/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.
Emerick 472962 2012. március 20. 20:08
Válasz erre
Szervusz!

Volt Opel Blitz 3 tonnás tgk a Magyar Királyi Honvédségben. Több rendelés is történt, elvileg a némethez hasonló kivitelű platóval készültek (Italeri készlet). Fénykép sajnos kevés van ezekről, de az biztos, hogy volt fényes zöld és magyar terepmintás 3 színű is.
A link valóban nem nyílik meg, de azt hiszem a légierős Opelek (4-es rendszám, ugyebár), valamilyen speckó híradós felépítménnyel szolgáltak. Az némileg bonyolult történet lenne makettként.

I.
Sennás 472961 2012. március 20. 19:53
Válasz erre
Szia!Ez érdekes,de érthető.Annyi,hogy érdekes módon 44'jul. után még volt idő-kapacitás ilyenre.(igazából nem tudom mikor "lépett" európai földre M-10?)

Wrecker által linkelt kép nagyon jó,sőt ritka!Itt érthető az előkészület a háború elején még.Amúgy gondolkodom egy ilyet meg lehetne építeni.Demag 7 ugye?
Wrecker 472960 2012. március 20. 19:26
Válasz erre
019
019

Itt egy másik, Sd.kfz 251-re építve.
romsitsa 472959 2012. március 20. 18:02
Válasz erre
Szervusz,

német harckocsiattrap, ezzel imitálták a szovjet járműveket.
Ha tippelnem kellene akkor a gyalogsági páncélelhárítást oktathatták vele.

Üdv

ad
lacipapa 472958 2012. március 20. 12:28
Válasz erre
Szervusz!
Sajnos nem tudom megnézni,mert azt írja ki,hogy az oldal nem található!
Laci
Sennás 472957 2012. március 20. 12:15
Válasz erre
0_421ba_93859a9d_XL
0_421ba_93859a9d_XL

Helló! Erre van valami magyarázat?1944 dec volt az ominózus esemény az átépített Panther-el.Ez is valami őszi-téli fotó de nem tudni pontosan mikori.Lehetséges már korábban is próbálkoztak ilyennel?Vagy csak próbálkozás "távcsőn keresztűl messziről hogy nézhet ki?"Nem tudok mire gondolni.Van valahol egy olyan kép(ek) német katonák láthatók egy udvaron háttérben zsákmányolt M-10 ,T-34 STB..lehet azok után volt idő ,lehetőség méretet venni és próbát tenni.Esetleg tud valaki ilyesmiről?Köszi!
Elnar 472956 2012. március 20. 10:05
Válasz erre
Én amit láttam, legtöbb HONVÉDSÉG rendszámtáblás volt. Standard címeres rendszámból csak kettőt tudok, mindkettő a légierőnél (valami térképész, vagy kiértékelő egység)
Fotók roncskutatas.hu/node/11153  itt vannak.

4-882, 1-es számú és 4-920, 2-es számú kocsi
SzirákiTamás 472955 2012. március 20. 08:02
Válasz erre
Van valakinek infója/képe arról hogy hogyan nézhetett ki a Párduc F tornya azaz a kísérleti Párduc 2 tornya belülről ?
Sennás 472954 2012. március 19. 16:29
Válasz erre
0_209d0_9cc63ac6_XL
0_209d0_9cc63ac6_XL
0_209d5_c22f31fd_XL
0_209d5_c22f31fd_XL
0_209d6_4a08978f_XL
0_209d6_4a08978f_XL
0_2098f_baec79d0_XL
0_2098f_baec79d0_XL
0_2099f_283e8116_XL
0_2099f_283e8116_XL

Ez is olyasmi gép?
vfrtom 472953 2012. március 19. 15:28
Válasz erre
lacipapa 472952 2012. március 19. 14:45
Válasz erre
Szervusztok!
Magyar honvédségi Opel Blitz 3t-ást szeretnék építeni,1:35-ben,de nem találok róla képanyagot.
Ehhez kérnék segítséget,hogy akinek van magyar rendszámos fény képe ,ossza meg velem.
Még az lenne a kérdésem,hogy jellemzően milyen alakulatok voltak felszerelve ilyen járművekkel (csak platós)?
Köszi,Laci
Freddy 472951 2012. március 18. 18:26
Válasz erre
És milyen különbségek vannak a BB és a V3000 közt? Vagy teljesen más típus?
Emerick 472950 2012. március 17. 20:22
Válasz erre
A Murmuc által feltett képen a Magyar Királyi Honvédség egyik próbarendszámos tehergépkocsija van, egészen konkrétan egy kölni Ford BB, Typ 1942. Szabványos, három tonnás, platós kivitelben. Kifejezetten sokat kívánt vásárolni a HM ezekből a vasakból, de végül csak ez az egy darab érkezett. (sőt, itthon is gyártani tervezte a Magyarországi Ford Rt...)
Ugyanilyen motorházzal felfedezhetők néhanapján sebesültszállító gépkocsik, nos azok sem V3000 változtok, hanem BB Typ 42-esek.

I.
Elnar 472949 2012. március 16. 23:58
Válasz erre
Akkor viszont légy szíves áruld el, micsoda, mert nekem vonalra egyezik a V3000S-el.
Emerick 472948 2012. március 16. 20:27
Válasz erre
Már elnézést, hogy megint belekotyogok, de ez NEM V3000S! ;)
lacipapa 472947 2012. március 16. 15:44
Válasz erre
Szia!
Köszi,meg találtam,de konkrét dolgokat még nem sikerült.Ezért próbálkozom itt is.
Üdv,Laci
gaben21 472946 2012. március 16. 15:36
Válasz erre
gaben21 472945 2012. március 16. 15:30
Válasz erre
Helló.Lentebb írományomban jeleztem,hogy ki tudna segíteni.:-)www.makett.org/index.php/topic,4391.0.html Szerintem ha it kérsz segítséget talán gyorsabb.:-)
lacipapa 472944 2012. március 16. 15:18
Válasz erre
Szervusztok!
Kérem,hogy akinek van képanyaga,segítsen!
Magyar Kübelwagen és szintén magyar Schwimmwagen képekek kellenének!Olyanok,lehetőleg, amelyiken látszanak a jelzések(ha voltak) és rendszámok.
Köszönöm,Laci
Elérhetőségem az adatlapon.
Murmuc 472943 2012. március 16. 14:24
Válasz erre
001 (2)
001 (2

Üdv Elnar!
Erre a képre gondoltam.
De úgy látszik már a könyveknek sem lehet hinni! :(
Köszi a kiigazítást!
Elnar 472942 2012. március 16. 08:46
Válasz erre
forum.axishistory.com/download/file.php Ha erre gondoltál, mint "rozsdásodó Marmon", akkor ez V-3000.
Murmuc 472941 2012. március 16. 00:20
Válasz erre
Üdv!
A könyv:Bánhidai/Sárhidai/Winkler. A Magyar Királyi Honvédség Fegyverzete.
Ford 2,5 tonnás tehergépkocsi.
Típus: Ford G 917 T
Ebből gondoltam.
Elnar 472940 2012. március 15. 23:51
Válasz erre
Az, ha minden igaz V-3000 lesz. A Ford 40-ben váltott erre a dizájnú hűtőmaszkra.

A hűtőrács:
817T: img166.imageshack.us/img166/4788/fordtruckpic1zy4.jpg 917T: forum.axishistory.com/download/file.php
Murmuc 472939 2012. március 15. 22:57
Válasz erre
Üdv Elnar!
Nem tudom jól értelmeztem e a 817, és a 917 körüli hűtőrács különbségeket, de ezen az oldalon lejeb van egy rozsdásodó Marmon:
forum.axishistory.com/viewtopic.php
Nos az én könyvemben is egy dettó ilyen van, anno magyar rendszámmal.
Legalább is a hűtőrácsot tekintve.
Emerick 472938 2012. március 15. 20:58
Válasz erre
Stét!

Magyar USA Ford 817T-k platói hazai cégeknél készültek. A G917T-k (Marmon és sima 4x2 is) szintén felépítmény nélküliek érkeztek, de későbbi megrendelésekről van szó, tök más eset, más elvekkel, így más megint a plató felépítése. Ecetera... Karakteresen megemlíthető, hogy egyik változaton sem volt fénycsökkentő a fényszórókon, továbbá a jenki Fordoknál gyakran hiányzott a hátsó sárhányó.

Kübelwagen és Schwimmwagen is volt a Magyar Királyi Honvédség állományában.

I.
Murmuc 472937 2012. március 15. 19:50
Válasz erre
Üdv Lacipapa!
Én nem tudok egyikről sem hogy szolgált volna magyar csapatoknál.
Horch, Krupp, G-5-ös merci, Steyer viszont igen.
Viszont van egy eredeti Schwimmwagen eladó potom 150 000$-ért! :)
www.oldbug.com/schwim1.htm
Ha lenne ennyi pénzem, nem is haboznék!
lacipapa 472936 2012. március 15. 16:57
Válasz erre
Szia!
Nem "aranyból" szeretném a fröcsi is pont jó lenne:(
Laci
Elnar 472935 2012. március 15. 13:57
Válasz erre
A Botond models gyártotta régebben, de úgy tudom, már nincs. Ha minden igaz, akkor most Bódi Krisztián (the Body) gyártja. [Nem biztos.]
gaben21 472934 2012. március 15. 11:38
Válasz erre
Helló.A makett.org-on Pince Honvéd épít egy magyar schwimmwagent.Szerintem ő tudna neked segíteni.

üdv:Gábor
lacipapa 472933 2012. március 15. 11:06
Válasz erre
Szervusztok!
Léteznek ezek valamelyike makett formában is,1:35?
Üdv,Laci
lacipapa 472932 2012. március 15. 11:04
Válasz erre
Szervusztok!
Kübelwagent és Schimmwagent szeretnék magyarítani,ha volt, magyart építeni belőle.
Ehhez kérnék Tőletek segítséget,képek,fényképek formájában,amin látszanak a jelek ,jelzések,rendszámok.Kérem aki tud segítsen!
Üdv,Laci
Elnar 472931 2012. március 15. 00:27
Válasz erre
Ford G817T (USA) - Léva = fortepan.hu
Ford G817T (USA) - L...

Más hűtőrács: A 817T-n még 3 részből áll a középső rész - felül V8 emblémával, a 917T-nél már csak egyből. www.vanpeltsales.com/FH_web/flathead_model_ID_1938trucks.htm jobb fent 817T www.vanpeltsales.com/FH_web/flathead_model_ID_1939trucks.htm jobb fent 917TMás plató oldal: A 817T-nek 5, míg a 917T-nek 4 ponyvatartó/merevítő vasalata van (a képen a 817-esek, fortepanról). A 817T-n a hátsó sárvédők hiányoznak.
www.roncskutatas.hu/node/6775 - 817T hátsó fal.
www.roncskutatas.hu/node/6777 - 817T

Szóval első blikkre ugyanolyan, aztán meg nem is.
Freddy 472930 2012. március 14. 23:03
Válasz erre
A pontosítást köszönöm, és a képeket is. Az elsőn lévőre gondoltam a csillogóval, hogy olyan fura fényes. De akkor ezek szerint az is katonai festés.
A Botond Models készletét bütykölöm éppen, fém fülkével szeretném, pedig még a ProModellben is a szögletessel készítették el. A 917 és a 817 között csak az osztott szélvédő a különbség makettezési szempontból? (meg úgy látom, a 817-esen nincsenek rajta a plató alatti tárolódobozok, de ez talán lehet egyedi ,,módosítás")
Elnar 472926 2012. március 14. 20:25
Válasz erre
Ford G817T (USA) - C-015
Ford G817T (USA) - C...
Ford G817T (USA) - C-879 fp
Ford G817T (USA) - C...

A képek persze megint lemaradtak
Elnar 472925 2012. március 14. 20:18
Válasz erre
Fémfülkés 917-esről alig van képem. Inkább 817-esek. (USA gyártmyány, osztott szélvédővel) C-879, a fortepanról. C-015, a Roncskutatásról.
(van még egyéb is, de nem akarok jogi vitát)

//ha már két kerék meghajtású, akkor már nem Marmon, mert az pont az összkerékhajtás miatt lett a neve//
Paul 472923 2012. március 14. 19:48
Válasz erre
Üdv
Nem találtam róla eredeti képet,de az összes maketten így van ezért nem hiszem hogy másként lett volna rögzítve.
Kontár 472922 2012. március 14. 18:29
Válasz erre
1
1
2
2
3
3

Üdv!

Találtam néhány érdekességet. Nem vagyok nagy elemző, de gyanús, hogy "fotóboltolták" a képeket (1-2). Az e-10, e-25 típusokból úgy tudom nem készül prototípus sem.
K
Freddy 472921 2012. március 14. 16:41
Válasz erre
Sziasztok!

Magyar, fémfülkés, kétkerékmeghajtású Ford Marmonról van valakinek jó képe? Olyan, amelyiken a rendszám és a festés is jól látszik?
Egy párat gyűjtöttem innen-onnan, de nagy része a szögletes fülkével van, vagy megállapíthatatlan a színe (világosra mázolt, illetve csillogó, ami valószínűleg polgári lehet)
SzirákiTamás 472920 2012. március 14. 15:20
Válasz erre
Kérdés lenne bocs csak lemaradt a végéről!
SzirákiTamás 472919 2012. március 14. 15:19
Válasz erre
Famo
Famo

a csörlőpajzs rögzítése Így volt megoldva igazából is
KeyPi 472918 2012. március 13. 13:56
Válasz erre
Találhattak volna, ha megszállják. De erre nem került sor.
Freddy 472917 2012. március 13. 10:33
Válasz erre
Algéria francia gyarmat volt, ott is találhattak, vinni se kellett.
Paul 472916 2012. március 12. 20:51
Válasz erre
Üdv Kamovos!
Sajnos én se találtam róla semmilyen képet,abból indultam ki hogy a németek elég sokat zsákmányoltak belőle és ha jól tudom a citroen gyár működött Franciaország elfoglalása után is.Ezért gondoltam hogy esetleg kivihették Afrikába is.
Sajnos eddig bizonyítékom nincs rá. 
Kamovos 472915 2012. március 12. 20:50
Válasz erre
Szia Domokos_Tibor!

Nekem a Google barátom ennyit mutatott!

www.google.hu/search

Üdv: kamovos
Domokos_Tibor 472914 2012. március 12. 20:40
Válasz erre
sziasztok!

Panzerwerfer 42 röl keresnék képeket,könyvet bármit ami csak van a tarsojotokban,de akár utmutatást is elfogadok(festési rajzokat)
Kamovos 472913 2012. március 12. 20:29
Válasz erre
Szia Paul

Eddig 11 Afrika Corpos anyagot lapoztam végig, és egyikben sem találtam!

Üdv: kamovos
Paul 472912 2012. március 12. 19:44
Válasz erre
tamiya_Citroen_box
tamiya_Citroen_box

Jó estét mindenkinek!
Mit gondoltok kivihették a németek ezek a citroenetek É-Afrikába?
KeyPi 472911 2012. március 11. 19:26
Válasz erre
A teknő Ausf.B, a torony Ausf D. ?
KeyPi 472910 2012. március 11. 19:19
Válasz erre
Wrecker 472909 2012. március 11. 19:15
Válasz erre
Tudtommal az Ausf.D-nek már nem volt áttört lánckereke.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.