/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.
Sennás 602058 2016. február 2. 14:04
Válasz erre
Köszi Ogre:) Én is a mani miatt kérdeztem. Egy Zvezda,egy Eduard jó árban van. Vajon Ők saját cuccból dolgoznak vagy másolták? 8-9 ezer környékén már mevhető,míg a Tam. vagy Drg. dupla ilyen árban van.
Ogre 69 602054 2016. február 2. 13:22
Válasz erre
Köszi Á.!
Sennás : Én is feltettem ezt a kérdést anno. Mondjuk én konkrétan Budapesten járt Tigrisre, és konkrét készletre kérdeztem rá. (DRAGON 6303)Azzal a határozott elképzeléssel, hogy ne keljen vagyonokat költenem mindenféle rezekre meg gyantabigyókra. Be is szereztem a készletet, miután itt igenlő választ kaptam a kérdésemre.
Sennás 602053 2016. február 2. 12:27
Válasz erre
Kérdezném tisztelettel 1:35 méretben TigerII makettet melyiket érdemes megvenni? Régebbi Tamiya,Dragon vagy kicsit újabb Zvezda,Eduard ami pontosság,ár érték arányban a legjobb.
Köszönettel Sennás
romsitsa 602014 2016. február 1. 23:26
Válasz erre
Ez a zsűrin múlik. Következteni lehet a többi kocsi alapján, de ezek még egyedi fedtést kaptak, nem a gyári szabványt.
A Revell mintáján mondjuk nekem sok a sárga eleve.

Üdv

Á
Ogre 69 602011 2016. február 1. 23:05
Válasz erre
Köszönöm!
Tehát, ha esetleg elkészül a dioráma ezen páncélosokkal. És megjelenek velük egy kiállításon, nem az lesz a "szakértők" első dolga, hogy a festésmintába kössenek bele?
romsitsa 602005 2016. február 1. 22:26
Válasz erre
Annyi fotó ismert a két kocsiról, amennyit a tiif-en találtál. A hiányzó információt így csak tippelni tudták az álcamintához.

Üdv

Á
firemanus105 601722 2016. január 30. 11:18
Válasz erre
Sziasztok.

Segítséget szeretnék kérni tőletek.
Tegnapi nap folyamán kaptam egy Sd.Kfz. 251/2 Ausf. C mit Wurfrahmen 40, Dragon 6284, M 1:35 makettot. De nem volt benne az összeszerelésí útmutató, a matricák és a többi kiegészítő. Csak a műanyag kereten lévő alkatrészek. Valakinek nincs hozzá fölösleges alkatrésze, vagy honnan lehetne beszerezni?
Segítségeteket előre is köszönöm.
Ogre 69 601624 2016. január 29. 10:37
Válasz erre
Szia Tomi !
Mászkáltak az országban, a védelmi harcoknak megfelelően vetették be őket! A Haditechnika folyóiratban volt is egy cikksorozat erről. Ha érdekel keress meg magánban, beszkennelem neked ha kell.
Ogre 69 601623 2016. január 29. 10:34
Válasz erre
Üdv !
"Ha hiteles, az csak a véletlen műve lehetne, de nem az." Ezt kifejtenéd egy kicsit bővebben
radir 601612 2016. január 29. 07:07
Válasz erre
Szia!

Azt lehet tudni, hogy mi történt a járművekkel? (kilőtték,üzemképtelen lett,átszállították másik frontra)
romsitsa 601610 2016. január 29. 00:44
Válasz erre
Ha hiteles, az csak a véletlen műve lehetne, de nem az.

Üdv

A
Ogre 69 601607 2016. január 28. 23:06
Válasz erre
08
08

A Revell festési utasítása szerint tökéletes.
Ogre 69 601606 2016. január 28. 22:54
Válasz erre
DSCF6333
DSCF6333

Köszi !
Ezt találtam a 200-asról. Van belőle több nézet.
213-hoz pedig leginkább ennek a festése hasonlít Revell 03129 Tiger II Ausf. B.
Már csak az a kérdés mennyire lehetnek ezek hitelesek
PeKo Publishing 601605 2016. január 28. 22:24
Válasz erre
sPzAbt503_200_a
sPzAbt503_200_a
sPzAbt503_200_b
sPzAbt503_200_b
sPzAbt503_213_a
sPzAbt503_213_a
sPzAbt503_213_b
sPzAbt503_213_b

Mármint ennél többet
PeKo Publishing 601604 2016. január 28. 22:23
Válasz erre
Szia!

Félek, ennél többet nem nagyon fogsz találni róluk...
Ogre 69 601603 2016. január 28. 21:33
Válasz erre
romsitsa 601601 2016. január 28. 20:49
Válasz erre
romsitsa 601600 2016. január 28. 20:48
Válasz erre
Azért nem stimmel a 213-as festése, mert a belga az 501. SS npo. kocsija nem FHH.
Itt nézz szét, hátha:
[http://tiif.de/board.php?boardid=4&sid=09f3a35809db9bee8ce41adbdd29958e/URL]

Üdv

Á
Ogre 69 601579 2016. január 28. 17:28
Válasz erre
Üdvözletem!
Szeretnék némi segítséget kérni. Tervbe vettem az s.Pz.Abt.503 két Budapesten járt Királytigrisének megépítését. A két áldozat a 213-as és a 200 toronyszámot viselő példány lenne, Az álcaszínekhez ill. folttérképhez lenne szükségem infókra. A 233-as viszonylag jól dokumentált de ehhez a kettőhöz napok óta túrom a netet és nem igazán találtam anyagot. A La Gleize 213-as festése a talált, várban készült képek alapján nem stimmel se színre, se mintára. A 200-asról pedig csak egy kész makettröl találtam fotót.
Előre is köszönöm !
Kilmister 600355 2016. január 16. 17:12
Válasz erre
Szia, tudtommal a teknő mindegyiknél ( kivéve a prototípus korai alváza ) zimmerites volt, mivel a meglévő ( sérült tornyú ) járművekre szerkesztették rá a felépítményeket.
Üdv
radir 600338 2016. január 16. 15:17
Válasz erre
Sziasztok!

Kérdezném, hogy a kevéske SturmTiger mindegyike zimmerites volt?
A későbbi fémgörgős változatokra gondolok.
usatika 600092 2016. január 13. 18:50
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat akkor úgylátom ez is olyan katyvasz mint az orosz tankok világa:)
Tehát akkor le zimmeritezem és marad dobozból,feljavított amit lehet meg kell...
Festése meg azonosító számok meg még messze vannak, addig letisztulhat sok minden még.
Építése a másik makettes portálon lesz publikálva itt nem lenne egyszerű.
gaunt1 600078 2016. január 13. 17:36
Válasz erre
Én úgy tudtam, hogy a kis kipufogó (toronymozgató), illetve a rádiós és a vezető oldalsó kitekintőjének hiánya már az Ausf. J-ket jelöli.

Az oldalsó kitekintők elég gyorsan eltűntek a H-ról. Ha jól tudom csak a korai és a G-H határán lévő példányokon volt meg. A kis kipufogó meg szerintem minden H-n volt, csak a J-nél tértek át kézi toronyforgatásra.
Amúgy valóban, a késői H-t és a korai J-t nagyon nehéz megkülönböztetni.
romsitsa 600076 2016. január 13. 17:25
Válasz erre
Illetve az is nagyban befolyásolta a kocsik megjelenését, hogy milyen alkatrész volt raktáron.
A Pz IV J esetében ilyen a lövegirányzó kitekintőjének megléte vagy hiánya.

Üdv

Á
romsitsa 600075 2016. január 13. 17:23
Válasz erre
4df6_1_big
4df6_1_big

Még egyszer.

Üdv

Á
romsitsa 600073 2016. január 13. 17:20
Válasz erre
A képen a hasábkereszt és a tiszt ködvágója lehet viszonyítási alap. Ahhoz képest a szám nem fekete szerintem.
Csak meg lett közben a kép.

Tudtommal az oldalsó kitekintő megszüntetése a H-nál lépett életbe, nem különbözteti meg az alverziókat. Ahogy az öntött láncfeszítő sem altípus specikikus.

Az rémlik, hogy a Pz IV-t folyamatosan fejlesztették, az alváltozatokat viszont nagyobb változtatásokhoz és alvázszámokhoz kötötték. Ha meglenne minden papír akkor alvázszám alapján meglenne az altípus, teljesen mindegy hogyan néz ki a kocsi.
Pl. az Ausf. F2/G esetében mindkét elnevezés igaz, csak egy idő után az F/2-őt átnevezték inkább G-re azt hiszem az L/43-as löveg bevezetésével.

Üdv

Á
TAMÁS78 600067 2016. január 13. 17:02
Válasz erre
Lehet, hogy hülye a kérdés, de egyáltalán van egyértelmű határ, ahol a H és J elválasztható? Nem egy olyan folyamat volt ez, ahol ugyan vannak egyértelműen azonosítható H-k és J-k, viszont a kettő közötti átmeneti, ilyen és olyan jellegzetességekkel bíró példányok esetében csak önkényes lehet a H-ként v. J-ként való megcímkézés?
PeKo Publishing 600066 2016. január 13. 16:42
Válasz erre
Ezen nem fogunk összeveszni... :-)

Én nem vennék mérget arra, hogy a 13X nem fekete, szerintem még az is lehet. Az, hogy a hasábkereszt sötétebb a képen, sajnos nem oszt, nem szoroz.

A H/J eltérések számomra egyre kaotikusabbak.
Én úgy tudtam, hogy a kis kipufogó (toronymozgató), illetve a rádiós és a vezető oldalsó kitekintőjének hiánya már az Ausf. J-ket jelöli. De úgy tűnik, az utóbbiak már a kései H-król is hiánoyztak.
romsitsa 600059 2016. január 13. 15:16
Válasz erre
Szerintem én vetettem fel először, hogy hogyan is van ez, de nem veszem el az elsőbbség örömét :P
A 13X, amin éppen görgőt cserélnek nem fekete számozású, a 114, 115, 122 inkább fekete.
A J-H alapvető különbség nem a toronyforgató motor megléte?
Mert a 114, 115, 121, 122, 132 esetében valószínűleg nincs ilyen motor.

Üdv

Á
PeKo Publishing 600044 2016. január 13. 12:38
Válasz erre
Upppsz. Ez az "Amit eddig H-nak néztünk, az mind J" az én agymenésem, de bevallom, a minap megingott a hitem egy kicsit. Egy icipicit... A fene sem tud eligazodni a H/J váltásokon - a legújabb PeKo kiadványban van egy-két olyan Pz. IV, amire én egyes jelek alapján rávágtam, hogy korai J, a szerző azonban Ausf. H-nak azonosította. Én speciel nagyon várom a Panzertacts ide vonatkozó kiadványát, abból biztosan tisztább képet lehet majd alkotni (tavaly novemberre ígérték a megjelenését, sajna csúsznak).

Ez alapján jelenleg egy valamit tennék: nézzük meg a rendelkezésre álló fényképet a magyar Pz. IV Ausf. akármiről, nézzük meg a makettet, és listázzunk!

A linkelt cuccból első ránézésre simán lehet olyan Pz. IV Ausf. akármit csinálni, amilyet a magyar harckocsizók használtak 1944-ben. Le kell kapni a jobb oldali légszűrőket, a toronymozgató motor kipufogóját és le kell zimmeritezni.

A harcászati azonosítószámok alapján a kocsik az 1. századhoz kerültek, a számok színe pedig valószínűleg örök vita tárgyát fogja képezni. Én feketére voksolnék, de a piros sem kizárható...

Korabeli, 1944-45-ben, Magyarországon készült fényképeken bukkan fel ilyen Pz. IV Ausf. H, de ritka, mint a fehér holló...

bp
romsitsa 600019 2016. január 13. 08:44
Válasz erre
Amit eddig H-nak néztünk, az mind J. Per pillanat szerintem nincs magyar H-ról kép.

Üdv

Á
radir 600015 2016. január 13. 07:55
Válasz erre
Szia!A görgők tartója jó helyen van -gyárilag így volt kialakítva
"baloldalt középen". Zimmerit főleg a torony kötényzetén volt alkalmazva.
Volt magyar vonatkozású H.
usatika 600010 2016. január 13. 07:04
Válasz erre
Üdv

Kérdésem az lenne, adott egy 1:16 PzIV H ez lehet-e zimmeritezve és esetleg a külső jegyek alapján mikori gyártású lehet? pl a görgőtartó az ott van e vagy hátul? Harcolt e ilyen pl magyarországon esetleg magyar alakulatnál? erről pontos toronyszám is kellene akkor...
Az alábbi linken van pár kép a makettről. Én most kezdem majd az enyémet...
filscalemodels.ph/testshots/trumpeter16panzer4/trumpeter16pazer4.html
experte 600007 2016. január 12. 22:59
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat!
:)
gaunt1 599987 2016. január 12. 18:59
Válasz erre
Miért a homok volt az alapszín?

Elég megnézni hogyan néz ki egy füves puszta egy perzselő nyári napon. Az elszáradt növényzethez elég jól illik a dunkelgelb.
romsitsa 599958 2016. január 12. 08:43
Válasz erre
A sárga alapszín a Dunkelgelb, ami egy érdekes szürkés árnyalat. 1943-tól több árnyalatban adták ki, az 1944-es már egészen világos volt.
Valószínűnek tartom, hogy úgy gondolták, a világos alapszín jobban illik a Szovjetúnió körülményeihez mint a szürke. Ahogy a németek visszaszorultak a birodalom területére, egyre inkább a zöl lett a domináns szín, míg 1945-re a zöld lett az alapszín.

1944-45-ben egyes típusokhoz, mint Pz. IV, Tiger II, Panther, Sdkfz. 250/251, Jpz. 38t, létezett gyári álcasablon a fotók alapján.

Üdv

Á
migi 599947 2016. január 11. 22:49
Válasz erre
A régi promodelben van egy nagyon jó többrészes ciksorozat a szabvány Német festésekről.
TAMÁS78 599941 2016. január 11. 22:28
Válasz erre
A neten is találsz egy rakat elfogadható összefoglalót, itt van találomra kettő:

www.panzerworld.com/german-armor-camouflage
stugiii.com/germanvehiclecamouflage.html

A váltás a sárgára 1943. februárjában történt. A zöld/barna terepezést a csapatoknál oldották meg, a helyi sajátosságoknak és a szerelők kézügyességének megfelelően. Szerintem szórópisztoly volt a jellemző, de vannak képek bőven "pemzlivel" (söprűvel, ronggyal) festett álcázásról is.

Afrikába jó ideig valóban szürkén érkeztek a harceszközök, amit a helyszínen próbáltak a csapatok korrigálni mindenféle eszközzel és anyaggal (olajjal kevert sár, olaszoktól kölcsönzött festékek, stb.).

De remélem lesz majd, aki sokkal többet ír erről neked.
experte 599937 2016. január 11. 22:11
Válasz erre
Sziasztok!

A német páncélosok mely évtől érkeztek a csapatokhoz főleg homok sárga színben? (nem az Africa hadtestre gondolok, bár képek alapján első időkben ott sem változtattak az akkori szürke alapon)
Tényleg ez volt a gyakorlat? (vagy volt egyáltalán ez gyakorlat?).
Olvastam, hogy álcaszínek csapatonként sok esetben egyediek voltak, az alapszínnel való kiérkezés olcsóbbá, és gyorsabbá tette a gyártást, illetve az egységek folyamatosan alakították álcáikat az évszakoknak megfelelően... (nem csak téli meszelés).
A festéseket rongyokkal oldották meg, vagy szórópisztoly is akadt? (gondolom minél hátországabban volt a "műhely", annál kifinomultabb technikát használtak.)

Létezett álcafestésben szabvány? Vagy csak általános szabályok voltak? (pontos mintamegadás nélkül, inkább az alkalmazandó színekre fókuszálva).

Miért a homok volt az alapszín? (amennyiben tényleg ez volt az alapszín).

Hol lehet ezekről összefoglalóan olvasni?

(bocsánat, ha amatőrnek hatnak kérdéseim, de sajnos nem állok jól szakkönyvek tekintetében).

Várom megtisztelő válaszaitokat!
gaben21 599890 2016. január 11. 17:45
Válasz erre
Találat esetén tök mindegy milyen színű maga a jármű illetve a belső tere. Pláne egy panzer I -nél ami szinte "papír" vékony lemezekből volt hegesztve. A belső tér gyorsan koszolódott így ez is mellékes. Itt a jobb "láthatóság" volt a cél. A kibúvó nyílások belső felét egyébként is a külső alapfestésnek megfelelőn festették mert a fehér /elefántcsont/ igen csak rikíthatott.
rohamkukac 599883 2016. január 11. 15:17
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat!
Igazándiból egy Flakpanzer I Ausf. A-ról van szó,így ott kiesik a torony teljes felszerelése.
Commissar 599871 2016. január 11. 13:46
Válasz erre
Üdv!
Az ilyen korai tankoknál a padló, a tárolódobozok, torziós rugók és a váltó szürkés-zöld színű (ral 7009), a felépítmény belseje meg a toronybelső pedig Elfenbein. Ha van toronykosár, annak az alja is 'padló' színű. A határ a két szín között elég változó, elvileg az oldalfal a sponson-ig (sárvédő magassága kb)még szürkés-zöld. (1942-től a szürkés-zöld elmarad, vörös alapozó szín van egy darabig)
Az Elfenbein részen a berendezések, fegyverek nem mozgó részei, kapaszkodók, tekerők, stb, fekete színűek. Két elektromos doboz volt halványkék, egy a motor tűzfalán, egy pedig a toronyban, ez utóbbi volt a löveg biztonsági kapcsolója véletlen elsütés ellen.
MO8602 599807 2016. január 10. 18:41
Válasz erre
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t35.0-12/12511079_10206763374377575_683511084_o.jpg

Ilyen a szine mint a képen /feltéve ha sikerül belinkelni/ Igaz nem német M10.Saját.
MO8602 599806 2016. január 10. 18:35
Válasz erre
Belsőtérhez MIG RAL 9001 CremeWeiss
Varjúbácsi 599801 2016. január 10. 18:09
Válasz erre
A Pz.I belső terének festésére az "Elfenbein" szín volt a jellemző.
Gabusch 599793 2016. január 10. 17:13
Válasz erre
Gabusch 599792 2016. január 10. 17:12
Válasz erre
Továbbá monták az okosok, hogy a világos felületen jobban látszik az olaj/benzin/stb. megfolyás, ami találat esetén szénné tudja égetni a személyzetet.
gaben21 599772 2016. január 10. 13:17
Válasz erre
Helló. Ezek elég korai járművek voltak. A zöldet nem tarom valószínűnek. A szürke talán de az elefántcsont fehér a jellemzőbb. Nem véletlen volt fehér a küzdőtér. Minden nyílás lezárása után elég sötét volt bent így minél világosabb a küzdőtér színe annál "világosabb" van bent. Szerintem. :-)
rohamkukac 599771 2016. január 10. 12:51
Válasz erre
Panzerinteriorwithcolour003
Panzerinteriorwithco...

Vagy esetleg zöld,mint pár makettnél?
rohamkukac 599770 2016. január 10. 12:45
Válasz erre
rdsc025048zc
rdsc025048zc
Panzer_I_Interior
Panzer_I_Interior

Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni,hogy a Panzer I-es harckocsik küzdőterének melyik festése volt az elterjedtebb?
Az,ahol a váltómű és pár kezelőszerv szürkés színre(páncélos szürke?) volt festve,vagy az,ahol a váltómű is csontszínűre volt festve?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.