/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266.
romsitsa 627923 2017. május 17. 18:33
Válasz erre
Hello, nem így néztek ki.
1.
A "masada" fogalmam sincs, hogy mi lenne.
Viszont valaki egyszer kitalálta, hogy a háború végi német gépek zöldje világosabb, mint a megszokott, ezért lehet, hogy más színt használtak az Olivgrün helyett és ráböktek a Resedagrünre.
Van aki szerint ez a Resedagrün valóban használatban volt harceszközökön (az ipari gépek világoszöldjéről beszélünk), szerintem nem. A te színed erre hasonlít leginkább.

2.
Az adott időszakban a németeknél a sötét összhatású álcázás dominált, szóval sok zöld, kevesebb barna, kevés sárga arányokban kellene gondolkodni.
Másrészt maga a színkészlet is úgy van összeállítva, hogy ezekkel az arányokkal "mutasson".
Példaként nézd meg a standard gyári álcamintákat a Tiger II-n vagy Pantheren.

Ha a zöldet átkened valami "zöld" árnyalattal, menthető a mutatvány. A barna kicsit sötét, de mondjuk ott vastagabban fogott a festő pisztolya, nekem belefér.

Üdv

Á
JazzZ 627911 2017. május 17. 10:35
Válasz erre
18554826_1578869262136786_268842180_n
18554826_15788692621...
18578532_1578869268803452_1309202366_n
18578532_15788692688...

Sziasztok!

Vásároltam egy festék szettet az egyik neves gyártótól (1944-45 German Set), amiben a zöldet Masada green-nek hívják, a barnát Schoko brown-nak. Egy Sturmtigerre festettem fel őket, csíkozásként. Az a bajom velük, hogy a zöld az minden, csak nem zöld, a barna pedig nagyon sötét. A kettő együtt elég borzasztóan mutat.
De lehetséges, hogy az én ízlésem kényes a valósághoz képest, és valójában így néztek ki 45ben a járművek?
(matt lakk nincs még rajta..)

Köszönöm!
JZ
truth 627841 2017. május 15. 19:56
Válasz erre
Hú, nem is számítottam ilyen rövid alatt ennyi hozzászólásra. Annyi ötletet kaptam, fel kell dolgoznom őket, köszönöm!

Az építés alatt álló gépet (Revell Tigris 2) most kezdtem el, gyakorlásnak szánom, mielőtt a nagyágyúnak (Dragon Maus) nekifognék.

A mellékelt festési mintákat én sem igazán szeretem, bár kiindulásnak megteszi.

Jelentkezem, amint van valami fejlemény.
Sokol 627816 2017. május 15. 11:34
Válasz erre
Szia!

A Revell hígítót 1:72-ben hasonló feladatokhoz nagyon körülményes ecsettelésnél alkalmazni.
Egy nedvesítő adaléka miatt nem tapad a festék rendesen fel, így a Gabikabácsi videóján mutatott 1:35-ben látható maszatolós (és elég jó hatást adó) eljárás katasztrófával végződik, ha Revell email hígítót használsz, - mivel a nedvesítő anyag kiválva a festékből fényes hártyaként felúszik a réteg tetejére!
Ezért van, hogy inkább a kategórián belül a Humbrol cég termékeit szeretik 1:72-ben a harcjárművesek.

Én magam is Revell enameleket használok, de inkább a japán hígítók egyikével+sima lakkbenzinnel.
Nekem a makett hígítók közül a kék Gunze/Mr.Color Thinner vált be az alapszín felhordásához. Nagyon vékony rétegben teríthető vele bármilyen festék, - de mivel tényleg hígítja, ezért jól fed, és nem is nagyon látsz utána ecsetnyomot.

Viszont az álcázó foltokhoz már érdemes gyengébb, de inteligens hígítót használni, nehogy beleoldja az alap réteget is, vagy átjutva az alapozáson hólyagokat képezzen a párolgó anyag.
Ehhez a legjobb az igazi white spirit/lakk benzin, vagy még inkább a skandináv fél-spiritek közül az eredetileg szóráshoz ajánlott hígítók pl.:Tikkurila Ruiskuohenne 1032 stb. Azok kiválóan hígítják és terítik a festéket, -és levelezésre is alkalmasak egyben. Szóval akár művész olajfesték layerek - akár a Gabikabácsi videóján látható fültisztító pálcás módszer 1:72-ben való szép kivitelezéséhez is szuperek.

Vannak egyéb eljárások is az álcázás megoldására piciben.
Nagyon fontos, hogy rendelkezz 2-3 "álcafolt" színben pit-, vagy pasztell krétával is (klasszikus száraz pasztell, nem olaj-pasztell!)
Ezekkel meg tudod rajzolni az alapszínre festett gépen az eredetileg vékony csíkban/kukac mintában szórt mintákat és elmosva/ledörzsölgetve őket imitálni tudod a festés kopottságát, vagy az átszóródásokat sokkal finomabban, mint a fültisztítós módszernél.
Harminc éve készült őslény, de a lényeg látható, hogy mire jó a pasztell:
[URL=http://s830.photobucket.com/user/porcica/media/P1030003_zps1yrofyls.jpg.html][IMG]http://i830.photobucket.com/albums/zz227/porcica/P1030003_zps1yrofyls.jpg[/IMG]
i830.photobucket.com/albums/zz227/porcica/P1030003_zps1yrofyls.jpg

Maszkolásnál is jól használhatók az oldott ecsetelhető maszkolófolyadékok. Azok lezárják az éleket rendesen. és nem engedik befolyni alá a festéket ebben a méretarányban sem. Az apró részletek és a kevés tapadófelület miatt elég nyögvenyelős maszkolószalaggal maszkolni 1:72-ben. Inkább maszkolófolyadékkal és a poszterek ideiglenes falra rögzítéséhez ajánlott poster-fix ill. újra használható gyurma ragasztók segítségével lehet apró és élethűen kerekded élekkel rendelkező álcafoltokat maszkolni. Ha nem akarod, hogy túl éles kontúrja legyen a foltoknak, csak simán keverj egy kicsi művészolaj festéket az email-be és egy lapos ecsettel húzd el a széleit finoman száradás előtt. Az finom átmenetet képez. Az figurákat olajjal festő kollégák folyamatosan használják ezt a hatást a fények félig áttetsző kialakítássától a színek szintezéséhez, vagy szabályos és kiegyensúlyozott átmenetek festéséhez úgyszintén.

Ha nem akarsz művész olajazni ott a finom struktúrájú szivacs! Csak jól felhígított az álcafolt festékét és feltunkolod. Meghígítózva az alapfelületet is, a szivacs elmosódott, igen kopott/fakult jelleget imitáló foltokat hagy. Olyan mintha egy nagyon leamortizált harceszköz volna, de túlzásokat kerülni kell persze. Téli durva felületű/meszelt álcázófestést például a méretarányban szivaccsal a legkönnyebben élethűen utánozni. A lényeg, hogy próbálgasd ki először egy roncson, vagy hasonló műanyagfelületen mindig, hogy jó-e a hígítás aránya, vagy az elképzelt mozdulat milyen tényleges nyomot hagy!

Színes ceruzákkal és iskolai vízfestékkel is lehet álcázni jó hatásfokkal, ezeknél a pitt krétához hasonló fogásokkal tudsz effektezni. Jóval finomabb és élethűbb látványt adnak, mintha minden színt a makett dobozán ajánlott makettfestékekkel kívánsz megoldani. Az eleve már olyan rétegvastagságot és színintenzitást eredményez egymásra kenve, amit csak rengeteg utómunkálat és további egységesítő rétegek segítségével lehet csak kiigazítani. Ez mind-mind az apró részletek feltöltődését/elveszését eredményezi -szóval nem a legokosabb megoldás állandóan követni a maketthez mellékelt leírásokat, meg a doboz hátulján hazudott ábrákat.
Gabikabácsi 627809 2017. május 14. 21:46
Válasz erre
Szervusz Truth!

A maszkoló szalaggal az éles kontúros álcafestést lehet megcsinálni, mint az ilyet:
www.network54.com/Forum/47207/thread/1343475308/Hardedge+Camouflage+Tiger+II+-+Overview+-+Invitation Itt először felkerül az alapozó szín (sötétsárga vagy olívzöld).
Sajnos a Revell festékekből keverni kell a színeket (a sötétsárgánál pl. a Revell 16 "citromsárga", a 17 túl barna, a 88 se jó, én az alábbi mixet használtam:
Revell 16: 6 rész/R17: 2 rész/R5: 3 rész; általánosságban minden színt fakítani és világosítani kell, alapból túl rikító lenne.
Mondjuk Humbrol festéknél az alábbiakat ajánlják:
Dunkelgelb Humbrol 83
Olivgrün Humbrol 86
Rotbraun Humbrol 160
Ezt szélesebb laposecsettel célszerű felhordani, hígítva, több rétegben, hosszú (min. 1 nap) száradási időkkel a rétegek között.
Ezután maszkolószalagból ki kell vágni a foltokat "negatívban" (tehát nem a folt alakját vágjuk ki, hanem a folt alakjának megfelelő "lyukat" kell körbemaszkolni).
Ezt jól rásimítjuk a felületre, majd jön az adott folt színe.
Célszerűen a világosabbtól jó haladni a sötétebbre.
Az átszóródásos festéshez itt egy jó videó, itt a srác fültisztítóval maszatolna el a színeket:
www.youtube.com/watch
Remélem, tudtam valamicskét segíteni.
Üdv!
HPG
truth 627748 2017. május 13. 15:21
Válasz erre
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni a szakértőktől. Német 1:72-es német tankokat kezdtem el építeni, most éppen a Revell Tiger 2 Henschel modelljén dolgozom, de a kérdésem általános érvényű.

Kézzel festek, Revell enamel festékeket használok a saját higítójukkal. A kamo festését mindig kézzel, különböző vastagságú ecsetekkel csináltam, de ezzel sajnos nem tudom elérni a kívánt eredményt. Tudnátok ajánlani valami klassz módszert (sablont vagy bármi mást) amivel szebben tudnám ezt megoldani? Bármilyen megoldás érdekelne. A maszkoló szalag segítene valamilyen módon ecsetes festésnél is?
Safranek 627671 2017. május 11. 15:24
Válasz erre
ssanyi 627669 2017. május 11. 13:02
Válasz erre
Üdv!

Repülő maketteket építek, nem vagyok jártas harcjárműves körökben, de kik azok a NAGYOK.?

Szerintem maszkolószalagból könnyen lehet ilyen sablont csinálni, amennyiben fújni akarja a makettező.

Jó makettezést!
Safranek 627668 2017. május 11. 11:45
Válasz erre
A "szőlőfürt" höz van sablonom, ha érdekel.
JazzZ 627663 2017. május 11. 10:29
Válasz erre
Köszönöm Mindenkinek!

És elnézést a NAGYOKTÓL, hogy ilyen aprósággal zavartam.

Üdv.
JZ
romsitsa 627656 2017. május 11. 09:20
Válasz erre
Az eredeti minta gyárban vagy csapatnál készült, fújva, sablonnal fújva vagy ecsettel. Ha konkrét gépet tervezel, akkor fotó alapján lehetne kitalálni melyik a célravezető módszer.

Üdv

Á
Gabikabácsi 627651 2017. május 11. 08:00
Válasz erre
Szervusz!

A késői Párducok álcafestéséről itt van egy négyrészes cikk:
www.flamesofwar.com/hobby.aspx
Az ebben látható 'Dot' Ambush Camouflage ami a legjobban az általad megadott képre hasonlít.
A "szőlőfürt" minta ('Disc' Ambush Camouflage) az máshogy néz ki (bár nekem az jobban tetszik :-)
Üdv!
HPG
Gabusch 627648 2017. május 10. 23:54
Válasz erre
Megpróbálhatod pl. úgy, hogy a maratás képét 1:1-ben kinyomtatod egy géppapírra, átkened étolajjal (ettől száradás után olyan lesz, mint a pausz), kivagdosod snitzerrel és használod.

Szerintem egy próbát megér.
Bishop 627647 2017. május 10. 23:22
Válasz erre
1508210_big
1508210_big

A Voyagernek van rá maratása TEZ047, bár szerintem ez az a kategória, amit otthon is el tudsz készíteni sablonnak.
Kilmister 627640 2017. május 10. 21:10
Válasz erre
Szia!

Azt hittem a "nagyok" megválaszolják a kérdésed. De gondolom nem foglalkoznak ilyen apró cseprő kérdésekkel... Nos, szerintem vagy pisztollyal fújod a pöttyöket, de ha ez az a "szőlőfürt" vagy milyen mintázat, akkor kell hozzá az a kis korongok sablon. Ecsettel igazából nem tudod megfesteni ezt a szőlőfürt mintázatot, ( már ha ez az akar lenni ) de amúgy az apró pöttyöket azért festheted azzal is.
Willi 627636 2017. május 10. 19:16
Válasz erre
Szia!
Az ecset jó megoldás lehet. Csak ne túl sokat tegyél rá!
JazzZ 627594 2017. május 9. 10:38
Válasz erre
pantherXV
pantherXV

Sziasztok!

Ennél a mintánál a "pöttyöket" milyen módszerrel érdemes megcsinálni, hogy élethű legyen?

Köszönöm!
JZ
Sokol 626735 2017. április 18. 22:07
Válasz erre
Ez egy bogár alváz, amire egy szétbarmolt, szintén háború utáni holzbrenner dobos/fagázas Type 283 kaszni lett ráapplikálva nagy műgonddal. Azért készítettek a brenner és a tágulótartály helyére "csomagtartót", meg alul bádogozást.
Freddy 626706 2017. április 18. 10:44
Válasz erre
Valami ajtó is van az rajta, lehet, hogy, ha már új orr kellett neki, csináltak egy csomagtartót az elejébe (a motor úgyis hátul van), azért olyan púpos.
PeKo Publishing 626677 2017. április 17. 18:03
Válasz erre
Szia!

1944 elejétől már az Ausf. J volt gyártásban, a zimmeritezés pedig ennek az évnek a szeptemberéig került gyárilag a páncélosokra - ergo az összes Ausf. H zimmeritezett volt.

Ugyanakkor Magyarországon az 1944-45-ös harcok során inkább az Ausf. J-k voltak a jellemzőek, Ausf. H-ból igen kevés bukkant fel (én legalábbis alig találtam).

üdv
bp
Amon 626675 2017. április 17. 17:29
Válasz erre
Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy a Pz IV ausf H későiek mind zimmeritezve voltak? Főként a Magyarországi harcokra gondolok.
A válaszokat előre is köszönöm!

Üd: Amon
Gabusch 626658 2017. április 17. 10:32
Válasz erre
vlcsnap-3297-09-08-03h37m53s286
vlcsnap-3297-09-08-...
vlcsnap-4439-09-25-18h53m55s507
vlcsnap-4439-09-25-...

"Borsos" kübel. :)
Sennás 626657 2017. április 17. 10:11
Válasz erre
szodas_02.preview
szodas_02.preview
Névtelen
Névtelen

:)A Magyar vonal

És képaláírás "Horty katonái tanulnak egy BMW R-75ről egy Német mérnöktől" TUTI?
Gabusch 626654 2017. április 17. 01:10
Válasz erre
Ennek normális orra van. Akkor kellett, hogy legyen egy harmadik is, illetve lehet, hogy ezt alakították át, pl. egy olyan baleset után, hogy rátolatott egy teherautó, mint anyámra a Fiat 500-ban.
Wrecker 626653 2017. április 16. 23:43
Válasz erre
DSCF00481
DSCF00481
DSCF0047
DSCF0047
DSCF00482
DSCF00482

Szódás Kübel...
Gabusch 626627 2017. április 16. 16:55
Válasz erre
Az említett Kübelt a Borsban láttam. Ha az is a motoros szódásé lett volna, akkor szerintem azt is látjuk többet élőben is, márpedig arra én nem emlékszem, pedig pl. papírgyűjtések alkalmával sokat mászkáltunk "munkaidőben" is az utcán és azon a környéken.

A motort egyébként az is különlegessé tette, hogy állítólag volt rajta rükverc és ez nagyon tetszett azoknak, akiknek volt szerencséje látni, ahogy eltolatott a magas járdaszegélytől. Én sajnos nem tartoztam ezen szerencsések közé. Nekem csak mindenféle nyilasnak öltözött statiszták és terepszínű teherautók jutottak filmforgatások alkalmával, meg évi 2-3 halálos baleset a sarkon, amelyekben bebizonyosodott, hogy a troli az erősebb. Ezen kívül két csillagos házban is laktam, mint azóta kiderült. A másodikban tetjébe egy "K" lakás is volt, bár ezek nyilván makettezési szempontból kevésbé érdekesek, de Újlipóciának megvolt akkoriban ez a sajátos "bája".
Safranek 626626 2017. április 16. 16:52
Válasz erre
Az a motor magántulajdonban van + orosz motor, nem német.
spenot 626623 2017. április 16. 16:33
Válasz erre
Így van, a szódás. Én az I. kerületben laktam, de oda is hordta. Bekiabált a kapun, hogy "Itt a szódés..." legalább is mi így hallottuk. És a motor is stimmel.
Azt tudja vki, hogy ennek a szódásnak, vagy egy másiknak volt egy Kübelwagene? Emlékszem, a Kübel orra rosszul volt megcsinálva -- vki gondolt egyet és ívesre készítette/egészítette ki hogy jobban hasonlítson a VW-re? Nem tudtuk, de sajnos így, rosszul restaurált orral szerepel a kocsin néhány régi filmben.
Spenot
Gabusch 626620 2017. április 16. 16:14
Válasz erre
Úgy emlékszem, mintha azt mondták volna, hogy az a Hadtörténeti múzeum tulajdona.
Sennás 626619 2017. április 16. 16:08
Válasz erre
MF-1150-1
MF-1150-1

Egy kis román "export" R-12
Bishop 626606 2017. április 16. 12:14
Válasz erre
Nem tudja valaki, hogy mi lett a Sas Militáriában kiállított Kettenkraddal?
1:1-es változat volt. :)
Gabusch 626605 2017. április 16. 11:39
Válasz erre
Nem emlékszem rá, hogy láttam volna a szóban forgó filmet, tehát erről nem tudok nyilatkozni. Viszont a Gorkij fasorba jártam iskolába (ami közben felvette a Derkovits nevet és azóta is úgy hívják) és így értelemszerűen sok olyan iskolatársam volt, akik a környéken laktak. Egyébként én is többször láttam azt a motort munka és parkolás közben. Emlékeim szerint ilyen szürke volt, de persze a pontos típusát nem tudtam (és nem is érdekelt) akkoriban. De mondták, hogy BMW, sőt azt is, hogy ajánlottak már érte cserébe az öregnek zsír újat is, de nem adta oda érte.

Amúgy az iskolából is valami oldalkocsis csodán vitte el egy pasas a moslékot, hordókban, de az nem a szódás volt és nem is emlékszem, milyen megoldás volt rajta az oldalkocsi. Lehet, hogy simán beleállított két hordót, nem emlékszem.

Egyébként nekem is kínáltak '84 környékén valami Zündappot. Erős a gyanúm, hogy az is valami háborús maradvány lehetett, bár mivel nem tudok motorozni, nem néztem meg, így lehetett akár háború utáni robogó is. Bár nem túl valószínű, hogy olyat nagyon behozott volna ide valaki. Persze valami '56-os odavághatta a rokonnak a használt cuccát.
Sennás 626602 2017. április 16. 11:11
Válasz erre
60-70 években én még a zsacskóban se voltam:) de lehet neked van igazad(csak ez állt ott a "szenesember" háza előtt).

A Fű még a kukásautóban van Laci:)
Gabusch 626599 2017. április 16. 11:04
Válasz erre
Az nem szenes, hanem szódás. Legalábbis azt hiszem, hogy gyerekkoromban ('60-'70-es évek fordulója) ez a motor hordta a szódát a VI.-VII. kerületben. Az urban legend szerint ez volt a Tizedesben is, mert megvolt az oldalkocsija is a tulaj pincéjében.
lacipapa 626594 2017. április 16. 10:52
Válasz erre
Hol van itt a fű?
Valahol olvastam,hogy a háború után,ilyen ,átalakított oldal kocsival hordták a zöldségesek a piacra az árúikat.
Sennás 626589 2017. április 16. 09:50
Válasz erre
égig érő fű
égig érő f
égig érő fű2
égig érő fű2

Nem pont ide való de Német!:) Égig érő fűbe láttam egy szép R-75-t.Az oldalkocsi csúnyán átalakítva "szenes kocsinak":(
Commissar 626500 2017. április 13. 17:08
Válasz erre
Üdv!
A tiif.de oldalon találsz egy halom infót erről, a két nehézpáncélos osztály jó része azonosítva van fotó alapján.
Krisz
JazzZ 626467 2017. április 12. 13:42
Válasz erre
Sziasztok!

"Tuniszi zöld macskák" témakörben kérnék segítséget! Van e arról infó, hogy mely toronyszámok lehettek ilyen festéssel el látva?
Köszönöm!
JZ
zoli1989 626251 2017. április 7. 16:30
Válasz erre
1560125_47571_IMG_6140
1560125_47571_IMG_61...

Sziasztok!

Eladó a képen látható, teljesen originált 1:35 Trumpeter SDKFZ 7 harcjármű makett.
Ára 10500Ft
Átvehető Mosonmagyaróváron is a makett kiállításon.
érd. cszoli89@freemail.hu
Kamovos 625972 2017. április 1. 18:03
Válasz erre
gábor76 625958 2017. április 1. 12:44
Válasz erre
tank
tank

Üdv!

Ez milyen Panzer 3 verzió lehet?
PeKo Publishing 625957 2017. április 1. 11:08
Válasz erre
303.stu.art.brig
303.stu.art.brig

303. rohamtüzérdandár, 1945 január, "Konrad 3"
liverpool 625947 2017. március 31. 22:04
Válasz erre
Köszi Peti!
A Tiger trackson láttam a képet, és gondoltam már mindenre (33. szakasz? az lehetetlen :) ) de ez nem jutott eszembe.
PeKo Publishing 625946 2017. március 31. 21:44
Válasz erre
...egyébként ugyanígy volt a 303. rohamtüzérdandár esetében is. Ott minden StuG és StuH (szintén négyjegyű) száma 3-sal kezdődött.
PeKo Publishing 625945 2017. március 31. 21:43
Válasz erre
Szia Milán!

Az nem a "Götz von Berlichingen" kocsija, hanem a 4. "Polizei" SS-páncélgránátos-hadosztályé. A hadosztály 4. SS-páncélososztályának az összes StuG-ján 4-sel kezdődött a harcászati azonosítószám, ami az osztályt jelölte. A maradék három a szokásos: század-szakasz-kocsi.

üdv
bp
liverpool 625941 2017. március 31. 19:43
Válasz erre
Üdv!
Kérdezném a szakértőket toronyszámozással kapcsolatban. A szokásos standard háromjegyű számozás világos számomra, viszont láttam a minap egy képet egy StuGIV-ről a Götz von Berlichingen rohamlöveg osztályából, amin négyjegyű számozás volt (4334). Hogy kellene ezt értelmezni?
Sennás 625346 2017. március 19. 13:34
Válasz erre
sisak jelzés
sisak jelzés
sisak jelzés
sisak jelzés
ins-07
ins-07

Sziasztok. Kérdezném motor mellé szeretnék rohamsisakot tenni.Milyen jelzés kerülhet rá? Csak a Wehrmacht jelzés(mind a két oldalára) vagy pajzs is? Illetve Lehr "logót" is tehetek-e rá?
Sennás 625241 2017. március 17. 18:08
Válasz erre
Sennás 625240 2017. március 17. 18:06
Válasz erre
lehr
lehr
ins-06
ins-06

Ebben lehet "L" betű?
Sennás 625237 2017. március 17. 17:55
Válasz erre
kr_hk_10
kr_hk_10
08_19_10
08_19_10
lssah r12
lssah r12

Ez is tanalakulat? Vagy Lehr-es? Illetve a 2-3 kép lehet LSSAH?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266.