/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266.
Csodabogár 469687 2010. december 9. 12:27
Válasz erre
0021x
0021x
h (2)
h (2

romeo!

Eddig nem került elő olyan fénykép, ami magyra hadijellel ellátott Hetzert ábrázolna.
Eddig csak olyan fotók láttak napvilágot magyar Jg.Pz.38(t)-ről, amin az azonosító számok a német hasábkeresztre voltak felfestve (mégpedig úgy, hogy nagyjából annak a felső felét takarja a szám)
vereri05d 469686 2010. december 9. 12:21
Válasz erre
Hello!
Én úgy tudom hogy 75db a Magyar Királyi Honvédség soraiban szolgált.
Erik
Freddy 469685 2010. december 9. 11:50
Válasz erre
A magyarok is hordtak fejvédőt (az olasz bőrsisakot), és terveztek az oroszokéhoz hasonlót a háború vége felé, csak már nem lett belőle semmi. Az amerikaiaknak is volt fejvédőjük. Szóval nem orosz specialitás, inkább csak a németek kivételek.
romeo 469684 2010. december 9. 11:47
Válasz erre
0006
0006

Üdv!
Szerintetek mennyire reális a magyar hadijel a Hetzeren? Létezett a valóságban?
denkmeyer 469683 2010. december 9. 09:52
Válasz erre
Hidd el Ufi!

A német tankoknak nagyon finom volt a rugózása. Abban nem rázkódtak a kezelők. 
A magyar tankok ki voltak párnázva belülről (legalább is a Turán és a Zrínyi család tagjai). Ez a szétverjük a fejünket a tankban olyan oroszos dolog...
Ufi 469682 2010. december 8. 17:02
Válasz erre
Oké Fiuk!
Én vagyok a hibás, hogy páncélos sisakban volt ilyen kérdésem.Azt a válazt kaptam , hogy azoknak a páncélosoknak olyan jó volt a rúgózásuk, hogy nem volt probléma.Elhiszem. Legyen így.Csak szerény kérdésem,hogy mi történt 45-től 1970-ig ahol akármennyire nem szeressük Őket ,de a ruszki páncélosoknál ripityává vertük volna a fejünket ha nem lett volna a speciális rugókkal bélelt vattázott sisak.Nem hiszem , hogy a30 évvel korábbi tankoknak finomabb volt a rugozásuk.Mégegyszer bocsi, én vagyok a hibá , hogy nem tudtam, hogy a német srácok nem védték jobban a fejüket.Mindenkinek köszönöm ,és elfogadom a véleményét, mivel azért kérdezte mert ebben a témában hülye vagyok.
Köszönöm mindenkinek a hozzászólást!
Commissar 469681 2010. december 8. 16:13
Válasz erre
Üdv! Esetleg a barett sapka, csak leszedte emberünk a külső részét? Volt hozzá egy téli szőrmés ráhúzható borítás is.
Pl ez: www.military-antiques-stockholm.com/index.asp
wittman44 469680 2010. december 8. 15:38
Válasz erre
romeo 469679 2010. december 8. 14:05
Válasz erre
romeo 469678 2010. december 8. 13:59
Válasz erre
img046
img046

1125 db fotó a Magyar Királyi Honvédség fegyverzetéről, itt:
s365.photobucket.com/albums/oo100/Polar_73/Magyar%20WW2/
X INKVIZÍTOR X 469677 2010. december 8. 07:28
Válasz erre
early war period
early war period

na, ha ennyit okoskodtunk ezen a fejfedőn, kinagyítottam a képet - akkor tehát a középső fickó fején mi van ?
Volstad elég profi ebben műfajban, nem hiszem hogy csak úgy firkantott valamit, mint a rajzasztal-páncélosok dobozának grafikusai :)
Panzer_rgt 469676 2010. december 7. 22:30
Válasz erre
Nem szeretnélek megbántani, de ha már Wittmann nevét viseled és róla beszélsz illene a nevét legalább helyesen írni.
ZetaZoll 469675 2010. december 6. 19:40
Válasz erre
Oké, köszönöm! Ez így nagyon tiszta magyarázat volt :)
Commissar 469674 2010. december 6. 18:23
Válasz erre
Leegyszerűsítve: alapvetően az hordott fekete egyenruhát, akinek nem kellett kimásznia a járgányból a mezőre állandóan. Mint pl egy páncélos felderítőnek, akik eleinte szintén feketét hordtak, később meg már feldgrau-t. 
Csodabogár 469673 2010. december 6. 18:01
Válasz erre
Én a ruházathoz NAGYON NEM ÉRTEK, de a képeket nézegetve (épp a napokban kaptam kézhez a "Repairing the panzers" című könyvet - többszörös magömlés!) a karbantartók nem páncélos egyenruhát hordtak.

cs
X INKVIZÍTOR X 469672 2010. december 6. 17:56
Válasz erre
szerintem a gyalogságnál rendszeresített feldgrau egyenruhát hordták a szerelők, nem pedig a fekete páncélos egyenruhát, azt ugyanis csak a tankok személyzete hordta hivatalosan, ezzel is kiemelve a viselője eli státuszát- az önjáró lövegek-páncélvadászok személyzete sem feketét hordott,bár a szabása ugyanaz volt.(A Waffen SS egységei egy részénél meg 43-től már terepszinű panzer egyenruha volt használatban)
ráadásul a panzer egyenruha speciálisan a tankban viselésre lett kifejlesztve, ezért gombolódott a zubbony oldalra,nem középen, hogy ne akadjon bele semmibe - ez nem követelmény műhelyszázadnál, akik a tank körül, és nem a belsejében teljesítenek szolgálatot.
a reptéri szerelők sem hordanak pilótaruhát...

persze lehet hogy ezért Emerick és Csodabogár felgyújtanak, mert megint nincs igazam :):)
csak tippeltem...
ZetaZoll 469671 2010. december 6. 17:23
Válasz erre
Sziasztok!
Megint a Famo ügyében kérek segítséget tőletek. Műhely százados járművet építek, és azon gondolkodom, a legénysége vajon milyen egyenruhában lehetett... A fekete páncélos egyenruha itt is használatban volt? Vagy ők mást viseltek?
Commissar 469670 2010. december 6. 17:09
Válasz erre
Üdv!
Ahogy Inkvizítor írta, az a német páncélos barett sapi belül bélelt volt filccel vagy gumírozott szivaccsal. Ezt 40-től leváltották a sima ködvágóval, majd az m43-as ellenzős sapkával.
A korai rohamlövegeknél hagyományos gyalogsági acélsisakot hordott a parancsnok és a töltő, mert ott nem volt parancsnoki kupola és ki kellett nézni valahogy a masinából, hogy mit kell lőni.
Commissar Chris
X INKVIZÍTOR X 469669 2010. december 6. 15:48
Válasz erre
köszönöm a fotót,Csodabogár, azóta megoldottam a dolgot, arrébb tettem a köténylemez tartófüleit, mert a sárvédőről nem tudom ledarabolni-faragni a tartót, mert akkor lebarmolnám a fölötte lévő páncéllemezt( ami már zimeritezve van és csak 3 kis maratott fül tartja ), az alatta lévő lánctalpat, a sárvédő mintázatát :(

fotókat nézve a Voyager tévedett, 2-3 milliméterrel rossz helyre pozícionálták a leghátsó lemez furatait / éééjjjáááóóó, lehet tömíteni / és a tartófülek helyét

asszem jövök neked 1 sörrel vagy vmi kajával, annyit segíteszz:):)
Csodabogár 469668 2010. december 6. 11:25
Válasz erre
jagdpanzer_iv_26
jagdpanzer_iv_26

jg.pz.iv
XINKVIZÍTORX 469667 2010. december 5. 20:57
Válasz erre
nemnem, a németek sisakjainak amúgy sem volt kivehető a bélése --- úgy mint az amcsi M1 sisaknak, ami 2 részből állt, így a külső acélrészét bográcsnak is lehetett használni --- 3 szegecs tartotta :)
Han 469666 2010. december 5. 20:24
Válasz erre
Nos, megtaláltam, a baloldali képen csak a belső valami van: cdn2.iofferphoto.com/img/item/695/509/16/panzerberet2.JPG
magic 469665 2010. december 5. 20:21
Válasz erre
szerintem a revell 17 az afrika barna
Han 469664 2010. december 5. 20:07
Válasz erre
Emerick 469663 2010. december 5. 20:03
Válasz erre
Hali!

Sztem, amit ilyen fejvédőnek gondolsz, az a rohambili belső, kivehető része... ;)

I.
Han 469662 2010. december 5. 19:57
Válasz erre
Bizony bizony, volt alatta valami, és arra húzták rá a barettszerű dolgot. Én már láttam róla képet, de nem emlékszem hol...
Barni83 469661 2010. december 5. 19:47
Válasz erre
Bocsi, az előbb elírtam a Humbrol nem 199 hanem 119.
Barni
Barni83 469660 2010. december 5. 19:46
Válasz erre
PzKpfw. IV. Afrika Korps
PzKpfw. IV. Afrika...
PzKpfw. IV. Afrika Korps 02
PzKpfw. IV. Afrika...

Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne milyen Revell vagy Humbrol festék felel meg az Afrika Korps-nál használttal?
Nekem van:Revell: 89 matt, 16 matt, 17 matt, 82 matt
Humbrol: 118, 199 (mindedjik enamel)
Model Master: 1742E dark tan flat, 1706E sand flat.
Előre is köszi a segítséget!
Hasonló Panzer IV-est szeretnék készíteni:
X INKVIZÍTOR X 469659 2010. december 5. 19:01
Válasz erre
az csak csőtámasz, nem lövegstabilizátor :):)

de igazad van,valóban látszik a homlokpáncélon,hogy ott a helye,kitakarta a sárga színt mert nem hajtották fel festéskor, és az alja is világos...na, lesz mit trükközni, hogy kinézzen valahogy amit eddig eltoltam.
Csodabogár 469658 2010. december 5. 17:48
Válasz erre
Nézd meg a legelső képen a lövegstabilizátor helyét! :-)
Anno én is meg voltam győződve a zöld alapszínről, de itt egyértelműen látszik, hogy tévedés volt. Ugyanakkor ez teljesen egybevág azzal a ténnyel, hogy ahogy egyre inkább távolodtak az orosz sztyeppéktől, és egyre inkább erdősebb, beépítettebb helyszíneken voltak kénytelenek harcolni, úgy egyre a sötétebb festések felé mentek. Egyre kevesebbet hagytak láthatóan a sárgából, és egyre hangsúlyosabb lett a két sötétebb szín.

Nincs alapszín: valahol alant már leírtam. Egymás mellé kenték/fújták a színeket, minimális átfedésekkel.
X INKVIZÍTOR X 469657 2010. december 5. 16:43
Válasz erre
kösz az infót :)

megnéztem, jahh, ezekszerint máshogy látom :)
vagy a szemem csal, vagy a monitor...

nincs alapszín = egymás mellé fújták a színeket, nem egymásra ?

azé nyűglődök ezen ennyit mert mégnagyobb hülyeséget nem akarok csinálni..le van már alapozva zöldre a Pz IV/70, érdekes végeredmény lesz :):)

egyéb :

JPz IV/ L48 kötényezés :

Dragon makett,Voyager díszítés.
a Dragon utolsó köténytartói a sárvédő hátulján nem igazán vannak összhangban a Voyager maratással, és most megy az agyalás, melyik cég tette rosszhelyre a dolgokat :(
a Dragon túl előre a rögzítőt, a Voyager túl hátra a köténylemez akasztóját, vagy mindketten eltolták= félcenti különbség, ehhh :(
most akkor faragjam le a sárvédőről, gyártsam újra maratásból, és tegyem hátrébb - vagy tegyem előrébb a köténylemez akasztóját / bízva abban aki megnézi úgysem ért hozzá = nem feltűnő/ és persze tömíteni a lemezen a használati utasítás szerint rossz helyre fúrt lyukakat ?
Avagy trükkösen hiányos kötényzettel befejezni,akasztókat feltenni, köténylemezt nem... :):)
érdekes módon az összes többi stimmel, csak a legutolsó nem ?

ha valaki be tudna rakni vmi oldalnézeti ARCHÍV képet JPz IV / L48-ról ahol EGYÉRTELMŰEN látszik a hátsó köténylemez, meg a rajta lévő csavarok, megköszönném.
Csodabogár 469656 2010. december 5. 16:19
Válasz erre
Helyesbítek, vagy sárga az alapszín, vagy nincs alapszín! Az első két képen ugyanazon egység (8.páncéloshadosztály) járművei vannak, ezeken biztos, hogy a sárga az alapszín, a harmadik képen a lentebb már felvázolt eset látható, miszerint nincs alapszín, ellenben felváltva kerültek fel a színek, az utolsó esetben pediglen ugyanolyan festésű Pz.IVL70 van, mint a két első képen (a pk. búvója belülről viszont alapozószínű)

cs
Csodabogár 469655 2010. december 5. 16:14
Válasz erre
Megnézted Te ezekett a képeket?
Mindegyiken a sárga az alapszín. :-)

A szürkére annyi utalás létezett, hogy amennyiben valamelyik színből nem állna elég rendelkezésre, akkor azt is lehetett használni. Én az eddig általam látott valamennyi grafikát, ami háború végi német páncélost ábrázol, fenntartással fogadom.

Egyébként nagyjából arról arról van szó, amit írtál: lefújták a sárga alapot azért hogy alig maradjon belőle valami.

üdv

cs
XINKVIZÍTORX 469654 2010. december 5. 14:20
Válasz erre
Panzer IV70
Panzer IV70
PanzerIV70V-1
PanzerIV70V-1
PzIV-70V-1
PzIV-70V-1
late version

ennek a képnek az eredetijén látszik teljesen a jobb felső sarokban álló jármű is - kanadai katonák vizsgálják őket - a járműnek sötét az alapszíne, keskeny világos/ tehát sárga / sávokkal
late version

Csodabogár

nem azt írtam, hogy AZ ÖSSZES késői Pz IV/70 zöld alapszínű volt :)
Beteszek képeket, ahol SZERINTEM zöld az alap :)
Látható hogy a sötét szín a domináns, és a sárga csíkok vékonyak -- ha viszont a jármű nagyrészén látható sötét szín nem zöld, akkor vörösbarna ?
Vagy lefújták a sárga alapot azért hogy alig maradjon belőle valami ? :)

HOOOPPPÁÁÁ !
Jut eszembe : azt is írják néhány helyen, hogy feldgrau szín is került a tankokra / Tiger llB, Jagdtiger, Panzer IV/ 70/ a foltozáshoz használták (NEM ALAPOZÓNAK )állítólag - erről mi a véleményed ? Valaki marhaságot írt, és mindenki átvette tőle hiteles forrásnak gondolván a szerzőt, avagy igaz a dolog ?
Vagy helyezekedjünk a piros színnel kapcsolatos álláspontra : lehetett olyan is, de amig nincs perdöntő színes fotó, kezeljük fenntartással ezen információ valóságtartalmát ? ( ezért írogatom kezdőknek hogy vigyázzanak például a wydawnictwo militaria színes képeivel :):) )
XINKVIZÍTORX 469653 2010. december 5. 14:00
Válasz erre
Emerick

Nem konkrétan ROHAMSISAKRA gondoltam-gondoltunk :)

Olyan bukósisakszerű fejfedőre, amit például hordtak a jenkik tankosai, vagy az olaszok---azt írtam is hogy azt a barretszerű borzadályt hagyták el 40-41 körül, és helyette használták az olyan sapkákat, mint a gyalogság, csak feketében + a füllhallgató és a gégemikrofon.
DE : olvastam egy-két helyen, hogy az alatt a barettsapka alatt volt egy ilyen gumirozott fejvédőszerűség-ha jól megnézed azokat a képeket ahol ezt a páncélosbarettet viselik,némelyiken látni hogy nem simul a teljesen fejükre a fejtetőn, tehát ELKÉPZELHETŐ, HOGY TALÁN alatta van az általam említett dolog..
Persze lehet hogy ez marhaság, elvégre a nyugati " szakértők, hadtörténészek " hajlamosak sok dologban tévedni :):)
Képet sajna nem találtam akárhogy próbáltam, ezért nem tudom a VÉLT igazamat bizonyítani :):)
Számvéber 469651 2010. december 5. 10:28
Válasz erre
Kedves Monty!

A StuG. Abt. 280-at 1944. febr. 14-én átnevezték StuG. Brig. 280-nak.

Üdv
Monty 469650 2010. december 5. 10:03
Válasz erre
Köszönöm, meg van ez a készlet :) De nem tűnt fel, hogy peremes sisakja van a Stugon levő katonáknak...
üdv.
Monty 469649 2010. december 5. 10:00
Válasz erre
Kedves Norbert!

Valóban. :) Nem ejtőernyős sisakok...
Akkor mit keres a kibúvónyílásban "normál" rohamsisakban?
Más.
Találkozni lehet a Sturmgeschütz Abteilung 280 ill. a Sturmgeschütz Brigade 280 elnevezéssel is. Mint szakértőt kérdezem, melyik a helyes? Kínos lenne, ha hibásan címkézném fel a diorámámat...
kinggi 469648 2010. december 5. 09:43
Válasz erre
51WIsiV6p4L._SL500_AA300_
51WIsiV6p4L....

A Dragon ezzel a dobozgrafikával kiadott 1 figura kitet :)
Számvéber 469647 2010. december 5. 09:24
Válasz erre
StuG Brig 280
StuG Brig 280

Kedves Monty!

Nekem a két németen lévő sisak nem tűnik ejtőernyősnek. Ezeknek megvan a pereme is.

Üdv
Monty 469646 2010. december 5. 08:33
Válasz erre
StugIIIG

Arnhem
StugIIIG

Üdv Emerick!

A képen a Sturmgeschütz Abteilung 280 Stug IIIG-je Arnheimben. Jól látszik az ejtőernyős rohamsisak a katonán. És épp azon morfondíroztam a napokban, hogy lehetséges ez - lévén épp egy Stug IIIG-t építek - mivel nagyon úgy tűnik, hogy a kibúvónyílásban áll a katona és nem csak "utazik" a Stug-on.
Szóval akkor "valamelyik rohamlövegdandár" lehet ez is.
Ennél nagyobb felbontású fotót nem találtam, ha esetleg valaki tud ilyenről, megköszönném.
Csodabogár 469645 2010. december 4. 22:06
Válasz erre
O.K.

A 23. páncéloshadosztály Párducain fehér keretes piros számok voltak, a kérdéses időszakban főleg Ausf. A és néhány korai, zimmeritezett Ausf. G. Az alakulat jellegzetessége, hogy a toronyra pótlánctagokat függesztettek, és erre festették fel a toronyszámokat. Kis keresgéléssel elég sok képet, sőt, még híradófelvételt is lehet róluk találni 1944. őszéről. (Szerencsére viszonylag sok fénykép van róluk)

Üdv

cs
wittman44 469644 2010. december 4. 21:23
Válasz erre
Mi erdélyiek nem komplikáljuk annyira ezeket a kifejezéseket nekünk mindegy tank vagy harckocsi a könnyebb  kifejezés a nyerő. :)

Üdv Wittman
Csodabogár 469643 2010. december 4. 21:13
Válasz erre
Szíved joga. :-) nincs ezzel semmi baj. De van rá egy ötösöm, hogy ha majd kicsit jobban elmélyedsz a témában, rájössz, hogy sokkal nagyobb ászok és figurák voltak a német páncéloscsapatok soraiban. :-)

(az már csak szőrszálhasogatás, hogy nem tankos volt, hanem páncélos. Tankosok az oroszoknál és az angolszászoknál voltak/vannak)
üdv

cs
wittman44 469642 2010. december 4. 21:04
Válasz erre
Millió köszönet.
Lezárva a témát, nekem azért Ő marad a legjobb tankos.

Wittman a papirman
Csodabogár 469641 2010. december 4. 21:00
Válasz erre
Pont annyira volt hős, mit bárki más, csak kicsit jobban futtatták... :-)

Konkrét adatokhoz konkrét alakulat kell. Ha nem tévedek, akkor a tordai ütközetekben a 23. páncéloshadosztály vett részt. Ennek a hadosztálynak a II. páncélososztályában használtak Panthereket, tehát ennek megfelelőek voltak a toronyszámok is.

üdv

cs
Emerick 469640 2010. december 4. 20:14
Válasz erre
Jajaj, emberek. Valamit benéztetek...
A német páncélos fegyvernemeknél nem volt rendszeresített sisak. Egyedül valamelyik rohamlövegdandárnál lettek ejtőernyős rohasisakok kiosztva (a számára nem emlékszem), mert a hagyományos rohambiliben nem lehetett elférni a járművekben. Amit sisaknak véltetek, az a korai harckocsizó sapka. Ezt hagyták később el. Maradt a tányérsapka és a többi, hagyományos szövetsapka, többféle szabással.
Röviden: sisakot nem hordtak a zárt páncélozott eszközökben, mert nem lehetett azokat viselve rendesen mozogni, feladatokat ellátni. Ha látni is fényképeken járművekre felrögzített rohamsiakokat, azok kizárólag külső használatra voltak rendszereítve, ha a járművet elhagyva kellett harcolni.

I.
wittman44 469639 2010. december 4. 20:14
Válasz erre
Nem Wittman a nevem, csak hasonlóságból tettem ezt a a nevet a Nagy Wittmann nevét nem lennék méltó viselni, mert Ő egy igazi hős volt.
A lényeget megértettem, de konkrét adatokat szerettem volna mert egy diorámát akarok összehozni a tordai ütközetről ahoz kéne pontos info.

Mégegyszer köszönöm Wittman 
Csodabogár 469638 2010. december 4. 19:30
Válasz erre
Ja! A "stover037_image002" elnevezésű képen Jg.Pz.IV van, nem Pz.IVL70!
Csodabogár 469637 2010. december 4. 19:27
Válasz erre
Kedves wittman44!

(Ha a nicked a német harckocsizótól ered, akkor azt biza' illene két n-nel írni, ha ez a becses neved, akkor bocs, nem szóltam)

Magyar Pantherekről fotót találni - mintha a Szent Grált keresnéd. Létezik ugyan pár darab, de nagyon gyenge minőségűek, s csak az egyiken látszik a toronyszám egy része.

Ha nem segített a rendszer megértésében, amit írtam, sajnálom. Próbálom kicsit szájbarágósan:

Gyakorlatilag majd' mindegyik német páncélosalakulat járműveinek ugyanolyan toronyszámai voltak. Tehát a legtöbb páncélososztálynak volt pl. 321-es számú harckocsija.

A legcélszerűbb, ha kideríted, melyik alakulatok vettek részt az adott ütközetben, s az alapján már el tudsz indulni.

Inkvizítor!

Óvatosan a zöld alapszínű Pz.IVL70-ekkel! Én is azt hittem, hogy ez a kései festés az, de aztán találtam olyan fényképet, ami tökéletesen az ellenkezőjét bizonyítja...
:-)

üdv

cs
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266.