/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.
iikk 465488 2008. szeptember 24. 10:04
Válasz erre
JA!

Ebbe már tényleg nem akarok beleokoskodni, de olvastam már itt egyet s mást a Wittmann és legénysége haláláról. Mi van akkor, ha üzemanyag hiánya miatt fel robbantoták a tigrist (ha jól emlékszem a lövegtorony nincs vagy nem volt annyira szétlőve).
de ez csak egy feltételezés. E mellet elfogadom a tényt, hogy kilőtték..
Amon 465487 2008. szeptember 24. 10:02
Válasz erre
Majdnem a német tankok benzinnel mentek az oroszok gázolajjal.
És az amik is benzinnel ezért hívák a shermaneket ha jól emlékszen ronson öngyujtónak
iikk 465486 2008. szeptember 24. 09:55
Válasz erre
Emerick!

A második világháborús tankokon, szerintem még alul nem volt menekülő kijárat, csak a t-34 eseknél lehetett. Vagy tévedek?
iikk 465485 2008. szeptember 24. 09:53
Válasz erre
Muzzy!

Igazad lehet (csak úgy belekaptam a témába, de ha nem tévedek akkor Wittmann-ról és az esetleges haláláról beszéltek). Csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy a Német tankok tudtommal nem benzinnel működtek, hanem gázolajjal. A shermanoknál volt ez a probléma, a német tankoknál nem hallottam még ilyet.
hoekloos 465484 2008. szeptember 23. 21:19
Válasz erre
Szerintem is kijuthattak.
phun 465483 2008. szeptember 23. 20:51
Válasz erre
Harckocsiból kijutni akkor van esélye a személyzetnek, ha a találat nem járt azonnal robbanással a küzdőtérben. Elég kicsi. Nem feltétlenül azért, mert mondjuk ég a motor, hanem leginkább azért, mert nem észlelik. A gylogság nem véletlen hívja guruló koporsónak a harckocsikat.
Személy szerint inkább azt mondanám, nagy szerencsével igen.
Emerick 465482 2008. szeptember 23. 20:37
Válasz erre
Ha tippelnem kell, akkor igen. Lehetett szökni felül és alul is. Belső robbanást leszámítva találatkor nem mindig maradt ott mindenki...
Gyurma 465481 2008. szeptember 23. 15:17
Válasz erre
huhh...
mindenkinek köszönöm az nfókat, hozzászólásokat!
az üres tartály tényleg veszélyesebb.
arra lennék még kíváncsi, hogy a személyzetnek lehetett-e ideje elhagyni a tankot, mielőtt az égő benzin elérte a lőszereket?
Muzzy 465480 2008. szeptember 23. 11:00
Válasz erre
Gyurma!
Bocsánat, hogy repülősként beleszólok, de az Üres/tele tartály robbanásveszélye nem kizárólagosan harckocsis téma.
Meglepő, de a tele tank kevésbé robbanásveszélyes, mint az üres. Mint arra Phun rámutatott, igazából a benzingőz az, ami robban. Ugyanis a gőzök sokkal jobban robbannak be, mint a folyadékok.
Ezért van az, hogy légijárműveken a tüzelőanyag tartályokban különböző eljárásokkal megakadályozzák a gőzképződést. Már a második világháborúban alkalmazták a kipufogó gázok (lehült) tüzelőanyag tártályba vezetését, illetve semleges gázzal feltöltését kifogyasztás során.
Ma pl. a MI-24-es tüzelőanyag tártályába speciális szivacs szerű anyagot tesznek, amelynek feladata a kerozin gőzök megkötése.
(csak szemléltetésként, a grillgyújtó folyadék sokkal jobban belobban szétlocsolva, mint egyben, de nem javaslom, hogy valaki otthon ezzel kisérletezzen.
Másik, a német harckocsik ismereteim szerint benzint használtak, ami nem égett, hamnem robbanásszerúen terjeszkedik, (ugye éppen ezért használják a belső égésű otto motorokban)
Tehát ha a benzingőzök begyulladnak, akkor nagyon gyors terjeszkedés megy végbe, amit robbanásnak szoktak hívni. Ez igen nagy erőt produkál, ami szerintem alkalmas egy torony eltávolítására is.
Muzzy
romsitsa 465479 2008. szeptember 23. 00:11
Válasz erre
Azt azért tegyük hozzá hogy egy jármű, főleg egy ekkora vas, nem valószínű hogy egyetlen lövést kapna, gondolom addig lőtték amíg biztosak nem voltak abban, hogy ártalmatlaná tették.

A Wittmann fotó érdekessége, hogy a torony nem a test mögé repült, hanem közvetlenül mellé, csak utólal elmozdították, feltehetően a testet.

ad
hoekloos 465478 2008. szeptember 22. 22:01
Válasz erre
Én meg arra, hogy szerintem ritka eset volt az, hogy csak a motortér égett ki( lerepült a torony=felrobbant a lőszerkészlet a küzdőtérben)
A hadtörténeti vitában pedig feladom:))
A végső nyughelyét illetően igazad van, bocsánat a fals infoért.
Emerick 465477 2008. szeptember 22. 21:15
Válasz erre
Gyurma!
Én arra akartam rávilágítani, hogy nem kell szétkapni, ha csak a motorteret érte találat. ;)
I.
Salieri 465476 2008. szeptember 22. 21:08
Válasz erre
De Gyurma ez csak egy 45-ös elmélet...ha kicsit vissza lapozgatsz akkor mi ezt már kibeszéltk talán itt.Mivel nincs túlélő és szemtanú ezért ez csak elmélet.
Gyurma 465475 2008. szeptember 22. 21:04
Válasz erre
Mindenkinek köszönöm a válaszokat!
Akkor egy kicsit jobban "szétkapom" a tigrisemet, mint korábbi terveimben.

Salieri!
Ezt én is megtaláltam, elég gáz, hogy egy páncélos ászt egy repülő offolt...

hoekloos!
Köszönöm a képeket!
De mi köze lenne a motortér felrobbanásának a torony lerepüléséhez? (csak azért kérdezem, mert nem tudom, nem pedig azért, mert kötözködni akarok!)
Nekem az logikusabb lenne, hogy a küzdőtérbe is jut a cuccból...

Mégegyszer mindent nagyon köszönök!
Gyurma 465474 2008. szeptember 22. 21:03
Válasz erre
Mindenkinek köszönöm a válaszokat!
Akkor egy kicsit jobban "szétkapom" a tigrisemet, mint korábbi terveimben.

Salieri!
Ezt én is megtaláltam, elég gáz, hogy egy páncélos ászt egy repülő offolt...

hoekloos!
Köszönöm a képeket!
De mi köze lenne a motortér felrobbanásának a torony lerepüléséhez? (csak azért kérdezem, mert nem tudom, nem pedig azért, mert kötözködni akarok!)
Nekem az logikusabb lenne, hogy a küzdőtérbe is jut a cuccból...

Mégegyszer mindent nagyon köszönök!
Salieri 465473 2008. szeptember 22. 20:52
Válasz erre
Köszi!
Mindent még én sem tudhatok:)
Számvéber 465472 2008. szeptember 22. 20:50
Válasz erre
Sziasztok!

Karl Wagner irányzólövész volt, nem megfigyelő.

Üdv
Salieri 465471 2008. szeptember 22. 20:39
Válasz erre
014
014
wittmann_sir
wittmann_sir

Nah tehát!
Az internetes szakirodalom szerint a 007-es csak kölcsönbe volt nála amíg szervizelték az övét...de már vissza adni nem tudta vissza adni.
A robbanásról:
1945-ben egy Serge Varin nevezetű úriember megtalálta a 007-es roncsait és le is fényképezte. Ez újabb bizonyítékul szolgál a repülőgép elmélet pártolói számára. A két képen látszik, hogy a lerepült lövegtornyon nincs igazán sérülés, ez pedig elképzelhetetlen lenne, ha harckocsiágyútól kapott volna találatot.
A legénység:
A közös sírt 1983 márciusában, egy útépítés során találták meg. Miután fogászati kórlapok és az azonosítási cédula alapján azonosították a maradványokat, a harckocsi személyzetét végső nyugalomba helyezték a normandiai De La Cambe német katonai temetőjében. A temető Isigny-sur-Mer és Bayeux között a 13-as út mentén található, Wittmann és bajtársai sírja a 47-es parcella 3. sorának 120. helyén fekszik.

Wittmann és harcostársainak sírja a normandiai De La Cambe-ban.

Michael Wittmann (parancsnok) -- élt 30 évet
Karl Wagner (megfigyelő) -- élt 24 évet
Günther Weber (töltő-kezelő) -- élt 20 évet
Henrich Reimers (harckocsi vezető) -- élt 20 évet
Rudolf Hirschel (rádiós) -- élt 20 évet

Egy pár képet én is tettem még be.
És nem veszekedésből írtam le;)
Üdv
Salieri
Emerick 465470 2008. szeptember 22. 20:37
Válasz erre
Szia Gyurma!

Ha a farpáncélon át lőtték ki, széttépte a teljes motortér tartalmát odabenn, de a tűzfalon valószínűleg nem ment át (egy közel 500kg-os blokkban csak megáll a lövedék...). A lőszer a küzdőtérben volt, a benzin belobbanása meg nem hiszem, hogy önmagában elég egy torony ledobásához, vagy egyebekre...
Más, ha a lövedék oldalról, a tűzfal vonalában vág be, mert akkor a motortérbe is megy anyag és a küzdőtérbe is. Az viszont szétszed mindent (ugyanez van, ha felülről jön az áldás...). (darálthús, olaj mindenütt és társai...)
I.
hoekloos 465469 2008. szeptember 22. 20:27
Válasz erre
Bocs ezekről a részletekről lemaradtam.
Akkor pláne gratula!
Emerick 465468 2008. szeptember 22. 20:24
Válasz erre
Sziasztok!
Köszi a véleményeket! A "menet közben érte találat" címszó alatt volt az alibim, hogy a lánctalp eltűnhetett. Mivel kerekek és lánctalp felesleges alkatrészként nekem nem volt, így maradt ez az átmeneti megoldás. Mentségemül annyit a teljesen saját építés mellett, hogy sok korabeli fotón látni, miszerint a láncokat, kerekeket és egyéb mozdítható dolgokat elvisznek a katonák és a civilek... :)
Üdv:
I.
hoekloos 465467 2008. szeptember 22. 20:20
Válasz erre
Tudtommal a kék 007-es volt Wittmann utolsó harckocsija(a kép a 007-es tornyát ábrázolja).
Civilek a 007-es mellett temették el három másik emberrel együtt, majd a háború után exhumálták, azonosították és Németországban temették el újra.
Az valóban bizonytalan, hogy hogyan halt meg, de igen valószínű, hogy abban arobbanásban ami a tigrisben következett be és lerepítette a tornyot.
Salieri 465466 2008. szeptember 22. 20:06
Válasz erre
Én azért nem mondanám azt,hogy a 2-es Wittmann-é a 007-es csak a sírhelye;)
phun 465465 2008. szeptember 22. 19:59
Válasz erre
Gyurma!

Az üres benzintartály ugyanolyan veszélyes, mint a teli. Az üres tartályban ugyanis benzingőz halmozódik fel, ami ugyanolyan -ha nem jobban- veszélyes, mint a folyékony benzin.
Ugynakkor (bár nem ismerem annyira a Tigrisek fizikáját) elképzelhetőnek tartom, hogy farlövés esetén a motorblokk eleget tompított a robbanás erején. Persze ez lövedéktől is függ.
hoekloos 465464 2008. szeptember 22. 19:50
Válasz erre
Elhagyott_tigris1
Elhagyott_tigris1
Elhagyott_tigris2
Elhagyott_tigris2
felrobbant_tigris1
felrobbant_tigris1
felrobbant_tigris2
felrobbant_tigris2
kilott_tigris1
kilott_tigris1

Gyurma!
Tigrisekről olyan képeket láttam, melyeken lerepült a tornya, vagy felnyílt. Párducnál láttam olyat, hogy csak a motortér égett ki, de a párducnál is az volt a jellemzőbb, hogy lerepült a torony.
Viszont gyakran egyébb okból kellett a személyzetnek elhagyni a tigrist(pl.:lánctalp szakadás) és ilyenkor gyakran használhatatlanná tették a harckocsit(felrobbantott löveg, tönkretett motor).
A 2-es felrobbant tigris Wittmané
pepe 465463 2008. szeptember 22. 19:48
Válasz erre
Szia emerick
Zsír! Nekem nagyon tetszik. A leégett rész és a festett között nem túl rövid az átmenet? Amúgy jobb mint ami hasonlót én csináltam. "Az enyém a "Kilőtt panzer 38 T""
Szóval nagyon tetszik szép munka. Készül estleg róla Cikk? Remélem!
Gyurma 465462 2008. szeptember 22. 18:49
Válasz erre
üdv mindenkinek!
olyan gondom lenne, hogyha egy Tigrist (I) eltaláltak a hátulján, akkor lehetséges volt-e, hogy csak a motor eés a tankok robbanjanak fel?
Szerintem ha figyelembe vesszük, hogy milyen szomjas is volt, akkor megeshetett, hogy kevesebb benzinnel a tankokban, kisseb volt a robbanás, nem,
hoekloos 465461 2008. szeptember 22. 18:49
Válasz erre
Bocsánat teljesen félreérthető amit írtam. Nagyon jó az amit láthatunk, én is szeretnék ilyen jót:))
BÉPÉ 465460 2008. szeptember 22. 18:43
Válasz erre
Szia Emerick!
Nekem is nagyon tetszik. Függetlenül az előttem szólók véleményétől elsősorban az égés nyomok, a rozsda és egyáltalán a lerobbantság ábrázolása az, ami megragadta a figyelmemet. Szeretnék én is egy hasonlóan "döglött" harcjárművet létrehozni, de egyelőre ott tartok, hogy ami készülőben van az erre nem alkalmas. De ami késik, nem múlik. Nagyon jó ötletet adtál. Köszi. Üdv: BÉPÉ
hoekloos 465459 2008. szeptember 22. 18:35
Válasz erre
Szia Emerick!
Sz'tem technikailag nagyon jó vagy, de...
Ha jól láttam, az első kerekeken élégett a gumi: miért nincs felette megégve a kaszni? A gumi általában teljesen leég a felniről és alatta gyűlik össze egy kupacban(szóval a felni felső részén látszik a felni. Miért nem égett el a ponyva a kabin fölött? Nem látszik jól a képeken, de mintha hiányozna néhány kerék. A lánctalpakat sem látom.
iikk 465458 2008. szeptember 22. 14:57
Válasz erre
Helló Emerick!

Csak annyit, hogy amennyit én értek hozzá: nagyon sirály mint a külső, mind a belső égésnyom, meg felrobban tűzoltó készülék, meg stb..., csak olyan hiányérzetem van. Lehet a kerék miatt.. ;) XD
csabesz83 465457 2008. szeptember 22. 07:55
Válasz erre
Megeszem reggelire ezt a laza 40 oldalt, amit vissza kell nézni... :)
csabesz83 465456 2008. szeptember 22. 07:51
Válasz erre
Köszi! Ez a két kép nagyon jó a gépről...
Panzerbéci 465455 2008. szeptember 22. 06:08
Válasz erre
11
11
10
10

Csabesz83!
Emerick 465454 2008. szeptember 21. 22:01
Válasz erre
Szia!

Lapozz itt vissza. Volt róla szó és kép is volt sztem róla! ;)

I.
csabesz83 465453 2008. szeptember 21. 21:53
Válasz erre
Sziasztok!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy tud-e valaki valamit 314-es számú Királytigris harckocsiról? Elvileg 1945-ben Magyarországon harcolt. Elvben az 503. Nehézpáncélos zászlóaljban, ha jól tudom. Esetleg képet...
Festési útmutatón ez a számjelzésű tank fehér "kamuflázzsal" van ábrázolva. Esetleg erről is jó lenne 1-2 kép.

Kösz!
Emerick 465452 2008. szeptember 21. 21:08
Válasz erre
p1000691_1
p1000691_1
p1000692_1
p1000692_1
p1000693_1
p1000693_1
p1000694_1
p1000694_1
p1000695_1
p1000695_1
p1000696_1
p1000696_1
p1000697_1
p1000697_1
p1000698_1
p1000698_1

Sziasztok!

Készülőben a következő munkám. Kb 95%-on áll. Szolíd vagy karakán véleményeket egyaránt elfogadok. ;)

Üdv:
I.
Sulyok 465451 2008. szeptember 21. 20:42
Válasz erre
Na holnap neki kezdek a torony csinálásának
durva lesz "ha" kész lesz 1/72 párducot belsőtérel még nem nagyon láttam
hoekloos 465450 2008. szeptember 21. 18:55
Válasz erre
:))
Sulyok 465449 2008. szeptember 21. 18:50
Válasz erre
Kössz most már megtudom építeni a panther tejes belsőterét és az álltalam oly hűn áhított infrát is megtudom majd építeni
hoekloos 465448 2008. szeptember 21. 11:24
Válasz erre
400b0jd
400b0jd
PzV-37
PzV-37
PzV-21
PzV-21
PzV-20
PzV-20
PzV-19
PzV-19
PzV-18
PzV-18
PanzerV_Ausf_G_1_sk
PanzerV_Ausf_G_1_sk
panther_201
panther_201
panther_200
panther_200
panther_199
panther_199
panther_185
panther_185
panther_184
panther_184
panther_183
panther_183
panther_181
panther_181
panther_180
panther_180
panther_179
panther_179
panther_178
panther_178
panther_177
panther_177
panther_176
panther_176
panther_138
panther_138
panther_135
panther_135
panther_134
panther_134
panther_127
panther_127
panther_116
panther_116
panther_115
panther_115
panther_112
panther_112
panther_109
panther_109
panther_108
panther_108
panther_107
panther_107
panther_106
panther_106
panther_67
panther_67
panther_66
panther_66
panther_40
panther_40
PanIR2
PanIR2
PanIR
PanIR
LastScan_134
LastScan_134
LastScan_132
LastScan_132
LastScan_109
LastScan_109
F_G_1250-Bild_002
F_G_1250-Bild_002
F_G_1250-Bild_001
F_G_1250-Bild_001
bild9
bild9
bild3
bild3
722px-PanzerV_Ausf_G_2_sk
722px-...

Sulyok, remélem ez segít
Sulyok 465447 2008. szeptember 21. 10:14
Válasz erre
kössz és még kéne nekem egy kép a motor és a tank belseje között lévő elválasztó falról
hoekloos 465446 2008. szeptember 21. 09:55
Válasz erre
panther-g_uhu-1
panther-g_uhu-1
panther-g_uhu-2

infravörös párduc
panther-g_uhu-2
uhu-1
uhu-1
uhu-2
uhu-2

Sulyok!
Sulyok 465445 2008. szeptember 21. 09:02
Válasz erre
Sziasztok!
A párduc tank belsejének a motor felé oldaláról keresek képeket nem tudna valaki adni róla képet?
Gyurma 465444 2008. szeptember 20. 17:28
Válasz erre
mert keleti frontos diót tervezgetek, és csak a motorteret szeretném "felgyójtani"...
Amon 465443 2008. szeptember 20. 17:18
Válasz erre
Szia!

Vegyesnek mondanám.
Valamikor csak a motor robban fel, de nagyobb százalékban a teljes pusztulás.
Gyurma 465442 2008. szeptember 20. 17:06
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
az a kérdésem lenne, hogyha egy Tiger I-et a hátsó felén találtak el, akkor csak a motortér égett ki, vagy berobbant az egész?
A személyzet élve juthatott ki belőle?
(esetleg ha valaki tudna képpel szolgálni, nagyon megköszönném!)
szezsolt 465441 2008. szeptember 19. 14:13
Válasz erre
Babek!

tigris 1, vagy 2?
hányas számú járműről van szó?

De általában ugyanolyan színű volt mint a jármű többi része.
Babek 465440 2008. szeptember 18. 19:32
Válasz erre
Nekem is van egy téli tigrisem a revell 1:72-es darabja. kérdésem: a téli tigris kereke nem a fogas hanem a sima ami a lánctalpat mozgatja na az mien szinű volt.
Ram 465439 2008. szeptember 16. 20:20
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.