/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.
ponty 473241 2012. június 18. 18:19
Válasz erre
De lehet, hogy csak majd a féllánctalpashoz adott kis kannákba töltenek majd, de ha már ott vannak tankoljanak meg rendesen.
ponty 473240 2012. június 18. 18:18
Válasz erre
Az lenne a helyzet, hogy egy állásba lekanyarodott az útról egy féllánctalpas, hogy megbeszéljenek pár dolgot, addig pedig üzemanyagot is vételeznek. Az állásban mellettük ott a tüzérség, amiből a diorámán, egy 21 cm mörser 18 látszik majd, néhány tüzérségi kellékkel. Tulajdonképpen a páncélos hadtest ( mert ezalatt az úton egy marder III robog el)vonul el a \"bázis mellett\".
Kamovos 473239 2012. június 18. 18:02
Válasz erre
Szia romsitsa!

Köszi a választ!
Már szét néztem az oldalát mindenhol. :)

Üdv: Kamovos
Kamovos 473238 2012. június 18. 18:00
Válasz erre
Szia ponty!

Áááá.
Értem!
Nem tudom miért gondoltam M4A1 féllánctalpasra. :(

Így azért más a történet, mert a Németek azért adtak magukra ilyen téren is!
Ebben az esetben lehet, hogy a gumicső a ritkább esetek közé tartozik, és a szivattyús megoldás az élethűbb.

Lehetne még tuningolni egy Airfix vagy Esci Opel Blitz teherautóval, amin hordók, és kannák is vannak.

No persze attól függ mit kívánsz megjeleníteni, és mennyiből.

Mert ugye, ha csak egy jármű, és egy figura van rajta akkor az a hadtápra várva kategória.

Ha a Blitz is ott van akkor pedig, megjött a segítség kategória. :)

lehetőség van bőven, csak legyen miből megvalósítani.

Üdv: kamovos
romsitsa 473237 2012. június 18. 17:31
Válasz erre
Szia,

az utasterében (küzdőtér) volt két doboz, a tetején egy-egy koronggal, az a tank.

Üdv

ad
ponty 473236 2012. június 18. 15:56
Válasz erre
De szerintem a motornál, mint a régi csajkákon.
ponty 473235 2012. június 18. 15:55
Válasz erre
Nem tudom énn egy sd.kfz. 250-nél fogom ezt a jelenetet eljátszani.
Kamovos 473234 2012. június 18. 15:45
Válasz erre
Szia ponty!

Szerintem maradjál a gumi csőnél.
Az az életszerűség mellet, némi iróniát is ad a diorámának.
Akár csak a \"Kelly hősei\" című filmben amikor lelökték a platóról a sárba az üzemanyagos hordót, és dobtak neki egy gumicsövet.

Amúgy, hol kell az M4-es féllánctalpasba az üzemanyagot betölteni?
Merre található rajta a feltöltő nyílás, hol az üzemanyag tankja?

Üdv: kamovos
Kamovos 473233 2012. június 18. 15:40
Válasz erre
Szia romsitsa!

Kiegészíteném eggyel.
Hordóból vödörbe onnan szűrővel ellátott tölcsérrel a tartályba.
Nekünk lapos mérőedényünk volt, számtalanszor kellet használnom olaj feltöltésnél.

Üdv: kamovos
ponty 473232 2012. június 18. 15:32
Válasz erre
no ez kemény lesz de megpróbálom
romsitsa 473231 2012. június 18. 15:14
Válasz erre
allweiler
allweiler
fass_04
fass_04
dsc01627
dsc01627

Szervusz,

ahogyan a többiek már megírták, harckocsik feltöltésére az alábbi kombókat láttam:
kannából tankba
hordóból kéziszivattyúval tankba
hordóból szivattyúval kannába, onnan tankba
tartálykocsiból tankba

Az első két kép a nagy Allweiler pumpa (körkörösen mozog a kar, mint egy kurbli) a harmadik a kisebb kivitel (le-fel mozog a kar).
Üdv

ad
ponty 473230 2012. június 18. 15:12
Válasz erre
Köszönöm a felajánlást de 1/72 méretű lesz, szóval majd magam legyártom.
vfrtom 473229 2012. június 18. 13:33
Válasz erre
Szerintem kéziszivattyúval. Nem tudom, hogy emelnék meg a 200-250 literes hordót , hogy csak csővel töltsék. Meg egy kéziszivattyú nem egy akkora dolog , hogy ne legyen minden harcjárműben. Menet közben meg inkább ellátó kocsiról kaptak ott meg volt szivattyú. Harcérintkezésben meg nem tankoltak hanem ott hagyták.
lacipapa 473228 2012. június 18. 13:05
Válasz erre
Szia ponty!
Milyen méretarányú lesz?
1:35-ös kézi \"heketyelő\" szivattyúval és egy német hordóval meg tudnám támogatni az ötleted (csak úgy bajtársilag!).
Laci
atu71 473227 2012. június 18. 12:31
Válasz erre
hali!
Koszi,ezek szerint folytatom a \'\'kicsi panzert\'\':-)))
ponty 473226 2012. június 18. 12:24
Válasz erre
Köszi ennek utánanézek, de lehet, hogy marad a csöves megoldás.
Kamovos 473225 2012. június 18. 11:43
Válasz erre
Szia ponty!

Teljesen valószerű, mert menet közben, többnyire így volt!
Ugyan ez egy telephelyen, műszaki pihenő helyen, már lehetett a hordóba dugott kézi szivattyúval is.
Ha volt.

Üdv: kamovos
Lásd: Kelly hősei
ponty 473224 2012. június 18. 11:01
Válasz erre
A járművekbe hogyan töltötték az üzemanyagot a hordókból? A diorámámon szeretném ezt úgy ábrázolni, hogy egy gumicsővel fogják megoldani( tehát a kamerád ott áll a csővel a kezében a hordó és a féllánctalpas mellett) . Ez mennyire életszerű, és valósághű?
romsitsa 473223 2012. június 18. 09:05
Válasz erre
Szia,

vagy el van lapítva a rúd és abba fúrtak egy lyukat, vagy egy akkora karika van hajtva a végére ami át lehetett tolni a zárak fülén.
A fenti módszerekkel kiképzett lyukba dugták a lakatot.

Üdv

ad
atu71 473222 2012. június 17. 18:38
Válasz erre
K
K

Hali!
Urak,az lenne a kerdesem hogy a jelolt reszen mikeppen lakatoltak le a zaro rudat? Nem tudom kinezni,es ra jonni sem ,mivel az egyik iranybol betoltak, de a rogzito fulek kicsik ahhoz hogy a rudon egy olyan hasonlo utkozo legyen mint a masik felen.
A valaszokat elore is koszonom.
olizsoli 473221 2012. június 16. 22:51
Válasz erre
Szia! 
Megint tanultam valamit!
Köszönöm!
Üdv!
bigboy 473220 2012. június 15. 21:51
Válasz erre
1924-39 évig működő cseh motorkerékpár gyár.Üdv bigboy
bigboy 473219 2012. június 15. 21:47
Válasz erre
Üdv ,az egy Böhmerland motorkerékpár.Üdv bigboy
olizsoli 473218 2012. június 15. 21:03
Válasz erre
EZ MI EZ
EZ MI EZ

Sziasztok!
Ilyet sem láttam még!
romsitsa 473217 2012. június 11. 19:52
Válasz erre
Szervusz,

ezzel a perspektívával igazad lesz, benéztem úgy látom :)

Üdv

ad
Elnar 473216 2012. június 11. 19:34
Válasz erre
0000021 -
0000021
41M Turán II - 1H-083 - 3211 - rajz+
41M Turán II - 1H-...

Üdv!

Átnéztem az összes képem és szerintem nincs változás. Én mindenhol 10 csavart látok.
Az eltérő szám abból adódhat, hogy a jobbról 9. a kitekintő motor burkolatának sarkánál van, míg 10. fölötte. A rajzok (ebben is) hibásak. Az a színes perspektívikus, amit mellékeltem, mutatja a pontos elhelyezkedést.
Balról fotózva, szinte mindig csak 8 db látszik, míg jobbról 9 db. Mind a 10 db csak jobb fentről készült képeken tűnik elő.
romsitsa 473215 2012. június 11. 18:53
Válasz erre
Módosítanám, a csavarok száma és az orrlemez kivitele mégsem függ egymástól(össze-vissza vannak).

Üdv

ad
romsitsa 473214 2012. június 11. 18:51
Válasz erre
6
6

Csavar és szegecs vegyesen.
Ezen a képen jól látszik a különbség.

Üdv

ad
Murmuc 473213 2012. június 11. 17:02
Válasz erre
Üdv Romsitsa!
Csak egy kérdés a Turan csavarokkal kapcsolatban.
Én eddig úgy tudtam azok acélszegecsek, melyeket izzított formában kovácsoltak.
Ezt alkalmazták a hidak építésénél is.
Rosszul tudom?
romsitsa 473212 2012. június 11. 16:13
Válasz erre
1283727_24251_521
1283727_24251_521
Heavy-Turnwith75mmshortgun
Heavy-...
40m_tu30
40m_tu30

Szia Elnar,

a két típusú Turán orrlemez okfejtésedhez még annyi adalékot találtam, hogy a homloklemez csavarozása is változott, a sima orrúak homloklemezét általában 9-10 csavar tartotta a géppuska felett míg a csavarozott orrúaknál 8 csavar.
Persze eddig találtam egy kivételt is.

Üdv

ad
ponty 473211 2012. június 9. 20:49
Válasz erre
Már megoldottam, egy bojlifúróval.
vlevi 473210 2012. június 9. 18:41
Válasz erre
Kézi fúróval mindenképpen. Először a legkisebbel, ami van otthon, (én pl. 0.3-al kezdeném) és utána növelgesd az átmérőt. Bár 1/72-höz nem kell sokat növelgetni...
És nem fontos az egész csövet végigfúrni, elég lesz oda néhány mm is.
Kilmister 473209 2012. június 9. 15:10
Válasz erre
Szia, ha van megfelelő méretű fúród szerintem kézzel csináld. Óvatosan, nehogy ferdén fúrd fel. Ha befogod satuba el deformálódhat a cső. Üdv.
ponty 473208 2012. június 9. 12:38
Válasz erre
Sziasztok, épp egy Marder III-ast építek, és azt szeretném megkérdezni, hogy az 1/72 méretarányú PAK 40 csövét hogyan nyissam meg? Tehát fogjam be valami kicsi satuba és fúróval, vagy a fúrót kézzel használva is meg tudom nyitni. ( Az anyaga az a narancssárga műanyag, amit az Iteleri használ.)
TAMÁS78 473207 2012. június 4. 19:51
Válasz erre
Tudtommal az első 234-esek \'43 végén (talán decemberben?) jöttek ki a gyárból, ekkor már bőven a Dunkelgelb volt az alapszín. Szóval szerintem nem.

Bár kering sok állítás arról, hogy a háború vége felé mindenféle festéket elővakartak és felhasználtak, ezek egy jó része viszont - szerintem - valószínűtlen és erőltetett.
zalan99 473206 2012. június 4. 19:41
Válasz erre
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni hogy az Sd.kfz.234/1-es makettem kaphat-e péncélszürke festést vagy nem,mert az interneten eltérő adatokat találtam?
Előre is köszönöm!
Üdv:Zalán
tyimosenko 473205 2012. június 2. 23:32
Válasz erre
Innen lophatták az ötletet a szovjetek a bádogmoszkvicshoz.
olizsoli 473204 2012. június 2. 17:18
Válasz erre
kübelke
kübelke

A kicsi és a nagy
atu71 473203 2012. május 31. 06:05
Válasz erre
Hali!
Igen,ezert is keltette fel az erdeklodesem,igaz en egy masik filmben lattam.
Elnar 473202 2012. május 30. 23:35
Válasz erre
Sőt, volt nevük is.
A honvéd mögött a Lehel, míg egy elsütéskori képen (kikockázva) a Csaba név látható.
atu71 473201 2012. május 29. 17:22
Válasz erre
romsitsa 473200 2012. május 29. 15:49
Válasz erre
Szervusz,

ránézésre Flak 36 és 37.
filmhiradok.nava.hu/
1944. november
Magyarok Világhíradója 1082.

Üdv

ad
Giruna 473199 2012. május 29. 12:31
Válasz erre
Nekem ennyi információt sikerült szereznem a légvédelmi T-34-ről:
"T-34-es alvázára készült átalakítás, egy 4 csövű 20mm-es légvédelmi löveget(Flakvierling 38) szereltek rá,melyhez egy pajzsot készítettek a helyszínen egy sérült féllánctalpas páncélzatából.
Ez a jármű a Schwere Heeres Panzerjaeger Abteilung 653-ban szolgált, a Keleti Fronton 1944 elején és közepén.
"

makettinfo.hu/index.php
romsitsa 473198 2012. május 29. 11:51
Válasz erre
A párduc fényképére vágta valaki rá a T-34 tornyának képét, így készült "Flakpanther".
A légvédelmi T-34 tornya talán sdkfz 251 páncéllemezekből készült.

Üdv

ad
Kamovos 473197 2012. május 29. 09:30
Válasz erre
100_3282
100_3282

Úúúú
Az első képet benéztem! :(
Bocsi!
Ez a helyes választás.
Kamovos 473196 2012. május 29. 09:27
Válasz erre
100_3382
100_3382
100_3283
100_3283
100_3284
100_3284
100_3285
100_3285

Szia Amon!

Nekem 1/72-ben a MW-től van meg a T-34 átalakítás sorozata.
Mert, hogy volt a T-34-nek több átalakított változat is.

Flak 38, NVA Type 63, 88mm-es, Katyusa, hirtelen több nem jut most eszembe, de volt még az tuti.

Üdv: kamovos
Amon 473195 2012. május 29. 09:09
Válasz erre
Valahogy így!

Még a Dragon/cyberhobby is kiadta 1/35-ben.
Kamovos 473194 2012. május 29. 09:04
Válasz erre
Szia romsitsa!

Szerintem a T-34 tornyából nem használtak fel semmit.
Hanem kompletten feltették a légvédelmi ágyút, a lefedett toronynyílásra.

Üdv: kamovos
atu71 473193 2012. május 28. 16:38
Válasz erre
Tisztelt Szamveber ur!
Azzal a kerdessel fordulnak onhoz,mint a tema szakertoje hogy,a budapesti es a budapest koruli vedekezo harcokban a hovedseg milyen tipusu Flak 88-assal voltak felszerelve?
Persze a valaszokat mindenkinek megkoszonom.
TAMÁS78 473192 2012. május 23. 20:04
Válasz erre
Tényleg. Megint csak néztem, de nem láttam.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.