/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.
Csodabogár 469824 2010. december 19. 11:26
Válasz erre
Végig nézegetve az általad belinkelt oldalt, azt kell mondja, hogy nagyon jó képanyag van fent - rengeteg ostoba szöveggel.

Itt pl.:
http://www.ww2incolor.com/hungary/Units+Defending+Bp.html
Ezek a képek Győrött készültek...

Ezen a képen szerintük magyar gyártású (Rába) jármű látható:
http://www.ww2incolor.com/hungary/Halftrack+by+Don_+1942-1943.html
Csodabogár 469823 2010. december 19. 10:54
Válasz erre
Ez mind szép és jó, de komolytalan. A személyzet német egyenruhában van...
romeo 469822 2010. december 19. 10:23
Válasz erre
Csodabogár 469821 2010. december 19. 08:02
Válasz erre
Ez az 5."Wiking"SS-páncéloshadosztály II. páncélososztályának parancsnoki Párduca, egész konkrétan a parancsőrtiszté. A kép 1944. nyarán készült (vagy tán őszén?) Lengyelországban.

üdv

bp
Elnar 469820 2010. december 19. 01:47
Válasz erre
Talán a parancsnokra rá tudok képzelni egy posztóujjú bőrmellényt. Szerintem viszont csak szeretnénk ha magyar volna. Számvéber úr talán majd el tudja dönteni.
Bubu 469819 2010. december 19. 00:54
Válasz erre
romeo 469818 2010. december 19. 00:29
Válasz erre
romeo 469817 2010. december 19. 00:28
Válasz erre
6188-as fotó
6188-as fot
001
001

Érdekes, hogy a 001-es fotón az ablak mellett egy katonát látni, míg a 6188-as hozzászólás fotóján hiányzik...
romeo 469816 2010. december 19. 00:16
Válasz erre
romeo 469815 2010. december 19. 00:15
Válasz erre
Tarczay’s Panther Panzer, Hungary, 1944
Tarczay’s Panther...

Üdv!
forrás: www.ww2incolor.com/hungary/
Emerick 469814 2010. december 18. 20:18
Válasz erre
Felejtős... :) Hogy über... no szóval ez keményre sikerült, de igen, értjük, és igen, csak egyes német páncélos alakulatok kaptak Wirelwindeket. ;)
Tyimosenko 469813 2010. december 18. 19:58
Válasz erre
Helló Kontár!

Hihetetlen jók ezek a képek! Régóta gyűjtök képet Wirbelwindről, de ezek felét mégcsak nem is láttam.
üdv.
kinggi 469811 2010. december 18. 19:20
Válasz erre
Igen :) Azóta is mentegetem a képeidet(másokét is) :)

kinggi
Számvéber 469810 2010. december 18. 17:30
Válasz erre
Ez a s. Pz. Abt. 503 gépe 1944. október 15-én a körúton.:))

Üdv
mercure47 469809 2010. december 18. 17:16
Válasz erre
kössz!
Elnar 469808 2010. december 18. 17:07
Válasz erre
Ilyen négycsövű csoda szolgált magyar személyzettel, vagy ez csak az übermenscheknek jutott?
Kontár 469807 2010. december 18. 15:50
Válasz erre
1zo80fk
1zo80fk

Hoppsz az "1zo7xgi" helyett (La Gleize) ezt akartam feltölteni:
Kontár 469806 2010. december 18. 15:44
Válasz erre
wirbelwind01
wirbelwind01
1zo7xgi
1zo7xgi
123_140
123_140
246pan4
246pan4
11006
11006
4495743627_95745bd4fa_b
4495743627_95745bd4f...
c4_1_379
c4_1_379
flakvierling
flakvierling
ger-vierling
ger-vierling
wirbelwindek építés alatt
wirbelwindek épít...
rotation_of_cheat
rotation_of_cheat
Wirbelwind
Wirbelwind
wirblewind2
wirblewind2
wirbelwind02
wirbelwind02
wirby
wirby

És ittvan még néhány talán kevésbé ismert.
Kontár 469804 2010. december 18. 15:34
Válasz erre
Wirbelwind Budapest
Wirbelwind Budapest

Heló kinggi!

Látom visszaköszönnek a feltöltéseim :)
Sajna több hazai vonatkozásút azóta sem találtam. A 4. kép szerintem is budapesti és ha nem csal a szemem a bal szélen lévő táblán az áll, hogy "PÁLINKA" :)
K
sdsdaf 469803 2010. december 18. 15:32
Válasz erre
Ha a felig nyitottak ra gondolsz, azok az alapszinnel megegyezoek voltak belulrol, pl nashorn, marder generaciok. A zartak pl stugok, elefantcsont feher volt belul ahogy a tobbi nemet tankok.
Kontár 469802 2010. december 18. 15:28
Válasz erre
Heló mercure47!

Elefántcsont fehér, mint általában a német páncélosok. Emlegetik a zöldesszürkét és hogy 44 novemberétől már csak a vörös-oxid alapozó volt. A búvónyílások belső felületét, amik ugye néha láthatóvá váltak a külső alapszínek megfelelően kezelték, de természetesen nem minden esetben.
K
mercure47 469801 2010. december 18. 15:13
Válasz erre
Sziasztok! A német pálcélvadászok belülröl milyen színűek voltak?

mercure47
kinggi 469799 2010. december 18. 13:14
Válasz erre
990304_88283_Wirbelwind_Szekesfehervar
990304_88283_Wirbelw...
990304_88296_Wirbelwind_Hungary
990304_88296_Wirbelw...
1005845_65598_Wirbelwind_Magyarorszag
1005845_65598_Wirbel...
tn_800x600_1005845_65756_wirbelw

Ebbe nem vagyok biztos de úgy emlékszem hogy ez is Magyarországi,de ha nem akkor javítsatok ki:)
tn_800x600_1005845_6...

Ittvan 3 Magyarországi Wirbelwind./A negyedikbe nem vagyok biztos/

kinggi
Tyimosenko 469798 2010. december 18. 13:01
Válasz erre
wirbelw
wirbelw

Ha jól emlékszem ez egy budapesti kép. Meg még egy Magyarországon készült kép rémlik, fehérre meszelt Wirbelwindről egy Tiger B mellett, havas környezetben, talán Számvéber Norbert valamelyik könyvében láttam.
Emerick 469797 2010. december 18. 10:48
Válasz erre
Hali!

Ha keresgélsz a neten, képkereső funkcióban, sztem előbb-utóbb találsz képet Wirbelwindről is. Roncsokat fogsz csak találni (kivéve egy homályos budapesti képet), és onnan ismered majd meg a magyarországi vonatkozást, hogy a szovjetek két-, vagy háromjegyű nyilvántartási száma szerepelni fog valahol a kilőtt járművön. (szabadkézzel, fehér festékkel festve).

I.
Barni83 469796 2010. december 18. 00:14
Válasz erre
Szia Kontár!

Nagyon megköszönném, de ha tudsz internetes oldalt az is megteszi.

Köszi :Barni
Kontár 469795 2010. december 18. 00:06
Válasz erre
Heló Barni83!

Bevetettek, de tudtommal egyik sem volt "magyar jármű".
Majd keresek képeket :)
K
Barni83 469794 2010. december 17. 23:57
Válasz erre
Sziasztok!

Érdeklődnék a II. világháborúban Mo.-on bevetettek Flakpanzer IV. Wirbelwind-et?
A neten már sok helyen kerestem, de még nem találtam konkrétan magyar járművet.
Ha jól értesültem (1 netes fórumról) 1944. májusától kezdték el gyártani.
Ha valaki találkozott már hasonló képpel kérem tegye fel ide.
Előre is köszi a segítséget!
Barni
Elnar 469793 2010. december 17. 19:35
Válasz erre
Nekem ez akkor is túl vastag magyar keresztnek. Meg a fekete alapot sem látom.
romsitsa 469792 2010. december 17. 11:47
Válasz erre
93.120.1_mentodoboz_1
93.120....
93.120.2_mentodoboz_2
93.120....

Sziasztok!

Valaki meg tudná határozni a csatolt mentőláda méreteit (magasság-szélesség-mélység)?

Köszi

ad
panzerlöwe 469791 2010. december 17. 09:35
Válasz erre
Tyimosenko! Köszönöm neked is. Eddig még nem találtam többet, de majd keresek.
panzerlöwe 469790 2010. december 17. 09:33
Válasz erre
Kontár!
Köszönöm szépen! Én a neten nem találtam, bár próbáltam keresni. Már csak azt kéne eldöntenem, hogyan építhetném meg a jelenetet 1/35-ös HobbyBoss készletből. :-)
Köszi még egyszer!
romsitsa 469789 2010. december 17. 09:32
Válasz erre
romeo 469788 2010. december 17. 07:58
Válasz erre
Akkor valaki jó nagyot tévedett...
Üdv!
Tyimosenko 469787 2010. december 17. 01:31
Válasz erre
Üdv.
Nemzetközi fórumon lenne érdemes szerintem utánaérdeklődni. A ház a nagy árkáddal és a szoborral egész egyedinek tűnik, hátha valakinek beugrik a helyszín vagy valaki már kutatott utána.
Elnar 469786 2010. december 17. 01:03
Válasz erre
romeo! Ez ugyanaz a téma, mint a 6084. Ez is bolgár. Még a ruha egyezése is kérdéses nekem.
romeo 469785 2010. december 17. 00:02
Válasz erre
pz_II_hung
pz_II_hung

Üdv!
Kontár 469784 2010. december 16. 21:21
Válasz erre
223Berlin1
223Berlin1
223Berlin
223Berlin

Kicsit másképp.
Emerick 469783 2010. december 16. 21:12
Válasz erre
Helló Norbi!
Köszönjük a külön történetet a páncélvonat(ok)hoz! ;)
Nekem különösen tetszik, mert a kispesti kihúzó vágányok 10 perc sétára vannak tőlem... :) A vasút és minden berendezési tárgya vagy 80 éve változatlan. :) Kicsit piszkos, de izgi hely. :) Pláne így, hogy annó az állomás (valószínűleg) 1-es vágányán egy ilyen hadieszköz állomásozott.
Apropó: a vaúti forgalmakról, főleg a pesti oldaléról 1944 őszétől a front elvonultáig honnan lehet tájékozódni? Ugyanis több esetben láttam (fényképeken), hogy számos vasúti eszköz is a városban rekedt.
Üdv:
I.
Kontár 469780 2010. december 16. 19:21
Válasz erre
Berlin 3 July 1945
Berlin 3 July 1945

Üdv panzerlöwe!

Ahogy leírtad egyből beugrott az a felvétel csak épp az nem, hogy a gyűjteményemben hol van, így hát maradt az internet :)
K
panzerlöwe 469779 2010. december 16. 18:40
Válasz erre
Sziasztok!
Lenne egy nehéz kérdésem. Van egy fotó Robin Cross: A sas bukása c. könyvben, 186-187. o.-nál. Ide nem tudom feltenni, mert nyomtatásban van meg, eleve elég rossz minőség, különben is copyright:-). A képen szerintem egy roncs keretantennás Sd. Kfz. 223 van, a képaláírás alapján a helyszín Berlin, 1945. július. Előtte nők mosnak egy kútnál, háttérben Busch feliratú cégtábla az út túloldalán. Tudom, hogy ez így eléggé bonyolult, de ha valamelyikőtöknek ismerős esetleg, hálás lennék bármilyen infóért... (Típus, helyszín stimmel-e, van-e valahol jobb minőségben stb.)
Számvéber 469778 2010. december 16. 16:08
Válasz erre
Persze, hogy van hasonlóság. Mindkettő magyar páncélvonat lövegkocsija...
Ám a Keleti pu. előtti egy rögtönzött változat. Ez amúgy látszik is rajta.:)
romeo 469777 2010. december 16. 16:06
Válasz erre
romeo 469776 2010. december 16. 16:04
Válasz erre
Alaposabban megnéztem, igen van némi eltérés.
Számvéber 469775 2010. december 16. 15:59
Válasz erre
Szerintem a teljes szerelvényt ábrázoló fotón nemugyanaz a lövegkocsi látható. A Keleti pályaudvar előtt lefényképezett lövegkocsinak nem ugyanott van a lövege, és a tetőn lévő figyelő és forgótorony helye sem stimmel...
romeo 469774 2010. december 16. 15:48
Válasz erre
magyar páncélvonat
magyar páncélvonat

A vagon megegyezik a fotón látható páncélvonat első vagonjának típusával.
forrás: www.netlabor.hu/roncskutatas/node/6714
romeo 469773 2010. december 16. 15:40
Válasz erre
Üdv!
Elöl biztosan nem 40mm gépágyú van!
Számvéber 469772 2010. december 16. 14:37
Válasz erre
Elnézést a karakter-átváltozásokért! :)
Számvéber 469771 2010. december 16. 14:36
Válasz erre
Nagyon jó kép! Köszi!

Hingyi László kutatása szerint:

"Mivel a ®Fővezérség a ®Honvédség állományában lévő 4 páncélvonatot (páncélvonat) nem kívánta Budapest védelmében bevetni, a ®Nyilaskeresztes Párt-Hungarista Mozgalom katonai bizottsága mint Hungarista Harcparancsnokság további 3 könnyített páncélvonat azonnali megépítését adta ki a GANZ és a MÁVAG gyárak nyilas vezetőségének. Az első, amely a nyilaskeresztes pajzs mellé az 1. számot kapta, már 1944. nov. 1-én bevetésre készen állt a kispesti vasútállomáson. Személyzete önkéntesekből tevődött össze. A szerelvény 3 kocsiból állt: egy előfutó negyedes teherkocsi sínekkel és talpfákkal megrakva; mögötte egy páncélozott lövegkocsi, homlokfalában 40 milliméteres légvédelmi gépágyú, tetején egy golyószóró, a kocsiban 4 fő kísérő katona; a végén egy félig páncélozott kismozdony. Parancsnoka Horváth (?) volt légvédelmi őrmester, aki nyilas párttagként hadnagy ®rendfokozatot kapott. Első bevetésként Lajosmizse felé kellett kifutnia egy katonai ®kórházvonat biztosítására és bekísérésére Kispest vasútállomásra. Ezután visszaküldték Ócsára, hogy a beszivárgó szovjet harckocsikat derítse fel, s ha lehet, okozzon kárt bennük. Szöllősgyál után keresztezték az ®Attila-vonal fő védőövét. Félúton Ócsa felé egy 5 darab ®T-34-esből álló csoportra 5 lövést adtak le, 3 épület és egy T-34-es égni kezdett, majd a vonat visszahúzódott Kőbányára. Ott átvette parancsnokságát Wirth Károly, a ®Dolgozó Nemzet Hivatásrendjének országos vezetője. Utasítására a vonat többször kifutott Vecsés és Rákoskeresztúr irányába, majd a Gödöllőre vezető HÉV vonalára. Minden esetben tűztámogatást adott meghatározott célpontokra. Dec. 24-28. között a nagyiccei kitérő és Rákosfalva megálló között, majd az Örs vezér térnél tartózkodott és adott le lövéseket. Végül visszafutva a Keleti pályaudvarhoz, részt vett egy ellenlökésben a Kerepesi utat követve a Pongrácz útig, majd az Ügetőpályára adott le 5 lövést. Ekkor a német pályaudvarparancsnokság vette át a szerelvényt, és a villamossínen a Baross térnél keresztbe állították a Rákóczi út előtt, hogy a pályaudvar felől ne legyen belátás az útra. Minden második kerekét berobbantották. – A másik 2 könnyített szerelvény is elkészült. A 2. és 3. 8 centiméteres tábori löveggel és tetőgolyószóróval volt felszerelve. A 2.-at nov. 21-én a Háros-szigetre irányították, ahol álcázva a Dunával párhuzamosan helyezkedett el. Támogatta a Csepel-szigeten harcoló magyar alakulatokat, s folyamvédelmet is ellátott. A mögöttes pályatest megrongálódása miatt helyben rombolták és visszahagyták. A 3. Óbuda aquincumi részén helyezkedett el, és többször kifutott Esztergom-tábor irányába. A dec. 25-26-i Bécsi úti előretörésnél lőtte a szovjet csapatokat az óbudai temetőnél lévő vasúti átjárónál. Vonatbiztosítóként a 8/15. SS-lovasezred egy harccsoportját osztották be hozzá. Végül az óbudai vasútállomás filatori letérőjénél rombolták és hagyták el."

Na most, a fényképen lévő lövegkocsiban én 8 cm-es löveget vélek felfedezni, nem pedig 4 cm-es gépágyút...

Üdv
romeo 469770 2010. december 16. 14:08
Válasz erre
pcvgn
pcvgn

Érdekes ez a magyar felségjelű páncélvagon a Keleti előtt...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.