/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.
Freddy 470663 2011. március 28. 21:26
Válasz erre
Értem, köszönöm. Tehát akkor konkrétan egy hardtop Opel Admiral fényes kékesszürkében (több ilyen színre restaurált Opelről is van fotó a neten), Honvédség táblával a rendszám helyén mehet.

www.flickr.com/photos/fine-cars/5193636657/ www.classiccar.com/photopost/data/514/g05opelad38.jpg
Emerick 470662 2011. március 28. 21:08
Válasz erre
Üdv:

Az Admiralon polgári rendszám van. Hátországi a fénykép, így nem kapott Honvédséges táblát. (normál festése van) Utóbbi tábla a hadműveleti területeken szerepelt. Azzal takarák le a polgári redszámot (vagy annak a helyére szerelték. Viszont az eredetit el nem dobták!). Különböző okokból a hadműveleti terüeten sem voltak általában átfestve a polgári járművek.

I.
Freddy 470661 2011. március 28. 20:50
Válasz erre
Elnar: A bevonultatott járművek kaptak ,,Honvédség" feliratú táblát.

Emerick: ...ezek szerint az Admiralon is ilyen ,,Honvédség"-tábla van? És akkor valami civil szín? Igy jobban megnézve látszik is, hogy fényezett.
Ha tényleg jgy van, akkor utána kéne néznem, hogy milyen színekben gyártották.
Elnar 470659 2011. március 28. 20:25
Válasz erre
Opel Olympia 1935 - HONVÉDSÉG fp 44
Opel Olympia 1935 -...
Opel Kadett 1938 K38 - HONVÉDSÉG - 14. él.oszlop.
Opel Kadett 1938 K38...

Érdekes. Pedig ezeken az Opeleken "HONVÉDSÉG" feliratú rendszám van, és még alakulatjelzés is. Akkor ezek is bevonultatottak? (a képek a fortepanról vannak)
Emerick 470658 2011. március 28. 20:12
Válasz erre
Üdv:
A típus stimmel. Azonban NEM honvédségi. (polgári, igénybevett) A Honvédség nem vásárolt Opel személygépkocsikat...
Engem így hirtelenjében jobban izgat a Breda 32. :)

I.
Elnar 470657 2011. március 28. 20:03
Válasz erre
Pont a részletek árulkodnak. Hűtőmaszk, zsanérok, ívek.
Freddy 470656 2011. március 28. 19:09
Válasz erre
Én is alaposan összehasonlítgattam, részleteiben hasonlít az Admiralra, de annyi mindenféle ilyen kocsi volt akkoriban használatban, hogy gondoltam, inkább megkérdezem. Az ICM nyitott tetős 1/35-öse van meg egyébként (ma reggel óta...), úgyhogy most kezdek jobban utánatúrni a dolognak, egyelőre ez az egy fénykép akadt horogra.
És akkor reméljük, hamarosan erre jár Emerick is:)
Elnar 470655 2011. március 28. 15:39
Válasz erre
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/18/Opel_Admiral11.JPG
Hát eszerint a kép szerint Admiral. Színről, rendszámról Emericknél érdeklődj :)
Freddy 470654 2011. március 28. 14:56
Válasz erre
Breda2
Breda2

Üdv!

Lehetséges, hogy a teherautó mögött az egy Opel Admiral?
És milyen színű lehet? Lehet katonai zöld katonai rendszámtáblával, vagy csak a Jóisten tudja milyen színű bevonultatott civil autó?
Emerick 470653 2011. március 27. 20:12
Válasz erre
Stét!

ProModellben is szerepelt már. Rába Vr önjáró légvédelmi löveg.

I.
zaran 470652 2011. március 27. 16:14
Válasz erre
Én már láttam ilyet. Egy fényképen. Ez valami Rába gyártmányú masina, de hogy pontosan mi azt nem tudom.
romeo 470651 2011. március 27. 16:10
Válasz erre
01
01

Üdv!
Milyen típusú tehergépkocsi lehet ez? Köszönöm!
Elnar 470650 2011. március 26. 20:48
Válasz erre
Én csak azt írtam, amit írtak róla. Nos akkor nem bevonulási. Ellenben önmagában ritka fotó erről a típusról.
Emerick 470649 2011. március 26. 19:58
Válasz erre
Ez páncélozott SdKfz 7... Volt belőle néhány, bár nem túl sok.
Emerick 470648 2011. március 26. 19:57
Válasz erre
Üdv!

Biztosan NEM az erdélyi bevonulás idejéből! 1942 őszéig NEM érkezett ilyen típusú jármű Magyarországra! ;)

I.
SENNÁS 470647 2011. március 26. 16:15
Válasz erre
Talán megint elhamarkodtam ez valami SdKfz 7 "all tipusa".Bocs
SENNÁS 470646 2011. március 26. 15:51
Válasz erre
DT88
DT88
DT88.pdf1
DT88.pdf1

Nem tudom ez pontosan milyen"all"-tipushoz tartozik de inkább a 251hez mint a sdkfz 6-7.Talán ezek már jó fotók lesznek.Bocs hogy ilyen nyomi a kép átküldöm neked a könyvet ha kell
duro0607@freemail.hu ide ÍRJ ha érdekel
Elnar 470644 2011. március 26. 13:12
Válasz erre
L1500A
L1500A

Üdv!

Ha esetleg érdekel valakit, leltem aukcós oldalon érdekes fényképeket. Ha jól állapítottam meg, akkor ez egy Mercedes L 1500 A "Mannschaftswagen". Az erdélyi bevonulás idejéből. Referencia: www.asphm.com/vehicules/mercedes_l1500_mannschaftswagen/mercedes_l1500_a.html
Freddy 470643 2011. március 24. 13:29
Válasz erre
Köszönöm szépen! A zöldről esetleg van valahol kép? Vagy honnan van ez az info? Inkább zöldet akarnék, sárga mindenkinek van:)
romsitsa 470642 2011. március 24. 09:40
Válasz erre
Bundesarchiv_Bild_146-1986-064-14,_Ungarn,_Straßenkämpfe,_ungarische_Pak
Bundesarchiv_Bild_14...
Bundesarchiv_Bild_146-1986-064-15,_Ungarn,_Straßenkämpfe,_ungarische_Pak
Bundesarchiv_Bild_14...

Szervusz,

sárga és zöld is létezett, terepszínű lehetséges, de még nem találkoztam vele.

Üdv

ad
Freddy 470641 2011. március 23. 22:17
Válasz erre
Közben találtam ol an képet, ahol egyértelműen sárga (Keleti hadszíntér és Magyarország 43-45, 147. oldal).
De akkor is, vajon lehetett zöld alapszínű példány belőle?
Freddy 470640 2011. március 23. 21:07
Válasz erre
Valakinek megvan, a Honvédhuszárok c. könyv? Az 59-60. oldalán van kép egy magyar Pak-40-esről.
Milyen színű lehet az? Panzergrau alapon sárga csíkok? De ezeket az ágyúkat Magyarországon is gyártották, lehetséges, hogy zöld alapon sárga csíkok?
Csodabogár 470639 2011. március 22. 17:26
Válasz erre
Hadosztályonként változott.
Magyarországon megfordult az:

1."LAH"SS-páncéloshadosztály
2."DR"SS-páncéloshadosztály
3."T"SS-páncéloshadosztály
5."W"SS-páncéloshadosztály
9."H"SS-páncéloshadosztály
12."HJ"SS-páncéloshadosztály

(A 10."F"SS-páncéloshadosztály kivételével az összes)

Magyarországn azonban le kellett mázolni az alakulatjelzéseket.

üdv

bp
German42 470638 2011. március 22. 16:37
Válasz erre
Sziasztok!
Kérdésem lenne:
Egy SS páncéloshadosztály jelvényét egy párduc harckocsit hol tüntették fel?
Ja és Magyarországon mely SS páncéloshadosztályok harcoltak?
Köszönöm!
Takker83 470637 2011. március 22. 12:56
Válasz erre
Takker83 470636 2011. március 22. 12:53
Válasz erre
Szia, én ezt a problémát úgy próbáltam orvosolni, hogy keskeny maszkolószalagra raktam a láncszemeket és illesztés után ragasztottam a kerekre. Így stabil tudsz vele szöszölni.

Üdv Takker
foco 470635 2011. március 22. 10:34
Válasz erre
Köszi. A tippet is, meg megnézem a Csörömpöst is.

Üdv: foco
Roadblock 470634 2011. március 21. 19:07
Válasz erre
A Csörömpös topikban volt szó róla...
vincus80 470633 2011. március 21. 17:37
Válasz erre
Szia!
Valamelyik topicban pont nem rég lett feltéve egy youtube-s videó erről.
A lényeg, hogy ne pillanatragacsot használj.
Leválasztasz néhány szemet (10-15-20 db-ot). Ezeket összeragasztod. Vársz egy kicsit, míg elkezd kötni a ragacs. Ekkor már lesz egy kis tartása a láncnak, nem hullik szét, de még formálható. Rápróbálod a visszafutó görgőkre, és óvatosan meg tudod nyomkodni a belógásoknál. (Ha megfelelőnek tartod, a görgőkön lehet fixálni pillanatragaccsal, hogy ne mozduljon el.)
Remélem tudtam segíteni.

Üdv:
V
foco 470632 2011. március 21. 16:58
Válasz erre
Sziasztok!

Hosszú kihagyás után most kezdem újra az építést. Rögtön bele is futottam egy számomra komolynak tűnő feladatba. Egy Academy Panzer IV modellt építenék, de a szemenkénti lánctalp feladja a leckét. Az látszik, hogy ragasztani kell a szemeket egymáshoz, de ragasztás után merev lesz (gondolom) és nem látom egyelőre hogyan lehetne a feszítő görgőknél az ívet kialakítani.
Ebben kérnék segítséget. Ha volt ez már napirenden, akkor lécci adjátok meg a hivatkozást!
Köszi: foco
Csodabogár 470631 2011. március 21. 14:48
Válasz erre
Szia Lalas!

Mind a "Mid", mind a "Late" verzióhoz a kései (late) lánctalp kell.

üdv

bp
Lalas 470630 2011. március 21. 14:22
Válasz erre
Hello!
Azt szeretném megkérdezni, hogy az Academy Tigris I Mid Production Version készletéhez lehet-e "Tigris I Late tracks" lánctalpat használni?
Köszönöm a előre is a választ.
Lalas
Freddy 470629 2011. március 20. 22:05
Válasz erre
Na, ezt a kérdést véletlen rossz topikban tettem fel.
Freddy 470628 2011. március 20. 21:59
Válasz erre
GAZ-69-en hol volt a hátsó rendszám? Láttam olyat, hogy fektetett formátumú rendszám a hátsó lenyíló ajtó közepén, és olyat is, hogy négyzetes rendszám a bal oldalon (hátulról nézve), ami így a hátsó ajtó lenyitása után is látszik.
Volt ebben valami rendszer, vagy (fénykép híján) csak az alkotó fantázia szab gátat a végtelen lehetőségeknek?
Elnar 470627 2011. március 20. 21:36
Válasz erre
Biztos is, hogy egyedi, szükségmegoldások voltak. Azonban valljuk be, a szakértők is meglepődnének, ha egy makettversenyre egy olyan Botonddal neveznék, aminek motorháztetőjéből Christine módra kiáll a motor :)
Emerick 470626 2011. március 20. 21:28
Válasz erre
Meg igazából az első széria Botond meghajtásrendszere gyenge anyagból volt elkészítve és hamar elnyírodtak a fogazott részek.

A hazai műhelyekben Ford V8 motorokkal próbálkoztak, de ezek sem váltak be. (volt gép, amit így selejteztek)

Az ilyen típusú buherákról nincs iratanyag. Legfeljebb, ha beleszorítjuk azokba a számlákba, amiket a németek "szolgáltatások" címen nyújtottak be. De a gond ugyanaz: a német cseremotorokhoz is kellettek pótalkatrészek, amihez ugyanúgy nem volt elég forrás (lóvé és alkatrész).

Ergó ezek ideiglenes szükségmegoldások voltak véleményem szerint.

I.
Elnar 470625 2011. március 20. 21:17
Válasz erre
Meg a hozzászólásokat is:
"Gyenge volt a motorja, emiatt akadt el állandóan apáméknak Ukrajnában. A problémán úgy segítettek hogy elakadt, kilőtt német szállítójárművek V6-os motorját szerelték beléjük. A kivitelezést egy segítőkész ukrán traktorszerelő nő segítségével végezték el egy helyi kolhoz műhelyében. Egyébként tényleg kiváló terepjáró volt állítása szerint. A hasonló német teherautók állandóan elakadtak, viszont jobb volt a motorjuk. A motor csak úgy fért bele, hogy levágták a borító lemezt." "Apámék az ukrán sárban elakadtak (II.VH offenzíva), erősebb német motort raktak bele, azzal zseniálisan működött. Mint előrébb írtam működésképtelen hátrahagyott német járművekből építették át. Ő már nem él, részleteket így tovább nem tudok. A "tuning" után tényleg jobb lett mint a németeké.
Hidász, utász, építő század voltak."

Azért ezt az öszvért meg kéne építeni valakinek egyszer! :D
Emerick 470624 2011. március 19. 19:58
Válasz erre
Üdv:

Természetesen arra a Blitzre gondoltam, és igen, gyári volt. Eleve honvédségi megrendelésből származott. A Csaba Királyfi Gyorsfeyvernemi Hadapródiskola egyik teherautója volt (4B-059), minden bizonnyal 1942 őszi-téli átvétellel.

A katonai gépek mattságáról nem vagyok meggyőződve. De igen, jól értelmezted.

I.
Mauro 470623 2011. március 19. 14:08
Válasz erre
Elnar 470622 2011. március 19. 13:12
Válasz erre
Tehát, ha jól értem: Amit katonainak gyártottak, gyárilag matt és/vagy terepezett. Ami meg polgári dolog volt, de a hadsereg használta azt csak megvették és felrendszámozták. Érdekes. /A ProModell achívban van egy kép, ahol Opel Blitz S-t bróbálnak kitolni a sárból. Csillog az egész karosszéria. Ott viszont azt írták, hogy valószínűleg bevonultatott. Akkor tehát az is gyári./
Köszönöm az infót! (megint)
Emerick 470621 2011. március 19. 12:59
Válasz erre
Üdv!

Na így már értem. Ezeket a képeket láttam, csak nem tudatosult bennem a dolog.

Nem egyedi példa a fényes festés... Opel Blitz-ek 1942-ben is még így voltak szállítva, minden egyéb katonai kiegészítő nélkül. Az összes jenki Ford és a Ford V8-51-ek is mind 1938 környékén... ésatöbbi. Egyszerűen idő és festék nem volt, hogy azonnal át lehessen festeni minden újonnan érkezett járművet. Ami eleve katonai gyártmány volt, azok olyan festéssel is érkeztek. Illetve ami Magyarországon készült, az is alapból katonai festést kapott.

I.
Elnar 470620 2011. március 19. 12:51
Válasz erre
Hansa-Lloyd Express - B-758
Hansa-Lloyd Express...
Hansa-Lloyd Express - B-758 2
Hansa-Lloyd Express...

Üdv! A rendszám a Roncson linkelt Fortepanos bevonulási képről van. (mellékelve)
Ha viszont nem bevonultatott, akkor meg érdekes a fényes festés.
sziklakks 470619 2011. március 19. 12:48
Válasz erre
Hát ööö nem,de a kérdésem ekképpen szólt:használtak-e vontatásra
Nem rá,mögé.:)
de köszi,ritka ronda szerkezet.:D
Freddy 470618 2011. március 19. 12:39
Válasz erre
Totalcaron is írnak a Botondról, ha mást nem, a galériát érdemes megnézni.
belsoseg.blog.hu/2011/03/19/autos_multunk_jadeoszlopa
Emerick 470616 2011. március 19. 12:29
Válasz erre
Helló!

Én nézegettem ezt a képet többszöris. A rendszámot honnan veszed?

H-L Expressnek én nem ezt gondoltam... (a németek gyártottak előtte azonos néve egy nagyobbacska batárt) Ha a rendszám valóban igaz, abban az esetben van kimerító válasz...
Még csak véletlenül sem bevonultatot. A Borgwardos elmélet tőlem származott, azonban a rendszám alapján hiszek a dologban már, hogy ez Hansa.

A lényeg: egyértelműen honvédségi, minisztériumi megrendelés. 20 + 20 darab volt leszállítva. Alakulatokat nem sorolnék. De mindhez megvan egyenként, hogy hová került...

Azért hozzáfűzném: a Borgward B1000-esek gyártása maradt később meg és abból is vásárolt a Honvédség.

Mégegyszer leírom: bevonultatásról szó sincs. Polgári járművek besorozás által nem kaptak katona rendszámot! (gyakorlatilag egy kezemen meg tudom számolni a Honvédség által megvásárolt polgári járművek számát...)

I.
SENNÁS 470615 2011. március 19. 10:38
Válasz erre
afv35072.
afv35072
afv35072
afv35072
1728_1_afv35072_3
1728_1_afv35072_3

Sziasztok!Keresném a képen látható AFV készlet.Nincs szükségem az egész készletre bontott érdekelne főleg.Felét--egyharmadát is átvenném ha valaki megválna tőle.Köszönet:SENNÁS
SENNÁS 470614 2011. március 19. 10:01
Válasz erre
88_on_half_track_114
88_on_half_track_114

Szeva sziklakks!Ezt a képet ismered?Valami korai lehet még a FŐNÖK is ott van.
Elnar 470613 2011. március 19. 09:04
Válasz erre
Üdv!
Megint csak nem német nem harcjármű (de ha már nincs a Királyi Honvédségnek topikja, hát ide)
www.netlabor.hu/roncskutatas/node/10509
Újabb királyi honvédségi tehergépjármű került beazonosításra: Hansa-Lloyd Express. 3 fotó már van róla. Bevonultatott, hadi rendszámos (B-758 v.B-759)

Emerick, vagy aki ért hozzá, ki tudja látni a nagy képen a rendszámot? :)
sziklakks 470612 2011. március 19. 01:23
Válasz erre
Köszöntem szépen.:)
Elnar 470611 2011. március 18. 23:11
Válasz erre
Nem hinném, hogy olyan nagyon vacakoltak a zsákmányolt járművek festegetésével...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.