/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259.
Balu 464178 2007. szeptember 3. 22:16
Válasz erre
A 24. páncélos ho. 1943-09-10-ig szolgált Olaszországban, elvileg először az ausf. H -kat látták el zimmerittel. 1943-09 hó után. Egyböl ilyen "szép" munkát végeztek volna? :)
Szóval lehet hogy 24. pánzélos ho.ban szolgált a jármű de kép szerintem régebbi..

Balu
Balu 464177 2007. szeptember 3. 22:08
Válasz erre
Hát pedig szivesen megnézném a te változatodat is... :)
romsitsa 464176 2007. szeptember 3. 20:51
Válasz erre
Annyi rémlik, hogy a 24. páncélos ho.-nak voltak ugyanígy zimmeritezett G/H? verzióik Olaszországban.

Üdv

ad
romsitsa 464175 2007. szeptember 3. 20:12
Válasz erre
A kép igazi, a kérdés csak annyi hogy milyen alakulathoz tartozott a páncélos.

Egyébként rémlik, hogy már láttam valahol a fotót, de sajnos egyelőre nem jut eszmbe, hogy hol.

ad
Balu 464174 2007. szeptember 3. 19:57
Válasz erre
Hát igen sajnos elég sok ilyen egyén van az ebay-en de ne is menjünk ilyen messzire a Vaterán is akad...
Ezt a képet egy igazi ócskástól vettem, összesen ez az 1 db fényképe volt és foggalma sem volt róla, hogy mennyit ér így örült hogy 1000Ft-t adtam érte... :)
Szóval nem az a tipikus hamisító alakt volt, így reménykedek benne, hogy ha esetleg a pecsét nem is igazi de a kép legalább igen... :)

Balu
romsitsa 464173 2007. szeptember 3. 18:18
Válasz erre
De egy orosz sajtófotót német privát felvételként feltüntetni szerintem gáz.

Ez lett volna az előző poszt lényege, lehet túlbonyolítottam:)

Üdv

ad
Balu 464172 2007. szeptember 3. 18:14
Válasz erre
Sziasztok!

Ez a két 'r' dolog valóban érdekes... A kép eléggé igazinak tűnik szóval inkább a pecsét hamisítvány rajta szerintem. Vagy akár "egy eredeti" sajtóhiba... :)

romsitsa!

Attól, hogy látsz az ebay-en egy sajtófotót többször is nem meglepő, mivel a sajtófotók sajátossága, hogy több példány is létezhet belőle, szóval ettől még nem feltétlenül hamis. Ezért is olcsóbbak mint a magán felvételek.

Balu
romsitsa 464171 2007. szeptember 3. 17:57
Válasz erre
Vagy cifrább,

régebben felraktam egy Mo-on kilőtt lánctalppal betonozott Stug képét.
Ez tudomásom szerint valamelyik orosz archívumból származik mint szovjet haditudósító felvétel.

Namost ezt láttam két hete az Ebay-en korabeli cakkos papíron, szépen barnítva, a hátoldalán német felirattal.

Üdv

ad
Csodabogár 464170 2007. szeptember 3. 17:47
Válasz erre
Ácsi!! Nem a kép van hamisítva.
:-)
A múzeumnak van egy képe - akárhonnan.
Valaki hozzájut ehhez, kicsit belepiszkál - esetleg rányal egy ilyen pecsétet.
Ezek után, mivel "beazonosítható", már jobban eladható.
De ez is csak feltételezés...

Cs
halaci 464169 2007. szeptember 3. 17:40
Válasz erre
Azt az "r" betűt én is hiányoltam, de nem vagyok annyira jó németből, hogy felvetettem volna. Magyarázatot nem tudok a hiányára, de miért őrizne a potsdami múzeum egy hamisított képet? Esetleg a múzeumi képre hamisította valaki a FHH pecsétet, hogy gyűjtőknek értékesebb legyen? Nem kizárt, de elég abszurd - persze az is, hogy egy birodalmi bélyegzőkészítő hivatalnok ne tudja helyesen leírni a hadosztály nevét.
Csodabogár 464168 2007. szeptember 3. 17:17
Válasz erre
És ha megnézed az Általad belinkelt oldalt, hadtestként már ott is két r-rel van írva. Azt hioszem, ezt nevezhetjük mezei sajtóhibának. A honlap esetében. A pecsét már gázosabb... :-) (esetleg hamisítvány?)

Cs
romsitsa 464167 2007. szeptember 3. 17:17
Válasz erre
Tisztán nyelvtanilag tuti hogy kettő r.
Herren rövidülése.

Ezért voltan bizonytalan, mert a nyelvtant nem nézve 50-50 százalékban adja a Google a találatokat:)

Üdv

ad
Csodabogár 464166 2007. szeptember 3. 17:13
Válasz erre
De bizony ám, hogy kettővel!!! :-)
A feldgrau nem rossz oldal, viszont felettébb pontatlan.

Cs
Balu 464165 2007. szeptember 3. 16:57
Válasz erre
romsitsa!

Szerintem egyel kell írni... :) ref:

http://www.feldgrau.com/heerf2p.html

Balu
Balu 464164 2007. szeptember 3. 16:56
Válasz erre
Hoppá ezt eddig én sem vettem észre pedig tisztán kivehető a 2-es...
Ha ez mind igaz akkor a kép valószínűleg Szlovákiában készült, vagy esetleg a fegyverletétel előtt a felső Duna vidékén...

Üdv: Balu
romsitsa 464163 2007. szeptember 3. 16:45
Válasz erre
Nem voltam biztos benne, de a pecsét úgy néz ki nem stimmel.
A Feldherrnhalle-t két r-el kellene írni a pecséten meg egy r-el szerepel.

Üdv

ad
Csodabogár 464162 2007. szeptember 3. 16:30
Válasz erre
Azért, mert a kép hátoldalán van egy "FHH"-s pecsét, nem biztos, hogy a képen az ő páncélosuk van. Viszont most, hogy jobban megnéztem azt a pecsétet, valami fontos lemaradt az előbb: Feldherrnhalle 2!!! Ezt az alakulatot, ha nem tévedek, a 13. páncéloshadosztály azon maradék egységeire alapozták - többek közt-, amelyek kint rekedtek Budapest bekerítéséből. Ha ez valós, akkor ez a kép javában '45 tavaszán készült, s valószínűleg már nem is nálunk. Azt mondjuk simán elhiszem, hogy bár feltöltés alatt álló, új alakulatról van szó, régebbi gyártású páncélost kaptak.

Cs
Balu 464161 2007. szeptember 3. 16:16
Válasz erre
Szia Csodabogár!

Ezt hogy érted, hogy a pecsétet nem vennéd szentírásnak? :)

Balu
Csodabogár 464160 2007. szeptember 3. 15:32
Válasz erre
Persze elképzelhető, hogy egy, a nyugati fronton elhagyott Pz.IV-en ugyanolyan zimmerit van, mint egy másikon, ami a keleti fronton veszett oda... :-)
(De persze az is elképzelhető, hogy a zimmeritező Hansit áthelyezték egy idő után egy másik alakulathoz, ahol folytatta áldásos tevékenységét.)
De ha nagyon utánamennék, szerintem még gyári fotó is van, még tán StuG IV-ről is.

Cs

Ja, írtam Neked a másik fórumon.
Panther 464159 2007. szeptember 3. 15:22
Válasz erre
Csodabogár!

És Te mernél fogadni hogy azok gyáriak? Vagy gyári képeid vannak?

Panther
romsitsa 464158 2007. szeptember 3. 15:13
Válasz erre
Balu,

A te képeden egy H van, szerintem 1943-as gyártmány. A Zimmeritet szerintem tábori körülmények között vitték fel.
A románok még J-ket is kaptak, de nem erről a járműről volt szó.

Emerick kérdezett rá a znojmoi vasútállomáson álló R-35-re, arra írtam, hogy egy azonos felségjelű Pz IV/J is állt a környéken, innen gondolom, hogy mindkettő a román hadakkal érkezett Csehországba.

Üdv

ad
Csodabogár 464157 2007. szeptember 3. 14:55
Válasz erre
Panther, ejnye-bejnye! Mernél fogadni arra, hogy ez nem gyári zimmerit? Meglepődnél... :-)
Nem egy Pz.IV-ről létezik fénykép, amin ilyen mintázatú zimmerit van.
Azt a Feldherrnhalle-s pecsétet meg nem venném szentírásnak.
A 208. páncélososztály nem valószínű, mert ők 90%, hogy későbbi gyártású, zimmerit nélküli Ausf. J-ket kaptak, Thoma-hálóval. Ezen korai a láncfeszítőkerék, meg a kipuffogó is, és a pk. kupola is.

Cs
Panther 464156 2007. szeptember 3. 14:44
Válasz erre
Nem!

Gyárban így soha nem zimmeriteztek. Ez inkább frontra kiszálított zimmerit nélkül, vagy lepattogzott zimmeritet pótoltak. A lényeg az, hogy nagy valószínűség szerint, ezt a legénység zimmeritezte le! Mivel nem volt sablonjuk, egyszerűen ráhányták az egészet.

Üdv: Panther
Balu 464155 2007. szeptember 3. 13:32
Válasz erre
Sziasztok!

A zimmeritre akkor talán az lehet a magyarázat - ha 44-ben készült - hogy gyorsan kellett felkenni, hogy minél hamarabb mehessen a frontra és így nem volt kedvük bíbelődni a mintázatttal...
Viszont ha így van akkor a románok még kaptak volna belőle? A kiugrás előtt?
Ha a románoke volt miért van rajta Feldherrnhalle pecsét? Így talán Emerick eszmefutattása tűnik valószínűbbnek.
Milyen sorozatra gondolsz romsitsa?

Üdv: Balu
romsitsa 464154 2007. szeptember 2. 23:42
Válasz erre
A trolibuszos képre kaptam választ, idézném:

"Ez a kép a mai Lengyelországban, Gorzów-ban készült (akkor Landsberg volt). A képen ex-Livornói olasz trolibuszok láthatóak: a háború alatt több volt Németországi trolibuszüzem használt olasz trolikat."

Üdv

ad
romsitsa 464153 2007. szeptember 2. 22:52
Válasz erre
Szóval,

a nagyobb löveg és a toronyjelzés alapján román.
Nagy valószínűséggel a románok használták, mert egy azonos felségjelű (fehér körben vörös csillag) Pz IV/J is van a sorozatban.

Üdv

ad
Emerick 464152 2007. szeptember 2. 21:58
Válasz erre
Szia!

Ilyen maszatolt zimmerites PzIVről én egyszer tettem fel képet. Az a 24-es páncélos hadosztály járműveként volt azonosítva. Ez a kép, mivel a pecséten Feldherrnhalle páncélos hadosztály szerepel, már 45-ös (tavaszi) képnek kell lennie (előtte 44ben páncélgránátos volt), és akkor ez egy Ausf J. Sztem a 208-as páncéos osztály járművéről van szó, mely egységet az FHH újjászervezésekor beolvasztottak az FHH páncélosezredbe. (A 208-asoknak zömmel PzIV J-ik és egy század JPz IV Alkett volt.) Simán lehet, hogy megint tévedtem, de én ezt mondom. :) Érdekes kép, mégérdekesebb zimmeritezéssel. (vajon miért maszatolták így, és hány tankra került ilyen Zimmerit?)

Üdv:
Emerick.
Balu 464151 2007. szeptember 2. 20:22
Válasz erre
Ja adalék infó:

szerintem ausf. H típusról van szó, és a toronyszám nagyon halványan látszik hátul, talán 213?
Balu 464150 2007. szeptember 2. 20:04
Válasz erre
Pz4_1a_pub
Pz4_1a_pub
Pz4_2a
Pz4_2a

Sziasztok!

Egy újabb érdekes kép (legalább is nekem)! A Pz. 4 hátulján és a tornyon az a "szabálytaln dzsuva" zimmerit lenne? Vagy talán a festés? Sajnos nem tul jó minőségű a kép...

Üdv: Balu
Balu 464148 2007. szeptember 2. 19:52
Válasz erre
Szia Muzzy!

Köszi szépen a fordítást! Azt közben már sikerült eldöntetünk, hogy Turánokról van szó. :) Aztán gyógyulj meg gyorsan mert hamarosan ujabb fordítani valóm lesz neked :)

Jobbulást: Balu
halaci 464146 2007. szeptember 2. 13:14
Válasz erre
Megnyugodtam, akkor elég lesz egy újabb dioptria...
Muzzy 464145 2007. szeptember 2. 12:21
Válasz erre
Szia Balu!
Bocsi, becsípődött a derekam, parkettáról pedig a gépet sem érem el. Most jutottam olyan állapotba, hogy egy kicist netezzek. Szóval
1. kép: Vengerszkij szrednyij tank "Turan" 1945 fevral - Magyar közepes harckocsi Turán 1945 február
2. kép Vengerszkij szrednyij tank "Toldi" 1945 fevral - magyar közepes harckocsi Toldi 1945 február.
Mindkét képen az utolsó sorban a dátum előtt szerintem a helyiségnév is szerepel, de ezt sajnos nem tudtuk a családdal sem kiolvasni. Leginkább "Kárpáti" -nak olvasható.
Muzzy

Bocsi csak a fordításért vállalok felelősséget, a HK beazonosításáért nem! :)
Emerick 464144 2007. szeptember 1. 21:55
Válasz erre
Halaci!
Nem ezeken a képeken van a francia gyártmányú tank, hanem a sorozat későbbi képén. :) A sínteherautó meg ott van, különböző tehervagonok előtt egy sötét masszaként... :D

Ad!
Románoké? Ezt írd körül légyszi egy kicsit, mert nem teljesen világos nekem! :) Továbbra sem vágom, hogy került Znojmoba egy a románok által átépített tank. A román HDS bevetett ilyen régi izéket a szovjetek oldalán? (bár így nem lepődnék meg, mert Budapesten meg 2,5cm-es ex-francia páncéltörőt is alkalmaztak...)

E.
romsitsa 464143 2007. szeptember 1. 18:35
Válasz erre
Emerick,

az R-35 a románoké, ők szerelték át erősebb fegyverzettel.

Üdv

ad
halaci 464142 2007. szeptember 1. 13:46
Válasz erre
A Marder III-as képen én Renault-t nem látok, viszont egy korai M4 Shermant, mögötte pedig talán egy T-34/85-öt igen. A sínautóhoz az én szemem már nem elég...
halaci 464141 2007. szeptember 1. 13:31
Válasz erre
Ahogy a szöveget silabizálom, a szerzője is Toldinak vélte, legalább is a második kép hátoldalán lévő szöveg második sorából én ezt veszem ki. Egyébként nagyon jó képek!
Balu 464140 2007. szeptember 1. 12:27
Válasz erre
Sziasztok!

Ez a vontatásos kérdés érdekes... Köszi az eddigi infókat!
Muzzy fekérhetlek egy kis fordításra??
:)

Üdv: Balu
romsitsa 464139 2007. augusztus 31. 16:33
Válasz erre
A 251/A nem az:)

Nincsaz oldalán kitekintőnyílás, máshol van a vezető és rádiós nyílása, és kerekei vannak hátul is.

Az nem Famo volt "csak" egy Sdkfz 8.

A Turánra azt hiszem kitaláltam a megoldást.
Egy ugyanilyen rudat raktak egy másik turán fenekére és egy harmadik rúddal kötötték össze.

A képen lévő valami pont illik a Turán malacfarok szerű vonóhorgába. Ilyen a germánoknak nem volt szerintem.

ad
Csodabogáe 464138 2007. augusztus 31. 16:31
Válasz erre
Annyira nem voltak ritkák. Az 5."Wiking" SS-páncéloshadosztály például csak Ausf. A-kat használt, soha nem kaptak G-ket, az 1. és 23. páncéloshadosztály is rendelkezett még velük, meg a 3."Totenkopf" is a háború végéig. Néha meglepően hosszú élettartmot tudtak ám felmutatni ezek a nagyvasak... :-)
Egyébként ezen a lenti képen egy korai Bergepanther van, nem pedig harckocsiból átalakított példány. Ezt a változatot adja ki mellesleg az ICM is.
A görgőhiánynak nincs köze a vasúti szállításhoz. Egyszerűen sérültek és/vagy elújították öket.

Visszakanyarodva a 234-hez. Ami tény, hogy a "HJ"-nek volt, amikor Magyarországon harcoltak, /1 és /3. Az, hogy ezek közt sérült, átalakított volt-e, egyelőre rejtély... :-(

CS
Emerick 464137 2007. augusztus 31. 16:21
Válasz erre
Sztem Famoval. Van is vhol egy képem, ahol egy ilyen egy Turánt vontat, de asszem ott nem ilyen felszereléssel, mint Balu képén...
Emerick 464136 2007. augusztus 31. 16:19
Válasz erre
Sztem azért, mert az ott összegyűjtött tankok zöme vasúti szállítás alatt, illetve utáni állapotban kellettek, hogy legyenek. Igaz, Pantherről nem vettek le asszem görgősort vasúti szállításhoz. De az tuti, hogy elszállítás előtt lett hátrahagyva a cucc egy része, mert egyéb képeken koplett törzshöz való felszerelés -főleg buszok- állnak egy szerelvényen, amitől nem messze meg a szétlőtt roncsok vannak. (Ja, a többi Znojmo kép között van német jelzésű SU-85!)
A Panther A-n csak azért csodálkoztam, mert igen ritka példány 45-ben, Csehországban, nem? :) Amúgy sztem mind kiképző egységtől átvett gép, a Panther A és a Bergepanther is. Meg még ki tudja mi. Mert azt sem vágom, Renault 35 hogy került Znojmoba. (itt most megint a huzatos memóriámra hagyatkoztam, lehet, nem Renault, de tuti régi vas!)
Ad! Jó képek! Főleg a Drillinges Panzerwerfer 42, a telezsúfolt Stuka zu Fuß és az a különleges páncélozott Krupp Protze, amiből asszem csak 2 készült. Itt is felmerül: vajh megint egy kiképzőktől átvett példány a 251 Ausf A?

Kérdések, kérdések, és számos kérdőjel. :D

E.
romsitsa 464135 2007. augusztus 31. 16:01
Válasz erre
Értem,

még egy kis okoskodás, miért hiányzik mindkét Panther külső görgősora?

Üdv

ad
Panther 464134 2007. augusztus 31. 15:52
Válasz erre
Emerick képén az a Bergepanther nem igazán bergepanther. Inkább csak vontató és lőszerszállító funkciója volt. Általában sérült tornyú pantherekből csináltak ilyet. Illetve kiképző iskolákból visszaszedett.

Panther
romsitsa 464133 2007. augusztus 31. 13:17
Válasz erre
Mondjuk Emerick képén az a Bergepanther is gyanús.

Nincs csörlője és a daru bekötési pontjait sem látom, de a korai verziók jegyeit sem vélem felfedezni.

Üdv

ad
romsitsa 464132 2007. augusztus 31. 13:02
Válasz erre
2393732520089413999mPYrlg_ph
2393732520089413999m...
2531
2531
2825961990063387170AQmUCH_ph
2825961990063387170A...
2c45_3
2c45_3
beutet3485withastowagebxk1
beutet3485withastowa...
sdkfz_251_on_krupp_protze_362
sdkfz_251_on_krupp_p...
zug3
zug3
umbausdkfz6of79la
umbausdkfz6of79la
t_2007_pardubice_modely_354_368_775
t_2007_pardubice_mod...
SdKfz251-17
SdKfz251-17

Néhány érdekesség

Üdv

ad
romsitsa 464131 2007. augusztus 31. 12:53
Válasz erre
Mondom Magyarország.

Bécs, kit érdekel Bécs:)

Üdv

ad
Csodabogár 464130 2007. augusztus 31. 12:51
Válasz erre
A Hitlerjugend 234-esét nem ismerem, fényképet még nem láttam róla. Meg különben is! Ott volt egyáltalán Bécsben a "HJ"???

Miért furcsa a zimmeritezett Panther Ausf. A??? A koraiak kivételével mind zimmeritezve volt... :-)
romsitsa 464129 2007. augusztus 31. 12:47
Válasz erre
Lementve:)

Az gondolom megvan, hogy az első képen vontatáshoz van előkészíve a Turán és az a vonórúd szerintem nem képezte a hk. alapfelszerelését.

A kérdés hogy honnan került rá?

És mivel akarták elvontatni?

Üdv

ad
Balu 464128 2007. augusztus 31. 12:46
Válasz erre
Bocsi Turánt akartam irni.. :)
kurdt1988 464127 2007. augusztus 31. 12:38
Válasz erre
megint üdv!
látom rossz helyre írtam bocs...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259.