/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.
Elnar 469705 2010. december 9. 18:09
Válasz erre
Propagandacélból. Még a háború alatt.
Freddy 469704 2010. december 9. 18:05
Válasz erre
Miért csinált volna valaki ilyen fotómontázst?
Elnar 469703 2010. december 9. 17:54
Válasz erre
Hát, ha már a Számvéber úr is annak tartja, akkor akár el is felejthető, mint hiteles forrás.
Számvéber 469702 2010. december 9. 17:37
Válasz erre
Ez a fénykép szerintem több mint gyanús...
Sziráki 469701 2010. december 9. 17:12
Válasz erre
Hát eléggé bizonytalan még a helye is a felségjelnek ! nemde?
romeo 469700 2010. december 9. 16:53
Válasz erre
Lehet, hogy egy kis fotomontázs...
romeo 469699 2010. december 9. 16:51
Válasz erre
Köszi Elnar!
Hááát, a fotón látható hadijel nem valami meggyőző...
Elnar 469698 2010. december 9. 16:49
Válasz erre
Pz IV G

magyar hadijel
Pz IV G

Nem hinném, hogy létezett magyar rendszám. A felségjelről is csak egy fotót leltem, ami magyar ( A Magyar Királyi Honvédség külföldi gyártású páncélos harcjárművei)Én még ebben sem vagyok biztos, hogy nem német.
romeo 469697 2010. december 9. 16:39
Válasz erre
0004
0004

Számvéber Úr!
Köszönöm a fotót!
Elnézést kérek, de elfelejtettem egy lényeges dolgot, olyan rendszámra gondoltam, amely tartalmazza a magyar piros-fehér-zöld pajzsot vagy a rendszámban a H betűt.
Csak a "hosszúcsövű" Pz. IV esetében érdekel a rendszám.
Köszönöm!
romeo 469696 2010. december 9. 16:35
Válasz erre
Számvéber Úr!
Köszönöm! Így már világos.
Freddy 469695 2010. december 9. 14:04
Válasz erre
Freddy 469694 2010. december 9. 14:04
Válasz erre
A te válaszod után írtam a kérdést (közben lett az update, miközben írtam), de mindegy, köszönöm a választ!
Számvéber 469693 2010. december 9. 13:48
Válasz erre
Szerintem arról a makettfényképről vehetették, amely a M. Kir. Honvédség fegyverzete című könyvben is megjelent a Hetzer szócikknél.
Legjobb tudomásom szerint NINCS olyan korabeli dokumentum vagy visszaemlékezés, ami szerint a magyar hadijelet felfestették volna a Jg.Pz. 38(t) vadászpáncélosokra. Egyébként nem csak a 20. és 25. rotü. osztálynak voltak ilyen páncélosai, hanem a 16. rötü. oszt.-nak is.

Üdv
Freddy 469692 2010. december 9. 13:20
Válasz erre
Attól, hogy fotó nincs, még leírás, visszaemlékezés, vagy ilyesmi pl lehet. Vajon honnan vehették?
Számvéber 469691 2010. december 9. 13:20
Válasz erre
Ez nem a szerző (személyesen ismerem), hanem a kiadó túlbuzgósága volt.

Üdv
romeo 469690 2010. december 9. 13:00
Válasz erre
67_1
67_1

Csodálkozom, hogy miért teszik egy ilyen kiadványba, ha végül is nincs róla bizonyíték...
romeo 469689 2010. december 9. 12:53
Válasz erre
Üdv Csodabogár!
Köszönöm! Tehát nem létezik fotó magyar hadijeles Hetzerről.
Csodabogár 469688 2010. december 9. 12:29
Válasz erre
Bocsi, így kissé hiányos. A magyar azonosítószámokat festették fel úgy a páncélosok oldalára, hogy az félig takarta az eredeti, német hadijelet.
A magyar Hetzerek számai T vagy K betűvel kezdődtek, attól függően, hogy a 20. vagy a 25. rohamtüzérosztályhoz tartoztak.

üdv

cs
Csodabogár 469687 2010. december 9. 12:27
Válasz erre
0021x
0021x
h (2)
h (2

romeo!

Eddig nem került elő olyan fénykép, ami magyra hadijellel ellátott Hetzert ábrázolna.
Eddig csak olyan fotók láttak napvilágot magyar Jg.Pz.38(t)-ről, amin az azonosító számok a német hasábkeresztre voltak felfestve (mégpedig úgy, hogy nagyjából annak a felső felét takarja a szám)
vereri05d 469686 2010. december 9. 12:21
Válasz erre
Hello!
Én úgy tudom hogy 75db a Magyar Királyi Honvédség soraiban szolgált.
Erik
Freddy 469685 2010. december 9. 11:50
Válasz erre
A magyarok is hordtak fejvédőt (az olasz bőrsisakot), és terveztek az oroszokéhoz hasonlót a háború vége felé, csak már nem lett belőle semmi. Az amerikaiaknak is volt fejvédőjük. Szóval nem orosz specialitás, inkább csak a németek kivételek.
romeo 469684 2010. december 9. 11:47
Válasz erre
0006
0006

Üdv!
Szerintetek mennyire reális a magyar hadijel a Hetzeren? Létezett a valóságban?
denkmeyer 469683 2010. december 9. 09:52
Válasz erre
Hidd el Ufi!

A német tankoknak nagyon finom volt a rugózása. Abban nem rázkódtak a kezelők. 
A magyar tankok ki voltak párnázva belülről (legalább is a Turán és a Zrínyi család tagjai). Ez a szétverjük a fejünket a tankban olyan oroszos dolog...
Ufi 469682 2010. december 8. 17:02
Válasz erre
Oké Fiuk!
Én vagyok a hibás, hogy páncélos sisakban volt ilyen kérdésem.Azt a válazt kaptam , hogy azoknak a páncélosoknak olyan jó volt a rúgózásuk, hogy nem volt probléma.Elhiszem. Legyen így.Csak szerény kérdésem,hogy mi történt 45-től 1970-ig ahol akármennyire nem szeressük Őket ,de a ruszki páncélosoknál ripityává vertük volna a fejünket ha nem lett volna a speciális rugókkal bélelt vattázott sisak.Nem hiszem , hogy a30 évvel korábbi tankoknak finomabb volt a rugozásuk.Mégegyszer bocsi, én vagyok a hibá , hogy nem tudtam, hogy a német srácok nem védték jobban a fejüket.Mindenkinek köszönöm ,és elfogadom a véleményét, mivel azért kérdezte mert ebben a témában hülye vagyok.
Köszönöm mindenkinek a hozzászólást!
Commissar 469681 2010. december 8. 16:13
Válasz erre
Üdv! Esetleg a barett sapka, csak leszedte emberünk a külső részét? Volt hozzá egy téli szőrmés ráhúzható borítás is.
Pl ez: www.military-antiques-stockholm.com/index.asp
wittman44 469680 2010. december 8. 15:38
Válasz erre
romeo 469679 2010. december 8. 14:05
Válasz erre
romeo 469678 2010. december 8. 13:59
Válasz erre
img046
img046

1125 db fotó a Magyar Királyi Honvédség fegyverzetéről, itt:
s365.photobucket.com/albums/oo100/Polar_73/Magyar%20WW2/
X INKVIZÍTOR X 469677 2010. december 8. 07:28
Válasz erre
early war period
early war period

na, ha ennyit okoskodtunk ezen a fejfedőn, kinagyítottam a képet - akkor tehát a középső fickó fején mi van ?
Volstad elég profi ebben műfajban, nem hiszem hogy csak úgy firkantott valamit, mint a rajzasztal-páncélosok dobozának grafikusai :)
Panzer_rgt 469676 2010. december 7. 22:30
Válasz erre
Nem szeretnélek megbántani, de ha már Wittmann nevét viseled és róla beszélsz illene a nevét legalább helyesen írni.
ZetaZoll 469675 2010. december 6. 19:40
Válasz erre
Oké, köszönöm! Ez így nagyon tiszta magyarázat volt :)
Commissar 469674 2010. december 6. 18:23
Válasz erre
Leegyszerűsítve: alapvetően az hordott fekete egyenruhát, akinek nem kellett kimásznia a járgányból a mezőre állandóan. Mint pl egy páncélos felderítőnek, akik eleinte szintén feketét hordtak, később meg már feldgrau-t. 
Csodabogár 469673 2010. december 6. 18:01
Válasz erre
Én a ruházathoz NAGYON NEM ÉRTEK, de a képeket nézegetve (épp a napokban kaptam kézhez a "Repairing the panzers" című könyvet - többszörös magömlés!) a karbantartók nem páncélos egyenruhát hordtak.

cs
X INKVIZÍTOR X 469672 2010. december 6. 17:56
Válasz erre
szerintem a gyalogságnál rendszeresített feldgrau egyenruhát hordták a szerelők, nem pedig a fekete páncélos egyenruhát, azt ugyanis csak a tankok személyzete hordta hivatalosan, ezzel is kiemelve a viselője eli státuszát- az önjáró lövegek-páncélvadászok személyzete sem feketét hordott,bár a szabása ugyanaz volt.(A Waffen SS egységei egy részénél meg 43-től már terepszinű panzer egyenruha volt használatban)
ráadásul a panzer egyenruha speciálisan a tankban viselésre lett kifejlesztve, ezért gombolódott a zubbony oldalra,nem középen, hogy ne akadjon bele semmibe - ez nem követelmény műhelyszázadnál, akik a tank körül, és nem a belsejében teljesítenek szolgálatot.
a reptéri szerelők sem hordanak pilótaruhát...

persze lehet hogy ezért Emerick és Csodabogár felgyújtanak, mert megint nincs igazam :):)
csak tippeltem...
ZetaZoll 469671 2010. december 6. 17:23
Válasz erre
Sziasztok!
Megint a Famo ügyében kérek segítséget tőletek. Műhely százados járművet építek, és azon gondolkodom, a legénysége vajon milyen egyenruhában lehetett... A fekete páncélos egyenruha itt is használatban volt? Vagy ők mást viseltek?
Commissar 469670 2010. december 6. 17:09
Válasz erre
Üdv!
Ahogy Inkvizítor írta, az a német páncélos barett sapi belül bélelt volt filccel vagy gumírozott szivaccsal. Ezt 40-től leváltották a sima ködvágóval, majd az m43-as ellenzős sapkával.
A korai rohamlövegeknél hagyományos gyalogsági acélsisakot hordott a parancsnok és a töltő, mert ott nem volt parancsnoki kupola és ki kellett nézni valahogy a masinából, hogy mit kell lőni.
Commissar Chris
X INKVIZÍTOR X 469669 2010. december 6. 15:48
Válasz erre
köszönöm a fotót,Csodabogár, azóta megoldottam a dolgot, arrébb tettem a köténylemez tartófüleit, mert a sárvédőről nem tudom ledarabolni-faragni a tartót, mert akkor lebarmolnám a fölötte lévő páncéllemezt( ami már zimeritezve van és csak 3 kis maratott fül tartja ), az alatta lévő lánctalpat, a sárvédő mintázatát :(

fotókat nézve a Voyager tévedett, 2-3 milliméterrel rossz helyre pozícionálták a leghátsó lemez furatait / éééjjjáááóóó, lehet tömíteni / és a tartófülek helyét

asszem jövök neked 1 sörrel vagy vmi kajával, annyit segíteszz:):)
Csodabogár 469668 2010. december 6. 11:25
Válasz erre
jagdpanzer_iv_26
jagdpanzer_iv_26

jg.pz.iv
XINKVIZÍTORX 469667 2010. december 5. 20:57
Válasz erre
nemnem, a németek sisakjainak amúgy sem volt kivehető a bélése --- úgy mint az amcsi M1 sisaknak, ami 2 részből állt, így a külső acélrészét bográcsnak is lehetett használni --- 3 szegecs tartotta :)
Han 469666 2010. december 5. 20:24
Válasz erre
Nos, megtaláltam, a baloldali képen csak a belső valami van: cdn2.iofferphoto.com/img/item/695/509/16/panzerberet2.JPG
magic 469665 2010. december 5. 20:21
Válasz erre
szerintem a revell 17 az afrika barna
Han 469664 2010. december 5. 20:07
Válasz erre
Emerick 469663 2010. december 5. 20:03
Válasz erre
Hali!

Sztem, amit ilyen fejvédőnek gondolsz, az a rohambili belső, kivehető része... ;)

I.
Han 469662 2010. december 5. 19:57
Válasz erre
Bizony bizony, volt alatta valami, és arra húzták rá a barettszerű dolgot. Én már láttam róla képet, de nem emlékszem hol...
Barni83 469661 2010. december 5. 19:47
Válasz erre
Bocsi, az előbb elírtam a Humbrol nem 199 hanem 119.
Barni
Barni83 469660 2010. december 5. 19:46
Válasz erre
PzKpfw. IV. Afrika Korps
PzKpfw. IV. Afrika...
PzKpfw. IV. Afrika Korps 02
PzKpfw. IV. Afrika...

Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne milyen Revell vagy Humbrol festék felel meg az Afrika Korps-nál használttal?
Nekem van:Revell: 89 matt, 16 matt, 17 matt, 82 matt
Humbrol: 118, 199 (mindedjik enamel)
Model Master: 1742E dark tan flat, 1706E sand flat.
Előre is köszi a segítséget!
Hasonló Panzer IV-est szeretnék készíteni:
X INKVIZÍTOR X 469659 2010. december 5. 19:01
Válasz erre
az csak csőtámasz, nem lövegstabilizátor :):)

de igazad van,valóban látszik a homlokpáncélon,hogy ott a helye,kitakarta a sárga színt mert nem hajtották fel festéskor, és az alja is világos...na, lesz mit trükközni, hogy kinézzen valahogy amit eddig eltoltam.
Csodabogár 469658 2010. december 5. 17:48
Válasz erre
Nézd meg a legelső képen a lövegstabilizátor helyét! :-)
Anno én is meg voltam győződve a zöld alapszínről, de itt egyértelműen látszik, hogy tévedés volt. Ugyanakkor ez teljesen egybevág azzal a ténnyel, hogy ahogy egyre inkább távolodtak az orosz sztyeppéktől, és egyre inkább erdősebb, beépítettebb helyszíneken voltak kénytelenek harcolni, úgy egyre a sötétebb festések felé mentek. Egyre kevesebbet hagytak láthatóan a sárgából, és egyre hangsúlyosabb lett a két sötétebb szín.

Nincs alapszín: valahol alant már leírtam. Egymás mellé kenték/fújták a színeket, minimális átfedésekkel.
X INKVIZÍTOR X 469657 2010. december 5. 16:43
Válasz erre
kösz az infót :)

megnéztem, jahh, ezekszerint máshogy látom :)
vagy a szemem csal, vagy a monitor...

nincs alapszín = egymás mellé fújták a színeket, nem egymásra ?

azé nyűglődök ezen ennyit mert mégnagyobb hülyeséget nem akarok csinálni..le van már alapozva zöldre a Pz IV/70, érdekes végeredmény lesz :):)

egyéb :

JPz IV/ L48 kötényezés :

Dragon makett,Voyager díszítés.
a Dragon utolsó köténytartói a sárvédő hátulján nem igazán vannak összhangban a Voyager maratással, és most megy az agyalás, melyik cég tette rosszhelyre a dolgokat :(
a Dragon túl előre a rögzítőt, a Voyager túl hátra a köténylemez akasztóját, vagy mindketten eltolták= félcenti különbség, ehhh :(
most akkor faragjam le a sárvédőről, gyártsam újra maratásból, és tegyem hátrébb - vagy tegyem előrébb a köténylemez akasztóját / bízva abban aki megnézi úgysem ért hozzá = nem feltűnő/ és persze tömíteni a lemezen a használati utasítás szerint rossz helyre fúrt lyukakat ?
Avagy trükkösen hiányos kötényzettel befejezni,akasztókat feltenni, köténylemezt nem... :):)
érdekes módon az összes többi stimmel, csak a legutolsó nem ?

ha valaki be tudna rakni vmi oldalnézeti ARCHÍV képet JPz IV / L48-ról ahol EGYÉRTELMŰEN látszik a hátsó köténylemez, meg a rajta lévő csavarok, megköszönném.
Csodabogár 469656 2010. december 5. 16:19
Válasz erre
Helyesbítek, vagy sárga az alapszín, vagy nincs alapszín! Az első két képen ugyanazon egység (8.páncéloshadosztály) járművei vannak, ezeken biztos, hogy a sárga az alapszín, a harmadik képen a lentebb már felvázolt eset látható, miszerint nincs alapszín, ellenben felváltva kerültek fel a színek, az utolsó esetben pediglen ugyanolyan festésű Pz.IVL70 van, mint a két első képen (a pk. búvója belülről viszont alapozószínű)

cs
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.