/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.
denkmeyer 470335 2011. február 18. 10:41
Válasz erre
Sziasztok! a 
Walter J. Spielberger Tiger & King Tiger tanks and their variants 
c. könyvét keresem elektronikus formátumban. Nincs meg ez valakinek véletlenül?
denkmeyer
denkmeyer2kukacgmail.com
Mauro 470334 2011. február 17. 19:29
Válasz erre
Sziasztok

sajnos nincs megfelelő topic, így itt kérdezném meg, tudtok képeket, információkat, adatokat, festési sémákat adni/mutatni a magyar használatú Hotchkissekről ?

előre is köszönöm!
Emerick 470333 2011. február 16. 20:10
Válasz erre
Sajnos nem tudom. A HSCS eléggé nehézkesen termelt. Ha KV-50 a "donor", akkor 1942 végétől lehet csak esedékes. A Hansa-Lloyd lánctalp nem nagy kunszt, mert százasával rndeltek pótlólag. (hamar elhasználódott)
A kép alapján német (ponosabban Dunlop) katoni terepgumi van a traktoron (talán a Borgward felnivel), ami HSCS-n nem egy gyakori jelenség. :) Háború utáni sem lehet, mert a kísérletezésre nem volt kapacitás (de lehet sok más indokot is keresni).

Én szimpla prototípusnak nevezném ezt a verziót.

Mávag-Benzek és Rába-Kruppok a neten (!) valóban ritka madarak, azonban a valóságban ezekből a tehergépkocsikból 300-nál is több volt a Honvédségben. Ugyanez érvényes a polgári világra. (...ebbe beleértve egy része a honvédségeknek, melyeket selejtezés után elárvereztek, azaz eladtak különböző vállalkozóknak, üzemeknek.)

Üdv:
I.
Elnar 470332 2011. február 15. 22:04
Válasz erre
KVL-50
KVL-50

Köszönöm, sejtettem, hogy te képben leszel ilyen kuriózumokból is.
Érdekes, hogy ezekről a Mávag meg Rába dolgokról szinte egy szó sincs a neten.Újabb (amúgy régi) kérdésem

"A K.V.L-traktor a H.S.C.S. (Hoffher gyár) lánctalpas vontatója volt. Az Uhry gyár kísérleteiben a Hansa hátsó futóművével (lánctalp) építették össze. A K V.50 traktor-vontató átépítése is itt zajlott rakterülettel kiegészítve."(forrás: Haditechnika)

Ez létezett, vagy kamu, esetleg háború utáni dolog?
Emerick 470331 2011. február 15. 20:24
Válasz erre
Megintcsak pontosítanom kell: a hátsó kocsi is Rába-Krupp. Nem látszik elég jól a lényeg. :)
Emerick 470330 2011. február 15. 20:13
Válasz erre
Ja igen, és a fénykép 1932-ben, vagy 1933-ban készült. Még régi a rendszám, ugyanakkor ezek vadi új eszközök, amiket ekkortájt vettek át.
Emerick 470329 2011. február 15. 20:11
Válasz erre
Mávag-Benz N1 híradó gk, Rába-Krupp L36H híradó gk és Mávag-Benz N1 tgk. ;)
A híradó Mávag kuriózum, mert csak 2-3 darab volt belőle! :) Pontosabban a Honvédségnél. A postának volt több példánya is.

A Mávag-Benz N1 (1,5t-1,8to) és a Rába-Krupp L36H (3to) önmagában kb 1937-ig a magyar ipar zászlóshajója vot! :)

I.
Elnar 470328 2011. február 15. 18:59
Válasz erre
13627
13627

Nem is német, nem is harcjármű, de jobb helyet nem leltem neki. Ki ismeri ezeket a (talán Rába)teherautókat? forrás: fortepan
Bár jobban megnézve az egyenruhát az sem biztos hogy magyarok.
Csodabogár 470327 2011. február 14. 13:44
Válasz erre
NEm tudom, hogy maradt-e fenn az összesről fotó. Ezért írtam mindenhol, hogy VALÓSZÍNŰLEG!
Tyimosenko 470326 2011. február 13. 23:30
Válasz erre
Üdv. Csodabogár!

Ezek szerint az összes példányról maradt fenn fotó?
Végülis már a kis darabszám miatt is jó esélye van hogy ugyanaz legyen.
Csodabogár 470324 2011. február 11. 11:17
Válasz erre
sturmtiger
sturmtiger

Nyékládháza, 1944 ősze
Ufi 470323 2011. február 11. 10:23
Válasz erre
Commissar!
Nagyon szépen köszönöm!
Commissar 470322 2011. február 11. 10:18
Válasz erre
Ufi!
A német zárt küzdőterű járművek belsejében két alapszínt használtak, az elefántcsont színt és a szürkészöldet, ami egy világosabb feldgrau nagyjából, de találsz róla színmintát a neten eleget. A jármű alsóbb részére mindenhová a szürkészöld került, a felsőbb részekre pedig az elefántcsont. Az, hogy a két szín hol találkozott, az változó volt. 1942-től a szürkészöldet elhagyták és a sötétvörös alapózó maradt szabadon, majd 1944 végén egy ideig az elefántcsontot sem használták.
Viszont a különféle berendezések fekete színt kaptak, mint pl periszkópok, irányzékok, toronymozgató rendszer, stb.
Röviden kb ennyi, van itt egy oldal, ahol részletesen leírja angolul:
byrden.com/panzers/Colours/index.html
Commissar
Csodabogár 470321 2011. február 11. 08:07
Válasz erre
Az az alapja, hogy a kubinkai példány homlokpáncélján ugyanolyan kütyü van, mint a Nyékládházán fotózott páncéloson. És csak azon!
(egyébként, ha minden igaz, akkor én terjesztettem ezt el, bár mindig úgy fogalmaztam, hogy VALÓSZÍNŰLEG ugyanaz a jármű)

üdv

bp
Tyimosenko 470319 2011. február 10. 22:58
Válasz erre
Talán még mindíg él a legenda, hogy a Kubinkában kiállított Sturmtiger az a bizonyos nyékládházi példány. Nem tudom van-e bármiféle alapja ennek.
Számvéber 470318 2011. február 10. 21:37
Válasz erre
Egy Sturmtiger biztosan járt Magyarországon. Nyékládházán szovjet zsákmány lett. E korszakából van róla fénykép is. Schmidt László kutatása szerint lőtt is. Ez szerintem sem kizárható...:)))

Üdv
Lapidus 470317 2011. február 10. 20:45
Válasz erre
Először is köszönöm mindenkinek a segítséget! Kicsit én is szétnéztem még, mert ugye nálam is volt kavarodás a fotókkal. Ráadásul azért nem tudtam dönteni, mert feltételezem, a belső festés is változhatott különböző időszakokban/ egyes csapatoknál. Végül megtaláltam, ugyan azt a járművet egy elkészült makett formájában, az alábbi linken megtekinthető

http://hsfeatures.com/features04/sdkfz251cw_1.htm

... én ezt használnám referenciának, ha valami elvi hibát találtok benne szóljatok!
Emerick 470316 2011. február 10. 20:07
Válasz erre
Szervusz!

Talán keresgélj Dr Számvéber Norbert könyvei utá. Azokban kifejezetten jó válaszokat kaphatsz a kérdésre, kérdéseidre.

Strumtigerből azt hiszem kettő darab járt Magyarországon, de nem harcoltak. Varsóból kerültek át rövid pihenőre a város rombolása után. Sztem az első Stumertigerek közé tartoztak.

I.
Mauro 470315 2011. február 10. 19:29
Válasz erre
ami lemaradt, mert betegen nehéz írni néha :), ez 242 oldal és összefoglalja a magyar kir. honvédség által használt páncélos járműveket, leírja mikor mennyit használtak, milyen rendszám alatt stb...német, szovjet, amerikai, francia stb. eszközök...
German42 470314 2011. február 10. 19:01
Válasz erre
Sziasztok!
Arról szeretnék információt kapni hogy:
I. 1944-ben Magyarországon milyen német harckocsik fordultak elő leginkább?
II.Előfordulhatott-e korai változatú sturmtiger?
Ufi 470313 2011. február 10. 16:36
Válasz erre
Sziasztok!
Tudom, hogy eza kérdés már egyszer felmerült, de már nem találtamés ha jólemlékszem a válasz sem volt egyértelmü.Tehát belül a német tankok fehérek vagy milyen más színüek voltak.Csak tudatlanságomat szeretném pótolni. milyen szinü volt belül az ágyú és az aljazat?
Nagyon köszönöm!
Mauro 470312 2011. február 10. 16:10
Válasz erre
Elnar 470311 2011. február 10. 08:31
Válasz erre
Az lesz az. Minden szegecsében. 36M 47 mm ptc. Újabb ismeretlen megoldva.
ambasa 470310 2011. február 9. 23:35
Válasz erre
Szerintem az első képen a belga 36M 4,7 cm-es pctá-k vannak (4.7 cm PAK 185(b), vagy eredeti nevén Con de 47 antichars SA-FRC).
forum.axishistory.com/viewtopic.php
A 9. szerintem is 31M 10,5 cm-es gépvontatású közepes tábori ágyú.
A 2. képen a Tüzérségi típuskönyv 365. old alapján szerintem egy szovjet 1910/30M 152mm vontatott ágyú (Schneider liszenc)

TG
Freddy 470309 2011. február 9. 22:23
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat! (persze, ha valakinek még van, ne tartsa vissza :))

A két 31M-et közben megtaláltam a Tábori tüzérség c. könyvben is.
A 8 cm-es Boforsról meg nem is gondoltam, hogy ilyen kerekes talpa volt.
Emerick 470308 2011. február 9. 21:10
Válasz erre
31M 10,5 cm, igen. A kisebb lövegekről nem tudom mik, mert a két eltérő 31M típuson kívül nekem ismeretlen a téma. :)
Elnar 470307 2011. február 9. 20:54
Válasz erre
Már hogy nem 31M 5 cm, hanem 31M 10,5 cm a hosszú csövű? Nem egészen értelek.
Az első képen lévőt meg tudod állapítani? Több, gyalogezredekről készült fotón is láttam már.
Emerick 470306 2011. február 9. 20:13
Válasz erre
A 9-es képen gyári svéd, a 6-oson magyar Mávag-Diósgyőr. ;) És a 10,5-ös. A 15-ös teljesen más, mint ahogyan azt a 7-es képen láthatjuk.
I.
Elnar 470305 2011. február 9. 19:18
Válasz erre
1 - én is szeretném tudni jó ideje
2 - detto
3 - 36M PaK 36 37 mm pct. á.
4 - 29/38M 8 cm Bofors lgv. á.
5 - 29/38M 8 cm Bofors lgv. á. lövegfar
6 - 31M 15 cm Bofors?
7 - 31M 15 cm Bofors gv. köz. tck.
8 - 40M 21 cm neh. táb. tck.
9 - ugyanaz mint a 6. de nem tudom.
raffay007 470304 2011. február 9. 17:04
Válasz erre
winter camo
winter camo
russia
russia

Sziasztok.
Valami hasonlót próbáltam összehozni.
Freddy 470303 2011. február 9. 16:44
Válasz erre
A 3-as vsz egy 37mm-es Pak lehajtott páncéllemezzel, csak a világos szín fura.
Freddy 470302 2011. február 9. 16:42
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9

Üdv!

(Sajnos megfelelő topik hiányában itt vagyok kénytelen magyarozni)
Kis válogatás a M. Kir. Honvédség tüzérségi eszközeiből, amikről sajnos fogalmam sincs, hogy mik. Ha valaki információval rendelkezik róluk, megosztaná?
Kérdés továbbá, hogy a 2-es magyar-e egyáltalán, vagy valami elhagyott orosz cucc, illetve, hogy a 6-os megegyezik-e a 9-essel, a kerék különbözősége ellenére.
Forrás a lentebb linkelt polar-féle gyűjtemény, illetve a don-kanyar.atw.hu/
Lynx 470301 2011. február 8. 07:24
Válasz erre
Helló, miles!

Az üléskárpittal kapcsolatban teljesen igazad van. Csak egy gyengén sikerült poénnak szántam a dolgot...

Viszont az akkuk tényleg a vezető ülése mellet kaphattak helyet, mint a lenti képek egyikén?
Tyimosenko 470300 2011. február 7. 22:22
Válasz erre
Nem semmi, át van lőve az a hüvelyfelfogó fém a závárzat mögött.
atu71 470299 2011. február 7. 22:11
Válasz erre
SdKfz251!9-02[1]
SdKfz251!9-02[1
SdKfz251!9-04[1]
SdKfz251!9-04[1

Sziasztok!
Ezt talaltam,szerintem eleg hitelesek.
Panzermuseum Munster.
Udv.
Csodabogár 470298 2011. február 7. 22:08
Válasz erre
Nyitott járművek esetében a látható rész mindig megegyezett a külső alapszínnel. Néha még a belső is kapott terepszínt!
Tyimosenko 470297 2011. február 7. 21:58
Válasz erre
Üdv. Kamovos!

Sajnos ez is egy csehszlovák OT-810, mint az előző. Annyit csináltak csak vele, hogy lefestették német-jellegűre. Nem lehet hitelesnek elfogadni. Persze egy eredetit se, ha már felújították.
De gondolom a háborús 251 is tényleg kívül-belül ugyanolyan színű lehetett.
Csodabogár 470296 2011. február 7. 21:54
Válasz erre
Igen, de ez NEM Sd.Kfz.251!
Ez egy cseh OT-810, amit megpróbáltak hasonlatossá tenni egy 251-eshez...
Kamovos 470295 2011. február 7. 21:46
Válasz erre
Sd.Kfz.251 01
Sd.Kfz.251 01
Sd.Kfz.251 02
Sd.Kfz.251 02
Sd.Kfz.251 03
Sd.Kfz.251 03
Sd.Kfz.251 04
Sd.Kfz.251 04
Sd.Kfz.251 05
Sd.Kfz.251 05
Sd.Kfz.251 06
Sd.Kfz.251 06
Sd.Kfz.251 07
Sd.Kfz.251 07
Sd.Kfz.251 08
Sd.Kfz.251 08
Sd.Kfz.251 09
Sd.Kfz.251 09
Sd.Kfz.251 10
Sd.Kfz.251 10
Sd.Kfz.251 11
Sd.Kfz.251 11
Sd.Kfz.251 12
Sd.Kfz.251 12
Sd.Kfz.251 13
Sd.Kfz.251 13
Sd.Kfz.251 14
Sd.Kfz.251 14

Sziasztok!

Ezek itt a saját fényképeim, amiket Tatán készítetem még 2006-ban
Ez is egy felújított jármű!
Ugyan az a színe belül mint kívül az alapszín!

Üdv: kamovos
Kamovos 470293 2011. február 7. 21:27
Válasz erre
Szia Lynx!

Jelenleg építés alatt van nálam is az Sd.Kfz.251 több változata is!
De én tényleg nem csinálok nagy ügyet belőle, mert nekem mindegyik kívül belül egyformaszínű!
Ezt a koncepciót követem minden nyitott német járműnél!

Több képet letöltöttem, és végig néztem a neten is, és nekem is az a véleményem, hogy a felújítottak alapján nem lehet biztosra menni!

No de nem baj, mert nekem így is tetszenek!
A többi meg úgy sem számít!

Üdv: kamovos
mortyi 470292 2011. február 7. 21:23
Válasz erre
Sennás!

Azt hiszem az Archer gyárt ilyen matricát :)
miles 470291 2011. február 7. 21:15
Válasz erre
AZ szerintem nem kék, hanem fekete.
Lynx 470289 2011. február 7. 20:54
Válasz erre
Üdv, mindenkinek!

Köszönöm a sok segítséget a német páncélosok szürke színével kapcsolatban. Kb. 10 különböző szín mellett tettétek le a voksotokat :), de így legalább meggyőztetek,hogy teljesen felesleges ilyen részletkérdéseken töprengnem.
Egyébként én is egy sd.kfz 251-et építgetek, a külső színen való vajúdásommal ellentétbe, a belső felületek szinezéséről gyorsan döntöttem. A küzdőteret bézsre, a vezetőfülke részt pedig elefántcsontra fogom festeni. Ami még számomra is kérdéses az az üléskárpitok színe. A lenti képek egyikén szereplő szép kék műbőr borítás egészen jól mutatna a masinán :D.
sempi 470288 2011. február 7. 20:14
Válasz erre
a te képeiden mintha gumiból lenne, de egyébként jó a papírzsebkendő.
Tyimosenko 470287 2011. február 7. 20:00
Válasz erre
251
251
251.2
251.2
OT810conversion
OT810conversion
NORM0478
NORM0478

Üdv. Kamovos!

Valójában ez a jármű egy átalakított OT-810, az eredeti jármű csehszlovák testvére. Szerintem nem lehet megbízni a színek és berendezések hitelességében. Ahány ilyen restaurált jármű, annyi szín.

A csatolt képeken az első kettő valószínűleg sdkfz 251, a 3. átalakított OT-810, a 4. biztosan egy működőképes valódi sdkfz, de nem tudom mennyire eredeti a belseje. Szóval a színek sajnos elég válozatosak.
SENNÁS 470286 2011. február 7. 19:45
Válasz erre
hf032
hf032
hf032r
hf032r

Uraim segítsetek. Ilyen ponyvát "NEM MŰGYANTÁBÓL"!milyen anyagból lehetne csinálni?Gondolok itt valami ruha anyagra, sűrű szövésű gézlap nem is tudom.Készített már valami hasonlót valaki?
Köszönet:SENNÁS
Kamovos 470285 2011. február 7. 19:01
Válasz erre
Szia Sennás!

Nekem minden makettem 1/72-es.
1/35-ben nincs semmim.

Üdv: kamovos
SENNÁS 470284 2011. február 7. 18:55
Válasz erre
Szia Kamovos bátya!Nem is mondod kibővítetted a garázsodat.Áll még mellette valami Tiger, Panther is?
Tudod csak viccelek.Segíts már nekem a 6653 tettem fel képet a német tűzoltó palackokról.Tuol ilyen matricát esetleg 1:35 méretben?
Köszi :SENNÁS!
Kamovos 470283 2011. február 7. 18:48
Válasz erre
Sd.Kfz. 251
Sd.Kfz. 251
Sd.Kfz. 251 02
Sd.Kfz. 251 02
Sd.Kfz. 251 03
Sd.Kfz. 251 03

Szia Lapidus

Nem könnyű a feladat!
Nézd a képet és csodálkozz!

Zöld a padló, és az ülések!
Az ülés huzat barna!
Fekete a váltó, és a váltókarok!
Keki oldalfal a küzdőtérben!
Fehér a vezetőtér!

Szép összeállítás!
Gratulálok!

Üdv: kamovos
Freddy 470282 2011. február 7. 18:22
Válasz erre
Bevetési fotókon, pl Lenyelországban (1939 szeptember) én nemigen láttam szürke-barna festésű német járműveket
Már a háború előtt se nagyon tartották be azt az előírást.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.