/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.
PeKo Publishing 585366 2015. május 9. 08:36
Válasz erre
Sziasztok!

Tamiya XF-60 Dark Yellow
Tamiya XF-61 Dark Green
Tamiya XF-64 Red Brown

Én személy szerint az XF-61 Dark Green-t és XF-64 Red Brown-t használhatatlannak vélem (német páncélosokhoz), sokkal inkább az XF-67 NATO Green-t és XF-68 NATO Brown-t javaslom az álcaszínekhez. Persze, ízlések és pofonok...

A Gunze Hobby Colour sorból a H403 (Dark Yellow), H406 (Chokolate Brown) és H405 (Olive Green) tűnik használhatónak.

Revell festéket még soha nem használtam német harcjárművek álcafestéséhez, ahhoz nem tudok okosat mondani...
TAMÁS78 585358 2015. május 8. 21:33
Válasz erre
Szerintem zöld.

A Tamiya emlékeim szerint tényleg a 61-et ajánlja a német terepezéshez. (Hogy ez valóban jó-e, abba én nem mennék bele semmiképpen.) XF-64-et meg a barnához.
romsitsa 585355 2015. május 8. 21:15
Válasz erre
Ácsi, az XF-61 sárga.

Üdv

Á
pintair 585349 2015. május 8. 20:34
Válasz erre
gaben21 585337 2015. május 8. 18:35
Válasz erre
Bocs. Elnéztem. A tamiya xf-61 a megfelelő szín. :-)
gaben21 585326 2015. május 8. 16:32
Válasz erre
Tamiya XF-60 Darkk Yellov a német sárga. Én ezt használom. Teljesen rendben van a színe.
pintair 585294 2015. május 8. 08:35
Válasz erre
Skacok! Segítsetek legyetek szívesek!

Repcsis lévén nem tudom a színt: Gunze Mr Color C70-et (WW2 German Tank dark green ) melyik Gunze Hobby Color, v. Humbrol, v. Tamiya akril színnel tudom helyettesíteni?
Tudom, gúgli a haverom, de nem leltem rá...hátha Ti tudjátok csípőből, v. csőszájfékből. :)

Köszönöm!
pintair
Pintér Árpád
rohamkukac 584682 2015. április 29. 13:57
Válasz erre
Köszönöm! Így már akadt kép az aljáról is!
romsitsa 584622 2015. április 28. 14:40
Válasz erre
Hali,

Flammenvernichter panther szavakkal keresd.

Üdv

Á
rohamkukac 584597 2015. április 27. 21:42
Válasz erre
Köszönöm!
Most jutott eszembe,hogy annó találtam róla egy jó kis metszeti ábrát,de sajnos most csakazért se kerül elő... :)
Commissar 584575 2015. április 27. 14:53
Válasz erre
Üdv!
Az a ventillátoros kályhacső kipufogó alul nyitott volt. Volt benne valami betét cső is, ennek a csőnek a tetején egy kilyuggatott lemez volt a ventillátor alatt valamivel.
Egy gugglis kereséssel még 1/35-ös műgyanta verziót is lehet találni, ami egész szépen reprodukált. A bovington-i Panther G-ről vették a mintát hozzá.
boscko 584517 2015. április 26. 13:36
Válasz erre
Nagyon komoly 1 VAS brutál!Ügyes a gazdája! Köszi a képeket!
rohamkukac 584514 2015. április 26. 13:29
Válasz erre
Fém az egész,de nem én követtem el :) Épp ez akadt a kezembe példálózáshoz...
Itt van róla egy adag kép:
www.sixtharmygroup.com/portal/viewtopic.php
boscko 584512 2015. április 26. 13:15
Válasz erre
rohamkukac Szia a párduc a tied ami a képen látható? Fém az egész,mérete?
rohamkukac 584507 2015. április 26. 12:34
Válasz erre
Sziasztok!
Valaki meg tudná mondani,hogy a Párduc harckocsi lángrejtős kipufogója alól zárt volt,vagy sem?A Dragon által gyártott kipufogónak nincs gyári alja,és érdekelne,hogy pótolni kell,vagy sem?

vincesgallery.smugmug.com/photos/115922955-L.jpg
TAMÁS78 582254 2015. március 26. 13:11
Válasz erre
kera 582252 2015. március 26. 12:42
Válasz erre
GAZ
GAZ

Sziasztok!

Gondolom ez a járgány is volt német használatban, mint minden más...
tyimosenko 582214 2015. március 25. 19:33
Válasz erre
Koszi szepen Adam! Jo kis kollekcio.
kera 582200 2015. március 25. 13:22
Válasz erre
Köszi, jó kis képek, teherautók és a sár minden mennyiségben, de sajnos semmi öszvér megoldás nincs köztük...
romsitsa 582196 2015. március 25. 12:34
Válasz erre
Hello,

ezt a húsz oldalt pörgesd még végig, hátha találsz olyan képet ami jó lehet.
forum.axishistory.com/viewtopic.php

Üdv

Á
kera 582192 2015. március 25. 11:20
Válasz erre
Sziasztok!

Igen, igaz, a Krupp Protze is nagyon érdekes, de itt és most, nálam, a fő hangsúly az Opelen van. Miután kiadtam a 4x4-es 1/48-as Opel sorozatot, kedvet kaptam minél több verziót összehozni 48 és 35-ös méretben is. 48-ashoz találtam vmi ukrán céget, ami gyárt többfajta flakot 1/48-as léptékben, illetve rendeltem egy Tamiya négycsövűt 48-asban.
Ádámnak köszi a képet, pak-os verzió is játéákban van, sőt, bármi, ami megoldható és létezett Opel hátán :-)
tyimosenko 582013 2015. március 22. 20:53
Válasz erre
radir 581841 2015. március 20. 19:11
Válasz erre
Szerintem a Flak 37, és a 38 -Sd.Kfz. 7-re szerelve az igazi!
Tamiya gyártja mind 2 verziót.
Persze egy teherautó-n biztos egyedibb saját építés lenne.
romsitsa 581839 2015. március 20. 19:03
Válasz erre
Rosszul emlékeztem, ez 2,5 tonnás, de a 1,5-ös is ki kellene, hogy bírja.

www.autogallery.org.ru/k/o/35blitz25.jpg

Üdv

Á
romsitsa 581837 2015. március 20. 18:35
Válasz erre
Hello,

Az 5. Képen inkább 4,5 tonnás Büssing van, az jóval nagyobb, mint a Blitz. Viszont, most, hogy Tamás felrakta, valahol van egy fotóm amin a Pak 36 egy Opelre van felrakva, megkeresem.

Üdv

Á
TAMÁS78 581821 2015. március 20. 15:49
Válasz erre
8432678685_51a9f0a10e_o
8432678685_51a9f0a10...
Krupp-Protze-With-Mounter-3_7cm-Pak36-37-2
Krupp-Protze-With-...
Krupp-Protze-With-Mounter-3_7cm-Pak36-37-4
Krupp-Protze-With-...
Krupp-Protze-With-Mounter-3_7cm-Pak36-37-8
Krupp-Protze-With-...
Krupp-Protze-With-Mounter-3_7cm-Pak36-37-16
Krupp-Protze-With-...
xKrupp-Protze-With-Mounter-3_7cm-Pak36-37-5
xKrupp-Protze-With-...
xKrupp-Protze-With-Mounter-3_7cm-Pak36-37-18
xKrupp-Protze-With-...

Pár kép.
TAMÁS78 581820 2015. március 20. 15:44
Válasz erre
Szia Laci!

Építs egy Krupp Protzét 3,7 centis Pakkal. Föltették rá kerekestül, kerék nélkül, páncélozták többféleképpen, marha érdekes járgányok lettek belőle.

Tamás
PeKo Publishing 581818 2015. március 20. 15:41
Válasz erre
Nekem inkább a benzines kanna tartójának tűnik...
Sennás 581817 2015. március 20. 15:01
Válasz erre
flakvierling2_zpsb4f59716.jpg~original
flakvierling2_zpsb4f...

A vezető előtti lépcső "dupla" fellépő gyári vagy van ilyen Német teherautó?
Varjúbácsi 581811 2015. március 20. 14:38
Válasz erre
Az 5. képen esélyes, hogy nem Opel van, a vezetőfülke hátsó falának íve a tetőnél nekem nem igazán Opeles.
kera 581795 2015. március 20. 12:44
Válasz erre
Köszi mindenkinek a gyros választ!

Varjúbácsi 5. képén lévő járműre gondoltam, elsősorban ilyen fog készülni, ez a 4 csövű Flak 38 a "normál" teherautón, amit az Italeri is gyárt.

"az Italeri Opelhez kicsit nagy a Vierling...az Italeri Oplere meg egy Falk 30-at vagy Flak 38-at." igen, pont a 38-sra gondoltam.

"Az ICM-re mondjuk egy Italeri Bredát raknék," ennek utánanézek rögvest, jó ötlet!
keresek még valami könnyebb ágyút képek alapján, amilyen tutira volt, bár amit a háború végén műveltek a házasítás terén...
PeKo Publishing 581783 2015. március 20. 11:58
Válasz erre
romsitsa 581780 2015. március 20. 11:37
Válasz erre
Nem nagyon láttam kerekes német járművet hólánccal. Az amerikaiak viszont orrba-szájba használták sárban is, így gondolom működőképes megoldás.

Üdv

Á
romsitsa 581778 2015. március 20. 11:34
Válasz erre
Hello,

az Italeri Opelhez kicsit nagy a Vierling, Mercedes Maultierre rakták leginkább meg céljárművekre, ezek terhelhetősége minimum egy vagy két tonnával nagyobb volt mint az Opelé.
Az ICM-re mondjuk egy Italeri Bredát raknék, az Italeri Oplere meg egy Falk 30-at vagy Flak 38-at.

Üdv

Á
Varjúbácsi 581776 2015. március 20. 11:27
Válasz erre
2_cm_Flak_38_selbstfahrlafette_at_Opel_Blitz
2_cm_Flak_38_selbstf...
athene-52effpijao81i26j4gdh_layout
athene-...
athene-52effqfz0mg882iygdh_layout
athene-...
b_kat13_sub52_2
b_kat13_sub52_2
flakvierling2_zpsb4f59716
flakvierling2_zpsb4f...
opel021edited
opel021edited
Opel-Blitz-2cm-Flak
Opel-Blitz-2cm-Flak

Végignéztem a fotóimat, én a flak 37, flak 38, flak vierling verziókat találtam.
CsAndris 581774 2015. március 20. 10:43
Válasz erre
szia,

Itt találsz egy építést ezzel a komboval :)
armorama.com/modules.php
kera 581773 2015. március 20. 10:23
Válasz erre
Sziasztok!

Opel Blitz + Flak párost tervezek építe(t)ni, eddig van Italeri Opelem, amire kerül egy Flakvierling 38-as négycsövű verzió, ez úgy tudom biztosan volt, de szereztem egy ICM Typ-2-5-32-1-5-to-WWII-German-Light-Truck tehert is. Erre nem nagyon fér fel a 38-as, így gondolom iylen verzió nem volt. Adnátok ötleteket, hogy Opelen milyen ágyúk voltak ill. milyen beszerezető típuson milyen építményt lenne érdemes építeni?

előre is köszi!
KL
tyimosenko 581113 2015. március 11. 21:11
Válasz erre
Sziasztok!

Van esetleg valakinek infoja, mondjuk fotok alapjan, hogy a nemetek a tel vegi saros terepen meddig alkalmaztak a kerekes jarmuveken holancot? Ertve ezalatt, hogy tavasszal esetleg meg a dagonyas saros utakon fent lehetett a holanc?
Koszi szepen!
Gabusch 580847 2015. március 9. 11:29
Válasz erre
Persze, ez teljesen egyértelmű. Csak egyben utalni akartam egy másik történelmi agymenésre is. :)
Freddy 580844 2015. március 9. 10:37
Válasz erre
A kommerek sok történelmi emléket elpusztítottak, az biztos, de abba gondoljatok bele, hogy 1945-ben Magyarország összes hídja fel volt robbantva, majdnem az összes vasútja el volt pusztítva, jóhogy nem rakosgatták a Pzmittudoménmiket azon az alapon, hogy majd a makettezőknek 70 év múlva milyen jó lesz, addig meg acél híján majd átevickélünk valahogy a Tiszán tutajjal. Híd, sín, mozdony formájában élnek a Tigrisek tovább.
Kamovos 580795 2015. március 8. 20:21
Válasz erre
A Fortepan.hu nagyon jó oldal!
De érdemes rá keresni szülő városunkra, vagy éppen ahol lakunk.
Székesfehérvárról is kutattam régi képeket meglepő, hogy mik kerültek elő. A 10-es huszárok szobrának sorsát végig lehet követni a felavatásától napjainkig. Pedig a felavatási helyéről elvitték, majd tovább, és tovább vitték, aztán eltűnt. A szobor jelenlegi helyének felkutatásában a Székesfehérvári Szent István Múzeum segített.
Számtalan szobor vándorolt a városban ide oda. Már az 1600-as évektől fotókon, réz metszeteken,festményeken, lehet végig követni épületeket utcákat, hogyan változtak és tűntek el. Egyes épületek történetét is végig lehet követni, hogy minek épült és mire használták később, hányszor cserélt gazdát és most mi van benne.
radir 580734 2015. március 8. 15:02
Válasz erre
Megnéztem a fortepan.hu-t -még nem is láttam ezt az oldalt, rengeteg a Magyar fénykép anyag a múltból ,Nagyon jó!
Gabusch 580715 2015. március 8. 12:44
Válasz erre
Persze, hogy nem maradt belőle semmi, kellett a vas és acél országához.
Kamovos 580638 2015. március 7. 17:49
Válasz erre
1945 Január 21. Pz.Bef.Wg. IV Ausf. J 1. pc. ho. Konrad 3 01
1945 Január 21. Pz....
1945 Január 21. Pz.Bef.Wg. IV Ausf. J 1. pc. ho. Konrad 3 02
1945 Január 21. Pz....
1945 Március vége, a Bíróság épülete elött
1945 Március vége...
1945 Március Zichy- liget, Szentháromság-szobor, jobbra a mai Magyar Király Szálló. Előtérben a baráti és testvéri felszabadítók és ha jó látom, német harckocsik.
1945 Március Zichy...
1945 Téglagyár romjai
1945 Téglagyár...

Székesfehérváron, és környékén bőségesen volt hadi technikai veszteség. Képek a fotepan.hu oldalról származnak. Mindegyik Székesfehérváron készült.
radir 580635 2015. március 7. 17:28
Válasz erre
Csodálkozva nézem azért, hogy Magyarországon is mennyi esemény történt
-sajnos én ennyire a történelmi részéhez nem értek, de próbálok utána olvasgatni.
Ennyi "értékes" technika volt bevetve itt nálunk és jóformán semmi tárgyi emlék nem maradt meg belőle...
PeKo Publishing 580545 2015. március 6. 21:22
Válasz erre
Az utolsó német nagyoffenzíva volt az 1945. március 6-án megindított "Frühligserwachen" hadművelet.

A laubani páncélosütközet a "Gemse" hadművelet része volt, amely 1945. március 1-én kezdődött. Nagyságrendjét tekintve kisebb volt a magyarországi hadműveletnél, viszont Lauban visszafoglalásával március 8-ra német sikert eredményezett.
mcs 580539 2015. március 6. 20:29
Válasz erre
mcs 580538 2015. március 6. 20:28
Válasz erre
http://www.origo.hu/tudomany/tortenelem/20150306-vegjatek-a-dunantulon-70-eve-kezdodott-meg-hitler-utolso-offenzivaja.html
Muzzy 580529 2015. március 6. 19:39
Válasz erre
Mit értesz offenzíva alatt? Ha jól emlékszem az utolsóra 45 áprilisában került sor német területen egy L betűs (talán Lobau?)város mellett.
Muzzy
Sennás 580524 2015. március 6. 19:06
Válasz erre
Jól tudom urak ma pontosan 70 éve indult meg az utolsó Német offenzíva a "Tavaszi ébredés".
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.