/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266.
Ori 470368 2011. február 24. 12:39
Válasz erre
Sziasztok!

Bobescu,Csodabogar!
Igaz hogy cska reszben vag ide,ill.a temahoz,de egy BOLGAR szamara a bulgar az sertes!
Szoval kerlek titeket hogy ha legkozelebb irtok roluk,akkor tiszteljetek meg oket/engem azzal hogy normalisan irjatok le!

Koszonettel: Ori
Csodabogár 470367 2011. február 24. 11:31
Válasz erre
Jessz, a bulgárokat elfigyeltem. A többiekről még sosem hallottam, hogy kaptak/használtak volna. Mi is csak a háború alatt használtunk egy párat...

A bolgárok egyébként elég sok német cuccot kaptak(és nálunk használták őket), amit aztán a háború utáni egy-két évben le is cseréltek orosz eredetű technikára, és a maradékot meg beásták.
Bobescu 470366 2011. február 24. 09:56
Válasz erre
Valóban, de ha jól értelmezem, az csak a későbbi felhasználásra vonatkozik.
marteen 470365 2011. február 24. 09:48
Válasz erre
Ha a 'rendszerbe állítás' alatt te azt érted, hogy leásták őket a földbe, miután kiszedték belőlük a motort...
Bobescu 470364 2011. február 24. 09:34
Válasz erre
Valamint itt az utalás rá:

After the war, many French Army tank units were equipped with Panthers (eg. 503rd Tank Battalion in Mourmelon had 50 Panthers in 1947 and 501rd Tank Battalion used Panthers from 1946 to 1950). Other post-war users included Bulgaria (Bulgarian Panthers), Czechoslovakia, Hungary, Romania and Yugoslavia.

A teljes cikket itt olvashatod:

http://www.achtungpanzer.com/panzerkampfwagen-v-panther-sd-kfz-171.htm
Bobescu 470363 2011. február 24. 09:32
Válasz erre
http://www.achtungpanzer.com/bulgarian-panthers.htm

Itt a link! :)
Csodabogár 470362 2011. február 24. 08:30
Válasz erre
Szia!

A bolgárok tudtommal nem kaptak Panthereket (inkább orosz lesz az!), és ha minden igaz, akkor csak és kizárólag a franciák használták a háború után.

üdv

bp
Bobescu 470361 2011. február 24. 08:12
Válasz erre
Kedves Fanok!

Az Achtungpanzer oldalán utalást találtam rá, hogy a háborúból visszamaradt Panther tankokat rendszerbe állította-tartotta sok hadsereg. A bulgár párducokról még képet is találtam, de említést tesznek magyar, cseh, román, francia párducokról is.
Érdekelene ki, mit hallott, vagy birtokában van-e képeknek ezekről a nagymacskákról...

üdv: Bobescu
romsitsa 470360 2011. február 23. 21:52
Válasz erre
Emerick,

holnap megy fel az orgra.

Üdv

ad
Emerick 470359 2011. február 23. 21:37
Válasz erre
Hali!

MB-1500 A ! Hm... Még annyira sem értem mert ebből a típusból konkrétan nem találtam eddig egyetlen szállítást sem. :)
Az én fényképes archívumom meglehetően gyér, csakgy, mint az irodalmam... Az említett képet nekem megmutatná valaki? Píííz. Hogy végső ítéletet modjak róla. :) (De NE itt, mert a jogdíjak kérdésébe nem bonyolódnék!)

Egyébként bárhogyan is van a dolog, 1941-ben tuti, hogy NEM volt ilyen típusú eszköze a Honvédségnek. (mondván még a Büssing L4500S-ekről, MB L3000S-ekről, Horch terepjárókról, FAMO-ról is vannak papírok, de L 1500 A-ról...)

Köszönöm és üdv:
I.
romsitsa 470358 2011. február 23. 21:22
Válasz erre
Akkor kedves Emerick:)

légy oly jó és tekints meg hogy ezek a Mercedesek mikor vendégszerepeltek nálunk, mert a kép alapján rendszeresített jármű volt, nem kölcsönkapott.

Köszi

ad
Freddy 470357 2011. február 23. 21:09
Válasz erre
Láttam a másik fórumot is, sőt, ott egy kép is volt, bár elég kivehetetlen. De gondoltam, hátha itt is van olyan, aki oda nem jár, viszont van némi új információja erről az eléggé fehér foltnak számító területről.

Romsitsa: nézegettem én is egy darabig, a motorsátor fura volt azokkal a csíkokkal, de betudtam annak, hogy mozgás közben fényképezték, a jármű hátulja egy-az-egyben Steyr 1500, és a németek végülis gyártották 1941-től.
romsitsa 470356 2011. február 23. 20:56
Válasz erre
Szervusz,

megnéztem a képet, az nem Steyr hanem Mercedes, gyakorlatilag ugyan az, csak az orr más.

Üdv

ad
Emerick 470355 2011. február 23. 20:17
Válasz erre
Hali!

1941-et felejtsd el! Még csak kölcsönben sem járt a Honvédségénél. (nincs erről dokumentum) 1943 tavaszától érkeztek az alvázak, amire az Uhry testvéreknél gyártottak 1944 tavaszától a felépítményeket. (amik különböztek a német változatoktól). Egy darab parncsnoki, az összes többi páncéltörő ágyu vontató volt. (...és egy adag valószínűleg nem készült el.) Eredeti német, teljesen kész Steyr 1500-as véleményem szerint nem is nagyon használt Honvédség. Legalábbis erre semmi sem utal.

Ha nem tévedek, vagy itt, vagy egy másik weboldalon ennél többet is írtam a témával kapcsolatban. ;) Sztem megtalálod előbb-utóbb.:)

Üdv:
I.
MAZHL2005 470354 2011. február 23. 13:54
Válasz erre
pz38styer88mmwaffentrgerzj6
pz38styer88mmwaffent...

Üdv ! Hátha valakinek kincset ér: Steyr-Daimler-Puch Waffentrager Pak 43 L/71(88 mm)
Freddy 470353 2011. február 23. 12:33
Válasz erre
Sziasztok!

A Steyr 1500-at mikortól használta a Honvédség? A Bonhardt-Sárhidai-Wikler könyvben egy 43-44-es rendelésről írnak, ugyanakkor pár oldallal előrébb van egy kép ilyen járművekről a Gyorshadtest 1941-es visszatérési ünnpségén.
Commissar 470352 2011. február 22. 17:40
Válasz erre
romsitsa 470351 2011. február 22. 17:36
Válasz erre
Szervusz,

itt: www.wwiidaybyday.com/

Keresd ki fent, ami kell.

Üdv

Ádám
Lynx 470350 2011. február 22. 17:13
Válasz erre
Üdv, Barátaim!

A seítségetekre lenne szükségem! A német harcjárművekre festett kis jelzések jelentése felöl érdeklődnék. Ezeknek a jelzéseknek egy része tudtommal a hadosztályt jelöli, amelyikben az adott jármű szolgált; ezek között több-kevesebb sikerrel el is tudok igazodni. No de mi van a többi kis ábrával? Gondolom azok a jármű rendeltetésére, esetleg az alegységen belül betöltött pozíciójára utalhatnak. Tudnátok ezzel kapcsolatban a segítségemre lenni, vagy eseleg ismertek olyan weboldalt, ahol utánna tudnék ezeknek nézni?
Előre is köszönöm mindenkinek!
SENNÁS 470349 2011. február 22. 16:44
Válasz erre
Commissar 470348 2011. február 22. 16:40
Válasz erre
Nem, a német alapozó sötétvörös volt, RAL8012 jelöléssel. Egy ilyen régi színes vagy utólag színezett fotó meg minden, csak nem színhelyes sajna, így az lehet egyszerű sár vagy agyag, ahogy említetted.
SENNÁS 470347 2011. február 22. 15:55
Válasz erre
Lehet igazad van,de ez akkor inkább agyag.Ilyen színnel.De valaki azt írta talán a szűrke alatt sárga alapozó volt.(HA JÓL EMLÉKSZEM)De mondom lehet neked van igazad.
Zoli_78 470346 2011. február 22. 15:30
Válasz erre
én úgy látom h a panzergrau szinű jármű alját belepte a kosz.
SENNÁS 470345 2011. február 22. 15:04
Válasz erre
vehicle_sdkfz10_4
vehicle_sdkfz10_4

Kérdezném az uraktól a képen a sárga ALAPOZÓ festék látszik ki a futóművön?
jerry82 470344 2011. február 22. 09:23
Válasz erre
miért milyen érdekes lenne ha valaki fehér alapon szürke kék festéssel csinálna egy vadásztigrist :))) (bocs de ez magas labda volt ,ez egy sima sárga-zöld-barna kamo)
denkmeyer 470343 2011. február 22. 08:53
Válasz erre
Mi ebben az érdekes?

Porsche futóművel szerelt Vadásztigris...
German42 470342 2011. február 21. 20:43
Válasz erre
azazazazazazazazazaz
azazazazazazazazazaz

Ez milyen érdekes darab...:D
zsufolo 470341 2011. február 20. 00:08
Válasz erre
sziasztok! Harckocsibelsőben (az esetemben félhernyóban) voltak lőtávtáblázatok az oldalfalra kigüggesztve vagy festve vagy akármi? Panzerwerfer belsejét véglegesítem...
és kellene még pár apró extra amitől még élethűbb az egész belső.
Diesel 470340 2011. február 18. 18:35
Válasz erre
Szerintem aránylag elfogadhatók de ha van egy kis festéked,matricád és legfőképpen időd akkor szép dolgokat lehet kihozni belőle legalábbis szerintem
jerry82 470339 2011. február 18. 16:42
Válasz erre
hello zaran
a cseheknél már elég sok példány megjelent ítéld meg magad ,de szerintem a többség felejtös (gagyi)csak azokat érdemes megvenni amit egyéb makett cég nem gyárt
talán
Sd. Kfz. 7/1 + Sd. Ah. 51 trailer
Steyr 1500/A01 + 2cm Flak 38
Steyr RSO/01 + PaK 40
PzKpfw 38(T) Ausf. F
M16 MGMC

www.krtkovo.estranky.cz/clanky/modelarina/bojova-vozidla---casopis-s-modelem.html
www.krtkovo.estranky.cz/clanky/bojova-vozidla-11-20.html

www.krtkovo.estranky.cz/clanky/bojova-vozidla-21-30.html
zaran 470338 2011. február 18. 16:10
Válasz erre
Igazából van itthon sherman, churchill, stug, nashorn, elephant, pz 3,4,5,6,6B :)
marteen 470337 2011. február 18. 16:06
Válasz erre
aranyos:))
maga a kiadvány nem nagy szám, de ha épp egy CharB1re van szükséged, akkor nagyon megéri az árát!
zaran 470336 2011. február 18. 16:04
Válasz erre
Sziasztok.
Szeretném megtudni mi a véleményetek a Harckocsik című új újságárusoknál kapható kiadványról?
1:72 harckocsik. Az első egy francia Char B1. A második kiadványhoz egy műszaki mentő tigris.
denkmeyer 470335 2011. február 18. 10:41
Válasz erre
Sziasztok! a 
Walter J. Spielberger Tiger & King Tiger tanks and their variants 
c. könyvét keresem elektronikus formátumban. Nincs meg ez valakinek véletlenül?
denkmeyer
denkmeyer2kukacgmail.com
Mauro 470334 2011. február 17. 19:29
Válasz erre
Sziasztok

sajnos nincs megfelelő topic, így itt kérdezném meg, tudtok képeket, információkat, adatokat, festési sémákat adni/mutatni a magyar használatú Hotchkissekről ?

előre is köszönöm!
Emerick 470333 2011. február 16. 20:10
Válasz erre
Sajnos nem tudom. A HSCS eléggé nehézkesen termelt. Ha KV-50 a "donor", akkor 1942 végétől lehet csak esedékes. A Hansa-Lloyd lánctalp nem nagy kunszt, mert százasával rndeltek pótlólag. (hamar elhasználódott)
A kép alapján német (ponosabban Dunlop) katoni terepgumi van a traktoron (talán a Borgward felnivel), ami HSCS-n nem egy gyakori jelenség. :) Háború utáni sem lehet, mert a kísérletezésre nem volt kapacitás (de lehet sok más indokot is keresni).

Én szimpla prototípusnak nevezném ezt a verziót.

Mávag-Benzek és Rába-Kruppok a neten (!) valóban ritka madarak, azonban a valóságban ezekből a tehergépkocsikból 300-nál is több volt a Honvédségben. Ugyanez érvényes a polgári világra. (...ebbe beleértve egy része a honvédségeknek, melyeket selejtezés után elárvereztek, azaz eladtak különböző vállalkozóknak, üzemeknek.)

Üdv:
I.
Elnar 470332 2011. február 15. 22:04
Válasz erre
KVL-50
KVL-50

Köszönöm, sejtettem, hogy te képben leszel ilyen kuriózumokból is.
Érdekes, hogy ezekről a Mávag meg Rába dolgokról szinte egy szó sincs a neten.Újabb (amúgy régi) kérdésem

"A K.V.L-traktor a H.S.C.S. (Hoffher gyár) lánctalpas vontatója volt. Az Uhry gyár kísérleteiben a Hansa hátsó futóművével (lánctalp) építették össze. A K V.50 traktor-vontató átépítése is itt zajlott rakterülettel kiegészítve."(forrás: Haditechnika)

Ez létezett, vagy kamu, esetleg háború utáni dolog?
Emerick 470331 2011. február 15. 20:24
Válasz erre
Megintcsak pontosítanom kell: a hátsó kocsi is Rába-Krupp. Nem látszik elég jól a lényeg. :)
Emerick 470330 2011. február 15. 20:13
Válasz erre
Ja igen, és a fénykép 1932-ben, vagy 1933-ban készült. Még régi a rendszám, ugyanakkor ezek vadi új eszközök, amiket ekkortájt vettek át.
Emerick 470329 2011. február 15. 20:11
Válasz erre
Mávag-Benz N1 híradó gk, Rába-Krupp L36H híradó gk és Mávag-Benz N1 tgk. ;)
A híradó Mávag kuriózum, mert csak 2-3 darab volt belőle! :) Pontosabban a Honvédségnél. A postának volt több példánya is.

A Mávag-Benz N1 (1,5t-1,8to) és a Rába-Krupp L36H (3to) önmagában kb 1937-ig a magyar ipar zászlóshajója vot! :)

I.
Elnar 470328 2011. február 15. 18:59
Válasz erre
13627
13627

Nem is német, nem is harcjármű, de jobb helyet nem leltem neki. Ki ismeri ezeket a (talán Rába)teherautókat? forrás: fortepan
Bár jobban megnézve az egyenruhát az sem biztos hogy magyarok.
Csodabogár 470327 2011. február 14. 13:44
Válasz erre
NEm tudom, hogy maradt-e fenn az összesről fotó. Ezért írtam mindenhol, hogy VALÓSZÍNŰLEG!
Tyimosenko 470326 2011. február 13. 23:30
Válasz erre
Üdv. Csodabogár!

Ezek szerint az összes példányról maradt fenn fotó?
Végülis már a kis darabszám miatt is jó esélye van hogy ugyanaz legyen.
Csodabogár 470324 2011. február 11. 11:17
Válasz erre
sturmtiger
sturmtiger

Nyékládháza, 1944 ősze
Ufi 470323 2011. február 11. 10:23
Válasz erre
Commissar!
Nagyon szépen köszönöm!
Commissar 470322 2011. február 11. 10:18
Válasz erre
Ufi!
A német zárt küzdőterű járművek belsejében két alapszínt használtak, az elefántcsont színt és a szürkészöldet, ami egy világosabb feldgrau nagyjából, de találsz róla színmintát a neten eleget. A jármű alsóbb részére mindenhová a szürkészöld került, a felsőbb részekre pedig az elefántcsont. Az, hogy a két szín hol találkozott, az változó volt. 1942-től a szürkészöldet elhagyták és a sötétvörös alapózó maradt szabadon, majd 1944 végén egy ideig az elefántcsontot sem használták.
Viszont a különféle berendezések fekete színt kaptak, mint pl periszkópok, irányzékok, toronymozgató rendszer, stb.
Röviden kb ennyi, van itt egy oldal, ahol részletesen leírja angolul:
byrden.com/panzers/Colours/index.html
Commissar
Csodabogár 470321 2011. február 11. 08:07
Válasz erre
Az az alapja, hogy a kubinkai példány homlokpáncélján ugyanolyan kütyü van, mint a Nyékládházán fotózott páncéloson. És csak azon!
(egyébként, ha minden igaz, akkor én terjesztettem ezt el, bár mindig úgy fogalmaztam, hogy VALÓSZÍNŰLEG ugyanaz a jármű)

üdv

bp
Tyimosenko 470319 2011. február 10. 22:58
Válasz erre
Talán még mindíg él a legenda, hogy a Kubinkában kiállított Sturmtiger az a bizonyos nyékládházi példány. Nem tudom van-e bármiféle alapja ennek.
Számvéber 470318 2011. február 10. 21:37
Válasz erre
Egy Sturmtiger biztosan járt Magyarországon. Nyékládházán szovjet zsákmány lett. E korszakából van róla fénykép is. Schmidt László kutatása szerint lőtt is. Ez szerintem sem kizárható...:)))

Üdv
Lapidus 470317 2011. február 10. 20:45
Válasz erre
Először is köszönöm mindenkinek a segítséget! Kicsit én is szétnéztem még, mert ugye nálam is volt kavarodás a fotókkal. Ráadásul azért nem tudtam dönteni, mert feltételezem, a belső festés is változhatott különböző időszakokban/ egyes csapatoknál. Végül megtaláltam, ugyan azt a járművet egy elkészült makett formájában, az alábbi linken megtekinthető

http://hsfeatures.com/features04/sdkfz251cw_1.htm

... én ezt használnám referenciának, ha valami elvi hibát találtok benne szóljatok!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266.