/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266.
Sennás 549209 2013. december 29. 23:39
Válasz erre
attachment
attachment
6601777.de3625c1.640
6601777.de3625c1.640
1761
1761
IMG_20131229_231908
IMG_20131229_231908

Szia.Na ez az csak meg találtam!Ilyen lesz,ez az ideális méret.Nem bonyoítom tovább.Olyan sok van tényleg lehet miből válogatni.Picit rövid az a tengelytáv inkább a 3" kép" az ideális.A nagyitott kép az ott mi lehet?A ponyva tartó vas?
Sennás 549162 2013. december 29. 17:20
Válasz erre
tr1
tr1
tr2
tr2
tr3
tr3
tr4
tr4

Ezek elég civil kinézetűek.
Sennás 549161 2013. december 29. 17:12
Válasz erre
tr
tr

Használható részletfotó!
Sennás 549159 2013. december 29. 16:52
Válasz erre
2840
2840

Valószínű mindent felhasználtak.Arról még kevesebb kép maradt fent.
Kísérlet.Orvosi spatula!Tiszta fa,jó kemény 150×20×1.5 vagy 2mm vastag.Oldalfalat,padlózatot k.va könnyű csinálni belőle.Ragasztani megint csak könnyű.
Freddy 549154 2013. december 29. 16:34
Válasz erre
Van ott valami a Bofors alváz lehet?
Ha orosz, akkor szerintem inkább a KSz-12-esé.

Még ami eszembe jutott, hogy lehet, besorozott civil utánfutókat is használtak.
Sennás 549151 2013. december 29. 16:17
Válasz erre
Nézd csak itt van egy csomó hasonló.
http://русская-сила.рф/guide/army/tr/trailors.shtml
Sennás 549150 2013. december 29. 16:10
Válasz erre
538639487
538639487
538640130
538640130
538640708
538640708
1375435880_426698352_1--2---
1375435880_426698352...
1375435880_426698352_3--2--
1375435880_426698352...
5tonTrailer
5tonTrailer
9v3Rf
9v3Rf
3c3037-52
3c3037-52

Szia.Közben én fordítottam egyet a dolgon:)Mivel az Oroszok sok mindent "elkoboztak" így utána gyártották maguknak.(mai napig látok német Sd.Ah24 generátorokat Orosz reptereken)!Na utánfutót is vittek ezek magukkal biztos.Ezek még nem 100% képek de már közel vagyok.Van ott valami a Bofors alváz lehet?
Freddy 549148 2013. december 29. 15:06
Válasz erre
Nagyon egy rugóra jár az agyunk, én most kezdtem 35-ben második vh-s magyar utánfutót szkreccselni (ahhoz Ikarus Story könyvben van méretrajz, de ha ragaszkodsz a német festéshez, akkor ezzel nem vagy kisegítve).
Plató és oldalfalak miatt teherautót feláldozni szerintem csak abban az esetben éri meg, ha tényleg pont ugyanolyan kialakítású és méretű volt, mert amúgy vagy nem lesz olyan, vagy annyit kell vele dolgoznod, mintha nulláról csinálnád sztirolból.
Ha bolti segítséget akarsz, akkor szerintem a teherautókhoz szánt fémmaratások között nézzél szét, a külön adott zárakkal, merevítőkkel, zsanérokkal jobban jársz.
Sennás 549133 2013. december 29. 12:33
Válasz erre
72_German_trailer_01
72_German_trailer_01
14926_truck_bombed_city5_9
14926_truck_bombed_c...
176880853
176880853
150460802083
150460802083
300402531340
300402531340
c1
c1

Sziasztok.Német 2-2,5 esetleg 3 tonnás 2 tengelyes utánfutóról képeket,RAJZOKAT! keresek.1:35 méretben nem találok fröccsöntött formában.Érdemes "feláldozni" egy Blitz-et egy Fordot alváz és plató-oldalfalak miatt?Valami javaslat?
Köszönet SENNÁS
romsitsa 548943 2013. december 27. 10:39
Válasz erre
Hali,

igen, vizhatlan.
Felszerelve nem müködött a szellözö.

Udv

Á
rohamkukac 548934 2013. december 27. 00:33
Válasz erre
Köszi!
És ez pontosan mit jelent?Esetleg vízhatlan?
Sennás 548932 2013. december 26. 22:41
Válasz erre
Köszönöm szépen!

Egy kérdés még Piros/fehér szegélyes vagy Fekete/fehér szegélyes lehet?
Köszi!
Számvéber 548931 2013. december 26. 22:37
Válasz erre
Igen. Mi ebben a furcsa? Ez főleg azokra a páncélosezredekre volt jellemző, amelyeknek volt III. páncélososztálya. Ebben volt 9., 10., 11. és 12. páncélosszázad. Az utóbbi századok páncélosain a harcászati azonosító már négyjegyű lett: első kettő a század, harmadik a szakasz, negyedik a kocsi helye a szakaszon belül. Ez itt a képen valószínűleg egy 12. század III. szakaszának 2. kocsija...
Sennás 548930 2013. december 26. 22:30
Válasz erre
1232
1232

Szia.Ez valami zsákmányolt Pz IV a keleti fronton.Jól olvasom ez az oldalszáma 1232?
romsitsa 548929 2013. december 26. 22:26
Válasz erre
Hali,

H25 nyitott szellözö
H27 tömitett/zárt fedél a szellozore.

Á
KeyPi 548916 2013. december 26. 20:48
Válasz erre
Csak személyzetnek. A toronykosár pedig opció.
KeyPi 548914 2013. december 26. 20:46
Válasz erre
Sennás 548912 2013. december 26. 20:33
Válasz erre
761176BundesarchivBild101I269024011ARusslandPanzermitaufgesesssenerInfanterie
761176BundesarchivBi...
206262733
206262733
Bundesarchiv_Bild_183-J14778,_Russland,_Grenadiere_auf_Sturmgeschütz
Bundesarchiv_Bild_18...

Mihez képest vannak sokan?Most éppen ennyi ember ült fel hogy ne a hóban gyalogoljon:)Egy-két jó bajtárs mindig akadt!
Én lehetek a tudatlan milyen torony kosarat említesz?Azt raktam fel ami a Tamiyában volt.
Számvéber 548911 2013. december 26. 20:22
Válasz erre
KeyPi 548910 2013. december 26. 20:15
Válasz erre
Szia! Kicsit sokan vannak. :) A toronykosár nem jellemző az F/G stugra. A 4 számjegyesek Olaszország, esetleg háború vége. Üdv.
Számvéber 548909 2013. december 26. 19:52
Válasz erre
A 1024-es harcászati azonosítójú StuG. szerintem a 24. páncéloshadosztály 24. páncélosezredének gépe. Olaszországból mentek a keleti hadszíntérre (Oroszország akkoriban nem létezett, csak a Szovjetunió orosz tagállama)...
Egyébként volt még négy számjegyes StuG a keleti fronton más is: pl. 303. rohamtüzérdandár, Magyarország, 1945. január...:)))
Sennás 548907 2013. december 26. 19:27
Válasz erre
SAM_0385
SAM_0385
StugIIIInItaly3
StugIIIInItaly3
Zászlócska
Zászlócska

Sziasztok.Kérdeznék uraim.Képen látható StuG III G készül nálam(1kép).Oroszország ,tél ez a tuti eddig.Oldalszámot mit tehet rá?Igazából 4 számjegyeset szeretnék de eredeti képet 1 ilyen gépről találtam az pedig Olaszországban harcolt.(2kép)Volt-e a keleti fronton a olyan StuG aminek 1023-tól 1233ig terjedő oldalszáma volt?Vagy a jó bevált 3 számjegyes verzió lehetett csak.
Más .Ilyen pici zászlót tehetek én a tankomra?(3kép)Nem túl gagyi?
Köszönettel:SENNÁS
rohamkukac 548906 2013. december 26. 19:07
Válasz erre
DSC00218
DSC00218

Sziasztok!
A két szellőző "fedél" között mi a különbség?
Ez éppen egy E-75-höz tartozik,de ugyanezzel találkoztam Királytigrisen is.A választ előre is köszönöm!
Sennás 547829 2013. december 12. 21:07
Válasz erre
saumur2 (283)
saumur2 (283
találatok
találatok
találatok2
találatok2
találatok3jpg
találatok3jpg
stugf8kharkov találat
stugf8kharkov talá...

Szia.Ez tényleg szépen mutat.És ritka mint a fehér holló:)Igazából megint több 100 kép átnézése között mire ezekre ráakadtam.Első terv az ide ment volna a lövedék(5kép),csak oda még ültetni kell egy embert és az kitakar mindent.
romsitsa 547813 2013. december 12. 16:04
Válasz erre
Hali,

végül is bármi lehet és neked kell hogy tetsszen a végeredmény, de kicsi esélyt látok arra, hogy egy 70 mm körüli páncéltörő gránát félig átüti egy viszonylag kis felületű és vékony lemezt, az nem reped szét, nem szakad ki a helyéről, belül semmi sem roncsolódik és a legénység így használja tovább a kocsit.
Vagy kijavítják és gránátostul visszaszerelik a sérült lemezt.

Üdv

Á
tyimosenko 547799 2013. december 12. 12:17
Válasz erre
Szia,

Van is legalabb egy ilyen muzeumi harcjarmu, amibe beekelodott a lovedek es most is ott van. A saumuri pz IV/70A frontpanceljaban egy amerikai patron.
benq742 547777 2013. december 12. 08:26
Válasz erre
Sziasztok!

Ha jól tudom mai napig vannak olyan tényezők amiket egy lövedéknél nem lehet előre megjósolni kiszámítani! Ez akár lehet egy gyártás során maradt zárvány a magban, vagy hogy 2 grammal kevesebb a lőpor a hüvelyben, vagy a présgép szerszáma éppen kopottabb már és a tűrés szélső értékén készült az adott lőszer!
Ebből adódóan, úgy gondolom hogy lapulhat lepattanhat sőt állítólag szilánkosra is törhet\robbanhat egy lőszer a páncélon, egy nagyon rossz lövésnél! Gondolom ez a második világháborúban még rosszabb is lehet lévén hogy a nagy mennyiségű lőszer tömeggyártás szórta azért a selejteket is, szép számban, ha gépészként gondolkozom! HA nem szeretnél egy adott gépet megcsinálni szerintem ez simán elfér rajta, én elképzelhetőnek tartom hogy lukat ütött de nem ment át! Másrészről az a kérdés inkább hogy ilyen esetben a lövedék nem roncsolódik-e annyira hogy,már ott sem marad... ha már teljesen át nem üti ! sok kicsi véletlenből, változóból én eltudom képzelni, ettől függetlenül hogy történik egy ilyen eset, persze nem általános az biztos ! Persze ez az egész csak fejtegetés , nem kell okvetlen erre építeni! Ha segít akkor meg örültem :)
Sennás 547761 2013. december 11. 20:29
Válasz erre
Kép1350
Kép1350

Ha bent van 2mm az olyan 7cm az még elfér?
De lehet az ügyes Német katonák lereszelték:)
Sennás 547757 2013. december 11. 20:14
Válasz erre
romsitsa 547755 2013. december 11. 19:52
Válasz erre
Nem hinném, hogy összelapul egy páncéltörő lövedék hegye.

Üdv

Á
Sennás 547751 2013. december 11. 18:48
Válasz erre
Névtelen
Névtelen

Viszonylag "mélyen" vannak azok.
Sennás 547750 2013. december 11. 18:45
Válasz erre
Elméletileg nem.A hegye úgy is teljesen összelapult. Azért tettem középre:)Így is 2/3 kilóg a lövedéknek.
romsitsa 547749 2013. december 11. 18:36
Válasz erre
A lövedék vége nem zavarja a löveg helyretoló munkahengereit?

Üdv

Á
Sennás 547748 2013. december 11. 18:18
Válasz erre
találat
találat

Erre emlékeztem.Ez vajon utólag tették oda vagy az tényleg beágyazódott?
Sennás 547739 2013. december 11. 17:12
Válasz erre
Kép1347
Kép1347
Kép1348
Kép1348

Csak bepróbálkozom vele.StuG III lövegpajzsba bekapott lövedék.Messziről,lelassult és már nem ütötte át az acélt.Ennek örömére a katonák "megjelölték"egy szerencse hozó patkóval.
PeKo Publishing 547639 2013. december 10. 12:09
Válasz erre
Annyira nem volt ritka, hogy 1945-ben a Daimler-Benz gyártotta példányokon már gyári felszereltség volt a torony oldalpáncélzatának a hátsó felén a tartó.
glitter 547615 2013. december 9. 20:48
Válasz erre
vincus80 547613 2013. december 9. 20:17
Válasz erre
vincus80 547610 2013. december 9. 20:09
Válasz erre
gaben21 547608 2013. december 9. 19:40
Válasz erre
Nem ritka. Bevett "szokás" volt. Sok képet találsz róla csak googlizd meg. :-)
glitter 547600 2013. december 9. 18:24
Válasz erre
Szia Vince! Köszönöm! Esetleg nincsenek hasonló képeid? Üdv.
vincus80 547592 2013. december 9. 16:07
Válasz erre
Szia Endre!

Nem, nem olyan ritka. Ha jól emlékszem, inkább a későbbi időszakban fordult elő többször, láttam már több képet hasonló toronyról.
Üdv:
v
glitter 547587 2013. december 9. 14:49
Válasz erre
ARCHÍV KÉPEK (59)
ARCHÍV KÉPEK (59

Üdv. Érdeklődnék, hogy a pót-görgők ilyen tárolása egyedi módszer volt ebben az esetben, vagy gyakrabban is előfordult?
robiOne 547412 2013. december 5. 22:36
Válasz erre
robiOne 547411 2013. december 5. 22:35
Válasz erre
Gyönyörűek :)
vincus80 547404 2013. december 5. 20:28
Válasz erre
jajajaaa! eléggé felületesen néztem, sorry :) azt hittem 250-es, a másik meg 251-es. de ha mindkettő 250-es, akkor azért elég nagy a különbség...hossza elvileg 4,77m, vagyis 1/72ben 6,625 cm, míg 1/76ban 6,27 cm-nek kéne lennie. így kép alapján nagyobb a különbség. mindenesetre érdekes.
Üdv:
V
glitter 547096 2013. december 1. 20:43
Válasz erre
romsitsa 547077 2013. december 1. 18:09
Válasz erre
Hali,

A korai és a késöbbi 250-es alváza azonos, a felépitmény változott.
ha a kerekek kiosztása stimmel akkor jó a méretarány. Ha nem, akkor nem.

Á
glitter 547057 2013. december 1. 14:47
Válasz erre
SD KFZ 250-1
SD KFZ 250-1
SD KFZ 250-3 (2)
SD KFZ 250-3 (2

Szia Vince! Köszönöm szépen, de becsapós az általam küldött második kép: a sok álcalomb és az első járműre fókuszált képélesség miatt nem látszik, hogy a hátsó jármű is egy 250-es4 Egy 250/3-as, parancsnoki változat, míg az első egy 250/1-es...szerinted így is stimmel a méret? Láttam, hogy neked is van egy szép 250-esed, üdv!
vincus80 547054 2013. december 1. 13:55
Válasz erre
sdkfz 250-251_01
sdkfz 250-251_01
sdkfz 250-251_02
sdkfz 250-251_02

Szia Endre!

Viszonylag nagy különbség van a két típus között méretileg.
Remélem, a képek segítenek:
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266.