/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.
romeo 471448 2011. szeptember 16. 20:22
Válasz erre
Hú, akkor felejtek!
Én tettem fel régebben is? :(
Emerick 471447 2011. szeptember 16. 20:13
Válasz erre
romeo 471446 2011. szeptember 16. 19:40
Válasz erre
fortepan_13627.
fortepan_13627

Petőfi laktanya Budapest 1940 körül, forrás fortepa.hu .
Ismeri valaki a teherautók típusát?
Koszi!
Kamovos 471445 2011. szeptember 16. 14:08
Válasz erre
Szia Indiana73

Köszi a képeket!
Ezek nagyon jól jöttek!
A zöld tűzöltó pedig egész külünleges, nekem.

Üdv: kamovos
Elnar 471444 2011. szeptember 16. 10:48
Válasz erre
Gyanítom, az nem lefestés lesz hanem tejüveg, mint a többi mentőjárművön.
amúgy meg itt tessenek nézelődni: forum.axishistory.com/viewtopic.php
BToomi 471443 2011. szeptember 16. 08:48
Válasz erre
img052
img052
img048
img048

Sziasztok
A segitségetekre lenne szükségem.Tegnap vásároltam egy Roden Opel omnibuszt 1:72-ben.
A festési variációk között van egy egézségügyi változat én ezt szeretném megcsinálni.
Az a kérdésem hogy az lehetséges-e hogy ebben a változatban is csak az ülések vannak?
Mert nekem gyanus hogy az ajtótól hátrafelé levanak az ablakok fehére festve.
Ha esetleg valakinek lenne képe egy ilyen Opelről azt megköszöném.
Indiana73 471442 2011. szeptember 12. 22:34
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7

Szia Kamovos!

Na még ezeket találtam nem biztos, hogy mind az amit keresel.
De talán használható:)
Emerick 471441 2011. szeptember 12. 22:09
Válasz erre
Freddy 471440 2011. szeptember 12. 22:05
Válasz erre
Köszönöm! Hol lennék én nélkületek:) Akkor lesz mondjuk szürke. A gépjárműembléma (matricás változata) 42-ben felfér még, vagy hanyagoljam?
Emerick 471439 2011. szeptember 12. 22:01
Válasz erre
Stét!

Vigyázzatok!
Az első L2750-es alvázas Merci, a második meg L3000A, azaz összkerékhajtásos! ;)

I.
Emerick 471438 2011. szeptember 12. 21:55
Válasz erre
+két Renault UE, és német-magyar vasak. Jó kis frontközeli gyűjtőhely, azaz gépkocsiműhely. Ezen a felvételen valamelyik gépkocsizó szeroszlop műhelye és telephelye látható. 1942 év végi. Korábbi nem lehet.

I.
Elnar 471437 2011. szeptember 12. 21:30
Válasz erre
Stalinets Sz-2 7A-4XX
Stalinets Sz-2 7A-...

Üdv!

Ugye jól látom, hogy ezen az Sz-2-esen páncélozott kabin van? A rendszám sajnos nem látszódik teljesen. (ugyanabból a híradóból van, amiből a BA páncélautó is)
Emerick 471436 2011. szeptember 12. 20:32
Válasz erre
Üdv mindenkinek!

Kicsit sok lett a kérdés. :)

Német technikát racionalizálás miatt eredeti színbenhagytak. Ergó zöld szerintem nem volt az MB L3000S-ek közt. Szürke, esetleg sárga, fehér szegéllyel, 4B-s rendszámokkal. Rendelési sorrnd volt a rendszámok kiosztásában a meghatározó, bár sokszor befigyelt az érkezési sorrend is. Szóval katyvasz az egész. Betű+ három szám, kásőbb szám-betű+három szám alkotta a katonai rendszámokat.

A makett.org-os fényképen MB L2750 van! Polgári a nemesacél. :)

A Csabák rendszámai NEM véglegesek! ;) Nincs befejezve a kutatás és mind a 182 sincs még beazonosítva.

Az ejtőernyős tehergépkocsiról írtam a makett.org-on. Az duplafülkés, talán MATEOSZ tehergépkocsi, gyönyörű duplafülkés kivitelben. Szerintem Mávag lehet. Ergó igénybevett gépkocsi.

Sajnos a 101. önálló páncélos századról nem tudok nyilatkozni, mivel csak a puhatestű járműveit ismerem. :)

Üdv:
I.
romsitsa 471434 2011. szeptember 12. 16:35
Válasz erre
Szervusz,

köszönöm, legalább egy megépítendő makettel kevesebb:)

Üdv

ad
Számvéber 471433 2011. szeptember 12. 14:16
Válasz erre
Szerény véleményem szerint ezek német járművek, a magyarok pedig csak a kísérő gyalogság feladatait látják el. A harcjárművön látható "magyargyanús" katona szerintem lehet akár egy magasabbról tájékozódó (alegység-) parancsok is.
Ezek a páncélvadászok szakfegyverek, tehát csak páncélvadász-, de legalábbis valamilyen páncélos alakulat állománya kaphatta meg őket. Magyar vonalon ekkor egyszerűen nem volt olyan alakulat, amelyet átképezhettek volna ezekre.
Freddy 471432 2011. szeptember 12. 13:44
Válasz erre
Hát így mozgóképen inkább annak tűnik, igen.

3:08-nál nem Ron Perlman van?
romsitsa 471431 2011. szeptember 12. 12:59
Válasz erre
Szervusz,

itt a film:
filmhiradok.nava.hu/watch.php
A jelzések biztos, hogy németek. A legénységben viszont bizonytalan vagyok, az egyik magyarnak tűnik a másik németnek. Lehet, hogy ez egy közös akció volt és a Honvédek csak kísérőgyalogságot adtak?

Üdv

ad
Freddy 471430 2011. szeptember 12. 12:51
Válasz erre
Wow, a lövegen vajon a magyar kereszt van? Nekem németnek tűnik.
Elnar 471429 2011. szeptember 12. 10:37
Válasz erre
A ProModell nemtudommármelyik számában van egy rendszám lista, aszerint Pc-101-től Pc-192-ig csatár.
romsitsa 471428 2011. szeptember 12. 10:31
Válasz erre
pzjgr
pzjgr
kepno61-1
kepno61-1
17844
17844
hotchkiss_somua
hotchkiss_somua

Szervusz,

Mindegyik járművön volt torony véleményem szerint.

a 101. önálló harckocsiszázad 2 Somuát (viszonylag jó fotó a Mujzer gyűjteményben) és 15 H-35-öt és/vagy H-39-et (jó fotók a Számvéber: Keleti hadszíntér és Mo. bővített kiadásában) kapott.
Az R-35-ösök a lengyelekkel kerültek Magyarországra, ezeket szerintem kiképzésre használták, van róluk 4-5 fénykép.
Volt még néhány R-35 alvázra épül 4,7-es lövegű vadászpáncélos is, ezeket nem tudom kik kapták, de egy filmhíradóban csíphetőek el.

Üdv

ad
romsitsa 471427 2011. szeptember 12. 10:22
Válasz erre
Szervusz,

ezt most nem teljesen értem. Van egy képem a Pc-176-os csatárról elméletileg 1941-ből. Ha Pc-182-ig futott a számsor akkor milyen rendszámot kaptak az 1942 után legyártott járművek?

Üdv

ad
Kamovos 471426 2011. szeptember 12. 09:42
Válasz erre
Szia Indiana73!

Az elsőt már én is megtaláltam a második még nem volt meg.
Köszönöm szépen!

Üdv: kamovos
Indiana73 471425 2011. szeptember 12. 09:36
Válasz erre
1
1
2
2

Szia Kamovos!

Nem sok, de hátha ez is jól jön:)
Elnar 471424 2011. szeptember 12. 02:12
Válasz erre
Pz 38(t) - 112
Pz 38(t) - 112

Na a kép meg lemaradt.
Elnar 471423 2011. szeptember 12. 01:30
Válasz erre
Üdv! Egy mémet Pz 38-akat tartalmazó albumban találta "egy" orosz oldalon. Nem tudom, ismert kép-e, én mindenesetre nem láttam még. A toronyszám 112 lehet, ha jól játszottam a kontraszttal, fényerővel, miegyébbel.
Csodabogár 471422 2011. szeptember 11. 23:29
Válasz erre
Közben én is ráleltem, köszi. Italeri cucc van benne sajna... :-(
...köze a valósághoz csak a véletlen műve...
Freddy 471421 2011. szeptember 11. 23:10
Válasz erre
1267057_81787_teher
1267057_81787_teher

Van, vsz Italeri átvétel, mert a doboz és a leírás Tamiya, de a zacskón belül már Made in Italy a felirat. Egy régi ProModellben volt a Fórumban is, még nem kerestem elő, de úgy emlékszem, nem voltak tőle elájulva.

Elnar: köszönöm! Ezt aképen én is nézegettem, ez valami civil autó lehet a krómozott alkatrészekből kiindulva, nem? A makettnek a sárhányón vannak a lámpái, nem annyira belül, és a platója is más.

Emerick: akkor mondjuk egy zöld színű, esetleg magyar terepszínű fehér sárvédőszegélycsíkos, járműemblémás kocsi a tudomány mai állása alapján nem lenne akkora nagy hülyeség? Ami a rendszámot illeti, volt benne valami rendszer (mint pl a Magyar Néphadseregnél, hogy HX az utánfutó, HZ meg az üzemanyagszállító), vagy csak adták, ahogy jött?

Egyébként találtam még egy képet a WTF-mappa mélyén, a fülke formája, a sárvédő és a motorsátor oldala felől ez akár L3000 is lehetne- de ha nem nagyon muszáj, akkor ennyire nem faragám át:) Vagy itt volt egyébként, vagy a makettinfón.
Csodabogár 471420 2011. szeptember 11. 22:41
Válasz erre
A Tamiyának van Mercedes teherautója?
Elnar 471419 2011. szeptember 11. 22:13
Válasz erre
A makett.org-on van egy fénykép. Egy USA Ford tgk. mellett egy Mercedes tgk. Ha jól láttam, az L3000. www.makett.org/index.php/topic,374.0.html
Emerick 471418 2011. szeptember 11. 21:08
Válasz erre
Üdv Neked is!

Kicsit sem stimmel. Lehet, hogy 1944-ben adtak át a németek ilyen teherautókat, de 1942-ben volt egy finom rendelés, mondjuk úgy, hogy száznál több darabszámmal!
1944-et sem kell úgy kezelni, hogy jött, ami jött, nem nézték, csak használták.
A fehér szegélyek a sárhánókon nem poénból voltak fenn még 1944-45-ös hadműveletek alatt is; az elvileg redszámot nem kapott német technikán nem csak úgy volt felrakva a Honvédség rendszámtábla ésatöbbi. Attól, mert dokumentumokat nehéz találni az időszakból, nem jelenti, hogy nem volt, vagy csak szerezetlenség létezett! A szakma időt kér, hogy megkereshesse a válaszokat! ;)

Nyugodtan készítheted szürkén, vagy sárgán a Mercedes-t. A rendszámába ígérem, nem fogok belekötni, sőt, meg se nézem majd inkább. ;)

I.
Robi 471417 2011. szeptember 11. 15:51
Válasz erre
Köszönöm akkor addig csak összerakom a festenivaló részeket.
Kamovos 471416 2011. szeptember 11. 15:28
Válasz erre
Szia Robi!

Szerintem darabonként jobb lenne!
Én "csak" festékszóróval festek.
De én is, külön festem az elemeket, ha összeszerelt állapotban takarnak az alkatrészek.
Sajnos most nem lehet képeket betenni! :(
Pont ma délelőtt raktam össze egy M-40 G.M.C-t
(Tegnapi beszerzés, de nem bírtam a véremmel. :D )
Aminél szintén takar a löveg, ha a helyén van.
Ezért én is külön fogom festeni.

Üdv: kamovos
Kamovos 471415 2011. szeptember 11. 15:20
Válasz erre
Sziasztok!

Erről a Mercedes Benz L3000 S Tűzoltó rajzról, nem tudtok véletlenül valahol képeket?
Akár makettben, akár eredetiben?
A mert a Google barátom titkolódzik velem: :(

www.google.hu/imgres
www.google.hu/imgres

Üdv: kamovos
Robi 471414 2011. szeptember 11. 14:29
Válasz erre
Szerintetek, a löveget, darabokban, vagy pedig összeszerelve érdemes lefesteni? Mert még nincs szórópisztolyom, és gondoltam addig, le kell-e álljak az építéssel?
Freddy 471413 2011. szeptember 11. 14:03
Válasz erre
,,Mercedes-Benz L3000-ről mi is a lényeges? Volt, méghozzá elég sok a MKir Honvédségnél. ;) Sőt, polgári alkalmazásban is állt jónéhány..."
A régi MKH fegyverzete könyvben azt írják, hogy pár tucatot adtak át 44-ben a németek.

A kérdés rejtett célját gondolom, nem nehéz kitalálni, a Tamiya makettjét szeretném magyarnak megépíteni;) Ha a háború elejétől álltak szolgálatban ilyen járművek, akkor még kamuból is szépen meg lehetne csinálni, zöld szín, egy random rendszámtábla, meg az egységes gépjárműembléma.
Viszont 44-es átadás már bármi lehet, sárga, szürke, német jelzéseit vagy lecserélték, vagy nem, stb.
Emerick 471412 2011. szeptember 10. 20:31
Válasz erre
Harckocsik torony nélküli alkalmazása a németeknél volt "divatos". :)
Emerick 471411 2011. szeptember 10. 20:29
Válasz erre
Ezeket a rendszámokat felejtsük el! Minden bizonnyal semmi köze a valósághoz! ;) Legalábbis a dokumentumok mást mondanak! ;)

Mercedes-Benz L3000-ről mi is a lényeges? Volt, méghozzá elég sok a MKir Honvédségnél. ;) Sőt, polgári alkalmazásban is állt jónéhány...
romeo 471410 2011. szeptember 10. 18:45
Válasz erre
Freddy 471409 2011. szeptember 10. 17:22
Válasz erre
Viszont van esetleg valakinek valamilyen képe, vagy információja a Magyar Honvédésg által használt L3000-es teherkocsikról?
Freddy 471408 2011. szeptember 10. 17:21
Válasz erre
Magyar Somua-ról volt már kép itt, azon volt torony. Renault 35-ösről (a fene enné meg ezt a sok 35-öst, hogy van R35, H35, meg PzKpfw 35(t) is-...:)) van kép az általad említett könyvben toronnyal.
Számvéber 471407 2011. szeptember 10. 11:56
Válasz erre
Az a helyzet, hogy az említett könyv számos helyen annyira pontatlan, illetve nem használ forrásmegjelölést, hogy én sajnos nem tudom referenciának tekinteni.:(
romeo 471406 2011. szeptember 10. 11:51
Válasz erre
Köszönöm a választ!

A "Magyar Királyi Honvédség Külföldi Gyártású Harcjárművei" c. könyv szerint idézem:

"A magyar hadsereg megszálló és hadtápvonalait biztosító alakulatai 1942-ben Ukrajnában a német hadsereg állományából 11 db (más források szerint 15 db) H 35/39 típusú torony nélküli harckocsit kaptak. - Az átadott francia eredetű harckocsik - egyes források szerint - a H-038 - H-048 (11 db) magyar rendszámokat kapták, és egy korabeli haditudósító-film tanúsága szerint a háromszínű magyar hadijellel ellátva kerültek bevetésre."
Számvéber 471405 2011. szeptember 10. 10:27
Válasz erre
Tudomásom szerint mindegyik említett típus esetében tornyos harcjárművek kerültek a Magyar Királyi Honvédség használatába. Az lehet, hogy sérülés miatt később egy-kettő torony nélküli vonatóként folytatta.
A Hotchkiss és a Somua harckocsik a m. kir. 101. önálló harckocsiszázadhoz kerültek, amely megszálló és partizánellenes feladatokat látott el. Mi értelme lett volna torony és ezáltal löveg nélküli páncélosokat így alkalmazni? :)

Üdv
romeo 471404 2011. szeptember 10. 08:06
Válasz erre
Teljesen összezavarodtam! Több helyen olvastam, hogy a németek által honvédségnek átadott Hotchkiss H35,-H39 harckcsik nem rendelkeztek toronnyal, -más írásokban viszont erről nem tesznek említést. Mi az igazság? Mi a helyzet a Renault R35 valamint a Souma S35 harckocsikkal, ezeken volt torony?
Kérlek írjatok néhány sort!
Köszönöm!
Emerick 471403 2011. szeptember 9. 20:29
Válasz erre
Stét!

Pc-132 Csaba. Úgy nézem, elég szerencsés kocsi lehetett. A 2. gépkocsizó dandár felderítő zászlóaljának 1. könnyű páncélgépkocsi századához tartozott, elvezénylés nélkül. Részt vett minden mozgosításban, hadműveletben. Javításra -szerintem legfeljebb középjavítás lehetett, mert helyőrségébe küldték- először 1942 év végén került műhelybe Kassán. 1943-as pályafutásáról később, ha egyáltalán lesz róla infó! ;) Egy biztos: a 2. felderítő zászlóaljnál maradt!

Parancsnoki rádiós Csabák rendszámai: Pc-400-tól Pc-411-ig.
"sima" Csabák: Pc-109-től Pc-182-ig. (elvileg)
vas-gyakorló- Csabák: Pc 101-től Pc 108-ig.
+egy vas prototípus Csaba, amit elég hamar elnyüstöltek.

I.
romsitsa 471402 2011. szeptember 9. 12:35
Válasz erre
Szervusz,

előre is köszönöm.
Azt esetleg elő tudod kapni, hogy a csatár változatok milyen rendszámokat kaptak (-tól -ig).
Valahol megvolt, de nem találom:(

Üdv

ad
Emerick 471399 2011. szeptember 8. 20:02
Válasz erre
Hali!

A Csabák nagy része felújításra került, közép-, vagy nagyjavítással. Átfesthették őket a WM-nél, igen. A Pc-132 történetét (legalábbis amit eddig találtam) majd összeszedem holnapra, rendben? :)

I.
Inkvizítor 471397 2011. szeptember 8. 18:29
Válasz erre
Monty, nem hiszem hogy bárki megszámolná a maketteidet nézegetök közül, hogy melyiken hány szemből áll a lánc-az én haverjaim sem számolják,ha nézik a munkáimat...

Viszont,kezdők számára egy jótanács, addig ne ragasszátok fixre a láncfeszítő kerekeket amíg az összes láncszem nincs a helyén,mert ezzel lehet trükközni a hosszt,ha ki kell venni a szemekből vagy be kell toldani...egyszerübb módszer, mintha a fixre kötött ragasztást akarnátok szétbarmolni, amikor rájöttetek, hogy vmi nem stimmel.
TAMAS78 471396 2011. szeptember 8. 18:10
Válasz erre
Kiegészíteném azzal, hogy érdemes ennek az utolsó tengelynek a beragasztását a legvégére halasztani, vagy legalábbis akkorra, amikor felhelyezed a láncot. Így tényleg teljesen szabadon játszhatsz a lánc feszességével, mindenféle trükközés, csalás és görcsölés nélkül.
TAMAS78 471395 2011. szeptember 8. 18:04
Válasz erre
A makettek túlnyomó többségén a láncfeszítőgörgők tengelyét eleve úgy adják, hogy a valóságoshoz hasonlóan változtatni lehessen a többi görgőhöz mért távolságán - persze csak egy picit. Ha ezt beragasztottad, akkor max. letörni lehet, és pl. dróttal újracsapolva visszaragasztani. A "csalás" egyszerűbb út, persze csak ha nagyjából hasonlóan néz ki utána a két oldal. Nincs erre vonatkozó konkrét tudásom, de feltételezem, hogy a két oldali lánc feszességét igyekeztek nagyon hasonló értékeken tartani, hogy ne legyen "csámpás" a jármű futása.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.