/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.
bagdady 592064 2015. szeptember 16. 00:07
Válasz erre
üdv
azt lehet tudni hogy milyen minöségében van ez a páncélos ott a boltnál (vagy mi az)?
Arra gondolok hogy egy aktiv német harckocsizó biztos nem engedné hogy játszó tér legyen a jármüböl
PeKo Publishing 592062 2015. szeptember 15. 22:54
Válasz erre
Szia!

A Balatontól északra készültek (valószínűleg Veszprémtől északnyugatra), az 501. SS-nehézpáncélososztály Tiger B-i láthatóak rajta. (Ez az alakulat nem járt Sárosd környékén!) A harcászati azonosítószámuk alapján lehet beazonosítani őket.

üdv

bp
Kilmister 592051 2015. szeptember 15. 19:34
Válasz erre
Helló,
tudtommal ezek a képek Sárosdon készültek. Az a Balcsitól kicsit arrébb van... :)
Persze lehet, hogy tévedek, de ha jól emlékszem valamelyik könyvemben is benne van az egyik kép ott a képaláírás szerint Sárosd a helyszín, és talán az 503-as nehézhk zászlóalj járműve.
Sennás 592048 2015. szeptember 15. 19:27
Válasz erre
KT182 balaton..
KT182 balaton
KT182 balaton
KT182 balaton

Képaláírás szerint ezek a képek a Balatonnál készültek.Tudni lehet pontosan hol?
Köszönet!
lacipapa 591604 2015. szeptember 7. 17:36
Válasz erre
Köszönöm,a maketten,most már látom,ott a karja oldalt.
Sennás 591603 2015. szeptember 7. 17:30
Válasz erre
PeKo Publishing 591601 2015. szeptember 7. 16:56
Válasz erre
- Utólag színezett képek.
- A német páncéloscsapatok állományában rengeteg ugyanolyan harcászati azonosítószámú harckocsi volt.
- Az utolsó fotó a franciaországi Saumur-ben található Harckocsi Múzeum példánya.
Sennás 591600 2015. szeptember 7. 16:41
Válasz erre
KingtigerSpAbt503-BUDAPEST233b.jpeg
KingtigerSpAbt503-...
5632940717_e73b551bb6_n
5632940717_e73b551bb...
KingtigerSpAbt503-BUDAPEST233b.jpeg
KingtigerSpAbt503-...

Ezek utolag szinezett képek?3.kép lehetséges hogy kettő ugyan olyan számozású tank volt? Ez egy Francia múzeumban van, vagy csak rosszúl tudják a történelmet és elnéztèk a számozást?
Sennás 591589 2015. szeptember 7. 14:59
Válasz erre
6e973b24713ba36a3791bb311847d764
6e973b24713ba36a3791...
ecb4a0fb4bc5b5e40c926215502a5d2a
ecb4a0fb4bc5b5e40c92...
2ec94ad45621a0c8f56f9c24292bdb7a
2ec94ad45621a0c8f56f...

Elméletileg ezek is a 233-rol készült képek.
PeKo Publishing 591586 2015. szeptember 7. 14:35
Válasz erre
Lecsúsztam...
PeKo Publishing 591585 2015. szeptember 7. 14:34
Válasz erre
000aaa (231)
000aaa (231

Szia!

Valamilyen okból kifolyólag leszerelték - nem kizárt, hogy kilazult a csavarja, de valószínűbb, hogy a stoppere nem volt meg/nem működött.

Ufi!

A kerek nyílás volt a parancsnok helye, a kupolában. A négyszögletes a töltő-kezelőé.
Planes 591584 2015. szeptember 7. 14:29
Válasz erre
King Tiger BP
King Tiger BP
King Tiger BP1jpg
King Tiger BP1jpg

Szia Laci! Nem, le van véve a központi tartócsavarral ott figyel a kupola mögött.Most nem találom a többi képet.De ezt a gépet maketteztem valamikor a várba tart Budán.
lacipapa 591578 2015. szeptember 7. 13:41
Válasz erre
Planes 591576 2015. szeptember 7. 13:23
Válasz erre
Szia Sherman! A Pk kupola mögött a tetőpáncélon.
Ufi 591575 2015. szeptember 7. 13:18
Válasz erre
Helló!
ha még erről az Sd.Kfz.182-es ről van szó, Tudatlanságomat bizonyítva.Kérdezem,hogy a Főnők/parancsnok/ melyik nyílásba rakható a toronyba? A kerek vagy a négyszögletesbe?Elnézést a tudatlanságomért, de nem akarok valótlanságot csinálni.
köszönettel!
Sherman 591522 2015. szeptember 6. 18:02
Válasz erre
Sziasztok!
Van arról valami információ, hogy a képen látható király tigrisnek hol van a nyitott parancsnoki nyílás fedele?
PeKo Publishing 591499 2015. szeptember 6. 10:10
Válasz erre
Bundesarchiv_Bild_101I-680-8282A-03A,_Budapest,_Panzer_VI_(Tiger_II,_Königstiger)
Bundesarchiv_Bild_10...

Szia!

A "csatár" (Sd.Kfz. 182) változaton csak egyetlen antenna volt, a motortér jobb oldalán (lásd kép!)

A parancsnoki változatokon (Sd.Kfz. 267/268) három antennacsonk volt: egy ugyanott, mint a csatárokon, egy tornyon, és egy a motortér közepén, hátul (erre erősítették az ún. csillagantennát).
Ufi 591498 2015. szeptember 6. 09:23
Válasz erre
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a King Tiger Sd.Kfz.182-en, hol volt a rádióantenna? A tornyon vagy magán a testen, hátul a motornál?Ugyanis a maketten mindkét helyen szerepelhet.
Köszönöm!
rohamkukac 591420 2015. szeptember 4. 19:19
Válasz erre
Lehet,nekem is egy hasonló gondolat motoszkált a fejemben ezek mellett. Egy nyitott lövegtoronyba szeretném elhelyezni,és nem akarok teljesen nagy marhaságot kreálni,hogy full rossz helyen van a forgatómotor stb
Commissar 591416 2015. szeptember 4. 18:00
Válasz erre
Nem biztos, hogy ezt sokan meg tudnák válaszolni, főleg egy ilyen prototípus példányszámú löveg esetében. Azt sem tudni, hogy hány készült, csak legyártott csövek száma van meg.
Nem lehet, hogy a jobb oldalon a kurbli gyorsabb cső-mozgatást tett lehetővé, míg az irányzó tekerentyűi finomabb beállítást?
rohamkukac 591232 2015. szeptember 1. 19:52
Válasz erre
Forgatókar?

A "mechanizmusok" elhelyezéséből gondolom,hogy ezzel  lehetett elforgatni...
Forgatókar
Emelő?
Emel

Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni Pak-44 ügyben! A két oldalt található,a mozgáshoz használt karok pontosan milyen célt is szolgáltak?A lövegkezelő felőli a löveg fel/le történő mozgatását,míg a másik oldali a löveg forgatását szolgálta?Viszont így akkor két lövegkezelőre volt szükség?
Zsóti 591207 2015. szeptember 1. 10:51
Válasz erre
Szia!
Nagyon köszönöm a segítséget!
Egyenlőre ezzel kapcsolatban nincs több kérdésem. :)
Üdv
Zsolti
PeKo Publishing 591191 2015. szeptember 1. 08:14
Válasz erre
Szia!

Ez egyelég kései gyártású jármű volt, zimmerit már nem került rá. Nem akarlak eleseríteni, de nem valószínű, hogy pont erről a gépről lesz még fénykép valaha (bár nem kizárt, tekintve, hogy a szovjet zsákmánygyűjtő alegységek sokszor több oldalról is lefotózták a roncsokat - hátha előkerül még egyszer valami!).

Nézz körül itt:

www.network54.com/Forum/47207/thread/1398925503/Thoughts+about+Jagdpanther+hard+edge+camo

üdv

bp
Zsóti 591176 2015. augusztus 31. 18:52
Válasz erre
Szia!
Ismételten köszönöm a választ!
A második feltevésed is jogos, erre nem is gondoltam.

Valaki tudna segíteni ezzel az éles kontúros festéssel, mondjuk egy folttérképpel? Nagyjából sejtem hogyan néz ki a dolog, de kimondottan Jagdpanther éles kontúros festése érdekelne, az alább tárgyalt 102-es, Magyarországon fotózott járműhöz.
Jól látom, hogy zimmeritezve nem volt?

Üdv
Zsolti
PeKo Publishing 591125 2015. augusztus 30. 19:02
Válasz erre
Szia!

A kép alapján sem a Tamiya által megadott, sem a grafikán szereplő mintázat nem felel meg az eredetinek - szerintem. A Jagdpantherekhez sajnos annyira sem értek, mint a többi páncéloshoz, de ez a "102" viszonylag kései gyártásnak tűnik (már ferdén van felrögzítve a szerszámtartó). Az eredeti fényképen egy-két ponton nagyon úgy néz ki, hogy éles kontúros festése volt, de nem látszik egyértelműen.

Tény és való, hogy az 560. nehéz-páncélvadászosztályt 1944 decemberében az Ardennekben vetették be, és később onnan szállították át Magyarországra, de azt nem tudni (én legalábbis nem tudom), hogy a nálunk fényképezett "102" harcászati azonosítószámú Jagdpanther a "Wacht am Rhein" túlélője volt-e, vagy 1945. január/februárban utánpótlásként került-e az osztlyhoz.
Zsóti 591106 2015. augusztus 30. 14:36
Válasz erre
Jagdpanther-1stComp-560SHeeresPzAbt-DomButt-Ardennes20dec44
Jagdpanther-1stComp-...
Jagdpanther-1stComp-560SHeeresPzAbt-DomButt-Ardennes20dec44
Jagdpanther-1stComp-...

Elnézést, a kép lemaradt. A másodikat is az 560-as nehéz pcv osztályra keresve találtam.
Zsóti 591105 2015. augusztus 30. 14:34
Válasz erre
Szia!
Köszönöm a gyors választ!
A Tamiya 102-es oldalszámú 560.-os Jagpantherhez (igaz, hogy még Ardennek, és, ha minden igaz, utána kerültek át Magyarország területére) javasolt festése helytálló?
Ha nem, milyenre gondoljak pontosan?
Üdv
Zsolti
PeKo Publishing 591093 2015. augusztus 30. 11:25
Válasz erre
Szia!

Valószínűleg valóban az 560. nehéz-páncélvadászosztály járműve Balatonfűzfőn, a vasútállomáson. Érdekes, hogy nem csak a szovjet zsákmányszáma volt 102, hanem a saját harcászati azonosítószáma is. A festése éleskontúros.

üdv

bp
Zsóti 591092 2015. augusztus 30. 10:32
Válasz erre
jagdpanther05
jagdpanther05

Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Találtam a csatolt fotót, ami, ha jól tudom Magyarországon készült. Erről tud valaki bővebb infót? Ha jól látom ez egy késői Jagdpantherről van szó, ami az 560. nehéz-páncélvadászosztály alárendeltségébe tartozott. Lehet tudni, hogy mikor, hol (helyiség) készült a kép? A festése érdekelne még kimondottan, az milyen lehetett? Illetve bármi egyéb infó, ha van.
1/72-es méretben tervezem megépíteni (Revell alap, Voyager maratás, RB Model cső.)
Üdv:
Zsolti
begyuzs 590851 2015. augusztus 25. 14:09
Válasz erre
Igaz,lényegesen több néz ki piros fehérnek,mint ahány nem..
Köszönöm.
Commissar 590843 2015. augusztus 25. 12:59
Válasz erre
Üdv!
A guggli fotók alapján piros+fehér jellegűnek néz ki. pl:
https://www.google.hu/search
begyuzs 590840 2015. augusztus 25. 12:05
Válasz erre
Sziasztok
Segítségre volna szükségem.
Egy ilyet építek,ilyet: www.lexikon-der-wehrmacht.de/Bilder/schwere%20Geschutze/21-cmM18-1.jpg
a trumpeter szerint a csőtisztító rudazat olyan színre van festve mint az ágyú maga.(jelen esetben páncélszürke lesz)
Ellenben már elkészített ilyen maketten sokszor fehér-piros csíkosra festik.
Melyik a helyes?

Köszönöm
Peti
Sennás 589628 2015. július 27. 16:55
Válasz erre
Lehet hogy többen voltak de ezeken a képeken mindenütt csak 3 emberke látszik a tank körűl,de nincs jelentősége érdekes annyi szent.Ha Angol én elhiszem neked én alig ismerem fel.
radir 589627 2015. július 27. 15:49
Válasz erre
Szerintem nagyon jó képek, nekem újdonság mert én még nem láttam ezeket!
Érdekes -a löveg és a lövegpajzs helyét kis ablakok borítják, biztos nem tarthatott sokáig ez a kis örömteli furikázás a szervizigény miatt.Lehet ez a 12 Jagdpanther valamelyike, vagy a háborúból maradt meg...
PeKo Publishing 589610 2015. július 27. 09:15
Válasz erre
Igazából nincs sokkal messzebb a feje, mintha a kitekintőnyílásba nézne, de az is lehet, hogy nem az az emberke a vezető. A 6. képen - akárhogy nézem - nem németek vannak, hanem angolok.
Sennás 589599 2015. július 26. 20:08
Válasz erre
Tudod mit nem értek,elég foss képek de az elsőn látni igazán a "söfőr csávó" a kivett löveg helyén néz ki(felé). Hogy tud annyival arrébb ülni? Ha nem a székbe ül a karokat a pedálokat nem éri el(NEM?)
Sennás 589592 2015. július 26. 19:20
Válasz erre
3d14ba04c382
3d14ba04c382
7c21c2f91f19
7c21c2f91f19
0_9348b_b9c591de_XL
0_9348b_b9c591de_XL
40d0_1__v
40d0_1__v
384457_316529421709195_173104556051683_1208486_1599407676_n
384457_3165294217091...
Névtelenuifzu
Névtelenuifzu

Sajna ezek a kép amiket (ÉN)ismerek.Nem túl sok. 5kép tuti háború utáni de szerintem valami Francia "paraszt gazda szánt vele":)6kép az meg tuti Német de hogy miért nincs beépítve nem tudom.
PeKo Publishing 589591 2015. július 26. 19:00
Válasz erre
Én még nem láttam...
Sennás 589491 2015. július 25. 01:26
Válasz erre
Szia van esetleg érdemben használható kép(ek) a főfegyverzet nélküli Jagdpanther-ről?
Köszönettel Sennás
PeKo Publishing 589490 2015. július 25. 00:26
Válasz erre
Az angolok kilenc Panthert és tizenkét Jagdpanthert építettek az M.N.H. területén maradt alkatrészekből és részegységekből tesztelésre. Mivel az M.N.H. üzemét alaposan megszórták a háború alatt, az ott talált alkatrészeket és félig-meddig kész járműveket elszállították majd a REME (Royal Electrical and Mechanical Engineers - a Brit Hadsereg műszaki egysége) szerelte őket össze. Volt olyan Jagdpanther, amelynek nem volt főfegyverzete, illetve búvónyílás fedelei.

Valószínűleg tesztelés és kiértékelés volt a cél.
ssanyi 589489 2015. július 24. 23:52
Válasz erre
Üdv!

Szerintem a Párduc (akkor modern páncélos) gyártástechnológiájának tanulmányozása, a brit harckocsi gyártás akkoriban picit le volt maradva (szerintem).
radir 589487 2015. július 24. 22:44
Válasz erre
Az Angolok "tanulmányozásra" gyártottak még a háború után is Panthereket
-vagy mi volt ezzel a cél?
Kilmister 589486 2015. július 24. 20:45
Válasz erre
Szia,
Panzer Colors-ban azt hiszem van róla fotó a Das Reich járgánya, és szürke alapon zöld és/vagy sárga csíkok. Valamelyik Modell és makett újságban is elkészítette valaki annak idején az Academy belsőteresét ilyenre.
flora noel 589484 2015. július 24. 18:07
Válasz erre
TigerIE_2-SS-PzGRenDiv
TigerIE_2-SS-...

Sziasztok!
Ilyen festésü Tger volt?
tyimosenko 589482 2015. július 24. 10:33
Válasz erre
Itt van egy kép állítólag erről a Panther-ről restaurálás előtt.

forum.warthunder.com/index.php
PeKo Publishing 589481 2015. július 24. 10:25
Válasz erre
Nem volt ez a Panther ilyen jó állapotban, amikor hozzá jutott. Ezt a páncélost már az angolok építették a háború után, az elfoglalt gyárban maradt részegységekből. Pár darabot készítettek, aztán ezek mind "mentek a levesbe". Ezt is szétvagdalták, ezután jutott az öreghez, aki szép lassan felújítgatta.
radir 589468 2015. július 23. 23:06
Válasz erre
Nagyon érdekes cikk -szinte hihetetlen, hogy csak úgy egy komplett párducot rejtegetett az idős bácsi a pincéjébe, kíváncsi lettem volna a gyüjtemény többi részére is.Vajon hogyan tett szert egy ennyire original állapotúra mikor még a leglepusztultabbakat is felrestaurálják?
mcs 589419 2015. július 23. 08:40
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat pb; Commisar!
PeKo Publishing 589396 2015. július 22. 11:06
Válasz erre
Szia!

Most lett időm utána nézni a dolgoknak:
A fényképen a 26/I. páncélososztály (eredetileg 4/I. páncélososztály, az egységet 1945 elején "keresztelték" át) Panther Ausf. G-je látható, valamikor 1945-ben. Ez volt az egyetlen alakulat Olaszországban, amelyik Panthereket használt.
A képen látható páncélos 1944 augusztusában készült - még zimmeritezett, de már gyári védőlemez van a lövegpajzs felett (utóbbit csak ekkortól kezdték el a gyárban felszerelne, addig csak tábori kivitelezésű lemezeket használtak). Az osztály 1944 szeptemberének második felében vette át ezt a kocsit.
A megnövelt, öntisztító láncfeszítőkereket csak 1944 októberétől kezdték el használni.

üdv

bp
Commissar 589366 2015. július 21. 16:11
Válasz erre
Üdv!
Amit írsz időszakot, az a Panther A gyártásának a vége('44 májusig) és a G gyártásának a kezdete és ebben az időszakban magát a verzióváltást követően nem volt változtatás a G esetében, csak szeptembertől.
Ha pedig az A-ról G-re váltásra gondolsz, akkor igen, ekkor kapott szélesebb páncéltestet, meredekebb oldalpáncéllal, megerősített futóművet, a vezető kapott periszkópot a frontpáncél nézőkéje helyett és a búvónyílások is módosultak. A torony maradt az A verziójé.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.