/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.
Mty,Matyi 465086 2008. április 3. 21:19
Válasz erre
barnamedve 465085 2008. április 2. 18:36
Válasz erre
Sziasztok!

Azt kérdezném, hogy a "Tizedes, meg a többiek" című filmben milyen tipusú volt Molnár motorja? BMW R75?
Számvéber 465084 2008. április 2. 15:11
Válasz erre
Kedves romsitsa!

A később átképzésre használt Tigerek 1944. április második felében előbb harc közben támogatták a magyar csapatokat. Az átképzés csak 1944. májusban kezdődött.

Üdv
romsitsa 465083 2008. április 2. 14:18
Válasz erre
Kedves Norbert,

megvallom őszintén nem tudom mi takar a támogató időszak?

A 123-as mögötti fasor szerintem ugyanaz mint azon a képen amin az előtérben a 115 áll mellette a Stug IV és mögötte egy mobil daru.
A sár pedig az elakadt 312-es fényképére hasonlít, bár az időjárás elég kiszámíthatatlan.

Jó megfigyelés, a fülei alapján ő lesz az:)

ad
Számvéber 465082 2008. április 2. 11:50
Válasz erre
Jaj! Lemaradt:

Szerintem ezek a képek még a "támogató időszakban" készültek, az átképzés előtt.
A terep és magyar bakák is ezt támasztják alá.

Üdv
Számvéber 465081 2008. április 2. 11:48
Válasz erre
Kedves romsitsa!

Köszi szépen! Akkor egyre gondoltunk. Elég lett volna annyi, hogy fotók. Azt hittem, valami plusz-dokumentumot találtál.

Egyébként nem Kurzmaul áll ott a 2. képen a Tiger előtt középen zsebrevágott kezekkel? :)

Üdv
romsitsa 465080 2008. április 2. 11:37
Válasz erre
800_3531313836633332
800_3531313836633332
l_alfred_02
l_alfred_02

Kedves Norbert,

Ez a két kép szerintem stimmel az átképzés alatt készült többi fotóval és valahol van még egy sorozat ahol vagy magyar személyzet, vagy a 114-es vagy 115-ös látszik a 123 mellett.
Nem emlékszem pontosan, de otthon megvan, este felrakom.

ad
Számvéber 465079 2008. április 2. 10:43
Válasz erre
Kedves romsitsa!

Mi a forrása annak, hogy a "123"-as Tiger is ott volt Nadvornán 1944 május-június folyamán?

Üdv:
Számvéber Norbert
romsitsa 465078 2008. április 2. 09:59
Válasz erre
Szerintem nekünk annyiból érdekes, hogy a tigrise is résztvett a magyar személyzet átképzésében. Legalábbis ugyanakkor ugyanott volt.

ad
Számvéber 465077 2008. április 1. 18:56
Válasz erre
Kurzmaul semmi különöset nem tett. Harcolt, mint a többi bajtársa. A kitüntetései sem különösebben extrák.
Talán a Dragon szerette volna konkrét személyhez kötni a két harckocsi-makettet. Kurzmaul annak a 233-as toronyszámú Tiger B-nek az egyik kezelője volt, amelyik az 1944. okt. 16-i "Panzerfaust" művelet alatt a Kapisztrán téren állva a Nándor laktanyát (a mai munkahelyemet!) blokkírozta.

Üdv:
Számvéber Norbert
gábor76 465076 2008. április 1. 17:34
Válasz erre
Köszönöm.
De vajon mi füződik a nevéhez hogy a Dragon két tankot is kiad az ő nevével?
Számvéber 465075 2008. április 1. 15:51
Válasz erre
Obergefreiter Alfred Kurzmaul was born in Schwarzenbach, Germany. In 1940 he joined the 7th Panzer Division as a driver on Mk IV's. He was later on the Tiger 1's and at the end of the war on the King Tiger tanks. While on Tiger 1's he was with the 503rd Regiment [helyesebben s.Pz.Abt. 503 - Sz.N.], tank number 123. Most of his time served was on the Eastern front. As the war was nearing its end, Alfred was wounded and hospitalized in Weinernaustadt, Austria, for three weeks. Then the Russians broke through and he hitchhiked home to Germany. Decorations include Assault Badge, Winter Campaign Medal and Wound Badge.

Egyes helyeken azt írják, hogy a 503/2. nehézpáncélos-században szolgált.

Üdv
gábor76 465074 2008. április 1. 15:31
Válasz erre
Sziasztok.
Egy kérdésem lenne:Ki volt Alfred Kurzmaul?
Miröl hires?
Emerick 465073 2008. április 1. 15:19
Válasz erre
Helló!

Hát, én felvetettem már témaként a németeknél, de a szokásos Wehrkreis beosztáson kívül nem tudtam újat kitalálni ők sem. Az biztos, hogy az sem volt olyan egyszerű, ahogyan az ismert táblázat kinézett, mert abban az esetben is legalább 4 körletből jöttek volna össze a motorok, autók és vontatók egyetlen tüzérosztályban (vagy bármi másban). (1. PD asszem 3. vontatott ütege az példaként, amihez vannak számaim /5 és 6jegyű, azon belül is többféle/, mind '40 Franciaország beli.) Ami bekavar: a civil rendszámokat Nagy-Németország szinten adták ki, tartományonként más-más betűkombinációval. A bevonultatott civil járművek úgy néz ki csak betűcserét kaptak. A Reichswehr állománya szintén át lett véve. Sőt, a Kriegsmarine összes járműve is a WH-listában van, KM betűkóddal. A többiről volt szó. :)))
Tankoknál és önjáróknál is az a bajom, hogy sosem láttam, még gyári fotón sem, csak alvázszámot. Én is azt gondoltam, a német ne számozott volna be mindent?!
Ahogy én okoskodom, azt hiszem a rendőrségnél kéne lennie papíroknak, mert ugye ők adják ki a mai napig is a rendszámokat. (Itt a bibi, hogy betagozták őket az SS-be és sztem a dokumentumokból gyújtós lett...) Bár a bánat tudja...
Én folytatom, amit elkezdtem. :)

WolfI.
romsitsa 465072 2008. április 1. 13:32
Válasz erre
Az Axis Historyn gyűjtögetik a rendszámokat, de mindig arra lyukadnak ki, hogy valamikor a háború folyamán megváltoztatták a korábbi Wehrkreisokon alapuló rendszert (vagy valami hasonló) és onnanstól nem tudják követni a logikát.

A rendszámok végképp távol állnak tőlem, de abból indulok ki, hogy ha a Honvédségnél beszámoztak mindent aminek volt motorja, még a zsákmány harckocsikat is, akkor gondolom a németek is.

ad
Számvéber 465071 2008. április 1. 11:24
Válasz erre
"Harckocsin eddig rendszámot egyszer láttam: a 9. SS egy Hummelén"

Vagyis az sem volt harckocsi, mivel önjáró tarack az istenadta...:)))

Kizártnak tartom, hogy a németek éppen a rendszám-rendszert ne szabályozták volna kismillió szabályzatban, és ezt a témát még senki nem kutatta meg.
Én igazán nem akarok beleszólni, de talán a doksikban kellene előbb utánanézni.

Üdv
Emerick 465070 2008. április 1. 11:04
Válasz erre
Szia Ad!

Harckocsin eddig rendszámot egyszer láttam: a 9. SS egy Hummelén (az SS teljesen más tészta. Ott a zöm külön kapott számot, mindenkitől függetlenül, de volt a Heeren belül a Wehrmachttól és a Luftwaffétól is átvett járművük. Tankokkal ott is bajban vagyok...), meg egy kísérleti tankon. (max még az ideiglenes 0-ás kezdetűvel, pl a zsákmány Sherman M4A1, vagy a Steyr művek számos prototípusa, amiken ugyanaz a rendszám vándolort végig...) Ami egy nagy közös listát tett ki, az az alvázszámok halmaza, ami kicsit más. A tankok szerintem nem kaptak rendszámot (az méginkább bonyolítaná a dolgot...). De ki tudja?!
Ami leginkább bebonyolít, hogy számos civil, bevonultatott jármű is van, sokszor civil rendzsámmal, már a fronton, de ahogy jelenleg gondolom, ezeket mind átvették vagy WL vagy WH rendszámmal. Borzasztó... :)

Üdv:
WolfI.
romsitsa 465069 2008. március 31. 22:57
Válasz erre
romsitsa 465068 2008. március 31. 22:57
Válasz erre
Úgy érted a harckocsik más rendszer szerint számozódtak?

ad
Emerick 465067 2008. március 31. 21:51
Válasz erre
Többek közt ez az egyik, ami egy nagyon jó kérdés! Elsőre azt mondanám, nem, de amikor egy fényképen 15479400-as, vagy vmi hasonlóval látok egy régi, elnyűtt 8rad-ot, elbizonytalanodom. :) Úgy '42-ig alakulatokon belül szakaszonként-rajonként-ütegenként kaptak rendszámokat, utána valszeg gyáranként-típusonként. A pontos átmenet nincs meg, főleg a sok civil és zsákmány jármű miatt.
A tankok nincsenek ebben a számsorban, az az egy tutibiztos, de a több helyütt megtalálható Wehrkreishoz kötött kódok, úgy kamu, ahogy van!

Üdv:
WolfI.
bubi 465066 2008. március 31. 21:47
Válasz erre
Tisztelt Számvéber Úr!

Érdeklődnék, hogy mikor várható előadás a "hadtörténelmi délutánok" előadás sorozatán belül, II. Vh témában?
Sajnos még nem volt szerencsém ezeken az előadásokon résztvennem de nagy örömmel venném (gondolom rajtam kívűl még sokan) ha az előadások folytatódnának ill. a korábbi témákról is lehetne még hallani.
Köszönettel: bubi
Számvéber 465065 2008. március 31. 21:30
Válasz erre
Kedves romsitsa!

Ez sajnos egyre kevésbé valószínű.:(

Üdv:
Számvéber Norbert
romsitsa 465064 2008. március 31. 21:20
Válasz erre
A harckocsikhoz sok sikert:)
Tényleg a jármű rendszámát az áthelyezések befolyásolták?
Pl: nagyjavítás után újra kiosztott csapatszállító megtartotta a rendszámát, vagy újat kapott?

ad
romsitsa 465063 2008. március 31. 21:17
Válasz erre
Kedves Norbert,

köszönöm. Egyúttal kihasználnám a lehetőséget:) a rohamtüzér kötet terveitek szerintz kijön az idén?

Üdv

ad
Emerick 465062 2008. március 31. 21:09
Válasz erre
Szasztok!

Ismét bebizonyítom, hogy lökött vagyok, méginkább, mint egy "szimpla" makettes: szóval aki találkozik fényképekkel vagy bármi mással, szívesen veszem azok segítségét, akik épp ráérnek erre a szösszenetre. Ja, természetesen a makettesek egyik vakfoltjáról van szó német járművek esetében: RENDSZÁMOK. Egy jegyzéket készítek, amiben a jármű rendszáma, típusa, és alakulatbéli helye szerepel. Az autogalery.org.ru-t kivégeztem, illetve sok szám van már az axishistoryról és innen-onnan gyűjtve, de még mindig nem elég (a teljes listának a töredéke van csak meg...). :)
Szóval, mindenféle segítségnek örülök, lehetőleg fényképpel támogatva és persze csak ha épp belefér a sok más teendő közt az én őrületem támogatása. ;)

Szép napot a jármű-őrülteknek!
Üdv:
Emerick_Wolf.
Számvéber 465061 2008. március 31. 17:47
Válasz erre
Kedves romsitsa!

Az egyik 2 cm-es négycsövű önjáró lgv. gá. még 1945 márciusában is megvolt nekik. A többi (löveges) ütegről nem sokat tudott mondani a veterán, mert azokat általában külön-külön vetették be.

A m. kir. 3. hk.e. toronyszámaihoz:

0003: 3. harckocsiezred-törzs 3. kocsi
1002: 3/I. hk. zlj. törzs 2. kocsi

Az ezreden belül nem a német század-szakasz-kocsi rendszer működött, hanem a zászlóalj-század-szakasz-kocsi rendszer.

Üdv:
Számvéber Norbert
romsitsa 465060 2008. március 31. 17:18
Válasz erre
Még egy,

valaki elárulná, hogy a lenti képen a 1002-es és 0003-as harckocsik hol helyezkedtek el az ezreden belül?
0003 mondjuk ezredtörzs vagy mi lehet?

Köszi

ad
romsitsa 465059 2008. március 31. 17:16
Válasz erre
Kedves Norbert,

köszönöm.
Ha jól értelmezem akkor ez a négy üteg teljes mértékben német technikát kapott (Flak+vontatók)?
És "meddig maradt" náluk?

ad
Számvéber 465058 2008. március 31. 13:07
Válasz erre
Kedves romsitsa!

Német levéltári adatok szerint a m. kir. 2. pc. ho.-nak 2 db Sd.Kfz. 251/8-asa volt.

Az önjáró 2 cm-es négycsövű légvédelmi gépágyúk a m. kir. 102. légvédelmi tüzérosztály 4. ütegéhez tartoztak (a másik három üteg gépvontatású 8,8 cm-es Flakkokkal volt felszerelve). Az információ az egyik önjáró légvédelmi gépágyú irányzójától származik. A lőszerutánpótlás teljes egészében német vonalról történt.

Üdv:
Számvéber Norbert
romsitsa 465057 2008. március 31. 11:52
Válasz erre
Kedves Norbert,

bár kereszt nincs rajta (úgy túl könnyű lenne), a ponyva megléte szerintem erősíti, hogy mentő volt.

Ha jól értem akkor a 3. hk. e.-nek is összesen 2db 251-ese volt? Vagy konkrétan két mentő?

Az SHBalage által hivatkozott Sdkfz 7/1-et viszont nem látom az oldaladon, ezt milyen alakulat kapta?
Mondjuk ezt furcsállom hogy átadták, mert a lőszerét semmilyen más magyar fegyver nem használta. Nem tudom hogy oldották meg a lőszerellátást.

ad
Számvéber 465056 2008. március 31. 08:34
Válasz erre
Kedves romsitsa!

Szerintem jól gondolod, hogy ez a m. kir. 3. hk. e. Sd.Kfz. 251/8-asa.
Mondjuk azért nem teljesen biztos a dolog, mert 1944. április vége-július vége között egy rakás német páncélozott harccsoport is kavirnyászott a hadosztály körül...

Üdv:
Számvéber Norbert
romsitsa 465055 2008. március 30. 23:15
Válasz erre
scan
scan

Kedves Norbert,

én erről a 251-ről gondolom, hogy a 3. hk. ezredé, a járművek számozása alapján.
Forrás: M&M különszám

Üdv

ad
Számvéber 465054 2008. március 30. 22:48
Válasz erre
Kedves romsitsa!

Én magyaroknak (akár csak "ismerkedésre") átengedett Sd.Kfz. 250-ről nem tudok. És ami ennél jóval fontosabb, dr. Bonhardt Attila sem.
A Bíró-Éder-Sárhidai könyv 90. oldalán lévő képre gondolsz? Annak olyan gyenge a minősége, hogy alig lehet rajta látni a Toldit is, a Sd.Kfz.-nek pedig csak az orrát.
A HIM-ben megvan a kép eredetije normális minőségben. Szerintem az Sd.Kfz. 251, és valószínűleg éppen a két 251/8 egyike.

Arra nincs egyértelmű bizonyíték, hogy egyszer 2, vagy 2x2 átadott jármű volt nálunk. Az 1. tábori pc. ho. 30. hk. e.-nél lévőkre fényképes bizonyíték van, a 2. pc. ho. 3. hk. e-nél lévőkre pedig levéltári adat.
Szerintem van rá esély, hogy ezek hazajöttek a Dontól, ahogy a két Marder is.

Üdv:
Számvéber Norbert
Muzzy 465053 2008. március 30. 19:05
Válasz erre
Sziasztok!
Meg egyszer koszi a segitseget, akkor majd keresgelek!

Muzzy
romsitsa 465052 2008. március 30. 14:55
Válasz erre
Kedves Norbert,

igen az a forrás, de akkor mi az igazság a 250-ről (és mi van a fényképen a könyvben a Toldi mellett)?

251-ese, ha jól értelmezem a toronyszámokat (Turán 1002, 0003) akkor a 3. hk. ezrednek
is kellett lennie. Ez így igaz-e és a 30. hk. e.-től örökölték, vagy külön adták át?
Esetleg egyszerűen csak német és magyar járművek állnak egy képen?

Köszi

ad
Számvéber 465051 2008. március 30. 07:32
Válasz erre
Kedves romsitsa!

Mi a forrása annak, hogy kipróbálásra kaptunk volna Sd.Kfz. 250-eket?
Ha a Bíró-Éder-Sárhidai-féle kiadvány akkor az sajnos nem pontos (s nem csak ebben)...:(
Az a kötet a Sd.Kfz. 251/8-at meg sem említi, pedig levéltári forrás és fényképek is bizonyítják, hogy voltak ilyenek a m. kir. 30. hk. e.-ben.

Üdv:
Számvéber Norbert
romsitsa 465050 2008. március 29. 22:41
Válasz erre
ha hozzátehetek valamit, 250-est csak kipróbálásra kaptunk kb. 2 darabot.

Ezek nem hiszem, hogy rádiós járművek lettek volna, mert eleve keveset gxátottak belőlük.

A Tamiya 250/3-asával szerintem egyébként nem stimmel valami. A rádiós /3-ban bal oldalon egy pad volt a makettben egy szék viszont a felépítmény falán ott van a pd háttámlája. A szék a parancsnoki verzi felszerelése volt, felette/előtte egy ollóstávcső állvánnyal.

Üdv

ad
Emerick 465049 2008. március 29. 16:07
Válasz erre
A 250/-asokat használták a légierővel való kapcsolattartásra is, de még a keretantennás érában. Utána ezek a járművek eltűntek a frontról. Magyar vonatkozásban szerintem nem műkszik.
Magyar Steyr-erekről nyilatkozni nem tudok, fotót még nem láttam róluk. De a tippem az, hogy a gyári német festés átmázolásával nem nagyon törődtek... A Hansa-Lloydokról elvétve találhatsz képet a neten, ha benyomod a keresőbe. (fejből nem tudom, pontosan hol vannak fotók...)

Em.
SHBalage 465048 2008. március 29. 16:04
Válasz erre
Muzzy!

Sd.kfz 7/1 Flak Vierlinggel a platón volt nekünk is, legalábbis a már hivatkozott Számvéber féle oldalon írva vagyon.
Muzzy 465047 2008. március 29. 15:54
Válasz erre
Uraim! Emerick, SHBalage,KeyPi!
Koszonom a segitseget!
Esetleg elkepzelhetetlen, hogy a 250-est repulogepek iranyitasara (kapcsolattartasra) is hasznaltak? A Tamiya makett a rommel jarmuvet adta ki, de szeretnem hazai vonatkozasut kesziteni, ha lehet.
A legieronel is rendszerben voltak a steyr-ek? Magyar steyr festese a magyar jarmuvekre jellemzo egyszinu zold, illetve 3 szinu terepszin?

Ja esetleg Sd.KFz 7 (8 tonnas) nincs infotok?
Koszonettel

Muzzy
Emerick 465046 2008. március 29. 15:03
Válasz erre
Szia!

A 250/3-as Greif Alte változat. A keretantennás verzió a háború második felében eltűnt, mert maga volt a mozgó céltábla. 250/3-as, de Neu verzióban, keretantenna nélkül sok magyar területen harcolt német alakulatnál lehetett. A Steyr 1500 pedig az az egyik igásló, ami szintén szinte mindenütt jelen volt. Festés minden esetben azzal egyezik meg, mint a tankoknál; erről pedig már sok szó esett eddig is. ;)

Üdv:
Em.
SHBalage 465045 2008. március 29. 13:33
Válasz erre
A Steyerből az MKH rendszeresített pár száz darabot 43M Steyer 1500A néven. A "250-es" járműcsalád honvédségbeli pályafutásáról a Számvéber Norbert által belinkelt oldalon találsz néhány utalást. Ha jól értettem a dolgot, 1-2 darab 251/8 típusú járművel biztosan rendelkezett a Honvédség, de a többi altípus a német hadsereg Magyarországon harcoló alakulatainál bőséges választékban előfordultak. A "Greif" azt hiszem, nem a típus neve, hanem Rommel tábornok személyi járműve (De ebben még annyira sem vagyok biztos, mint az előzőekben).
Algabone 465044 2008. március 29. 13:16
Válasz erre
Panzer I/A
Panzer I/A
Panzer I/A
Panzer I/A
Panzer I/A
Panzer I/A
Panzer I/A

itt látszik h túl fekete lett az eleje...
Panzer I/A
Panzer I/A
Panzer I/A
Panzer I/A
Panzer I/A
Panzer I/A
Panzer I/A
Panzer I/A

az elülső feketeség nagyon feltünű, bár természetes fénynél szebben néz ki
Panzer I/A

Én nemrég fejeztem be egyet, lehetett volna szebb is de azért szerintem nem rossz...
KeyPi 465043 2008. március 29. 13:07
Válasz erre
Szia Muzzy!
A Greif magyar vonatkozású kapcsolatait elég reménytelen vállalkozásnak látom kutatni. Almásy László grófon kívül nem sok magyar volt Rommel serege melett a líbiai sivatagban. Steyr-t használtak a hazánkat megszálló német erők 1944 márciusában, (pl: 16.SS PzGr. Div.) ha erre gondolsz.
Üdv. KeyPi
KeyPi 465042 2008. március 29. 12:56
Válasz erre
Dobozban vár vagy 3 féle. 30 éven belül tervezem elkészíteni őket. :)
Üdv. KeyPi
Muzzy 465041 2008. március 28. 22:18
Válasz erre
Sziasztok!
Azt szeretnem kerdezni, hogy Steyr 1500A/01 illetve Sd.KFz.250/3.Greif jarmuveknek van-e hazai vonatkozasa, hasznaltuk-e, ha igen, esetleg festesrol illetve jelzesekrol van-e valakinek informacioja? Segitsdegeteket elore is koszonom!
Muzzy
Giruna 465040 2008. március 28. 22:02
Válasz erre
Sd.Kfz. 251/10 Ausf. C

Destroyed by a Soviet mine, Kursk area.
Sd.Kfz. 251/10 Ausf...

Sziasztok!

Van erről a gépről valakinek még fényképe ?

Köszi.
Amon 465039 2008. március 28. 18:58
Válasz erre
De csinél csak még készülőben van az is.
Melezor 465038 2008. március 28. 18:42
Válasz erre
Miért nem csinál semki pzI-et???
:'(
Csodabogár 465037 2008. március 28. 12:05
Válasz erre
Sziasztok!

Megtaláltam az Emerick által is említett Martin Block listáját:
7. Pz.Div. (Sd.Kfz. 251/ vagy átalakított Sd.Kfz. 251/9 1945 januárjától)
8. Pz.Div. (elképzelhet Sd.Kfz. 251/22 vagy átalakított Sd.Kfz. 251/9 1945 márciusától)
9. Pz.Div. (Sd.Kfz. 251/22 1945 januárjától)
11. Pz.Div. (Sd.Kfz. 251/22 1945 januárjától, később elképzelhető Sd.Kfz. 251/9 átalakított)
12. Pz.Div. (átalakított Sd.Kfz. 251/9 1945 januárjától)
13. Pz.Div./Pz.Div. FHH 2 (kiutalva Sd.Kfz. 251/22 vagy átalakított Sd.Kfz. 251/9 de a tényleges használatról nincs adat, valószínűleg nem jutott el az alakulathoz)
16. Pz.Div. (Sd.Kfz. 251/22 miután betagolták a Pz.Div. Jüterborg-ba 1945 márciusában)
17. Pz.Div. (Sd.Kfz. 251/22 1945 februárjától)
19. Pz.Div. . (Sd.Kfz. 251/22 1945 februárjától)
21. Pz.Div. (átalakított Sd.Kfz. 251/9 1945 márciusától, de nem 100%)
24. Pz.Div. (use of Sd.Kfz. 251/22 1945 januárjától, de nem 100%)
25. Pz.Div. (Sd.Kfz. 251/22 valószínűleg1945 januárjától, de csak márciustól „könyvelve”)
116. Pz.Div. (Sd.Kfz. 251/ vagy átalakított Sd.Kfz. 251/9 február/márciustól, de nem 100%)
Pz.Lehr-Div. (Sd.Kfz. 251/22 1945 márciustól)
Pz.Div. FHH (1) (ex Pz.Gren.Div. FHH) (kiutalva Sd.Kfz. 251/22 vagy átalakított Sd.Kfz. 251/9 de a tényleges használatról nincs adat, valószínűleg nem jutott el az alakulathoz)

Pz.Div. Jüterborg (Sd.Kfz. 251/22-t kaptak, de a hod.-t beolvasztották a 16. Pz.Div.-be)

Pz.Div. Schlesien (Sd.Kfz. 251/22 1945 február/márciustól, ezt követően az alakulatot beolvasztották a 18. Pz.Gren.Div.-ba/be)
Führer-Begleit-Brig./Div. (Sd.Kfz. 251/22 1945 januárjától)
Pz.Div. Clausewitz (1945 áprilisában, bár konkrét adat nincs róla, csak valószínűsíthető)
10. Pz.Gren-Div. (Sd.Kfz. 251/22 1945 februárjától)
25. Pz.Gren-Div. (Sd.Kfz. 251/22 1945 január elejétől)

Grossdeutschland (Sd.Kfz. 251/22 1944 decemberétől)
12. SS-Pz.Div. (Sd.Kfz. 251/22 vagy átalakított Sd.Kfz. 251/9 1945 februárjától v. március elejétől)

Az első alakulat, amely Sd.Kfz. 251/22 jelentett az állományában a Pz.Gren.Div. GD volt 1944 december 30-án.
A legtöbb Sd.Kfz.251/22-sel a 19. páncéloshadosztály rendelkezett (23db): 11 darab a 4./Pz.Gren.Rgt. 74, 4darab a 4./Pz.A.A. 19 és 4 darab a 3./Pz.Pi.Btl. 19-ben

Üdv

Cs
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.