/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264.
Gabusch 602940 2016. február 10. 23:59
Válasz erre
Az Argo2-t még nem láttam (az Argo tetszett pedig), a Sztálingrád - már amennyiben az újabb ifj. Bondarcsuk-félére gondolsz, egy merő iszonyat. Sajnos láttam.
Sennás 602937 2016. február 10. 22:42
Válasz erre
Hát igen a "replika" már csak ilyen:) Kár érte. Az Argó2ben nem ez volt? Esetleg a Stalingradot láttad? Ott a PzIV H "imitáltak" talán T-44-el(?) oldalról még elment de hátulról meg szemből SHIT.
Gabusch 602935 2016. február 10. 22:08
Válasz erre
Mint írtam, az eredetileg tervezett és legyártott futómű abszolút nem bírta a terhelést az első komolyabb próbán és tönkrement. Mivel gondolom használni akarnák filmhez, hadijátékhoz, stb., kénytelenek voltak alátenni egy működőképes valamit.

Szerintem, ha tudják, hogy nem fog menni a működőképessé tétel saját gyártmányú futóművel, akkor inkább egy párducot csinálnak, ahol a kötényezés elrejti a nem egészen odaillő futóművet.
Egyébként még mindig sokkal korrektebb, mint a T34-re épített filmváltozatok, pl. a Ryan közlegényben.
Sennás 602933 2016. február 10. 21:44
Válasz erre
:) "térdtől felfelé" jól néz ki,de az alja NEM
novarock 602918 2016. február 10. 19:41
Válasz erre
Sziasztok,
Pz I-es illetve az alváltozatainak,
a belső a színei érdekelnének(váltó,padló,stb)
Bizonytalan vagyok,találtam olyan képet is,ahol szinte minden
"cremeweiis" volt.
Gabusch 602917 2016. február 10. 19:31
Válasz erre
Sennás 602897 2016. február 10. 13:58
Válasz erre
Szia tudsz linket,képet a kifestett Tigerről? Ez olyan replika amit Szolnokon,itt ott lehet látni vagy csak az udvaron "harcolnak" vele?
PeKo Publishing 602889 2016. február 10. 11:28
Válasz erre
Csak egy apróság a Balaton vs. Tiger kérdéssel kapcsolatban:

Ki? Mikor?
Tigert Magyarországon négy egység használt:
s.Pz.Abt. 503 (Tiger B)
s.Pz.Abt. 509 (Tiger B)
s.SS.Pz.Abt. 501 (Tiger B)
9./SS-Pz.Rgt. 3 (Tiger E)

Ezek közül három volt itt akkor, amikor a Balaton befagyhatott (elég pocsék hideg volt, de szerintem egy nagyobb vasat akkor sem bírt volna el a jég). Ez 1945 januárja. Ekkor gyakorlatilag a "Konrad" hadműveletek zajlottak, amelyek elég messze voltak a Balcsitól. A tó közvetlen közelébe sem került német nehézpáncélos.

A Balaton közelébe a visszavonulás során kerültek Tigerek, ami ugye a szovjetek bécsi támadó hadműveletének volt köszönhető - kezdődött 1945. március 16.

A március 6-án kezdődő német "Frühligserwachen" fiaskójának egyik oka az olvadás volt.
Mire a Tigerek a Balaton közelébe kerültek, már nem volt mire rámenni.

Mellesleg, egyszerűen végig kell gondolni az egészet, és az ember rájön, hogy az egyik legnagyobb baromság, épeszű katonának eszébe sem jut így megszabadulni a harckocsijától.
Gabusch 602886 2016. február 10. 10:49
Válasz erre
Persze, ilyen van, de nem nálunk. Ami itt ragadt (helyenként szó szerint) technika, azt már a vas- és acél országa kapcsán beolvasztották legkésőbb hatvan éve.

Persze, hogy minden tele van lőszerrel és robbanóanyaggal, hadszíntér volt az egész ország. De a harcjárművek kicsit más tészta. Azokat szerintem nagyobb mocsaras területeken találják, ahol nem lehet sem hajózni, sem halászni, sem horgászni, viszont mély. Ilyen szerintem nálunk viszonylag kevés van.
Gabusch 602885 2016. február 10. 10:45
Válasz erre
Mind a három kép ugyanott készült, valahol Győr mellett. Ha elolvasod a linkelt Blikk cikket, akkor abban is van egy kép, ugyanez a sátortető látszik rajta.

Lemezből van, makett alapján építették. A képek még a készítése közben készültek, azért rozsdás. Most már terepszínű.

Persze, hogy van olyan, amikor a jég megtart járműveket, pl. a Ladoga-tó is fontos szerepet töltött be Leningrád blokádjakor - már feltéve, hogy a történelem-oktatásból ez legalább igaz volt. Csak ott kicsit mások az éghajlati viszonyok, mint a Balaton mellett.
Továbbá eléggé valószínűtlen, hogy a Balaton jegére építettek volna állásokat. Átkelni át lehet rajta esetleg, főleg gyalogszerrel, de azért 2-3 nagyobbacska löveg csúnya dolgokat csinál a jéggel, beásni nem tudod magad, mert elvékonyodik, tehát én már csak ezért sem valószínű, hogy nagyon rámentem volna. A bombázókról meg nem is beszélve.
jacksson 602877 2016. február 10. 09:29
Válasz erre
jacksson 602875 2016. február 10. 09:28
Válasz erre
ezt az egyet be kell látni, a makettezés itt kezdődik,-nem máshol- a többi csak beszéd, duma... blablabla... üdv.
romsitsa 602872 2016. február 10. 08:53
Válasz erre
Ezek legendák, bocs ha félreérthető voltam (kivéve talán a T-34 a Tiszában). Az esztergomit talán 8-10 éve hallottam, még a személyzet ruhája is megvolt...

Üdv

Á
radir 602870 2016. február 10. 08:42
Válasz erre
Szia!Volt szerencsém régészeten sofőrködni 2-szezont is -a Tiszató mellett elég sok lőszer és 2 alkalommal bombát is találtak -többször meg kellet állni a munkával pedig az ásatás előtt elvégezték a fémkeresős mentesítést pont az ilyenek elkerülése végett.
Én kissé hitetlen vagyok az Esztergomnál talált járművekkel -melyik évben volt ez?
radir 602866 2016. február 10. 08:33
Válasz erre
A múltkor (tavalyi évben) úgy tudom a Lengyeleknél egy sd.kfz. 251-et halásztak ki egy folyóból -érdekes volt mintha én a képeken és videón úgy láttam volna, hogy az egyik hátsó görgő nem lett volna meg -de a lánctalp rendesen állt rajta.
Rögtön vele egy rossz állapotú sd.kfz 7-et is halásztak.
De a discovery-n volt a "harckocsigyár" c. műsor ott is egy Lengyel folyóból húztak ki egy párducot amit végül restauráltak is -és egy elégé megsemmisült példányt is láttam szintén valamelyik folyóból.
romsitsa 602865 2016. február 10. 08:30
Válasz erre
Van tigris meg rohamlöveg a Balatonban, Batykon is egy tigris, a Tiszában T-34 és szintén egy rohamlöveg, a Velencei tóban teherautók, sőt valahol Esztergom környékén egy elásott Pz IV-t és Panthert találtak a kezelőkkel együtt. Ja meg valahol a határon túl egy Csaba is van. Eddig ezeket hallottam nagyjából.

A harmadik képen egy lemezből épített magyar tigris replika van, teljesen valós. Ha megnézd alaposan a légszűrők és a futómű elárulják, hogy másolat.

Üdv

Á
Sennás 602862 2016. február 10. 08:06
Válasz erre
20120207-beszakadt-a-balaton-jege-ket1

VAN AKINEK NEM SIKERŰL
20120207-beszakadt-a...

Szeva.Érdekes story(filmbe illő).Elvileg sima matek a jég.Mai napig is járnak jégen 50tonnás kamionok Canada,Orosz STB meg repcsik (teherszállítok)is szállnak le jégre.Csak ahhoz kell min.3hét kőkemény tél/fagy hízik a jég 40-50cm és már simán elbír egy 50T vasat.Ami már nem smakkol a történetben '44-45 ben volt ilyen kemény tél?Tudott ennyit hízni a jég,illetve a story szerint jött az olvadás és beszakadt a jég így nyelte el a tankokat.Milyen hírtelen és intenzív olvadás kell hogy egy kb 50cm jeget megolvasszon?5 nap verőfényes napsütés:)Addig meg annyit halad a front simán észrevették volna a ruszkik. BULLSHIT a Story!
Igazad van egyszerűbb a "harakiri".

De a 3képen látható Tiger mennyire valós illetve vajon Magyar földön van?
Gabusch 602857 2016. február 10. 00:30
Válasz erre
Elviekben a Duna (ami ugye folyó) jegén volt körhinta a háború előtt, tehát elvileg akár jellemző is lehetett, hogy rendesen befagyott a Balaton és esetleg (hangsúlyozottan esetleg) ideig-óráig megbírt volna egy tigrist.

De az kizárt, hogy ha a repülőroncsokról van tudomás, amik ugye bárhova eshettek, akkor a három elég nagy tankról, amik nyilvánvalóan partközelben lennének valahol, ne lenne konkrét infó.

Én a Dunáról is hallottam hasonlót, továbbá arról is, hogy valahol Nyergesújfalu körzetében egy tigris betolatott egy pincébe, ami félig rászakadt, aztán inkább elásták, nehogy az oroszok kezére kerüljön.

Meg olyat is, hogy bármely templom, vagy várromból kilométeres alagutak mennek mindenfelé, bár ez csak annyiban releváns ide, hogy legendák ezek is.

De azt konkrétan utolsó avatású ludovikás páncélos saját szájából hallottam, hogy amikor Cegléd mellett elfogyott az üzemanyag, akkor kézigránátot dobtak az üzemanyagtartályba és otthagyták a technikát az út mellett.

Jómagam láttam a vimoutiers-i tigrist, amit tudtommal hasonló okokból a saját személyzete robbantott fel. Nem sokkal egyszerűbb megoldás lett volna, mint kiúszni a jeges vízből?
radir 602856 2016. február 9. 23:45
Válasz erre
Sziasztok!

Nemrég engem is foglalkoztatott ez a Balaton jegére vezetett 3 Tigris -legenda amit egy Magyar búvár állítása szerint már tapintott is a saját kezével...

Na de valaha is úgy befagyott volna a Balaton, hogy kibírt volna 50 t-t vagyis
3X50 tonnát!
A másik -elvileg ezek komolyan nyilvántartott "harc eszközök" voltak és én úgy tudom nincs olyan eltünt azonosítatlan példány amiről ne lehetett volna valamit tudni pláne nem 3db.
3. -ezt a búvárbácsit még senki nem kereste fel (állam,gyüjtő,múzeum)vajon merre is találhatóak ezek mivel az értékük felbecsülhetetlen lenne!
tank 602848 2016. február 9. 21:09
Válasz erre
hello!a a zvezdát venném az edu nem valami fasza!
Gabusch 602835 2016. február 9. 18:32
Válasz erre
Nem, ez valahol Győr mellett van és többéves sztori. Láttam kiállítva egy csobánkai hadijátékon, sajnos menni nem tudott, de még vontatni sem tudták, mert azonnal gajra ment a futóműve. Azóta tudtommal szereztek alá valami T-akárhányas teknőt és azzal már lehet menni, ha megfizeted, el is visznek vele.

www.blikk.hu/tigris-tank-epul-a-sufniban/dyb4mrq
Ogre 69 602832 2016. február 9. 18:26
Válasz erre
Ogre 69 602830 2016. február 9. 18:23
Válasz erre
Ogre 69 602829 2016. február 9. 18:18
Válasz erre
Mintha LIFE magazinos eredeti színesek között láttam volna. Csak ott vízjeles.
Sennás 602827 2016. február 9. 18:05
Válasz erre
QaaRTfAKgQs
QaaRTfAKgQs

Ez is utólag színezett vajon?
Sennás 602826 2016. február 9. 17:56
Válasz erre
PEOsJfoV1TI
PEOsJfoV1TI
cezUx4RdCho
cezUx4RdCho
1Ngxk3du07c
1Ngxk3du07c

Ezzel a képaláírással--Где-то в Венгрии.Hoppá!Esetleg Balaton északi part?
Tényleg olvastam pár szösszenetet régebben a "balatonba süllyesztett 3 Tiger" sztorit.Vagy csak simán lemezből egy ügyeskezü Tiger-FUN?
Kamovos 602818 2016. február 9. 14:50
Válasz erre
Kamovos 602817 2016. február 9. 14:49
Válasz erre
V8
V8

Sziasztok!

Ezt a képet találtam a neten!
A kép aláírása szerint eredeti német Ford G917
Szerintem ez nem G917, hanem V8.
Úgy tudom, hogy a G917 az elöl is mindkét oldalon laprugós.
Ez pedig keresztirányú laprudgós mint a V8.
Jól logikázom?

Üdv: kamovos
Kamovos 602804 2016. február 9. 12:10
Válasz erre
Sennás 602783 2016. február 9. 09:14
Válasz erre
Egy gyönyörű 1:16 KirályTigri építés,még csak 5 oldal mert nincs kész. De gyönyörű!

www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=SquawkBox&file=index&req=viewtopic&topic_id=213052&ord=&page=1
romsitsa 602731 2016. február 8. 16:30
Válasz erre
Tervben voltak a dízelmotorok, de rövid tácon a HL 234 lett volna a HL 230 váltótípusa.
Ami zavaró, hogy ezen fejlesztések párhuzamosan folytak és közel sem biztos, valaha alkalmazták volna bármelyiket.
A Maus-t és az E-100-at gyakorlatilag hobbiból építették, az E szériát olyan gyár kapta meg kifejlesztésre ami tapasztalattal nem rendelkezett.
A szövetségesek kihallgatásai alapján, emlékeim szerint, a Jpz 38D, párduc, királytigris és valamelyik Waffentrager gyártásával, illetve fejlesztésével kalkuláltak 1945-ben.

Valószínűsítem a gázturbina is egy ilyen fejlesztés lehetett, ha elkészül sem biztos, hogy bármibe beépítik.

Üdv

Á
Ogre 69 602730 2016. február 8. 16:29
Válasz erre
jagdpanther. (1)
jagdpanther. (1
jagdpanther.
jagdpanther

Hirtelen kettőt találtam
Ufi 602725 2016. február 8. 15:18
Válasz erre
Sziasztok!
Egy az ardenneki harcokban résztvevő Jajdpanther-ről van szó, téli álcafestéssel.
Piros számok vannak hozzá fehér kerettel.Kérdés, milyen számsort lehet feltenni rá?
Köszönöm!
gaunt1 602723 2016. február 8. 15:16
Válasz erre
Van valami hipotézis arról, hogy a németek fejlesztettek egy gázturbinát, ami akár a parduchoz vagy királytigrishez is használható lehetett volna.

Erről még nem hallottam, de a háború végén már kísérletek folytak a jövőbeni típusokba szánt, 730-760 lóerős SLa-16, X16 hengeres mindenevő dízellel. Egy Jagdtigerbe be is építették, és remekül teljesített, annak ellenére, hogy alig volt erősebb a HL-230-nál. (gondolom sokkal nagyobb nyomatéka miatt)

popgun.ru/files/g/42/orig/8920779.jpg
romsitsa 602720 2016. február 8. 14:38
Válasz erre
Talán igen, nem tudom mennyit változtattak a blokkon. De miután what-if lehet máshogy építették be az E-100-ba mit a Mausba, szabad a kezed.

Üdv

Á
Sennás 602716 2016. február 8. 13:48
Válasz erre
fdtyse
fdtyse
dxgay
dxgay

Vagyis egy 1:24 blokkot lekicsinyítek "elméletben" és már jó is?Jól értelmezem?
Sennás 602715 2016. február 8. 13:40
Válasz erre
Bo0OfyP
Bo0OfyP
maus10
maus10
maus10b
maus10b

Az MB509 van képem de olvashatatlanok a méretek.Kb 61mm hosszú blokkal kéne számoljak?
romsitsa 602712 2016. február 8. 13:25
Válasz erre
Jobban végiggondolva az sem foglal kisebb helyet. A DB 603-as repülőgép motort alakították át a Maushoz, de az nem a lánckereket hajtotta, hanem két villanymotort, ezek mozgatták a kocsit.

Van valami hipotézis arról, hogy a németek fejlesztettek egy gázturbinát, ami akár a parduchoz vagy királytigrishez is használható lehetett volna.
Fogalmam nincs, hogy ezek fantázia tervek vagy valósak, de nem néz ki rosszul.

www.flickr.com/photos/calummelrose/sets/72157626273890362/

Üdv

Á
Sennás 602708 2016. február 8. 13:13
Válasz erre
Tudsz egy picit segíteni. Méretek ilyesmi. Nem igazán bódogulok. Köszönet!
romsitsa 602700 2016. február 8. 12:08
Válasz erre
Két motor önmagában talán passzol, de a csövek/kábelek kizárt és borulna a küzdőtér kiosztása is. A Maus motorja valamivel nagyobb teljesítményű volt, mérd hozzá azt, hátha befér.

Üdv

Á
Sennás 602690 2016. február 8. 10:24
Válasz erre
E-102 dupla motoros
E-102 dupla motoros
E-102_2 dupla motoros
E-102_2 dupla...

Csak kérdezném WhatIf-ben elképzelhető lenne egy dupla motoros E-100?Egy amúgy is gyengécske lett volna hozzá.Semmilyen hasonlót nem építettek a Németek amibe duplán raktak motort?Köszönet!
Lazarus 602685 2016. február 8. 07:32
Válasz erre
Lazarus 602683 2016. február 8. 07:30
Válasz erre
Üdv az Uraknak! Egy Királytigrist szeretnék megépíteni 1:35-ös méretarányban, de kicsit el vagyok veszve. Nagy a bőség zavara :) Rengeteg gyártó adta ki (klasszikus).
Most ez a három kit férne bele a költségvetésembe:
www.modellfutar.hu/Zvezda-King-Tiger-Ausf--B-Henschel-Turret www.modellfutar.hu/tamiya-german-king-tiger-production-turret.html
www.modellfutar.hu/Eduard-Pz--Kpfw--VI-Ausf--B-Tiger-II-WEEKEND
Főleg az utolsó mozgatja a fantáziámat, így leértékelve. A zvezda ex-Dragon, de nem tudom milyen lehet a gyártási minősége, a tamiya kit több mint 30 éves, az Eduard pedig ex-Academy. Ha valakinek van tapasztalat bármelyik kittel és leírná nagyon megköszönném :)
Ogre 69 602680 2016. február 8. 02:44
Válasz erre
Köszönöm !
Ezeket már a könyvespolcomon pihentetem. És valóban a festés és a számozás fontos most leginkább számomra.
PeKo Publishing 602678 2016. február 8. 00:28
Válasz erre
Konkrét terv még nincs.
Ami eddig megjelenet magyarul:

s.Pz.Abt. 503 - Számvéber Norbert: Nehézpáncélosok

s.Pz. Abt. 509 - Az alakulat magyarországi alkalmazásának úgymond első része ("Konrad 3") megtalálható Számvéber Norbert: Kard a pajzs mögött című könyvében

s.SS.Pz.Abt. 501 - A nehézpáncélos-osztály tevékenysége a garami hídfőért vívott csatában megismerhető Számvéber Norbert: Páncélosok a Felvidéken című könyvéből.

A s.Pz.Abt.509, és a s.SS.Pz.Abt. 501 1945 tavaszi harcairól (a német "Frühlingserwachen" hadművelet, illetve a szovjet "Bécsi támadó hadművelet" során) hamarosan lehet majd olvasni a két hadművelet eseméyneit feldolgozó munkában (szintén Számvéber Norbert tollából).

Ezeknek a könyveknek azonban nem vág a témájába a járművek festése, illetve számozása - erről szerintem még nem készült komolyabb tanulmány. Jómagam is csak egy rövidebb cikkecske-szerűséget rittyentettem össze róluk, ez megtalálható a másik fórumon (bár fontos megjegyezni, hogy azóta több adat is felbukkant, amelyek némileg árnyalják, illetve cáfolják/megkérdőjelezik az ott leírtakat!)
Ogre 69 602672 2016. február 7. 23:13
Válasz erre
De ha nmár így összefutottunk!
Nem tervezitek esetleg a Magyarországon járt Királytigrisek kálváriáját megörökíteni ? :-)
PeKo Publishing 602671 2016. február 7. 23:08
Válasz erre
bocs
Ogre 69 602670 2016. február 7. 23:07
Válasz erre
Stimt! De mivel én keresek anyagot két ilyen cicus megépítéséhez, és közben beleakadok a fórumtársakat talán érdeklő oldalakba. Ha nem bánod megosztom veletek, a fórum címének megfeleően :-)
PeKo Publishing 602667 2016. február 7. 22:38
Válasz erre
No de ezeknek semmi köze a lentebb tárgyalt budapesti Tiger B-khez...
Ezek a s.SS.Pz.Abt 101 kocsijai a franciaországi hadszíntéren.
Ogre 69 602665 2016. február 7. 22:25
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264.