/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.
Sokol 602501 2016. február 6. 14:40
Válasz erre
Akár mikor, ha valaha megjelenik magyarul és te írsz egy kikérőt, vagy igénylő lapot,- vagy jófejek a megyeinél!

www.oszk.hu/mi_koteles

:)15 éve még működött, azóta nem próbáltam...
romsitsa 602499 2016. február 6. 14:04
Válasz erre
Fiktív teljesen. Háromszínű terepezés kellene rá, a homloklemezen a jelzése ránézésre Leibstandarte AH SS-páncéloshadosztály, amit nem értek. Talán az 501. SS-npo. gépe lenne.

Üdv

Á
Sennás 602498 2016. február 6. 13:56
Válasz erre
7762_0
7762_0

Ez vajon mikor lehet Magyar könyvtárból kölcsönözni?720 oldal 820 fotó/rajz.Csak 118Euro!
TAMÁS78 602496 2016. február 6. 13:42
Válasz erre
A 3 prototípus tudtommal az ún. Porsche-toronnyal volt felszerelve, úgyhogy ez kitalált festés.
Sennás 602494 2016. február 6. 13:38
Válasz erre
1-4-king-tiger-3244b
1-4-king-tiger-3244b
1-4-king-tiger-3245b
1-4-king-tiger-3245b

Szia A sárgára visszatérve.Ez az 1:4!Mondom 1:4 méretű RC is ezek alapján kapta a színét?De azt írtad "protós" akkor meg nem lehet 214 oldalszámmal nem?Csak kitalációs?
De brutális 250kg és közel 2m hosszú.
romsitsa 602488 2016. február 6. 12:05
Válasz erre
Az egyik kép Anneliese-t 44-45 telére a Szovjetúnióban jelzi. Ráadásul úgy néz ki, mintha az Osprey kiadó grafikája lenne. Most komolyan.

Üdv

Á
Ogre 69 602487 2016. február 6. 11:52
Válasz erre
Jó lesz ez! A végére csak összeszedjük a nekünk kellő linkeket! :-)
Sokol 602486 2016. február 6. 11:43
Válasz erre
Ajjaj :/

Inkább itt érdemes nézelődni egy kicsit még szerintem:

forum.panzer-archiv.de/index.php
Ogre 69 602485 2016. február 6. 11:09
Válasz erre
Üdv! Újabb találat goglin.
"Miután visszatért Franciaországból szeptember 9-én, 1944-ben a sPzAbt. 503-ben újra felszerelt 43 új Tiger II Tower sorozat (Henschel), amelyeket szállított két részletben 19-én és 22-én. Egy hónappal később, a sPzAbt. 503 küldték keletre Magyarországra támogató Szálasi puccs megdönteni a magyar kormány azt tervezte, hogy elhagyja a háború. Október 15-én, a Tiger szolgálatban volt a Várhegy (Loma del Castillo) Budapesten. A legtöbb új Tiger II szállított sPzAbt. 503 volt zimmerit bevonat, de néhány hiányzott is. Végzésével augusztus 19. kell alkalmazni minden Tiger II szabvány álcázó program, mielőtt elhagyja a gyárat. Ők permet festett sötétzöld foltok (RAL 6003) és vörösesbarna (RAL 8017) a sötét sárga alapréteg (RAL 7028). A szám azt jelzi, hogy ez volt a harmadik Tiger II 2.Kp/3.Zug. lap"
Forrás :bartohoby.blogspot.hu/2013/04/konigtiger.html
romsitsa 602459 2016. február 6. 00:25
Válasz erre
A 100-as háromszínű szabványfestést kapott és valószínűleg kopott meszelés is látszik rajta, csak valaki/valamikor nagyon benézte a fotókat.

A Berlin/Potsdamer platz alatti kocsi lenne a grafikán.
www.tiif.de/thread.php

Üdv

Á
romsitsa 602458 2016. február 6. 00:19
Válasz erre
Nincs zimmeritezve, ez szerintem az egyik prototípus, akkor pedig sárga.

Üdv

Á
lacipapa 602452 2016. február 5. 23:30
Válasz erre
Szervusz János!
Hát,nekem nem volt részem ilyesmiben,szerencsére.Abban az időben a NKFV-nél,Kardoskúton dolgoztam.Fagy,sár(+olaj),por,hőség az volt bőven,meg meló (akkor még!).
Kamovos 602435 2016. február 5. 20:39
Válasz erre
Nem sima sárga. :)
Homok.

X8 Lemon Yellow + XF3 Flat Yellow 1/2+1/2
Ezt a kettőt felesbe szoktam keverni ebből lesz a sima sárga.
39M Csaba felderítőt festettem vele.

XF 59 Desert Yellow ez kicsit vöröses homok. Afrikai hadszíntérre festettek ilyent.
De később bekerültek az Európai hadszíntérre is.
Féllánctalpasokat festettem vele.

XF 60 Dark Yellow ez sötét homok. Európai hadszíntéren használták.
Féllánctalpasokat Tigrist Pantert festettem ilyennel.

Nálam ez az MKH Pc és gumikerekesek egyik színe is.

Zrínyi, Turán, Toldi, Csaba, Botondot festettem vele.

Az általad belinkelt képen elfogadhatók a színek.

Üdv: kamovos
Sennás 602430 2016. február 5. 19:46
Válasz erre
hu.pinterest.com
hu.pinterest.com

Jó Janibátyám de "sima" sárga Tiger II nem volt.Ez akkor minimum 2 színű.Ez a kép menyire lehet valós?
Kamovos 602427 2016. február 5. 19:16
Válasz erre
Homok, XF59 vagy XF60.
Én XF60-ra festettem az enyémet!
Sennás 602426 2016. február 5. 19:13
Válasz erre
Pz_Tiger II
Pz_Tiger II

Ez milyen színű lehet(et)?
Kamovos 602425 2016. február 5. 19:10
Válasz erre
Szerbusz Barátom!

Hát...
Ilyen melóban nekem is volt részem a 79-80' környékén a Fölgépnél. :)
Soponyán a halastóban rekedt tolólapost kellett kuplungozni.
Egyszer kilépet a szeméttelepen az egyik láncából, az épp fel zöldségeken nyugodt a melósabbik pedig a Vörösmarty TSZ által keltetőből kidobott tojásokból.
Még én bőszen láng vágóztam, meg samuztam, addig az etnikum kergette a kikelő csibéket. :)
Az illatfelhőket próbáld hozzá képzelni. :D

Üdv: kamovos
Kamovos 602424 2016. február 5. 19:02
Válasz erre
Sziasztok!

Ezek a színes fotók megerősítik egy öreg horgász barátom állítását, miszerint náluk a WafenSS-nél többféle szürke színű jármű is volt, és nem egyen szürkék voltak.

Köszi a linket!

Üdv: kamovos
Sennás 602422 2016. február 5. 18:53
Válasz erre
Kemény meló:)Csak ezeket a 70 tonnás verdákat nem egyszerű "ráncigálni":)
lacipapa 602420 2016. február 5. 18:38
Válasz erre
Szervusz!
megboldogult szerelő koromban,(anno 60-as évek) az SZ-100-as traktor,-15-18 C-ban,a fél láncig befagyott a malajba.Elszaggatta az összes kuplung papucsot,de nem mozdult.
Papucsolás,ugyan ebben a hidegben és két lánctalpassal lett kihúzva.
Ogre 69 602419 2016. február 5. 18:29
Válasz erre
Sennás 602415 2016. február 5. 18:13
Válasz erre
Szia Laci.Gondolom ekkora már kuplungot,váltót mindent leégettek.Tönkrement minden.
lacipapa 602409 2016. február 5. 17:30
Válasz erre
A görgők és a lánc közé,ha befagy a sár,onnan ki nem jön önerőből!
TAMÁS78 602408 2016. február 5. 17:26
Válasz erre
Szerintem attól csak jobban belefagy.
Sennás 602407 2016. február 5. 17:22
Válasz erre
Igaz.Vajon egy reggeli fagy megkeményíti a felszínt annyira hogy,ki tudjon kecmeregni?
TAMÁS78 602405 2016. február 5. 17:16
Válasz erre
Feltételezem, hogy nem jött már ki onnan a saját erejéből. De nem OFF, inkább KAPUT. :)
Sennás 602403 2016. február 5. 17:11
Válasz erre
hu.pinterest.com
hu.pinterest.com

Én még egy "Magyar" vonatkozású képet találtam(talán 503as ez is).
Itt is van ám sár bőven:)Gondolom ennek a tanknak így már OFF.
TAMÁS78 602402 2016. február 5. 17:00
Válasz erre
Mint írtam, fogalmam sincs, novemberben készült-e a kép. Csak ennek ilyen határozott megállapítására a lomb kevés. A sárral való küzdelem azt jelenti, nem volt tartós fagy, ami lényeges körülmény.
romsitsa 602393 2016. február 5. 14:35
Válasz erre
November 15.-én Hatvan körzetében gyülekeznek, november 18.-án vannak Gyöngyöspatán, 19.-én érik el Gyöngyöst. A november esős-havas volt, a kocsik folyamatosan a sárral küzdöttek azon a környéken (is).

üdv

Á
TAMÁS78 602386 2016. február 5. 14:19
Válasz erre
Na, ebbe csak azért kotyogok bele, mert elég sokat járom az erdőt. Számos fa őrzi még a lombjait novemberben, persze ez időjárásfüggő is, míg mások már lehajigálják (mint a hátrébb lévő fák). Ugyanígy tavasszal eltérő ütemben hajtanak ki.

Ettől persze még lehet, hogy nem novemberi a kép.
romsitsa 602385 2016. február 5. 14:15
Válasz erre
Ez a fotó szerintem nem készülhetett novemberben, lombos a fa és a második kocsi is lombokkal van álcázva.

Üdv

Á
Gabusch 602362 2016. február 5. 12:04
Válasz erre
img927

30 éves szkennelt dia javítás előtt.
img927
img928

30 éves szkennelt dia javítás után.
img928

Ebből simán csinál egy kicsit világosabb fekete-fehér képet.

A videó színes volt, csak eléggé fakó színekkel. Én nem állok neki színezni, szoftverem sincs hozzá, meg nem is érdekel annyira.

Alapvetően a funkció arra van, hogy régi, jelentősen tönkrement képeket hozzon vissza a halálból. A mellékelt két kép 1979 nyarán készült Djemilában (Algéria) Forte diára, nem emlékszem már, milyen géppel, talán valami belépő szintű Kodakkal, de nem biztos.

Amikor szkenneltem a diát, pont 30 évvel az elkészülte után, azt hittem, hogy fényt kapott a film, szinte semmi nem látszott rajta. Aztán csinálta belőle az IrfanView gombnyomásra a másodikat. Nem tökéletes, de abszolút elfogadható.
Sennás 602357 2016. február 5. 11:47
Válasz erre
Ezt a Gyöngyösi képet esetleg?Kösz:)--vagy csak videót?
Gabusch 602354 2016. február 5. 11:46
Válasz erre
Nem én, a Windows, meg az IrfanView az ügyes.

Alt PrtScr-rel csináltam egy pillanatképet a Youtube-ról, azt Ctrl/V-vel beszúrtam az Irfanba, kijelöltem a videó széleit, Ctrl/Y-nal kivágtam, majd Shift/U a színjavításhoz. Csodákra képes. :)
Sennás 602349 2016. február 5. 11:23
Válasz erre
tumblr_ncznd58dqU1r3eyedo1_1280
tumblr_ncznd58dqU1r3...

Na ez is 503-as 1944 Nov. 15. Gyöngyös.
romsitsa 602348 2016. február 5. 11:15
Válasz erre
A tigris lövegrögzítő karját a torony tetőlemezéről lehetett lehajtani. Gabusch színezett képén a jobb oldali tigris tornyának oldalán van egy kivágott falemez, szállításnál azzal bakolták fel a lövegcsövet 6 óra állásban a motortérre.
A szállítólánc rontotta a kocsi menetteljesítményét, de volt arra példa, hogy nem cserélték le.

Üdv

Á
Sennás 602346 2016. február 5. 11:09
Válasz erre
Turret3.jpg~original
Turret3.jpg~original

Nem tudom pontosan de nem ez a rögzítő szerkezet?
Sennás 602344 2016. február 5. 10:53
Válasz erre
2pta4n7
2pta4n7

Ez érdekes.Vajon harctéren mindig lecserélték őket,vagy ha a harc gyorsasága úgy hozta maradt ez?Konkrétan nem tudom a kép hol készült de egy udvaron látom és talán egy US. katona áll ott mögötte.
Commissar 602337 2016. február 5. 10:04
Válasz erre
A lövegcsövek elég meredek szögben állnak. Ebben a szögben voltak rögzítve menet közben? Gondolom nem leng szabadon, az kissé balesetveszélyes lenne odabent a zár környékén(nem rémlik, hogy a Tiger B-nek lenne külső bilincse a csőhöz).
Ogre 69 602336 2016. február 5. 09:50
Válasz erre
Jól látod. Ez a felvétel az ominózus 503-asok Sennelager-es videója szinezve. Gabusch kolléga ebböl vágta ki a képet. És éppen a pályaudvarra tartanak berakodáshoz.
Sennás 602326 2016. február 5. 08:36
Válasz erre
Szeva! Ügyes vagy! Csak kérdezném (esetleg én látom rosszul) de ezeken a TigerII-ken mindegyiken a "rakodós lánctalp" van?
Gabusch 602299 2016. február 4. 22:18
Válasz erre
ytt2
ytt2

Van egy olyan francia dokumentumfilm, hogy Guerre d'Algerie, la déchirure. Elejétől a végéig színezett. Ma már bármit, bár a tiédnek annyira szarok a színei, hogy akár eredeti is lehet. Kicsit javítottam a színein.
Ogre 69 602294 2016. február 4. 22:05
Válasz erre
Erről mi a véleményetek?
www.youtube.com/watch
Számvéber 602251 2016. február 4. 12:13
Válasz erre
romsitsa 602250 2016. február 4. 12:12
Válasz erre
Az első képen az 503. npo. kocsijai vannak rakodó lánctalppal Sennelagerben, nem a 6. SS páncélos hadsereg gépei.
A Tavaszi ébredésben szerintem az 501. SS npo. osztály vett részt, azok a kocsik nem voltak zimmeritezve. De javítsátok, ha tévedek.

Üdv

Á
Számvéber 602238 2016. február 4. 09:07
Válasz erre
Számvéber 602237 2016. február 4. 09:04
Válasz erre
romsitsa 602228 2016. február 3. 22:54
Válasz erre
6. SS PzDv-t irtál, az 6. SS páncéloshadosztály lenne, de a 6. SS Panzer-Armera gondoltál, ami 6. SS páncélos hadsereg.
A 6. SS ho. a Nord volt, ami hegyi.

Üdv

A
Ogre 69 602227 2016. február 3. 22:46
Válasz erre
Sennás barátom!
Én csak egy kis porszem vagyok a gépezetben így nem szólok bele! De remélem képben vagy ki-kicsoda a fórumon.
Sennás 602220 2016. február 3. 21:25
Válasz erre
Na akkor írd le a tutit:)

A 6. SS páncéloshadsereg (I. és II. SS páncéloshadtest, 1., 2., 9., 12. SS páncéloshadosztály) március 6-án indított „Tavasz ébredése” (Frühlingserwachen) fedőnevű támadása a német haderő utolsó nagy offenzívája (Grossoffensive) volt a II. világháborúban.

IDÉZET INNEN--mek.oszk.hu/02100/02185/html/73.html
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.