/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.
Fimre 464506 2007. december 3. 11:20
Válasz erre
Emerick!

Pár dolog a stugokhoz:
-a b és a c/d verzió közt jelentős eltérés volt, ha megnézed szemből a rohamlöveget.A b-nél az irányzó előtt lépcsőzetesen volt kialakítva a páncél, a c-től kezdve sima volt a felület.Igazából a hátsó láncfeszítő kereket kéne nézni, mert ott is vannak különbégek és egyedi jellegzetességek.Elvben a motorház teteje is segíthetne az azonosításban.Az se mindegy, hogy gyári stugról van szó, vagy a gyárba visszavitt régi PZ III-asokat alakítoták át stuggá.A c/d és e verziót is elvben könnyű megkülönböztetni, mert míg az előbbieknek a felső páncélrésznél oldalt döntött lemezek voltak,az e verziónál már a későbbi -csak az F,F8 ra jellemző- rádiótartók voltak.Mindegyik stugban volt rádió-mint mindegyik német páncélosban- amiről Te beszélsz az a stugnak azon verziója ahol a küzdőtér mindkét oldalán volt rádió.Úgy lehet megkülönböztetni, hogy a simának csak 1 antennája volt, a parancsnokinak meg kettő..Az más kérdés, hogy a bogardok irányításához használt antennával ez a szám akár 3-ra is emelkedhetett:) Fő a változatosság..

Imi
Emerick 464505 2007. december 3. 09:33
Válasz erre
Gyors voltam, és tévedtem:
Az első 30 db Ausf A-nak volt régi meghajtó kereke. A képen szereplő jármű még B is lehet. Szóval a sorozat/alvázszám nélkül B és E verzió közt bármi lehet. (Annyi a különbség köztük, hogy az E-kbe tettek/tehettek rádiót, mint szakaszvezető-járművekbe. Meg eltértek az optikák is. De amúgy mind ugyanolyan volt...) 8-O
Kis érdekesség: 250db B (1940 novemberig gyártva), 100 C, 150 D, és 1941 szeptembertől 284 E gyártva. (...1942 tavaszáig. 1942 tavaszán még készül rövidcsövű is, de az E típusokat 1942 januárjától már L/43-as löveggel F-ként is kezdik gyártani.)
Magyarország pedig elvileg összesen 40 db korai G-t kapott. 31db-ot a 7. rotü, 7-et meg a 2. páncélos hadosztály, mindet 1944-ben, valamikor a nyár folyamán.

Szép napot!
I.
Emerick 464504 2007. december 3. 09:18
Válasz erre
Szia Balu!
:)

Na, ez az, amit biztosan nem tudok megmondani, ugyanis azt csak ha élőben látnám, ott mellette állva, úgy lehetne azonosítani. Egyszerű az ok. Ha a gyártási számot nem látod (általában a frontpáncélra festették pici számokkal), akkor nem látsz különbséget. A 3 verzió ugyanolyan volt, a betű-beli eltérést a gyártási idejük szabta meg. (A következő megrendelést a hadsereg új alverzió-névvel kérte ugyanarra a típusra. Többször se csináltak ilyet...) Ha tippelnem kéne, akkor kicsit utánajárva a láncmeghajtó keréknek, talán D-t vagy E-t mondanék. :) Asszem C-n még a régi, korai PzIII-asok láncmeghajtói voltak. De ennek tényleg utána kellene nézni... :)

Üdv:
Em.
Balu 464503 2007. december 2. 22:59
Válasz erre
Stug III_pub
Stug III_pub

Szia Emerick!

Hát nem semmi vagy, ebből a képből megállapítani... Ahogy jobban megnézem szerintem is igazad van! Küldök egy szerintem mégnehezebbet...
Szerinted Stug III C, D vagy esetleg E???

Előre is köszi!

Üdv:Balu
Emerick 464502 2007. december 2. 20:16
Válasz erre
Szia!
:)
Szerintem PzIIIH-k, kivéve az elsőt, ami egy PzIVE vagy valamilyen hasonló rövidcsövű. (bár csövet nem látok, de a sárvédő és a homlokpáncél más) PzIIIH, mert még a vékonyabb blendéjük van, és szimplán szegecseltek. Ha J-k, akkor pedig a széria elejéről, mert asszem abban a szériában vastagították meg később a páncélzatokat. Sajna nem látom a csöveket, de szinte bizti, hogy 50mm L/60-asok... (vagy L/42, tudja fene... :) ) Bezzeg az Einheitsdieselt simán kiszúrtam a két első tank között a háttérben... :)
A féllánctalpas meg szerintem végülis egy 5 tonnás SdKfz 6, mert a futóműnek nagyobbak a nyílásai -nézem a foltokat a foltokon. :D

Szép napot!
I.
Balu 464501 2007. december 1. 23:52
Válasz erre
panzer_pub
panzer_pub

Egy újabb kép:

A helyszín a Szuvjetunió 1941. Erősítsetek meg ezek úgye Pz. III-asok? Esetleg valaki tud pontosabb típust mondani, esetleg ausf H vagy J?

Előre is köszi!

Balu
Balu 464500 2007. december 1. 23:04
Válasz erre
roncs
roncs

Szia Emerick!

Köszi az infót. Ennél jobb képem sajna nincs róla...

Üdv: Balu
panzerlöwe 464499 2007. december 1. 17:25
Válasz erre
Kedves Számvéber Norbert!
Épp megtaláltam az iwiw-en,ott küldtem inkább üzenetet. Inkább nem traktálom nyilvánosan a makettező kollégákat hosszas problémáimmal. Persze a makettezési problémáimmal igen:-)
SzamveberN 464498 2007. november 30. 20:54
Válasz erre
Kedves Panzerlöwe!

Itt vagyok. Miben segíthetek?
Emerick 464497 2007. november 30. 20:37
Válasz erre
Szia!

Szerintem ez egy sima Hanomag/Adler H kl 6 3tonás Kfz 11. Közelebbi kép nincs véletlenül? Ha látnám, hogy milyen a görgők mintázata, okosabbak lehetnénk. De tutira féllánctalpasról van szó, és németről. (Ha nem 3 tonnás, akkor 5 tonnás Kfz 6, de semmiképp sem nagyob...) Kár a Blitzért (is) a baloldalon, meg az azonosíthatatlan törmelékért is...

Szép estét!
I.
Balu 464496 2007. november 30. 19:34
Válasz erre
Sziasztok!

Szerintem sem lehet Famo az ennél sokkal nagyobb. A Teherautó azért sanszos mert körülötte is azok vannak...

Balu
romsitsa 464495 2007. november 30. 18:54
Válasz erre
tray 464494 2007. november 30. 18:07
Válasz erre
Egy Famo ennél sokkal nagyobb, tuti nem az.
A plató alatt alig kivehetően három kerékszerű képződményt lehet megfigyelni, de ezek túl szabálytalanok, éppúgy lehetnek roncsolódott kerekek mint bármilyen más "törmelék". Én egy kisebb teherautóra szavazok, mondjuk legyen ZIS :D
panzerlöwe 464493 2007. november 30. 18:07
Válasz erre
Sziasztok!
Szükségem lenne Számvéber Norbert e-mail címére. Fontos lenne, egyetemi szakdolgozatom kapcsán kaptam azt az instrukciót, hogy keressem meg. Mivel ebbe a topicba szokott írni, talán tudtok segíteni.
Ha igen, kérlek küldjétek el a címet:speckis@freemail.hu
Obi 464492 2007. november 30. 17:44
Válasz erre
Szia!
Szerintem is féllánctalpas, Famo-nak nézem, ki is látszanak az első lánckerekei.

Üdv:
Obi
Nowotny 464491 2007. november 30. 17:28
Válasz erre
Szerintem féllánctalpas,de mintha nem Német volna.
Balu 464490 2007. november 30. 17:18
Válasz erre
Helyesbítek inkább a jobb szélén van...
Balu 464489 2007. november 30. 17:18
Válasz erre
roncs_1_pub
roncs_1_pub

Sziasztok!

Itt a következő feladvány :)

A kép közepén látható roncs vajon teherautó vagy egy féllánctalpas?

ÜDv: Balu
zvereb 464488 2007. november 30. 16:54
Válasz erre
MSZL!

Utánnanéztem neked a tatra motor miatt:

RJ35263 Puma engine & engine compartment TBA
R&J Products fogja gyártani, majd valamikor (USA)
Ár: kb 50 dollár lesz.

A régiekről már semmit sem találtam. A mosonmagyaróvári versenyen (2005 vagy 2006) viszont volt egy sdkfz 234/4 es motorral, érdemes lenne kinyomozni kié volt és ő talánmeg tudja mondani honnan szerezte.

Ódv:Z
Balu 464487 2007. november 30. 16:47
Válasz erre
Köszi az infót romsitsa!
romsitsa 464486 2007. november 30. 14:05
Válasz erre
122 mm-es orosz tarack, Model 1910/1930.

ad
Csodabogár 464485 2007. november 30. 13:32
Válasz erre
Sziasztok!

Ez a "Kurland Tiger" elég komolytalanul hangzik. Létezik róla valami hiteles forrás is? (Én spec. kétlem...)

Valaki lentebb kérdezte, hogy Jg.Pz.IV létezett-e zimmerit nélkül. Létezett, bár nem sok. Azokat viszont ráadásul "korong"-mintázattal festették, és már csak három visszafutógörgőjük volt.

Cs
Balu 464484 2007. november 30. 13:02
Válasz erre
roncs_2b
roncs_2b

Sziasztok!

Köszi az infókat. Nem hinném hogy 75mm-es Schneider lenne mivel annak ha jól tudom sokkal hosszabb volt a csöve ennél.
Közben megfordítottam a képet és irás is van rajta... :)
Mintha az álna rajta, hogy valami orosz cucc??

Üdv: Balu
KeyPi 464483 2007. november 29. 22:14
Válasz erre
fire09
fire09

Szia,
nem hiszem, hogy SIG 33 lenne, túl rövid a cső a szánon, és kisebb is az űrmérete.
Valószínű, hogy 75-ös.
Üdv. keyPi
Joce 464482 2007. november 29. 21:04
Válasz erre
Szia Balu!

Csak egy tipp, lehet hogy egy 75mm-es Schneider löveg, a Franciák használták nagy számban.

Joce
Emerick 464481 2007. november 29. 20:01
Válasz erre
Szia Balu!

Nem hiszem, hogy német lenne, nem hasonlít a lövegmozdony. A cső az olyan, mint a SiG33-é, tehát szerintem ez itt egy eredetileg monarchia-béli gyártásból egy cseh Skoda löveg ( a pontos nevét nem tudom), a SiG33 eredeti konstukciója.

Aki úgy gondolja, megcáfolhat! :D

Üdv:
Em.
Balu 464480 2007. november 29. 16:22
Válasz erre
roncs_2
roncs_2

Sziasztok!

Az szerintetek milyen löveg? SIG 33?

Előre is köszi!
Nowotny 464479 2007. november 29. 13:23
Válasz erre
Hát igen a Francia kapcsolatok. Ugye jaffa kolega?
jaffa 464478 2007. november 29. 11:48
Válasz erre
egy könybe olvastam a nyáron volt egy foto amin 7db t/34volt KÜLÖMBÖZÖ lövegel egy sorba a képaláirás szerint egyi maradt a 11böl az alakulatra nem emlékszem de ök csinálták a sima 88as lövegü 34eseket is meg ami a flak 20asokal voltak átalakitva az alakulat használta a kv-2 eseket is átalakitva 88as ágyukal ...
G.Nagy 464477 2007. november 29. 10:57
Válasz erre
Kurland tigris

1944 augusztusában talán 1 tengerészeti kikötőben(Libau) alakítottak át 1 t34/85öt,amely 1 sérült tigrisből kapta a lövegét,meg torony hátuljára 1 "dobozt",44 végén vetették be a 12 páncéloshadosztálynál,hogy ne keverjék össze festettek rá egy nagy balkan keresztet, és 18-as azonosítót kapott.8 ellenséges egységet lőtt ki,azért van a csövén a szimbólum...Számot ne ír h mennyi volt belőle.
gábor76 464476 2007. november 29. 10:28
Válasz erre
A szöveg alalpján egy db biztosan létezett amit a 12.páncéloshadosztály használt Libau kikötöjében.A festését meghagyták,és nagy azonositokat festettek rá.
gula 464475 2007. november 29. 10:03
Válasz erre
Akkor onnan tudja hogy létezett 11 db belőle!!!
rumcajsz 464474 2007. november 29. 09:41
Válasz erre
Talán Jaffát kérd meg. Ha jól sejtem Ő beszéli a nyelvet.
gula 464473 2007. november 29. 09:04
Válasz erre
Valaki franciául beszélővel le kellene fordíttatni a szöveget!!! Hátha...
romsitsa 464472 2007. november 29. 01:20
Válasz erre
Forrás?
Képtelenségnek tartom.

ad
jaffa 464471 2007. november 28. 21:20
Válasz erre
Nowotny 464470 2007. november 28. 18:58
Válasz erre
Igen meg lehet csinállnide létezett ez élőben?? vagy csak képzelet szülötte.
El nem tom képzelni hogyan fért el a löveg a toronyban?
Amon 464469 2007. november 28. 18:53
Válasz erre
Ahogy nézem nem egy bonyolult megépíteni csak kell egy T34/85 egy armorscale tiger 1 lövegcső meg egy tigris hátsó doboz. A lövegpajzsot meg méretre szabod aztán kész.
Hickory 464468 2007. november 28. 18:00
Válasz erre
Urak!
Korai jagdpanzer IV-esek L/48-as löveggel mind kaptak zimmeritet?Amikről képet találtam be voltak vonva a pasztával,én pedig zimm nélkülit szeretnék varázsolni.Jó lenne megtámogatni valami referenciával.
Nowotny 464467 2007. november 28. 16:57
Válasz erre
jaffa 464466 2007. november 28. 14:34
Válasz erre
Nowotny 464465 2007. november 28. 13:51
Válasz erre
Kiatta ezt makettba valaki,egész érdekes téma?
jaffa 464464 2007. november 28. 10:57
Válasz erre
használtak a németek még 75mm panter ágyuval és pz3/4 hátso dobozal .stb stb
gula 464463 2007. november 28. 10:27
Válasz erre
Itt kotoztam amikor ezekre akadtam:

www.2iemeguerre.com/blindes/
gula 464462 2007. november 28. 10:21
Válasz erre
kurland
kurland

Ez is ott volt és a szöveg a kommentár!!! Csak én nem beszélem!!!

En juillet /août 1944, le chantier naval dans Libau aurait procédé aux modifications suivantes sur un T-34/85mm. On aurait remplacé le canon d’origine par un canon de 8,8 cm provenant d'un Tigre endommagé. Le char reçut un complément d'équipement allemand : un coffre de rangement provenant du char Tigre fixé à l arrière de la tourelle, un phare Notek et deux grands coffres de rangement latéraux de part et d'autre de la caisse . Fin 1944, ce char aurait été engagé dans les combats de Courlande au sein de la 12. Panzer-Division*. La couleur d'origine vert foncé du char aurait été conservé. Pour une meilleure identification, une grande croix balkanique aurait été appliquée de chaque coté de la tourelle et le nombre 18 lui aurait été attribué. La marque d'identification de la 12. Panzer-Division et l'insigne spécifique " Courlande" furent également appliqués au char. L'équipe aurait complété ces marquages par l'application de 8 symboles de victoire sur le canon du char et par l'inscription à la main de ""Hé kommet" à la base de celui-ci.
*Au court de l’été 1944, la 12. Panzer-Division est engagé pour empêcher l’encerclement des 4. et 9. Armee en Biélorussie. Elle échoue et en septembre, elle se retrouve elle-même encerclée dans la poche de Courlande avec la 18. Armee à laquelle elle est rattachée.
gábor76 464461 2007. november 28. 10:17
Válasz erre
Valamiért "A 4 páncélos és a kutya" cimü film jut róla eszembe.
Amon 464460 2007. november 28. 10:12
Válasz erre
jA MEG TORONNYAL CSAK TIGRIS CSŐVEL MEG HÁTSÓ DOBOZZAL
Nowotny 464459 2007. november 28. 10:11
Válasz erre
gula 464458 2007. november 28. 09:18
Válasz erre
panterek
panterek
kurland tiger
kurland tiger

Sziasztok!
Ezt a két képet tegnap találtam. Érdekesek!! Amire kiváncsi lennék, hogy mi volt az a "kurland tiger" ?? Az egyik képen az látszik!!!
mszl 464457 2007. november 27. 18:32
Válasz erre
Estleg a nevet v. címet akármit tudsz róluk???
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.