/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.
radir 577366 2015. január 29. 13:02
Válasz erre
Köszönöm a segítséget -nem gondoltam volna, hogy egy ekkora járműhöz ilyen kis tűzoltó készüléket "adnak".Azért komoly milyen technika volt 1940-45 környékén...
Jamie76 577357 2015. január 29. 10:14
Válasz erre
Német tüo.készülék feliratok
Német tüo.készül...

Tamás78-nak igaza van, az egy hatkilós tűzoltókészülék, olivdrab színnel (volt piros is). A Pendinghaus gyárt hozzá matricát (1:6 - 1:72 méretekben).
TAMÁS78 577339 2015. január 28. 21:11
Válasz erre
TAMÁS78 577338 2015. január 28. 21:11
Válasz erre
radir 577331 2015. január 28. 20:22
Válasz erre
Igen a videón is látható a kis "henger" még elég eredeti állapotba is hagyták a jármű restaurálásához képest -valami felirat is olvasható rajta.
Azért is kérdeztem, hogy mi is ez mert sok Famo-n egyáltalán nincs is ilyen.
TAMÁS78 577330 2015. január 28. 20:11
Válasz erre
Kamovos 577326 2015. január 28. 19:41
Válasz erre
Jamie76 577324 2015. január 28. 19:39
Válasz erre
Itt a link, mert a hivatkozás nem müxik!

https://www.youtube.com/watch?v=8RGWOmnbHQ4&list=WL&index=10
Jamie76 577323 2015. január 28. 19:38
Válasz erre
Szia!

Ajánlom neked ezt a videót, egy nagyon szépen felújított FAMO.
https://www.youtube.com/watch

Üdv,
Jamie76
radir 577319 2015. január 28. 19:16
Válasz erre
http://www.worldwarphotos.info/gallery/germany/halftracks/sdkfz_9/sdkfz-9-famo-crane/

Olyan kérdésem lenne, hogy Sd.Kfz. 9-en a szélvédő vonalában, a két oldal lámpa alatt lévő kis "sörösdoboz" alakú henger milyen célt szolgál vagy mi is az pontosan?
Jamie76 577283 2015. január 28. 09:37
Válasz erre
Urak!

Köszönöm mindenki hozzászólását a Sd.Kfz. 251 lánctalp kérdésben, nagyon sokat segített.

Üdv,
Jamie76
ponty 577272 2015. január 27. 23:24
Válasz erre
PeKo Publishing 577269 2015. január 27. 21:58
Válasz erre
Szia!

Ez így ebben a formában nem igaz - mind a lánctalp, mind a görgők különbözőek voltak.

A kérdés ugyanakkor nem az Sd.Kfz. 250/251-ről szólt, hanem az Sd.Kfz. 11 és Sd.Kfz. 251-ről - ezeknek valóban ugyanaz volt az alváza és a futóműve (görgők, lánctagok, stb...)

Az Sd.Kfz. 250 alváza és futóműve ugyanakkor megegyezett az Sd.Kfz. 10 alvázával és futóművével.
ponty 577259 2015. január 27. 21:41
Válasz erre
A 251 csupán annyiban különbözik a 250-től, hogy hosszabb volt az alváza. A futómű lényegében ugyanaz csak eggyel több görgőpár volt beiktatva. A lánctagok ugyanolyanok.
Matenius 577241 2015. január 27. 20:06
Válasz erre
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy érdemes-e megvenni az Academy 1:35 Királytigrisét (13229), és hogy más gyártók makettjeihez képest hol ál a sorban?
Gondolkodom még a Tamiya szimpla Tigrisén is.

Üdv: Matenius
Kilmister 576520 2015. január 18. 18:43
Válasz erre
Szia!
Mivel az alváz ugyan az volt ha jól mondom/írom, akkor elméletileg ugyan azok voltak a lánctalpak is-szerintem.
Jamie76 576483 2015. január 18. 11:32
Válasz erre
Sziasztok!

Abban kérnék segítséget, hogy az Sd.Kfz. 11 és az Sd.Kfz. 251 lánctalpszemei különbözőek e?

Köszi,
Jamie76
Gabusch 576153 2015. január 13. 11:26
Válasz erre
Hallottam pletykát én is, de akkoriban nem találtam róla semmit azt hiszem. Persze, azóta már lehet, hogy nőtt. :)
Freddy 576150 2015. január 13. 11:01
Válasz erre
Szovjetek elleni afganisztáni háborúra gondoltam. Elvileg egy darab, múzeumból reaktivált példányt.
TAMÁS78 576148 2015. január 13. 10:13
Válasz erre
Bár a vezetőtarajok hasonló pozícióban helyezkednek el a két láncon, meg hasonló szélességűek is, tehát még csereszabatosak is lehetnek, de egyébként két különböző formájú láncról van szó. Nézd meg róluk az archív képeket.
Laac 576142 2015. január 13. 09:43
Válasz erre
Sziasztok!
Az lenne hozzátok a kérdésem, hogy az E-100 tank lánca jó-e Maus-ra? Elég szemet tartalmaz-e? Csak mert vennem kellene egyet, de Maus-ra mint olyan nem emberi áron kapható csak
Üdv és előre is kösz.
Kamovos 576140 2015. január 13. 09:21
Válasz erre
Gabusch 576128 2015. január 13. 00:27
Válasz erre
Ez azt írja, hogy kettőt találtak egy kabuli roncstelepen és el is vitték az Államokba. Használatról nincs szó, bár ugye elvileg akár használhatták a szovjetek ellen.

www.mapleleafup.net/forums/showthread.php
Freddy 576121 2015. január 12. 22:18
Válasz erre
Még az afganisztáni háborúban is használtak egyet állítólag.
Jamie76 576120 2015. január 12. 22:13
Válasz erre
A makett
A makett

Üdv Sorstársak!

A Grossdeutschland hadosztály 251/1 Ausf. C féllánctalpasairól (a makett eredetijéről) keresek fotókat. Ha van valakinek, kérem ne kíméljen.

Mercy, Kamerád!

Jamie76
ssanyi 576117 2015. január 12. 21:35
Válasz erre
Üdv!

Ne felejtsük el a néhai magyar tulajdonú (majd a horvátoknak átadott) Ansaldo kisharckocsit sem!Valódi ritkaság!
Bogesz 576116 2015. január 12. 21:18
Válasz erre
Azért azt nem mondanám, hogy az FT-17-nek nincs köze a 2. vh-hoz. Igaz, hogy az 1. vh-ban jelent meg, de azért használták a 2. vh-ban is:

en.wikipedia.org/wiki/Renault_FT
tyimosenko 576115 2015. január 12. 21:00
Válasz erre
Nemesmedvesen meg ott a jarmu, talan tavaly lattam. Nagykanizsan is van egy. Ennek par eve a motorjat kivettek, a tobbi talan maradt.
A besztercebanyai park tenyleg jo, erdemes megnezni.
A becsi hadtortenetiben par eve volt egy SWS vontato, meg talan egy goliath. A kozeli Zwolfaxing nevu helyen meg van egy Hetzerre megszolalasig hasonlito G-13, talan latogathato gyujemenyben.
Gabusch 576087 2015. január 12. 17:51
Válasz erre
Nos igen, Neked kicsit messze van. Bár össze lehet kötni egy pár napos tátrai/szepességi kirándulással és akkor már akár meg is érheti.

Bár gondolom, nem illik az érdeklődési körödbe, mert nem II. VH, de mintha lenne Belgrádban egy Renault FT-17 is, illetve az biztos, hogy van egy osztrák-magyar 30,5-ös mozsár, amiből összesen három darab maradt fenn. Ne hagyd ki! :)
radir 576074 2015. január 12. 13:18
Válasz erre
Ezt a cikket olvastam amiben a PzIV tornyot kiemelték -volt pár kép is mellékelve.
Az a baj, hogy Dukla kicsit messze van nekem -de Belgrád-ba a Nándorfehérvári várban lévő kiállítást mindenképp megnézem az idén mert van ott is pár finom Német csemege és tőlem csak 250km, bár ahogy elnéztem mindegyikük kicsit hiányos és hiteltelen a festésük is.
Kiskunmajsán az 56-os múzeum udvarán is áll egy T55-ös ha valaki mindenképp tankot akar látni...
Gabusch 576072 2015. január 12. 13:06
Válasz erre
Azt nem tudom, hogy csak T-34/85-ünk volt-e, de én mást nem láttam sehol.
migi 576071 2015. január 12. 12:56
Válasz erre
Jó pár éve volt egy ujságcik és benne egy magán kézben lévő T -34 es valahol ha jól emlékszem Gödöllő környékén amit a tulaj minden évben be szokott inditani .
Freddy 576070 2015. január 12. 12:51
Válasz erre
A kiállított T-34-esek egy jó része a Magyar Néphadseregtől lett leselejtezve. 1948-ban rendszeresítettük, a hatvanas évek második felében kezdte kiszorítani őket a T-54/55- pont akkor, amikor a magyarországi 2. vh-s események huszonötös-harmincas évfordulói jöttek, úgyhogy kapóra jöttek emlékműállításhoz.
Az 1948-ban érkező harckocsik között voltak háborús veteránok, de nem tudnám megmondani, hogy a rendszeresített mennyiség mekkora része volt 1946 előtti gyártás. Egy része tuti nem.
Gabusch 576069 2015. január 12. 12:24
Válasz erre
Amúgy azt hiszem, T34-ből még van 1-2 az országban. Pl. emlékműként a Hortobágyon mintha még meglenne, illetőleg tíz éve Nemesmedvesen is fel tudtam még mászni rá.

Múzeumi példány gondolom, van Kecelen (torony biztosan), egy működőképes is volt még 2006-ban ugye, ezen felül láttam egy elég ótvar példányt egy szolnoki hadijátékon is jópár éve.

Úgyhogy a T-34 egészen véletlenül nem akkora szám, mint az egy szem kibelezett PzIV torony, amit valami bunkerből mentettek meg a déli határszélről és most a Hadiban látható az udvaron.

Aki meg egészben akarna olyat látni, annak azt hiszem, legközelebb Besztercebányáig kell menni, de az északi országrészben élőknek Svidnik közelebb lesz - és arra fel is lehet ülni. Oda amúgy is érdemes elmenni, mert kicsit odébb a szántóföldön állnak a T-34-ek, mintegy emlékmű jelleggel. Jó a múzeuma is, ahogy kicsit odébb Duklában is, ameddig az út mellett is vannak érdekességek.
Freddy 576067 2015. január 12. 11:55
Válasz erre
A legtöbb ilyen elhagyott tankot közvetlenül a háború után beolvasztották, az ország újjáépítéséhez iszonyatosan kellett az acél, az összes híd, a teljes ipar, és majdnem a teljes vasúthálózat romokban hevert, ezek helyreállítása sokkal fontosabb volt, mint a tankmúzeum-alapítás.

gabusch: a Kettenkradot kisebb mennyiségben a háború után is gyártották, a Kecelen látható példány pl tűzoltóságon szolgált a hetvenes évekig.
Gabusch 575946 2015. január 10. 21:21
Válasz erre
A '80-as évek közepén ajánlgattak leselejtezett T-34-eket akciós áron pl. az erdőgazdaságoknak, stb. Azért emlékszem rá, mert volt ezzel kapcsolatban egy riport a rádióban, amit véletlenül hallottam és sírva röhögtem rajta.
Valami katona ecsetelte, hogy talán 300 eFt-ért lehet hozzájuk jutni, a felkészült riporternő pedig belekérdezett (nem állítom, hogy 100%-os, de a lényege ez volt):
- De az ágyút ugye kiveszik belőle?
- Nem. Hogy nézne ki a löveg nélkül?
- Node...
- Természetesen be fogják hegeszteni.
- És akkor már nem lehet vele lőni?
- Nem, úgy már nem lehet.

Aztán, hogy mennyire sikeres volt az akció nem tudom.
De egy urban legend szerint állítólag a '90-es években még volt valahol egy gazda, aki békésen szántogatott a háztájiban egy kettennel.
Sennás 575942 2015. január 10. 19:35
Válasz erre
Köszönet!Félelmetes milyen precíz vagy!Igazad van, ilyen könnyen elszállítható "vas" hulladékot,biztos könnyebb volt beolvasztani mint a Dunába bombázott hídelemeket.Most meg égen földön keresnek restaurálnak mindent--aranyáron.
radir 575941 2015. január 10. 19:22
Válasz erre
Én csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy még gyerekkoromban is volt pár széthagyott harckocsi -csak a mi városunkban is tisztán emlékszem rá, de a rendszerváltás során mindet elszállították (gondolom beolvasztani).
Természetesen T34-ek voltak -most milyen jó volna ha egy múzeumba foglalna helyet vagy esetleg kár, hogy fénykép se készült róluk.
PeKo Publishing 575936 2015. január 10. 19:11
Válasz erre
retek_str (4)
retek_str (4

Eredetileg egyébként a 13. páncéloshadosztály járműve volt, a kitörés során lőtték ki.
PeKo Publishing 575934 2015. január 10. 19:10
Válasz erre
A "105л хг" (cirill betű: l h g) a zsákmánygyűjtő egység jelölése (a 105 az alakulat száma).
Szinte biztos, hogy nem került múzeumba, mivel egyrészt a tornyot külön levették, másrészt ennél sokkal jobb állapotú Panthereket is zsákmányoltak - valószínűleg beolvasztották. Esetleg szétlőtték egy lőtéren...
Sennás 575919 2015. január 10. 17:30
Válasz erre
Retek utca..,
Retek utca
Retek utca..
Retek utca
Retek utca
Retek utca

Meg lett jelölve, 105 X7 talán ezek vannak rajta múzeumba kerültek,hadizsákmány vagy simán beolvasztották?
Bogesz 575551 2015. január 6. 21:52
Válasz erre
A Székesfehérváron megrendezésre kerülő január 24-ei wargame bemutatóval kapcsolatos adatgyűjtést átköltöztettem a neki megfelelő könyvtárba (Wargame).

makettinfo.hu/index.php

Észrevételeket ide várok. Előre is köszönöm.
Bogesz
PeKo Publishing 575011 2014. december 31. 11:05
Válasz erre
Szia!

A "Wacht am Rhein" hadműveletben a Pz. IV Ausf. H részvétele igencsak kérdőjeles, bár nem kizárt. A résztvevő egységeket közvetlenül a támadás kezdete előtti pár hónapban szerelték fel új eszközökkel, többnyire új gyártású fegyverekkel. Ezek a Panther Ausf. G és a Pz. IV Ausf. J 1944 szeptember-novemberében, sőt, december legelején készült változatai voltak. Előfordult közöttük zimmeritezett példány, de csak elvétve (vagy csak részben zimmeritezett harckocsik, lásd pl. az 1. "LAH" SS-páncéloshadosztály több olyan Pantherét, amelynek a tornya kapott bevonatot, a páncéltest azonban nem).
Természetesen előfordulhatott, hogy a hadsereg elosztóbázisáról egy oda jóval korábban, vagy gyári nagyjavításból bekerült zimmeritezett Pz. IV Ausf. H is a támadásban résztvevő alakulatok valamelyikéhez került, de ennek alaposabban utána kell nézni(nekem persze most csak a novemberi gyártású, pöttyös festésű Pz. IV-ek ugranak be, de nem lehetetlen, hogy valamelyik páncélososztály kapott valami régebbi vasat is - de ne felejtsük el, hogy 1944 elejétől már Ausf. J-k készültek, a H változat gyártását már befejezték).
A festés megint egy érdekes kérdés: a Pz. IV Ausf. H-k gyártása idején még nem volt szabványfestés, egyszínű sárgán kerültek ki a gyárból. Álcázásukat a csapatok maguk intézték.Az általad kiválasztott 3. séma már gyári szabványmintázat, 1944 szeptember-novemberében gyártott Pz. IV Ausf. J-kre került fel (zimmerit nélkül!).

bp
BalEee 574945 2014. december 30. 15:33
Válasz erre
WP_20140605_15_25_15_Pro
WP_20140605_15_25_15...
C3
C3

Sziasztok!
Nagyjából a képen látható jelenetet szeretném elkészíteni, valahol az ardennekben az offenzíva kezdeti szakaszában. A problémám a festés lenne, ugyanis szinte egyáltalán nem találtam a H változatról ardenneki képet, így ötletem sincs a kamóra. Nagyrészt J változatot ábrázoló képeket sikerült találnom, viszont szeretnék a zimmerites H-nál maradni, amennyiben ez még reális ebben az időszakban. Még az merült fel bennem, hogy a másik képen látható dragon ausf. J kamó mintájához tartva magam az 1. vagy 3. változatot festem, bár megint nem tudom ez mennyire reális (toronyszámtól eltekintve, csak a festés). Ezért bármilyen infót, képet, mintát, stb-t szívesen fogadok.
Köszi.
ponty 574879 2014. december 29. 13:42
Válasz erre
frühe sd.kfz.232funk
frühe sd.kfz....
AA262a
AA262a
cganyfhmq3phl9axs
cganyfhmq3phl9axs

Szerintetek az sd.kfz. 232 rahmenantenne tartói azok kör-, vagy ovális keresztmetszetűek? Nekem köracélnak tűnik, de a készletben a két oldalsó a torony oldalán ovális. Lehet, hogy én tévedek, vagy öntési hiba? Ha az utóbbi, akkor szerintetek hogy tudnék újat csinálni? Kiesztergálni egy szögből, vagy szkreccseljem ki az egészet? Gondoltam akkor az egész szerkezetet, újra gyárthatnám (habár maga az antennarács jónak tűnik), még a hátsók is szép kerek keresztmetszetűek, de van rajtuk beszívódás, és sora, néhol pedig elcsúszott az öntés (eléggé minimálisan). Lehet akkor csinálnék egy párat. Inkább a végükön a kis cilinderek lennének nehezek megcsinálni.
Sennás 574629 2014. december 26. 20:06
Válasz erre
tumblr_nfnut22Lls1riezf4o1_1280
tumblr_nfnut22Lls1ri...

Háá egy ilyet!Még a gyerek is örülne neki:)
TAMÁS78 574628 2014. december 26. 19:59
Válasz erre
De magának a Krupp Protzénak egy halom különbözőképpen páncélozott verziója volt, 3,7 centis löveggel a hátán. Azok közül is jó lenne 2-3-at megcsinálni egyszer.
TAMÁS78 574627 2014. december 26. 19:53
Válasz erre
Az alváz azonos, a többi konkrétan megépítendő.
Sennás 574626 2014. december 26. 19:52
Válasz erre
sd.kfz.247-6-rad-2
sd.kfz.247-6-rad-2

Csak simán be kell "páncélozni"?Vagy komolyabb átalakítás kell hozzá?
Nekem sajna csak ez az egy képem van:(
TAMÁS78 574624 2014. december 26. 19:45
Válasz erre
Nekem is, de főleg a háromtengelyes változata. Tervbe is vettem a megszkreccselését egy Tamiya Protze alvázra.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.