/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.
mcs 589336 2015. július 20. 22:40
Válasz erre
Sziasztok!
Kicsit kutattam, és a toronnyal kapcsolatban kiderült hogy '44. márc és '44. szept közötti gyártásnak felel meg.
Kérdésem: Mikortól alkalmazták a nagyobb 350-es láncfeszítő görgőt?
Milyen módosítások jellemzőek a páncéltesten fenti időszak közt?

Üdv: Csabi
mcs 589041 2015. július 12. 22:13
Válasz erre
11011968_920545504672810_4558845071821400637_n
11011968_92054550467...

Én ezt a képet találtam..
mcs 589040 2015. július 12. 21:56
Válasz erre
Sziasztok!
Köszönöm spenot, pb!
Érdekes a makett, mert Italeri és Dragon keveréke, teknő és torony Ita, páncéltest és láncszemek Dragon, görgők gumiperemesek mind, viszont a kipufogó már hegesztet kivitelű.. lövegpajzs öntött 1 nézőkés, de nem az erősített..a pótpáncél tetőre és szellőzőkre hogy alakulatoknál rakták fel az csak jó hír, mert lehet egy kis színt belevinni ;-) viszont jó lenne tudni a '44-es gyártás főbb jellemzőit, ill. gyárak "sajátosságait" ha volt, vagy ismerhető eltéréseit...
Üdv: Csabi
PeKo Publishing 589031 2015. július 12. 20:41
Válasz erre
panther
panther

Szia!

Az olaszországi hadszíntéren a 26/I. páncélososztály Pantherein láttam ilyen megoldást,ám azok még 1944 szeptembere előtti gyártású, tehát zimmeritezett példányoik voltak.
Zimmerit nélkül készült Pantheren eddig egyeteln esetben láttam ilyesmi pótpáncélt, azt Magyarországon lőtték ki a szovjetek. Az alakulatát sajnoss nem tudtam még beazonosítani.

üdv

bp
Kicsi 588999 2015. július 12. 11:31
Válasz erre
http://mult-kor.hu/masodik-vilaghaborus-tank-kerult-elo-egy-villa-pincejebol-20150707
spenot 588984 2015. július 12. 00:01
Válasz erre
Tudomásom szerint és a szakirodalom szerint (extra armour on turret roof) az olaszországi hadszintérre volt jellemző, szemben pl. a keleti fronttal, ahol is a szövetségesek légifölénye olyan mértékű volt, hogy a németek így is próbáltak védekezni.
Lehet ilyen kiegészítőt, maratást szerezni és valszeg az Italeri is ezért csinálta így mert az összes fotó, legalább is amiket én láttam, mind az ottani harcokban mutatta a pótpáncélt.

Egy gyors keresés pl. a Panzerwrecks sorozat egyik kötetének címlapján két ilyen képet is mutat:
http://www.panzerwrecks.com/Panzerwrecks-1.html
Itt pl. azt is írják, hogy harctéri, egyes egységek karbantartói által készített, nem hivatalos típusmódosítás (field modification) volt ez, és hogy -- hézaggal -- szegecselték a torony tetejére.

http://www.armchairgeneral.com/forums/showthread.php?t=53738

Sok sikert!
Spenot
mcs 588982 2015. július 11. 23:08
Válasz erre
Italeri Panther G
Italeri Panther G

a kép..;-)
mcs 588981 2015. július 11. 23:07
Válasz erre
SZiasztok!
Ilyen tipusú késői Párducról keresek infót, képet...
Köszönöm.
gaben21 588445 2015. július 1. 18:49
Válasz erre
Helló. Az oldala biztos zimmerites. Ebből kifolyólag az eleje és hátulja is az volt.
lgz1904 588411 2015. július 1. 05:33
Válasz erre
jgpz_iv_01
jgpz_iv_01

Sziasztok!
Kérdésem a következő lenne?
Volt-e a képen látható jármű zimmeritezve?
A fekete fehér képen úgy látszik mintha az oldala lenne,de a hátsó része nem.
Köszönöm a segítséget.
Üdv:Gábor
Ogre 69 586558 2015. május 27. 23:20
Válasz erre
post-3-12682335625288
post-3-...

Azt nemtudom a németek használták e. De hogy az oroszok az ilyen tipusú fegyverek városi harcban történő alkalmazását oktatták az biztos!
pistike 586521 2015. május 27. 17:40
Válasz erre
Mindkettőtök válaszát köszönöm szépen!

István
Számvéber 586448 2015. május 26. 20:44
Válasz erre
1944 augusztusában és szeptemberében Varsóban szerintem használták, de nem közvetlen, hanem közvetett irányzással, területtűzre. Magyarországon is volt rá példa: Kecskeméten a város belterületéről lőtték a magyar(!) Nebelwerferek a város szélén lévő téglagyár előterét.

Üdv
TAMÁS78 586439 2015. május 26. 19:33
Válasz erre
Attól függ, hogy érted a "városi harcot". Hogy konkrét városi harcban, tehát kis távolságra, főként épületre, közvetlen célzással tüzeltek volna vele, azt egészen valószínűtlennek gondolom, bár a szükség roppant érdekes és merőben "szabályellenes" dolgokat tud szülni egy háborúban.

Viszont klasszikus tüzérségi tüzet számtalanszor vezettek a különböző háborúkban lakott területről/lakott területre, ezért ha az a kérdés, hogy ilyen környezetben lehet-e létjogosultsága egy Nebelwerfernek, szerintem feltétlenül.
pistike 586436 2015. május 26. 18:17
Válasz erre
Sziasztok!

Nem biztos, hogy a kérdésem illik ebbe a topicba, de nem találtam jobb helyet:

Szerintetek a németek szükség esetén városi harcban is bevethették a Nebelwerfer-t, vagy csak nyílt terepen volt alkalmazható?

István
romsitsa 585403 2015. május 10. 08:29
Válasz erre
Bocs, elnéztem a kódot, zöld.

Á
tyimosenko 585380 2015. május 9. 13:26
Válasz erre
Sziasztok!

Szerintem amiota elterjedtek a progresszivebb koszolasi technikak, filter, atmosas, pigment stb, nem nagyon lehet mar alapul venni gyari festekszamokat. Jollehet valaki felfujja a 403-405-406-ot, a kovetkezo festesi eljarasok befejetevel valami nagyon mas lehet belole, ami a meretaranyban nem stimmel. Az is szamit, hogy hogyan fest valaki, az xf-64 voroses jellege megmarad pl ha vekonyan van fujva.
Most amit pl en hasznalok az sargara xf-59:xf-60:mattfeher=1:1:4, zoldre gunze 320, barnara xf-64:xf-7piros=1:1. Koszolas utan ebbol jon ki az ami szerintem jo, sot, meg ez is eleg sotet lesz.
PeKo Publishing 585366 2015. május 9. 08:36
Válasz erre
Sziasztok!

Tamiya XF-60 Dark Yellow
Tamiya XF-61 Dark Green
Tamiya XF-64 Red Brown

Én személy szerint az XF-61 Dark Green-t és XF-64 Red Brown-t használhatatlannak vélem (német páncélosokhoz), sokkal inkább az XF-67 NATO Green-t és XF-68 NATO Brown-t javaslom az álcaszínekhez. Persze, ízlések és pofonok...

A Gunze Hobby Colour sorból a H403 (Dark Yellow), H406 (Chokolate Brown) és H405 (Olive Green) tűnik használhatónak.

Revell festéket még soha nem használtam német harcjárművek álcafestéséhez, ahhoz nem tudok okosat mondani...
TAMÁS78 585358 2015. május 8. 21:33
Válasz erre
Szerintem zöld.

A Tamiya emlékeim szerint tényleg a 61-et ajánlja a német terepezéshez. (Hogy ez valóban jó-e, abba én nem mennék bele semmiképpen.) XF-64-et meg a barnához.
romsitsa 585355 2015. május 8. 21:15
Válasz erre
Ácsi, az XF-61 sárga.

Üdv

Á
pintair 585349 2015. május 8. 20:34
Válasz erre
gaben21 585337 2015. május 8. 18:35
Válasz erre
Bocs. Elnéztem. A tamiya xf-61 a megfelelő szín. :-)
gaben21 585326 2015. május 8. 16:32
Válasz erre
Tamiya XF-60 Darkk Yellov a német sárga. Én ezt használom. Teljesen rendben van a színe.
pintair 585294 2015. május 8. 08:35
Válasz erre
Skacok! Segítsetek legyetek szívesek!

Repcsis lévén nem tudom a színt: Gunze Mr Color C70-et (WW2 German Tank dark green ) melyik Gunze Hobby Color, v. Humbrol, v. Tamiya akril színnel tudom helyettesíteni?
Tudom, gúgli a haverom, de nem leltem rá...hátha Ti tudjátok csípőből, v. csőszájfékből. :)

Köszönöm!
pintair
Pintér Árpád
rohamkukac 584682 2015. április 29. 13:57
Válasz erre
Köszönöm! Így már akadt kép az aljáról is!
romsitsa 584622 2015. április 28. 14:40
Válasz erre
Hali,

Flammenvernichter panther szavakkal keresd.

Üdv

Á
rohamkukac 584597 2015. április 27. 21:42
Válasz erre
Köszönöm!
Most jutott eszembe,hogy annó találtam róla egy jó kis metszeti ábrát,de sajnos most csakazért se kerül elő... :)
Commissar 584575 2015. április 27. 14:53
Válasz erre
Üdv!
Az a ventillátoros kályhacső kipufogó alul nyitott volt. Volt benne valami betét cső is, ennek a csőnek a tetején egy kilyuggatott lemez volt a ventillátor alatt valamivel.
Egy gugglis kereséssel még 1/35-ös műgyanta verziót is lehet találni, ami egész szépen reprodukált. A bovington-i Panther G-ről vették a mintát hozzá.
boscko 584517 2015. április 26. 13:36
Válasz erre
Nagyon komoly 1 VAS brutál!Ügyes a gazdája! Köszi a képeket!
rohamkukac 584514 2015. április 26. 13:29
Válasz erre
Fém az egész,de nem én követtem el :) Épp ez akadt a kezembe példálózáshoz...
Itt van róla egy adag kép:
www.sixtharmygroup.com/portal/viewtopic.php
boscko 584512 2015. április 26. 13:15
Válasz erre
rohamkukac Szia a párduc a tied ami a képen látható? Fém az egész,mérete?
rohamkukac 584507 2015. április 26. 12:34
Válasz erre
Sziasztok!
Valaki meg tudná mondani,hogy a Párduc harckocsi lángrejtős kipufogója alól zárt volt,vagy sem?A Dragon által gyártott kipufogónak nincs gyári alja,és érdekelne,hogy pótolni kell,vagy sem?

vincesgallery.smugmug.com/photos/115922955-L.jpg
TAMÁS78 582254 2015. március 26. 13:11
Válasz erre
kera 582252 2015. március 26. 12:42
Válasz erre
GAZ
GAZ

Sziasztok!

Gondolom ez a járgány is volt német használatban, mint minden más...
tyimosenko 582214 2015. március 25. 19:33
Válasz erre
Koszi szepen Adam! Jo kis kollekcio.
kera 582200 2015. március 25. 13:22
Válasz erre
Köszi, jó kis képek, teherautók és a sár minden mennyiségben, de sajnos semmi öszvér megoldás nincs köztük...
romsitsa 582196 2015. március 25. 12:34
Válasz erre
Hello,

ezt a húsz oldalt pörgesd még végig, hátha találsz olyan képet ami jó lehet.
forum.axishistory.com/viewtopic.php

Üdv

Á
kera 582192 2015. március 25. 11:20
Válasz erre
Sziasztok!

Igen, igaz, a Krupp Protze is nagyon érdekes, de itt és most, nálam, a fő hangsúly az Opelen van. Miután kiadtam a 4x4-es 1/48-as Opel sorozatot, kedvet kaptam minél több verziót összehozni 48 és 35-ös méretben is. 48-ashoz találtam vmi ukrán céget, ami gyárt többfajta flakot 1/48-as léptékben, illetve rendeltem egy Tamiya négycsövűt 48-asban.
Ádámnak köszi a képet, pak-os verzió is játéákban van, sőt, bármi, ami megoldható és létezett Opel hátán :-)
tyimosenko 582013 2015. március 22. 20:53
Válasz erre
radir 581841 2015. március 20. 19:11
Válasz erre
Szerintem a Flak 37, és a 38 -Sd.Kfz. 7-re szerelve az igazi!
Tamiya gyártja mind 2 verziót.
Persze egy teherautó-n biztos egyedibb saját építés lenne.
romsitsa 581839 2015. március 20. 19:03
Válasz erre
Rosszul emlékeztem, ez 2,5 tonnás, de a 1,5-ös is ki kellene, hogy bírja.

www.autogallery.org.ru/k/o/35blitz25.jpg

Üdv

Á
romsitsa 581837 2015. március 20. 18:35
Válasz erre
Hello,

Az 5. Képen inkább 4,5 tonnás Büssing van, az jóval nagyobb, mint a Blitz. Viszont, most, hogy Tamás felrakta, valahol van egy fotóm amin a Pak 36 egy Opelre van felrakva, megkeresem.

Üdv

Á
TAMÁS78 581821 2015. március 20. 15:49
Válasz erre
8432678685_51a9f0a10e_o
8432678685_51a9f0a10...
Krupp-Protze-With-Mounter-3_7cm-Pak36-37-2
Krupp-Protze-With-...
Krupp-Protze-With-Mounter-3_7cm-Pak36-37-4
Krupp-Protze-With-...
Krupp-Protze-With-Mounter-3_7cm-Pak36-37-8
Krupp-Protze-With-...
Krupp-Protze-With-Mounter-3_7cm-Pak36-37-16
Krupp-Protze-With-...
xKrupp-Protze-With-Mounter-3_7cm-Pak36-37-5
xKrupp-Protze-With-...
xKrupp-Protze-With-Mounter-3_7cm-Pak36-37-18
xKrupp-Protze-With-...

Pár kép.
TAMÁS78 581820 2015. március 20. 15:44
Válasz erre
Szia Laci!

Építs egy Krupp Protzét 3,7 centis Pakkal. Föltették rá kerekestül, kerék nélkül, páncélozták többféleképpen, marha érdekes járgányok lettek belőle.

Tamás
PeKo Publishing 581818 2015. március 20. 15:41
Válasz erre
Nekem inkább a benzines kanna tartójának tűnik...
Sennás 581817 2015. március 20. 15:01
Válasz erre
flakvierling2_zpsb4f59716.jpg~original
flakvierling2_zpsb4f...

A vezető előtti lépcső "dupla" fellépő gyári vagy van ilyen Német teherautó?
Varjúbácsi 581811 2015. március 20. 14:38
Válasz erre
Az 5. képen esélyes, hogy nem Opel van, a vezetőfülke hátsó falának íve a tetőnél nekem nem igazán Opeles.
kera 581795 2015. március 20. 12:44
Válasz erre
Köszi mindenkinek a gyros választ!

Varjúbácsi 5. képén lévő járműre gondoltam, elsősorban ilyen fog készülni, ez a 4 csövű Flak 38 a "normál" teherautón, amit az Italeri is gyárt.

"az Italeri Opelhez kicsit nagy a Vierling...az Italeri Oplere meg egy Falk 30-at vagy Flak 38-at." igen, pont a 38-sra gondoltam.

"Az ICM-re mondjuk egy Italeri Bredát raknék," ennek utánanézek rögvest, jó ötlet!
keresek még valami könnyebb ágyút képek alapján, amilyen tutira volt, bár amit a háború végén műveltek a házasítás terén...
PeKo Publishing 581783 2015. március 20. 11:58
Válasz erre
romsitsa 581780 2015. március 20. 11:37
Válasz erre
Nem nagyon láttam kerekes német járművet hólánccal. Az amerikaiak viszont orrba-szájba használták sárban is, így gondolom működőképes megoldás.

Üdv

Á
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.