/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.
radir 600338 2016. január 16. 15:17
Válasz erre
Sziasztok!

Kérdezném, hogy a kevéske SturmTiger mindegyike zimmerites volt?
A későbbi fémgörgős változatokra gondolok.
usatika 600092 2016. január 13. 18:50
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat akkor úgylátom ez is olyan katyvasz mint az orosz tankok világa:)
Tehát akkor le zimmeritezem és marad dobozból,feljavított amit lehet meg kell...
Festése meg azonosító számok meg még messze vannak, addig letisztulhat sok minden még.
Építése a másik makettes portálon lesz publikálva itt nem lenne egyszerű.
gaunt1 600078 2016. január 13. 17:36
Válasz erre
Én úgy tudtam, hogy a kis kipufogó (toronymozgató), illetve a rádiós és a vezető oldalsó kitekintőjének hiánya már az Ausf. J-ket jelöli.

Az oldalsó kitekintők elég gyorsan eltűntek a H-ról. Ha jól tudom csak a korai és a G-H határán lévő példányokon volt meg. A kis kipufogó meg szerintem minden H-n volt, csak a J-nél tértek át kézi toronyforgatásra.
Amúgy valóban, a késői H-t és a korai J-t nagyon nehéz megkülönböztetni.
romsitsa 600076 2016. január 13. 17:25
Válasz erre
Illetve az is nagyban befolyásolta a kocsik megjelenését, hogy milyen alkatrész volt raktáron.
A Pz IV J esetében ilyen a lövegirányzó kitekintőjének megléte vagy hiánya.

Üdv

Á
romsitsa 600075 2016. január 13. 17:23
Válasz erre
4df6_1_big
4df6_1_big

Még egyszer.

Üdv

Á
romsitsa 600073 2016. január 13. 17:20
Válasz erre
A képen a hasábkereszt és a tiszt ködvágója lehet viszonyítási alap. Ahhoz képest a szám nem fekete szerintem.
Csak meg lett közben a kép.

Tudtommal az oldalsó kitekintő megszüntetése a H-nál lépett életbe, nem különbözteti meg az alverziókat. Ahogy az öntött láncfeszítő sem altípus specikikus.

Az rémlik, hogy a Pz IV-t folyamatosan fejlesztették, az alváltozatokat viszont nagyobb változtatásokhoz és alvázszámokhoz kötötték. Ha meglenne minden papír akkor alvázszám alapján meglenne az altípus, teljesen mindegy hogyan néz ki a kocsi.
Pl. az Ausf. F2/G esetében mindkét elnevezés igaz, csak egy idő után az F/2-őt átnevezték inkább G-re azt hiszem az L/43-as löveg bevezetésével.

Üdv

Á
TAMÁS78 600067 2016. január 13. 17:02
Válasz erre
Lehet, hogy hülye a kérdés, de egyáltalán van egyértelmű határ, ahol a H és J elválasztható? Nem egy olyan folyamat volt ez, ahol ugyan vannak egyértelműen azonosítható H-k és J-k, viszont a kettő közötti átmeneti, ilyen és olyan jellegzetességekkel bíró példányok esetében csak önkényes lehet a H-ként v. J-ként való megcímkézés?
PeKo Publishing 600066 2016. január 13. 16:42
Válasz erre
Ezen nem fogunk összeveszni... :-)

Én nem vennék mérget arra, hogy a 13X nem fekete, szerintem még az is lehet. Az, hogy a hasábkereszt sötétebb a képen, sajnos nem oszt, nem szoroz.

A H/J eltérések számomra egyre kaotikusabbak.
Én úgy tudtam, hogy a kis kipufogó (toronymozgató), illetve a rádiós és a vezető oldalsó kitekintőjének hiánya már az Ausf. J-ket jelöli. De úgy tűnik, az utóbbiak már a kései H-król is hiánoyztak.
romsitsa 600059 2016. január 13. 15:16
Válasz erre
Szerintem én vetettem fel először, hogy hogyan is van ez, de nem veszem el az elsőbbség örömét :P
A 13X, amin éppen görgőt cserélnek nem fekete számozású, a 114, 115, 122 inkább fekete.
A J-H alapvető különbség nem a toronyforgató motor megléte?
Mert a 114, 115, 121, 122, 132 esetében valószínűleg nincs ilyen motor.

Üdv

Á
PeKo Publishing 600044 2016. január 13. 12:38
Válasz erre
Upppsz. Ez az "Amit eddig H-nak néztünk, az mind J" az én agymenésem, de bevallom, a minap megingott a hitem egy kicsit. Egy icipicit... A fene sem tud eligazodni a H/J váltásokon - a legújabb PeKo kiadványban van egy-két olyan Pz. IV, amire én egyes jelek alapján rávágtam, hogy korai J, a szerző azonban Ausf. H-nak azonosította. Én speciel nagyon várom a Panzertacts ide vonatkozó kiadványát, abból biztosan tisztább képet lehet majd alkotni (tavaly novemberre ígérték a megjelenését, sajna csúsznak).

Ez alapján jelenleg egy valamit tennék: nézzük meg a rendelkezésre álló fényképet a magyar Pz. IV Ausf. akármiről, nézzük meg a makettet, és listázzunk!

A linkelt cuccból első ránézésre simán lehet olyan Pz. IV Ausf. akármit csinálni, amilyet a magyar harckocsizók használtak 1944-ben. Le kell kapni a jobb oldali légszűrőket, a toronymozgató motor kipufogóját és le kell zimmeritezni.

A harcászati azonosítószámok alapján a kocsik az 1. századhoz kerültek, a számok színe pedig valószínűleg örök vita tárgyát fogja képezni. Én feketére voksolnék, de a piros sem kizárható...

Korabeli, 1944-45-ben, Magyarországon készült fényképeken bukkan fel ilyen Pz. IV Ausf. H, de ritka, mint a fehér holló...

bp
romsitsa 600019 2016. január 13. 08:44
Válasz erre
Amit eddig H-nak néztünk, az mind J. Per pillanat szerintem nincs magyar H-ról kép.

Üdv

Á
radir 600015 2016. január 13. 07:55
Válasz erre
Szia!A görgők tartója jó helyen van -gyárilag így volt kialakítva
"baloldalt középen". Zimmerit főleg a torony kötényzetén volt alkalmazva.
Volt magyar vonatkozású H.
usatika 600010 2016. január 13. 07:04
Válasz erre
Üdv

Kérdésem az lenne, adott egy 1:16 PzIV H ez lehet-e zimmeritezve és esetleg a külső jegyek alapján mikori gyártású lehet? pl a görgőtartó az ott van e vagy hátul? Harcolt e ilyen pl magyarországon esetleg magyar alakulatnál? erről pontos toronyszám is kellene akkor...
Az alábbi linken van pár kép a makettről. Én most kezdem majd az enyémet...
filscalemodels.ph/testshots/trumpeter16panzer4/trumpeter16pazer4.html
experte 600007 2016. január 12. 22:59
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat!
:)
gaunt1 599987 2016. január 12. 18:59
Válasz erre
Miért a homok volt az alapszín?

Elég megnézni hogyan néz ki egy füves puszta egy perzselő nyári napon. Az elszáradt növényzethez elég jól illik a dunkelgelb.
romsitsa 599958 2016. január 12. 08:43
Válasz erre
A sárga alapszín a Dunkelgelb, ami egy érdekes szürkés árnyalat. 1943-tól több árnyalatban adták ki, az 1944-es már egészen világos volt.
Valószínűnek tartom, hogy úgy gondolták, a világos alapszín jobban illik a Szovjetúnió körülményeihez mint a szürke. Ahogy a németek visszaszorultak a birodalom területére, egyre inkább a zöl lett a domináns szín, míg 1945-re a zöld lett az alapszín.

1944-45-ben egyes típusokhoz, mint Pz. IV, Tiger II, Panther, Sdkfz. 250/251, Jpz. 38t, létezett gyári álcasablon a fotók alapján.

Üdv

Á
migi 599947 2016. január 11. 22:49
Válasz erre
A régi promodelben van egy nagyon jó többrészes ciksorozat a szabvány Német festésekről.
TAMÁS78 599941 2016. január 11. 22:28
Válasz erre
A neten is találsz egy rakat elfogadható összefoglalót, itt van találomra kettő:

www.panzerworld.com/german-armor-camouflage
stugiii.com/germanvehiclecamouflage.html

A váltás a sárgára 1943. februárjában történt. A zöld/barna terepezést a csapatoknál oldották meg, a helyi sajátosságoknak és a szerelők kézügyességének megfelelően. Szerintem szórópisztoly volt a jellemző, de vannak képek bőven "pemzlivel" (söprűvel, ronggyal) festett álcázásról is.

Afrikába jó ideig valóban szürkén érkeztek a harceszközök, amit a helyszínen próbáltak a csapatok korrigálni mindenféle eszközzel és anyaggal (olajjal kevert sár, olaszoktól kölcsönzött festékek, stb.).

De remélem lesz majd, aki sokkal többet ír erről neked.
experte 599937 2016. január 11. 22:11
Válasz erre
Sziasztok!

A német páncélosok mely évtől érkeztek a csapatokhoz főleg homok sárga színben? (nem az Africa hadtestre gondolok, bár képek alapján első időkben ott sem változtattak az akkori szürke alapon)
Tényleg ez volt a gyakorlat? (vagy volt egyáltalán ez gyakorlat?).
Olvastam, hogy álcaszínek csapatonként sok esetben egyediek voltak, az alapszínnel való kiérkezés olcsóbbá, és gyorsabbá tette a gyártást, illetve az egységek folyamatosan alakították álcáikat az évszakoknak megfelelően... (nem csak téli meszelés).
A festéseket rongyokkal oldották meg, vagy szórópisztoly is akadt? (gondolom minél hátországabban volt a "műhely", annál kifinomultabb technikát használtak.)

Létezett álcafestésben szabvány? Vagy csak általános szabályok voltak? (pontos mintamegadás nélkül, inkább az alkalmazandó színekre fókuszálva).

Miért a homok volt az alapszín? (amennyiben tényleg ez volt az alapszín).

Hol lehet ezekről összefoglalóan olvasni?

(bocsánat, ha amatőrnek hatnak kérdéseim, de sajnos nem állok jól szakkönyvek tekintetében).

Várom megtisztelő válaszaitokat!
gaben21 599890 2016. január 11. 17:45
Válasz erre
Találat esetén tök mindegy milyen színű maga a jármű illetve a belső tere. Pláne egy panzer I -nél ami szinte "papír" vékony lemezekből volt hegesztve. A belső tér gyorsan koszolódott így ez is mellékes. Itt a jobb "láthatóság" volt a cél. A kibúvó nyílások belső felét egyébként is a külső alapfestésnek megfelelőn festették mert a fehér /elefántcsont/ igen csak rikíthatott.
rohamkukac 599883 2016. január 11. 15:17
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat!
Igazándiból egy Flakpanzer I Ausf. A-ról van szó,így ott kiesik a torony teljes felszerelése.
Commissar 599871 2016. január 11. 13:46
Válasz erre
Üdv!
Az ilyen korai tankoknál a padló, a tárolódobozok, torziós rugók és a váltó szürkés-zöld színű (ral 7009), a felépítmény belseje meg a toronybelső pedig Elfenbein. Ha van toronykosár, annak az alja is 'padló' színű. A határ a két szín között elég változó, elvileg az oldalfal a sponson-ig (sárvédő magassága kb)még szürkés-zöld. (1942-től a szürkés-zöld elmarad, vörös alapozó szín van egy darabig)
Az Elfenbein részen a berendezések, fegyverek nem mozgó részei, kapaszkodók, tekerők, stb, fekete színűek. Két elektromos doboz volt halványkék, egy a motor tűzfalán, egy pedig a toronyban, ez utóbbi volt a löveg biztonsági kapcsolója véletlen elsütés ellen.
MO8602 599807 2016. január 10. 18:41
Válasz erre
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t35.0-12/12511079_10206763374377575_683511084_o.jpg

Ilyen a szine mint a képen /feltéve ha sikerül belinkelni/ Igaz nem német M10.Saját.
MO8602 599806 2016. január 10. 18:35
Válasz erre
Belsőtérhez MIG RAL 9001 CremeWeiss
Varjúbácsi 599801 2016. január 10. 18:09
Válasz erre
A Pz.I belső terének festésére az "Elfenbein" szín volt a jellemző.
Gabusch 599793 2016. január 10. 17:13
Válasz erre
Gabusch 599792 2016. január 10. 17:12
Válasz erre
Továbbá monták az okosok, hogy a világos felületen jobban látszik az olaj/benzin/stb. megfolyás, ami találat esetén szénné tudja égetni a személyzetet.
gaben21 599772 2016. január 10. 13:17
Válasz erre
Helló. Ezek elég korai járművek voltak. A zöldet nem tarom valószínűnek. A szürke talán de az elefántcsont fehér a jellemzőbb. Nem véletlen volt fehér a küzdőtér. Minden nyílás lezárása után elég sötét volt bent így minél világosabb a küzdőtér színe annál "világosabb" van bent. Szerintem. :-)
rohamkukac 599771 2016. január 10. 12:51
Válasz erre
Panzerinteriorwithcolour003
Panzerinteriorwithco...

Vagy esetleg zöld,mint pár makettnél?
rohamkukac 599770 2016. január 10. 12:45
Válasz erre
rdsc025048zc
rdsc025048zc
Panzer_I_Interior
Panzer_I_Interior

Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni,hogy a Panzer I-es harckocsik küzdőterének melyik festése volt az elterjedtebb?
Az,ahol a váltómű és pár kezelőszerv szürkés színre(páncélos szürke?) volt festve,vagy az,ahol a váltómű is csontszínűre volt festve?
spenot 599592 2016. január 8. 09:26
Válasz erre
És hát ne feledkezzünk meg arról sem, hogy jellemző volt, hogy Királytigris vontat Királytigrist. Számvéber Nehézpáncélosok c. könyvében van pl. egy nem túl jó minőségű fotó erről. Diorámának sem rossz.
Spenot
PeKo Publishing 599585 2016. január 8. 06:24
Válasz erre
Bergepantherrel vagy 3-5 Sd.Kfz. 9 FAMO vontatóval. Az előbbi volt az ideális, a nehézpáncélos-osztályok állománytáblájában 2-3 Bergepanther szerepelt.
radir 599579 2016. január 7. 23:20
Válasz erre
Sziasztok!
Én témánál maradva azt kérdezném, hogy mozgásképtelenné vált Királytigrist mivel tudták elvontatni/menteni?
Erről nem találtam képet az interneten.
TAMÁS78 599575 2016. január 7. 22:28
Válasz erre
PeKo Publishing 599564 2016. január 7. 21:03
Válasz erre
Tudomásom szerint nem - azt, amelyik most Bivongtonban van, Kummersdorfban szedték össze az angolok, és a másik kettőről sem tudok, hogy bevetették volna (persze nem kizárt, igazándiból még soha nem jártam/néztem utána pontosan).
kls 599563 2016. január 7. 20:43
Válasz erre
TAMÁS78 599561 2016. január 7. 20:34
Válasz erre
Szia Peti!

Hadd kérdezzem meg, hogy ettől függetlenül a Zimmerit nélküli példányok bevetésre kerültek? Tudni róluk valami konkrétumot?
PeKo Publishing 599558 2016. január 7. 20:22
Válasz erre
Az pont az egyik prototípus... sem a festése, sem a harcászati azonosítószáma nem autentikus.

A Tiger B-k első ötven példányát a Porsche által kifejlesztett, ám azokhoz fel nem használt tornyokkal szerelték fel. Ezek a három prototípus kivételével mind zimmerit bevonatot kaptak (hiszen 1943 szeptember után, ám 1944 szeptembere előtt készültek). Ezen kívül semmi közük nem volt a Porsche-hoz, tévesen hívják őket Porsche-tornyos Királytigriseknek.

Mindkét tornyot a Krupp gyártotta.

Tehát amennyiben egy hadrendbe állított korai Tiger B-t szeretnél készíteni, akkor azt bizony zimmeritezni kell.

Tamás78 jól írta, a zimmerit nélküli prototípusokon sok apró részlet eltért a rendszeresített változattól.

üdv

bp
kls 599552 2016. január 7. 20:04
Válasz erre
Itt mintha az egyik múzeumi példányon nem lenne zimmerit! "300"
Üdv: kls
Amon 599550 2016. január 7. 19:43
Válasz erre
http://www.tanks-encyclopedia.com/ww2/nazi_germany/Panzer-VI_Konigstiger.php/
Amon 599549 2016. január 7. 19:40
Válasz erre
Ez még segíthet

[URLhttp://www.tanks-encyclopedia.com/ww2/nazi_germany/Panzer-VI_Konigstiger.php
TAMÁS78 599546 2016. január 7. 19:27
Válasz erre
Halványan rémlik, hogy 2 v. 3 protopéldányon nem volt Zimmerit, ezek viszont egyéb részletekben tértek el a sorozatgyártásúaktól. De utána kéne olvasni.
Amon 599544 2016. január 7. 19:22
Válasz erre
Hát...
Vehetsz műgyantát, edu rezet ha van. Vagy elkészíted saját magad.
Youtube-on talász jó videókat.
kls 599542 2016. január 7. 19:16
Válasz erre
Köszönöm a gyors választ! Most már csak ötletre lenne szükségem a zimmerit megvalósításra! Létezik erre valami egyszerű megoldás?
Üdv: kls
Amon 599540 2016. január 7. 19:13
Válasz erre
kls 599539 2016. január 7. 19:09
Válasz erre
Tisztelt Kollégák!
Azt szeretném megkérdezni, hogy a Porsche toronnyal épített Királytigrisek mindegyike zimmerittel készült-e, vagy megépíthetem a Tamiya készletét anélkül is bátran?
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv:kls
Amon 599519 2016. január 7. 12:42
Válasz erre
Helló!

Köszönöm a választ és a linket! Mentettem is.
Olvastam olyat, hogy mind zimmerites volt.
Azon akadtam meg. Valahogy gyanús volt.
romsitsa 599517 2016. január 7. 12:16
Válasz erre
Elméletben maga a kád kerekek, oldalemezek nélkül Panther altípus nélkül, ha nem nézzük az alvázszámot.

Üdv

Á
Commissar 599516 2016. január 7. 11:57
Válasz erre
Ok, vágom mi a különbség köztük.
De lehet, hogy csak másképp látjuk a dolgot :)
Amit említesz, az én értelmezésemben már a felépítmény és nem az alváz.
Szerintem az alváz csak ma a 'kád', a sponson-ig tart (bocsi, nem tudok rá magyar megfelelőt, a lánc feletti kiszélesedő rész) és nem az egész páncéltest torony nélkül.
romsitsa 599508 2016. január 7. 09:39
Válasz erre
A Jagdpanther teknője vonalvezetésében a Panther G-vel egyezik meg. A harckocsiknál az oldalpáncél hátsó kialakítása a választóvíz (többek között) az A/G között.

Üdv

Á
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.