/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.
Roadblock 469380 2010. október 20. 21:35
Válasz erre
Az is egy jó megoldas lehet, csak nem hiszem, hogy mar összerakott makett esetében járható út... :))
hoekloos 469379 2010. október 20. 20:57
Válasz erre
Vagy befogod a görgőt egy kézifúróba és egy szikével addig esztergálod amíg jó nem lesz.
Roadblock 469378 2010. október 20. 20:26
Válasz erre
A gumiégetes úgy tudod megcsinálni, hogy ha van valami kézifúród, hogy befogsz egy csiszolófejet és átmész a peremen addig, amig a kellő vékonyságot el nem éri.
Macerás, de nem lehetetlen feladat. Én 1:72ben is csináltam már. Stabil kéz és egy jó kézifúró azért kell hozzá... :)
Kontár 469377 2010. október 20. 18:03
Válasz erre
Sziasztok!

Mindenkinek köszönöm a segítséget! Gyűjtök egy kis erőt és újra nekiesek az Orrszarvúnak. Ez a gumi "égetés" érdekes lesz :) 
K
CrazyCharlie 469376 2010. október 20. 16:15
Válasz erre
X INKVIZÍTOR X 469375 2010. október 20. 15:46
Válasz erre
M39, VAGY M40 zubbony van a figurákon, és csizma, ez jellemzően háború eleji viselet, de mivel a németeknél mindenki azt hordta amihez hozzájutott, utalták számára, szerezte, vagy lehuzta egy halottról, vagy ellopta egy ruharaktárból, így elképzelhető háború végére is, bár addigra nem a csizma volt az általános viselet hanem a bakancs lábszárvédővel,a zubbonyok pedig M43 és M44 / rövid, derékig érő,alsó zsebek nélkül, az angol gyalogsági zubbonyhoz hasonló /.
csak rajtad áll, hová-milyen környezetbe helyezed, de inkább 39-43 közötti korszak.

Kontár

vááá, egyre jobb !
viszont ha ennyire kiég a felépítmény, SZERINTEM a görgök egy részéről tuti leég a gumiperem!
CrazyCharlie 469374 2010. október 20. 14:41
Válasz erre
4126PG5X2VL
4126PG5X2VL

Nem jármű, de remélem tudtok segíteni :)
A képeken látható egyenruha elképzelhető '44-45-ben, vagy csak a háború elejére jellemző?
Tiv 469373 2010. október 20. 10:51
Válasz erre
Szia!
Ez egyre jobb! Jól megcsináltad a leszakadt lánctalpat is, grat! Talán még annyi, hogy a fekete és szürke égett részeket összemoshatnád, hogy szép átmenet legyen. Igazán én sem értek hozzá, hogy hogy lehet szép kiégett járművet készíteni, csak tipp.
Üdv. Tiv
Emerick 469372 2010. október 19. 20:22
Válasz erre
Helló!

A képről nem derül ki! ;) Viszont kutattam néhány hónapot és kiderült, hogy az 1000 db USA Ford C- +háromtagú szám kombinációjú rendszámokat kaptak, C-000-tól C-999-ig. Alakulatokat viszont csak a konkrét számok alapján lehet megadni.

I.
jerry82 469371 2010. október 19. 20:02
Válasz erre
égésnyom
égésnyom

Hello Kontár

Nekem nagyon tetszik munkád
Ha elfogadsz egy tanács ,a fútógörgökön lévő gumi leégését imitálhatod még
Kontár 469370 2010. október 19. 19:19
Válasz erre
Nashorn_01
Nashorn_01
Nashorn_02
Nashorn_02
Nashorn_03
Nashorn_03
Nashorn_04
Nashorn_04
Nashorn_06
Nashorn_06
Nashorn_05
Nashorn_05
Nashorn_07
Nashorn_07

Üdvözletem!

A szakadt lánctalp jó ötlet volt (Kössz Tiv!), amihez hozzáadtam még pár futógörgőt is. Javítottam itt-ott a koszoláson is, a vízszintes felületek pedig kaptak még port, a rozsdával viszont próbáltam óvatosan bánni. A képek újfent lámpafénynél készültek frissen ahogy elkészültem vele, így néhol még felcsillan...
Ha valakinek van még valami jó ötlete szívesen fogadom.
K
Sennás 469369 2010. október 19. 18:26
Válasz erre
Monty 469368 2010. október 19. 18:08
Válasz erre
Szia!

Hadvezérrel vedd fel a kapcsolatot. Nagyon korrekt.
info[kukac]had[pont]hu

üdv.
Sennás 469367 2010. október 19. 17:56
Válasz erre
01
01
04
04

Sziasztok!Véletlenül tud valaki BP-i boltot ahol (RB Model 35B04) KwK 43/3 L71 löveget vehetnék?Vagy marad a külföldi rendelés?
Köszönet:SENNÁS!
Elnar 469366 2010. október 19. 15:36
Válasz erre
Hú, tényleg, kölni a Ford üzem.:) Azt viszont hol látod te a képen, hogy C-rendszámosak! Nekem nagyobb felbontásban van meg ez a kép, de azon se látszik még a rendszám.
X INKVIZÍTOR X 469365 2010. október 19. 12:12
Válasz erre
Monty

nem csak eső miatt, hanem mert a hő hatására lepattogott a festék:)
csak múzeumi, restaurált járműveken szokás terepszínre festeni a kipufogócsövet...
de ha nem akarod enyhén rozsdásra - senki nem kötne bele egyébként, ha olyan - festheted sötétszürkére, csak a végét jól kormozd össze, fújj rá matt feketét.
Tamiya X-22-t nem ismerem, Gunze és Testors lakkokat használok.

várjuk a fotókat !
Emerick 469364 2010. október 19. 10:32
Válasz erre
Szia!

Kivétel nélkül mind USA Ford 3 tonnások. (mind C-rendszámos). Ezek hajón jöttek a jenkiktől közvetlenül, kereken 1000db.

Egyébként a Ford németországi üzeme nem Berlinben, hanem Kölnben volt! ;) Sőt,a regeteg Kölnből vásárolt személy- és teherautó még csak nem is látta Berlint, mert más útvonalakon érkeztek hozzánk a vasút jóvoltából.

I.
Monty 469363 2010. október 19. 07:59
Válasz erre
Szia Inkvizítor!
Nem veszem kötöszködésnek, ezért tettem be képeket és hát tanuló fázisban vagyok. :)
Ha nem kamufázsos a kipufogó, akkor milyenre volt festve eredetileg? Sárga alapszín? Két hónap alatt ennyire berozsdásodhatott? Az orosz nyár hírhedten száraz volt, nem sok eső érhette a tankokat. Ezt még függőben hagyom.
Tegnap fixáltam a pigmenteket. Ma kap egy leheletvékony flat earth átködölést a motorterek környékén a vízszintes felületeken és zárólakk. Jó az x-22 rá? Aztán befejezem a templomot.
X INKVIZÍTOR X 469362 2010. október 19. 02:52
Válasz erre
TigerII-Saumur-008
TigerII-Saumur-008

Monty

egész jó lett az eredmény, gratula.
viszont megint kötözködni fogok :)

ha 2-3 hónapja van a csapatoknál = TEREPEN a jármű, akkor bizony a test alja, a köténylemezek, a görgők eléggé porosak lesznek, hiszen egyrészt nem garázsban tárolják a fronton járműveket, másrészt a néhai Szovjetúnióban jóformán csak a városokban voltak bitumenutak, az úthálózat jó része földút volt - ezeken közlekedve megint csak poros lesz a jármű.
és mint korábban emlitettem, a kipufogókat nem fújták terepmintásra,leégett volna róluk a szép kamuflázs / a Nehézpáncélosok című könyv szerint a benzinmotoros német tankok kipufogói úgy felhevültek üzemeltetés közben, hogy állítólag még messziről is jól láthatóan izzottak a sötétben - ha ez igaz,akkor nem mondtam hülyeséget :) /
szóval, vagy sötétszürke, vagy vörösesbarna.
ha nagyon mutatós kipufogót akarsz, akkor hintőport tegyél a vörösbarna festékbe, kutyulj egy kb sár sűrűségű masszát, aztán szépen dolgozd el a csöveken-ha jól csinálod, pont olyan rücskös lesz mint az eredetiek.
teszek is be egy képet az érthetőség kedvéért.

a pótlánc tagok jól vannak így, ahhoz már ne nyúlj, 2-3 hónap alatt nem lett annak semmi baja, nehogy összerozsdázd :)
romeo 469361 2010. október 18. 21:07
Válasz erre
Elnar 469360 2010. október 18. 20:43
Válasz erre
Ford G917T típusú, Berlinben gyártott licencmodellek. /Bár ezek, mivel osztott szélvédősek, egyenesen USA-bélieknek tűnnek/
romeo 469359 2010. október 18. 18:29
Válasz erre
MKH
MKH

Ezek Ford teherautók? Magyar királyi Honvédség Kárpátalján.
Üdv!
Monty 469358 2010. október 18. 06:53
Válasz erre
Szia!

Köszi! Igen, főleg a kereszt nem az igazi... Ma alakítok még rajta.
Acél színnel van festve belül a ködgránátvető.
üdv.
Tyimosenko 469357 2010. október 17. 23:52
Válasz erre
Hello Monty,
Szerintem jól néz ki!
A matricákon öregítenék még a helyedben.
A ködgránátvető vége biztos hogy fekete?
üdv.
Monty 469356 2010. október 17. 22:17
Válasz erre
Panther D
Panther D
Panther D
Panther D
Panther D
Panther D

Sziasztok!

Így alakult a Párducom. A lánctalpon kell még dolgoznom. A lövegcső végére kell korom. És talán a pótlánctagok oldalt még túl sterilek.
Igyekeztem nem agyon koszolni. Mivel '43 augusztusi lesz a diorámám, talán úgy 2-3 hónapja lehetett a csapatoknál a Párduc.
Tudom, nem hibátlan, de azért igyekeztem. Mit gondoltok?
Kontár 469355 2010. október 17. 12:01
Válasz erre
Sziasztok!

Este lámpafénynél készültek a képek, így erősebbnek tűnhet. A koszoláson fogok alakítani, porozás még kerül rá, de a rozsdát nem akartam túlzásba vinni, mert egy "frissen" kiégett látványt szerettem vola megvalósítani. Néhol festéklepattogzódással is próbálkoztam, viszont a küzdőtér koszolásában nem voltam biztos, hogy jó irányba megyek-e. 
Igen dioban jobban mutatna, de még nem érzem magam elég felkészültnek ahhoz, hogy megvalósítsam...
Egy olyan képet láttam, ahol az Orrszarvú darabokban végezte, de a többinél "csak" a hátsó és oldalsó lemezek engedték el magukat. Gondolom az ott tárolt gránátok detonációja okozhatta.
K
Tiv 469354 2010. október 17. 10:08
Válasz erre
Szia Kontár!
Jól néz ki, leszakadt lánctalppal, egy kis dióban, igazi ékszer lenne. Talán a sárga kicsit erős, vagy csak a kép torzítja el a színt? Pigmentekkel talán még élethűbbé tudnád tenni, némi rozsda, por...
Tiv
Tyimosenko 469353 2010. október 15. 23:29
Válasz erre
Hello Kontár,

Nem lett rossz. Diorámába teszed majd?

Érdekes a képeken, hogy több járműről is a hátsó lemez ugyanúgy illesztésnél szakadt le.
üdv.
Kontár 469352 2010. október 15. 21:53
Válasz erre
Még annyit, hogy a számozás azért nem passzol, mert jobb minőségben csak később sikerült megtalánom a felvételtí, így több dolog is homályba veszett...
Kontár 469351 2010. október 15. 21:51
Válasz erre
Nashorn
Nashorn
Nashorn_1.72_ 003
Nashorn_1.72_ 003
Nashorn_1.72_0 008
Nashorn_1.72_0 008
Nashorn_1.72_0 016
Nashorn_1.72_0 016
Nashorn_1.72_0 018
Nashorn_1.72_0 018
Nashorn_1.72_ 005
Nashorn_1.72_ 005
Nashorn02
Nashorn02
Nashorn03
Nashorn03
Nashorn07
Nashorn07
Nashorn09
Nashorn09
Nashorn11
Nashorn11
Nashorn14_Pak43_L71
Nashorn14_Pak43_L71
Nashorn15
Nashorn15

Jóestét!

Mostanában ez készül nálam több-kevesebb sikerrel. Plusz néhány kép a témához, az első az ihletet adó.
K
Amon 469349 2010. október 15. 18:06
Válasz erre
Szia!

Maga a washok nem túl színezettek de a thinner for wash magában hordozza a nevét. Azzal higitható. Amúgy nem lesz túl fekete a feketétől sem! Meg kell tanulni használni én évek óta használom. Rutin és elhatározás kérdése az egész.

Monty: letöltötted a videót minden tökéletesen bemutat, plusz ha a másikat is nem értem mi a gond?

Üdv: Amon    
X INKVIZÍTOR X 469348 2010. október 15. 17:59
Válasz erre
na, most megint lesz bonyodalom :)

ÉN művészolajat NEM használok bemosáshoz,(csak figurákhoz, de ott is csak a tesfelületekhez, de higítani nem szoktam, sőt inkább kissé ki is szárítom papírra nyomva´) - harckocsihoz bemosásra csak enamelt, ahhoz jó a szintetikus higító :)

viszont, ha már megvannak ezek a MIG wash kenceficék, minek a művészolaj plusszba ?
azt mondtad túl barna lesz : és ha összekevered a kettőt ? a darkot a brownnal ?
persze elöször csak keveset próbaképp :):)
mivel enamel style wash, nyilván ugyanúgy keverhetők mint egymással mint az enamel festékek, nem ? :)
meg az is lehet ám, hogy sok benne a festékanyag, azé lesz túl barna, én kb 90-95 % higítót használok ilyesmihez, ami épp csak max 2-3 árnyalattal sötétíti az alap sárgát.
Monty 469347 2010. október 15. 16:58
Válasz erre
"egyébként mér más színűek mint a páncéltest ?"
kísérleteztem a frissen érkezett MIG pigmentekkel :))
A kerekek nincsenek beragasztva, azért állnak olyan csálén, gondoltam, hogy szemet szúr majd. :)
A lánctalp valóban egy nagy kalap sz@r. Alig tudtam összeragasztani a nyavalyás vinil lánctalpat.

Viszont a Párducot nagy nehezen felmatricáztam (jobb oldalon a tornyon 2x egymás után szétszakítottam a lőrésnél), a matricákat lelakkoztam. Most már tényleg a végleges kamuflázs van rajta, tehát ez már közvetlenül az átmosás előtti állapot. Holnap veszek fekete és barna művészolajat. És a biztonság kedvéért mé egyszer: az olajfestéket szintetikus higítóval keverjem?
Jó lenne nem elcseszni, ha már eddig eljutottam. :D

ÚJ KÉPEK az adatlapomon a Párducról. Azért hagytam fenn a régebbi képekből is párat...
X INKVIZÍTOR X 469346 2010. október 15. 14:52
Válasz erre
Monty

egész jó irányba mész a 251-el, csak a görgők eléggé hogyismondjam, rapszódikusan állnak, erre figyelj oda - ráadásul a tamiya ráönti a lengőkarokat a páncéltestre, úgyhogy nem olyan nehéz őket rendesen felrakni:)
egyébként mér más színűek mint a páncéltest ?
a lánctalpat dobd ki a fenébe, potom pézé lehet a hobbybosstól rendelni szemenkéntit / postával max 2000/, vagy cseréld le egy Dragon készletből, azokhoz ugyanis 2 fajta lánctalpat adnak, korait kereten, és későit Magic Track formátumban, ha valaki a későit tette fel, biztos elküldené neked a fel nem használt másikat.
hehehe, legalább egy hónapod elmegy rá, mire lesorjázod-összerakod-kifestedszépen-bekoszolod a szemenkéntit, de a végeredmény mindenképp megéri a fáradtságot.
(az AFV -nek is van ugyan 4 fajta szemenkénti lánca 251hez, de szerintem az nem jó a tamiyához - még a saját lánckerekéhez is alig passzol )
még talán a kipufogó lehetne vörösesbarna.
Monty 469341 2010. október 15. 08:43
Válasz erre
Csak azért kérdeztem ezt a barnás mosást, mert nekem túlságosan barna lesz, nem igazán élethű. Hát igen, az élelmes üzletemberek az olyanoknak fejlesztették ki ezeket a kész löttyöket, mint én. :) Itthon nem tudom mennyi, én nem találtam sehol ahol meg tudtam volna rendelni, úgyhogy megrendeltem spanyolból a webshopjukból.
Hogy ne legyek off:

Tettem fel két új képet egy Sd.Kfz.251-ről. Keleti front, leharcolt példány.
Vélemény róla?
X INKVIZÍTOR X 469339 2010. október 14. 23:48
Válasz erre
Monty

nem KELL a felpolírozott, félfényes felület, de szép :):)
a lényeg : ha megnézel egy tankot vagy bármilyen más katonai járművet, láthatod hogy nem krétamatt a felülete, mert van fénye a festéknek - nézz meg akár egy magyar T 72 - t például - de a Kecelen kiállított gépek között se mind krétamatt, pedig régóta állnak a szabadban.
Csak azok a járművek mattulnak le, amelyek éveken át állnak egy helyben, kitéve az időjárás viszontagságainak.
Ráadásul több helyen olvastam-hallottam hogy a németek aránylag jó minőségű festéket használtak, így a karbantartott járművek nem igazán mattultak le...amúgy is a páncélosoknak nem túl hosszú az életartama harctéren, nincs idejük lemattulni

azért barnás színt használok, és nem feketét, mert a fekete túl " direkt " szín, és hazavágja a világos alapszíneket, ahelyett hogy kiemelné a részleteket, és patinásan koszossá tenné a járművet( a barnás színtől viszont úgy fog kinézni, ha jól sikerül, mintha az esőviz lefolyt volna a koszos felületen ) - nézz meg akár egy építkezésen használt lánctalpas munkagépet, fekete koszt max ott látsz rajta, ahol folyik az olaj, vagy megfogja a kipufogófüst.
máshol inkább szürke és barna színek dominálnak :)
feketével csak lövegcsövet meg kipufogót koszolok.
és ezen a selyemfényűre felpolírozott felületen a befolyatáshoz használt kence sem terűl úgy szét mint a matt felületen.
és persze ha ráfújod a mattlakkot hogy védd a járművet,és attól nagyon lemattul, vissza lehet fényesíteni a lakkozott felületet - de a makettezésben nincs semmi kőbe vésve, ez csak az én módszerem :):)

megnéztem ezeket a MIG wash cuccokat, azt írja a dobozán a felirat ENAMEL type wash, ezekkel szerintem jól lehet dolgozni akril alapra - de ez is csak higító + pigmentanyag :):):)
amit meg elő lehet állítani házilag is, csak úgy nem lehet belőle élelmes üzletembereknek 6 eurót keresni a forgalmazásával...itthon mennyibe is kerül ? :)

de ez már erősen offf, , át fognak zavarni festés fórumba.
X INKVIZÍTOR X 469334 2010. október 14. 17:06
Válasz erre
Monty

az általad említett dark wash, meg brown wash tulajdonképpen micsoda ? folyadék ? pigment = porfesték ? ha pigment, ugyanúgy tudsz vele dolgozni mint az enamellel, csak össze kell keverni higítóval / én ezt is szintetikus higítóval szoktam, de ahogy észrevettem, a víz is oldja,tehát azzal is szét lehet maszatolni - de én Gunze pigmenteket használok, a MIG termékeit nem próbáltam még /

amit a Pzll-ről írtál, ott vmit nagyon benézhettél a festékkel, ugyanis az olajfesték száradási ideje 2-4 nap, de még az enamelé is 4-6 óra, úgyhogy szerintem sem olajfestéket pöttyöztél oda - én is Pannoncolort használok, és órák múlva is olyan mintha frissen lenne felkenve, le is törölhető...megnéztem a tubusokat, kb 1 centis az OLAJ felirat rajta, ha a tiéden nincs akkor nem az.

És a MIG Thinner ? azt mihez ajánlja a cég, enamelhez ? mert ha akrilhigító, lehet azért nem volt kompatibilis az általad olajnak nevezett festékhez...

ami a polírozást illeti,nem igazán tudom bővebben kifejteni, már 1-2 alkalommal leírtam asszem festés topikba.
kb ennyi : felfújom az akrilt, több,vékony rétegben.Van egy erős szőrű, kb másfél centi széles ecsetem / fogalmam sincs, honnét van és mire való eredetileg, kb fogkefe sörtéihez hasonló, erős anyag, tehát nem a festésre való szőrös ecset, műanyagból vannak a szálak /, azzal átdörzsölöm ÓVATOSAN a felületet, több irányból is, persze FINOMAN, nehogy letördeljem a fotómaratásokat, meg ledörzsöljem a festéket.Ha jól csináljuk, szép félfényes lesz a matt festékkel lefújt felület, mert az ecsettel ledörzsöljük a legfelső poros száraz festékréteget - ez Tamiya és Gunze akriloknál működik igazán ( Vallejonál nincs rá szükség mert azok félfényesre-selyemfényűre száradnak ).
sőt még a Gunze akril matt lakkjánál is működik, ahogy az ecset összekaristolja a lakkot, olyan mintha festék lenne elhasználódva :) Tehát a lelakkozott matt felületnek is lehet fényt adni vele.
Ez a módszer olyan járműveknél hatásos igazán, ahol nagy sík felületek vannak, (Tiger, Panther, T 34,Tiger IIB ), azokon a részeken persze ahol nem porozunk : vízszintes részek, torony...

lágy szőrű, kis fejű fogkefével is működik, csak én azért szeretem ezt az ecsetet, mert a fogkeféhez képest jóval kisebb fejjel könnyebb dolgozni.
először persze selejt darabon próbáld,az akril felfújását követő kb 2 óra száradás után, hogy ne dörzsöld le a festéket, tönkrevágva addigi munkádat - főleg az éleknél kell vigyázni, azokhoz ugyanis az akril kevésbé ragaszkodik.

így leírva lehet bonyolult, de nekem elsőre sikerült, igazából nem bukhatsz bele, ha netán leszedi a festéket - ami több rétegnél nem valószínű - akkor átfújod óvatosan, és máris ki van javítva.
a lényeg hogy óvatosan csináld, nem smirglizni kell a felületet :):)
Freddy 469333 2010. október 14. 13:44
Válasz erre
én tamiya meg humbrol enamelt használok / xf64, fekete,vagy humbrol 170 sötétbarna / , művészolajat csak figurához / lassan szárad, másrészt mivel a bemosáshoz szét kell higítani, nem bírja úgy, mint az enamel, porszerűre szétesik, de lehet vkinek épp ez a cél, akkor jó lehet /
Terpentinnel nem esik szét, hanem kb végtelenig hígítható. Benzinnel nekem is szétesett.
A PzII-vel az volt a baj, hogy felvittem olajfestékből pöttyöket: vörös, sárga, fehér. majd MIG thinner-el át (akartam) mosni, csak mire odajutottam már megszáradt. Már nem emlékszem melyik, de a 3 szín közül az egyik rohadtul nem akart feloldódni, ill. olyan szemcsés is volt valamelyik. Pannoncolor volt,
Ott valami nagyon el volt kefélve, olajfesték száradása több nap. Nem akril volt véletlen? Azt is árulnak, tök ugyanolyan tubusban.
Monty 469332 2010. október 14. 12:10
Válasz erre
Ezt a polírozást részleteznéd egy kicsit?
Sajnos nincs enamel festékem, tehát ez az eljárás kilőve.
Van viszont MIG dark wash és brown wash itthon. majd valahogy átmosom...

A PzII-vel az volt a baj, hogy felvittem olajfestékből pöttyöket: vörös, sárga, fehér. majd MIG thinner-el át (akartam) mosni, csak mire odajutottam már megszáradt. Már nem emlékszem melyik, de a 3 szín közül az egyik rohadtul nem akart feloldódni, ill. olyan szemcsés is volt valamelyik. Pannoncolor volt, de nem kellett volna a kész hk-ra felvinnem az egészet, hanem csak egy darabon és utána eldolgozni. Meg a mennyiséggel is baj volt, nagyon sokat tettem fel. De gyakorló makett volt, annyira nem kár érte.
börni_75 469331 2010. október 13. 20:32
Válasz erre
X INKVIZÍTOR X 469330 2010. október 13. 20:29
Válasz erre
szerintem ugyanúgy át tudod mosni a humbrolt is a cég többi festékével,mert más árnyalattal mosod át, mint a makett színe :)
csak ki kell várni a TELJES száradást, ez kb 3-4 nap, hogy az átmosáshoz használt humbrol szín és a higító ne szedje fel a jármű színét.
én azért használom az akrilra-enamel módszert, mert a higításhoz használt szintetikus higító nem szedi fel akrilt, aminek jóval gyorsabb a száradási ideje mint az enamelé, és így nem kell napokat várnom mire kiszárad a makett színe...és persze nem olyan büdös az akril mint az enamel :):)
börni_75 469329 2010. október 13. 20:19
Válasz erre
Sziasztok! Ha valaki humbrollal fest az mivel mossa át a makettet?
Üdv!
X INKVIZÍTOR X 469328 2010. október 13. 20:10
Válasz erre
én szintetikus higítót használok, ha van a környékeden festékbolt, ott tudsz venni, 1000 ft körül van, és nem szedi fel az akril cuccot, de ha van humbrol higítód az is jó.
én tamiya meg humbrol enamelt használok / xf64, fekete,vagy humbrol 170 sötétbarna / , művészolajat csak figurához / lassan szárad, másrészt mivel a bemosáshoz szét kell higítani, nem bírja úgy, mint az enamel, porszerűre szétesik, de lehet vkinek épp ez a cél, akkor jó lehet /
vörösbarnát meg feketét szoktam keverni össze ha sárga alapszínű német vasra akarom használni, a víz / kosz lefolyásokat meg sötétszürkével, miután az átmosás megszáradt.
a mélyedésekbe ugyanazt a vörösbarna-fekete lét folyatom,csak kevesebb higítóval, hogy kiemelje a paneleket.
de én nem szoktam lakkozni, ahogy megszárad az akril, úgy mosom át.
csak én fel szoktam az akrilt polírozni elötte egy erős szőrű ecsettel / a gunzet és a tamiyát lehet ugyanis,sőt szerintem kell is, mert a festék már szárazon érkezik a felületre, és ezért marad egy vékony festékporréteg, viszont ha óvatosan fel van polírozva, szép félfényes lesz - ez se nagy tudomány, csak óvatosan végig kell dörzsölni, hogy kifényesedjen a felület /

de a Pz ll-n mit toltál el ?
Monty 469327 2010. október 13. 19:43
Válasz erre
Mi gond lehet? He-he :)
Pz.II-esem próbáltam olajfestékkel koszolni (átmosás után) - hát csak azért nem teszek fel róla képet, mert egész héten ezen röhögnének a fórumozók. Még a feleségem is nevetőgörcsöt kapott, amikor meglátta, pedig ő igazán laikus a harcjárművek terén.
Van roncs makettem... nem a PzII volt az egyetlen, amit elrontottam :(

A higító pontosan mi legyen? A sötétbarna szín pedig mi legyen olajfesték vagy enamel festék? Köszi.
X INKVIZÍTOR X 469326 2010. október 13. 19:25
Válasz erre
mi gond lehet ? :)
95 % higító, 5% sötétbarna, széles ecset, felülről lefelé haladva húzni, ne tocsogjon a mosólében az ecset, kb ennyi a tudomány.

próbáld elöször vmi roncs maketten, hogy ne a kész munkát told el !

jahh, lövegcső végire fújj mattfeketével kormozást, ugyanis a lőporfüsttől bekoszolódik, a kipufogók legyenek sötétszürkék vagy vörösesbarnák / pölö humbrol 62 leather, Jimenez is úgy szokta / ekkis rozsdával, azokon ugyanis nem marad meg a terepszín a hő miatt, a végüket szintén fúj kormosra, azt ugyanis a füst szintén besötétíti.
Monty 469325 2010. október 13. 19:12
Válasz erre
Szia!

Köszi az infókat. Azt nem is tudtam, hogy a hátsó ülések készültek fából is. Akkor valószínű, hogy a hátsó üléseket feketére festem (marad a bőrborításos verzió).

A Párducomon tovább javítottam és már le is lakkoztam. Péntek délutánra biztos megszárad. Jöhet az átmosás hétvégén. Na nálam itt kezdődnek majd a gondok...
X INKVIZÍTOR X 469324 2010. október 13. 18:55
Válasz erre
vezetőtér
vezetőtér
fapados
fapados
fapados restaurálva
fapados restaurálva
Sd_Kfz_251
Sd_Kfz_251

Monty

a félhernyó ülései lehetnek sötétbarnák, vagy akár feketék is,amennyiben a bőrborítású ülést csinálod a fapados helyett - én a 251 maketteimen csináltam ilyet is, olyat is:)
a kormány meg általában feketének van jelölve az összes cég összeállítási rajzán - képeim csak restaurált gépekről vannak, azokon fekete - de ha szürkére fested szerintem azzal se nyúlsz mellé mert az összeépített járművön sem sok látszik belőle.

a Panthert meg koszold, mert úgy néz ki mintha most tolták volna ki a garázsból - amúgy kezdetnek egész jó.
German42 469323 2010. október 13. 14:40
Válasz erre
Sziasztok!
Arról szeretnék érdeklődni/segítséget kapni hogy Ardennekben előfordulhatott-e
Mercedes Benz g4/w31?
És ha nem akkor milyen tiszti jármű lehetett még ott?
Előre is köszönöm!
Email:tmilan@globonet.hu
romeo 469322 2010. október 12. 20:04
Válasz erre
72028prev01
72028prev01

Üdv!
Monty 469321 2010. október 12. 18:20
Válasz erre
Meg tudjátok mondani, hogy az Sd.Kfz.251-nél milyen színűek voltak az első ülések, ill. a hátsók? A kormány pedig fekete vagy szürke volt?
Ez a makettem már előrehaladottabb állapotban van, a külső rész koszolása majdnem kész, nemsokára teszek fel róla képeket.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.