/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.
romsitsa 464542 2007. december 18. 17:33
Válasz erre
Csodabogár 464541 2007. december 18. 17:28
Válasz erre
Szpal!

Tigris I-en nem. Az "ambush"-festést gyárilag készítették, 1944 augusztu végétől. Ekkor Tiger I-et már nem gyártottak.

Üdv

Cs
Szpal 464540 2007. december 18. 17:24
Válasz erre
Sziasztok!
Van egy Tigris 1-esem és az SS Pz. Div. ’DAS REICH’ alakulat matricáival látom majd el!
Azt szeretném kérdezni h az ambusb kamuflázst (sárga alapon barna ill zöld ,barna és zöld alapon sárga pettyes minta) használhatom e rajta mert nem láttam ilyen képet de tetszik és szerintem jól nézne ki a Tigrisemen :)

Segítsen valaki!! KÖSZÖNÖM
Sati 464539 2007. december 15. 17:08
Válasz erre
Köszönöm Romsitsa! Részemről az OT-251 megkülömbüztetés, a teteje nélkül nem megy, viszont szépen látszik a féklámpa: valóban G-13 a delikvens.

Üdv!
romsitsa 464538 2007. december 15. 16:54
Válasz erre
Itt egy másik kép róla
www.zweiter-weltkrieg-lexikon.de/phpBB2/userpix/5_Hetzer_3.jpg
A háttérben lévő féllánctalpas nekem nagyon cseh OT-nek tűnik, így arra szavaznék, hogy nem világháborús a kép, hanem valamilyen hadijátékon készült.
Esetleg a Hetzer sem Hetzer, hanem egy átépített svájci G-13.

üdv

ad
Sati 464537 2007. december 15. 16:42
Válasz erre
Ave!

Kis segítséget kérek egy fotó értelmezéséhez: images.google.hu/imgres
ehelyt, felülről a harmadik, Hetzer áll a pusztában. A farlemez bal felső sarkán pedig valami ami nagyon hasonlít egy vlsz. okkersárga Wolfsangelre.

Probléma a következő: az MBI 2001-es kiadású Hetzerkönyvében (csehek tehát hiszek nekik)felsorolják milyen egységek kaptak Hetzert, a Das Reich nincs köztük. Tud valaki olyan adatot miszerint az MBI téved? (a belinkelt oldalon említik a 2. SS-t, de a fotó alapján nekem is ez lenne az első tippem, aminek az említett adat ellentmond)

Kösz! Sati
Fimre 464536 2007. december 11. 13:24
Válasz erre
Emerick!

SDKFZ megnevezést tutira nem, mert az a különleges meghajtású megnevezést rejti.Max kfz besorolást, mint pl a kübelwagen..

Imi
Emerick 464535 2007. december 10. 20:37
Válasz erre
Egyébként a valós nevük Opel Olympia OL 38, illetve a korábbi 1936/37 voltak. Arra azért kíváncsi lennék, hogy a kis Oly-knak mi volt a katonai szakzsargonban a neve. Esetleg ők is SdKfz 1 megnevezést kaptak? Asszem alapvetően a Spieß kocsija volt, meg egyéb szakaszparancsnoki járműként osztották be az alegységekhez. Na mindegy... :D
lucky 464534 2007. december 10. 20:11
Válasz erre
romsitsa 464533 2007. december 10. 20:08
Válasz erre
Szia,

sajnos több szempontból sem.

A 251/20 infra (ez világította meg a célterületet az infrával szerelt Párducoknak) nem légvédelmi reflektor, túl értékes ahhoz, hogy bármit vontasson, másrészről a Flak 18-at nem bírta el a 251.
Általában Pak 40 vagy lFh 18 vontatására használták.

Üdv

ad
lucky 464532 2007. december 10. 20:02
Válasz erre
Urak!
Elképzelhető-e az alábbi összeállítás?
SdKfz 251/20( lv. reflektoros), mint vontató és egy Flak 18 mint vontatmány.
Balu 464531 2007. december 10. 16:13
Válasz erre
Szia Polar!

Köszi az infót!

Balu
Polar 464530 2007. december 10. 14:21
Válasz erre
Sziasztok!

Mindenkinek igaza van. 1936-ban az olimpia évében került piacra. Az elképzelések szerint "népautó" lett volna, de az eladási árat nem tudták a kívánt mértékekig csökkenteni (ha jól emlékszem 1000 birodalmi márka alá kellett volna pozicionálni, de az alaptípus 1100 birodalmi márkába került). Az olimpia tiszteletére keresztelték Olimpiának. A későbbiek folyamán, a háború elejétől kapta a Kadett nevet, és ez lett a Kadett A, a Kadett sorozat első darabja. Tehát mind a két megnevezés helytálló, de a hűtőrács és a lámpa alapján ez egy korai modell, ekkor még Olimpia néven kerültek forgalomba. A háború kitörése után egyszerűsítették, és olcsóbbá tették a gyártást. A későbbi Moszkvics típusok már ennek az egyszerűsített "orrú" autónak a másolatai.

Polár
Gébics 464529 2007. december 10. 14:04
Válasz erre
Szia!
A féllánctalpas az M3 Halftrack.Az első verziója az M2 volt,az M3 lett a legnagyobb széria.Ezenkívül volt még az M4 aknavetős és az M16-os légvédelmi változat,legalábbis ezek ugranak be most hirtelen.
Gábor
Krisztián 464528 2007. december 10. 14:02
Válasz erre
Sziasztok!

tudnátok nekem Tigris tank képeket küldeni olyasmit amin látszik, hogy a tigris leharcolt álapotban van és az alakulat jelzése is látszik. Valamit azt szeretném még tudni, hogy az amerikiaknak mi az a féllánctalpas páncélozot-csapatszállítója?

Előre is köszönöm Krisztián
Emerick 464527 2007. december 8. 20:14
Válasz erre
Az tuti... :)

Enyém lett a 900 hsz is! :D

Témánál maradva, én Kadettet mondok végleges válaszként, de nem 1000%.

E.
Balu 464526 2007. december 8. 15:11
Válasz erre
Sziasztok!

Mindenkinek köszi az infót. Kicsit utánna néztem a feldobott típusoknak. Az szerintem biztos, hogy Opel de nem Kapitan. Az Olimpia és a Kadett közül szerintem inkább a Kadett a nyerő!

Emerick!

Úgy sem bírod ki, hogy ne olvasd a fórumot!!! :)

Üdv: Balu
Polar 464525 2007. december 7. 21:16
Válasz erre
Szia Balu!

Ez egy Opel Olimpia. 1936-tól gyártották, és bár zavaró a felirat a képen, mert pont a lényeget takarja, ez egy 1938-as coupe, azaz 2 ajtós változat.

Üdv.
Polar
Emerick 464524 2007. december 7. 19:54
Válasz erre
vagy Kadett... :) Opelnek Opel. (Amúgy rengeteg a hasonló angolszász cucc is a német hadseregben, amiket megkülönböztetni alíg lehet -én nem tom-, szóval valami ilyesmi...) :)
Emerick 464523 2007. december 7. 19:52
Válasz erre
Szia Balu!

Sztem egy Opel Kapitän. :)
www.autogallery.org.ru/k/o/opkap2drwh.jpg

E.
(Ez most kivételes, de a jöv héten tényleg nem leszek...) :)
Balu 464522 2007. december 7. 19:12
Válasz erre
aut_pub
aut_pub

Na csak Fimre kedvéért itt egy "nagyobb kép" is! :)

Mivel puhatestűekben egyáltalán nem vagyok otthon, van valakinek ötlete, hogy milyen autót tolnak a képenlátható urak??

Előre is köszi!

Balu
Ori 464521 2007. december 7. 16:54
Válasz erre
Igen arra,ami az oldalukon volt!!!
Kicsit megtunningolnám a dragon 72es StuGját,meg majd a Pzkpfw III. is a későbbiekben!!!
rumcajsz 464519 2007. december 6. 22:34
Válasz erre
Szia!

Pótpáncélra gondolsz?
Az volt.
Ori 464518 2007. december 6. 21:48
Válasz erre
Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni hogy StuG IV.Late versionhoz vki tudna nekem anyaogt kuldeni h volt e páncélköpenye vagy sem???
Balu 464515 2007. december 5. 22:31
Válasz erre
Fimre!

Azért ez a kép nem is olyan kicsi, csak kicsit sötét...:)
Köszi az infót!

Emerick!
Köszi neked is! Sajnálni fogom ha kevesebbet leszel itt! Csak nem történésznek tanulsz? :)

Üdv!
Emerick 464514 2007. december 5. 21:00
Válasz erre
Keine Ahnung. Passzolok. Bár ezt a megoldást már láttam a torony tetejére tett benzineskannákkal egy-két alkalommal. Szerintem nem volt túl gyakorian alkalmazott teknika, talán megtalálható lehet a század, ahol használták. Nem tom, lehet megint porhintek, ne higyetek nekem! :)

Üdv:
I.

Ui offként.: mostantól még ritkábban és rövidebben fogok reagálni, mert gyün a vizsgaidőszakom. X(
Fimre 464513 2007. december 5. 18:59
Válasz erre
Balu!

Nincs valami normális méretű képed?:)
A tank J-rövid csövű 50 mm-es kivitel.Szerintem egyszerű: a homlokpáncélon már az új kügelblendés géppuska van.A H-nak még a régi fajta.Mindkettő itt áll az asztalon előttem:)mármint makettben

Imi
Balu 464512 2007. december 5. 13:49
Válasz erre
Pz III_pub
Pz III_pub

Sziasztok!

Itt egy újabb Pz. III. Ez milyen típus lehet? H vagy J?
Előre is köszi!

Üdv: Balu
Balu 464511 2007. december 4. 19:36
Válasz erre
Köszi az infót mindenkinek! :)
Fimre 464510 2007. december 3. 20:30
Válasz erre
Sziasztok!

És az is kiderül a képből, hogy eredeti stug, nem átépített PZ III-as.Íg tényleg c vagy d, e -re nem tennék esküt.meg ha 41-es a kép mindent megmagyaráz...Sajna van pár stugom-most is vagy 3-4 épül , így egy kicsit van róla fogalmam:((

Imi
romsitsa 464509 2007. december 3. 19:26
Válasz erre
C vagy D lesz, de ebből a fényképből több nem derül ki.
A Honvédség kapott mid Stugokat is.

ad
Emerick 464508 2007. december 3. 18:57
Válasz erre
Látszik, hogy tankokról van szó, és nem puhatestűekről. Így csak megint sikerült tévednem, bevett szokásomhoz hűen... 8-O
Balu 464507 2007. december 3. 11:32
Válasz erre
Sziasztok!

Szép kis diszkurzus alakult ki a Stugommal kapcsolatban... :)
Ezért is tettem fel mert oldalról nézve sajnos én sem tudok kölönbséget tenni közöttük.

Emerick!
Szerintem a B-nek még a régi meghajtó kereke volt. Legalábbis sok képen ezt láttam. Valamint az első visszafutó görgő azokon, ha jól tudom hátrébb volt egy kicsit úgy 30-40 cm -el mint a későbbi verziókon. Ez inkább előrréb van (mondjuk a szög csalhat) Szóval szerintem a B kizárható.

Fimre!
Ennek minta már a nem lépcsőzetes irányzója lenne, amelyek valamivel meredekebbek voltak mint a lépcsősek. Szerintem ez is ilyen. Nagyobb nagyításban legalábbis mintha ez látszana. Szóval a B típus ezen ok miatt is kizárható.

Ja még egy adalék amit elfelejtettem eddig: a kép nagy valószínűséggel 1941-ben készült a keleti fronton. Ugyan az az ember készítette, mint amit előtte rakotam fel páncélos hadtes vonulásáról.

Üdv: Balu
Fimre 464506 2007. december 3. 11:20
Válasz erre
Emerick!

Pár dolog a stugokhoz:
-a b és a c/d verzió közt jelentős eltérés volt, ha megnézed szemből a rohamlöveget.A b-nél az irányzó előtt lépcsőzetesen volt kialakítva a páncél, a c-től kezdve sima volt a felület.Igazából a hátsó láncfeszítő kereket kéne nézni, mert ott is vannak különbégek és egyedi jellegzetességek.Elvben a motorház teteje is segíthetne az azonosításban.Az se mindegy, hogy gyári stugról van szó, vagy a gyárba visszavitt régi PZ III-asokat alakítoták át stuggá.A c/d és e verziót is elvben könnyű megkülönböztetni, mert míg az előbbieknek a felső páncélrésznél oldalt döntött lemezek voltak,az e verziónál már a későbbi -csak az F,F8 ra jellemző- rádiótartók voltak.Mindegyik stugban volt rádió-mint mindegyik német páncélosban- amiről Te beszélsz az a stugnak azon verziója ahol a küzdőtér mindkét oldalán volt rádió.Úgy lehet megkülönböztetni, hogy a simának csak 1 antennája volt, a parancsnokinak meg kettő..Az más kérdés, hogy a bogardok irányításához használt antennával ez a szám akár 3-ra is emelkedhetett:) Fő a változatosság..

Imi
Emerick 464505 2007. december 3. 09:33
Válasz erre
Gyors voltam, és tévedtem:
Az első 30 db Ausf A-nak volt régi meghajtó kereke. A képen szereplő jármű még B is lehet. Szóval a sorozat/alvázszám nélkül B és E verzió közt bármi lehet. (Annyi a különbség köztük, hogy az E-kbe tettek/tehettek rádiót, mint szakaszvezető-járművekbe. Meg eltértek az optikák is. De amúgy mind ugyanolyan volt...) 8-O
Kis érdekesség: 250db B (1940 novemberig gyártva), 100 C, 150 D, és 1941 szeptembertől 284 E gyártva. (...1942 tavaszáig. 1942 tavaszán még készül rövidcsövű is, de az E típusokat 1942 januárjától már L/43-as löveggel F-ként is kezdik gyártani.)
Magyarország pedig elvileg összesen 40 db korai G-t kapott. 31db-ot a 7. rotü, 7-et meg a 2. páncélos hadosztály, mindet 1944-ben, valamikor a nyár folyamán.

Szép napot!
I.
Emerick 464504 2007. december 3. 09:18
Válasz erre
Szia Balu!
:)

Na, ez az, amit biztosan nem tudok megmondani, ugyanis azt csak ha élőben látnám, ott mellette állva, úgy lehetne azonosítani. Egyszerű az ok. Ha a gyártási számot nem látod (általában a frontpáncélra festették pici számokkal), akkor nem látsz különbséget. A 3 verzió ugyanolyan volt, a betű-beli eltérést a gyártási idejük szabta meg. (A következő megrendelést a hadsereg új alverzió-névvel kérte ugyanarra a típusra. Többször se csináltak ilyet...) Ha tippelnem kéne, akkor kicsit utánajárva a láncmeghajtó keréknek, talán D-t vagy E-t mondanék. :) Asszem C-n még a régi, korai PzIII-asok láncmeghajtói voltak. De ennek tényleg utána kellene nézni... :)

Üdv:
Em.
Balu 464503 2007. december 2. 22:59
Válasz erre
Stug III_pub
Stug III_pub

Szia Emerick!

Hát nem semmi vagy, ebből a képből megállapítani... Ahogy jobban megnézem szerintem is igazad van! Küldök egy szerintem mégnehezebbet...
Szerinted Stug III C, D vagy esetleg E???

Előre is köszi!

Üdv:Balu
Emerick 464502 2007. december 2. 20:16
Válasz erre
Szia!
:)
Szerintem PzIIIH-k, kivéve az elsőt, ami egy PzIVE vagy valamilyen hasonló rövidcsövű. (bár csövet nem látok, de a sárvédő és a homlokpáncél más) PzIIIH, mert még a vékonyabb blendéjük van, és szimplán szegecseltek. Ha J-k, akkor pedig a széria elejéről, mert asszem abban a szériában vastagították meg később a páncélzatokat. Sajna nem látom a csöveket, de szinte bizti, hogy 50mm L/60-asok... (vagy L/42, tudja fene... :) ) Bezzeg az Einheitsdieselt simán kiszúrtam a két első tank között a háttérben... :)
A féllánctalpas meg szerintem végülis egy 5 tonnás SdKfz 6, mert a futóműnek nagyobbak a nyílásai -nézem a foltokat a foltokon. :D

Szép napot!
I.
Balu 464501 2007. december 1. 23:52
Válasz erre
panzer_pub
panzer_pub

Egy újabb kép:

A helyszín a Szuvjetunió 1941. Erősítsetek meg ezek úgye Pz. III-asok? Esetleg valaki tud pontosabb típust mondani, esetleg ausf H vagy J?

Előre is köszi!

Balu
Balu 464500 2007. december 1. 23:04
Válasz erre
roncs
roncs

Szia Emerick!

Köszi az infót. Ennél jobb képem sajna nincs róla...

Üdv: Balu
panzerlöwe 464499 2007. december 1. 17:25
Válasz erre
Kedves Számvéber Norbert!
Épp megtaláltam az iwiw-en,ott küldtem inkább üzenetet. Inkább nem traktálom nyilvánosan a makettező kollégákat hosszas problémáimmal. Persze a makettezési problémáimmal igen:-)
SzamveberN 464498 2007. november 30. 20:54
Válasz erre
Kedves Panzerlöwe!

Itt vagyok. Miben segíthetek?
Emerick 464497 2007. november 30. 20:37
Válasz erre
Szia!

Szerintem ez egy sima Hanomag/Adler H kl 6 3tonás Kfz 11. Közelebbi kép nincs véletlenül? Ha látnám, hogy milyen a görgők mintázata, okosabbak lehetnénk. De tutira féllánctalpasról van szó, és németről. (Ha nem 3 tonnás, akkor 5 tonnás Kfz 6, de semmiképp sem nagyob...) Kár a Blitzért (is) a baloldalon, meg az azonosíthatatlan törmelékért is...

Szép estét!
I.
Balu 464496 2007. november 30. 19:34
Válasz erre
Sziasztok!

Szerintem sem lehet Famo az ennél sokkal nagyobb. A Teherautó azért sanszos mert körülötte is azok vannak...

Balu
romsitsa 464495 2007. november 30. 18:54
Válasz erre
tray 464494 2007. november 30. 18:07
Válasz erre
Egy Famo ennél sokkal nagyobb, tuti nem az.
A plató alatt alig kivehetően három kerékszerű képződményt lehet megfigyelni, de ezek túl szabálytalanok, éppúgy lehetnek roncsolódott kerekek mint bármilyen más "törmelék". Én egy kisebb teherautóra szavazok, mondjuk legyen ZIS :D
panzerlöwe 464493 2007. november 30. 18:07
Válasz erre
Sziasztok!
Szükségem lenne Számvéber Norbert e-mail címére. Fontos lenne, egyetemi szakdolgozatom kapcsán kaptam azt az instrukciót, hogy keressem meg. Mivel ebbe a topicba szokott írni, talán tudtok segíteni.
Ha igen, kérlek küldjétek el a címet:speckis@freemail.hu
Obi 464492 2007. november 30. 17:44
Válasz erre
Szia!
Szerintem is féllánctalpas, Famo-nak nézem, ki is látszanak az első lánckerekei.

Üdv:
Obi
Nowotny 464491 2007. november 30. 17:28
Válasz erre
Szerintem féllánctalpas,de mintha nem Német volna.
Balu 464490 2007. november 30. 17:18
Válasz erre
Helyesbítek inkább a jobb szélén van...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.