/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.
Kilmister 522616 2013. január 20. 16:00
Válasz erre
Sziasztok!
Most én kérnék segítséget a hozzáértőktől! :) A kérdésem az, hogy a korai L/48 csőszájfékes löveggel ellátott Jagdpanzer IV-es csak zimmerites, és csak gumírozott visszafutó görgős lehetett? Vagy lehetett zimmerit nélküli, és fém görgős is?
Köszi a figyelmet, üdv.
Dodó 522604 2013. január 20. 14:11
Válasz erre
Sziasztok!
tank
A D-A verziókat én igy ismerem, persze lehet, hogy tévesen.
Kilmister
Igazad van az A mind zimmeritezve volt. Sajnos pár rossz minöségü képett be néztem.
Üdv! Dodó
Kilmister 522585 2013. január 20. 11:59
Válasz erre
Hali,
tudtommal az összes "A" zimmeritezve volt. A korai "D" és az 1944 szeptemberétől gyártott "G" változatokon nem volt zimmerit. Viszont korai ,és késői "A" változatok témában nem tudok segíteni...
Üdv
tank 522580 2013. január 20. 11:25
Válasz erre
Na hello!tudtommal amit bejelöltél az a panther D és A közötti külömbségek!de sorry ha tévedek!
Dodó 522496 2013. január 19. 11:45
Válasz erre
Panther D
Panther D
Panther A korai
Panther A korai
Panther A kései
Panther A kései

Szia!
A lényeges külömbséget jelöltem neked. A Tamya kései verzió. Tudomásom szerint azokon kockás zimmerit volt, vagy nem volt rajta.
Üdv! Dodó
atu71 522481 2013. január 19. 06:47
Válasz erre
Hali!
A neten szinte minden fenn van,csak keresni kell.
tank 522452 2013. január 18. 20:55
Válasz erre
hello!Ufi.a helyzet a köv:én úgy tudom hogy a sok kipuffogós a korai a 2 kipuffogós a kései.a zimmerit pedig attól függ melyik vasat akarod csinálni.a képről meglátod.amúgy mindkettő helyénvaló.amúgy van még külömbség a korai meg késői között de nekem hirtelen ez jutott eszembe
Ufi 522431 2013. január 18. 18:07
Válasz erre
Helló!
Megint zargatlak Titeket, de hiába tudatlan vagyok.Kérdésem, hogy a Tamiya Panther sd.kfz171 Ausf A makettje korai vagy kései verzió? Szabad e zimmeritezni. Ha igen akkor melyik mintával? A kockás vagy a sűrű vonalkás mintát alkalmazták ezen a típuson?
Türelmeteket köszönöm!
romsitsa 522182 2013. január 16. 16:03
Válasz erre
Szia,

azok voltak a pajzsgenerátorok.

Viccet félretéve, ha jól tudom, akkor a motor levegőbeömlőjét/hűtőjét takarták.

ad
Ufi 522169 2013. január 16. 13:59
Válasz erre
Sziasztok az a kérdésem, hogy a Revell Kommandowagenjén, elől és oldalt azok a kis kerek "bigyók", eredetileg milyen célt szolgáltak?
Köszönöm!
gaben21 522082 2013. január 15. 18:46
Válasz erre
Kép0441t
Kép0441t
Kép0447p
Kép0447p
Kép0456s
Kép0456s
Kép659
Kép659
Kép669
Kép669
Kép0836
Kép0836
Kép0839
Kép0839

Helló.Én kb 1 éve építettem egy Tamiya Wirbelwindet amit zimmeriteztem. Neoflexből készítettem és a Tamiya zimmerit fésűjével készítettem.Az eduard zimmeritjét nem ismerem de szerintem a házilag könnyebb,olcsóbb és szebb lesz.Én mostanában nem vagyok kibékülve az eduard maratásokkal.Nekem akkor ilyenre sikerült. A neoflexet több méretre vágott műanyaglappal hordtam fel majd a "elfésültem". Arra figyelj,hogy a neoflex gyorsan bebőrösödik így egy-két csepp szintetikus hígítóval kell hígítanod. Ha vén még kérdésed akkor kérdezz bátran.

üdv:G
lgz1904 522074 2013. január 15. 17:38
Válasz erre
Sziasztok!
Segítsen nekem valaki:
Egy Wirbelwindet zimmeritezek.
Sok képet megnéztem, átnéztem Nuts & Bolts könyvet is.
Illetve nézegettem az eduard maratást.
Kérdésem: nem túlzás a maratáson való zimmerit?
Nem ezt használnám, hanem neoflexet.
Köszönöm a segítséget előre is.
Gábor
Commissar 521546 2013. január 11. 15:02
Válasz erre
Attól tartok, igen. Árnyalatokkal és koszolással tudod csak megoldani, hogy ne legyen egysíkú, vagy pl egy tankra terített zászlóval, figurákkal, esetleg a pőrekocsi deszkáinak a színével, fékbakokkal, valamivel, ami elvonja a szemet az alapszínről.
Ufi 521515 2013. január 11. 09:40
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat!Szóval akkor felejtsem el a 41-es változatnál a terepszint?
Csupán csak azért szerettem volna terpszínűre mert vasutikocsira tenném ami eleve szürke és így nagyon egybe olvadna.
Üdv!
Commissar 521511 2013. január 11. 08:00
Válasz erre
Üdv!
A sima szükre volt a jellemző az európai hadszintéren. Amikor az Ausf. D gyártásba került '39 őszén, akkor határoztak úgy, hogy megszűntetik a szürke+barna kombinácót, '41-re már csak elvétve lehetett az erősen fogyóeszköz harckocsikon.
Kicsi 521471 2013. január 10. 17:48
Válasz erre
Helló!

szürke alap, barna mintával.

Gábor
Ufi 521468 2013. január 10. 17:10
Válasz erre
sziasztok!
Már megint én zaklatlak benneteket a tudatlanságom miatt.Kérdésem, hogy a klasszikus Tamiya Pz.IV-es AufsD-t 1941-ben festhették e már terepszínűre, vagy csak a klasszikus szürkére?
Köszönettel!
Számvéber 521409 2013. január 9. 15:41
Válasz erre
Kedves Mindenki!

A HM HIM „Hadtörténelmi Délutánok” sorozata 2013. január 26-án, szombaton 13 óra 30 perckor folytatódik a HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum (1014 - Budapest, Kapisztrán tér 2-4.) II. emeleti Dísztermében.

Ezúttal jómagam tartok előadást „Páncélosok és páncélelhárítás a magyar 2. hadsereg sávjában 1943 januárjában” címmel. (Az előadás nem egyezik meg a 2013. január 15-én, illetve 2013. február 6-án rendezendő különféle konferenciákon általam tartandó összefoglalókkal, mivel azoknál sokkal részletesebb és hosszabb lesz!) Az előadást a szokásos fórumrész követi.

A műhelyvita-részben Kiss László tart kutatási beszámolót „A Jean Bart csatahajó 1914-es megtorpedózása - legenda és valóság” címmel.

A belépés továbbra is díjtalan!

Mindenkit sok szeretettel várunk!

Üdvözlettel:
Számvéber Norbert
romsitsa 521395 2013. január 9. 14:08
Válasz erre
Sennás 521394 2013. január 9. 13:49
Válasz erre
Szia papgyuri!Köszi csak az a baj StugIII szeretnék.Szép ez is de a hármas jobb lenne.
papgyuri 521393 2013. január 9. 13:25
Válasz erre
Szia Sennás!
A cserebere rovatban Giruna árul egy Italeri StuG IV-est!
Üdv,
ponty 521375 2013. január 8. 22:54
Válasz erre
Rendelkezik valaki az sd.kfz. 250 váltóművéről közeli fotókkal, de még inkább a méreteiről adattal? Mert a készletemből hiányzik szóval szkreccselek egyet. Közben én is keresek a neten.
Freddy 521332 2013. január 8. 18:38
Válasz erre
Felhasználtam, sőt, én is igyekszem spájzolni a készletből, mert van pár kardos projekt tervben (a lóról nem is beszélve). De sok helyen árulják, és nem drága.
Sennás 521327 2013. január 8. 18:17
Válasz erre
Szia Freddy!Esetleg neked ez meg is van?Ha nem használtad fel a kardot megvenném:)!
atu71 521305 2013. január 8. 15:51
Válasz erre
Freddy 521290 2013. január 8. 12:48
Válasz erre
Az ICM 1870-es porosz-francia háborús porosz dobozában a német tisztnek van kardja.
SSZABI 520890 2013. január 4. 19:54
Válasz erre
Üdv!

Királytigrist lehet szállítani kisteherautóban is, legalábbis a Távol-Keleten megoldották :)

www.youtube.com/watch
Dodó 520889 2013. január 4. 19:48
Válasz erre
c89ddc99c727b156b89f0c0ea4b4d80a
c89ddc99c727b156b89f...
ssym
ssym

Szia!
Ez már a 6. tengelyes SSyms 80tonnás.
Ezért irtam, hogy kicsontozták a Tigrist ha birta az SSy.
Üdv! Dodó
Sennás 520879 2013. január 4. 19:02
Válasz erre
Köszönet papgyuri!Jó ezeket tudni.Piszok drágák a Dragonok de ez így pont jó.Megpróbálok szerezni 1 Stugot.Köszi!
vincus80 520873 2013. január 4. 18:25
Válasz erre
pőrekocsi_2
pőrekocsi_2

Na Tigrisek esetén nekem ez a képem van.
vincus80 520872 2013. január 4. 18:23
Válasz erre
Na belekavarodtam már én is :D:D
Valóban, azon a képen 4 tengelyes van...így jobban átnézegetve, ezer bocs a hülyeségekért :)
Dodó 520870 2013. január 4. 18:04
Válasz erre
tigeraufssy
tigeraufssy
3-560x420
3-560x420
TUPA_35_Railway_photo_03
TUPA_35_Railway_phot...
TUPA_35_Railway_photo_07
TUPA_35_Railway_phot...

Szia!
Tudomásom szerint az SSy 50tonnát bírt.
Nem tudom, hogy a Tigrist mennyire csontozták ki.
Üdv! Dodó
Elnar 520856 2013. január 4. 17:20
Válasz erre
A 4 tengelyes SSyl típus (ami nem pont ez, de kategóriában ugyanaz) a gugli szerint 60(50) tonnát bírt. Így reális rajtuk a Párduc.
TAMÁS78 520850 2013. január 4. 16:52
Válasz erre
Elnarnak lesz igaza, egyértelműen négytengelyesek.
vincus80 520849 2013. január 4. 16:49
Válasz erre
Igen, 2-esnek tűnik.
Érdekes. Valahol (tán egy régi Modell és Makett-ben) volt ez a pőrekocsi, ott volt egy kis típusismertetés is, és nekem huszon-valamennyi tonnásnak rémlik. De lehet, hogy az a 2 tengelyes, a 4-es meg lehet negyven-valamennyi, akkor meg Párduc alá jó lehetett.

Viszont a kép akkor is érdekes, hogy 2 tengelyesen vannak a 45t-ás "dögök"...
Elnar 520839 2013. január 4. 15:57
Válasz erre
A MÁV vontatójármű album szerint a 2 tengelyű Lc is 21 tonnás volt.
Elnar 520835 2013. január 4. 15:38
Válasz erre
iikk 520832 2013. január 4. 15:24
Válasz erre
Üdv!

Itt ha jól látom 2 tengelyes van a párduc alatt.

www.google.hu/imgres
vincus80 520831 2013. január 4. 15:13
Válasz erre
Szia!

Ez inkább kisebbekhez. Nem tudom pontosan, de 2X t a teherbírása talán...kb Pz IV-ig okés. A nagyokhoz 6 tengelyes pőrekocsi volt.

Üdv:
V
Ufi 520830 2013. január 4. 15:09
Válasz erre
6069
6069

Sziasztok!
Azlenne a kérdésem, hogy ez a pőrekocsi elbírt e nehéz tankokat is mint pl. Panther, KigTiger stb. , vagy csak könnyebbeket?
Köszönöm!
papgyuri 520789 2013. január 3. 23:57
Válasz erre
Az első dobozban egy Italeri, a másodikban egy Dragon makett lapul. A Zvezda gyárthatta ezeknek a gyártóknak a makettjeit, de csak a FÁK államok területén forgalmazhatta őket. Ennek ellenére sokat leht látni-vásárolni belőle itt-ott Európában. Tuti jó választás, különösen az ex-Dragon cuccok. Még a királytigrist is kiadták!
Üdv,
Sennás 520731 2013. január 3. 18:12
Válasz erre
3568
3568
zve3549
zve3549

Sziasztok.Ezeket a Zvezda StugVI-III látta már valaki boltban.Lehet nálunk kapni?
romsitsa 520702 2013. január 3. 16:43
Válasz erre
Rad 520688 2013. január 3. 15:47
Válasz erre
Sziasztok!

Névnapomra kaptam egy Jagdpanther kitet. Hogy végre valósághű makettet hozzak létre aminek van valóságalapja segítséget szeretnék kérni hogy hol tudnék rákeresni konkrét egységekre? (egészen pontosan 301,302,303) Ezek a megépíthető egységek csak nem ismerem a történetüket. A segítséget előre is köszönöm!
Ufi 520670 2013. január 3. 14:49
Válasz erre

Sziasztok!
Ez nem éppen harcjármű, de ahhoz szeretném ezeket a figurákat tenni a diorámába.Akérdésem, hogy a képen sötétebb a katonák inge.Avalóságban is így volt e?
Köszönöm!
ponty 520589 2013. január 2. 21:54
Válasz erre
Kedves Kamovos!

Nagyon köszönöm a linkeket! Ez az az Eduard készlet amiről beszéltem tulajdonképpen ez hozott engemet zavarba, ugyanis ezzel a készlettel van feljavítva ahol azt mondják, hogy hibás (kivéve egy helyet ahol fröccsöntött az az alkatrész). A többi helyen dobozból építve találjuk meg, vagy a szekrényt meghagyva csak azt a lőszeres "polcot" építették bele. Én ezen az utolsó megoldáson dilemmázok, ha már annyi helyen ezt találtam (pedig sokat végignéztem), vagy pedig meg veszem azt a maratás készletet, és ezen filózok mivel 11.-ig kell ezt eldönteni, és ezért kérem a tanácsotokat. A második linket pedig nagyon köszönöm azokat eddig csak kicsiben levágva találtam meg jó lesz a további archív gyűjteménybe. A másik megoldás, hogy megépítem a sima géppuskás változatot a készletből, de most már ragaszkodom ehhez. Azt majd máskor a többivel együtt.
Elnar 520576 2013. január 2. 20:51
Válasz erre
Kamovos 520570 2013. január 2. 20:18
Válasz erre
Szia ponty!

Bár ez nem az a változat de a vezető munkahelye jól látható, és a kérdéses lőszeres szekrényt is mutatja.

www.strategie.net.pl/viewtopic.php

Üdv: kamovos
Még nézelődök Google barátomnál.
Kamovos 520569 2013. január 2. 20:12
Válasz erre
Szia ponty!

Találtam neked egy ilyent:

www.militarymodelling.com/forums/postings.asp

én nem értek belőle semmit ugyan, de mintha ezt keresnéd.

Üdv: kamovos
romsitsa 520544 2013. január 2. 18:10
Válasz erre
Szervusz,

látom sokadjára futsz neki a kérdésnek.
A hallgatás valószínűsíthető oka, hogy a feltételezéseken kívül nincs semmi információ arról, hogy hogyan nézhetett ki a 250/8 belső tere.

3 vagy 4 személy (1 vezető, 1 töltőkezelő, 1 irányzó/parancsnok, ?) kezelte

elképzelhető, hogy a rádiós eredeti pozíciójában lőszert tároltak, mert a kitekintő le van fedve
ha ez igaz, akkor a rádió valahová máshova került át

A Sdkfz 233 234/3 és 251/9-ből kiindulva (ha elfogadjuk, hogy hasonlított egymásra a belső terük)a töltőkezelő és irányzó talán egy-egy felhajtható széken ült hogy helyet spóroljanak és a megszokott pad nincs a járműben.

Üdv

ad
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.