/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.
regv 554172 2014. február 18. 18:55
Válasz erre
Szia.
Köszönöm válaszod.
De azért kérdeztem,hátha valaki találkozott közeli fotóval a lánctalpárol,és konkrét típust tud mondani.
Még egyszer köszönöm.
Üdv.
Zsolt
gaben21 554031 2014. február 16. 19:23
Válasz erre
Helló. Én a prototípus lánctalpat SK-74-et használnám hozzá. Ezek a gépek is prototípusok voltak. Így ez a legkézenfekvőbb. Talán még a koraiSK-68-as Ferdinand lánctalp. A kései lánctalp semmiképp SK-69.
regv 554027 2014. február 16. 19:18
Válasz erre
VK_4501

hozzá kellene lánctalp
VK_4501
sk74
sk74
sk69
sk69
sk68
sk68

Sziasztok.
Meg tudná mondani nekem valaki,hogy a 003 toronyszámú Tiger(P)harckocsihoz melyik a jó lánctalp?
Találtam három lehetséges változatot,amit itt mellékelek.
Előre is köszönöm.
Üdv.
Zsolt
Sennás 554002 2014. február 16. 16:08
Válasz erre
CMK-3010
CMK-3010
019387_05_082338
019387_05_082338

Sziasztok.Kérdezném az urakat ilyen Kübi létezett a WWII háborúban?Eredetik képek vannak hogy használták is?Olyan linket tudtok ahol részletfotókat találni?
Köszönettel:SENNÁS
KMT 553693 2014. február 12. 12:38
Válasz erre
Rommel 1944.02.10
Rommel 1944.02.10

Szinte pont 70 évvel ezelőtt még Rommel is megszemlélte Franciaországban az indiai alakulatot. :)
A fénykép 1944. február 10-én készült Lacanau Océan-nál. Rommel mellett Günther Krappe és Hermann Meyer-Rabingen tábornokok láthatók.

Üdv: KMT
www.panzerstellung.hu
ponty 553670 2014. február 11. 22:55
Válasz erre
10 Freies Arabien uniform
10 Freies Arabien...
freies arabien
freies arabien

Köszönöm, és tényleg voltak turbános alakok köztük is, legalább is ez a két kép alapján amit találtam eddig. Meg is osztom, hátha valakit érdekel.
romsitsa 553667 2014. február 11. 22:29
Válasz erre
Hali,

Legion Freies Arabien néven keress.

Üdv

Á
ponty 553657 2014. február 11. 21:19
Válasz erre
Na igen utána olvastam ezek mind indiaiak a Freiwillige Indie "csoportból" akik Normandiában, és Észak Afrikában teljesítettek szolgálatot.
ponty 553650 2014. február 11. 20:53
Válasz erre
Elő fordulhatott/van képetek róla, hogy afrika korpsos/ (valami renegát török) tiszt turbánt visel? Láttam egy figurát az afrikaiként volt megjelölve, de én eddig csak az indiai SS-nél láttam képet. Addig is nézem a netet, de azért hátha tudtok valamit. Fajinul földobna egy afrikai diorámát.
tyimosenko 553590 2014. február 10. 22:36
Válasz erre
Szia Kamovos,

Nem fogok ragorcsolni, ha nem kerul a kezembe valami igazan tuti kep a festes elkezdeseig, akkor valoszinuleg rafestek egy masik tipusu tiszti kocsin latott mintat.
Koszi,udv
Kamovos 553574 2014. február 10. 19:25
Válasz erre
Szia

Nem volt fáradság, és szívesen tettem.
Sajnos hirtelen csak ennyi van.
A fém makett festése nem biztos, hogy hiteles.
Lásd az eredeti fekete fehér képet.
De én nem cicóznék sokat, a makett képe alapján lefesteném.
Csak vették valahonnan a kamóját. :)

Üdv: kamovos
tyimosenko 553571 2014. február 10. 18:29
Válasz erre
Szia Kamovos,

Koszi szepen a faradozasodat!

Nehany kepet, koztuk azokat amiket linkeltel, megtalaltam en is a gogolban, de meg nem elegedtem meg veluk.
Udv
Kamovos 553563 2014. február 10. 16:56
Válasz erre
tyimosenko 553561 2014. február 10. 16:17
Válasz erre
Sziasztok,

Van esetleg valakinek nemetek altal hasznalt Simca 5 gepjarmurol olyan kepe, amin a miniauto terepszinu festest visel?

Koszi szepen, udv
rohamkukac 553508 2014. február 9. 22:16
Válasz erre
Sziasztok!
Egy fura kérdéssel fordulok hozzátok.A háború legvégén mennyire volt elképzelhető,hogy a német harckocsikra buzdító,propaganda feliratokat festettek fel?(Mint az oroszoknál a "Hazáért;Győzelemért" stb feliratok)
Nagyon nem láttam ilyesmiről képeket a német oldalon...
Sennás 553299 2014. február 7. 19:28
Válasz erre
pe35408c_528x440
pe35408c_528x440
pe35408d_528x440
pe35408d_528x440

És akkor majdcsak így fog kinézni:)
Sennás 553298 2014. február 7. 19:24
Válasz erre
Aha.Jó,köszönet.Rákeresek majd:)Meggondolandó!
gaunt1 553297 2014. február 7. 19:20
Válasz erre
Hali!

A színe valószínűleg a szokásos sárga.
Szerintem egyszerűbb lenne beszerezni egy Wirbelwindet, és legfeljebb a toronypáncélzatot nem szereled fel. A Dragon rendkívül jó minőségű készleteket gyárt, 3 változatban: korai, korai zimmerites, és egy későbbi. Kissé drága, de ez legalább dobozból elkészítve is nagyon pontos és részletes.
Sennás 553293 2014. február 7. 18:41
Válasz erre
Köszönöm Uraim!Esetleg volna egy többnézeti kép pontosan hogy néz ki?A négy oldalfal hiányzik?A színe végül is milyen lehetett?Valamiféle jelzések voltak még rajtuk?
Ha vennék egy PzIV-et+Flakvierling készletet össze tudnám házasítani?
Köszönettel:SENNÁS
romsitsa 553285 2014. február 7. 15:33
Válasz erre
Ez igaz, de a tehergépkocsikra és páncélozott járművekre szerelt légvédelmi eszközöknek más volt a feladata, így nem igazán lehet összehasonlítani őket.

Üdv

Á
Dolmi 553283 2014. február 7. 14:39
Válasz erre
Látom nem érted.
Mindent valamihez viszonyítani kell, egy harckocsihoz, páncélozott járműhöz képest a teherautó olcsóbb és könnyebben pótolható (maga a jármű is és az alkatrészei is) és még ha kevés is van, akkor is nagyon nagy számban van belőle.
PeKo Publishing 553258 2014. február 7. 09:15
Válasz erre
Ezt valóban benéztem, tévedtem. Így jár, aki kapkod...
A Mbel előbb elkészült - és nem vált be. A személyzet védelmének hiánya, és a fegyver hibái miatt végül a Vierling lett a befutó. Az alakulatok tapasztalati jelentései egyértelműen arról számoltak be, hogy a FlaK 43 nem vált be annyira, mint a Vierling (lásd pl. s.Pz.Abt.503 jelentése).
A lényegen azonben ez nem változtat, a léenti képen a "HJ" által "össze eszkábált" Flakpanzer IV van.
gaunt1 553241 2014. február 6. 21:50
Válasz erre
Nem egészen. Az első Flakpanzer IV a Möbelwagen volt, amit 1943 elején terveztek, eredetileg egy 20mm Vierling volt a fegyverzete, de ez nem volt megfelelő, így áttértek a jóval erősebb 37mm-es FlaK-43-ra. A sorozatgyártás 1944 tavaszán kezdődött, és több készült belőle mint a többi Flakpanzer IV-esből együttvéve, kb. 240-250 db. Nem a megbízhatatlansággal volt baja, hanem, hogy nagyon macerás volt a páncéllemezeket mindig leengedni. Nem is az, hogy nehéz volt(könnyen ment), hanem az, hogy túl sok időt vett igénybe. Egyébként a FlaK-43 az alacsonytámadók rémálma volt, egy, max 2 találat kellett hogy lehozzon egy gépet. A Möbelwagen hatékony volt, de mégis, nem az igazi. És itt jött képbe a Hitlerjugend, ők (egészen pontosan: Karl Wilhelm Krause) voltak azok akik előjöttek a Wirbelwind ötletével. A Vierling sokkal gyengébb volt mint a 37mm-es, de a jármű miután megállt, azonnal elkezdhetett tüzelni, nem kellett vacakolni a páncéllemezekkel, így végülis mégiscsak jobb (hatékonyabb) volt mint a Möbelwagen. 1944 májustól novemberig gyártották, 87-105 darabot. Ennek a páncélosnak volt a továbbfejlesztett változata az Ostwind, amin lecserélték a gyenge Vierlinget a FlaK-43-ra. Ez volt a legjobb, legveszélyesebb Flakpanzer, de mindössze 44 készült el 1944 decembere és 1945 márciusa között.

www.achtungpanzer.com/flakpanzer-iv-mobelwagen-sdkfz1613.htm www.achtungpanzer.com/flakpanzer-iv-wirbelwind-ostwind.htm
PeKo Publishing 553233 2014. február 6. 20:54
Válasz erre
A Flakpanzer IV-t a 12. "Hitlerjugend" SS-páncéloshadosztálynál találták ki. Ők építettek át három darab mezei Pz.IV-t 2 cm-es Vierlingekkel. Ezek voltak úgymond a "Wirbelwind" prototípusai - ezek alapján tervezték meg a Flakpanzer IV-t. Ezen a fényképen a "HJ" egyik ilyen légvédelmi páncélosa látható.
A másik, későbbi változat, a "Möbelwagen" nem igazán volt népszerű, mert a FlaK 43 nem bizonyult megbízhatónak - rendszeresen elakadt tüzelés közben.

bp
romsitsa 553231 2014. február 6. 20:45
Válasz erre
Sennás 553230 2014. február 6. 20:28
Válasz erre
Nem ez a kép amit legutolsónak felraktam.553199
gaunt1 553226 2014. február 6. 20:05
Válasz erre
Mármint mi? A Möbelwagen? Inkább az volt a ritka, ha egyszínű volt.
Sennás 553221 2014. február 6. 19:20
Válasz erre
Köszi a választ.Esetleg azt tudni 44ben ez egyszínű volt?Kép alapján ezen nincs 3színű kamó.
gaunt1 553217 2014. február 6. 18:13
Válasz erre
Szerintem ez egy sima Panzer IV, amiről leszedték a tornyot, és helyére raktak egy Vierlinget. A Möbelwagennek nem volt a homlokpáncélba épített géppuskája, csak egy lőrés. Egyébként mindössze egyetlen ilyen jármű volt amit a 4 csövű 20mm-essel szereltek fel, mert a 37mm FlaK-43-as, annak ellenére, hogy jóval alacsonyabb volt a tűzgyorsasága, sokkal hatékonyabb fegyver volt. Így aztán ezzel kezdték meg a sorozatgyártást.
Sennás 553199 2014. február 6. 15:34
Válasz erre
8448776710_03ea799407_z
8448776710_03ea79940...

Nem is tudom az "egyszarvú" nekem nem jön be a PzIV-en:(
Viszont van itt egy 12.SS-Panzer-Division 1944ben Normandiában készült képén a FlakVierling oldal páncél nélkül.Kép leírása szerint Prototípus!Az csak azért lehet mert nincs fent a 4 oldalra lehajtható páncél?Vagy más apróságokban is eltérhetett?
gaunt1 553177 2014. február 5. 21:56
Válasz erre
Még a végén felbosszantom magam építek egy ilyet(4kép)

Hehehehe... :)
Inkább a sorozatgyártású változatot, bár annak egy FlaK-43-asa van! Mindkettőt gyártja a Tamiya, csak a Vierlinges a 70-es évekből való (kicsit gagyi), míg a másik a 90-esből. Az utóbbit nagyon ajánlom, jó kis makett! Kb. 2 hónapja lettem kész én is az enyémmel, feljavítottam egy kis Eduard rézzel is. (na jó, még egy kevés koszolás hátra van, de nincs túl sok időm rá)
Colossum 553176 2014. február 5. 21:49
Válasz erre
Nekem az a változat van meg, amit Te is beillesztettél korábban. Nem tudok arról, hogy a gömbölyded fülkés változatot adott volna ki valamelyik gyártó.
Sennás 553173 2014. február 5. 21:17
Válasz erre
hűtö
hűt
Opel_Blitz_3t_S_Holzgasgenerator
Opel_Blitz_3t_S_Holz...
opel-blitz-holzgas
opel-blitz-holzgas

Te vagy a főnök:Te döntesz.
Anno elmentettem egy képet egy Blitzről kívűl volt a hűtőrács.Nem tudtam nem értettem miért de tetszett.Most már tudom mire való.Felveszem ezt is a bakancs listára De! csak gömbölyű fülkés, kis hűtős(ami alatt az a bumszli nincs) és a platón van a tartály.
Colossum 553169 2014. február 5. 20:56
Válasz erre
59 mm az oldalsó talpak középpontjának távolsága, a teljes szélesség így 66 mm, míg a plató csupán 61 mm. Sok az. Vagy hordozható talpazat nélkül építem rá, egy kör alakú platformra, de így elvész az eredeti ötlet feelingje, azaz a kis plusz faalapzat építésének lehetősége, vagy csere lesz a Mercire. Vaaagy esetleg várok egy kedvező árú hordozóra a csereberén, ami megtetszik, mert amúgy nagyon pofás darab az a kis fagázos. Csak arra is keresnem kellene valami rávalót.
Sennás 553158 2014. február 5. 20:17
Válasz erre
weapon_flak38_24
weapon_flak38_24
Stalingrad_ the river Don 1942
Stalingrad_ the...

Ezek mire vannak felrakva?Picit szétesett a 2 kép alja pont ott a lényeg.Afrikában láttam olyan levágott tetejű Blitzet.
Sennás 553154 2014. február 5. 19:53
Válasz erre
AFV_AF35S61_10
AFV_AF35S61_10
tru_2309_parts4
tru_2309_parts4
Flakvierling-38-20mm-hatzerim-1
Flakvierling-38-20mm...
mobel_2
mobel_2

Király!Ezért nem stimmel:)Nekem egy Flak 37 van.Annak ilyen az alapja DE! annak a végén a talpak mások.Nézd meg az AFV-t a Bronco-t a Trumpit ilyen talapzattal adja.Lehet az a régi Tamiya el van méretezve?Simán vágjál ki belőle 2mm és ráfér.Mérj már rá 2030mm vagyis 58mm a talpak középpontja?Még a végén felbosszantom magam építek egy ilyet(4kép)
Colossum 553152 2014. február 5. 19:39
Válasz erre
Helló! Tetszik a lelkesedésed! :-)))
Nem építettem eddig diókat, úgyhogy nem hiszem, hogy lőnék vele. A magam örömére makettezek, illetve a vitrinem épülésére. Szeretek problémákat, illetve feladatokat megoldani, továbbgondolni hiányzó részeket, ezért tetszett meg az általad is linkelt "tákolmány". A vicc, mint írtam, hogy van egycsövű 2 cm - es Flak- om, de egy Gepárd tetejére kellene kerülnie, merthogy úgy egy készlet. Persze gondoltam rá, hogy a kicsit teszem a Bitzre, az ikreket meg a lánctalpasra, de arra sem láttam példát a neten, sőt a hely még szűkebbnek tűnik, mint a teherautó platója. Már beszéltem a sráccal, akivel az Opelt boltoltam, hogy egy ezresért becseréli azt egy L4500- ra, csakhát az meg nem tetszik azzal a nagy kutyaorrával. Patthelyzet. De lehet, hogy a Te kedvedért mégis rápróbálom a fagázosra, lesz, ami lesz! :-)
Sennás 553146 2014. február 5. 18:49
Válasz erre
Szia.csak még egy utolsó gondolat.Sehol nem írtad "lőni akarsz vele" dioráma emberek STB .És ha csak simán átviszik A-ból--B-be?Akkor pont jó.Legfeljebb nem hajtod fel ha ennyire "szarúl" áll rajta.(így legalább sok részlet látható lesz).Csináld,csináld:)
Colossum 553137 2014. február 5. 16:39
Válasz erre
Köszönöm a linket Neked és vfrtom- nak is, illetvi mindenkinek a segítő szándekú hozzászólást!
Az már egyértelműnek látszik, hogy valakinek - legalább a tervezőasztalon - fölmerült a két eszköz összepárosításának gondolata. Alszok rá néhányat, aztán eldöntöm, megtartom- e az eredeti ötletet, vagy lecserélem az Opelt egy Mercire.
Matthias 553123 2014. február 5. 14:38
Válasz erre
Bocsánat annyit még elfelejtettem, hogy a Jagdpanzer IV-ken is láttam ilyen bevonatot, és arra is kíváncsi lennék, ha tudna valaki segíteni, hogy ezeknek a járműveknek, a korai L/48-s csőszájfékes ágyúval ellátott változatai közül melyiken volt, és melyiken nem.
Matthias 553120 2014. február 5. 14:33
Válasz erre
Sziasztok!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy kérdésem, hogy Párducokon, és Panzer IV-ken mettől meddig használtak zimmeritezést, és persze melyik változatokon?

Válaszotokat előre is köszönöm.
ssanyi 553103 2014. február 5. 09:16
Válasz erre
Üdv!

Colossum, szíved joga mit építesz mert ez hobby.Ha életszerűségre törekszel akkor fotók és háttéranyag alapján készítsd.
Ezen a linken talán találsz még információt és egy pár új képet.
www.militarymodelling.com/forums/postings.asp
vfrtom 553099 2014. február 5. 08:23
Válasz erre
Szerintem lőhetett, 88-assal is lőttek kerékről.
Meg ezt találtam?
www.masodikvh.hu/haditechnika/egyeb-jarmuvek/szallitojarmuvek/egyeb-pancelgepkocsik/863-opel-blitz-tehergepkocsi Méretek alapján simán felfér és elbírja.
Meg ezt:
www.the-blueprints.com/blueprints/trucks/opel/50251/view/opel_blitz_flak_38/
Ha meg megnézel egy videót a flakról nem rúg "akkorát" vissza.
romsitsa 553092 2014. február 4. 23:09
Válasz erre
Az egy L4500 Mercedes nem egy Blitz és mégis alá van támasztva.

Általánosságban mi értelme lenne mobilizálni egy gépágyút egy nem ahhoz méretezett kocsin, szétütni az alvázat/meghajtást és ezzel elveszteni 2-3 tonnányi szállítókapacitást?

Á
Colossum 553089 2014. február 4. 23:01
Válasz erre
Flakvierling
Flakvierling

Bocsi, csak most értem haza!
Igen, ez az az Opel, mégpedig az enyém Italeri gyártmány. A Flakvierling pedig Tamiya. A fotón látszik, mi volt a kérdésfeltevés igazi oka. Ha jól értem a hozzászólásokat, akár el is képzelhető e kettő összeháziasítása, márcsak a "hogyan" a kérdés. értem én, hogy inkább féllánctalpas lenne a megoldás, de amim van (S.W.S.), arra inkább egy Flak 43 kerül. Ráálltam most a Flakokra, mivel sikerült beújítanom az előbb említett Tamiyát, egy Trumpeter magányos és egy Revell S.W.S.- el háziasított Flak 43- at, meg egy Dragon féle Gepárdon csücsülő magányos 2 cm- est. Apropó, nem cserélne velem el valaki egy Flak 43- at Flak 3,7- re? Olyanom még nincs. :-)))
Köszönöm a segítségeteket, de azért ha még van ötlet, szívesen fogadom!
Freddy 553085 2014. február 4. 22:23
Válasz erre
benq742: sokminden elképzelhető, de amíg csak elképzelni tudod (és nincs róla fénykép, vagy dokumentáció), addig what-if. Akkor meg már inkább legyen egy Tigris, két ilyennel ;)
ssanyi 553076 2014. február 4. 20:50
Válasz erre
"viszont egy teherautó könnyen pótolható és viszonylag olcsó."

Tudomásom szerint a háború egésze alatt nem volt a németeknél olyan időszak hogy lett volna elég teherautó, elég messze voltak a megfelelő gépesítés elérésétől.
Talán az USA rendelkezett annyi teherautóval amennyire szükségük volt.
A németek amit zsákmányolni tudtak használták is mert nem volt elég jármű.
A logisztika pedig létszükséglet.
A képen is látszik hogy pont nem xrták le, nem két perc volt szerintem így "körbepakolni" a járművet.
benq742 553075 2014. február 4. 20:43
Válasz erre
SziasztoK!
Azt sem szabad elfelejteni hogy a háborúban sok érdekes megoldást és eljárást szült a kényszer! Persze vannak alapjaiban véve holt ötletek mint ahogy itt le is írták páran, de ha adott esetben nem volt más és odébb kellett vinni folyton akkor elképzelhető hogy felrakták rá, SZERINTEM, kényszerből, és nem fizikáztak, csak amennyire a lehetőségek engedték, próbálták a lehető legtöbbet kihozni a rendelkezésre álló eszközökből!Persze gőzöm nincs arról ténylegesen hogy volt-e ilyen, amint a képen látom volt, csak próbálok segíteni gondolkodni! :)

Üdv Vili
Dolmi 553068 2014. február 4. 20:35
Válasz erre
"nem erre az igénybevételre lett méretezve. Persze használhatták így is, de ez jócskán lerövidíti az élettartamot"

Szerintetek miért látható az egyik képen, hogy lőállásban hévérrel van kitámasztva az autó? (gondolom máshol alá is van bakolva...)

Nem múzeumba szánták, kényszer szülte megoldás, a rövid élettartamot pont leszxxxák, amúgy is sanszos volt hogy egyéb módon is megsemmisülhet az eszköz, viszont egy teherautó könnyen pótolható és viszonylag olcsó.
Bogesz 553064 2014. február 4. 20:02
Válasz erre
Pontosan erről van szó. Nyugodtan hasonlíthatod is a légkalapácshoz. Egyszerűen az alváz, a felfüggesztések és a futómű nem erre az igénybevételre lett méretezve. Persze használhatták így is, de ez jócskán lerövidíti az élettartamot.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.