerkezetet, ami tulajdonképpen egy váz-szerkezet volt, amire ponyvát húztak, ami így egy teherautó sziulettjét formázta. Még soha nem láttam használatban... :-(

üdv

cs
Ufi 469618 2010. december 3. 10:58
Válasz erre
Bocsánat, hogy ilyen kis kép volt csak.Dragon 6347.
Freddy 469617 2010. december 3. 10:57
Válasz erre
Sziasztok!

A piacon lévő készletek közül melyikből lehet a legjobb magar Tigrist csinálni 1/35-ben? Átláthatatlanul sok Tigris van kiadva már, és annyira nem vagyok profi a 2. vh-s német témában, mint itt a hozzászólók többsége. A segítséget előre is köszönöm!

(Keresés egyéb paraméterei: Dragon még árban belefér, kiegészítőt használni nem akarok, a zimmerit előny, ha megvan, de azt esetleg még meg tudom oldani magam)
Ufi 469616 2010. december 3. 10:56
Válasz erre
images
images

Sziasztok!
Az első képen a középső katona fején az a sapka mi?Talán harckocsizó sisak?Ha meg a két ember harckocsizó akkor miért barna ruhában vannak , és nem feketében?Úgytudom , hogy kezdetektől fekete volt az egyenruha.Vagy csak nyomdahiba?
Köszönöm.
romsitsa 469615 2010. december 3. 09:58
Válasz erre
Szervusz,

ha tudsz németül itt egy rövid összefoglaló a rendőri alakulatokról.

www.lexikon-der-wehrmacht.de/Zusatz/SS/Ordnungspolizei-R.htm

Ha nem, akkor:
ezek az alakulatok 1943-tól nevükben kapcsolódtak az SS-hez (részben a rendőrség és az SS közti kapcsolat kifejezésére, részben a rendőri egységek harci bevetésének elismeréseként), de effektíve rendőrök képezték a legénységet.

Üdv

ad
Gyusz 469614 2010. december 3. 08:57
Válasz erre
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy a németek hogyan álcázták növényekkel a harckocsikat / tankokat? Ahogy láttam néhány tankra drotot húztak és arra aggatták fel az ágakat, de pontosan érdekelne...
romeo 469613 2010. december 3. 08:16
Válasz erre
Tyimosenko 469612 2010. december 2. 23:07
Válasz erre
Nyilván, mint ahogy írtam, már csak színes fotó kéne ilyen járműről. Mivel talán se ellene se mellette nem lesz már bizonyíték, az adott személyen, makettezőn, zsűrin múlik elfogadja-e vagy megtűri az elméletet. Kb. mint a zöld Tigrisek.
Mindenesetre nem a Walden találta ezt ki, máshol is felhozzák ezt a témát, például a Vadásztigrisek festésével kapcsolatban is láttam már asszem.
Dééé 469611 2010. december 2. 23:02
Válasz erre
Famon az alakulatjelzés található.
Angolul: Workshop Battalion Hermann Göring, Vehicle Maintenance Companies.
Németül: Instandsetzungsabteilung Hermann Göring, Werkstatt kompanie.
Hermann Göring Karbantartó osztály, 1. műhely század. Gépjárműjelzése: fekete K körben.
Robpanzer 469610 2010. december 2. 22:44
Válasz erre
Sziasztok!
A Polizei Regiment Bozen-ről tudtok valamit? http://beute.narod.ru/Beutepanzer/italy/autoblinda/AB_41/ab-41-1.htm
Itt azt írják, hogy SS alakulat volt, de sem az Autoblindákon, sem az egyenruhákon nem látok SS jelzéseket.
ZetaZoll 469609 2010. december 2. 21:42
Válasz erre
Sziasztok!
Én most a Trumpeter 1/72-es Famoját építem, és arra lennék kivácsni, hogy a festési útmutatóban szereplő szürke járműről tud-e valaki mondani pár szót, ez a papír szerint a Hermann Göring Workshp Bttn, Vehicle Maintenance Co. Germany 1942 lenne. Az interneten erről így nem találtam érdemi információt... Jól gondolom, hogy ez egy gyárban felújított jármű lenne? Ez így volt bevetve bárhol, vagy a sárvédőjén szereplő fehér körlapon fekete "K" a gyárra vonatkozó jelzés?
Csodabogár 469608 2010. december 2. 21:06
Válasz erre
Na, akkor ezt most gondoljuk végig, és vegyük sorra, mink van. Amit beidéztél:
1944. október 31-én kelt utasítás szerint a jövőben a páncélosokat nem kell sárga alapszínűre fújni. A szokásos háromszínű, sárga, zöld és barna színeket kell felvinni az alapozó vörösre.A gyakorlatban néha foltokban látható maradt az alapozó.

Ennek az első része egy korabeli utasítás, amely egyébként eredetileg egész pontosan úgy hangzik, hogy az alapozóra nem szabad teljes sárga alapfestést csinálni, hanem a három álcázószínt (sárga, barna, zöld) egyenlő arányban kell felhordani a páncélosra.

Ez eddig a tény. A folytatás Greg Walden megállapítása, amiről eddig senki nem látott még bizonyítékot! Ráadásul az ő állítása szerint akkor négy színnek kéne látszódnia!

Lépjünk tovább! Mi a logika abban, hogy a festésből kihagynak egy lépést? Mivel a terepfoltoknak csak egy részéről beszélünk, ezzel időt nemigen spórolhattak. Max. egy-két mozdulatot... és egy kevés festéket. Ugyanakkor későbbi gyártású járműveknél gyönyörű szabályos festéseket találunk. És soha, sehol nem említik, hogy pl. a vörösesbarna festékből hiány lett volna.

Más. Volt szerencsém közvetlen közelről megvizsgálni egy eredeti festésű Panther köténylemezt, amely 99%, hogy az 1."LSSAH"SS-páncéloshadosztály harckocsijáról származott, a "Tavaszi ébreés" idejéből (méghozzá ún. "Adidas-csíkos Panther!) Naqyon alaposan megvizsgáltuk, és a következő tényeket állapítottuk meg:

- a kötény belső felületét oxid-vörös alapozóval festették le, ami egy erőteljesebb karcolástól már sérült
- ez az alapozó kifejezetten pirosas árnyalatú volt, mintsem barnás
- a külső felület alapozása egy nagyon erős, strapabíró réteg volt, mégpedig szürke!
- az álcázó színek közül egyik sem volt alapszínként alkalmazva
- az olívzöld és a vörösesbarna sávonként, egymást váltva került a szürke alapra, kb. 50-70cm ferde sávokban
- ellentétes dőlésszögben egy sokkal vékonyabb sárga sáv lett felfújva a két színre

Ezek a tények ugyan nem bizonyítják, hogy nem volt vörös-alapozós terepmintájú jármű, hiszen a "nincs" felettébb nehezen bizonyítható. Viszont mindmáig nem került elő olyan bizonyíték sem, amely az oxid-vörös álcaszínként való használatát bizonyítaná.
Emerick 469607 2010. december 2. 20:48
Válasz erre
Szervusz!

Az MKir honvédség gyakorlatilag minden páncélos eszközének (is) volt katonai rendszáma! ;)
A Pz I-nek, a Toldiknak, Turánoknak, Fiat 3000B-knek, Nimródoknak, Zrínyiknek, Ansaldoknak, Fiat 2F és BMW atrappoknak. (és amiket kihagytam, na akzoknak is). Egyedül az 1944 második felétől átvett német páncélosok kérdésesek (Panther, Hetzer, Stug III stb), no meg azok, melyeket német használatból vettek közvetlenül át és melyeket eredeti jelzéseikkel használtak.

Másképp megközelítve: Ha nincs rendszáma, a katonai és polgári közigazgatás hogy tarthatta volna számon őket?

I.
Tyimosenko 469606 2010. december 2. 19:09
Válasz erre
Konkrétan a vörös alapozóval kapcsolatban Greg Walden az ss501panzer.com-on ezt írja:

Another order dated 31 October 1944 directed tank factories to cease applying a base coat of dark yellow. The standard camouflage scheme was to be applied in dark yellow, red brown, and olive green over the red oxide primer. In practice there were sometimes patches of primer left showing.

Na igen, már csak színes fotó kéne egy-egy járműről ilyen festéssel. :)
Tyimosenko 469605 2010. december 2. 18:59
Válasz erre
Persze ez világos, csak arra utaltam, hogy nemcsak a hasábkeresztet fújták át, hanem az egész jármű átmenetes festésű volt a képek alapján kilövésekor és itt most makettező szemszögből nézve ez számít.
Csodabogár 469604 2010. december 2. 18:08
Válasz erre
front
front

No meg az eleje:
Csodabogár 469603 2010. december 2. 18:03
Válasz erre
Hinterhalt_paint_scheme
Hinterhalt_paint_sch...

Szabványfestés:
Csodabogár 469602 2010. december 2. 17:17
Válasz erre
Az Osprey nagyjából 15-20 éve jelent meg. Azóta nagyon sok minden kiderült már... :-)

Speciel jómagam egyre vehemensebb módon tagadom, hogy bármelyik német páncélos úgy hagyta volna el a gyárat, hogy a vörös-oxid alapozót használták volna álcázószínnek. Ez egy sokéves városi legenda, ami szerintem egyszerű fordítási hibának tudható be.

Nem szeretnék az ismétlés unalmas bűnébe esni, sem az önreklámozás hibáját elkövetni, de ezeket már leírtam:

http://www.makett.org/index.php?topic=141.0

Mellesleg még ide, a makettinfóra is tettem fel anno rajzot a szabványfestésről, pont ebbe a topicba.

folyt. köv. Le kell lépnem, de később szívesen segítek, ha tudok...
üdv

bp
X INKVIZÍTOR X 469601 2010. december 2. 17:00
Válasz erre
Csodabogár, kösz az infot.

ahány " szakértő hadtörténész " annyi verzió, ehhh, nem csoda ha az emberfia nem tudja, kinek higgyen...most nézem az Osprey new vanguard King Tiger heavy tank kiadványát, ott is következetesen 003nak írják a 008-at.

namost, akor azt is jó lenne tudnom, mi is a " szabványfestés "
RAL 6003 zöld alapon éleskontúros vörösbarna és sárga foltok, pöttyözve minden szín a másik kettővel ?
avagy a " red primer " oversprayed olive green and dark yellow, ahogy ez írogatják az angolszász " szakirodalomban " ?
és ez a RED PRIMER nem azonos az álcázásra használt red brown-nal / amelynek a Tamiya XF 64-et feleltetik meg ?
nem én vagyok ennyire műveletlen, összevissza írkálnak mindent :):):)
a fentebb említett osprey könyveben azt írják, zöld volt az alapszín (21.oldal,44 novemberétől, azon éleskontúros sárga RAL 7028 és barna RAL 8017) viszont a színes ábrák kommentjeihez azt írják hogy red primer - például a 204es alapszíne is red primer...aaarrrggghhh.
Csodabogár 469599 2010. december 2. 15:46
Válasz erre
Egyébként, igazán nem akarok kötözködni, de a lentebb becsatolt magyar cuccoknak nem illene csinálni egy saját topicot? Ez ugyanis a német verdákról szól...

;-)

cs
Csodabogár 469598 2010. december 2. 15:43
Válasz erre
a (1)
a (1

Mondom volt, a 222-nek az eredeti festése volt éleskontúros. Ezt fújkálták át később, eltakarva a hasábkereszteket is.
Tyimosenko 469597 2010. december 2. 15:08
Válasz erre
Hát nem tudom mi történt a 222-es festésével, a toronykereszt átfestésén kívűl, de azon a néhány ismert képen a stavelot-i ház előtt szerintem látszik, hogy az egész jármű átmentes festésű, nemcsak a torony.
Elnar 469595 2010. december 2. 14:52
Válasz erre
Üdv!

De igen... //ez még kávé előtt íródott//
Volt egyeltalán F2 használatban? F-ről, J-ről, meg H-ról tudok /meg talán G-ről/
Csodabogár 469594 2010. december 2. 14:27
Válasz erre
A 204, 008 és 222 eredetileg mind éleskontúros szabványfestésű jármű volt, csak a 222-re fújtak rá később. A 332 valóban valami furcsa katyvasz volt, bár a teljes festéséről sajna még nem láttam rendes képet.
Tyimosenko 469592 2010. december 2. 12:44
Válasz erre
Az INKVIZÍTOR által felsorolt 204, 008, 222, 332 toronyszámú járműveknél pont ez az eltérés a festésben felmerült, a 222 és 332-nek az egész festése különbözött. Átmenetes foltozás és a 332 pöttyök nélküli. Na de a www.ss501panzer.com-on ott van minden infó.
romeo 469591 2010. december 2. 12:09
Válasz erre
Üdv Elnar!

"Pz IV F2 mind magyar rendszámú volt /30. hk.e/ rengeteg kép van róluk (fotó: 1H-837,838,841,843,846?,849,850,852,853)."

Nem tévesztetted össze a rövidcsövű Pz.IV.F1-el? - mert az F2 hosszúcsövű volt
romeo 469590 2010. december 2. 11:25
Válasz erre
romeo 469589 2010. december 2. 11:25
Válasz erre
Üdv Rod666!
Köszönöm, megvan!
Csodabogár 469588 2010. december 2. 11:13
Válasz erre
A s.SS.Pz.Abt.501 páncélosai között (akárcsak a jogelőd s.SS.Pz.Abt.101 esetében) NEM VOLT 003 toronyszámú jármű.
A Józsa-féle könyvről elég anyit, hogy azzal szemben, amit a cím sejtet (Tigrisek az Ardennekben), ezek a nehézpáncélosok igencsak másodrendű szerepet játszottak a "Wacht am Rhein" alatt.
Peiper -akinek a harccsoportjába voltak rendelve- az oszlop végére sorolta őket, mert nehézkesek, nagyok és zabagépek voltak. Az élen a Párducok játszották a főszerepet, illetve a lövészpáncélosokon szállított páncélgránátosok.
A Schneider könyvnek csak a korábbi kiadásaiban szerepelt a 003 szám, azóta már korrigálásra került.

A festése ezeknek a harckocsiknak már egységes volt - eredetileg. Pár jármű azonban a s.Pz.Abt.509-től került ehhez az alakulathoz, és azoknak a számozás miatt belemázoltak a festésébe (pl. pont Kurt Sowa 222 toronyszámú Tigere). Eredetileg azonban mind az ismert szabványfestést viselték.

üdv

cs
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.