/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263.
Commissar 471335 2011. szeptember 1. 11:23
Válasz erre
Az a Bergmann MP35 lesz az, csak a növény miatt nem látszik az áttört cső rendesen.
t22 471334 2011. szeptember 1. 11:14
Válasz erre
ránézésre erre hajaz: world.guns.ru/smg/de/mp35-bergmann-e.html

de a cső nem egyezik, talán valami módosított változat, passz
romeo 471333 2011. szeptember 1. 10:40
Válasz erre
2011-03-21_164038
2011-03-21_164038

Üdv!
Segítséget kérnek a magyar ejtőernyős katonánál látható fegyver beazonosításához.
bővebben itt: www.repulomuzeum.hu/Adomanyok/MuzslaiPal/MuzslaiPal.htm
romeo 471332 2011. szeptember 1. 09:33
Válasz erre
romeo 471331 2011. augusztus 31. 21:08
Válasz erre
dsa
dsa
ludovika_1314704925
ludovika_1314704925

Üdv!
Több fotó itt:
www.honvedelem.hu/container/files/attachments/27687/ludovika.pdf
ANT 471330 2011. augusztus 31. 21:00
Válasz erre
Sziasztok.
Tiger-fanatikusoknak egy kis szakirodalom.
www.farposst.ru/2011/08/25/Owners___Workshop_Manual_Tiger_Tank.html
Robi 471329 2011. augusztus 30. 13:49
Válasz erre
72230

Na ott baloldalt alul látszik a nagy rugó.
72230
21cm-Moerser-18-Schweres-Artilleriebataillon-Normandie-1944-a22686904

Itt pedig jobb oldalt az SS katona mellett.
21cm-Moerser-18-...

Ezeken a rugó (a képen látszik), egy sima rugó, volt, vagy a rugó egy fém rúd körül volt? Csakmert a készletben lévőt lehet, hogy lecserélem egy házira.
Robi 471327 2011. augusztus 30. 12:18
Válasz erre
21cmMoerser18(13)

Ott a kerekeknél a fűben arra gondolok.
21cmMoerser18(13

Azokat a kitámasztókat állandóan használták?
Robi 471326 2011. augusztus 30. 12:17
Válasz erre
Köszönöm.
romsitsa 471325 2011. augusztus 30. 11:47
Válasz erre
Sárga jó lesz szerintem.

Üdv

ad
Robi 471324 2011. augusztus 30. 11:31
Válasz erre
1942-ben beszüntették a gyártását, de 1943-ban újrakezdték.
Robi 471323 2011. augusztus 30. 11:30
Válasz erre
21-cmMorser18-1
21-cmMorser18-1
21cmMoerser18(13)

Ez a kép van a készlet dobozán is.
21cmMoerser18(13
72230

na és itt egy szürke
72230

21 cm mörser 18
romsitsa 471322 2011. augusztus 30. 11:25
Válasz erre
Álcaszínek váltakozása a németeknék:
mylittlepanzer.org/camo.html

Viszont hivatalos gyári terepmintát lövegekhez, mint amilyet pl. a Tiger II-n vagy Jpz. 38t-n használatak, nem láttam még.

Üdv

ad
romsitsa 471321 2011. augusztus 30. 11:23
Válasz erre
Szervusz,

1943 februárjában a panzergrau alapszínt felváltotta a panzergelb.
Ha egy löveget ezután fejlesztettek ki, vagy gyártottak le az nagy valószínűséggel sárga alapszínt kapott. Ugyanez igaz egy korábban gyártott, de sérült és generálozott lövegre is.
Nem szabad elfelejteni azt sem, hogy a tüzérség távolabb helyezkedik el a csataterektől (kisebb az esélye a sérülésre), viszonylag hosszú ideig állhattak szolgálatban, így simán előfordultak szürke lövegek (főleg nagy kaliberűek) a háború végén is.
Milyen lövegről beszélünk egyébként?

Üdv

ad
Robi 471320 2011. augusztus 30. 11:12
Válasz erre
Mert a lövegem építési leírása szerint Normandiában sárga-zöld mintás volt a festés(Az elit alakulatban is olyan volt), De nem tudom, hogy hol használtak gyári szürke színt. Mondjuk én egy Sd.kfz 250-essel szeretném egy diorámában szerepeltetni, Tehát ehhez kérem a segítségeteket.
Robi 471319 2011. augusztus 30. 11:09
Válasz erre
igen köszi azon gondolkodtam, hogy a homokos talajon, de nem Olaszországban (pl.: valami német, vagy francia alföldön) ott lehetett sárga, vagy csak az olasz hadjáratokra gyártottak kaptak olyan színt?
romsitsa 471318 2011. augusztus 30. 11:00
Válasz erre
Szervusz,

minden technika kapott a gyárakban alapszínt, szürkét vagy sárgát (ha német lövegekről beszélünk).

Üdv

ad
Robi 471317 2011. augusztus 30. 10:44
Válasz erre
A tarackokat utólag, vagy még a gyárban lefestették?
romsitsa 471316 2011. augusztus 30. 10:29
Válasz erre
Szervusz,

ha volt a Stugon csavarozott pótpáncél akkor az kilátszott a Zimmerit alól.
Ha nem látsz csavarfejeket akkor az két dolgot jelenthet
1. az orr kiegészítő páncélzatát hegesztették és nem csavarozták
2. 1943 őszétől a Stugok páncélvastagságát megnövelték, így az addig 50+30 mm-es lemezek helyett egy db 80 mm-es lemezt használtak.
A zimmeritet pedig nagyságrendileg 1943 decemberétől alkalmazták.

Üdv

ad
Monty 471315 2011. augusztus 30. 08:33
Válasz erre
Szia,
Nem látszanak csavarok itt sem elöl a pótpáncélnál.
Ahol biztos volt, az a lövegblende 2 oldala, de a Cavalier műgyantából így is készítette el, nem kell vesződnöm csavarok ragasztgatásával.
A Stug eleje és hátulja csak a kérdéses...
Monty 471314 2011. augusztus 30. 08:29
Válasz erre
Itt akkor vajon miért nem látszanak az elején a csavarok? Olyan vastagon vitték fel a zimmeritet vagy lecsavarozták a pótpáncélt?
A link, legfelső kép az oldalon:
www.cavaliermodels.com/ZimmeritHistory.html
denkmeyer 471313 2011. augusztus 30. 07:28
Válasz erre
Szia!

Itt láthatsz közelebbről zimmerites Stugot:
(fekete-fehér képek)

www.rctank-forum.hu/viewtopic.php

denk
t22 471312 2011. augusztus 29. 17:22
Válasz erre
látszottak... különben elég vastagon kellett volna kenni, annak meg több haszna nem lett volna.
Monty 471311 2011. augusztus 29. 15:13
Válasz erre
Wiking
Wiking

Sziasztok!

Zimmerites Stug III-nál látszottak-e a nagyobb csavarok vagy teljesen eltakarta őket a zimmerit? Én képeken nem láttam, de azért biztos ami biztos megkérdem... ma este akarom a Cavalier zimmeritet rögzíteni.
(Amint látszik is a képen, termetes csavarokkal rögzítették elöl a pótpáncélt a finn Stugokon.)
Wrecker 471309 2011. augusztus 28. 09:31
Válasz erre
ac1
ac1
ac2
ac2
ac3
ac3
ac4
ac4
ac5
ac5

Szia!

Talán ez segít valamit...
t22 471308 2011. augusztus 28. 09:18
Válasz erre
6-German-armour-being-unloaded-Tripoli-Feb-1941-01
6-German-armour-...
Bundesarchiv_Bild_101II-MW-5674-45,_Übungen_mit_Panzer_III_für_Unternehmen_Seelöwe
Bundesarchiv_Bild_10...
image0022jb
image0022jb

a gugli hirtelen ezeket dobta, nem csak afrika. egyébként biztos van még több is.
zvereb 471307 2011. augusztus 27. 23:15
Válasz erre
Sziasztok!

Készülő dio hoz kellene nekem pár olyan kép amikor panzereket rakodnak ki az afrikakorps számára hajóról. Valamikor láttam a neten egy kész dio képet, amint egy panzer III ast raknak ki emelve egy hajóból, de nem találom. Elsősorban a felfüggesztés érdekelne (hova akasztották a láncokat stb.)

Üdv:z
hobbista 471306 2011. augusztus 27. 22:22
Válasz erre
Szia, Mendi!
Szerintem k... jól lefestetted a járművet. Szinte sajnálom, hogy a szélvédőt is...Javaslom, koszold a kocsit a szélvédőhöz, így élethűbb is lesz.
Emerick 471305 2011. augusztus 27. 21:02
Válasz erre
Stét!

Nincsen külön altípus neve a legtöbb 508-asnak. (kivétel az eredeti olaszok, amiknek a változatai eltérő években készültek... De a szakirodalom és az amatőrök is számtalanszor keverik ezeket. Ezért nem traktálom a nagyérdeműt, bonyolítom az írásaimat hosszadalmas részletezéssel. ;) )

I.
sógor 471304 2011. augusztus 27. 20:55
Válasz erre
Köszönöm szépen a gyors válaszát Számvéber úr ,
tisztelettel S
Számvéber 471303 2011. augusztus 27. 20:34
Válasz erre
A "Konrad 3"-at többet nem nyomják újra. A téma bővített változata a "Kard a pajzs mögött", amely mindhárom "Konrad" hadműveletet tárgyalja.

Üdvözlettel:
Számvéber Norbert
sógor 471302 2011. augusztus 27. 19:32
Válasz erre
Tisztelt Számvéber úr ,szeretnék megkérdezni öntől ,hogyan lehetne manapság a KONRAD 3 című könyvét beszerezni? Ritkán bukkan fel egy -egy példány (esetleg tervezett újranyomás?) pedig lenne igény rá (szerintem).
Tisztelettel sógor.
Számvéber 471301 2011. augusztus 27. 19:07
Válasz erre
Lehetett, pl. 1944. december vége, Garam.:)

Üdv
Robi 471300 2011. augusztus 26. 22:08
Válasz erre
SD.KFZ 250-es és a 21cm mörser 18 lehetett egy helyen egy időben? Tehát diorámán egymás mellett nem nézne ki furcsán?
Elnar 471299 2011. augusztus 26. 18:05
Válasz erre
Ó én hiszek Emericknek (többnyire), meg Guglit is tudok ám használni. Egyszerűen csak nehéz elhinni, hogy minden Fiat 508 :D Mondhatni úgy is: vicceltem.
Az alvázat már megleltem ezzel a tortapapír kerékkel, de pont ilyet eddig még nem láttam. Nem volt ezeknek a járműveknek altípus neve? (lengyelül találtam pár dolgot, de úgy még nem tudok)
Kamovos 471298 2011. augusztus 26. 10:18
Válasz erre
Szia!

Még egy kis segítség, igazolva Emerick állítását.

www.google.hu/images

Mert nem csak az Origo, de a Google is a barátunk! :)

Üdv: kamovos
Emerick 471297 2011. augusztus 25. 21:36
Válasz erre
Nem poén! ;) Ilyet nem tudnék kitalálni.

A válasz: Igen... Egyértelműen. Fiat 508: eredeti olaszból volt minimum háromféle, és ezekben nincsenek az esetleges átalakítások (pl kisáruszállító stb.),.
A Polsk-Fiat 508-ból volt zárt, nyitott, Kabrio-Limo, kb 6-7 féle katonai terepjáró, kisáruszállító, postás ésatöbbi...
A Magyar Királyi Honvédségben majd mind előfordult. A korabeli népszerűsége miatt sok volt mindenütt ezekből az autókból és elég jó volt az alkatrészutánpólás.

I.
SENNÁS 471296 2011. augusztus 25. 17:37
Válasz erre
Kép0165
Kép0165
Kép0166
Kép0166
Kép0169
Kép0169

Szia Hobbista!Készülget a Schwimi.Koszolás maradt még igazából,ill. mér pár kütyüt felrakni.A szélvédőt már látom túl (erősre)csináltam.Akkor viszont ilyenre kellene az egészet--nem?Vagy cseréljem az üveget és akkor lehetne finomabban koszolni?
Köszi előre is SENNÁS
German42 471295 2011. augusztus 25. 16:56
Válasz erre
Sziasztok!
Köszönöm a sok segítséget!
Most már minden megvan ami kell az elkészítéshez!
Üdv German42
Elnar 471294 2011. augusztus 25. 14:40
Válasz erre
Emerick, te viccelsz velem, azt hiszem. :D Ez azt hiszem a 6. teljesen máshogy kinéző jármű, amit Fiat 508-nak hívsz :) Komolyan ennyi verzióban gyártották ezt a csodát?
Csodabogár 471293 2011. augusztus 25. 13:54
Válasz erre
tigerI (117)
tigerI (117
tigerI (212)
tigerI (212

Sziasztok!

Maradjunk osztályparancsnoknál! Század szinten nem használtak parancsnoki kivitelezésű harckocsit, ott csak a toronyszám utalt rá.

Korai Tiger I esetében a római számok a legáltalánosabban elfogadottak: I, II, III - de persze lehetett kivétel.
Commissar 471292 2011. augusztus 25. 13:09
Válasz erre
Uhh, elnézést, elgépeltem kicsit :( Szóval osztály- és századparancsnoki szám kell rá.
Viszont itt látszik az antennák elhelyezése:
www.sixtharmygroup.com/portal/viewtopic.php
Számvéber 471291 2011. augusztus 25. 10:51
Válasz erre
Commissar 471290 2011. augusztus 25. 10:04
Válasz erre
German42! Kívülről a plussz esernyőváz kinézetű antenna az extra ráidóhoz és a toronyban lévő párhuzamosított géppuska hiánya tűnhet fel, bár az utóbbi lehet, hogy nem látszik. Meg a kevesebb lőszer sem annyira. Ha jól emlékszem, Sd. Kfz 267 Tiger Befehls zászlóaljparancsnoki és 268 századparancsnoki változat létzett, a rádió típusában tértek el és már Afrikába is ment parancsnoki változat. A toronyszám ezred- illetve századparancsnoki legyen. A www.tiif.de oldalon nézz szét képek után.
Emerick 471289 2011. augusztus 24. 21:33
Válasz erre
Polski-Fiat 508, minden bizonnyal postakocsi. Ha az, akkor nagy fogás. ;)
Elnar 471288 2011. augusztus 24. 21:25
Válasz erre
Üdv!

No, megint jövök a nem-német-ám-de-magyar dolgokkal.
Emerick, vagy bármelyik szaki meg tudná mondani ennek a járműnek a kilétét?
gyujtemeny.vatera.hu/militaria/fenykep/horthy_katonai_parancsnoki_auto_foto_1473147033.html
German42 471287 2011. augusztus 24. 09:08
Válasz erre
Sziasztok!
Készíteni szeretnék egy korai változatú tigris I-es parancsnoki járművet.
Azt akarom tudni hogy egy ilyen járműnek milyen külső plusz dolgokat kellet tartalmaznia? Pl: antenna, sorszám, festés stb.
Minden ötletet szívesen fogadok!
Köszi!
ÜDv German42
Csodabogár 471286 2011. augusztus 22. 22:25
Válasz erre
001
001
002
002

Hirtelenjében ennyi, holnap keresek még. A StuGon súlytábla, a Pantheren gyári szám.
Vidgul 471285 2011. augusztus 22. 17:23
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat Urak!

Commissar! Na jah, tényleg kicsit furán hangzik a dolog, de sose lehet tudni :D

Csodabogár! '43 előtt már gyárilag is német szürkék voltak a járművek igaz? A bevagonírozási súlytábla meg gyártási szám hogy nézett ki és hová rakták azokat. Bocsánat az amatőr kérdésekért de egy idős klubtársamtól kaptam kb. 20 darab félkész német harcjárművet és azokhoz abszolút suta vagyok. Már a szemem kifolyik annyit bámulom a képernyőt információ után kutatva :D

Köszi

Vidgul
Csodabogár 471284 2011. augusztus 22. 09:46
Válasz erre
A gyárban csak a stencilek kerültek fel: bevagonírozási súlytábla, gyári szám, kerekes járműveknél meg a megengedett legnagyobb nyomás mennyisége, hasábkereszt. 1943 efbrurjától ezek az egyszínű sötétsárga járművekre kerültek, ameylek így mentek ki az alakulatokhoz. Ot festették rjuk az álcázást, meg a megfelelő toronyszámot. 1944 auguszuts-szeptembertől már egyre több esetben (de nem mindig!) a gyárban felkerültek az álcázószínek is.

üdv

bp
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263.