/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267.
gaunt1 579641 2015. február 26. 11:56
Válasz erre
A grafika nem a Dragontól származik, csak a terepminta ugyanaz. Akkor így már minden világos, nem fogom feltenni a hadosztályjelzést. Köszi a segítséget! :)
PeKo Publishing 579637 2015. február 26. 11:22
Válasz erre
A grafikákkal - és különösen a Dragonéval - nem érdemes foglalkozni. A "Hohenstaufennek" szinte biztos, hoyg nem volt zimmeritezett Pz.IV70-e...

Haodzstályjelzést én nemigen láttam olyan páncéloson, ami részt vett a "Frühlinserwachen" hadműveletben (ahogy Ádám írta, el kellett őket tűntetni)
romsitsa 579632 2015. február 26. 10:31
Válasz erre
Emlékeim szerint a Frühlingserwachen előtt minden alakulatazonosítót el kellett tüntetni mindenhonnan, valószínű, hogy nem viseltek hadosztályjelzést a kocsik.

Üdv

Á
gaunt1 579624 2015. február 26. 09:30
Válasz erre
A 9. "Hohenstaufen" SS-páncéloshadosztálynak jelenlegi ismeretein szerint Magyarországon nem volt Jagdpanzer IV-e, csak Pz.IVL70(V)-je - amiket ismerek, azokon volt harcászati azonosítószám is.

Igen, Pz.IV/70(V),csak hajlamos vagyok azt is Jagdpanzer IV-nek nevezni... :D

Konkrétan erre a vadászpáncélosra gondoltam, és bár a Dragon a két Balkenkreuz-on kívül más jelzést nem tüntet fel, viszont a matricalapon rajta van a hadosztály jelvénye, két változatban is.
rctanksaustralia.com/images/picassa/jagdpanzercamo/images/jagdpanzer_iv___9th_or_12th_ss_panzer_division__hungary__1945.jpg
gábor76 579587 2015. február 25. 17:41
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat
PeKo Publishing 579578 2015. február 25. 14:38
Válasz erre
Ez IS szerepet játszhatott a dologban, de ez a téma már komoly metallurgiai ismereteket kíván. Nekem megvan a cikkben említett amerikai elemzés a különböző páncélok elemzéséről, párszor át is rágtam magam rajta, de mélyebben nem mernék belemenni, mert nagyon szegényesek az ismereteim ezzel kapcsolatban.

Amit kihámoztam belőle, hogy a háború előrehaladtával valóban gyengült a német páncél minősége (elsősorban a magnézium hiánya miatt, amit vanádiummal helyettesítettek). Ez meg az elfoglalt területek elveszítésének, a Szövetséges légierők bombázásainak, stb. volt köszönhető. Ugyanígy, csökkent a gyártási minőség színvonala is...

A lenti esetekben azonban ez irreleváns. Azért kellett azokat a bizonyos belső gumírozású fémgörgőket alkalmazni, mert a hagyományos görgők gyakorlatilag ledarálódtak a súly miatt (bazinagy löveg, bazinagy felépítmény). Szerintem nem véletlen, hogy a "mezei" Pz.IV-eken és Jg.Pz.IV-eken nem használtak ilyen fémgörgőket - nem volt rá szükség.

A lentebb általam említett Pantherek esete picit más tészta - ott valószínűleg tényleg az volt a cél, hogy csökkentsék a gumi felahsználást, mert abból is kevés volt. Kipróbálták - nem jött be. Gondolom a lánctalp kialakítása (ami a Panthernél eleve kényes volt az átlapolt futógörgők maitt) is sokat számított.

És minden bizonnyal ez (a lánctalp kialakításának változtatása) érhető tetten a Pz.IV esetében is: az emlegetett orr-nehéz dögökhöz nem az áttört vezetőtarajú lánctagokat használták, hanem a telieket - feltételezem, azok strapabíróbbak voltak a fémgörgőkkel szemben...
Commissar 579575 2015. február 25. 13:54
Válasz erre
Azért az alapanyagok hiánya rányomta a bélyegét minden gyártott járműre.
Olvastam egy cikket a múltkor a német páncélzat minőségéről és eléggé lelombozó volt. Nem tudom mennyire hiteles, de azt írja, hogy a minőség már a háború kezdetétől eléggé változó volt és gyakran tört és repedezett a páncél a lepattanó találatoktól is, az átmenők pedig nagy darabokat téphettek le belőle, a hegesztések pedig szétváltak.

Ez az a cikk:
ftr.wot-news.com/2014/02/06/on-german-armour/
PeKo Publishing 579574 2015. február 25. 13:24
Válasz erre
A kettő együtt ütötte egymást - más páncélosoknál nem feltétlenül jelentett ez gondot. Lásd Tiger IIB vagy a kései Tiger E

A 9. "Hohenstaufen" SS-páncéloshadosztálynak jelenlegi ismeretein szerint Magyarországon nem volt Jagdpanzer IV-e, csak Pz.IVL70(V)-je - amiket ismerek, azokon volt harcászati azonosítószám is.
gaunt1 579573 2015. február 25. 13:00
Válasz erre
Amúgy nem lehet, hogy inkább a lánctalpakkal volt probléma és nem a fémgörgőkkel? A T-64-eseken is fémgörgők vannak, és nem hallottam még, hogy ez problémát okozott volna (leszámítva a vibrációt aszfalton)

Más: A Hohenstaufen Magyarországon bevetett Jagdpanzer IV-esein volt e valamilyen jelölés a szokásos Balkenkreuz-on kívül?
PeKo Publishing 579560 2015. február 25. 10:06
Válasz erre
Ez nagyjából úgy nézhetett ki, hogy megcsinálták a Stu.Pz. IV-t hagyományos görgőkkel, aztán rájöttek, hogy biza' orrnehéz a verda és a súly gyilkolja a gumit. Ekkor kitalálták, hogy megpróbálkoznak a belső gumírozású fémgörgőkkel. Valószínűleg ment is a dolog, csak éppen ezek a görgők felettébb gyilkolták a lánctalpat (lásd. M.A.N. gyártású Pantherek, amelyek szintén ilyen rendszerű futőgörgőkkel lettek felszerelve - törték a vezetőfogakat). A körülményekhez képest valószínűleg igyekeztek megtalálni a legoptimistább megoldást - a "muszáj-helyekre" fémgörgőt raktak, a maradékra hagyományosat.
Az már egy másik kérdés, hogy a harcjárművek alkalmazása során (értsd: az alakulatoknál) sérülés/találat/behatás miatt sérült valamelyik görgő és az adott helyzetben és időpontban csek egy másik fajtával tudták pótolni.

Valószínűleg a Panzer Tracts "Sturmpanzer" kiadványa lehet a megoldás a kérdésre (legalábbis közel a leghitelesebb), az viszont nekem nincs meg (még).
gaunt1 579559 2015. február 25. 09:52
Válasz erre
Bocsi, hogy beleszólok.

A sturmpanzer.com ezt írja: "Steel wheels it appears were introduced with the Series 4 production; they do not however follow a consistent and discernable pattern. One of the first Series 4 produced that can be seen in factory photos shows an all steel wheel setup but there are also instances of all rubber wheels and then some very late Sturmpanzer with only 4 steel wheels per side. It seems to me that they began with the idea of all steels wheels and then shortages (or maybe weight issues) caused them to rethink the strategy and reduce this to 4 per side. The occasional instances of no steel wheels being available could have caused the odd no steel wheel sample."
PeKo Publishing 579550 2015. február 25. 07:54
Válasz erre
Ebben az a legcikibb, hogy a terepszínűről készült kép nekem is megvan... Ennyit rólam.

Kérdés, hogy mennyire terjedhetett el.
TAMÁS78 579539 2015. február 24. 22:17
Válasz erre
009
009
PzIV_Strm_024
PzIV_Strm_024

Szia Peti,

én találtam képet róla.
PeKo Publishing 579534 2015. február 24. 21:32
Válasz erre
Öööö - ebben az esetben szó nincs korai/kései változatról.

Ezek ún. belső gumírozású fém futógörgők voltak, és valóban azért lettek kitalálva, mert a Pz.IV70(V) és Pz.IV70(A) vadászpáncélosok, illetve a Stu.Pz.IV rohampáncélosok orrnehezek voltak. Ahogy TAMÁS78 írta, a Pz.IV70(V) első kettő, a Pz.IV70(A) és a Stu.Pz.IV első négy tengelyére szereltek ilyeneket. De ez szükségmegoldás volt!

Fényképek tanúsága szerint ez annyiban variálódhatott, hogy ha esetleg ez a görgő megsérült, akkor hagyományos görgőre cserélték.

Rajzasztalon létezett a Stu.Pz.IV-nek olyan változata, amelynek az összes görgőjét ilyenre cserélték, de nem valósult meg.

Mivel ez a belső gumírozású görgő sem volt igazán jó megoldás, nem valószínű, hogy hagyományos görgőt ilyenre cseréltek volna - ezidáig én a felsorolt három típuson kívül más páncéloson még nem láttam. Nem igazán tett jót a lánctalpnak...
TAMÁS78 579531 2015. február 24. 21:05
Válasz erre
Most nézem, hogy Brummbären lehetett mind acél.

Az első kettő meg elvileg az IV/70 (V)-re, az első négy pedig a IV/70 (A)-ra igaz.
TAMÁS78 579529 2015. február 24. 21:00
Válasz erre
Tudtommal a "fejnehéz" járműveken alkalmazták (Panzer IV/70 (A), Panzer IV/70 (V), Brummbär), és mindig oldalanként az első két vagy négy görgő volt ilyen, mármint gumírozás nélküli, acélperemes. Én más járművön, azt hiszem még nem láttam. Aztán persze gondolom felkerülhetett másra is szükség esetén, akár van róla fotódokumentáció, akár nincs.
gábor76 579527 2015. február 24. 20:48
Válasz erre
De alkalmazták vegyesen a régivel ha igaz.

mint itten:www.worldwarphotos.info/wp-content/gallery/germany/tanks/brummbar/Brummbar_number_222_1945.jpg vagy itt
en.valka.cz/files/jagdpanzer_iv__5__306.jpg

Ennek az eloszlásnak volt rendszere?milyen arányban alkalmazták a régi és új görgőt?Mitől függött?
Hummel vagy Nashorn kaphatott ilyen késői görgőt?
romsitsa 579525 2015. február 24. 20:39
Válasz erre
Nyolc-nyolc futógörgőt, három-három visszafutót, egy-egy meghajtó és láncfeszítő görgőt raktak fel oldalanként.
Pótgörgőből két futót raktak a bal oldali tárolóba. Ennél több is lehetett, de ez nem volt szabályozva. Visszafutót, meghajtó és láncfeszítő görgőkből nem hordtak pótlást.

Üdv

Á
gábor76 579512 2015. február 24. 19:12
Válasz erre
Üdv!

a kései P IV görgők felhelyezésének volt valami rendszere?Hogy mennyit és hova raktak,mely típusokra?
Szamuráj 579464 2015. február 24. 04:32
Válasz erre
Köszönöm szépen az infót!
Már el is kezdem tervezni a makettjét, találtam róla pár dolgot!

Üdv.
Emerick 579410 2015. február 23. 15:21
Válasz erre
Üdv!

Borgward B1000 kisáruszállítóról van szó.

I.
Kamovos 579398 2015. február 23. 11:35
Válasz erre
Opel_Blitz_1-5t_Kastenwagen_WL
Opel_Blitz_1-...
Opel_blitz_1,5t Mentő 01
Opel_blitz_1,5t Ment...
Opel_blitz_1,5t Miesen 01
Opel_blitz_1,5t...

Talán ilyesmi lehetett?
Szamuráj 579357 2015. február 22. 17:25
Válasz erre
0_8603e_604686a5_XXL
0_8603e_604686a5_XXL

Heló!

Ismét lenne egy 1945 berlini témájú kérdésem: milyen jármű látható a kép jobb szélén?

Üdv.
Commissar 578904 2015. február 16. 14:51
Válasz erre
Üdv!
Nekem az RB Model lőszerei tetszenek és árban is jók. A Hetzer lövege ugyan azt a gránátot használta, mint a hosszú csövű Pz IV és a Stug család (kwk 40 és stuk 40 lövegek).
mcs 578638 2015. február 13. 20:30
Válasz erre
Sziasztok!
Abban kérném segítségeteket, hogy 1/35-ös Hetzer-hez keresek lőszeres dobozokat, valamint lőszert.
Mely gyártó termékeit kereshetem nagy bizalommal?
Köszönöm előre is.
Üdv: mcs
Szamuráj 578486 2015. február 12. 08:40
Válasz erre
Örülök, hogy akkor van esélye a C 251-esnek berlinivé válnia, bár közel 3 hónapja rendszeresen tanulmányozom a korabeli fotókat a témában, ezidáig nem sikerült rátalálnom. Van D verzióm, de az már foglalt, a Friedrichstrassén kiégett és le.IG-18-as 75 mm-es löveget vontató példánynak szánom.

Berlini 251/D drillingről már videó felvételt is találtam, amikor a háború után kis gyerkőcök másznak fel rá, és egy fotót, amin orosz katonák pózolnak mellette, még egy katonanő is van a képen, biztos Olga.
PeKo Publishing 578410 2015. február 11. 10:53
Válasz erre
Hmmm... ELŐFORDULHATOTT/MEGTÖRTÉNHETETT. 50-50%

Sem igazolni, sem cáfolni nem tudom. (Bár az igazsághoz hozzá kell tennem, hogy nem igazán ástam bele magam a berlini sztoriba még.)
vfrtom 578409 2015. február 11. 10:43
Válasz erre
Tehát egy csak számmal ellátott Ausf. C. simán lehet `45 Berlinbe tenni?
PeKo Publishing 578401 2015. február 11. 09:56
Válasz erre
Öööööööööööö... izé.
A linkelt oldalon valóban van egy Ausf. C "Drilling", de annak semmi köze a "Peiper" harccsoporthoz. Nekik -eddigi szerény kutakodásaim alapján - Ausf. D-ik voltak.

Az már csak külön érdekesség, hogy a legtöbb "Drilling"-jük nem is volt igazi Sd.Kfz.251/21, hanem tábori sufni-tunning járgányaik voltak: mezei 251/1-be építettek be tábori körülmények között "Drilling"-eket. Ezeket arról lehet megismerni, hogy nincsenek rajtuk azok a jellegzetes keskeny páncéllemezek.

Szóval, Szamuráj, ha egy Sd.Kfz. 251/21 Ausf. D-d van, akkor abból hipp-hopp lehet olyan járgányt csinálni, amilyen a "Peiper" harccsoportnak volt, de ha Ausf. C-d van, akkor ... passz. Az tény, hogy valahol a nyugati fronton került bevetésre, de legjobb tudomásom szerint nem 1944 decemberében, az 1. "LAH" SS-páncéloshadosztály sávjában.

A berlini Sd.Kfz.251 Ausf. C kérdése továbbra is nyitott - még mindig nem akadtam nyomára, de ez nem jelenti azt, hogy nem lehetett a városban vagy a környékén az ostrom ideje alatt. Mint írtam korábban, akárcsak a többi hadsereg katonái, a németek is azt használták, amijük volt. Márpedig számos Ausf. C megmaradhatott 1945 tavaszáig.
(Márpedig megmaradhatott, hiszen gyönyörű fekete-fehér, és színes dokumentun is létezik például, amin Sd.Kfz.251 Ausf. B látható 1945 tavaszán, cseh területen! Meg a már említett Ausf. C Budapest ostrománál.)
Szamuráj 578399 2015. február 11. 09:55
Válasz erre
251_21fieldmod_KalbornFeb45
251_21fieldmod_Kalbo...

this wreck may in fact be a field-modified vehicle, along the lines of this Ausf C version which was also lost on the western front:

Ez a fotó tévesztett meg, most olvasom, nyugati fronton szolgált, ez elég tág, de az biztos, hogy hadszíntéri átépítés. Alatta meg la Gleize kiírás, Belgium, jaj, most mi van? :)
vfrtom 578397 2015. február 11. 09:51
Válasz erre
Viszont lentebb a következö kép egy Drilling Ausf. C. igaz tábori átalakításnak írja.
vfrtom 578395 2015. február 11. 09:48
Válasz erre
TAMÁS78 578393 2015. február 11. 09:33
Válasz erre
Szamuráj 578386 2015. február 11. 08:52
Válasz erre
Nekem is a nagy fehérség, pedig nagyon jó lenne megtudni valamit erről a verzióról. Már nagyon várja a dobozban az alany, hogy megépítsem.
PeKo Publishing 578383 2015. február 11. 08:18
Válasz erre
Nekem csak egy szééééééééééép, tiszta fehér oldalt mutat... :-(
romsitsa 578361 2015. február 10. 18:46
Válasz erre
Szerintem ez lenne az. Hogy mitől Ardennek, az jó kérdés.

www.network54.com/Realm/daintree64/251_21CfieldmodArdennes.jpg

Üdv

Á
Commissar 578348 2015. február 10. 16:47
Válasz erre
Az Ausf. C-ből Drilling? Nem csak a D-kből csináltak 1944-ben? Persze, most nem a prototípusra gondolok, az egy C volt. Persze tábori sufni-tunning verzió nincsen kizárva.
PeKo Publishing 578250 2015. február 9. 12:15
Válasz erre
Sd.KFz.251/1 Ausf. C "Drilling" az Ardennekben? Kinek volt olyan?
Szamuráj 578244 2015. február 9. 11:02
Válasz erre
Szia Laac, eddig én is eljutottam. 251/D-ről tudok, több verzió is megfordult Berlinben 1945 áprilisában, engem a 251/C érdekelne. Azt is tudom, hogy drillinges C verzió szolgált az Ardennekben, de a 9. hadsereg vagy Nordland SS egységeknél szolgáltak-e 251/C-ék, arról semmit nem tudok, egyelőre, jó lenne, mert berlini témában makettezem jó ideje. Van egy öreg Tamiya 251/C-ém, szeretném felhasználni.

Üdv.
TAMÁS78 578240 2015. február 9. 10:13
Válasz erre
Aha, csak ami itt meg van nyitva, az egy Sd.kfz. 250 Neu.
Laac 578238 2015. február 9. 08:31
Válasz erre
Laac 578237 2015. február 9. 08:30
Válasz erre
Tessék: https://www.google.hu/search?q=Sdkfz-251/C&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=a2HYVM2HMpPPaKS2gKgB&ved=0CCAQsAQ&biw=1600&bih=775#tbm=isch&q=Sdkfz-251%2FC+berlin&imgdii=_&imgrc=2wEaSNUnarB_3M%253A%3BAKP9iN-IwqrhCM%3Bhttps%253A%252F%252Ffarm9.staticflickr.com%252F8443%252F7989992447_3602e538e5.jpg%3Bhttps%253A%252F%252Fwww.flickr.com%252Fphotos%252F82596826%2540N03%252F7989992447%252F%3B1024%3B749

PeKo Publishing 578236 2015. február 9. 08:22
Válasz erre
Szia!

Én ugyan fényképet még nem láttam róla, de simán elképzelhető, hogy volt - ha Budapesten, az ostrom alatt alkalmaztak (szegecselt !) Ausf. C-t, akkor Berlinben is teljesen hihető ilyesmi. Valóban igaz, hogy az utolsó időszakban mindent bevetettek, amit a sufniban találtak...

bp
Szamuráj 577939 2015. február 5. 15:33
Válasz erre
Szevasztok!

Segítséget kérnék. 1945-ben, Berlinben volt Sdkfz-251/C? D-ről tudok, hogy szolgált.

Üdv
cimber 577707 2015. február 2. 11:50
Válasz erre
Köszönöm!
PeKo Publishing 577701 2015. február 2. 10:16
Válasz erre
cimber!

Passz!

Tudomásom szerint a környéken a 24. páncéloshadosztály tevékenykedett, nekik Pz. III/IV, StuG. III és Pz. IV70(A) páncélosaik voltak. Ezek mindegyike ilyen lámpával votl felszerelve gyárilag.
(De Bosch-lámpát láttam már lövészpáncéloson is, szóval elég nehéz beazonosítani az adott példányt.)

Ufi!

A zárt küzdőterű német harcjárművek belseje elefántcsontszínűre votl festve. A nyílászáró elemek kivűlrúl ltáható részei (pl. a kérdéses ajtók belső fele) ugyanolyan festést kapott, mint a jármű külső felülete.
(Legalábbis 1944 őszéig, akkor már kicsit katyvaszosabb volt a téma, de az egy másik történet.)

bp
Ufi 577671 2015. február 1. 20:22
Válasz erre
Sziasztok!
Most festek egy Pz.Kpfw.III.E harckocsit.A torony ajtajai nyitva vannnak,Kérdésem, hogy az ajtók belseje, illetve a torony belül is szürke mint kívűről, vagy piszkos fehérre fessem?Tanácsaitokat köszönöm!
cimber 577375 2015. január 29. 14:48
Válasz erre
Szia Peti!

Érdeklődnék, hogy Felsőtárkányból származó II.VH. Bosch gyártmányú, német sárga színű harckocsi lámpa mely típusról származhat?
Milyen járművek harcoltak ott?
Tippem a Pz.IV-es volt, de szeretnék biztosabbat.

Köszi!
Jamie76 577374 2015. január 29. 14:38
Válasz erre
Lehet, hogy nem hiszitek, de az alap tehergépjárműveken még mindog egy hatkilós porraloltó az előírás az MH-nál is. Szgk.-k kapnak kétkilóst, aműhelykocsik, láncosok, speciálisok 2 db hatkilóst.
radir 577366 2015. január 29. 13:02
Válasz erre
Köszönöm a segítséget -nem gondoltam volna, hogy egy ekkora járműhöz ilyen kis tűzoltó készüléket "adnak".Azért komoly milyen technika volt 1940-45 környékén...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267.