/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266.
Kontár 468797 2010. június 2. 22:04
Válasz erre
Hetzer26
Hetzer26
Hetzer57
Hetzer57
Hetzer18
Hetzer18
Hetzer6
Hetzer6
Hetzer9
Hetzer9

Jóestét!

Egyenlőre nem tudom biztosan ez mennyire felel meg a korabeli viszonyoknak, de gondoltam megmutatom. Egyébként a téma engem is érdekel, mert az Aufklarungspanzerem kapcsán nekem is lesz vele dolgom, így elkezdtem gyűjteni az infókat.
Számvéber 468796 2010. június 1. 07:56
Válasz erre
Emlékeim szerint a magyar rohamtüzérségnek átadott Jg.Pz. 38(t) vadászpáncélosokat még a németek festették le. A magyarok csak a toronyszámokat festették fel.

Üdv
Kontár 468795 2010. május 31. 21:36
Válasz erre
Üdv!

Személy szerint mind a magyar, mind a német járműveket illetően találkoztam olyan felvételekkel, ahol a búvónyílás/ajtó belső felülete nincs a külső mintázatnak megfelelően festve. A háború folyamán a német páncélosoknál változott a belső tér színe és nem mindig kerültek "álcázásra" azok a nyíló felületek, amelyek időnként láthatóvá váltak. Szóval előfordult ez is, az is.
Elnar 468794 2010. május 31. 21:17
Válasz erre
A farposston egy még jobb van, szerintem. "Tanki honvedsega" /Honvédségi tankok/
www.farposst.ru/2008/12/18/bronekollekciya_2005__3___tanki_honvedshega.html Részletes többnézeti és metszetrajzok, fotók, festések. Sajnos orosz.
börni_75 468793 2010. május 31. 21:10
Válasz erre
Sziasztok!
Köszönöm a Magyar Steel-t! Letöltöttem, nagyon jóóó!
Elnar 468792 2010. május 31. 20:57
Válasz erre
CV 35 -
CV 35 - '41 Délvid...
T-038 - KATÓKA -
T-038 - KATÓKA - '...

A magyarok is kívül-belül terepszínre festették a járműveik ajtajait az egész háború alatt, akkor a németek miért ne tették volna? Példának egy Ansaldo a Délvidéki bevonulásról, illetve egy Hetzer a '45-ös utolsó rohamból. Mindkettőn jól látszódik az ajtók belső terepfestése.
Kontár 468791 2010. május 31. 13:43
Válasz erre
Üdv!

A hátsó ajtós festésben igazad lehet, bár harc "közben" én sem tudom elképzelni, hogy nyitva tartották. Más dolog ha váratlanul meglepik őket... Sztm ennél a típusnál túl nagy jeletőssége nem volt a hátsó ajtóbelső "álcázásának", de a sárga szín attól még reális lehet.
Sajnos képeket én sem láttam csak, azt tudom mondani amit olvastam, ezért elefántcsontra sztm a vezetőfülke felőli rész lehetséges, de maketteket nézve szinte csak sárga és annak árnyalataival találkoztam, ami arra enged következtetni, hogy más típusokat vettek figyelembe.
Sok sikert a továbbiakban, ha találok még valamit megírom! :)
Sennás 468790 2010. május 31. 13:24
Válasz erre
DIESEL 468789 2010. május 31. 13:20
Válasz erre
ok domokostibor88@freemail.hu köszönöm szépen
Tiv 468788 2010. május 31. 13:18
Válasz erre
Bundesarchiv_Bild_101I-111-1800-04,_Nordeuropa,_Nachrichtentruppen
Bundesarchiv_Bild_10...

Szia!
A belső tér színét illetően találtam egy érdekes fotót.
Forrás: commons.wikimedia.org/wiki/Category:SdKfz_250
A hátsó ajtót érdemes figyelni, szerintem ez sötét sárga és még camo színek is vannak rá festve, úgy mint kívül, és épp ezért az egész belső teret sötét sárgára festhették, mivel a hátsó ajtón keresztül be lehet látni. Mondjuk harc közben természetesen mindig zárva tartották a hátsó ajtót. Na épp ez a kettősség a tűzoltó készülék esetében, hogy akkor most sárga, vagy vörös? (mivel a hátsó ajtónál van) Én a vörösnél maradtam, mert állítólag a járművek belsejében lévőket így festették, hogy könnyem megtalálják tűz esetén, a kívül elhelyezetteket pedig a járművel egyszínűre.
Jó hogy ezeket a részleteket itt megdumáljuk, mert tényleg nincs semmilyen forrás ezekenek a típusoknak a belső teréről, nem tudom, hogy egyáltalán a makettnél miről vettek mintát. Úgyh én is köszi!
Tiv
Kontár 468786 2010. május 31. 13:06
Válasz erre
Heló DIESEL!

Itt megtalálod a depositos linket: military-machine.blogspot.com/2009/06/magyar-steel-hungarian-armour-in-wwii.html

Egyébként mindenkinek ajánlom azt a blogot, kész "aranybánya" :)
Sennás 468785 2010. május 31. 13:03
Válasz erre
www militari-machine 2009 06 09 de ha löksz egy mail címet 1perc átküldöm
Kontár 468784 2010. május 31. 12:58
Válasz erre
Szép napot!

Kezdek zavarba jönni :) Kutattam egy kicsit a témában és van egy olyan "verzió", hogy a belső tér elefántcsont színű, mivel jóformán zárt járműről van szó és (csak) a torony belseje sötét sárga (akár a külső). Illetve említést tesznek még páncélos szürkéről a belső teret illetően. A 9-esről nem találtam belsőteres korablei felvételt, nem úgy, mint a többi 250-esről. Így a váltó burkolatával kapcsolatban sem tutok biztosat mondani. Amit Tiv említ a burkolatról sztm korrekt. A bőr"burkolat" vagy ha mást terítettek rá sztm kényelmi szempont lehetett és nem biztos, hogy minden járműben egyformán előfordult. Érdemes lenne a többi lövészpáncélos típusra támaszkodni referenciákat illetően, mert egetverő eltérések nem voltak vagy akár "improvizálni" is lehet :)
DIESEL 468783 2010. május 31. 12:57
Válasz erre
megírnád hogy melyik oldalon
szépen megköszöném:)
Sennás 468782 2010. május 31. 12:49
Válasz erre
Magyar Steel - Hungarian Armour in WWII
Magyar Steel -...

Ilyen könyvet találtam az ingyen letöltős oldalon.
Tiv 468781 2010. május 31. 11:19
Válasz erre
Bocs nem motor burkolat akart lenni hanem a váltó ház burkolata
Tiv 468780 2010. május 31. 11:09
Válasz erre
Tiv 468779 2010. május 31. 11:07
Válasz erre
250_7interiorGermanManual
250_7interiorGermanM...
250_1sMG
250_1sMG

Az új makett megjelenésekor én is mérges lettem... én még a nyáron vásároltam az enyémet és utána jelent meg pár hónappal, amikor már építettem a belső teret. De ahogy te is mondod ez is egy jó makett, ennyi pénzért bőven megéri.
A motor burkolat is egy kényes kérdés, én sem tudom hogy jó e, de próbáltam róla referenciákat szerezni sima 250-esekről, és ott sok helyen egyáltalán nincs rajta ilyen védő burkolat, csak magában a válóház. Más fotókon vagy maketteken pedig úgy látni, hogy van rajta és a teteje bőr színű, mintha valami rá lenne terítve. Az útmutató is így mutatja, és az alkatrészen is van valami határvonal ami ezt sejteti.
Például: tanksandthings.niceboard.net/tanks-diorama-wip-f2/dml-sdkfz250-1-neu-t3019.htm www.armorama.com/modules.php
Úgyhogy a képek alapján úgy döntöttem, hogy én is bőr színűre festem.

Néhány restaurált 250-es:
www.militarymodelling.com/news/article.asp vincesgallery.smugmug.com/gallery/1019521
Sok a hasonlóság a típusok között, úgyhogy ezekről is lehet lesni.
Nem haragudtam meg, majd Kontár megmondja a frankót :)
Tiv
Bobi25 468778 2010. május 30. 21:42
Válasz erre
Szia Tivadar!
Igen, igen, szintén ugyanazt a gépet építjük! Annyi hogy maratást nem használok!
Sokat segítettél a képeiddel, köszönöm és a Többieknek is nagyon köszönöm!
Nagyon szép, mind a két gép, a Tied is, meg a kontáré is! :)

Igen láttam már az újonnan kiadott 250/9-est, dimenziókkal jobb, és sokkal szebb!
Talán bánom is hogy ezt vettem, de úgymond, szerintem 5000-t megért a gép, bár a Szállítónál, nem tudom hogy ismered-e a srácot, Nála az ujjat, 9000-t megszerezhetné az ember! Na mindegy! Egy kicsit ideges is voltam mikor megérkezett ez a gép hozzám, mert másnap pont az ujjat, az új kiadást, felrakta a cserebere fórumra!
ÁÁÁ de mindegy! Jó lesz! :)

Figy, de most úgy igazából, szóval lehet hogy hülyeséget beszélek ,de, ööö Én sem tudom, de valahogy Én úgy érzem hogy a váltónak a borítását nem bőrszínre kellet volna lefestened, mert ha jól látom az ülések is ugyanerre a színre vannak festve!
Szóval Nekem kicsit gyanús a dolog! Remélem nem haragudtál meg most rám! Csak Én is próbálok infókat gyűjteni! Szóval ha ezt a levelet Kontár Te is olvasod, jó lenne ha hozzászólnál a dologhoz!

Jó lenne ha tovább folytatnák ezt a levelezést!
Szia
Tiv 468777 2010. május 30. 21:08
Válasz erre
P1020039
P1020039
P1020041
P1020041
P1020042
P1020042
P1020045
P1020045
P1020049
P1020049
P1020050
P1020050
P1020052
P1020052
P1020058
P1020058
P1020064
P1020064
P1020063
P1020063

Szia!
Én is egy 250/9-est építek éppen egy diohoz, nemsokára alapozáshoz és festéshez érek. A jármű belső terét már elkészítettem itt van pár kép, ha ez segít. Igazság szerint én sem tudom hogy jó e amit csináltam mert nincs semmi forrás ennek a típusnak a belső teréről, csak az útmutatóra támaszkodtam, meg a saját megérzéseimre.
Amugy melyik típust/készletet építed? A Neu típust vagy a háború elejit? Enyém a Neu, a dragon régi kiadású készletéből. Nemrég kiadták újra és állítólag valamivel pontosabb és nem sorjás.
Plusz felhasználtam még az Eduard maratását meg némi házi feljavítást is csináltam hozzá. Az Eduard maratást nem szívesen ajánlom mert elég pontatlan sok helyen.
Én a belső teret is sötét sárgára festettem, mert azt olvastam, hogy az ilyen járműveknél ez volt a szokás, főleg a háború vége felé, mivel félig nyitottak voltak, ezért a belső teret is álcázni kellett. A tűzoltó készülék viszont teljes rejtély, lehetett vörös, sárga de akár szürke is a régi gépeken.
Remélem segítettem, ha van még kérdésed magánban is megbeszélhetjük.
Tiv
bubi777 468776 2010. május 30. 20:43
Válasz erre
Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy a a RAL 5012 German Lichtblau színt (festést) mely helyeknél használták a német járműveknél? Talán motor, váltó?

Forrás:
www.perthmilitarymodelling.com/newkitnews/lifecolor.html
Kontár 468775 2010. május 29. 01:25
Válasz erre
01
01
02
02
03
03
04
04
05
05
06
06

Üdv Bobi25!

Először is köszönöm a megtiszteltetét, híztam 10 kilót :) Pengének nem mondanám magam, inkább csak műkedvelőnek. Lövészpáncélosok terén nincs nagy rutinom, de amit az Urak javasoltak sztm teljesen korrekt és eltérőt magam sem tapasztaltam. A "sötét"sárga, homoksárga esetleg fakóbb árnyalatai beleférnek. Koszolás, koptatás terén pedig érdemes az élethelyzetet figyelembe venni. Néhány képpel remélem én is segíteni tudok.
Cápa 468774 2010. május 28. 21:04
Válasz erre
Szia Bobi!

Ha sárga lesz az alapszíned, akkor a teljes belső alapszínét is nyugodtan veheted sárgára.
Persze a részleteket, mint ülések, rádió, stb. ki kell dolgozni rendesen a saját színeikkel.
Mivel ez egy feltehetően mozgalmas életű jármű volt, már csak a felderítő szerepkör miatt is,illetve, hogy a belsőben szolgálták ki a fegyverzetet, a belseje is lehet talán leharcoltabb, kopottasabb.
Bobi25 468773 2010. május 28. 20:21
Válasz erre
Szia Erik!
Igen, valami ilyesmire gondoltam! Homok alapszínem szeretnék dolgozni, ez így van, hogy inkább az!
Most legalább van egy kis fogalmam a dologról, köszönöm! Mert Én gondoltam arra is hogy matt fehér az egész belül és fekete tempera visszamosással oldom meg a koszolást!
De a kép szerint, szó se lehet a fehérről!
Ok, ezt nem tudtam!

Köszi Erik!
vereri05d 468772 2010. május 28. 20:09
Válasz erre
sdkfz 250 9

Sdkfz/9 
AA
sdkfz 250 9

Szia. Habár nem a Kontár vagyok, lehet h én is tudok neked segíteni.
Nem tudom, hogy milyen festékekkel dolgozol, de az sdkfz 250/9 általában kapott egy sárga vagy páncélos szürke alapot . Inkább a sárga. Azzal nyugodtan lealapozhatod és jöhet a camo. Ízlések és pofonok.
Sdkfz 250/9 ről szerintem pontos képanyagot nem fogsz találni, bár kitudja.
Van egy kép a gyűjteményemben.
Remélem hasznát veszed.
üdv Erik
Bobi25 468771 2010. május 28. 19:58
Válasz erre
Sziasztok!
Kis segítséget szeretném kérni!
Most kezdtem el egy sd.kfz.250/9-et összerakni, és igazság szerint, még félhernyót, így hogy belsőteres fél lánctalpast még nem raktam össze, érzem hogy nem lesz vele gond, de egy valamit még nem tanultam meg, hogy egy ilyen gépnek a belső kialakítása, és a festése!
Ha tudnátok képet felrakni, legyen az eredeti, vagy makett belső tér, megköszönném!
Kontár, remélem olvasod, benned nagyon bízok, mert Te penge vagy ezekben!
Köszi előre
Kontár 468770 2010. május 28. 08:05
Válasz erre
Ha jól tudom ezeknél a típusoknál az volt a gond, hogy a lövedék kezdősebessége "alacsony" volt, a rövid cső nem volt éppen alkalmas harckocsik leküzdésére, pláne a T-34, KV típusok ellen nem vált be. Gyengébben páncélozott célpontok ellen már hatásos volt.
A Pz.IV F1 kezdetben jól szolgált, de amint szembetalálkozott a fentebb említett szovjet típusokkal már látszott, hogy nem elég hatékony (jött is a hosszú csövű változat). Így a magyar harckocsizók sem érhettek el komolyabb sikereket, amikor felszerelték őket ezekkel a páncélosokkal.
A Zrínyik is inkább a gyalogság támogatásában szerepeltek jól, terv volt (és egy prototípus) a Zrínyi hosszab löveggel való gyártásáról, ami már alkalmas a páncélosok leküzdésére (akár a StuG-ok).
A Turánról egyébként én is azt olvastam, hogy elég pontosan lehetett vele lőni. Továbbá probléma volt, hogy a megfelelő karbantartó személyzet nem mindig állt rendlkezésre, a Turán pedig egy "érzékeny" szerkezet volt. A sérült harckocsik elszállításában sem mindig jeleskedtek a mieink és gyakran szorultak német segítségre.
Elnar 468769 2010. május 27. 22:38
Válasz erre
Üdv Panzer_rgt!

Mintha azt olvastam volna valahol régen, hogy a PzIV-et szerették is meg nem is, mert jól ment és egyszerű volt kezelni, de pontatlan volt. A Turánokból a védettséget hiányolták eleinte. Később már a tűzerőt is. Lőttek ki velük pár dolgot, de nem volt általános. A Zrínyiket szerették mert lapos volt és erős - na meg ugyanezért még jobban, később a StuGokat

Némileg ontopic:
a military-machine.blogspot.com legújabb letöltései közt van egy szolidan Tiger I-nek nevezett link. Na annak a kiadványnak az 56-57. oldalán magyar Tigrisek vannak. /Legalábbis magyar személyzetű/ Néhány ismert; nekem néhány új volt. Viszont nagy felbontásúak.
Panzer_rgt 468768 2010. május 27. 22:11
Válasz erre
Köszönöm a választ Kontár!
Kontár 468767 2010. május 27. 20:08
Válasz erre
Üdv Panzer_rgt!

A Turánokkal kapcsolatban csak annyit olvastam eddig, hogy "elvétve lehetett hallani sikerekről". Páncélvédettség és tűzerő szempontjából nem tudtak egyenrangú ellenfélként fellépni a sovjet harckocsikkal szemben.
Panzer_rgt 468766 2010. május 27. 18:50
Válasz erre
Hát úgy látszik senki nem tudja a választ a kérdésemre...

még1x:Nem tudja valaki hogy honvédeink a 2.világháborúban értek e el egyáltalán sikereket a TuránII. ill. a Pz.kpfw.IV F1 típusokkal?
vereri05d 468765 2010. május 27. 18:36
Válasz erre
Sziasztok.
Van egy 1:35 ös Flakvierlingem 2 kerekű pótkocsival.
Kéne egy kis segítség hogy ezt csak nagyobb döggel lehetett vontatni?
Gondolok itt a Famora vagy a Demagra.
Sennás 468764 2010. május 27. 18:12
Válasz erre
Köszönöm a képeket.A színek miatt jó lesz.Van nekem 2 könyvem amiben vannak 1:35 léptékű rajzok arról meg majd a méretet leveszem.De köszi!
Wrecker 468763 2010. május 26. 23:04
Válasz erre
Jagdp-1
Jagdp-1
Jagdp-2
Jagdp-2
Jagdp-3
Jagdp-3
Jagdp-4
Jagdp-4

Szia Sennás !

Talán ad valamennyi támpontot ez a pár rajz is.
Van néhány egész jó háromnézeti rajzom a dobozosról, bár azok sem lesznek ennél nagyobbak.
A dobozos változat 1944. áprilisában jelent meg először.
Freddy07 468762 2010. május 26. 22:20
Válasz erre
Akkor elviekben lehetséges. Nem tudtam hogy adja a másikfajta kipufogót is. Viszont az emelt ventillátorházat is ki kell akkor hagyni. Amúgy öszzeállitási útmutatónak sose szabad hinni. Érdemes szakirodalmat felkutatni. Pl. Kagero, nagyon jó háromnézeti rajzok vannak benne.
Sennás 468761 2010. május 26. 18:43
Válasz erre
10000269z2
10000269z2

Szia Freddy07!Figyú ezt most ollóztam ki a Tamiya összerakásiból.Eszerint lehet épiteni belőle olyat is amit 44may-dec között használtak.Arra meg fel lehet rakni a dobozt.Vagy téves az összerakási?
Freddy07 468760 2010. május 25. 23:12
Válasz erre
Az 5112-ben nem késői látható a képen. Az egy átmeneti példány, egy MIAG által gyártott (kb 44' augusztus). A fő probléma az inkább, hogy a Tamiya kitből csak egy egészen késői utolsó szériás jármű építhető meg (vastag kályhacső kipufogós), azokon pedig nem használtak dobozt.
Tyimosenko 468759 2010. május 24. 16:28
Válasz erre
Ezen en is elgondolkodtam, hogy a doboz csak koraiakon lehetett, viszont az 5112-es hozzaszolasban szereplo kepen egy kesoi peldany van, dobozzal. Erdekes modon viszonylag korai a test gyartasi szama, viszont mar ketreszes lovegcsove van, csavarozott blendevel. Most vagy tudtak a restauratorok mit csinalnak, vagy hasrautesre ment, bar az utobbit nem felteteleznem.
Sennás 468758 2010. május 24. 16:20
Válasz erre
Steel_Bulwark.pdf -
Steel_Bulwark.pdf
Steel_Bulwark.pdf..
Steel_Bulwark.pdf

Még egy pár vagonírozós kép.
Sennás 468757 2010. május 24. 16:01
Válasz erre
068
068
069
069
070
070

Szia ostwind!Én egy pár éve építettem egy ilyen gépet.Így nagyítva azért látom hova kellet volna még egy kis festék.
Freddy07 468756 2010. május 24. 15:22
Válasz erre
A Tamiya késői Jagdpanther nem lesz autentikus azzal a dobozzal. Ugyanis az a doboz a korai gyártású zimmerites Jagdpantherek sajátossága volt.
Kontár 468755 2010. május 23. 23:05
Válasz erre
Heló Tiv!

Ha jól tudom ennek a készletnek ez a második kiadása, a minőségre nincs panaszom, zökkenőmentesen építhető. A lövegeket cseréltem Tristar-ra (maratásra azért már nem akartam költeni), néhány aprósággal sztm így is szép darab lesz belőle, ha majd jut időm folytatni.
Üdv!
ostwind 468754 2010. május 23. 20:04
Válasz erre
stugt34-2
stugt34-2
stugt34-1
stugt34-1
das_reich04
das_reich04
T-34-88_
T-34-88_
t34_75_1
t34_75_1

érdekesek
proo0 468752 2010. május 22. 18:33
Válasz erre
ingyen és bérmentve átruházom rád:):)
Tiv 468751 2010. május 22. 16:59
Válasz erre
És milyen a Tamiya készlet minősége? Úgy tudom az már egy elég régi kiadás, nem volt túl sorjás, illetve illeszkedéssel nem volt probléma?
Tiv
Sennás 468750 2010. május 21. 18:33
Válasz erre
Szia proo0!Köszönöm a felajánlást és élnék a lehetőséggel.Magánban küldök egy címet meg megírod mennyi az annyi.Köszönet előre is! SENNÁS
proo0 468749 2010. május 21. 18:10
Válasz erre
szia én tudnék neked adni italeri panther A nem zimmerites dobozt,ha az jó neked.Én is épp egy jpanthert építek egy kis dióval:)
Kontár 468748 2010. május 21. 16:45
Válasz erre
Üdv Tyimosenko!

A tornyon lévő tárolót bevallom egy másik maketten láttam és nagyon tetszett ez a megoldás. A másik két doboz már saját ötlet alapján ment. A készlet adta én meg nagy bátran fel is használtam őket. Szeretném még inkább felöltöztetni, remélem nem lövök túl a "célon" :)
A célkereszt saját készítés, mert eredetileg "teli" volt. Nem bonyolítottam túl a dolgot.

Heló Tiv!

Tamiya készlet és a figurák is benne voltak, viszont Tristar, Dragon és saját készítésű apróságokkal fogom látványosabbá tenni. A zimmerit is házi munka.

Minden jót!
Kontár 468747 2010. május 21. 16:09
Válasz erre
Heló Ufi!

Még régebben találtam egy leírást és elmentettem magamnak. Remélem nem gond, hogy ide beillesztem.

"A Zimmerit elkészítése maketteken

Nem sokban különbözik egy makett zimmeritezése, egy eredeti harcjármû zimmeritezésétõl, persze a hevítési eljárást és az alapanyagokat leszámítva. Sokan félnek a zimmeritet elkészíteni, pedig a makettezés egyik legkisebb „gonddal” járó része! Én magam imádok változatosabbnál változatosabb formájú zimmeritet felhordani, s a kihívást is szeretem, ahol különbözõ helyekre kell azt megkreálni.
Alapjában véve 3 módszerrel szokták felhordani, egy mûanyag felületre a „zimmeritet”.
Az 1. és általam legjobban kedvelt módszer a Neoflexes (fatömítõ paszta), illetve a Tamiya makettgyártó cég fotómaratott zimmerit kanala. A Neoflexes módszer egy nagyon egyszerû, és könnyen módosítható eljárás (ha valaki hibázna). Egyszerûen a tubusból kb.: szemre megfelelõ mennyiséget nyomunk a felületre, majd az ujjunkkal elsimítjuk azt. Kettõ perc száradás után, (semmiféle képen nem több) a zimmeritezõ kanállal, vízszintes húzó mozdulatokkal, kisebb megszakításokkal képezzük ki a kész formát. Ha Tiger-hez, Panther-hez, Pz.Kpfw IV-hez, esetleg Elephant-hoz készítünk zimmeritet, létezik egy másik módszer is a neoflexhez, amivel szép mintát lehet csinálni. Ehhez, szét kell szednünk egy régi, ha lehet szovjet csörgõórát (vekkert). Abból ki kell vennünk egy olyan fogaskereket, melyeknek fogtávja 0,5mm környékén van. Ebbõl a fogaskerékbõl egy kis rollerszerû eszközt kell csinálnunk, olyat, mint a derelyevágó csak kicsiben. A módszer itt is ugyanaz, azzal a különbséggel, hogy nem vízszintesen rollerezünk, hanem függõlegesen.
(a cikk megírása után az interneten találtam egy készletet, amely a házi barkácsot kerüli ki! http://www.perthmilitarymodelling.com/reviews/misc/lionroar/lt0016-17.htm)
Ez a módszer, ha lehet még jobb is az elõzõnél, ugyanis közeli archív fotók bizonyítják, hogy az egyes Zimmerit „kockák” közt nem üres rés tátongott, hanem kitüremkedés választotta el egymástól azokat. Ez azért fordulhatott elõ, mert nem egy rétegben hordták fel a pasztát a felületre, hanem táblákban. A táblák közt pedig nem hagytak szünetet, kivéve egyes Panther és StuG mintákat. Fontos még csemegeként megjegyezném, hogy a Pantherek frontpáncéljára középen mindig volt egy un. szerelõ létra fektetve. Amíg zimmeriteztek addig is ott volt méghozzá képek tanulsága szerint úgy, hogy azt ki is kerülték a zimmeritezés alkalmával. Ezért sok alkalommal elõfordult, hogy egyfajta mintatörés keletkezett a Panther frontpáncélzatán, mivel a létra helyét utólag zimmeritezték meg!
A 2. az Epoxi Puttys megoldás (lásd Vrbovszi Áron barátom Pz.Kpfw. IV makettje, megtekinthetõ a http://www.srac.hu/iron oldalon), ahol egy kisebb (óraszerelõ) csavarhúzóval lehet kiképezni a képlékeny anyagban a rovátkákat. Ennél a módszernél ugyanarról van szó, mint a neoflexes megoldásnál, azzal a különbséggel, hogy itt nem lehet használni a Zimmerit kanalat, mert az anyag nem elég lágy hozzá. Illetve formákat nem vízszintes lehúzással képezzük, hanem a masszívabb anyagban egyszerûen belenyomkodjuk a csavarhúzónk fejét. Magam részérõl ezt azért nem tartom annyira jó megoldásnak, mert a gyárban sem egy egyfogú szerszámmal készítettek mintát, hanem 5, illetve 10 fogúakkal. Ezáltal némi szabályosság fedezhetõ fel a fogtávok között.
A harmadik módszer számomra kissé drasztikus, a mûanyag felületébe égetés. Ez forrasztó pákával készül. Ez az eljárás, azért nem a legjobb, mert az elrontott zimmeritet már nagyon nehéz kijavítani. A módszer, amilyen drasztikus olyan egyszerû. Egy nagyon kisméretû forrasztó páka fejet kell választanunk, vagy magunknak esztergálni egyet. S csak a felhevített fejet óvatosan, merõlegesen, enyhén slégan a páncéltestre helyezve, finoman nyomva olvasztani a mûanyagot. Ezt azért sem tartom jó megoldásnak, mert ha valaki pattogzódott zimmeritet akar imitálni, az bizony nem fog menni, mivel a zimmerit magába a páncéltestbe mélyed bele, nem pedig annak felületén van.
Vannak még a kivételek, mint például a StuG III jellegzetes „gofri” mintás zimmerite. Elkészítése roppant egyszerû, a hozzá való szerszámé már kevésbé. A legkönnyebben mûgyanta figurák öntõkeretét, annak is a figura lábánál elhelyezkedõ, nagy mûgyanta tömböt lehet erre a célra felhasználni. A gofri minta, egy nagy négyzetbõl áll, amiben 5x5-mas kis négyzetek vannak, pont mint a gofrisütõben. kifaragása annyiból áll, hogy fél szer fél centis négyzeteket marunk a felületbe, pont úgy, mintha egy matekfüzet rácsait készítenénk el. Azaz négyzetrácsot készítünk (karcolunk) aminek az éleit letompítjuk, slégan tûreszelõvel megcsiszoljuk. Ha kifaragtuk, akkor csak annyit kell tennünk, hogy a felületet bekenjük neoflexel, bár erre a módszerre szerintem jobb a Putty. A felületet bevonalkázzuk úgy, hogy abból 4mm x 4mm es négyzetek legyenek, amibe belenyomjuk a mintánkat.
Alapjában véve minden harckocsinak, kivéve talán a Panther és StuG variációkat, egyforma zimmeritezésük volt 43-44 végéig. De kivételek persze vannak. Jómagam is láttam már Tiger I verzión kocka zimmeritet. Mindazonáltal megállapíthatjuk azt, hogy amennyire jellegzetes sziluettje volt egy Panthernek, vagy egy Tigernek, épp oly jellegzetes volt azok zimmeritezése is. Összegzésnek még annyit tennék hozzá, hogy ne féljetek zimmeritezni, s pláne ne nyúljatok rögtön az internetes megrendelésekhez egy-egy gyártó zimmerit készletéért, mert sokkal kevesebb veszõdésbõl és sokkal kevesebb anyagi ráfordítással tudtok, ti magatok is megkreálni egy mintát. Csak gyakorlás és akarás kérdése az egész. Ha elakadnátok valahol, akkor pedig írjatok! gszaszko@chello.hu
Szeretnék köszönetet mondani a felhasznált szakirodalomért a www.panzerkeil.ini.hu oldal készítõinek: Márton Gergelynek és Romhányi Balázsnak!"

Egyébként a gyurma valóban nem rossz, ill. a fatapasz :) Sztm könnyű velük dolgozni.
Láttam jagdpantherhez szúnyoghálós módszert is. Sok sikert!
Tyimosenko 468746 2010. május 21. 15:13
Válasz erre
Hello Kontar!

Jol alakulnak a jarmuvek.
Kicsit furcsa a Wirbelwinden az a doboz a tornyon, meg a masik doboz a kipufogodob felett balra. Talaltal olyan fotot, ahol ezek fent vannak?
A celzokeszulek szalkeresztjet adta a Tamiya vagy sajat?
Tovabbi jo munkat!
udv.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266.