/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264.
bubi777 465162 2008. május 28. 18:18
Válasz erre
Verlinden

Pz
Verlinden

Szia!
Egy erősen hasonlót igen: Verlinden No.1693
Üdv.
JazzZ 465161 2008. május 28. 12:11
Válasz erre
8b43_1
8b43_1

Srácok!
Ismeri valaki ezt a készletet? (Verlinden #1360)
Köszi asegítséget!
JZ
Mty 465160 2008. május 23. 19:22
Válasz erre
Ja bocs sebestyen97@freemail.hu
Mty 465159 2008. május 23. 19:21
Válasz erre
hm35004

ez
hm35004

Sziasztok keresek ilyen figut
akinek van irlyon
sztibi 465158 2008. május 22. 23:29
Válasz erre
bubi!

Nagyon köszönöm a segítséget!
Most már fotók nélkül is nagyjából képben vagyok.

Tibi
bubi 465157 2008. május 22. 18:40
Válasz erre
Ja!

A padlózat belül nem (vagy nem mindig) volt fehér! Általában azon maradt az alapozó rozsdavörös Pl: Revell 37 Matt.
A kezelőszervek, rádió és műszerek pedig járművenként változatosan fehér, fekete, szürke színeket kapott!
bubi 465156 2008. május 22. 18:32
Válasz erre
Szia sztibi!

Mondok pár infót amit (ahogyan)tudok.
Pz IV belsőről: Panzer IV Univers http://ourworld.compuserve.com/homepages/willphelps/Book0000024.htm
Belső szín: Model master (elefántcsont) Elfenbein No. 2709 gyárilag ezt ajánlják. De van aki csak egyszerű fehéret (félfényes vagy fényes,matt keverve) használ.
"Afrika szín": Model master Afrika Dunkelgrau 42 No. 2103
Sárgából persze több félét használtak Afrikában is, úgy tudom, hogy még zsákmányolt
szürkészöld színt ill. színkeverékeket is. A zöld a Tigrisnél tuti, Pz IV-nél nem tudom!
sztibi 465155 2008. május 22. 11:28
Válasz erre
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.
Tudna valaki fotót küldeni arról, hogy nézett ki a Panzer IV.-esek belseje? Fehér volt belül az alapszín? Sivatagi változatot akarok csinálni, de nem tudom, melyik festék színe pontosan megfelelő (azt a homoksárga változatot szeretném). Revell és Modellmasterben tudnátok kódot mondani? (akril) Mindíg egyyformára fújták őket, Vagy egy kis árnyalatnyi eltérés nem gond?
Ati 465154 2008. május 22. 10:35
Válasz erre
01
01
02
02
03
03
04
04

Üdv!

Elkészült a Sd.Kfz. 251-es motorja!

Ati
Ati 465153 2008. május 21. 10:46
Válasz erre
Szia Zoli!

Nagyon szépen köszönöm!

Ati
Zoli28 465152 2008. május 21. 00:11
Válasz erre
251D50
251D50
251d_5
251d_5
251d_7
251d_7
Motor%203
Motor%203
Motor%204
Motor%204

Szia Ati!
Pár kép a 251-es motorjárol.
Üdv Zoli28
Vorangee 465151 2008. május 20. 18:56
Válasz erre
Több mint valószínű hogy azt az egyet bevetették, ugyanis az egyik a megtalálásakor készült fényképen felrobbantott állapotban a gyár területén kívül látható. ezenkívül voltak állítólag szemtanúk is akik harcolni látták.
Ati 465150 2008. május 20. 18:30
Válasz erre
Sziasztok!

Azt kérdezném, hogy van-e valakinek esetleg képe a 6 cylinderes Maybach motorról?
Egy Sd.Kfz 251-eshez kellene.

Előre is köszi.

Ati.
Gyurma 465149 2008. május 8. 08:17
Válasz erre
romsitsa 465148 2008. május 7. 14:14
Válasz erre
Szia,

soha.
sehol.
Nem készült hozzá torony, így kizártnak tartom.
A Panther II fejlesztését egy idő után leállították és a Panther G-t gyártották.
A Fort Knoxban őrzött példány a háború után az amerikaiak rakták össze egy G toronyból és egy Panther II testből.

ad
Krisztián 465147 2008. május 7. 12:39
Válasz erre
Helló!

A harckocsi Panther II-es. A kérdéseim úgyan azok: -mikor álltak hadrendbe?
-hol harcoltak?
-volt-e neki infrája?
romsitsa 465146 2008. május 7. 11:48
Válasz erre
Úgy tudom 1 készült el (amikor az oroszok elérték Kummersdorfot, felrobbantották) a másik csak beton toronyimitációt kapott.
A jelenleg Kubinkában lévő példányt a két jármű teknőjéből és tornyából rakták össze.
Nem hiszem, hogy bevetették, ha esetleg mégis, akkor kizárólag Kummersdorfban (lőtér és tesztkomplexum Berlin mellett).

ad
Gyurma 465145 2008. május 7. 10:59
Válasz erre
Valaki tudna segíteni, hogy a "Maus"-ból az a 2 darab, ami elkészült, azokat bevetették valahol?
Gyuri
romsitsa 465144 2008. május 7. 10:07
Válasz erre
Szia bubi,

jó kérdés, de fogalmama sincs a válaszról. Írhatnál David Byrdennek, szerintem ő tudja, a tetejétől az aljáig ismeri a tigrist.

Krisztián,

alapértelmezésben a Panther F soha sem érte el a hadrafogható állapotot.
Egy fényképen több F alváz áll egy szétbombázott szerlőszalagon és elméletileg néhány alvázat be is ffejeztek.
Ha ez tényleg így történt akkor is maximum G tornyokal tudták volna szerelni őket mert az új optika nem készült el.

Üdv

ad
MDSca 465143 2008. május 7. 09:58
Válasz erre
Én úgy olvastam, hogy éjjellátót nem szereltek az F változatra és mindössze 2 darab készült belőle, és nem állították szolgálatba.
Krisztián 465142 2008. május 7. 09:14
Válasz erre
Helló!

Nem rég kaptam egy 1:35-ös Panther F harckocsit. Azt szeretném csak megtudni, hogy mikor és vol veteték harcba valamit ezeket a harckocsikara szereltek-e Infravöröst?

Üdv Krisztián.
bubi777 465141 2008. május 6. 22:01
Válasz erre
LateRingCutaway
LateRingCutaway
latering
latering

Sziasztok!

Gyorsan csatlakoznék ehhez a témához mielött feledésbe merülne...
Amikor a tornyot kiemelik kosarastul (vagy nélküle) hol marad a gyürű ami a csapágyazást tarja össze, a tornyon vagy a páncélteknőn? Vagy lehet, hogy vastagon bezsírozott a csapágygolyók a helyükönmaradnak míg a tornyot vissza nem illesztik, vagyis a torony alja képezné a csapágygyürű egyik peremét?
Előre is köszönök minden választ!
pistike 465140 2008. május 6. 13:58
Válasz erre
Megbolondult a gépem.
A krikszkrakszok az előbb még pontpontpont és idézőjel voltak.
A jövőben mellőzöm a használatukat.
:-(
pistike 465139 2008. május 6. 13:54
Válasz erre
Sziasztok!

Gondoltam, de azért kár….
Köszi!

Esetleg „Folytassa, Tigris!” címmel…?
:-)
romsitsa 465138 2008. május 6. 13:01
Válasz erre
Nem valószínű.
Ahogy Don is írja jó vastagon össze volt hegesztve a torony palástjával és értelme sem lett volna szétszedni.
A löveget a blendével együtt szerelték ki, ha mást kellett javítani, akkor meg az egész tornyot (kosarastul) kiemelték és felbakolták.

Üdv

ad
Don 465137 2008. május 6. 11:59
Válasz erre
Pistike!

A torony tetőpáncéljára gonsolsz? A tigriseken az hegsztve volt, ha jól tudom, így tábori lekapom / felrakom-ra szerintem minimális az esély.

Don
pistike 465136 2008. május 6. 11:39
Válasz erre
Sziasztok!
A mosonmagyaróvári verseny képei között láttam egy olyan diorámát, amin egy szétbombázott szerelőcsarnokban éppen egy Tigris tankot szednek ízekre (vagy raknak össze).
Mivel van egy jópár éve hasonló sorsra váró Academy készletem, egy részlet megmozgatta a fantáziámat, s annak kapcsán a nálam tájékozottabbak véleményét szeretném kérni:
Van annak bárminemű realitása, hogy a torony fedőlemezét (biztos nem ez a szakszerű megnevezése, de jobb nem jut eszembe) műhelykörülmények között eltávolították? S ha netán igen, akkor mi lehet(ett) a célja?

Előre is köszönöm a felokosítást:
pistike
MDSca 465135 2008. május 5. 13:48
Válasz erre
Panzerbéci, Don!
Köszönöm a válaszokat!
Sca
Don 465134 2008. május 5. 13:13
Válasz erre
MDSca!

Nekem megvan a 1387-es. Full belső, jó minőségű, jó ilelszkedés. Pótolni kell pár dolgot rajta, de alapvetően jó. A 1387-es katalógusszámúra kell házilag tolni zimmeritet, mert ez a mid version. Szépek a kerekek is, kis vékonyítás után lehet dolgozni a sárvédő lemezekkel is. A motor hűtőrácsaihoz adnak maratást. A matricák nem az igaziak szerintem.
Ja és a lánctalp eléggé merev, ha elkezded feljavítani, megérdemel egy szemenkéntit. :)

Ha kell fotó a mekttről szólj!

Don
Panzerbéci 465133 2008. május 5. 12:29
Válasz erre
Nem,nem Italeri színvonal.Inkább a Tamiya-hoz hasonlítanám.Ahhoz áll a legközelebb.
MDSca 465132 2008. május 5. 10:31
Válasz erre
Köszi a választ! Egyébként milyen minőség? Ugye nem Italeri színvonal?
Panzerbéci 465131 2008. május 4. 17:12
Válasz erre
MDSca!!
A 1387-es az teljes belsővel van!
m1garand 465130 2008. május 4. 14:31
Válasz erre
Köszi!úgy látom ahány darab stugIV annyi verzió!
Zoli28 465129 2008. május 4. 13:55
Válasz erre
Stug IV 032
Stug IV 032
Stug IV 27
Stug IV 27
Stug IV  2
Stug IV 2
Stug IV 6
Stug IV 6
Stug IV-ek
Stug IV-ek
Stug IV 9
Stug IV 9

Üdv m1garand!
Pár kép Stug IV-röl.
Üdv Zoli28
m1garand 465128 2008. május 3. 22:09
Válasz erre
academy1332
academy1332

Sziasztok!
van egy academy 1332 stug IV-em szükségem lenne a különböző változatokról leírásra ill. képekre. Az összeállítási rajzból nem derül ki hogy melyik verzió között mi a különbség.makettinfo.hu/upload/200805/107307_45132_stug40002.jpg Előre is köszi!
MDSca 465127 2008. május 3. 20:54
Válasz erre
Jóestét urak!

Az Academy Tigrisekről mi a vélemény? Azt hiszem 3 félét is gyártanak, mintha belső berendezéses is lenne köztük. Érdemes megvenni valamelyiket?
Nowotny 465126 2008. április 30. 19:49
Válasz erre
Na ilyet sem láttam még,jó hogy mindig lapul valakinél számomra új kép.
papgyuri 465125 2008. április 30. 19:38
Válasz erre
Andris!
Köszönöm neked, bár remélem hogy esetleg még valaki tud más (közelibb) képeket is feltenni, esetleg alakulat megnevezéssel...
Üdvözlettel:
papgyuri
Andris 465124 2008. április 29. 23:51
Válasz erre
1
1
2
2

Szia!
Azthiszem erre gondoltál. Én is terveztem elkészíteni, de 1/72-ben nincs normális korai Pz.IV.
Üdv. Andris
papgyuri 465123 2008. április 29. 22:50
Válasz erre
Urak!
Keresem egy furcsa "téli festésű" Pz.IV F1 képeit! Az álca valószínüleg krétával készült szürke alapra.Aki tud, kérem segítsen!
Üdvözlettel:
papgyuri
vitarisi 465122 2008. április 29. 21:25
Válasz erre
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem hogy kübelwagen (typ 82) 3 színű kamuflázzsal hol, és mikor szolgálhatott?
üdv
Vitarisi
Emerick 465121 2008. április 29. 21:18
Válasz erre
Szia!

Igen, minden példány 1942-ben készült, alapból szürkén jöttek ki a gyár udvaráról. Valószínűleg később a fronton átfestették őket sárgára, zöld foltozással, de a szürke biztosan jó!

Üdv:
Em.
pepito 465120 2008. április 29. 13:29
Válasz erre
Sziasztok!

Szeretném megkérdezni, hogy a pzkpfw. I. F típusának milyen színű alapfestése volt? Panzergrau?

Köszi
Emerick 465119 2008. április 25. 13:07
Válasz erre
3366386266363165.jpeg

a jármű, amiről írtam a minap
3366386266363165....

Hali!

Itt van az a fotó, amit alapul vettem. Tartozik még hozzá néhány, melyek zömmel oldalról vannak fényképezve és valószínűleg több másik járműről készültek ugyanannál az egységnél. Aukciós képekről van szó, remélem nem sértek semmit, hogy felteszem ezt a példányt. Bár sérült a kép, maga a lényeg látszik. (asszem egy lengyel oldalon találtam...)

Üdv:
Em.
romsitsa 465118 2008. április 24. 13:36
Válasz erre
Hali,

per pillanat nem tudom hol, de van valahol fotó a pótcsövek nyitott dobozáró (Flak 38) abban mindkét csövön rajta van lángrejtő.
Másrészt a pótcső lényege az lett volna, hogy ha túlhevülés esetén viszonylag gyorsan folytathassák a tüzelést. Így nem lenne túl logikus még külön fecsavarozni a csővéget.

A festésnél ami effektíve a gépágyú része pl. a tokfedél vagy a cső végénél a kikönnyített vastagabb cső fémszínű kellene hogy legyen.

Üdv

ad
Emerick 465117 2008. április 23. 21:23
Válasz erre
Szia!

A halálfejes bigyó tényleg furi volt először. A fényképen -majd felteszem a képet, csak másik gépen van- szerepel egy ehhez nagyon hasonló koponya csontokkal ugyanott a 34-esre végződő rendszámú kocsin, ezért tettem fel. A tárolók hátfala tényleg elveszett valahol. Ez már így marad. :) Ezt a műanyag kiszabásánál és ragasztásánál elfelejtettem.
Kérdés a lángrejtőhöz: a tartalékként szállított csövön volt gyárilag lángrejtő, vagy az az eredetiről került át csere során?
A gépágyú festésénél korrepetálnál?
Amúgy a tetőrácson a festékfolyás az valójában a pillragacs átfutása volt a rács ragasztásakor, amit nem tudtam korrigálni. Amit tudtam, az nem is látszik...

Csáó!
Em.
romsitsa 465116 2008. április 23. 18:50
Válasz erre
Halihó,

technikailag alapvetően nem rossz, de kis odafigyeléssel lehetne szebb szerintem, értem itt pl. a matricákat és a festékes rácsokat.

"Történetileg" a gépágyú lángrejtőjének hiánya és a gépágyú festése zavaró.
Nem láttam még olyan kiskaliberű fegyvert ami a vázszerkezet kivételével festett lett volna.
A megnyitott panelek szépek, de ha jól látom a bal első dobozból kipotyogott volna minden, mert nincs hátfala.

A Totenkopf matrica egyébként hogy kapcsolódik a 25. pcgr. ho.-hoz?

Üdv

ad
vfrtom 465115 2008. április 23. 17:23
Válasz erre
sd251x22d
sd251x22d

A rendszám.
vfrtom 465114 2008. április 23. 17:22
Válasz erre
Helló!
Sd.Kfz. 251/22-hez számnak jó-e a 432-es vagy a 233-as ill. ez a rendszám?
Emerick 465113 2008. április 23. 14:03
Válasz erre
Szia!

Hát nézzük: kopás az vóna rajta dögivel apró fekete pöttyök és rozsdafoltocskák képében. Agyonsarazni nem szándékoztam, mert 45 áprilisában nem árasztott el mindent Szilézia területén az eső, ráadásul önkéntelenül -én legalábbis- arra gondolok ilyenkor, hogy a festést elcsesztem és így jótékonyan eltakarom kosszal. Ja, és akkoriban nem ismerték a krétamatt festékeket, ráadásul ez egy újonnan gyártott jármű lett volna. Erről a típusról, méghozzá kései gyártásból még sosem láttam agyongyötört, kifakult példányt. A porral meg próbáltam játszani a felső vízszintes felületeken.
(Én egyébként sem szeretem feltétlenül mattra készíteni a harcjárműveket. Nem attól lesz élethű, ha döglött mattá válik a cucc... Ezért sem lehetek soha díjazott a versenyeken. :))) )
Na, ha esetleg keménynek tűntem, elnézést! Ha gondolod, küldhetek mailben egy-két eredeti fényképet. Sajna a felére kellett csökkentenem minden téren őket, mert másképp nem tudtam volna ide feltenni. Tény, hogy kicsit összemosta a dolgokat. Az eredetik olyan apróságokat is sikeresen megmutatnak, amelyek még az életben sem látszanak. :)) Köszönöm, hogy reagáltál!

Üdv:
Em.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264.