/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266.
foco 470632 2011. március 21. 16:58
Válasz erre
Sziasztok!

Hosszú kihagyás után most kezdem újra az építést. Rögtön bele is futottam egy számomra komolynak tűnő feladatba. Egy Academy Panzer IV modellt építenék, de a szemenkénti lánctalp feladja a leckét. Az látszik, hogy ragasztani kell a szemeket egymáshoz, de ragasztás után merev lesz (gondolom) és nem látom egyelőre hogyan lehetne a feszítő görgőknél az ívet kialakítani.
Ebben kérnék segítséget. Ha volt ez már napirenden, akkor lécci adjátok meg a hivatkozást!
Köszi: foco
Csodabogár 470631 2011. március 21. 14:48
Válasz erre
Szia Lalas!

Mind a "Mid", mind a "Late" verzióhoz a kései (late) lánctalp kell.

üdv

bp
Lalas 470630 2011. március 21. 14:22
Válasz erre
Hello!
Azt szeretném megkérdezni, hogy az Academy Tigris I Mid Production Version készletéhez lehet-e "Tigris I Late tracks" lánctalpat használni?
Köszönöm a előre is a választ.
Lalas
Freddy 470629 2011. március 20. 22:05
Válasz erre
Na, ezt a kérdést véletlen rossz topikban tettem fel.
Freddy 470628 2011. március 20. 21:59
Válasz erre
GAZ-69-en hol volt a hátsó rendszám? Láttam olyat, hogy fektetett formátumú rendszám a hátsó lenyíló ajtó közepén, és olyat is, hogy négyzetes rendszám a bal oldalon (hátulról nézve), ami így a hátsó ajtó lenyitása után is látszik.
Volt ebben valami rendszer, vagy (fénykép híján) csak az alkotó fantázia szab gátat a végtelen lehetőségeknek?
Elnar 470627 2011. március 20. 21:36
Válasz erre
Biztos is, hogy egyedi, szükségmegoldások voltak. Azonban valljuk be, a szakértők is meglepődnének, ha egy makettversenyre egy olyan Botonddal neveznék, aminek motorháztetőjéből Christine módra kiáll a motor :)
Emerick 470626 2011. március 20. 21:28
Válasz erre
Meg igazából az első széria Botond meghajtásrendszere gyenge anyagból volt elkészítve és hamar elnyírodtak a fogazott részek.

A hazai műhelyekben Ford V8 motorokkal próbálkoztak, de ezek sem váltak be. (volt gép, amit így selejteztek)

Az ilyen típusú buherákról nincs iratanyag. Legfeljebb, ha beleszorítjuk azokba a számlákba, amiket a németek "szolgáltatások" címen nyújtottak be. De a gond ugyanaz: a német cseremotorokhoz is kellettek pótalkatrészek, amihez ugyanúgy nem volt elég forrás (lóvé és alkatrész).

Ergó ezek ideiglenes szükségmegoldások voltak véleményem szerint.

I.
Elnar 470625 2011. március 20. 21:17
Válasz erre
Meg a hozzászólásokat is:
"Gyenge volt a motorja, emiatt akadt el állandóan apáméknak Ukrajnában. A problémán úgy segítettek hogy elakadt, kilőtt német szállítójárművek V6-os motorját szerelték beléjük. A kivitelezést egy segítőkész ukrán traktorszerelő nő segítségével végezték el egy helyi kolhoz műhelyében. Egyébként tényleg kiváló terepjáró volt állítása szerint. A hasonló német teherautók állandóan elakadtak, viszont jobb volt a motorjuk. A motor csak úgy fért bele, hogy levágták a borító lemezt." "Apámék az ukrán sárban elakadtak (II.VH offenzíva), erősebb német motort raktak bele, azzal zseniálisan működött. Mint előrébb írtam működésképtelen hátrahagyott német járművekből építették át. Ő már nem él, részleteket így tovább nem tudok. A "tuning" után tényleg jobb lett mint a németeké.
Hidász, utász, építő század voltak."

Azért ezt az öszvért meg kéne építeni valakinek egyszer! :D
Emerick 470624 2011. március 19. 19:58
Válasz erre
Üdv:

Természetesen arra a Blitzre gondoltam, és igen, gyári volt. Eleve honvédségi megrendelésből származott. A Csaba Királyfi Gyorsfeyvernemi Hadapródiskola egyik teherautója volt (4B-059), minden bizonnyal 1942 őszi-téli átvétellel.

A katonai gépek mattságáról nem vagyok meggyőződve. De igen, jól értelmezted.

I.
Mauro 470623 2011. március 19. 14:08
Válasz erre
Elnar 470622 2011. március 19. 13:12
Válasz erre
Tehát, ha jól értem: Amit katonainak gyártottak, gyárilag matt és/vagy terepezett. Ami meg polgári dolog volt, de a hadsereg használta azt csak megvették és felrendszámozták. Érdekes. /A ProModell achívban van egy kép, ahol Opel Blitz S-t bróbálnak kitolni a sárból. Csillog az egész karosszéria. Ott viszont azt írták, hogy valószínűleg bevonultatott. Akkor tehát az is gyári./
Köszönöm az infót! (megint)
Emerick 470621 2011. március 19. 12:59
Válasz erre
Üdv!

Na így már értem. Ezeket a képeket láttam, csak nem tudatosult bennem a dolog.

Nem egyedi példa a fényes festés... Opel Blitz-ek 1942-ben is még így voltak szállítva, minden egyéb katonai kiegészítő nélkül. Az összes jenki Ford és a Ford V8-51-ek is mind 1938 környékén... ésatöbbi. Egyszerűen idő és festék nem volt, hogy azonnal át lehessen festeni minden újonnan érkezett járművet. Ami eleve katonai gyártmány volt, azok olyan festéssel is érkeztek. Illetve ami Magyarországon készült, az is alapból katonai festést kapott.

I.
Elnar 470620 2011. március 19. 12:51
Válasz erre
Hansa-Lloyd Express - B-758
Hansa-Lloyd Express...
Hansa-Lloyd Express - B-758 2
Hansa-Lloyd Express...

Üdv! A rendszám a Roncson linkelt Fortepanos bevonulási képről van. (mellékelve)
Ha viszont nem bevonultatott, akkor meg érdekes a fényes festés.
sziklakks 470619 2011. március 19. 12:48
Válasz erre
Hát ööö nem,de a kérdésem ekképpen szólt:használtak-e vontatásra
Nem rá,mögé.:)
de köszi,ritka ronda szerkezet.:D
Freddy 470618 2011. március 19. 12:39
Válasz erre
Totalcaron is írnak a Botondról, ha mást nem, a galériát érdemes megnézni.
belsoseg.blog.hu/2011/03/19/autos_multunk_jadeoszlopa
Emerick 470616 2011. március 19. 12:29
Válasz erre
Helló!

Én nézegettem ezt a képet többszöris. A rendszámot honnan veszed?

H-L Expressnek én nem ezt gondoltam... (a németek gyártottak előtte azonos néve egy nagyobbacska batárt) Ha a rendszám valóban igaz, abban az esetben van kimerító válasz...
Még csak véletlenül sem bevonultatot. A Borgwardos elmélet tőlem származott, azonban a rendszám alapján hiszek a dologban már, hogy ez Hansa.

A lényeg: egyértelműen honvédségi, minisztériumi megrendelés. 20 + 20 darab volt leszállítva. Alakulatokat nem sorolnék. De mindhez megvan egyenként, hogy hová került...

Azért hozzáfűzném: a Borgward B1000-esek gyártása maradt később meg és abból is vásárolt a Honvédség.

Mégegyszer leírom: bevonultatásról szó sincs. Polgári járművek besorozás által nem kaptak katona rendszámot! (gyakorlatilag egy kezemen meg tudom számolni a Honvédség által megvásárolt polgári járművek számát...)

I.
SENNÁS 470615 2011. március 19. 10:38
Válasz erre
afv35072.
afv35072
afv35072
afv35072
1728_1_afv35072_3
1728_1_afv35072_3

Sziasztok!Keresném a képen látható AFV készlet.Nincs szükségem az egész készletre bontott érdekelne főleg.Felét--egyharmadát is átvenném ha valaki megválna tőle.Köszönet:SENNÁS
SENNÁS 470614 2011. március 19. 10:01
Válasz erre
88_on_half_track_114
88_on_half_track_114

Szeva sziklakks!Ezt a képet ismered?Valami korai lehet még a FŐNÖK is ott van.
Elnar 470613 2011. március 19. 09:04
Válasz erre
Üdv!
Megint csak nem német nem harcjármű (de ha már nincs a Királyi Honvédségnek topikja, hát ide)
www.netlabor.hu/roncskutatas/node/10509
Újabb királyi honvédségi tehergépjármű került beazonosításra: Hansa-Lloyd Express. 3 fotó már van róla. Bevonultatott, hadi rendszámos (B-758 v.B-759)

Emerick, vagy aki ért hozzá, ki tudja látni a nagy képen a rendszámot? :)
sziklakks 470612 2011. március 19. 01:23
Válasz erre
Köszöntem szépen.:)
Elnar 470611 2011. március 18. 23:11
Válasz erre
Nem hinném, hogy olyan nagyon vacakoltak a zsákmányolt járművek festegetésével...
SENNÁS 470610 2011. március 18. 22:41
Válasz erre
Nem egyszerű.A 6928 tettem fel képeket de azokon szinte semmi nem látszik.Illetve ha tennék rá csak simán1-2 keresztet?Tetejére egy légi azonosítós zászlót?
Elnar 470609 2011. március 18. 22:36
Válasz erre
Az 1-es jelzésű matrica gépsített térképész szakasz, (Kartenzug mot), /bár a listában lánctalpasat nem láttam/ a 6-os jelzésű pedig talán egy nagy gépjárműoszlop stabkocsija. /ilyen sincs a listában, csak összelogikáztam/

Nem vagyok benne biztos, hogy ezek ígyvalós jelzések. Viszont német specialiste sem vagyok...
SENNÁS 470608 2011. március 18. 22:31
Válasz erre
Emerick 470607 2011. március 18. 22:26
Válasz erre
Famo helyett SdKfz 7, esetleg SdKfz 6. De volt sok más vontató típus, ami elhuzigálta a 88-ast... ;)

I.
Elnar 470606 2011. március 18. 22:25
Válasz erre
Ezek nem osztály/alakulat jelzések, hanem taktikai jelzések. Hogy az adott jármű az alakulaton belül hova tartozik. Nem mindig festették fel őket, de rendkívül gyakran. És igen, létező jelzések.

www.wwiidaybyday.com/emblems/emblemsmain.htm itt van mind /Taktische Zeichen pont alatt)
vereri05d 470605 2011. március 18. 22:06
Válasz erre
SENNÁS 470604 2011. március 18. 21:06
Válasz erre
Vorishilovets decals
Vorishilovets decals
kwtactsymbol
kwtactsymbol

Sziasztok!Segítséget kérnék a Trumpi által kiadott matrica "VALÓS" német hadosztályt jelez?Nekem egy ilyen jelzési táblázatom van ezen valami hasonló van(a jármű hátulján) a 2 táblázat(43-45)de valós lenne?
Csodabogár 470603 2011. március 17. 13:38
Válasz erre
Szia!

A 8.8cm-es löveget az d.Kfz.251 nem bírta el. Max 7.5cm PAK 40.

üdv

bp
sziklakks 470602 2011. március 17. 13:29
Válasz erre
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne,hogy sdkfz 251-et (bármely variánst) használtak-e vontatásra?
Konkrétan egy flak 88-ra gondolok.
K9öszi.
Csodabogár 470601 2011. március 17. 10:07
Válasz erre
Sziasztok!

Csak a tisztánlátás végett: Michael Wittman a normandiai ütközet kezdetén a s.SS.Pz.Abt.101 2. századának volt a parancsnoka, az ő páncélosának 205 volt a toronyszáma. A későbbiekben megbízott (!) osztályparancsnok lett (tehát még nem kinevezett), így használta a 007-es számú Befehlswagent - de ez ekkor még volt ténylegesen az övé (később az lett volna, ha nem hal meg) Egyébként több páncélost is használt 1944. nyarán, de az úgymond saját páncélosa a 205 volt. Egyébként a fényképen is tisztán látszik, hogy zimmeritezve volt.

üdv

bp
atu71 470600 2011. március 17. 07:54
Válasz erre
Michael Wittmann
Michael Wittmann

Sziasztol!

O volt Wittmann.
SENNÁS 470598 2011. március 16. 21:53
Válasz erre
MiniArt35040
MiniArt35040

Helló.Ezt a kittet szeretném megvenni van esély itthon beszerezni?
Csodabogár 470597 2011. március 16. 21:49
Válasz erre
Sziasztok!

A sIG33-at a háború legvégéig használták, minden fronton.

A Wittmann által használt 007-es számú Tiger I (ami nem volt az ővé!) -mint az összes kései gyártású Tigris I- gyárilag zimmeritezve volt (tehát zimmerit nélkül abszolút nem lenne hiteles!).

üdv

bp
SENNÁS 470596 2011. március 16. 21:20
Válasz erre
segítek 470595 2011. március 16. 21:16
Válasz erre
Erre gondolsz SENNÁS?

forum.axishistory.com/viewtopic.php
SENNÁS 470594 2011. március 16. 21:13
Válasz erre
290440936419
290440936419
antikfuchs1 ,
antikfuchs1
bergung3
bergung3
tiger303turm
tiger303turm
main578
main578
main3686
main3686
main5879
main5879
main24568
main24568
maintenance---1
maintenance---1
motorwisselenvanduitset
motorwisselenvanduit...
panther
panther
pantherrecovery3
pantherrecovery3
panthertrackrepairwheel
panthertrackrepairwh...
panzerrepairshop
panzerrepairshop
werkstattpicture2
werkstattpicture2
werkstatttrain5
werkstatttrain5

Ez így nem jó.Viszont vannak jó képek.
SENNÁS 470593 2011. március 16. 20:59
Válasz erre
Remélem sikerűl feltenni minden idők legjobb 2vh műszaki mentős honlapját.
http://www.bing.com/images/search?q=panzer+3+engine&view=detail&id=071DF1BDC528CEB6BD195B0C9EC8DCBC115E4DDE&first=61&FORM=IDFRIR
Emerick 470592 2011. március 16. 20:36
Válasz erre
Helló!

Egészségügyi oszlopról lévén szó (a Ford BB mentők alapján). Ezáltal minden bizonnyal a Botondok mögött Uhri-féle rühkezelő kamra pótkocsik vannak.

I.
gaben21 470591 2011. március 16. 19:31
Válasz erre
Helló.Michael Wittmannak a 007-es toronyszámú Tigrise gyárilag volt zimmerites vagy utólag vitték fel a tankra a zimmerit réteget. Csak azért kérdezem,hogy zimmerit réteg nélkül vagy zimerittel lenne -e reálisabb.
SENNÁS 470590 2011. március 16. 18:34
Válasz erre
Köszi a segítséget Hrothgar.(nem gond 100-on erről vagyok, 37 még-csak-már)Szóval jó dolgokat írsz megjegyzem majd.Még meglátom mit teszek a vontató mögé.KÖSZI!
Hrothgar 470589 2011. március 16. 18:21
Válasz erre
Szervusz SENNÁS!
(Ne haragudj! Remélem nem baj, ha tegezlek!)

És úgy tudom, hogy a s.IG.33-at a háború elejétől a végéig használták (Valahol mintha nemrég olvastam is volna, hogy 1943-ban a keleti fronton még fel-fel bukkantak) A löveg sok harcjármű fegyverzetévé is vált. (Ha jól tudom ilyen a Sig 33-pz 1-es alvázon, a Bison, a Grille-és mintha derengene valami átalakított Hetzerről is, de ebben abszolút nem vagyok biztos!)
Egy másik dolog a fő kérdéssel kapcsolatban: Rémlik, mintha 1944-ben a nyugati fronton is szerepeltek volna a s.IG.33-ak, de ebben sem vagyok biztos, szóval ennek jobban utánanézek!
Remélem tudtam segíteni, illetve azt is, hogy ha valami pontatlanságot mondtam, akkor valaki kijavít!
SENNÁS 470587 2011. március 16. 18:01
Válasz erre
ch
ch

Sziasztok ezt a löveget mikor használták a 2.vh-ban?Én úgy tippelem(gondolom) még a háború elején.
SENNÁS 470586 2011. március 16. 17:51
Válasz erre
ch6339
ch6339

Szia Planes!Ezt most találtam tudod beszéltünk róla nemrég.Jó kis hiánypótló cucc.
romeo 470585 2011. március 16. 17:03
Válasz erre
0000006
0000006

Üdv!
Milyen pótkocsit vontat a Botond?
Forrás: don-kanyar.atw.hu/photo.htm
romeo 470584 2011. március 16. 16:40
Válasz erre
atu71 470583 2011. március 16. 07:32
Válasz erre
tervezes
tervezes

Hat,voltak otleteik az akkori tervezoknek,es meg amik csak az asztalon maradtak.
atu71 470582 2011. március 16. 07:23
Válasz erre
SENNÁS 470581 2011. március 15. 22:42
Válasz erre
Lehet pont erről láttam filmet abban tetszett meg a dupla csövű "vadászpuska".De komoly nagyon.A 128mm több mint sok(koló)
Elnar 470580 2011. március 15. 22:33
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266.