/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266.
romsitsa 473231 2012. június 18. 15:14
Válasz erre
allweiler
allweiler
fass_04
fass_04
dsc01627
dsc01627

Szervusz,

ahogyan a többiek már megírták, harckocsik feltöltésére az alábbi kombókat láttam:
kannából tankba
hordóból kéziszivattyúval tankba
hordóból szivattyúval kannába, onnan tankba
tartálykocsiból tankba

Az első két kép a nagy Allweiler pumpa (körkörösen mozog a kar, mint egy kurbli) a harmadik a kisebb kivitel (le-fel mozog a kar).
Üdv

ad
ponty 473230 2012. június 18. 15:12
Válasz erre
Köszönöm a felajánlást de 1/72 méretű lesz, szóval majd magam legyártom.
vfrtom 473229 2012. június 18. 13:33
Válasz erre
Szerintem kéziszivattyúval. Nem tudom, hogy emelnék meg a 200-250 literes hordót , hogy csak csővel töltsék. Meg egy kéziszivattyú nem egy akkora dolog , hogy ne legyen minden harcjárműben. Menet közben meg inkább ellátó kocsiról kaptak ott meg volt szivattyú. Harcérintkezésben meg nem tankoltak hanem ott hagyták.
lacipapa 473228 2012. június 18. 13:05
Válasz erre
Szia ponty!
Milyen méretarányú lesz?
1:35-ös kézi \"heketyelő\" szivattyúval és egy német hordóval meg tudnám támogatni az ötleted (csak úgy bajtársilag!).
Laci
atu71 473227 2012. június 18. 12:31
Válasz erre
hali!
Koszi,ezek szerint folytatom a \'\'kicsi panzert\'\':-)))
ponty 473226 2012. június 18. 12:24
Válasz erre
Köszi ennek utánanézek, de lehet, hogy marad a csöves megoldás.
Kamovos 473225 2012. június 18. 11:43
Válasz erre
Szia ponty!

Teljesen valószerű, mert menet közben, többnyire így volt!
Ugyan ez egy telephelyen, műszaki pihenő helyen, már lehetett a hordóba dugott kézi szivattyúval is.
Ha volt.

Üdv: kamovos
Lásd: Kelly hősei
ponty 473224 2012. június 18. 11:01
Válasz erre
A járművekbe hogyan töltötték az üzemanyagot a hordókból? A diorámámon szeretném ezt úgy ábrázolni, hogy egy gumicsővel fogják megoldani( tehát a kamerád ott áll a csővel a kezében a hordó és a féllánctalpas mellett) . Ez mennyire életszerű, és valósághű?
romsitsa 473223 2012. június 18. 09:05
Válasz erre
Szia,

vagy el van lapítva a rúd és abba fúrtak egy lyukat, vagy egy akkora karika van hajtva a végére ami át lehetett tolni a zárak fülén.
A fenti módszerekkel kiképzett lyukba dugták a lakatot.

Üdv

ad
atu71 473222 2012. június 17. 18:38
Válasz erre
K
K

Hali!
Urak,az lenne a kerdesem hogy a jelolt reszen mikeppen lakatoltak le a zaro rudat? Nem tudom kinezni,es ra jonni sem ,mivel az egyik iranybol betoltak, de a rogzito fulek kicsik ahhoz hogy a rudon egy olyan hasonlo utkozo legyen mint a masik felen.
A valaszokat elore is koszonom.
olizsoli 473221 2012. június 16. 22:51
Válasz erre
Szia! 
Megint tanultam valamit!
Köszönöm!
Üdv!
bigboy 473220 2012. június 15. 21:51
Válasz erre
1924-39 évig működő cseh motorkerékpár gyár.Üdv bigboy
bigboy 473219 2012. június 15. 21:47
Válasz erre
Üdv ,az egy Böhmerland motorkerékpár.Üdv bigboy
olizsoli 473218 2012. június 15. 21:03
Válasz erre
EZ MI EZ
EZ MI EZ

Sziasztok!
Ilyet sem láttam még!
romsitsa 473217 2012. június 11. 19:52
Válasz erre
Szervusz,

ezzel a perspektívával igazad lesz, benéztem úgy látom :)

Üdv

ad
Elnar 473216 2012. június 11. 19:34
Válasz erre
0000021 -
0000021
41M Turán II - 1H-083 - 3211 - rajz+
41M Turán II - 1H-...

Üdv!

Átnéztem az összes képem és szerintem nincs változás. Én mindenhol 10 csavart látok.
Az eltérő szám abból adódhat, hogy a jobbról 9. a kitekintő motor burkolatának sarkánál van, míg 10. fölötte. A rajzok (ebben is) hibásak. Az a színes perspektívikus, amit mellékeltem, mutatja a pontos elhelyezkedést.
Balról fotózva, szinte mindig csak 8 db látszik, míg jobbról 9 db. Mind a 10 db csak jobb fentről készült képeken tűnik elő.
romsitsa 473215 2012. június 11. 18:53
Válasz erre
Módosítanám, a csavarok száma és az orrlemez kivitele mégsem függ egymástól(össze-vissza vannak).

Üdv

ad
romsitsa 473214 2012. június 11. 18:51
Válasz erre
6
6

Csavar és szegecs vegyesen.
Ezen a képen jól látszik a különbség.

Üdv

ad
Murmuc 473213 2012. június 11. 17:02
Válasz erre
Üdv Romsitsa!
Csak egy kérdés a Turan csavarokkal kapcsolatban.
Én eddig úgy tudtam azok acélszegecsek, melyeket izzított formában kovácsoltak.
Ezt alkalmazták a hidak építésénél is.
Rosszul tudom?
romsitsa 473212 2012. június 11. 16:13
Válasz erre
1283727_24251_521
1283727_24251_521
Heavy-Turnwith75mmshortgun
Heavy-...
40m_tu30
40m_tu30

Szia Elnar,

a két típusú Turán orrlemez okfejtésedhez még annyi adalékot találtam, hogy a homloklemez csavarozása is változott, a sima orrúak homloklemezét általában 9-10 csavar tartotta a géppuska felett míg a csavarozott orrúaknál 8 csavar.
Persze eddig találtam egy kivételt is.

Üdv

ad
ponty 473211 2012. június 9. 20:49
Válasz erre
Már megoldottam, egy bojlifúróval.
vlevi 473210 2012. június 9. 18:41
Válasz erre
Kézi fúróval mindenképpen. Először a legkisebbel, ami van otthon, (én pl. 0.3-al kezdeném) és utána növelgesd az átmérőt. Bár 1/72-höz nem kell sokat növelgetni...
És nem fontos az egész csövet végigfúrni, elég lesz oda néhány mm is.
Kilmister 473209 2012. június 9. 15:10
Válasz erre
Szia, ha van megfelelő méretű fúród szerintem kézzel csináld. Óvatosan, nehogy ferdén fúrd fel. Ha befogod satuba el deformálódhat a cső. Üdv.
ponty 473208 2012. június 9. 12:38
Válasz erre
Sziasztok, épp egy Marder III-ast építek, és azt szeretném megkérdezni, hogy az 1/72 méretarányú PAK 40 csövét hogyan nyissam meg? Tehát fogjam be valami kicsi satuba és fúróval, vagy a fúrót kézzel használva is meg tudom nyitni. ( Az anyaga az a narancssárga műanyag, amit az Iteleri használ.)
TAMÁS78 473207 2012. június 4. 19:51
Válasz erre
Tudtommal az első 234-esek \'43 végén (talán decemberben?) jöttek ki a gyárból, ekkor már bőven a Dunkelgelb volt az alapszín. Szóval szerintem nem.

Bár kering sok állítás arról, hogy a háború vége felé mindenféle festéket elővakartak és felhasználtak, ezek egy jó része viszont - szerintem - valószínűtlen és erőltetett.
zalan99 473206 2012. június 4. 19:41
Válasz erre
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni hogy az Sd.kfz.234/1-es makettem kaphat-e péncélszürke festést vagy nem,mert az interneten eltérő adatokat találtam?
Előre is köszönöm!
Üdv:Zalán
tyimosenko 473205 2012. június 2. 23:32
Válasz erre
Innen lophatták az ötletet a szovjetek a bádogmoszkvicshoz.
olizsoli 473204 2012. június 2. 17:18
Válasz erre
kübelke
kübelke

A kicsi és a nagy
atu71 473203 2012. május 31. 06:05
Válasz erre
Hali!
Igen,ezert is keltette fel az erdeklodesem,igaz en egy masik filmben lattam.
Elnar 473202 2012. május 30. 23:35
Válasz erre
Sőt, volt nevük is.
A honvéd mögött a Lehel, míg egy elsütéskori képen (kikockázva) a Csaba név látható.
atu71 473201 2012. május 29. 17:22
Válasz erre
romsitsa 473200 2012. május 29. 15:49
Válasz erre
Szervusz,

ránézésre Flak 36 és 37.
filmhiradok.nava.hu/
1944. november
Magyarok Világhíradója 1082.

Üdv

ad
Giruna 473199 2012. május 29. 12:31
Válasz erre
Nekem ennyi információt sikerült szereznem a légvédelmi T-34-ről:
"T-34-es alvázára készült átalakítás, egy 4 csövű 20mm-es légvédelmi löveget(Flakvierling 38) szereltek rá,melyhez egy pajzsot készítettek a helyszínen egy sérült féllánctalpas páncélzatából.
Ez a jármű a Schwere Heeres Panzerjaeger Abteilung 653-ban szolgált, a Keleti Fronton 1944 elején és közepén.
"

makettinfo.hu/index.php
romsitsa 473198 2012. május 29. 11:51
Válasz erre
A párduc fényképére vágta valaki rá a T-34 tornyának képét, így készült "Flakpanther".
A légvédelmi T-34 tornya talán sdkfz 251 páncéllemezekből készült.

Üdv

ad
Kamovos 473197 2012. május 29. 09:30
Válasz erre
100_3282
100_3282

Úúúú
Az első képet benéztem! :(
Bocsi!
Ez a helyes választás.
Kamovos 473196 2012. május 29. 09:27
Válasz erre
100_3382
100_3382
100_3283
100_3283
100_3284
100_3284
100_3285
100_3285

Szia Amon!

Nekem 1/72-ben a MW-től van meg a T-34 átalakítás sorozata.
Mert, hogy volt a T-34-nek több átalakított változat is.

Flak 38, NVA Type 63, 88mm-es, Katyusa, hirtelen több nem jut most eszembe, de volt még az tuti.

Üdv: kamovos
Amon 473195 2012. május 29. 09:09
Válasz erre
Valahogy így!

Még a Dragon/cyberhobby is kiadta 1/35-ben.
Kamovos 473194 2012. május 29. 09:04
Válasz erre
Szia romsitsa!

Szerintem a T-34 tornyából nem használtak fel semmit.
Hanem kompletten feltették a légvédelmi ágyút, a lefedett toronynyílásra.

Üdv: kamovos
atu71 473193 2012. május 28. 16:38
Válasz erre
Tisztelt Szamveber ur!
Azzal a kerdessel fordulnak onhoz,mint a tema szakertoje hogy,a budapesti es a budapest koruli vedekezo harcokban a hovedseg milyen tipusu Flak 88-assal voltak felszerelve?
Persze a valaszokat mindenkinek megkoszonom.
TAMÁS78 473192 2012. május 23. 20:04
Válasz erre
Tényleg. Megint csak néztem, de nem láttam.
TAMÁS78 473191 2012. május 23. 20:03
Válasz erre
romsitsa 473190 2012. május 23. 20:01
Válasz erre
Szia ez egy barkácsolt kép.
A T-34 tornya van megtükrözve.

Üdv

ad
Mortyi 473189 2012. május 23. 19:47
Válasz erre
6263179599_792bce106f_o
6263179599_792bce106...

Gondolom ez az :)
TAMÁS78 473188 2012. május 23. 14:37
Válasz erre
Ez az, amit írtam, ilyen toronnyal szereltek fel egy T-34-est is.
Otto 473187 2012. május 23. 13:56
Válasz erre
4218812267_16340f2267_o
4218812267_16340f226...

én tegnap találtam az egyik itteni linken ezt a képet
romsitsa 473186 2012. május 23. 09:35
Válasz erre
Szia,

a jármű a s.Pz.Jg.Abt.653 karbantartó részlegének a kreálmánya, de fénykép nem került eddig elő róla (az alapja egy torony nélküli Panther D).
Ugyanők követték el a Flakvierlinggel szerelt T-34-et és a Pz IV tornyos párducot is.

Üdv

ad
TAMÁS78 473185 2012. május 22. 20:53
Válasz erre
Van fénykép ugye olyan Pantherről, ami egy 3,7cm-es Flakkal van szerelve, lásd lentebb. Tudtommal van olyan, amin egy Panther látható Flakvierlinges toronnyal, ami oldalról is páncélozva van (T-34-esen is volt ilyen). Én ilyen Flakvierlinggel szerelt Panthert, ami a képeden van, nem láttam eredeti fotón. Ettől még lehetett.
Ádám911 473184 2012. május 22. 20:44
Válasz erre
Akkor nem készítettek ilyen párducokat? 
Elnar 473183 2012. május 22. 19:52
Válasz erre
Remek!
Na csak össze lett hozva :)
pigasos78 473182 2012. május 22. 14:41
Válasz erre
2269422-Main_Square_Jindrichuv_Hradec
2269422-...

Bocs!

Itt a megfejtés!
Jindrichu Hradec és a "Grand Hotel"!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266.