/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.
lacipapa 472329 2011. december 16. 20:34
Válasz erre
papgyuri!
Nagyon köszönöm,mindent elfogadok,mert egyenlőre csak láncom lesz.
Torony ajtó és köríves kipufogó védő biztosan kellene.A többit nem tudom,hogy mit kell még átalakítani.Az alapkészletem Italeri No 286 TIGER I aufs.E/H1.-TUNISIA 1943,SICILY 1943 -voltak bevetve,122,732,141,222-torony számokkal.A többit magánban bonyolítsuk,

lacipapa-ezerkilencszáznegyvenhét-kukac-gmail.com vagy 06-70/258-27-23-ha adsz elérhetőséget,megkereslek.

X IKVIZÍTOR X
Neked is köszönöm a képeket ,ilyen jókat én nem találta sehol a neten.Igaz a netezésben is eléggé kezdő vagyok.
papgyuri 472328 2011. december 16. 18:30
Válasz erre
Lacipapa!

Ha megírod hogy mire lesz szükséged az átalakításhoz (toronyajtó, kipufogóvédő stb.)küldök neked, elég sok maradékom van tigrishez...
X INKVIZÍTOR X 472327 2011. december 16. 18:05
Válasz erre
tiger-mg
tiger-mg

itt egy jobb kép az ajtóról - ez késői típus, de az ajtó ugyanaz :)
X INKVIZÍTOR X 472326 2011. december 16. 18:01
Válasz erre
tf_072
tf_072

az ajtó lefelé nyílik, és csak a torony jobb oldalán van, lőrés csak a bal oldalon erről is dobok fel képet :)
lacipapa 472325 2011. december 16. 17:49
Válasz erre
Tudtam én,hogy fajin srácok vagytok!Köszönöm a segítséget,ha még találsz ilyen jó képeket nagyon megköszönöm!
A torony oldalán lévő ajtó lefelé nyílik,és csak a jobb oldalán van?
A Friul ATL-06-os láncot hozza rá a "jézuska",mivel itt ezt a tippet kaptam.
A tornyon a lőrés akkor csak a bal oldalon volt?
üdv,Laci
X INKVIZÍTOR X 472324 2011. december 16. 17:15
Válasz erre
elölfelül
elölfelül
hátulnézet
hátulnézet

Lacipapa

itt van kettő nagytotál a korai vasakról, itt kb minden látszik, ami az Italeri készletben NINCS :)
a hátsó nézetnél látszik a torony oldalán az ajtó, amit az Italeri szintén kihagyott a készletből, ha jól emléxem...mindkét oldalra a bal oldali " lőrést " adja - ezt nem tudom hogy találták ki..ja, és a készletben lévő lánctalpat is ki kell cserélni koraira - ha még nem mondták - ugyanis abban a köztes-késői verziókra jellemző lánctalp van :):) a legjobb választás egy korai Academy szemenkénti lánc, ócsó és jó, és pont passzol az Italeri maketthez.
happy 472323 2011. december 16. 12:09
Válasz erre
Bundesarchiv_Bild_101I-273-0446-26%2C_Russland_Mitte
Bundesarchiv_Bild_10...

Segítséget szeretnék kérni. Tornyon lévő alakulatjelzés, milyen alakulathoz tartozik.
lacipapa 472322 2011. december 16. 08:54
Válasz erre
Szervusztok

Köszönöm mindenkinek a segítséget,gyüjtöm az anyagot,aztán majd meglátom!Ha a fritz megépítette én is meg tudom csinálni,gondolom :)!Jó lett volna több oldali kép anyag
amiből könnyebben el tudnék indulni!
Még egyszer köszi,üdv mindenkinek
Laci
Emerick 472320 2011. december 15. 20:20
Válasz erre
Stét!

Egyetlen CV-33 volt a honvédségben! A többi mind CV-35! ;)

I.
romsitsa 472318 2011. december 15. 13:00
Válasz erre
Azért az átképzésre és használatra átadott tigrisekről elég tetemes mennyiségű kép van plusz még a filmek.

www.tiif.de/thread.php

Üdv

ad
vincus80 472317 2011. december 15. 12:13
Válasz erre
Szia!

Igen, gondolom nem lesz...nemrég volt róla szó (talán pont itt), hogy a korabeli fotók, és videófelvételek nagy része (80-90%?) megsemmisült. :S
Elnar 472316 2011. december 15. 12:04
Válasz erre
Á, értem, olyan olaszos lazasággal készült :D
Lehet, több gyárban csinálták és mindegy "jobban tudta" hogy kell.

vincus80:

Olyat nem fogsz találni. Ezek is ritkaságnak számítanak. 10 db harcjárművet nem fotóztak össze vissza. Átadásnál készült egy sorozat, meg úgy hébe-hóba 1-2 fotó.
3 fotóról tudok a 114-esről, 4-ről a 214-esről, ezek késői típusok. Mindkettő átadás kori (ha nem csak kiképzéskor készült fotók, és ezeket meg sem kapták)
romsitsa 472314 2011. december 15. 11:44
Válasz erre
Nem tudom igazán.
Ha megnézed a képeket a kitekintők formája, helye, de még a felszerelési tárgyak helye is változhatott.

Mintha "ahogy esik, úgy puffan" építették volna.

Üdv

ad
Elnar 472313 2011. december 15. 11:40
Válasz erre
Köszi a gyors választ!
Akkor a kitekintők különbözősége, csak altípus/széria változtatás?
romsitsa 472312 2011. december 15. 11:34
Válasz erre
CV-33
CV-33
CV-35
CV-35

A képet meg elfelejtettem, bocs.

Üdv

ad
romsitsa 472311 2011. december 15. 11:25
Válasz erre
Szervusz,

a képeden mindegyik jármű CV-35.
A tuti különbség CV-33 és 35 között a szegecsek száma, sűrűsége.

Feltételezhetően nem egy CV-33 volt nálunk, de nem is szerepelt túl nagy számban.

Üdv

ad
Elnar 472310 2011. december 15. 11:11
Válasz erre
CV 33 -
CV 33

Kép lemaradt. H-157-ig csak CV 33-ast láttam, utána meg csak CV 35-öst. Itt egy kép ami mutatja a különbséget. A háttérben a H-112, H-114 CV 33, míg az előtérben a H-17 CV 35.
romsitsa 472309 2011. december 15. 11:07
Válasz erre
Szervusztok,

az elérhető képek és filmfelvételek alapján a Honvédség korai, közép és késői tigriseket is kapott, ezek 1943. április-május és ezt követő gyártmányok lehettek.

Ez az oldal felsorolja a tigrisen végrehajtott különböző változtatásokat:
www.alanhamby.com/changes.shtml

Szerény véleményem szerint az italeri készletéből (talán 1943. március előtti gyártmány, bár nem ismerem a készletet) csak nagyobb beavatkozással lehet korai magyar tigrist készíteni.

Üdv

ad
Elnar 472308 2011. december 15. 11:01
Válasz erre
Na akkor tisztázzunk valamit:
A magyaroknak CV 33 vagy CV 35 Ansaldojuk volt? A net azt írja, hogy a CV 35 erősebb motorú és páncélú. Külsőre annyi különbséget létok csak, hogy a 33-asnak az oldalsó kitekintője csak egy nyílás, míg a 35-ösnek meg van erősítve egy páncéllemezzel. Ezek alapján nem csak egy darab CV 33-as volt, hanem úgy az állomány fele.
Most akkor ez hogy is van?
Csodabogár 472307 2011. december 15. 10:12
Válasz erre
hungtig_301
hungtig_301

És ha az nem elég meggyőző
Csodabogár 472306 2011. december 15. 10:09
Válasz erre
8669-es hozzászólásban ott a fénykép a magyar használatban lévő korai Tiger I-ről...
vincus80 472305 2011. december 15. 09:53
Válasz erre
Tiger I late_karika
Tiger I late_karika

Tiszteletem!

Ugyan nekem nincs képem magyar Tigrisről, de ezeket a kapott járműveket nem alakították át...tehát a "gyári" késői verzió volt, "gyári" felszereltséggel. Azt, hogy konkrétan melyik páncélosról mi hiányzott (sárvédő, oldalkötény, kipuff. takarólemez) sajnos szintén nem tudom, hátha raknak be képeket. Tehát az építést-átalakítást el lehet kezdeni. Meg kell nézegetni a különbségeket a késői, és a kora között képeken, illetve összeállítási rajzon:
www.1999.co.jp/eng/10110732

További jó építgetést, és kellemes napot!

Üdv:
V
Számvéber 472304 2011. december 15. 08:11
Válasz erre
Tyimosenko 472303 2011. december 14. 23:49
Válasz erre
Meg lehet a torony jobboldalán is még egy nagy kerek kibúvónyílás. Meg a ködgránátvetők is máshol vannak.
lacipapa 472302 2011. december 14. 21:17
Válasz erre
Szervusztok!
Való ,igaz a készletben a Tunisia 1943 1.KOMPANIE,SPZ.ABT.501 és
2.KOMPANIE ,SPZ.ABT.504-SICILY 1943 kamuflázzsal van.
A kipufogó lemezek is valóban szögletesek ,lámpák is úgy ahogy említetted.
A sárvédő oldalt,olyan mint amilyenről Csodaqbogár2 kései fényképén van.
Olyan képet tudnál feltenni amilyen sárvédőt kellene készíteni,hogy magyar legyen?
A kipufogó burkolatát is ,gondolom,meg tudom csinálni lemezből.Persze jó lenne ,ha lenne olyan képanyagom ,amiből ,megközelítően megfelelő gépet készíteni.Kezdő vagyok ezen a területen,nem is tudom,hol keressek anyagot.Mindenképpen magyart szeretnék belőle!
Üdv,Laci
Excessor 472301 2011. december 14. 21:11
Válasz erre
Hello!

A táblázat szerint 10 db magyar Tigris volt. Nem 13 db az a valóságban? (A +3 db a Hollósi-Kuthy László szülinapi ajándéka volt állítólag az okoskönyvek szerint.)
X INKVIZÍTOR X 472300 2011. december 14. 19:00
Válasz erre
tiger1-501-northafrika

ezt a verziót adta ki az Italeri
tiger1-501-...

bezony, az Italeri korai Tigere az 501. SPzAbt. járművét tartalmazza, a szériaváltozatokhoz képest más sárvédők elöl, lámpák a homlokpáncélon, és szögletes a kipufogók védőlemezei, nem körívesek ( ezek elhagyhatók persze, ezzel is meg is van oldva ez a gond, de a lámpákat át kell rakni a test tetőlemezére, és kicserélni az első sárvédőket )
romsitsa 472299 2011. december 14. 16:04
Válasz erre
Szervusz,

a korai magyar tigrisek ránézésre 1943 április-május környékén készültek, az italeri makettje viszont sejtésem szerint az Afrikába küldött verziót tartalmazza, ami jóval korábbi és elég sok részletében eltér.

Üdv

ad
Csodabogár2 472296 2011. december 13. 22:56
Válasz erre
hungtig_301_1
hungtig_301_1
hungtig_332_1
hungtig_332_1

kései, korai
Elnar 472295 2011. december 13. 22:39
Válasz erre
Nos, hát ez bizony így van.
De bizonyíték erejű, hogy volt magyar használatban (még ha a felvétel után a fritzek vitték is elfelé a tankot) ha csak 10 percig is :D
atu71 472294 2011. december 13. 22:17
Válasz erre
Hello!
A Magyar Steelben talatam,csak gondoltam hatha jo lehet:-)
Emerick 472293 2011. december 13. 22:16
Válasz erre
Honvédségi mentőautóból átpakolják a sebesülteket egy Tiger I motorháztetőjére... Logikus. Alig van beállított szellemisége a felvételnek...
atu71 472291 2011. december 13. 22:09
Válasz erre
Magyar01
Magyar01

Sziasztok!
Talan segit.
Elnar 472289 2011. december 13. 15:44
Válasz erre
lacipapa 472288 2011. december 13. 12:38
Válasz erre
Még egy kérdés!
Hol lehet ezekről a németek által átadott hk-k ról képeket föllelni ami segítene az építésben?
lacipapa 472287 2011. december 13. 12:31
Válasz erre
Szia!
Nem akarok hüjeséget csinálni,nekem az Italeri, TIGER I aufs.E/H1 készletem van!
Ebből szeretnék magyart építeni /nem zimmeritest!/ és ehhez javaslod az ATL-06-os láncot?
Elnézést az okvetetlenkedésért,de nem vagyok igazán jártas a témában.
köszi,Laci
Elnar 472286 2011. december 13. 12:20
Válasz erre
ATL-06, a képek alapján ezeken: 214-(Kőszeghy); 114; 122. A 301 és 332 nem megállapítható
lacipapa 472285 2011. december 13. 11:01
Válasz erre
A dobozon lévő képhez az -early ATL-25 hasonlít,de nem tudom nekünk ilyen volt-e?
Csodabogár 472284 2011. december 13. 10:58
Válasz erre
Ahogy megnéztem a képeimet, a magyar használatú korain is kései lánctalp volt (legalábbis az egyiken biztos)

ATL-06
Csodabogár 472283 2011. december 13. 10:57
Válasz erre
Kaptunk korait is meg késeit is.
Az ATL-116 a legkorábbi, olyat VALÓSZÍNŰLEG nem kaptunk.
lacipapa 472282 2011. december 13. 10:49
Válasz erre
Magyart szeretnék belőle,de nem tudom melyik típus volt.
A Friul hozott egy újabbat is ATL-116 ?
Csodabogár 472281 2011. december 13. 10:46
Válasz erre
A korai Tiger I-hez ATL-25
a késeihez ATL-06

bp
lacipapa 472280 2011. december 13. 10:26
Válasz erre
Szervusztok!
Lehet,hogy már valaki kérdezte,de nem találom.
A kérdésem az lenne,hogy TIGER I aufs.E/H1-hez milyen katalógus számú Friul lánc való?
köszönöm,Laci
punyam97 472279 2011. december 12. 19:32
Válasz erre
Elnar 472278 2011. december 11. 21:52
Válasz erre
Biztosan 7A-325, nem csak valószínű.:) (kikockáztam, hogy biztos legyen)
Ráadásul ugyanabban a felvételben van egy 7A-4.. rendszámú Stalinetz S-2 is
Emerick 472277 2011. december 11. 21:27
Válasz erre
Sziasztok!

Főleg, hogy tábori postával kiküldték a gépkocsizó szeroszlopoknak a fémplatni rendszámokat. ;)

I.
Freddy 472276 2011. december 11. 21:10
Válasz erre
Tárgyaltuk itt korábban, ebben a videóban van:
filmhiradok.nava.hu/watch.php
Nem látható teljesen jól az egész, de a legvalószínűbben ennek látszik.
A jármű eleje nem látszik, de feltételezem, hogy ha a hátuljára volt energia szabvány rendszámtáblát festeni, akkor az elejéről sem hagyták le.
romeo 472275 2011. december 11. 20:58
Válasz erre
Üdv Freddy!

A BA-10-es rendszáma valós, vagy kitalált?
Ufi 472273 2011. december 11. 19:50
Válasz erre
35761_jpg_thumb_200x160
35761_jpg_thumb_200x...
4902-7869-thickbox
4902-7869-thickbox
4902-7868-home
4902-7868-home

Sziasztok!
Azt már megtudtam Csodabogár2-től , hogy a Tamiya Ausf A Pantherem kései, még azt kérdezném, hogy eze a lövegcsövek közül melyik jó hozá. mind panther A-hoz való.Csak nem tudom , hogy van e kései és korai különbség!
Köszönettel!
Marcell 0708 472272 2011. december 11. 17:19
Válasz erre
Akkor nem lesznek jók a matricák :)
Köszönöm!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.