/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.
Amon 622641 2017. február 5. 20:25
Válasz erre
Szia!
Az eddig megjelent Peko könyvek meg vannak. Abban félelmetesen jó fotók vannak. Az egyik "késői" D az megfogott. A tábori zimmerites. Azért gondoltam, hátha itt is megfordultak mivel Normandiában is felbukkamtak.
Sennás 622640 2017. február 5. 20:23
Válasz erre
it_7403_title
it_7403_title

Sziasztok.Ilyet már látott(épített) valaki? Mik az első benyomások sok plusz munkát igényel? Szép nagy lenne(26cm)! Vajon a régi Revell-03070 készletét újracsomagolták?
Köszönet SENNÁS
PeKo Publishing 622621 2017. február 5. 15:59
Válasz erre
Ki tudja? A beazonosíthatóan Ausf. D-ről nem tudom, hogy kiképzésre volt-e, vagy átadott példány volt-e.
A PeKo könyvben megjelent, valószínűsített magyar Panther pedig Ausf. A.
romsitsa 622619 2017. február 5. 15:46
Válasz erre
PeKo Publishing 622616 2017. február 5. 15:26
Válasz erre
A nálunk készült képeken én még nem láttam Panther Ausf. D-t. A legkorábbi változat, ami felbukkant az 1943 szeptembere és november között gyártott Ausf. A volt.
Sennás 622606 2017. február 5. 14:44
Válasz erre
Szia Monty tudsz adni egy mail címet?Küldenék egy könyvet nézd már át ott talán három Zimmerites is van.De nézd át te is:)

duro0607@freemail.hu Üdv:SENNÁS
Monty 622595 2017. február 5. 13:40
Válasz erre
Közben azt az infót találtam, hogy egyedül a 314-es (305012) volt az egyedüli zimmerit nélküli Porsche verzió. Ha tudnám a pontos színsémáját, nem is keresgetnék tovább.
Monty 622587 2017. február 5. 12:34
Válasz erre
Jagdtiger102
Jagdtiger102

Sziasztok!

Porsche Jagdtigert építek, lehet tudni, hogy az a 10 vagy 11 darab, ami készült, milyen színű volt, és melyiken volt zimmerit?

Például a 314-esen egyesek szerint kétszínű kamó volt: sárga alapon vörös csíkok voltak, mások szerint sárga alapon zöld csíkok, megint mások három színű kamót említenek.
A 102-est láttam már egyszínű sárga színben, zimmerittel és anélkül is elkészítve, holott az alábbi kép szerint, három színű kamó volt rajta. És feltételezem nem a mókás kedvű civilek vitték fel a kukac-mintát. :-)
Köszönöm a segítséget előre is!
Amon 622586 2017. február 5. 12:17
Válasz erre
Szia!

Amit találtam képeket azoknál a lánc jól el van mosódva.
Az egyik téli lánccal lesz. :)
Amon 622585 2017. február 5. 12:15
Válasz erre
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy
Panther ausf. D részt vettek a Magyarországi harcokban?
Válaszokat előre is köszönöm!
gaben21 622176 2017. január 30. 19:39
Válasz erre
Nincs mit. A mid verzó az a köztes a korai és kései közt így mind a kettő előfordulhatott. Ezért is érdemes képeket keresni ha adott járművet szeretnél építeni.
Amon 622168 2017. január 30. 18:28
Válasz erre
Amon 622166 2017. január 30. 18:14
Válasz erre
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy a Hetzer mid production milyen láncot kaptak? Korait, vagy már a későit? A válaszokat előre is köszönöm!
gaben21 622139 2017. január 30. 10:17
Válasz erre
A mid production még korait de a kései sem lehetetlen. Ha adott járművet építesz keress róla képet. Úgy könnyebb beazonosítani. Ha nem konkrét járgány akkor mindegy melyiket választod.
Amon 622134 2017. január 30. 09:48
Válasz erre
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy a Hetzer mid production milyen láncot kaptak? Korait, vagy már a későit? A válaszokat előre is köszönöm!
romsitsa 622090 2017. január 29. 11:13
Válasz erre
tank 621988 2017. január 27. 21:27
Válasz erre
Szép estét!
Tudja valaki ,hogy a Hetzer mid-late lövegpajzs az megegyezhet a jagdpanzer 4-esével?
köszönöm a figyelmet!
vrauko 621771 2017. január 23. 22:00
Válasz erre
Lehet. De akkor se foglalkoztak a közelmúltban és ma sem foglalkoznak úgy a műszaki-haditechnikai örökséggel, ahogy kellene, legendás tigris ide vagy oda.
Safranek 621769 2017. január 23. 21:32
Válasz erre
vrauko 621761 2017. január 23. 20:51
Válasz erre
Az másik történet. Az újjápítés és Rákosi pajtás óta lehetett volna odafigyelni ilyen dolgokra. De nem nagyon figyelt senki. A Kis-Balatonban rozsdásodó két Tigris sem érdekel senki. Legalábbis senki olyat, aki tenni tudna az ügyben.
Freddy 621737 2017. január 23. 13:07
Válasz erre
Magyarországon a háború után romokban hevert minden, az összes híd, a vasút nagy része, gyárak, lakóházak, minden. Egyszerűen az élet beindulásához is óriási szükség volt a jó minőségű acélra, a vas és az acél országa csak öt évvel később jött.
Gabusch 621660 2017. január 21. 22:43
Válasz erre
Nem a náci az elsődleges, hanem az X tonna vas. T-34 és Sherman sem maradt egy darab sem és ez teljesen természetes. Mivel a szétrombolt országban értelemszerűen nagyon hátul van a múzeumok feltöltésének igénye. Pláne nem kortárs cuccokkal, hogy majd X év múlva sokat ér.

Az a gyűjtőszenvedély szerintem inkább a hadizsákmányhoz köthető, mint a kultúrához. Utóbbihoz legfeljebb a "viszek emléket" szinten lehetett köze.

A háború után 20 évvel - nem is feltétlenül eredeti helyszíneken - készített filmet meg ne keverjük egy közvetlen a háború után készítettel. Nyilván más lehetőségek voltak már akkoriban, mint egy-másfél évvel a háború után.
A szovjet szuperprodukció Felszabadításban is alig volt eredeti technika, de legalább volt benne Tigernek álcázott T-34 a sok álcázás nélkül használt későbbi technika mellett.

Nem tudom, hogy a pl. békeszerződés mekkora kártérítést ítélt meg a franciáknak a németektől, de akár lehetett onnan érkezett vasanyag is a filmen.
A MÁV 520-as sorozatú mozdonyok a SZU-ba jóvátételként került gőzösök voltak, miután a '60-as évek első felében megvettünk egy csomót tőlük.
Gabusch 621658 2017. január 21. 22:21
Válasz erre
Trianonba inkább ne menjünk bele, ehhez semmi köze és bonyolult kérdés, ami vélhetően egy, a felvilágosodással indult folyamat vége.

Háború és háború között is óriási különbség van, Franciaország messze nem kapott annyit, mint pl. mi. Másfelől, azért én nem hiszem, hogy egy párkocsis szerelvény leküldése a töltés gazos oldalába akkora mérhetetlen természetkárosítás lenne.
Néha felgyulladt az a mozdony szikrájától is.

Amúgy szíved joga utálni a franciákat - olyanok, amilyenek ők is - de én inkább tanulnék tőlük, mert lenne mit.
Sennás 621652 2017. január 21. 20:30
Válasz erre
Igaz Gabusch szinte csak a hideg fémet,semmirevaló vasat látták benne. Nem is érdekelte őket. Ami Nazi had pusztuljon.
De érdekes talán a Szovjet katonákban is megvolt a gyűjtő szenvedély első halvány reménysugára:) Nem a halott katonákról lelopott karórákról beszélek természetesen, hanem az összeszedett kitüntetésekről ,pisztolyokrol. Mert talán egy sima katona már ennek is örült van emléke. De Amerika a legjobb példa na ott tényleg gyűjtöttek mindent. Hitler fényképalbumától ,Lugeren keresztűl Merci autókig STB STB na ezekre a fiúkra már lehet mondani "gyűjtő szenvedély". Nem feltétlen késsöbbi nyerészkedés céljából. De a technikákat "óvták/kímélték"? na az így túlzás de a filmekben amcsi technikát öltöztették Német színekbe azokat pusztították el.-- halál ötven órája STB.

De lehet én gondolom rosszúl.
Kilmister 621651 2017. január 21. 20:18
Válasz erre
A majmot nem arra értettem, hogy ép járgányokat tettek tönkre, hanem arra, hogy egy háború után, ahol rengeteget sérül a természet, még képesek fokozni egy ilyen kisiklatott szerelvénnyel. Persze nyilván nem csináltak akkora károkat mint egy bombázás, vagy tüzérségi pergőtűz. De akkor is megcsinálták. Ezen kívül - ugye - Trianont is nekik köszönhetjük, hát nem fogom azt írni, hogy micsoda jófejek ezek a fransziák.
vrauko 621640 2017. január 21. 17:52
Válasz erre
Egen. Mindebben igazad is van, de nem mindenki veszi. Nem arról van szó, hogy minden fölöslegessé váló tehnikát múzeumba kell tenni, hanem hogy mindenből legyék pár db túlélő (különben minek a múzeum mint olyan; bármilyen témában, textil, néprajz, történelem, stb.?) Az, hogy itt a "bűnös nemzet" beteges képzetében az ötvenes évektől kezdve minden ilyesfajta emlékezést és emlékőrzést üldöztek, az a mi külön balszerencsénk. Emlékezem, mikor annó a Deák téri hobbyboltban felbukkantak Airfix és Matchbox Phantomok, a Népszabadság kiakadt, hogy itt a gaz imperializmus vietnamban gyilkoló fegyvereit reklámozzák a szocialista ifjaknak, és irgumburgum. No fel is hagytak az ilyesmi árusításával. Maradt a csehszlovák kultúra közeli boltja, ahol az olasz imperializmus Caproni gépeit lehetett kapni, mer' az a makett a baráti csehszlovákiában készült, az Aviáról meg úgyse tudta a cenzor, hogy az valójában jumómotoros messer. A téglát nemcsak itt hordják szét, hanem mindenütt, ahol szegény emberek vannak és nincs a közelben tüzép. Hadriánus egykori hatalmas birtokát és villakomplexumát Tivoliban kétezer évig használták építőanyagforrásként a környékbeliek. Minálunk a várakat csak 1711. után kezdték széthordani, mikor apostoli Habsburg királyunk felrobbantatta őket, mint a rebellis kurucz ellenállás fészkeit. De ez már messze visz minket a német harcjárművektől, és attól a szomorú helyzettől, hogy mi a szitu a német harcjárművekkel. Emlékezem, hogy örültem, mikor Az angol beteg című filmben nem valami átfestett amerikai járművet láttunk, hanem egy igazi Wespét. Állítólag a varsói Ursus gyárban, ahol ezeket készítették annó, csinálni szándékoznak egyet. Vagy talán már meg is csinálták.
Gabusch 621639 2017. január 21. 17:35
Válasz erre
Írtam pár hozzászólással előbb, hogy a Viadukt c. filmhez a '80-as évek elején itt is leküldtek egy komplett szerelvényt a hídról, mozdonnyal, kocsikkal.
Ugye, ezzel én két problémát is látok úgy élből. Az egyik, hogy a mozdonyt a hatvani állomás elől kellett elhozni, mert nem volt több belőle (lehet, hogy valahol állt egy olyan állapotban, hogy azt még vontatni sem lehetett, aztán valamelyest felújítva visszarakták azt Hatvanba, ezt nem tudom), tehát első blikkre tönkretettek egy ipari emléket a film kedvéért.
Másfelől, a biatorbágyi viadukt ugyan már akkor használaton kívül volt, de tudtommal védett státuszban, mint ipari műemlék. Ebben az esetben hogyan garantálható, hogy a lezuhanó szerelvény nem tesz kárt benne?

És akkor arról nem beszéltünk, hogy a '70-es években, mielőtt felhúzták volna a Párkány utcába a lakótelepet, ott iparvágányok voltak, rajtuk részint a közlekedési múzeum mozdonyai (242,001 pl.), meg sok régi kis mozdony, ezeket értéktelenségük okán ott helyben vagdosták szét lángvágóval.
Minket meg kergetett az őr. :)

És az sem biztos, hogy a nemzedékek egyre intelligensebbek lennének. Én pl. elég sokat olvasok, utazom, de "rendeltetésszerűen" alig használom az okostelefonom. Kétlem, hogy azok, akik feszt mindenhol nyomkodják azokat a szarokat, valami épülésükre szolgáló tevékenységet végeznének túlnyomórészt. Fészbúkozás nem az. :)
lafaty 621636 2017. január 21. 17:00
Válasz erre
Egyértelmű hogy más szempontokat vettek figyelembe. De ezt itt gondolom mindenki tudja. Többnyire akik ezt a hobbyt művelik itt átlagban már 25-30 éve összegyűjtöttek már pár száz makettet (ezért nem megy a börze:))és ha nem restek mellé olvasni, rájöttek hogy mentek akkoriban a dolgok, és az iskolában erről a időről mást tanítottak.De igen az emberek butábbak is voltak,hisz az eljövendő nemzedék többnyire intelligensebb lesz mint mi.( ez lesz a vég - nem lesz ki dolgozzon :))Szóval ha tudták volna hogy ezek a "cuccok" mennyit fognak érni - mindennap tollseprűvel simogatták volna.- jó mi biztos..) - jó ez vicc volt. De én nem hiszem hogy lenne még valakinek annyi "járműve" hogy minden trükk nélkül leborítaná egy film kedvéért.
TAMÁS78 621630 2017. január 21. 13:22
Válasz erre
Azért nálunk más volt a helyzet, mint Franciaországban. Mi "az utolsó csatlós" voltunk, és egy olyan ideologikus szellemi nyomorba zuhantunk a háború után, amelyben a náci ideológiát (pontosabban annak néhány elemét) még a technikai eszközökre is kiterjesztették ("náci tankok").

Emellett persze nem lehet reális elvárás az utókortól, hogy minden egyes jobb állapotú, de a hadseregnek már nem kellő eszközt múzeumokban őrizgessenek. Világos, hogy a túlnyomó többségük beolvasztásra kerül.
vrauko 621628 2017. január 21. 12:46
Válasz erre
Ha Párizsban bemégy az invalidusok dómja mellett, ahol Napóleon nyugoszik, a hadtörténeti múzeumba, akkor a II. VH-nak szentelt részen, a nagy ejrópatérképen fel van írva, hogy melyik ország hány halottat veszített a háborúban. Kivéve Hongrie. Mer' az egyszerűen nem szerepel. De nem, ők persze hogy nem borítanák a szakadékba a cuccost. Már csak azér' is, mer' nehéz ezekkel mit kezdeni. A varsói hadtörténeti múzeum udvarán vannak német harckocsilöveg-csövek, amelyeken bemutatják, milyen nehéz őket megsemmisíteni. Mindenféle fűrész- és egyéb vágószerszám-nyomok vannak rajtuk, amik jelzik, milyen nehéz azt az acélt egyáltan kikezdeni bármivel is. A legegyszerűbb az ilyen holmit múzeumba tenni. No de rajtunk nem fogott ki... minekünk sikerült feldarabolni-robbantani-olvasztani majd' mindeniket.
Gabusch 621627 2017. január 21. 12:43
Válasz erre
Gabusch 621626 2017. január 21. 12:43
Válasz erre
Nem feltétlenül butább és primitívebb, egyszerűen más prioritásokkal működtek. Nem a lehetséges múzeumi példányt nézték benne, hanem a nyersanyagot.

Eltekintve a II. VH-s haditechnikától, mindennel ez van. Kezdve pl. azzal, hogy itt széthordták a várakat építőanyagnak, befejezve ott, hogy egyes gyűjtők horribilis pénzeket fizetnek régi cuccokért, mert ahelyett, hogy valaki dédelgetné mondjuk az első autóját, lazán belöki a bontóba, amikor már nem kell neki vagy nem rentábilis fenntartani.

Tehát csínján ezzel, mert hirtelen eljutunk ám oda, hogy akinek nincs meg az első walkmanje és nem őrizgeti a nagypapa Kékes televízióját akár működésképtelen állapotban is, az egy primitív barom. :)
lafaty 621625 2017. január 21. 12:40
Válasz erre
Hát igen ebben van valami: Franciaország (ha jól tudom) 3 hét után elesett, Párizs harc nélkül megadta magát - majd mikor már a háború nagyrészt eldőlt beindult az ellenállás, amit igyekeztek a legjobban eltúlozni,még napjainkban is.(Arról ne is beszéljünk hogy ők bántak legkegyelettelenebbül a német és a magyar hadifoglyokkal.
(De ha most is lenne nekik egy szerelvényre való II. Világháborús német harceszköz nyilván nem borítanák szakadékba..)
Gabusch 621624 2017. január 21. 12:36
Válasz erre
Ha a franciák (akiknél van múzeumi példány Tiger I és II) majmok, akkor mi mik vagyunk? Itt is volt egy kevés német és magyar technika, csak felzabálta őket az egy szem Nimród kivételével a vas és acél országa.
romsitsa 621618 2017. január 21. 10:22
Válasz erre
Azért több Panther maradt meg mint pl. Whippet. Nem eltaposni kellett, szimplán nem volt rájuk szükség egy idő után. Csak a franciáknál van négy Panther, Sdkfz 251-ből meg talicskányi.

Üdv

Á
vrauko 621617 2017. január 21. 08:54
Válasz erre
Azér' a franczúzok tisztában voltak jól felfogott érdekeikkel, mer' ami nekik nem volt a háború után, ahhoz bőven merítettek német anyagból a Ju-88-tól a Párducokig. Meg a japcsiból is; a távol-keleti gyarmatjaikon japcsi vadászgépeket használtak, amíg pótolták őket aztán. Ami meg a fényképfelvételeket illeti, azokon nem elsősorban az idegen technikát szerették szerepeltetni, hanem a sajátot vagy barátit. A szovjet háborús képeken is valahogy kevesebb a Sherman meg a P-40-es mint a T-34 vagy a La-5. Némely képen, Pokriskin háta megett feltűnik egy-egy P-39, de nem az a jellemző. Mer' a nagy honvédő háborút mi a saját eszközeinkkel nyertük, elvtársak, bár elfogadtuk a néhány tízezer hajót, tankot meg repülőt szövetségeseinktől, de csak hogy ne bántsuk meg őket, ha már ajánlkoznak. Ha megtekintjük a franczúzok által készített II. világháborús dokumentumfilmeket, kiderül, hogy egyedül ők, a franczúzok verték le a fricceket, miközben némi ügyetlen, dilettáns segítséget próbáltak nekik nyújtani az amcsik meg a ruszkik, de az csak statisztaszerep volt legfeljebb. Csehszlovák barátaink sem hencegtek az általuk a háború után rendszerben tartott félhernyókkal és Pz-IV-esekkel.
lafaty 621616 2017. január 21. 08:37
Válasz erre
Akkoriban butábbak,primitívebbek voltak a népek. + ment a győztesek agymosása.- + Nürnbergi per, Minden német náci volt stb. mindent amit képviseltek el kell taposni. Manapság meg némelyik darab felbecsülhetetlen értékű.
Kilmister 621614 2017. január 21. 08:11
Válasz erre
Valószínű, hogy sérültek lehettek, de ezekről a majmokról azt is el tudom képzelni, hogy nem. Itt (is) látszik, hogy micsoda idióták tudnak lenni a népek. Az egy dolog, hogy utálták a németeket, meg az is, hogy tönkreb@sztak egy csomó technikát. De micsoda tarolást végeztek ott az erdőben... pont a háború után, mikormindenfelé romok stb... Idióták :(
Gabusch 621605 2017. január 20. 18:28
Válasz erre
Persze, ugyan úgy, ahogy itt is. Más kérdés, hogy ők legalább 2-3 példányt megmentettek múzeumi célra.

Ezért írtam, hogy teljesen mindegy, hogy a kohószökevény hadi- és vasúti technikát egyből szétvágják, vagy előtte még filmsztárt is csinálnak belőle. H0-lal ezt nem lehet normálisan megcsinálni (plusz azt hiszem, akkoriban még a Märklin fémvonat dívott), tisztességes modellekkel, amik élethűen esnek szét, meg lehet, hogy sokkal drágább, de mindenképpen lényegesen macerásabb lett volna.
Kicsi 621602 2017. január 20. 17:25
Válasz erre
frenchpthrs2
frenchpthrs2

French 503rd Regiment on Maneuvers with Panther Tanks in 1947
TAMÁS78 621601 2017. január 20. 17:23
Válasz erre
Gondolom, a lepukkantabbakat zúzták szét. Csak arra akartam célozni, hogy akkor kis túlzással úton-útfélen német haditechnika hevert, és azt azért tudjuk, hogy a franciák egy részében igen erős, és néha kissé inkorrekt revansvágy buzgott a németekkel szemben. Ez meg olyan mederbe terelődőtt, amilyenbe adott esetben tudott.
Gabusch 621595 2017. január 20. 13:53
Válasz erre
Ezt én nem tudom. Hallottam olyat, hogy a háború után használtak Panthereket, tehát elvileg megtarthattak félhernyókat is. Mondjuk nagy kérdés, hoyg mégis, milyen számban, ha egyáltalán.
Az biztos, hogy 1954-62 között az Algériai háborúban a fotók és dokumentumfelvételek alapján háborús amerikai technikát dögivel használtak (jeepek, GMC teherautók,
félhernyók, M8-ak, Chaffee tankok képeit már láttam).
TAMÁS78 621591 2017. január 20. 13:08
Válasz erre
Abban a Franciaországban semmi értéke nem volt annak a német technikának. Szerintem még élvezték is, hogy most jól leküldik a domboldalon, ha már élesben nem tudták elpáholni őket, sőt.
tyimosenko 621590 2017. január 20. 12:27
Válasz erre
Igazán megoldhatták volna a jelenetet egy H0-ás villanyvasút terepasztal felhasználásával is. :))
Gabusch 621589 2017. január 20. 12:01
Válasz erre
A Viadukt esetében azt írták egy, a forgatásról szóló könyvben, hogy makettből sem lett volna olcsóbb (én csak a szétqrt technikát sajnáltam, azt hiszem, a mozdony már a hatvani vasútállomás dísze volt és így talán az utolsó megmaradt darab).

Nem tudjuk, hogy a franciák milyen állapotú cuccokat vezettek le a sínről. A kohónak meg mindegy, hogy egyből a telephelyről, vagy a töltés oldalából kukázva nyeli el a dolgokat. Gondoljunk csak a Vérmezőn lévő rengeteg roncsra! Azok egy részét is fel lehetett volna úgy pakolni egy - selejtezett kocsikból álló - szerelvényre, hogy messziről jól mutassanak. Biztos, hogy Franciaországban sokkal több jó állapotú német technika maradt meg.
Sennás 621583 2017. január 20. 07:21
Válasz erre
Hmm egy évvel a háború után jó kis költség lehetett ez a film. Tényleg kár érte. Előtte bezzeg ott ment a páncélvonat azt nem bántották!
Gabusch 621582 2017. január 20. 04:06
Válasz erre
Kicsit off, de 1983-ban csináltak egy filmet a Matuska Szilveszter-féle merényletről. Ott is leengedtek egy szerelvényt a viaduktról. Mégis eléggé makett-szerű, pedig igazi vonat volt, bár vontatva. Pár évvel később voltam a hídon, még ott voltak az oldalra kivezetett sínek.

1:16:00-nál.
www.youtube.com/watch
PeKo Publishing 621581 2017. január 19. 21:43
Válasz erre
Valós. Igazi cuccokat vágtak tönkre... :-(
Sennás 621580 2017. január 19. 20:33
Válasz erre
www.dailymotion.com/video/x25jja_la-bataille-du-rail-le-deraillemen_shortfilms

Egy 1946 film a Francia ellenállókról. 4.30mp komplett szerelvény engednek le a töltésoldalról a szabotázs után. Valós felvétel vagy "makett" vonat?
Safranek 621030 2017. január 10. 13:00
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.